abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 februari 2008 @ 21:19:57 #151
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56534537
meligheid is voor vrijdagmiddag
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 februari 2008 @ 21:21:31 #152
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56534577
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:15 schreef Lemjur het volgende:

[..]

Snap eerlijk gezegd ook niet waarom er een rechtreekse lijn is tussen Schiphol en Hoorn Kersenboogerd:P
Er moest toch minstens één trein per uur over die suffe Hemboog. Toen hebben ze dit ding verzonnen. En één keer per uur per richting, zodat op de lijn Zd - Hn een onwijs scheve dienstregeling ontstaat met eens per uur twee treinen vlak achter elkaar. Per drgl 2009 wordt het nog leuker: dan gaan er geen rechtstreekse treinen meer van (bijv.) Purmerend naar Amsterdam Centraal, maar gaat alles naar Schiphol. Eindelijk nuttig gebruik van de Hemboog ( ), maar jammer voor de Purmerenders, van wie het grootste deel ex-Amsterdammers is. BTW: dit gaat alleen door als ze er in geslaagd zijn twee perrons aan de Hemboog te hangen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 februari 2008 @ 21:21:52 #153
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56534589
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
meligheid is voor vrijdagmiddag
Maak je niet druk, ook dan Fles, ook dan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 februari 2008 @ 21:25:20 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56534661
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:21 schreef Duvel het volgende:

Er moest toch minstens één trein per uur over die suffe Hemboog. Toen hebben ze dit ding verzonnen. En één keer per uur per richting, zodat op de lijn Zd - Hn een onwijs scheve dienstregeling ontstaat met eens per uur twee treinen vlak achter elkaar. Per drgl 2009 wordt het nog leuker: dan gaan er geen rechtstreekse treinen meer van (bijv.) Purmerend naar Amsterdam Centraal, maar gaat alles naar Schiphol. Eindelijk nuttig gebruik van de Hemboog ( ), maar jammer voor de Purmerenders, van wie het grootste deel ex-Amsterdammers is. BTW: dit gaat alleen door als ze er in geslaagd zijn twee perrons aan de Hemboog te hangen.
Welke idioot verzint zoiets zeg geen rechtstreekse treinen Purmerend - Amsterdam C meer? WTF weer eoa geflipte Märklin-homo aan de knoppen daar zeker
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 februari 2008 @ 21:28:06 #155
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_56534733
Hemboog? Was dat niet dat ding waar onwijs gekloot mee was tijdens rondje? Die boog die Net een station mist
  maandag 4 februari 2008 @ 21:29:08 #156
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_56534765
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er moest toch minstens één trein per uur over die suffe Hemboog. Toen hebben ze dit ding verzonnen. En één keer per uur per richting, zodat op de lijn Zd - Hn een onwijs scheve dienstregeling ontstaat met eens per uur twee treinen vlak achter elkaar. Per drgl 2009 wordt het nog leuker: dan gaan er geen rechtstreekse treinen meer van (bijv.) Purmerend naar Amsterdam Centraal, maar gaat alles naar Schiphol. Eindelijk nuttig gebruik van de Hemboog ( ), maar jammer voor de Purmerenders, van wie het grootste deel ex-Amsterdammers is. BTW: dit gaat alleen door als ze er in geslaagd zijn twee perrons aan de Hemboog te hangen.
What about Hoogkarspel? Ook naar Schiphol?
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  maandag 4 februari 2008 @ 21:31:31 #157
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_56534820
Trouwens, sneltrein naar Hoorn wacht in Alkmaar niet meer op de intercity uit Nijmegen. Als die aan komt rijden rijdt de trein net weg. Lekker nuttig weer. Vandaag weer 29 minuten staan wachten
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  maandag 4 februari 2008 @ 21:31:47 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56534824
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:29 schreef Lemjur het volgende:
What about Hoogkarspel? Ook naar Schiphol?
laat Opa_Fles het maar niet horen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56534879
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Welke idioot verzint zoiets zeg geen rechtstreekse treinen Purmerend - Amsterdam C meer? WTF weer eoa geflipte Märklin-homo aan de knoppen daar zeker
Amsterdam - Purmerend is veel maar dan ook echt veel sneller met de bus. En nog hoger gefrequenteerd ook. Daarom dus straks geen rechtstreekse treinen meer.
  maandag 4 februari 2008 @ 21:34:28 #160
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_56534891
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

laat Opa_Fles het maar niet horen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Das tof, ik woon er vlakbij Scharrel woont er ook
Maar ik vinnet echt belachelijk als de oude vertrouwde stopper niet meer naar CS gaat
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  maandag 4 februari 2008 @ 21:35:52 #161
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_56534921
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:34 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Amsterdam - Purmerend is veel maar dan ook echt veel sneller met de bus. En nog hoger gefrequenteerd ook. Daarom dus straks geen rechtstreekse treinen meer.
Waarom bouwen die oelewappers dan een derde station, ik dacht dat dat was voor de forenzen die naar Amsterdam moesten...
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  maandag 4 februari 2008 @ 21:36:44 #162
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56534938
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:29 schreef Lemjur het volgende:

[..]

What about Hoogkarspel? Ook naar Schiphol?
Ik ken de adviesvraag BUP2009 aan Locov niet uit m'n kop, ff momentje...
Ah, nee, Hoogkarspel krijgt buiten de spits vier keer per uur een intercity naar Amsterdam Centraal. Oftewel: stoptrein Ekz - Hn, daarna IC. Buiten de spits twee maal per uur. Daarnaast in en buiten de spits twee maal per uur Hnk - Shl, stoppertje.

Voor Purmerenders dus één trein minder per uur naar Zaandam, en voor Amsterdam Centraal cross-platform overstap op Zaandam.

Het Purmerendse is voor NS totaal niet interessant. Er rijden vanuit Purmerend namelijk zo'n vijf buslijnen naar Amsterdam Centraal, en die zijn, dankzij vrije busbanen e.d. sneller op het centraal dan de trein. En de bussen rijden in de spits zo ongeveer om de vijf minuten. Daar kan NS nooit tegenop concurreren, dus boeit het ze duidelijk ook niet. Zo is per 2 februari in Purmerend geen NS loket meer. Niet op Weidevenne, niet op Centraal, niet op Overwhere. Wat dat betreft is NS wel kut bezig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 04-02-2008 21:39:30 (aantal buslijnen 4 naar 5) ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 februari 2008 @ 21:38:05 #163
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56534968
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:35 schreef Lemjur het volgende:

[..]

Waarom bouwen die oelewappers dan een derde station, ik dacht dat dat was voor de forenzen die naar Amsterdam moesten...
Omdat ze dat nou eenmaal beloofd hadden aan al die Vinex knakkers: koopt hier nu uw hutjemutje huis en krijg er een NS station bij!

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 februari 2008 @ 21:38:30 #164
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56534982
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:34 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Amsterdam - Purmerend is veel maar dan ook echt veel sneller met de bus. En nog hoger gefrequenteerd ook. Daarom dus straks geen rechtstreekse treinen meer.
Ik had hier veel meer woorden voor nodig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56534988
quote:
Op maandag 4 februari 2008 18:58 schreef Brembo het volgende:

ICB/ICL in de 2000, V-IRM in de 3700 en nog kan je niet zitten .
Tussen waar rijdt de serie 2000?
  maandag 4 februari 2008 @ 21:39:46 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56535028
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:38 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Tussen waar rijdt de serie 2000?
Den Haag - Arnhem (Nijmegen).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 februari 2008 @ 21:40:08 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56535034
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:34 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Amsterdam - Purmerend is veel maar dan ook echt veel sneller met de bus. En nog hoger gefrequenteerd ook. Daarom dus straks geen rechtstreekse treinen meer.
Arriva
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 februari 2008 @ 21:40:12 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56535036
ik snap het ook niet zo eigenlijk. Met die hemboog wordt het ook een kip-ei klucht. We leggen dat ding aan omdat het *ergens voor* nodig is. Maar vervolgens jagen we er 1 trein per uur overheen *want hij ligt er nu eenmaal*

Hier joh, blunder lekker nog wat belastingmiljarden weg, lache
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 februari 2008 @ 21:41:26 #170
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_56535059
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Omdat ze dat nou eenmaal beloofd hadden aan al die Vinex knakkers: koopt hier nu uw hutjemutje huis en krijg er een NS station bij!

Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  maandag 4 februari 2008 @ 21:45:04 #171
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56535165
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
ik snap het ook niet zo eigenlijk. Met die hemboog wordt het ook een kip-ei klucht. We leggen dat ding aan omdat het *ergens voor* nodig is. Maar vervolgens jagen we er 1 trein per uur overheen *want hij ligt er nu eenmaal*

Hier joh, blunder lekker nog wat belastingmiljarden weg, lache
Op zich een leuk idee, en je moet je spooruitbreidingen toch ergens doen (zie ook de Gooiboog). Ik twijfel ook enigszins aan het nut van deze boog. De grote vervoersstromen van boven het Noordzeekanaal buigen nou eenmaal niet grotendeels af richting Schiphol. Wat nog wel een keer een leuke boog zou zijn is rechtstreeks van Sloterdijk naar Amsterdam Zuid. Dan heb je een echte mooie ringlijn om Amsterdam. Maar daar ligt nu het GVB een beetje in de weg vrees ik, en het is in die hoek spoortechnisch al vrij druk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56535199
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Den Haag - Arnhem (Nijmegen).
Volgens mij las ik ergens dat ze planden om daar helemaal ICL / ICB van te maken.

Als ik me niet vergis rijdt er nu ICRm + 1700 afgewisseld met VIRM. Die VIRM’s zullen wel naar de 3700 (Zwolle – Nijmegen) verhuizen, en waar zouden de ICRm heen gaan? Of blijven die gezellig met de ICL / ICB samen rijden?
  maandag 4 februari 2008 @ 21:47:49 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56535247
dat zou erg handig zijn ja, dan kan je ook idd ringlijntreinen de hele dag 1 kant op laten rijden. Dat is mateloos efficient qua materieelinzet

Maar ja, momenteel verzint geen kip het om de trein te pakken van Lelylaan naar Zuid. Dat win je te voet nog wel misschien
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 februari 2008 @ 21:48:01 #174
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56535254
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:46 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Volgens mij las ik ergens dat ze planden om daar helemaal ICL / ICB van te maken.

Als ik me niet vergis rijdt er nu ICRm + 1700 afgewisseld met VIRM. Die VIRM’s zullen wel naar de 3700 (Zwolle – Nijmegen) verhuizen, en waar zouden de ICRm heen gaan? Of blijven die gezellig met de ICL / ICB samen rijden?
Hm goede vraag. Ik weet niet of ze genoeg ICBL hebben om de hele 2000 mee te rijden. En dan nog: waar moet dat ICRm dan heen? Ik vermoed trouwens dat de spitstreinen weleens vol kunnen worden op die lijn. Volgens mij zijn die nu zo'n acht à tien bakken VIRM.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 februari 2008 @ 21:49:44 #175
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56535302
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar ja, momenteel verzint geen kip het om de trein te pakken van Lelylaan naar Zuid. Dat win je te voet nog wel misschien
Het is inderdaad waanzin, ieder mens met enig verstand neemt gewoon lijn 50 van het GVB.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')