abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 februari 2008 @ 09:21:42 #101
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_56451511
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 21:26 schreef JoMo0 het volgende:

Voor de iMac eigenaren die hun toetsenbord willen verstoppen.

Kost slechts $ 60
Toetsenbord past ook prima op die standaard. Alleen die USB hub is wel handig.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_56451953
Wie werkte hier ook alweer met LaTex en/of BibDesk icm Apple Pages? Wordt echt hoog tijd om dat MS Word 's van mijn systeem af te donderen.
Calmer than you are
  vrijdag 1 februari 2008 @ 10:07:47 #103
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_56452417
Ik werk graag met LaTeX en BibTeX. Ik gebruik Word en Pages zelden. Wat wil je weten? .

Gewoon Textmate als editor gebruiken en MacTeX als distributie (hier te vinden).
pi_56452682
Maar jij gebruikt TextMate en niet Latex? Of is dat geen verschil? Latex heb ik nl. al gedownload via die link, maar TextMate zit daar niet bij.

Ik vond overigens al een tutorial hier: http://www.eng.cam.ac.uk/(...)g/ltxprimer-1.0.pdf. Redelijke learning curve zo te zien, maar so be it.

Ik moet ook nog even bezien hoe ik mijn Endnote-bibliotheek in Bibdesk kan plaatsen
Calmer than you are
  vrijdag 1 februari 2008 @ 10:26:49 #105
13783 Anthraxx
pi_56452777
Je gebruikt TextMate (of een willekeurige ASCII editor) om je LaTeX codes in te kloppen. In TextMate zit gewoon een macro die 'latex' aanroept en een PDF uitpoept. Maar daar kun je ook VIM voor gebruiken. Of Emacs. Of Textedit (en een command line). Ik vind Textmate alleen handiger.

Verder is de learning curve op zich niet zo groot als je gewoon normale documenten wilt hebben. Zodra je moeilijke dingen wilt doen dan is het handig om een boek te kopen. Voor papers zijn er echter zat templates te gebruiken die er gewoon goed uitzien.

En verder? Er is een topic in DIG voor LaTeX newbies . Daar kun je heen met vragen .
  vrijdag 1 februari 2008 @ 10:27:27 #106
13783 Anthraxx
pi_56452887
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 10:26 schreef Anthraxx het volgende:
Je gebruikt TextMate (of een willekeurige ASCII editor) om je LaTeX codes in te kloppen. In TextMate zit gewoon een macro die 'latex' aanroept en een PDF uitpoept. Maar daar kun je ook VIM voor gebruiken. Of Emacs. Of Textedit (en een command line). Ik vind Textmate alleen handiger.

Verder is de learning curve op zich niet zo groot als je gewoon normale documenten wilt hebben. Zodra je moeilijke dingen wilt doen dan is het handig om een boek te kopen. Voor papers zijn er echter zat templates te gebruiken die er gewoon goed uitzien.

En verder? Er is een topic in DIG voor LaTeX newbies . Daar kun je heen met vragen .
Thx Anthraxx
Calmer than you are
  Redactie Games vrijdag 1 februari 2008 @ 13:19:20 #108
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_56456952
Voorlopig geen prijsverlaging van de Apple Tv mensen...
quote:
Tijdens de MacWorld Keynote introduceerde SJ de Apple TV take 2 tezamen met een prijsverlaging. We zijn nu een paar weken verder en moeten constateren dat de prijsverlaging nog steeds de Europese stores niet heeft bereikt.

Uiteraard willen we graag weten waarom en hebben Apple Nederland om een toelichting gevraagd. De reactie die we kregen luidt als volgt:

Citaat: ...De prijsverlaging is alleen in de US, niet in Europa. De software update komt wel beschikbaar voor Europa.

Oftewel: vergeet het (voorlopig?) maar. We zitten dus nu met de situatie dat de Apple TV in Amerika $ 229,- kost, dat is ongeveer ¤ 154,- (excl. BTW) en in Nederland ¤ 251,- excl BTW. Een verschil van ca. ¤ 100,-

Bij mijn weten is dit overigens de eerste keer dat de USA en Europa prijzen ontkoppeld zijn voor een Apple product. Het gerucht gaat dat Apple de prijs van de Apple TV hier gaat verlagen zodra in Europa ook huurfilms beschikbaar gaan komen. Kennelijk haalt Apple daar ook inkomsten uit. Apple Nederland geeft op dit gerucht overigens geen reactie.

De release van de (gratis) update naar take 2 is overigens een paar weken uitgesteld. De 'Guided Tour' staat inmiddels wel on-line, dit keer niet met John Appleseed, maar met zijn (mooiere) zusje.
http://www.macfreak.nl/readnews.php?newsitem=6080
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_56458266
Zo dan: http://tweakers.net/nieuws/51635
quote:
Microsoft doet een bod van 44,6 miljard dollar, oftewel 31 dollar per aandeel, op Yahoo.
Calmer than you are
pi_56458364
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 14:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo dan: http://tweakers.net/nieuws/51635
[..]
please no.
  Redactie Games vrijdag 1 februari 2008 @ 14:23:06 #111
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_56458447
Dan moeten we vaker www.yahoo.com bezoeken..
En ik vrees voor m'n Flickr-account..
pi_56459162
Toch te absurd voor woorden: voor 45 miljard kunnen ze bij MS nog niet iets zelf maken wat succesvol is? 30% van de XBox 360 gaat kaduuk, Vista draait voor geen meter, Zune loopt niet.

Ik begin steeds meer te geloven dat Bill Gates gewoon een 'one-time lucky digi-nerd' is en dat die Steve Ballmer....

...ach laat ook maar: die vent kan met DSM-IV niet eens beschreven worden.
Calmer than you are
  Redactie Games vrijdag 1 februari 2008 @ 15:02:09 #113
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_56459315
Wat het nare ervan eigenlijk ook is, Yahoo is eigenlijk de laatste tijd best goed bezig met het uitbreiden en ontwikkelen van nieuwe diensten, vrij veel open source gebruiken (BSD). Alleen qua gebruik zitten ze duidelijk achter Google..

Waardoor ze toch minder reclame-inkomsten genereren...

Het aanbod is duidelijk een "vijandig" bod aangezien het bod 62% boven de werkelijk waarde van het aandeel is. Aandeelhouders zullen even nog een keertje achter de oren krassen, voordat ze al meteen het aanbod weigeren..
pi_56459404
Ja, dat lijkt me wel duidelijk. Dit is ook een interessant gegeven uit het bericht van tweakers
quote:
Ballmer maakte vorig jaar bekend dat Microsoft op termijn een kwart van zijn omzet uit online advertenties wil halen. De grootste overname tot nu toe was die van advertentiebedrijf aQuantive voor zes miljard. Die acquisitie leidde tot de kritiek van analisten dat het bedrijf aan Google-tunnelvisie leed en daarop maakte Microsoft bekend zich alleen te gaan richten op de overname van 'kleinere' bedrijven. Daarvoor zou de softwaregigant per overname 50 miljoen tot 1 miljard dollar overhebben. Die verklaring houdt met het bod op Yahoo geen stand.
Nog meer banners met 'The Wow starts now'...?
Calmer than you are
  Redactie Games vrijdag 1 februari 2008 @ 15:14:01 #115
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_56459564
Nou ja, je kan merken dat Microsoft's "oh zo geweldige" Live! Search behoorlijk aan het falen is..
Anders zouden ze dit absurd hoge bedrag niet bieden..

Verder waren er toch nog een aantal features op de iPhone die gebruik maakte van Yahoo-services? Ben benieuwd hoe Steve Jobs erover denkt...
pi_56459840
Voor de mensen met Office 2008; wil 'm nu installeren maar wat moet ik doen met de fonts? Ik zie enkel een vinkje staan bij office fonts en dan in de tekst eronder dat 't bestaande fonts zal overschrijven? Dat mag dus niet, maar dan mis ik wel de niet-dubbele.
Is dit de bedoeling of...?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 februari 2008 @ 15:29:46 #117
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56459931
quote:
Veel Vista-gebruikers klagen dat Vista traag is als stroop in de winter. Microsoft zegt dat deze traagheid niet aan het besturingssysteem ligt, maar omdat gebruikers hun systeem volstoppen met antispyware- en antivirusprogramma's. Het besturingssysteem wordt ook trager door de vele rotzooi die gebruikers van het internet downloaden en installeren.

Microsoft raadt gebruikers aan om programma's te verwijderen die niet (meer) gebruikt worden en om het aantal startup-programma's te beperken. De tip om je systeem te versnellen door een ander besturingssysteem te gebruiken, konden we op de helppagina niet vinden.

Website: windowshelp ( http://windowshelp.micros(...)5D1F05C954E1033.mspx )
  Redactie Games vrijdag 1 februari 2008 @ 15:31:20 #118
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_56459972
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 15:26 schreef tony_clifton- het volgende:
Voor de mensen met Office 2008; wil 'm nu installeren maar wat moet ik doen met de fonts? Ik zie enkel een vinkje staan bij office fonts en dan in de tekst eronder dat 't bestaande fonts zal overschrijven? Dat mag dus niet, maar dan mis ik wel de niet-dubbele.
Is dit de bedoeling of...?
Absoluut niet doen, dat je een aantal fonts mist boeit niet anders verneukt het toch alleen je systeem..
pi_56460031
Een koe een koe noemen hé Swets, op HP's en Dell's krijg je shitloads aan gesponserde trials e.d. mee dus zo gek is 't nog niet...
pi_56460049
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 15:31 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Absoluut niet doen, dat je een aantal fonts mist boeit niet anders verneukt het toch alleen je systeem..
Thanks
  Redactie Games vrijdag 1 februari 2008 @ 15:35:42 #121
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_56460071
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 15:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

quote:
Van dezelfde windows help site...

Check for viruses and spyware

If your PC is running slowly, one dreaded possibility is that it might be infected with a virus or spyware. This is not as common as the other problems, but it is something to consider. Before you worry too much, check your PC using antispyware and antivirus programs.

A common symptom of a virus is a much slower-than-normal computer performance. Other signs include unexpected messages that pop up on your PC, programs that start automatically, or the sound of your hard disk constantly working.

Spyware is a type of program that is installed, usually without your knowledge, to watch your activity on the Internet. You can check for spyware with Windows Defender or other anti-spyware programs. For more information, see How to tell if your computer is infected with spyware.

The best way to deal with viruses is to prevent them in the first place. Always run antivirus software and keep it up to date. Even if you take such precautions, however, it’s possible for your PC to become infected. For more information, see How can I tell if my computer has a virus?
Ja wat wil je nou?
quote:
Microsoft waarschuwt voor aangepast Vista
Uitgegeven: 31 januari 2008 13:54
Laatst gewijzigd: 31 januari 2008 15:52

AMSTERDAM - Microsoft noemt het onverstandig om de installatie van besturingssysteem Windows Vista aan te passen.
ANP

In een e-mail aan CNet reageert het bedrijf op de populariteit van het programma vLite. Dat stelt computergebruikers in staat om voor installatie bepaalde componenten van het besturingssysteem te verwijderen of toe te voegen.

Het tooltje zorgt er bijvoorbeeld voor dat gebruikers updates voor het besturingssysteem al tijdens de installatie van Windows op de computer kunnen zetten, in plaats van na afloop. Daarnaast wordt het veel gebruikt om ongewenste programma's uit Windows' standaardinstallatie te verwijderen, zoals Windows Photo Gallery of browser Internet Explorer.

Sneller

Vista vereist een snelle computer, veel geheugen en veel harde-schijfruimte. Door onderdelen over te slaan, hopen computergebruikers het systeem wat sneller en minder veeleisend te maken.

Volgens Microsoft is dat echter niet verstandig: "Microsoft raadt het af om voor installatie componenten uit Windows te verwijderen, omdat dat er voor kan zorgen dat u geen updates meer kunt installeren, en omdat het systeem er instabiel door kan worden", schrijft het bedrijf.

Windows 7

Een volgende versie van het besturingssysteem, voorlopig slechts bekend onder de codenaam Windows 7, moet naar verluidt een stuk lichter worden dan zijn voorganger. Afhankelijk van de gebruikte hardware en het gebruiksdoel kunnen dan allerlei componenten worden toegevoegd of weggelaten.

Windows 7 wordt echter niet voor 2010 verwacht.
http://www.nu.nl/news/141(...)aangepast_Vista.html
Right, gewoon lekker vLite blijven draaien..
pi_56460187
Kan mij wel voorstellen dat helpdesks e.d. veel dingen mogen gaan fixen die met vLite zijn kapotgegaan...
Noobs die erin slagen hun installatie te verneuken bellen toch eerder dan op internet op te zoeken wat ze wél hadden moeten doen, dus ook begrijpelijk in mijn ogen.

Ken Vista niet, maar vind 't wel goed programma als je naar de features kijkt.
En verder, stel je voor dat de opvolger voor 2010 zou komen, gezien de prijzen voor vista en de tijd dat het geduurd heeft voor de problemen eruit zijn zou ik mij wel gepluimd vinden...
  Redactie Games vrijdag 1 februari 2008 @ 15:42:46 #123
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_56460272
vLite geeft zelf aan of dat bepaalde onderdelen, gevolgen heeft voor de stabiliteit van Vista. Maar als ik alleen met vLite alleen al 2,5GB aan overbodige drivers eruit kan gooien, doe ik dat graag..

Vervolgens doe je dus gewoon je eigen drivers van je moederbord, videokaart, geluid apart erbij zetten. Zodat je de laatste versie ervan hebt en klaar is kees..
pi_56460314
Ach, hier nog een leuke: MS Word 2004 loopt hier al tijden op 85% processor te draaien, ondanks dat ie enkel open staat. Ik schrijf dit artikel nog af in Word en dan ga ik me 's verdiepen in Latex.

Hoe eerder MS uit software-land geschopt wordt, hoe beter.
Calmer than you are
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 februari 2008 @ 15:45:43 #125
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56460339
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 15:33 schreef tony_clifton- het volgende:
Een koe een koe noemen hé Swets, op HP's en Dell's krijg je shitloads aan gesponserde trials e.d. mee dus zo gek is 't nog niet...
Zeggen dat je OS traag is door antivirus programma's die op je OS NOODZAKELIJK zijn omdat de veiligheid belabberd is is toch redelijk triest te noemen.

Vista is gewoon een verschrikkelijk slecht OS.
  Redactie Games vrijdag 1 februari 2008 @ 15:46:36 #126
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_56460364
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 15:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ach, hier nog een leuke: MS Word 2004 loopt hier al tijden op 85% processor te draaien, ondanks dat ie enkel open staat. Ik schrijf dit artikel nog af in Word en dan ga ik me 's verdiepen in Latex.

Hoe eerder MS uit software-land geschopt wordt, hoe beter.
Word 2008, scheelt dan weer een stuk, je moet alleen niet je Fonts laten overschrijven en die extra MS fonts erop zetten.. kun je iig nog wat compatibiliteit bewaren met je collega's/studenten. De rest van het pakket hoef je niet naar om te kijken..
pi_56460584
Office 2008 lijkt op 't eerste zicht echt .

Ziet er zowaar native Apple uit .
pi_56460659
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 15:46 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Word 2008, scheelt dan weer een stuk, je moet alleen niet je Fonts laten overschrijven en die extra MS fonts erop zetten.. kun je iig nog wat compatibiliteit bewaren met je collega's/studenten. De rest van het pakket hoef je niet naar om te kijken..
En Word 2008 kan dan weer niet om gaan met Endnote, mijn refererentie programma, omdat ze er zonodig VBA uit moesten slopen. En dus kan ik mijn literatuur niet in mijn artikelen invoegen.

Mooi he, zo'n deadlock?
Calmer than you are
pi_56460703
Wtf?!

En ik heb nog eerst gereboot, de uninstaller van 2004 gedraaid en dan pas 2008 geïnstalleerd .

En AutoUpdate is ook nog PPC?!
  Redactie Games vrijdag 1 februari 2008 @ 16:09:57 #130
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_56460896
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 15:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

En Word 2008 kan dan weer niet om gaan met Endnote, mijn refererentie programma, omdat ze er zonodig VBA uit moesten slopen. En dus kan ik mijn literatuur niet in mijn artikelen invoegen.

Mooi he, zo'n deadlock?
Oja, tuurlijk..
pi_56461109
Ze hebben echt de feel van OSX prima overgenomen;

Pluim voor MS wat betreft deze .
  Redactie Games vrijdag 1 februari 2008 @ 16:20:39 #132
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_56461123

" "
pi_56461213
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 16:20 schreef tony_clifton- het volgende:

[ afbeelding ]

Pluim voor MS wat betreft deze [ afbeelding ].
Doen ze toch beter dan apple die met iTunes niet de aero look overneemt... zwakjes
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_56461310
Bovendien zie Apple er gewoon niet uit in Windows, Quicktime gaat nog, iTunes en Safari dan weer niet.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 16:49:47 #135
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_56461748
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 14:23 schreef Mr.Noodle het volgende:
Dan moeten we vaker www.yahoo.com bezoeken..
En ik vrees voor m'n Flickr-account..
Windows live blaoted shit account bedoel je). Toen Flickr veryahood werd zoog het ook, moet je ineens een yahooid maken
pi_56461903
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 16:20 schreef tony_clifton- het volgende:

[ afbeelding ]

Pluim voor MS wat betreft deze [ afbeelding ].
En toch houden ze weer aan typische Windows-principes vast.. bijv. de Cancel en OK buttons, waar je verplicht bent om op te drukken omdat er geen sluit knop in het venster is. Als ze dat soort dingen nou ook eens stroomlijnen.
pi_56461937
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 16:56 schreef Wallinator het volgende:

[..]

En toch houden ze weer aan typische Windows-principes vast.. bijv. de Cancel en OK buttons, waar je verplicht bent om op te drukken omdat er geen sluit knop in het venster is. Als ze dat soort dingen nou ook eens stroomlijnen.
In windows is sluiten ook cancel/nee hoor?
  vrijdag 1 februari 2008 @ 17:06:01 #138
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_56462076
Hang ik in totaal 35 minuten met de helpdesk aan de lijn, refereren ze naar een topic op Apple.com support forum omdat ze het ook niet weten .
Er is dus geen oplossing voor mijn Sync probleem. Nu krijg ik elke keer bij het syncen dubbele afspraken in zowel iCal als mn telefoon met een uur tijdsverschil . Blijkbaar is Sony Ericsson geen goede match met iSync.
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_56462360
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 16:57 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

In windows is sluiten ook cancel/nee hoor?
Dat bedoel ik niet. Bij dat preferences venster zie je "OK" en "Cancel". Ik heb Office zelf niet, maar ik ga ervan uit dat beide knoppen het venster sluiten, alleen bij "OK" worden je instellingen bewaard en bij "Cancel" niet. Dit komt nergens in Mac OS X voor. In OS X is het zo dat als je een instelling verandert, het meteen wordt opgeslagen. Je hoeft niet nog eens op "OK" te drukken.

Verder is het een slechte gewoonte om de sluit knop weg te halen (de universele dus, die rode linksboven). Een venster moet ten alle tijden te sluiten zijn, behalve natuurlijk als het een waarschuwing is (wat hier niet het geval is). Anders dwing je de gebruiker om de inhoud van het venster te lezen wat de usability niet ten goede komt.

Dit zijn natuurlijk mierenneukerige dingen, maar het zijn dit soort dingen die Mac OS X maken wat het is..

pi_56462403
Ah k, zo gezien... mja...
  Redactie Games vrijdag 1 februari 2008 @ 17:25:13 #141
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_56462459
Ik had hier nog ergens een 300 pagina tellende PDF liggen met Apple GUI Design rules...
Maar die Cancel -> Ok zijn een regelrechte no no. Het gaat toch nergens over als je aanpassingen maakt en vervolgens maar meteen weer annuleert? Als je het alleen maar als "kijkfunctie" wil gebruiken kun je em net zo goed weglaten..
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 februari 2008 @ 17:35:19 #142
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56462668
Dat geldt sowieso in alle design rules. Vermijd overbodige knoppen en verander nooit iets in het normale verwachtingspatroon.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 18:19:16 #143
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_56463486
Ik wil Office for Mac Test Drive . verwijderen en de volledige versie installeren. Als ik de op het bijbehorende office verwijderen klik krijg ik dit;

Die tweede had ik wel verwacht, maar die eerste niet. Kan ik beiden veilig verwijderen zodat daarna de nieuwe office versie gewoon werkt? (en eventuele andere programma's)
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_56463625
Ik heb de beiden daarnet gewoon aangeklikt idd.

Ik denk dat 't trouwens gewoon onderdelen zijn die in 2004 zaten maar nog van X afstamden.

Je kan trouwens ook gewoon 2008 installeren, 2004 vliegt eraf na de installatie. Heb beiden geprobeerd op 2 macs en die in de installer werkte beter imo.

De bijgeleverde uninstaller verwijderde het updateprogramma niet, waardoor ik nog met een PPCapp bleef zitten. Gewoon op handmatig gezet en in de vuilbak gegooid.

Jammer dat sommige software zo lastig om te verwijderen is.

In ieder geval vind ik Office 2008 een goede suite geworden. Templates die ik ook eens kan gebruiken, de look van een pro-mac app, relatief snel en zonder problemen so far. Oké, afgezien van de fonts die ik niet mogen installeren heb maartoch .

Oja, moest je 't daarnet gemist hebben portier, kies aangepaste installatie en vink die fonts uit!1!1!
pi_56463832
Ik ben zó blij dat ik aan iWork genoeg heb
pi_56464087
Oja, voor de mensen die een goede torrentcliënt zoeken; van Transmission zijn de laatste dagen 4 updates verschenen, en het lijkt mij nu een heel stabiel en goed programma geworden.

Heb nog geen enkele crashte router gehad, en cpu komt ook niet boven de 7% uit op een 1,6 ghz CD mini...
  vrijdag 1 februari 2008 @ 18:49:46 #147
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_56464093
Ik heb laatst mijn CV getypt in illustrator, omdat én word én pages niet deden wat ik wou
pi_56464311
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 18:49 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Ik heb laatst mijn CV getypt in illustrator, omdat én word én pages niet deden wat ik wou
InDesign?
  vrijdag 1 februari 2008 @ 19:01:34 #149
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_56464342
Ben ik nog niet zo handig mee , ik werk sneller in illu..

Maar zo gek was het niet eens, maar echt niet dat het kan in word/pages
pi_56464361
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 18:59 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

InDesign?
Beetje als Schultenbrau in een Trappistenglas ?

Heb muziek opstaan waardoor ik de fan van de mini niet hoorde, wat zie ik nu; ATSServer vraagt 70% CPU-load . Drie maal raden wat dat is en wat ik net geïnstalleerd heb .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_56465638
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 19:02 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Beetje als Schultenbrau in een Trappistenglas ?

Heb muziek opstaan waardoor ik de fan van de mini niet hoorde, wat zie ik nu; ATSServer vraagt 70% CPU-load . Drie maal raden wat dat is en wat ik net geïnstalleerd heb .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leg uit
pi_56465661
Sinds de installatie van Office 2008 doet het proces dat de fonts regelt in OSX overuren.

Wel enkel indien er een programma (word/excel/powerpoint/entourage(?)) actief is.
pi_56465787
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 20:06 schreef tony_clifton- het volgende:
Sinds de installatie van Office 2008 doet het proces dat de fonts regelt in OSX overuren.

Wel enkel indien er een programma (word/excel/powerpoint/entourage(?)) actief is.
Nee dat eerste van trappistenglas dat stond tot uhm indesign,, waarom geen indesign?
pi_56465821
Geen idee, een CV met InDesign lukt toch prima maar is toch niet de meest gangbare methode?
pi_56466425
Blegh een hele pagina vol geluld met Office ..
pi_56466520
Ik had een On-The-Go speellijst gemaakt op mijn iPod Touch, zodat ik die kon branden voor in de auto zometeen. Sync ik mijn iPod, issie weg.

Staat niet op mijn Mac en iPod. Beetje raar.
pi_56468735
Vista : Zelfs de doos openmaken is al lastig
  vrijdag 1 februari 2008 @ 22:21:37 #158
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_56468797
"with the windows logo facing you"
pi_56468923
Aantal noobie vragen mensen:

-Om .dmg files te installeren heb ik blijkbaar een utility genaamd Disk Copy nodig. Deze hoort blijkbaar standaard op je Mac te staan, ik kan het niet vinden. Waar vind ik deze utility?
-Hoe pakken jullie .rar files uit op je Mac? Welke software?
"For his own good, tell Bruce Lee and the Karate Kids that none of us are carrying automatic weapons, cuz here in this country, it don't add inches to ur dick. You get a life sentence for it.."
  vrijdag 1 februari 2008 @ 22:30:09 #160
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_56468988
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 22:27 schreef attieboy het volgende:

-Om .dmg files te installeren heb ik blijkbaar een utility genaamd Disk Copy nodig. Deze hoort blijkbaar standaard op je Mac te staan, ik kan het niet vinden. Waar vind ik deze utility?
-WTF? .DMG's installen? een .dmg is een container die wordt gemount als een disk. De inhoud ervan kan je dan installeren. Heb je helemaal niks voor nodig.
- Stuffit expander
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_56469056
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 22:30 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

-WTF? .DMG's installen? een .dmg is een container die wordt gemount als een disk. De inhoud ervan kan je dan installeren. Heb je helemaal niks voor nodig.
- Stuffit expander
Ja dat dus...Die Disk Copy utlity schijnt dus .dmg's te mounten. Waar vind ik deze utility? Of is er een andere manier?
"For his own good, tell Bruce Lee and the Karate Kids that none of us are carrying automatic weapons, cuz here in this country, it don't add inches to ur dick. You get a life sentence for it.."
  vrijdag 1 februari 2008 @ 22:33:42 #162
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_56469068
gewoon dubbelklikken?
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_56469086
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 22:27 schreef attieboy het volgende:

nee die moeten gewoon mounten en anders disk utility
quote:
UnrarX
pi_56469101
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 22:33 schreef Sjoewe het volgende:
gewoon dubbelklikken?
Het is soms gewoon te voor de hand liggend
pi_56469456
als ik dubbel klik op de .dmg file (het is VLC, wat ik probeer te installeren trouwens) opent ie alleen een map met readme e.d. Er wordt niks geinstalleerd. Ik wil het installeren zodat het in de lijst van Programma's verschijnt en ik dan VLC kan gebruiken als standaard software om alle videobeelden af te spelen
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 februari 2008 @ 22:57:18 #166
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56469555
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 22:52 schreef attieboy het volgende:
als ik dubbel klik op de .dmg file (het is VLC, wat ik probeer te installeren trouwens) opent ie alleen een map met readme e.d. Er wordt niks geinstalleerd. Ik wil het installeren zodat het in de lijst van Programma's verschijnt en ik dan VLC kan gebruiken als standaard software om alle videobeelden af te spelen
In die folder staat vlc. sleep hem naar je programma map.
Stap af van de windows gedachte van wizards en next knoppen....
  vrijdag 1 februari 2008 @ 22:58:38 #167
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_56469583
Ja en dan sleep je de .app file in die map naar je applications map.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 22:59:05 #168
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_56469596
Haha dingetje denkt moeilijk allemaal wijzen en lachen.
Ik ga naar huis.
pi_56469661
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 22:52 schreef attieboy het volgende:
www.macmiep.nl

Ga dat alstjeblieft goed lezen voor je dalijk wéér terugkomt met vragen. Een beetje inlezen voor je iets uberhaupt koopt is niet zo slecht voor je.
We'll keep on whispering our mantras.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 februari 2008 @ 23:04:22 #170
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56469690
Die jongen mag toch wel gewoon vragen stellen?
pi_56469758
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 23:02 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

www.macmiep.nl

Ga dat alstjeblieft goed lezen voor je dalijk wéér terugkomt met vragen. Een beetje inlezen voor je iets uberhaupt koopt is niet zo slecht voor je.

itt het windows topic zijn we hier wel heel lief... behalve tegen mij
pi_56469775
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 23:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Die jongen mag toch wel gewoon vragen stellen?
Waarmee je dingen unrart is een normale logische vraag, maar hoe je DMG's moet installeren vind ik te basic om keer op keer uit te moeten leggen. Of hoe je dingen uninstallt. Je koopt toch niet een mac om vervolgens windows-minded bezig te zijn .
  vrijdag 1 februari 2008 @ 23:08:12 #173
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_56469779
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 22:59 schreef nietzman het volgende:
Ik begin alvast aan de brandstapel.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 23:08:42 #174
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_56469793

Zo dus
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
  Redactie Games vrijdag 1 februari 2008 @ 23:09:07 #175
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_56469807
Ik wacht nog op de CD data brandt vraag..
pi_56469810
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 23:08 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Waarmee je dingen unrart is een normale logische vraag, maar hoe je DMG's moet installeren vind ik te basic om keer op keer uit te moeten leggen. Of hoe je dingen uninstallt.
Het ligt te voor de hand
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 februari 2008 @ 23:11:03 #177
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56469850
quote:

[..]

Waarmee je dingen unrart is een normale logische vraag, maar hoe je DMG's moet installeren vind ik te basic om keer op keer uit te moeten leggen. Of hoe je dingen uninstallt. Je koopt toch niet een mac om vervolgens windows-minded bezig te zijn .
Unrarren vind ik nou juist de mindere vraag. Zoek een 'unrarrer' en klaar. Die heb je ook op windows. Maar het installatie proces is op een apple wel wezenlijk anders dan op windows.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 23:11:04 #178
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_56469851
Eigenlijk is het bij OS X heel simpel, als je niet weet hoe iets werkt is het meestal slepen
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
  Redactie Games vrijdag 1 februari 2008 @ 23:11:05 #179
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_56469852
Ik snap het best hoor, die jongen moet al die moeilijke dingen van Windows afleren... We zijn geen stelletje tweakers hier met dat RTFM de hele tijd..
pi_56469860
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 23:09 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Het ligt te voor de hand
Soms wel, echt álles kan je in OS X doen door te slepen. Installeren, verwijderen, plaatjes invoegen, plaatjes verwijderen, filmpjes uit je photo booth exporteren, plaatjes uit iPhoto exporteren. De volgorde van je "systray" aanpassen. Programma's in je dock zetten inderdaad, of de Finder bars aanpassen. Volgordes aanpassen in iTunes. Volgens mij is er niets wat je niet met slepen kan doen, behalve je wachtwoord invullen .
  vrijdag 1 februari 2008 @ 23:11:32 #181
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_56469870
En als je die app dan in je dock wilt (als er geen installer bij zit die dat voor je doet) dan sleep je het betreffende programma van de .app-map naar de dock.
  Redactie Games vrijdag 1 februari 2008 @ 23:12:30 #182
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_56469893
En ja, als je het programma wil verwijderen... jaja je begrijp het al...dan sleep je het programma naar de prullenbak..

Behalve met Office en Adobe pakketten, want die zijn weer vies groot en slecht gepackaged, dat je weer een aparte un-installer nodig hebt
pi_56469953
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 23:12 schreef Mr.Noodle het volgende:
En ja, als je het programma wil verwijderen... jaja je begrijp het al...dan sleep je het programma naar de prullenbak..

Behalve met Office en Adobe pakketten, want die zijn weer vies groot en slecht gepackaged, dat je weer een aparte un-installer nodig hebt
Die aparte uninstallers zijn dan altijd weer zo kut he. Ik heb er nooit vertrouwen in, als ik ze al kan vinden.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 februari 2008 @ 23:16:00 #184
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56469974
appzapper
pi_56469977
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 22:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

In die folder staat vlc. sleep hem naar je programma map.
Stap af van de windows gedachte van wizards en next knoppen....
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 22:59 schreef nietzman het volgende:
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 23:02 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

www.macmiep.nl

Ga ik meteen mee aan de slag, thanks!
quote:

[..]

Ik BEN op dit moment dus windows-minded en probeer deze paar dagen dat windows-mindedness( )te laten wegvagen. Ik moet zeggen dat de de manier waarop sommige dingen op een Mac gedaan worden me zeer goed bevallen.

Its Nice!
pi_56470058
Appzapper ftw
Calmer than you are
  Redactie Games vrijdag 1 februari 2008 @ 23:19:37 #187
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_56470079
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 23:16 schreef Swetsenegger het volgende:
appzapper
Nope, die verneukte m'n overgang van CS2 naar CS3. Moest perse de Adobe Cleaning script gebruiken om het te fixen, Adobe is echt een kutbedrijf qua installers en Flash Player wat dat betreft
pi_56470130
  Redactie Games vrijdag 1 februari 2008 @ 23:24:08 #189
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_56470182
Even nog een ander dingetje voor degene die nog wat groen achter de oortjes is, voor draadloos internet heb je ook geen Wizard-stap-voor-stap-guide nodig..
pi_56470224
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 23:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
Even nog een ander dingetje voor degene die nog wat groen achter de oortjes is, voor draadloos internet heb je ook geen Wizard-stap-voor-stap-guide nodig..
En het unmounten van DMG's is ook retesimpel
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 februari 2008 @ 23:30:26 #191
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56470329
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 23:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
Dat is op windows weinig moeilijker hoor.
"Beschikbare draadloze netwerken"
*klik*
"Wachtwoord"
*tiktiktik*
"Verbonden"
  Redactie Games vrijdag 1 februari 2008 @ 23:31:41 #192
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_56470355
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 23:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

*klik*
"Wachtwoord"
*tiktiktik*
"Verbonden"
Kon het bij Vista nog niet ontdekken anders..
pi_56470506
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 23:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

*klik*
"Wachtwoord"
*tiktiktik*
"Verbonden"
Nou, in XP wel. Vista's netwerkcentrum is zo ongelofelijk onlogisch dat zelfs ik met mijn cisco en ICT training het niet snap.
pi_56470532
Wat wel een beetje irritant is dat de browser (en andere programma's) niet de hele scherm bedekt. Als je op de + drukt linksboven is een groot deel van je bureaublad nog te zien.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 februari 2008 @ 23:38:32 #195
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56470539
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 23:37 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Nou, in XP wel. Vista's netwerkcentrum is zo ongelofelijk onlogisch dat zelfs ik met mijn cisco en ICT training het niet snap.
Vista is natuurlijk ook het slechtste OS sinds 1999.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 februari 2008 @ 23:39:15 #196
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56470556
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 23:38 schreef attieboy het volgende:
Wat wel een beetje irritant is dat de browser (en andere programma's) niet de hele scherm bedekt. Als je op de + drukt linksboven is een groot deel van je bureaublad nog te zien.
Ja. Full screen browsen is met de huidige resoluties ook maar zelden nodig. Safari past zich met de + aan aan de inhoud van het scherm.
  Redactie Games vrijdag 1 februari 2008 @ 23:40:37 #197
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_56470595
Methode van mij in Vista (dat doe ik voor m'n werk):

Vlaggetje->Netwerk->Netwerkcentrum->Draadloze netwerkverbinding beheren->nieuw netwerk toevoegen->Toevoegen draadloos netwerk binnen bereik->Netwerk selecteren-> Sleutel invoeren->verbinden..

Apple: Wifi-icoontje aanklikken->netwerk selecteren->ww invoeren klaar..
pi_56470597
En oh ja: JavaScript voor Leopard is er nog niet (alleen voor Tiger). Hoe op te lossen?
pi_56470605
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 23:38 schreef attieboy het volgende:
Ben ik met je eens. Heb ik ook even aan moeten wennen. Er zijn programma's die fullscreen openen (Coda, Adobe CS3 apps) maar de meeste programma's passen zich naargelang je scherminhoud aan. Dan heb je vaak precies genoeg ruimte voor inhoud + witruimte om het plezierig te houden om naar te kijken.
pi_56470625
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 23:40 schreef attieboy het volgende:
En oh ja: JavaScript voor Leopard is er nog niet (alleen voor Tiger). Hoe op te lossen?
JavaScript? Bedoel je browsersupport of iets anders?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')