Ja, en de BMP gaat niet helemaal verdwijnen. Of wel we worden straks gewoon weer dubbel genaaid.......quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:04 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En het gaat weer een stapje verderDe PolitieStaat is een feit
, nu is het wachten op de Duvel himself.
![]()
Jep, en als autorijden duurder wordt, dan gaat de reiskostenvergoeding omhoog, welke kosten weer doorberekend worden in de prijs van producten. Het lijkt me dus sowiezo slecht voor de welvaart omdat je (nog) meer moet betalen voor autorijden en producten ook duurder worden.quote:Op donderdag 31 januari 2008 16:47 schreef Minisuisse het volgende:
Belachelijk dat de BPM niet afgeschaft wordt. Het hele idee van de kilometerheffing is natuurlijk dat de autorijders volledig gaan betalen voor de aanleg en onderhouden van de infrastructuur en andere bijkomende kosten. In het huidige systeem betalen mensen enkel de peroonlijke kosten, zoals BPM, accijnzen en andere kosten. De sociale kosten zoals ongelukken, luchtvervuiling, economische schade door files enz. komen nu voor rekening van de maatschappij en gaat dus ten koste van de welvaart. Met het nieuwe systeem zal autorijden dus wat duurder worden voor de veelgebruiker, maar dit heeft wel ten gevolge dat er uit eindelijk minder vraag naar transport komt. Uiteindelijk zorgt de marktwerking ervoor dat de totale kosten dus voor 100% betaalt zullen worden door de autogebruiker.
Kilometerheffing
vor de schatkist wel, als ik er met mn C1 al geen voordeel mee kan halen, wie dan wel?quote:het is een eerlijk systeem
Nou niet echt denk ik..? Je moet vaak al blij zijn als je je brandstof kosten er uit haalt, laat staan je wegen belasting..quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eerlijk moet ik nog maar afwachten, ik ben benieuwd hoe het bedrijfsleven hierop inspeelt mbt de reiskostenvergoeding.
Ohh de tariefen had ik nog niet gehoord :S ik rijd ongeveer 1200km in de maand nu en betaal 28 euro wegenbelasting (meen ik) en dat is dus nog geen 3 cent per km! Wat een belachelijk plan :S Wat staat daar tegen over dan??!quote:Op donderdag 31 januari 2008 15:27 schreef Metro2005 het volgende:
Eerlijk? Als ik de tarieven zie die ze willen gaan hanteren (ong 11 (!) cent per km) dan betaal je met een beetje zuinige auto al bij 6000km per jaar meer dan voor dit systeem. Nee lekker eerlijk, zeker gezien het feit dat het gemiddeld jaar kilometrage van een nederlander ongeveer 14.000km per jaar bedraagd.![]()
Inderdaad wat zijn dat voor tarieven joh.quote:Op donderdag 31 januari 2008 22:47 schreef Robin__ het volgende:
Ohh de tariefen had ik nog niet gehoord :S ik rijd ongeveer 1200km in de maand nu en betaal 28 euro wegenbelasting (meen ik) en dat is dus nog geen 3 cent per km! Wat een belachelijk plan :S Wat staat daar tegen over dan??!
Mensen die minder dan 6000km per jaar rijden zouden juist met t ov moeten gaan!
Er is keuze genoeg binnen de EU...quote:Op vrijdag 1 februari 2008 09:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
Duitsland zit ook niet stil hoor. Na invoering van de LKW heffing komt ook vrij snel de PKW aan de beurt om gemolken te worden.
Vergeet je niet je telefoon uit te zetten ? Daarmee kunnen ze al zien waar je bent.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 09:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is keuze genoeg binnen de EU...
Maarre, het Duitse systeem gaat volgens mij anders werken dat het NL systeem, dus gewoon met privacy. Het geld zal mij boeien, maar dat ze continue weten waar ik ben... nee.
Sociale kosten???quote:Op donderdag 31 januari 2008 16:48 schreef Minisuisse het volgende:
[..]
Je vergeet hier dus de sociale kosten die het autoverkeer met zich meebrengt
quote:Op donderdag 31 januari 2008 22:47 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Nou niet echt denk ik..? Je moet vaak al blij zijn als je je brandstof kosten er uit haalt, laat staan je wegen belasting..![]()
[..]
Ohh de tariefen had ik nog niet gehoord :S ik rijd ongeveer 1200km in de maand nu en betaal 28 euro wegenbelasting (meen ik) en dat is dus nog geen 3 cent per km! Wat een belachelijk plan :S Wat staat daar tegen over dan??!
Mensen die minder dan 6000km per jaar rijden zouden juist met t ov moeten gaan!
duitsland gaat daar ook heen zover het er nu uitziet wordt het in het begin een Benelux aangelegenheid maar als het succesvol is (lees geld in het laadje brengtquote:Op vrijdag 1 februari 2008 09:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is keuze genoeg binnen de EU...
Maarre, het Duitse systeem gaat volgens mij anders werken dat het NL systeem, dus gewoon met privacy. Het geld zal mij boeien, maar dat ze continue weten waar ik ben... nee.
"Keuze genoeg ja, mits je een vaste woon en verblijfplaats hebt in het land waar je je auto op je naam wilt hebben.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 09:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is keuze genoeg binnen de EU...
Maarre, het Duitse systeem gaat volgens mij anders werken dat het NL systeem, dus gewoon met privacy. Het geld zal mij boeien, maar dat ze continue weten waar ik ben... nee.
De kosten die de co'2 uitstoot met zich meebrengt, de ongelukken die in het verkeer gebeuren, en vooral de economische schade die de files voor de maatschappij veroorzaken.quote:
Vennootschap is voldoende. Auto op naam van de vennootschap zetten.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 13:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
"Keuze genoeg ja, mits je een vaste woon en verblijfplaats hebt in het land waar je je auto op je naam wilt hebben.
Nee, de ondernemer heeft sowieso geen probleem en bij verhuurconstructies zul je deel-BPM moeten afdragen. Maar natuurlijk niet over een auto die al op NL kenteken heeft gestaan.quote:De enige mogelijkheid is om een auto op naam van een ingezetene of onderneming te laten zetten zodat je deze zogenaamd "leent". Maar dan nog, je mag maar een bepaalde tijd in NL rijden op een "vreemd" kenteken.
Vele malen lastiger en heel veel minder accuraat.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
Vergeet je niet je telefoon uit te zetten ? Daarmee kunnen ze al zien waar je bent.
Wat betreft die CO2 uitstoot zeg ik.. Ga lekker op een terrasje zitten in de winter onder een terrasverwarmer of het treinstation en verwarmingspalen..quote:Op vrijdag 1 februari 2008 14:28 schreef Minisuisse het volgende:
[..]
De kosten die de co'2 uitstoot met zich meebrengt, de ongelukken die in het verkeer gebeuren, en vooral de economische schade die de files voor de maatschappij veroorzaken.
Maar hoe zit het met de mensen die in België wonen maar in Nederland werken?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 13:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Maar dan nog, je mag maar een bepaalde tijd in NL rijden op een "vreemd" kenteken.
Dat een weiland ook co2 uitstoot neemt niet weg dat autoverkeer (dus niet alleen de files, sociale kosten zijn niet enkele files) veel co2 uitstoot die de maatschappij een welvaartsverlies oplevert. Rekeningrijden zorgt ervoor dat deze kosten niet meer ten koste van de maatschappij komenquote:Op vrijdag 1 februari 2008 16:23 schreef HarryP het volgende:
[..]
Wat betreft die CO2 uitstoot zeg ik.. Ga lekker op een terrasje zitten in de winter onder een terrasverwarmer of het treinstation en verwarmingspalen..
Het schijnt dat een polderweiland evenveel CO2 uitstoot als een lange file.
Ongelukken voorkom je niet met rekeningrijden. Immers IN de file gebeuren er weinig ongelukken.
De kosten van een ongeluk worden overigens volledig gedekt door de verzekering. Als rekeningrijden betekend dat ik mijn WA auto verzekering kan opzeggen dan wordt rekeningrijden misschien nog wel betaalbaar maar dat betwijfel ik.
De economische schade door files is zo vaag dat er alleen schattingen over gemaakt worden.
Als ik door een file later op mijn werk ben vertrek ik ook weer later. Dat kost de economie helemaal niks.
Overigens het oplossen van de files is al geen reden meer om de "kilometer heffing: in te voeren. Want dat werkt toch niet. Daarom praten de mensen die bezig zijn met "beprijzen van de gereden kilometers" nu over "anders betalen voor mobiliteit".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |