quote:Op donderdag 31 januari 2008 18:37 schreef juon_jacket1 het volgende:
[..]
nee, ik ben liever regelmatig attent dan "gemaakt" attent...
Te moe om te batsen? Geen idee hoe moe je dan moet zijn eigenlijk, loop jij door de weeks elke dag een marathon of zo?quote:Op donderdag 31 januari 2008 23:12 schreef ijsmeis het volgende:
Tuurlijk is het dikke onzin. Het is ook altijd op een kuttige doordeweekse dag, waardoor ik in de avond geen trek meer heb om te batsen, aangezien het dan vaak alweer 20:00 uur is en ik ontiegelijk moe ben en de volgende ochtend weer om 6 uur op moet staan.
Hoewel al deze dagen grotendeels door de commercie beheerst worden, vind ik dat er toch nog wel een verschil is. Pasen en Kerst zijn christelijke feestdagen, en kennen dus een lange maatschappelijke historie. Voor sinterklaas en oud & nieuw geldt in zekere zin hetzelfde. Later heeft de commercie zich hier pas op gestort.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 15:37 schreef Halinalle het volgende:
Het merendeel van de argumenten dat aangevoerd wordt tegen Valentijnsdag kun je ook gebruiken bij de andere feestdagen.
Dus dan maar geen pasen, sinterklaas, kerst en oud-en-nieuw meer vieren?
Als mensen in zo'n dag een aanleiding zien om iets bijzonders te doen, moeten ze dat vooral doen en betekent het natuurlijk niet dat ze de rest van het jaar niets doen.
*eens is*quote:Op vrijdag 1 februari 2008 15:43 schreef DaMart het volgende:
[..]
Hoewel al deze dagen grotendeels door de commercie beheersd worden, vind ik dat er toch nog wel een verschil is. Pasen en Kerst zijn christelijke feestdagen, en kennen dus een lange maatschappelijke historie. Voor sinterklaas en oud & nieuw geldt in zekere zin hetzelfde. Later heeft de commercie zich hier pas op gestort.
Valentijnsdag daarentegen is, net als moeder- en vaderdag, grotendeels door de commercie bedacht en heeft eigenlijk geen historie die instandhouding rechtvaardigt. Als de commercie zich er niet zo mee bemoeide, zou waarschijnlijk vrijwel niemand iets aan Valentijnsdag doen. Terwijl de andere genoemde feestdagen wel bestaansrecht en draagvlak hebben zonder inmenging van de commercie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |