Er moest toch minstens één trein per uur over die suffe Hemboog. Toen hebben ze dit ding verzonnen. En één keer per uur per richting, zodat op de lijn Zd - Hn een onwijs scheve dienstregeling ontstaat met eens per uur twee treinen vlak achter elkaar. Per drgl 2009 wordt het nog leuker: dan gaan er geen rechtstreekse treinen meer van (bijv.) Purmerend naar Amsterdam Centraal, maar gaat alles naar Schiphol. Eindelijk nuttig gebruik van de Hemboog (quote:Op maandag 4 februari 2008 21:15 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Snap eerlijk gezegd ook niet waarom er een rechtreekse lijn is tussen Schiphol en Hoorn Kersenboogerd:P
Maak je niet druk, ook dan Fles, ook dan.quote:
Welke idioot verzint zoiets zegquote:Op maandag 4 februari 2008 21:21 schreef Duvel het volgende:
Er moest toch minstens één trein per uur over die suffe Hemboog. Toen hebben ze dit ding verzonnen. En één keer per uur per richting, zodat op de lijn Zd - Hn een onwijs scheve dienstregeling ontstaat met eens per uur twee treinen vlak achter elkaar. Per drgl 2009 wordt het nog leuker: dan gaan er geen rechtstreekse treinen meer van (bijv.) Purmerend naar Amsterdam Centraal, maar gaat alles naar Schiphol. Eindelijk nuttig gebruik van de Hemboog (), maar jammer voor de Purmerenders, van wie het grootste deel ex-Amsterdammers is. BTW: dit gaat alleen door als ze er in geslaagd zijn twee perrons aan de Hemboog te hangen.
What about Hoogkarspel? Ook naar Schiphol?quote:Op maandag 4 februari 2008 21:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er moest toch minstens één trein per uur over die suffe Hemboog. Toen hebben ze dit ding verzonnen. En één keer per uur per richting, zodat op de lijn Zd - Hn een onwijs scheve dienstregeling ontstaat met eens per uur twee treinen vlak achter elkaar. Per drgl 2009 wordt het nog leuker: dan gaan er geen rechtstreekse treinen meer van (bijv.) Purmerend naar Amsterdam Centraal, maar gaat alles naar Schiphol. Eindelijk nuttig gebruik van de Hemboog (), maar jammer voor de Purmerenders, van wie het grootste deel ex-Amsterdammers is. BTW: dit gaat alleen door als ze er in geslaagd zijn twee perrons aan de Hemboog te hangen.
laat Opa_Fles het maar niet horenquote:Op maandag 4 februari 2008 21:29 schreef Lemjur het volgende:
What about Hoogkarspel? Ook naar Schiphol?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Amsterdam - Purmerend is veel maar dan ook echt veel sneller met de bus. En nog hoger gefrequenteerd ook. Daarom dus straks geen rechtstreekse treinen meer.quote:Op maandag 4 februari 2008 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welke idioot verzint zoiets zeggeen rechtstreekse treinen Purmerend - Amsterdam C meer? WTF
weer eoa geflipte Märklin-homo aan de knoppen daar zeker
quote:Op maandag 4 februari 2008 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
laat Opa_Fles het maar niet horenDas tof, ik woon er vlakbijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Scharrel woont er ook
Maar ik vinnet echt belachelijk als de oude vertrouwde stopper niet meer naar CS gaat
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
Waarom bouwen die oelewappers dan een derde station, ik dacht dat dat was voor de forenzen die naar Amsterdam moesten...quote:Op maandag 4 februari 2008 21:34 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Amsterdam - Purmerend is veel maar dan ook echt veel sneller met de bus. En nog hoger gefrequenteerd ook. Daarom dus straks geen rechtstreekse treinen meer.
Ik ken de adviesvraag BUP2009 aan Locov niet uit m'n kop, ff momentje...quote:Op maandag 4 februari 2008 21:29 schreef Lemjur het volgende:
[..]
What about Hoogkarspel? Ook naar Schiphol?
Omdat ze dat nou eenmaal beloofd hadden aan al die Vinex knakkers: koopt hier nu uw hutjemutje huis en krijg er een NS station bij!quote:Op maandag 4 februari 2008 21:35 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Waarom bouwen die oelewappers dan een derde station, ik dacht dat dat was voor de forenzen die naar Amsterdam moesten...
Ik had hier veel meer woorden voor nodig.quote:Op maandag 4 februari 2008 21:34 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Amsterdam - Purmerend is veel maar dan ook echt veel sneller met de bus. En nog hoger gefrequenteerd ook. Daarom dus straks geen rechtstreekse treinen meer.
Tussen waar rijdt de serie 2000?quote:Op maandag 4 februari 2008 18:58 schreef Brembo het volgende:
ICB/ICL in de 2000, V-IRM in de 3700 en nog kan je niet zitten .
Den Haag - Arnhem (Nijmegen).quote:Op maandag 4 februari 2008 21:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Tussen waar rijdt de serie 2000?
Arrivaquote:Op maandag 4 februari 2008 21:34 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Amsterdam - Purmerend is veel maar dan ook echt veel sneller met de bus. En nog hoger gefrequenteerd ook. Daarom dus straks geen rechtstreekse treinen meer.
quote:Op maandag 4 februari 2008 21:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat ze dat nou eenmaal beloofd hadden aan al die Vinex knakkers: koopt hier nu uw hutjemutje huis en krijg er een NS station bij!
Op zich een leuk idee, en je moet je spooruitbreidingen toch ergens doen (zie ook de Gooiboog). Ik twijfel ook enigszins aan het nut van deze boog. De grote vervoersstromen van boven het Noordzeekanaal buigen nou eenmaal niet grotendeels af richting Schiphol. Wat nog wel een keer een leuke boog zou zijn is rechtstreeks van Sloterdijk naar Amsterdam Zuid. Dan heb je een echte mooie ringlijn om Amsterdam. Maar daar ligt nu het GVB een beetje in de weg vrees ik, en het is in die hoek spoortechnisch al vrij druk.quote:Op maandag 4 februari 2008 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
ik snap het ook niet zo eigenlijk. Met die hemboog wordt het ook een kip-ei klucht. We leggen dat ding aan omdat het *ergens voor* nodig is. Maar vervolgens jagen we er 1 trein per uur overheen *want hij ligt er nu eenmaal*
Hier joh, blunder lekker nog wat belastingmiljarden weg, lache
Volgens mij las ik ergens dat ze planden om daar helemaal ICL / ICB van te maken.quote:
Hm goede vraag. Ik weet niet of ze genoeg ICBL hebben om de hele 2000 mee te rijden. En dan nog: waar moet dat ICRm dan heen? Ik vermoed trouwens dat de spitstreinen weleens vol kunnen worden op die lijn. Volgens mij zijn die nu zo'n acht à tien bakken VIRM.quote:Op maandag 4 februari 2008 21:46 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Volgens mij las ik ergens dat ze planden om daar helemaal ICL / ICB van te maken.
Als ik me niet vergis rijdt er nu ICRm + 1700 afgewisseld met VIRM. Die VIRM’s zullen wel naar de 3700 (Zwolle – Nijmegen) verhuizen, en waar zouden de ICRm heen gaan? Of blijven die gezellig met de ICL / ICB samen rijden?
Het is inderdaad waanzin, ieder mens met enig verstand neemt gewoon lijn 50 van het GVB.quote:Op maandag 4 februari 2008 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar ja, momenteel verzint geen kip het om de trein te pakken van Lelylaan naar Zuid. Dat win je te voet nog wel misschien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |