quote:***************************************
Nieuwe aanwijzingen zaak-Holloway
` Justitie op Aruba onderzoekt nieuwe
aanwijzingen in de zaak-Holloway.Die
komen van misdaadjournalist Peter R. de
Vries,en zouden nieuw licht werpen op
de manier waarop het meisje overleed en
hoe haar lichaam is verdwenen.
Het onderzoek werd in december gesloten
toen Justitie liet weten dat er niet
genoeg bewijs was om Joran van der
Sloot en twee anderen te vervolgen.
Wat de nieuwe aanwijzingen zijn,wil het
OM niet zeggen.De Vries zegt dat hij de
zaak-Holloway heeft opgelost,onder meer
door gebruik van verborgen camera's.Wie
volgens hem verantwoordelijk is voor de
dood van Natalee,wil hij niet zeggen.
Misschien heeft hij Joran in zijn achtertuin gefilmd en betrapt op een lugubere uitspraak.quote:Op donderdag 31 januari 2008 17:11 schreef SunChaser het volgende:
Apart, die camerabeelden waren dus altijd al beschikbaar en nu ziket peter pas wie t heeft gedaan
Bij de bronnen "SBS6" en "Peter R. de Vries" komt een term als "aandachts- en mediageil" in me op, maar laten we hopen dat het waar is.quote:Op donderdag 31 januari 2008 17:15 schreef Ixnay het volgende:
Volgens SBS6 is de zaak opgelost.
Dat kwam zojuist in beeld. Om 18.15 komt een extra uitzending met details.
quote:Op donderdag 31 januari 2008 17:19 schreef TNA het volgende:
[..]
Bij de bronnen "SBS6" en "Peter R. de Vries" komt een term als "aandachts- en mediageil" in me op, maar laten we hopen dat het waar is.
Dat dus.quote:Op donderdag 31 januari 2008 17:21 schreef fridiot het volgende:
Die Peter R. de Vries was er erg op gebrand om die Joran te pakken, dus ben behoorlijk benieuwd waar ie nu mee komt.
Of er zijn geen daders?quote:Op donderdag 31 januari 2008 17:21 schreef N.icka het volgende:
Maar als hij zegt zeker te weten dat het opgelost is dan laat je toch eerst de daders oppakken? Nu geef je ze dus uitgebreid de kans om te vluchten
Ik geloof er dus geen zak van
dat dus, het zou zeker 'breaking news' zijn.quote:Op donderdag 31 januari 2008 17:20 schreef Klingon het volgende:
Als de zaak écht opgelost zou zijn, dan had ik het wel op CNN gezien
Heftig!quote:Op donderdag 31 januari 2008 17:27 schreef TNA het volgende:
Hij is dit keer wel heel erg overtuigd. Check ook zijn website.
[ afbeelding ]
Moeten we tot 3 feb. wachtenquote:De moeder van Natalee Holloway, Beth Twitty, is op uitnodiging van Peter R. de Vries in Nederland en is door hem vandaag op de hoogte gebracht van de doorbraak. Tot de uitzending, zondagavond 3 februari a.s. om 21.30 uur op SBS 6, zullen er geen aanvullende inhoudelijke mededelingen worden gedaan.
quote:DAGDROMEN OVER EEN 'ONMOGELIJKE’ OPLOSSING….
Ook een misdaadverslaggever door wiens toedoen al eens eerder geruchtmakende moord- en verdwijningszaken zijn opgelost, dagdroomt nog wel eens over zaken die hij in zijn carriere graag zou willen oplossen. De harde werkelijk is dat dit meestal illusies zijn. De verdwijning van Natalee Holloway was aanvankelijk zo’n zaak.
Nadat justitie de zaak had gesloten geloofde bijna niemand meer dat dit raadsel ooit zou worden opgehelderd. Maar op basis van 30 jaar journalistieke ervaring, mijn misdaadkennis en intuitie wist ik dat dit drama opgelost moest kúnnen worden. Maar dat is uiteraard makkelijker gedacht dan gedaan. Dat vertrouwen in een oplossing werd alleen maar bevestigd toen ik samen met redacteur/regisseur Kees van der Spek eind 2006 voor de eerste keer naar Aruba ging om de zaak te onderzoeken en we vele ongerijmdheden ontdekten. We maakten een onthullende, extra lange aflevering over de lotgevallen van Natalee en vanaf dat moment waren we allebei in de greep van Het Mysterie…
We aarzelden dan ook niet toen zich een aantal maanden geleden, in de herfst van 2007, een nieuwe kans aandiende om ons intensief met de verdwijning bezig te houden. Hoe dat precies zit, kan ik hier nu nog niet onthullen. Dat komt later. Hoe dan ook, samen bedachten Kees en ik een ingenieus, gedurfd plan dat de waarheid aan het licht zou kunnen brengen. Om het goed te kunnen uitvoeren moesten we geduld hebben en op kousenvoeten manoeuvreren. Er mocht niets uitlekken van onze operatie. Niemand mocht argwaan krijgen en zelfs op onze redactie moesten we daarom noodgedwongen bij vragen wel eens het ‘nice-to-know or need-to-know’criterium hanteren.
Er volgden uitermate spannende weken, waarin de zaak naar een climax toeging, waar we vooraf niet op hadden durven hopen. Kees en ik belden dag en nacht met elkaar, stippelden nieuwe tactieken uit en analyseerden de vorderingen. Soms konden we onze opwinding maar nauwelijks verbergen. En het aantal keren dat we ’s nachts wakker schrokken met invallen, twijfels of voornemens is niet te tellen. De vrees dat de operatie zou mislukken of op het laatste moment zou stuklopen, achtervolgde ons elke minuut. In de loop der jaren heb ik voor hete vuren gestaan in grote zaken, maar de kriebels, spanningen en stress die ik tijdens deze operatie – waarbij zoveel fout kon gaan – heb gevoeld waren nieuw.
Maar het is de inspanning waard geweest. Het moment dat Kees van der Spek en ik – staande in een benauwd spothokje op de redactie – dé beelden bekeken die alles duidelijk maakten, zal ik nooit vergeten. De woorden die we toen spraken kan ik hier niet ongekuisd optikken, maar daar zult u begrip voor hebben als u de beelden heeft gezien. De beelden van de spannendste verborgen camera-actie die ik ooit heb gedaan.
Soms leiden dagdromen toch tot harde journalistieke produkties. En de bittere waarheid…
Peter R. de Vries
Zondag om 21.30 uur op SBS6.
Telegraaf, SBS, ik moet het nog zienquote:Op donderdag 31 januari 2008 17:33 schreef Greys het volgende:
Op de Telegraaf site staat ook 'Peter R heeft zaak Holloway opgelost'.
Nova heeft al een bandje meelopenquote:Op donderdag 31 januari 2008 17:36 schreef rubbereend het volgende:
hij zit vanavond bij Pauw & Witteman
Staat niet op de site?quote:Op donderdag 31 januari 2008 17:36 schreef rubbereend het volgende:
hij zit vanavond bij Pauw & Witteman
ja idd, wat is dit nu weer voor dom gedoe?quote:Op donderdag 31 januari 2008 17:35 schreef Greys het volgende:
Dan heeft Joran dus tot 3 februari de tijd om spoorloos te verdwijnen?![]()
werd zojusit op 3FM vertelt, Peter zegt helemaal niks meer in de media maar is vanavond in de uitzendingquote:
Je spreekt jezelf tegenquote:Op donderdag 31 januari 2008 17:40 schreef rubbereend het volgende:
[..]
werd zojusit op 3FM vertelt, Peter zegt helemaal niks meer in de media maar is vanavond in de uitzending
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |