abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 februari 2008 @ 21:19:57 #151
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56534537
meligheid is voor vrijdagmiddag
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 februari 2008 @ 21:21:31 #152
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56534577
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:15 schreef Lemjur het volgende:

[..]

Snap eerlijk gezegd ook niet waarom er een rechtreekse lijn is tussen Schiphol en Hoorn Kersenboogerd:P
Er moest toch minstens één trein per uur over die suffe Hemboog. Toen hebben ze dit ding verzonnen. En één keer per uur per richting, zodat op de lijn Zd - Hn een onwijs scheve dienstregeling ontstaat met eens per uur twee treinen vlak achter elkaar. Per drgl 2009 wordt het nog leuker: dan gaan er geen rechtstreekse treinen meer van (bijv.) Purmerend naar Amsterdam Centraal, maar gaat alles naar Schiphol. Eindelijk nuttig gebruik van de Hemboog ( ), maar jammer voor de Purmerenders, van wie het grootste deel ex-Amsterdammers is. BTW: dit gaat alleen door als ze er in geslaagd zijn twee perrons aan de Hemboog te hangen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 februari 2008 @ 21:21:52 #153
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56534589
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
meligheid is voor vrijdagmiddag
Maak je niet druk, ook dan Fles, ook dan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 februari 2008 @ 21:25:20 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56534661
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:21 schreef Duvel het volgende:

Er moest toch minstens één trein per uur over die suffe Hemboog. Toen hebben ze dit ding verzonnen. En één keer per uur per richting, zodat op de lijn Zd - Hn een onwijs scheve dienstregeling ontstaat met eens per uur twee treinen vlak achter elkaar. Per drgl 2009 wordt het nog leuker: dan gaan er geen rechtstreekse treinen meer van (bijv.) Purmerend naar Amsterdam Centraal, maar gaat alles naar Schiphol. Eindelijk nuttig gebruik van de Hemboog ( ), maar jammer voor de Purmerenders, van wie het grootste deel ex-Amsterdammers is. BTW: dit gaat alleen door als ze er in geslaagd zijn twee perrons aan de Hemboog te hangen.
Welke idioot verzint zoiets zeg geen rechtstreekse treinen Purmerend - Amsterdam C meer? WTF weer eoa geflipte Märklin-homo aan de knoppen daar zeker
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 februari 2008 @ 21:28:06 #155
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_56534733
Hemboog? Was dat niet dat ding waar onwijs gekloot mee was tijdens rondje? Die boog die Net een station mist
  maandag 4 februari 2008 @ 21:29:08 #156
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_56534765
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er moest toch minstens één trein per uur over die suffe Hemboog. Toen hebben ze dit ding verzonnen. En één keer per uur per richting, zodat op de lijn Zd - Hn een onwijs scheve dienstregeling ontstaat met eens per uur twee treinen vlak achter elkaar. Per drgl 2009 wordt het nog leuker: dan gaan er geen rechtstreekse treinen meer van (bijv.) Purmerend naar Amsterdam Centraal, maar gaat alles naar Schiphol. Eindelijk nuttig gebruik van de Hemboog ( ), maar jammer voor de Purmerenders, van wie het grootste deel ex-Amsterdammers is. BTW: dit gaat alleen door als ze er in geslaagd zijn twee perrons aan de Hemboog te hangen.
What about Hoogkarspel? Ook naar Schiphol?
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  maandag 4 februari 2008 @ 21:31:31 #157
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_56534820
Trouwens, sneltrein naar Hoorn wacht in Alkmaar niet meer op de intercity uit Nijmegen. Als die aan komt rijden rijdt de trein net weg. Lekker nuttig weer. Vandaag weer 29 minuten staan wachten
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  maandag 4 februari 2008 @ 21:31:47 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56534824
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:29 schreef Lemjur het volgende:
What about Hoogkarspel? Ook naar Schiphol?
laat Opa_Fles het maar niet horen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56534879
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Welke idioot verzint zoiets zeg geen rechtstreekse treinen Purmerend - Amsterdam C meer? WTF weer eoa geflipte Märklin-homo aan de knoppen daar zeker
Amsterdam - Purmerend is veel maar dan ook echt veel sneller met de bus. En nog hoger gefrequenteerd ook. Daarom dus straks geen rechtstreekse treinen meer.
  maandag 4 februari 2008 @ 21:34:28 #160
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_56534891
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

laat Opa_Fles het maar niet horen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Das tof, ik woon er vlakbij Scharrel woont er ook
Maar ik vinnet echt belachelijk als de oude vertrouwde stopper niet meer naar CS gaat
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  maandag 4 februari 2008 @ 21:35:52 #161
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_56534921
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:34 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Amsterdam - Purmerend is veel maar dan ook echt veel sneller met de bus. En nog hoger gefrequenteerd ook. Daarom dus straks geen rechtstreekse treinen meer.
Waarom bouwen die oelewappers dan een derde station, ik dacht dat dat was voor de forenzen die naar Amsterdam moesten...
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  maandag 4 februari 2008 @ 21:36:44 #162
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56534938
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:29 schreef Lemjur het volgende:

[..]

What about Hoogkarspel? Ook naar Schiphol?
Ik ken de adviesvraag BUP2009 aan Locov niet uit m'n kop, ff momentje...
Ah, nee, Hoogkarspel krijgt buiten de spits vier keer per uur een intercity naar Amsterdam Centraal. Oftewel: stoptrein Ekz - Hn, daarna IC. Buiten de spits twee maal per uur. Daarnaast in en buiten de spits twee maal per uur Hnk - Shl, stoppertje.

Voor Purmerenders dus één trein minder per uur naar Zaandam, en voor Amsterdam Centraal cross-platform overstap op Zaandam.

Het Purmerendse is voor NS totaal niet interessant. Er rijden vanuit Purmerend namelijk zo'n vijf buslijnen naar Amsterdam Centraal, en die zijn, dankzij vrije busbanen e.d. sneller op het centraal dan de trein. En de bussen rijden in de spits zo ongeveer om de vijf minuten. Daar kan NS nooit tegenop concurreren, dus boeit het ze duidelijk ook niet. Zo is per 2 februari in Purmerend geen NS loket meer. Niet op Weidevenne, niet op Centraal, niet op Overwhere. Wat dat betreft is NS wel kut bezig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 04-02-2008 21:39:30 (aantal buslijnen 4 naar 5) ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 februari 2008 @ 21:38:05 #163
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56534968
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:35 schreef Lemjur het volgende:

[..]

Waarom bouwen die oelewappers dan een derde station, ik dacht dat dat was voor de forenzen die naar Amsterdam moesten...
Omdat ze dat nou eenmaal beloofd hadden aan al die Vinex knakkers: koopt hier nu uw hutjemutje huis en krijg er een NS station bij!

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 februari 2008 @ 21:38:30 #164
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56534982
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:34 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Amsterdam - Purmerend is veel maar dan ook echt veel sneller met de bus. En nog hoger gefrequenteerd ook. Daarom dus straks geen rechtstreekse treinen meer.
Ik had hier veel meer woorden voor nodig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56534988
quote:
Op maandag 4 februari 2008 18:58 schreef Brembo het volgende:

ICB/ICL in de 2000, V-IRM in de 3700 en nog kan je niet zitten .
Tussen waar rijdt de serie 2000?
  maandag 4 februari 2008 @ 21:39:46 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56535028
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:38 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Tussen waar rijdt de serie 2000?
Den Haag - Arnhem (Nijmegen).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 februari 2008 @ 21:40:08 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56535034
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:34 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Amsterdam - Purmerend is veel maar dan ook echt veel sneller met de bus. En nog hoger gefrequenteerd ook. Daarom dus straks geen rechtstreekse treinen meer.
Arriva
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 februari 2008 @ 21:40:12 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56535036
ik snap het ook niet zo eigenlijk. Met die hemboog wordt het ook een kip-ei klucht. We leggen dat ding aan omdat het *ergens voor* nodig is. Maar vervolgens jagen we er 1 trein per uur overheen *want hij ligt er nu eenmaal*

Hier joh, blunder lekker nog wat belastingmiljarden weg, lache
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 februari 2008 @ 21:41:26 #170
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_56535059
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Omdat ze dat nou eenmaal beloofd hadden aan al die Vinex knakkers: koopt hier nu uw hutjemutje huis en krijg er een NS station bij!

Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  maandag 4 februari 2008 @ 21:45:04 #171
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56535165
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
ik snap het ook niet zo eigenlijk. Met die hemboog wordt het ook een kip-ei klucht. We leggen dat ding aan omdat het *ergens voor* nodig is. Maar vervolgens jagen we er 1 trein per uur overheen *want hij ligt er nu eenmaal*

Hier joh, blunder lekker nog wat belastingmiljarden weg, lache
Op zich een leuk idee, en je moet je spooruitbreidingen toch ergens doen (zie ook de Gooiboog). Ik twijfel ook enigszins aan het nut van deze boog. De grote vervoersstromen van boven het Noordzeekanaal buigen nou eenmaal niet grotendeels af richting Schiphol. Wat nog wel een keer een leuke boog zou zijn is rechtstreeks van Sloterdijk naar Amsterdam Zuid. Dan heb je een echte mooie ringlijn om Amsterdam. Maar daar ligt nu het GVB een beetje in de weg vrees ik, en het is in die hoek spoortechnisch al vrij druk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56535199
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Den Haag - Arnhem (Nijmegen).
Volgens mij las ik ergens dat ze planden om daar helemaal ICL / ICB van te maken.

Als ik me niet vergis rijdt er nu ICRm + 1700 afgewisseld met VIRM. Die VIRM’s zullen wel naar de 3700 (Zwolle – Nijmegen) verhuizen, en waar zouden de ICRm heen gaan? Of blijven die gezellig met de ICL / ICB samen rijden?
  maandag 4 februari 2008 @ 21:47:49 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56535247
dat zou erg handig zijn ja, dan kan je ook idd ringlijntreinen de hele dag 1 kant op laten rijden. Dat is mateloos efficient qua materieelinzet

Maar ja, momenteel verzint geen kip het om de trein te pakken van Lelylaan naar Zuid. Dat win je te voet nog wel misschien
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 februari 2008 @ 21:48:01 #174
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56535254
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:46 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Volgens mij las ik ergens dat ze planden om daar helemaal ICL / ICB van te maken.

Als ik me niet vergis rijdt er nu ICRm + 1700 afgewisseld met VIRM. Die VIRM’s zullen wel naar de 3700 (Zwolle – Nijmegen) verhuizen, en waar zouden de ICRm heen gaan? Of blijven die gezellig met de ICL / ICB samen rijden?
Hm goede vraag. Ik weet niet of ze genoeg ICBL hebben om de hele 2000 mee te rijden. En dan nog: waar moet dat ICRm dan heen? Ik vermoed trouwens dat de spitstreinen weleens vol kunnen worden op die lijn. Volgens mij zijn die nu zo'n acht à tien bakken VIRM.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 februari 2008 @ 21:49:44 #175
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56535302
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar ja, momenteel verzint geen kip het om de trein te pakken van Lelylaan naar Zuid. Dat win je te voet nog wel misschien
Het is inderdaad waanzin, ieder mens met enig verstand neemt gewoon lijn 50 van het GVB.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56535366
Dan krijg je nog een vraag extra, wat gaan ze doen met de Plan V’s in de 3700? Worden die ingezet als vervanging voor de Plan T’s die eerst op reserve gaan, en dan als de nieuwe Sprinters komen richting de sloop verdwijnen?
  maandag 4 februari 2008 @ 21:57:58 #177
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_56535494
Ja hallo, die post zijjn hier niet bij te benen!
  maandag 4 februari 2008 @ 21:58:02 #178
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_56535497
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:52 schreef von_Preussen het volgende:
Dan krijg je nog een vraag extra, wat gaan ze doen met de Plan V’s in de 3700? Worden die ingezet als vervanging voor de Plan T’s die eerst op reserve gaan, en dan als de nieuwe Sprinters komen richting de sloop verdwijnen?
Ze mogen er wel eentje in m'n achtertuin komen zetten
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
pi_56535560
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
dat zou erg handig zijn ja, dan kan je ook idd ringlijntreinen de hele dag 1 kant op laten rijden. Dat is mateloos efficient qua materieelinzet
Een beetje het idee van de "Sputniks" van de DR in Berlijn?



http://de.wikipedia.org/wiki/Sputnik_(Eisenbahn)

http://www.suedwestbezirk.de/bar.htm#pirschheide
  maandag 4 februari 2008 @ 22:01:29 #180
136283 knars
Teethgrinder
pi_56535599
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:48 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hm goede vraag. Ik weet niet of ze genoeg ICBL hebben om de hele 2000 mee te rijden. En dan nog: waar moet dat ICRm dan heen? Ik vermoed trouwens dat de spitstreinen weleens vol kunnen worden op die lijn. Volgens mij zijn die nu zo'n acht à tien bakken VIRM.
soms ook gewoon 4 of 6
  maandag 4 februari 2008 @ 22:04:39 #181
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56535673
quote:
Op maandag 4 februari 2008 22:00 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Een beetje het idee van de "Sputniks" van de DR in Berlijn?
Nee, gewoon echt de hele dag rondjes rijden, eigenlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56535892
Hmmm, ik zou dan echter geen conventionele treinen inzetten, maar dingen zoals ze bij de Randstadrail rijden. Conventionele treinen zijn voor zo’n taak veel te langzaam, zwaar en inefficiënt.
  maandag 4 februari 2008 @ 22:17:23 #183
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56535976
quote:
Op maandag 4 februari 2008 22:14 schreef von_Preussen het volgende:
Hmmm, ik zou dan echter geen conventionele treinen inzetten, maar dingen zoals ze bij de Randstadrail rijden. Conventionele treinen zijn voor zo’n taak veel te langzaam, zwaar en inefficiënt.
Welnee, met SGMm of bijvoorbeeld een Protos, een Flirt of een Talent gaat dat prima
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 februari 2008 @ 22:21:42 #184
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_56536074
Flirt?
  maandag 4 februari 2008 @ 22:23:01 #185
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_56536107
quote:
Op maandag 4 februari 2008 22:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Flirt?
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
pi_56536195
quote:
Op maandag 4 februari 2008 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Welnee, met SGMm of bijvoorbeeld een Protos, een Flirt of een Talent gaat dat prima
Bij een gelijkblijvend aantal stations mischien wel, maar als ze er net als bij de Hofpleinlijn meer stations bij gaan plaatsen (wat me in het geval van een ringlijn wel handig zou lijken, anders is de GVB in veel gevallen sneller) dan lijken mij die dingen toch veel te zwaar?

Oke, de light-rail treinen die jij noemt (Talent & Flirt) kunnen mischien wel, maar SGMm of Plan Rammel (anderen noemen het Plan V) kan echt totaal niet.

@Eendmans, deze bedoelt Fles denk ik:

  maandag 4 februari 2008 @ 22:28:07 #187
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_56536232
tvp, ik kijk weer een keertje mee
pi_56536255
Als we voor onderstaand materieel zouden gaan ben ik helemaal voor!

  maandag 4 februari 2008 @ 22:30:01 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56536287
quote:
Op maandag 4 februari 2008 22:26 schreef von_Preussen het volgende:

@Eendmans, deze bedoelt Fles denk ik:
Precies. Ideaal spul. Heel Zwitserland ligt er vol mee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 februari 2008 @ 22:30:25 #190
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56536297
quote:
Op maandag 4 februari 2008 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, gewoon echt de hele dag rondjes rijden, eigenlijk
Hm, je kunt dan kiezen voor een ritje van Zuid via de boog bij Gpda en de Wgm naar CS, anders moet je nog een boog bouwen bij Duivendrecht.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 februari 2008 @ 22:30:55 #191
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56536313
quote:
Op maandag 4 februari 2008 22:29 schreef von_Preussen het volgende:
Als we voor onderstaand materieel zouden gaan ben ik helemaal voor!

[ afbeelding ]
De Klompentrein?

Hoe zou het met die club zijn idd?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 februari 2008 @ 22:31:15 #192
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56536323
quote:
Op maandag 4 februari 2008 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies. Ideaal spul. Heel Zwitserland ligt er vol mee
D'r heeft er zelfs een proefgereden op (in elk geval) de Betuweroute.

Deze zijn trouwens weer anders dan de Stadler GTW-elektrisch...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56536360
Vrijdag 1 februari heb ik weer eens een rondje met de trein gemaakt door Nederland.

Mijn reis:

Harlingen 10u30
Kop Afsluitdijk 10u44 (bus)

Kop Afsluitdijk 10u47
Alkmaar 12u02 (bus)

Station Alkmaar


4x V-IRM te Alkmaar


Plan T komt station Alkmaar binnen rijden voor mijn verdere reis


Alkmaar 12u15
Den Haag CS 13u27

Station Den Haag CS


Koploper naar Groningen te Den Haag CS


V-IRM en ICK (voor mijn verdere reis) te Den Haag CS


Den Haag CS 13u51
Tilburg 15u04

Tilburg 15u25
Den Bosch 15u42

Den Bosch 15u53
Amsterdam CS 16u52

Amsterdam CS 20u27
Amersfoort 21u02

Amersfoort 21u08
Leeuwarden 22u54

Leeuwarden 23u23
Harlingen 23u46
  maandag 4 februari 2008 @ 22:33:36 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56536396
aardig rondje geweest zo te zien Ewyb
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56536539
Het werd weer eens tijd ja
pi_56536772
Leuk rondje ewyb, als je het niet erg vindt, dan leen ik je foto’s om eventjes een paar “vroeger & nu” vergelijkingen te maken.
Natuurlijk ook hartelijk dank aan Nico S. voor het beschikbaar stellen van zijn foto’s.





Station Alkmaar Juli 1967, nog geen spoor te bekennen van VIRM, alleen nog maar Plan V’s die de dienst naar Den Helder uitvoeren. Daarnaast rijden er ook getrokken treinen naar Den Helder, voornamelijk als “Intercity”.
In de richting van Enkhuizen rijden nog dieseltreinen, voornamelijk Diesel V’en afgewisseld met Plan U.

Tegenwoordig rijdt er vrijwel alleen maar VIRM richting Den Helder (vanuit Nijmegen en Zuid-Nederland), en een deel van de treinen wordt afgetrapt waardoor het opstelterrein in Alkmaar altijd wel wat van deze stellen present heeft. Verder materieel wat Alkmaar aandoet zijn de treinen richting Rotterdam, met de SGMm en treinen van Hoorn naar Den Haag Centraal met MDDM?









Station Den Haag SS in Augustus 1970. Het oude station van het Staatsspoor bestond nog, wat enkele jaren later echter plaats zou maken voor het huidige Centraal station. Van ICK, VIRM en Koplopers was nog geen sprake, van de Sprinters evenmin.
Het gros van het lokale verkeer werd uitgevoerd met Plan V & T, terwijl in de lange-afstandstreinen nog voornamelijk treinstellen met Hondekoppen reed.

Bijna 40 jaar later kennen we een wereld van verschil, niet alleen is het station helemaal veranderd, ook het materieel is niet meer hetzelfde als vroeger. De Hondekoppen zijn verdwenen, terwijl Plan V & T zijn laatste periode tegemoet gaat. Koplopers, VIRM, ICRm en ICK verzorgen tegenwoordig het lange-afstandsverkeer, terwijl Sprinters, DD-AR en Plan V & T het korte-afstandsverkeer doen. De laatste zullen binnen enkele jaren ook verdwijnen door de most van de nieuwe Sprinters, die als eerste richting Den Haag zouden moeten gaan rijden.

[ Bericht 54% gewijzigd door von_Preussen op 05-02-2008 09:02:21 (Fles ;)) ]
  maandag 4 februari 2008 @ 22:48:42 #197
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_56536817
Kwam net nog een mDDM als IC tegen op H'sum naar A'dam CS
pi_56536971
Klopt Tecnix, die trein had ik ook tussen Amsterdam en Amersfoort. Wel raar, het is net of je in Duitsland in de trein zit. De buitenkant ziet er ook gewoon echt uit als een DB-trein.

Von_Preussen, grappig om die vergelijking te zien. Het is niet erg hoor dat je mijn foto's hebt gebruikt
  dinsdag 5 februari 2008 @ 07:55:57 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56540318
quote:
Op maandag 4 februari 2008 22:47 schreef von_Preussen het volgende:
Leuk rondje ewyb, als je het niet erg vindt, dan leen ik je foto’s om eventjes een paar “vroeger & nu” vergelijkingen te maken.
Natuurlijk ook hartelijk dank aan Nico S. voor het beschikbaar stellen van zijn foto’s.
Hm, vroeger was alles beter...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 februari 2008 @ 08:22:26 #200
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56540489
quote:
Op maandag 4 februari 2008 22:47 schreef von_Preussen het volgende:
Leuk rondje ewyb, als je het niet erg vindt, dan leen ik je foto’s om eventjes een paar “vroeger & nu” vergelijkingen te maken.
Beetje een verhaaltje erbij zou ook wel leuk wezen natuurlijk Nou is het nog steeds een beetje los zand, en dat is jammer Al was het maar per twee foto's een stationsnaam en 2 jaartallen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')