abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 januari 2008 @ 19:04:45 #41
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56440252
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 23:04 schreef JohnDope het volgende:

[..]

En het gaat weer een stapje verder De PolitieStaat is een feit , nu is het wachten op de Duvel himself.
Ja, en de BMP gaat niet helemaal verdwijnen. Of wel we worden straks gewoon weer dubbel genaaid.......
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 31 januari 2008 @ 20:07:31 #42
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_56441687
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 16:47 schreef Minisuisse het volgende:
Belachelijk dat de BPM niet afgeschaft wordt. Het hele idee van de kilometerheffing is natuurlijk dat de autorijders volledig gaan betalen voor de aanleg en onderhouden van de infrastructuur en andere bijkomende kosten. In het huidige systeem betalen mensen enkel de peroonlijke kosten, zoals BPM, accijnzen en andere kosten. De sociale kosten zoals ongelukken, luchtvervuiling, economische schade door files enz. komen nu voor rekening van de maatschappij en gaat dus ten koste van de welvaart. Met het nieuwe systeem zal autorijden dus wat duurder worden voor de veelgebruiker, maar dit heeft wel ten gevolge dat er uit eindelijk minder vraag naar transport komt. Uiteindelijk zorgt de marktwerking ervoor dat de totale kosten dus voor 100% betaalt zullen worden door de autogebruiker.

Kilometerheffing
Jep, en als autorijden duurder wordt, dan gaat de reiskostenvergoeding omhoog, welke kosten weer doorberekend worden in de prijs van producten. Het lijkt me dus sowiezo slecht voor de welvaart omdat je (nog) meer moet betalen voor autorijden en producten ook duurder worden.
Bovendien wordt nu nu maar 30% van de inkomsten uit autogebruik daadwerkelijk gebruikt voor infrastructuur enzo. Dus als straks automobilisten moeten opdraaiien voor de volledige kosten voor autogebruik + 70% om andere zaken te bekostigen, dan zal autorijden niet iets duurder worden, maar veel duurder.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_56441837
quote:
het is een eerlijk systeem
vor de schatkist wel, als ik er met mn C1 al geen voordeel mee kan halen, wie dan wel?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_56445771
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 23:26 schreef AchJa het volgende:

[..]

Eerlijk moet ik nog maar afwachten, ik ben benieuwd hoe het bedrijfsleven hierop inspeelt mbt de reiskostenvergoeding.
Nou niet echt denk ik..? Je moet vaak al blij zijn als je je brandstof kosten er uit haalt, laat staan je wegen belasting..
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:27 schreef Metro2005 het volgende:

Eerlijk? Als ik de tarieven zie die ze willen gaan hanteren (ong 11 (!) cent per km) dan betaal je met een beetje zuinige auto al bij 6000km per jaar meer dan voor dit systeem. Nee lekker eerlijk, zeker gezien het feit dat het gemiddeld jaar kilometrage van een nederlander ongeveer 14.000km per jaar bedraagd.
Ohh de tariefen had ik nog niet gehoord :S ik rijd ongeveer 1200km in de maand nu en betaal 28 euro wegenbelasting (meen ik) en dat is dus nog geen 3 cent per km! Wat een belachelijk plan :S Wat staat daar tegen over dan??!

Mensen die minder dan 6000km per jaar rijden zouden juist met t ov moeten gaan!
pi_56451623
In 2012 ga ik gewoon lekker door op Duits kenteken. Ook goed. Ik hoop dat velen mij volgen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_56451802
Duitsland zit ook niet stil hoor. Na invoering van de LKW heffing komt ook vrij snel de PKW aan de beurt om gemolken te worden.
pi_56451938
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 22:47 schreef Robin__ het volgende:

Ohh de tariefen had ik nog niet gehoord :S ik rijd ongeveer 1200km in de maand nu en betaal 28 euro wegenbelasting (meen ik) en dat is dus nog geen 3 cent per km! Wat een belachelijk plan :S Wat staat daar tegen over dan??!

Mensen die minder dan 6000km per jaar rijden zouden juist met t ov moeten gaan!
Inderdaad wat zijn dat voor tarieven joh.
Me bedrijf heeft 4 auto's staan. Goed voor bij elkaar z'on 250k per jaar. Dus dat is 27.500, daarnaast ontkomen we er niet aan ook in de spits te rijden, dus dat zal wel richting de 30.000 euro gaan.

En reken maar dat deze extra kosten gewoon door berekend zullen worden, in 1e instantie aan onze klanten, en uiteindelijk dus aan de consument.
En die Wouter Bos naait ook de hele zooi bij elkaar, want nu wordt in ene niet de BPM afgeschaft.
En och voor de motorrijtuigenbelasting verzinnen we toch ook gewoon een alternatief.

Lekker bezig jongens
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_56452202
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 09:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
Duitsland zit ook niet stil hoor. Na invoering van de LKW heffing komt ook vrij snel de PKW aan de beurt om gemolken te worden.
Er is keuze genoeg binnen de EU...

Maarre, het Duitse systeem gaat volgens mij anders werken dat het NL systeem, dus gewoon met privacy. Het geld zal mij boeien, maar dat ze continue weten waar ik ben... nee.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_56453015
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 09:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er is keuze genoeg binnen de EU...

Maarre, het Duitse systeem gaat volgens mij anders werken dat het NL systeem, dus gewoon met privacy. Het geld zal mij boeien, maar dat ze continue weten waar ik ben... nee.
Vergeet je niet je telefoon uit te zetten ? Daarmee kunnen ze al zien waar je bent.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_56455520
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 16:48 schreef Minisuisse het volgende:

[..]

Je vergeet hier dus de sociale kosten die het autoverkeer met zich meebrengt
Sociale kosten???
En dat zijn?
pi_56457189
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 22:47 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Nou niet echt denk ik..? Je moet vaak al blij zijn als je je brandstof kosten er uit haalt, laat staan je wegen belasting..
[..]

Ohh de tariefen had ik nog niet gehoord :S ik rijd ongeveer 1200km in de maand nu en betaal 28 euro wegenbelasting (meen ik) en dat is dus nog geen 3 cent per km! Wat een belachelijk plan :S Wat staat daar tegen over dan??!

Mensen die minder dan 6000km per jaar rijden zouden juist met t ov moeten gaan!

wat is dat voor rare redenering, juist degene die vaak dezelfde route afleggen zouden met het ov moeten gaan
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_56457241
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 09:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er is keuze genoeg binnen de EU...

Maarre, het Duitse systeem gaat volgens mij anders werken dat het NL systeem, dus gewoon met privacy. Het geld zal mij boeien, maar dat ze continue weten waar ik ben... nee.
duitsland gaat daar ook heen zover het er nu uitziet wordt het in het begin een Benelux aangelegenheid maar als het succesvol is (lees geld in het laadje brengt ) zal de rest snel volgen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_56457720
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 09:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er is keuze genoeg binnen de EU...

Maarre, het Duitse systeem gaat volgens mij anders werken dat het NL systeem, dus gewoon met privacy. Het geld zal mij boeien, maar dat ze continue weten waar ik ben... nee.
"Keuze genoeg ja, mits je een vaste woon en verblijfplaats hebt in het land waar je je auto op je naam wilt hebben.

Ik rijd zelf met een Hongaars kenteken, dit is alleen mogelijk doordat mijn vaste woon en verblijfplaats in H. is.

Voorzover ik weet ontlopen de wetten van de EU elkaar niet bar veel op dit gebied.

Veel Nederlanders die een vakantiehuis hebben in H. komen vaak met vragen bij mij op dit gebied om de houderschapsbelasting te omzeilen.

De enige mogelijkheid is om een auto op naam van een ingezetene of onderneming te laten zetten zodat je deze zogenaamd "leent". Maar dan nog, je mag maar een bepaalde tijd in NL rijden op een "vreemd" kenteken.

Met de huidige technieken is het erg simpel om mensen te volgen om te achterhalen waar ze zelfs jaren geleden zijn geweest.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 14:28:08 #54
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_56458555
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 12:10 schreef HarryP het volgende:

[..]

Sociale kosten???
En dat zijn?
De kosten die de co'2 uitstoot met zich meebrengt, de ongelukken die in het verkeer gebeuren, en vooral de economische schade die de files voor de maatschappij veroorzaken.
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
pi_56458623
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 13:49 schreef Dr.Nikita het volgende:

"Keuze genoeg ja, mits je een vaste woon en verblijfplaats hebt in het land waar je je auto op je naam wilt hebben.
Vennootschap is voldoende. Auto op naam van de vennootschap zetten.
quote:
De enige mogelijkheid is om een auto op naam van een ingezetene of onderneming te laten zetten zodat je deze zogenaamd "leent". Maar dan nog, je mag maar een bepaalde tijd in NL rijden op een "vreemd" kenteken.
Nee, de ondernemer heeft sowieso geen probleem en bij verhuurconstructies zul je deel-BPM moeten afdragen. Maar natuurlijk niet over een auto die al op NL kenteken heeft gestaan.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_56458659
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 10:37 schreef LangeTabbetje het volgende:

Vergeet je niet je telefoon uit te zetten ? Daarmee kunnen ze al zien waar je bent.
Vele malen lastiger en heel veel minder accuraat.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_56461189
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 14:28 schreef Minisuisse het volgende:

[..]

De kosten die de co'2 uitstoot met zich meebrengt, de ongelukken die in het verkeer gebeuren, en vooral de economische schade die de files voor de maatschappij veroorzaken.
Wat betreft die CO2 uitstoot zeg ik.. Ga lekker op een terrasje zitten in de winter onder een terrasverwarmer of het treinstation en verwarmingspalen..
Het schijnt dat een polderweiland evenveel CO2 uitstoot als een lange file.

Ongelukken voorkom je niet met rekeningrijden. Immers IN de file gebeuren er weinig ongelukken.
De kosten van een ongeluk worden overigens volledig gedekt door de verzekering. Als rekeningrijden betekend dat ik mijn WA auto verzekering kan opzeggen dan wordt rekeningrijden misschien nog wel betaalbaar maar dat betwijfel ik.

De economische schade door files is zo vaag dat er alleen schattingen over gemaakt worden.
Als ik door een file later op mijn werk ben vertrek ik ook weer later. Dat kost de economie helemaal niks.

Overigens het oplossen van de files is al geen reden meer om de "kilometer heffing: in te voeren. Want dat werkt toch niet. Daarom praten de mensen die bezig zijn met "beprijzen van de gereden kilometers" nu over "anders betalen voor mobiliteit".
pi_56461308
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 13:49 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Maar dan nog, je mag maar een bepaalde tijd in NL rijden op een "vreemd" kenteken.
Maar hoe zit het met de mensen die in België wonen maar in Nederland werken?
En als familie in België mij een auto leent mag ik daar dan wel een heel jaar meer rondrijden?
pi_56461608
ach zoiets is vast wel makkelijk te saboteren, zoals je nu ook nog steeds met een radardetector kan rondrijden, mits je hem goed wegwerkt en juist installeert
  vrijdag 1 februari 2008 @ 17:25:31 #60
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_56462469
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 16:23 schreef HarryP het volgende:

[..]

Wat betreft die CO2 uitstoot zeg ik.. Ga lekker op een terrasje zitten in de winter onder een terrasverwarmer of het treinstation en verwarmingspalen..
Het schijnt dat een polderweiland evenveel CO2 uitstoot als een lange file.

Ongelukken voorkom je niet met rekeningrijden. Immers IN de file gebeuren er weinig ongelukken.
De kosten van een ongeluk worden overigens volledig gedekt door de verzekering. Als rekeningrijden betekend dat ik mijn WA auto verzekering kan opzeggen dan wordt rekeningrijden misschien nog wel betaalbaar maar dat betwijfel ik.

De economische schade door files is zo vaag dat er alleen schattingen over gemaakt worden.
Als ik door een file later op mijn werk ben vertrek ik ook weer later. Dat kost de economie helemaal niks.

Overigens het oplossen van de files is al geen reden meer om de "kilometer heffing: in te voeren. Want dat werkt toch niet. Daarom praten de mensen die bezig zijn met "beprijzen van de gereden kilometers" nu over "anders betalen voor mobiliteit".
Dat een weiland ook co2 uitstoot neemt niet weg dat autoverkeer (dus niet alleen de files, sociale kosten zijn niet enkele files) veel co2 uitstoot die de maatschappij een welvaartsverlies oplevert. Rekeningrijden zorgt ervoor dat deze kosten niet meer ten koste van de maatschappij komen

Rekeningrijden voorkomt geen ongelukken nee, maar de kosten ervan worden met rekeningrijden wel gewoon betaald door de automobilist.

Het lijkt me duidelijk dat files wel degelijk economische schade veroorzaken: http://www.nos.nl/nos/art(...)1C68F8DCF5BF2B5.html
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')