abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56409079
quote:
Een derde van de jonge allochtonen wil weg uit Nederland, zo wijst onderzoek van Forum uit. Voorzitter Driss el Boujoufi van het Contactorgaan Moslims en Overheid zegt niet verrast te zijn. "Het is een reactie op de huidige discussie die sterk de nadruk legt op probleemjeugd onder jonge allochtonen. Allochtonen hebben het gevoel minder welkom te zijn in Nederland dan vijf jaar terug."

Hooguit een derde van de Surinamers en Antillianen zegt zich Nederlander te voelen. Maar onder Turken - 19% - en Marokkanen - 23% - heerst nog veel minder Oranjegevoel. Ruim 40% van de allochtone en autochtone jongeren denkt dat de onderlinge verhoudingen de komende jaren verslechteren. Ze verwachten incidenten tussen groepen jongeren van verschillende afkom. Turken willen mede daarom het liefst terug naar het herkomstland van hun ouders, Marokkanen maakt dat minder uit en willen gewoon weg uit Nederland. De behoefte om te vertrekken is onder Antillianen over de hele linie het grootst, ondanks een groter gevoel van Nederlanderschap.
http://www.nieuwnieuws.nl(...)ken_aan_vertrek.html

Voor een grote meerderheid hier is dit groot en goed nieuws. maar ik zou zeggen stop maar met vreugde en feest vieren . WANT WANT

Goed opgeleide en nette allochtonen zeggen bye bye tegen de Nederland van Wilders. Terwijl als ik het zo mag noemen de criminele juist hier blijven..

In plaats van om criminelen aan te pakken , pakt Nederland hele allochtonen aan.

voorbeeld. Wilders wilt geen extreministen aanpakken maar wil alle Moslims het land uit.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  Redactie Frontpage woensdag 30 januari 2008 @ 14:11:00 #2
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_56409099
Meki, ik ben het zowaar met je eens.

nu vraag ik me wel af waarom de groep opgeleide/nette allochtonen de relschoppers niet aanpakken.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_56409116
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:11 schreef Etcetera het volgende:

nu vraag ik me wel af waarom de groep opgeleide/nette allochtonen de relschoppers niet aanpakken.
hebben wij het niet druk genoeg met onze werk en onze privacy
waarom pakken jullie de hooligans en de criminelen dan niet op ??
pi_56409163
Alle beetjes helpen..
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:14:21 #5
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_56409174
-edit- Troll/nutteloos en offtopic

[ Bericht 80% gewijzigd door paddy op 31-01-2008 13:12:25 ]
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:14:26 #6
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56409175
Veel allochtonen hebben ook wel een wat rooskleurig beeld van hun land van afkomst hoor, schat ik zo in. De verhalen over Turkije worden natuurlijk steeds mooier met de jaren, en die vakanties zijn ook wel leuk. Maar als je er echt gaat wonen zal je daar ook tegen problemen aanlopen, en integratieproblemen hebben.
  Redactie Frontpage woensdag 30 januari 2008 @ 14:15:16 #7
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_56409191
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:11 schreef Meki het volgende:

[..]

hebben wij het niet druk genoeg met onze werk en onze privacy
waarom pakken jullie de hooligans en de criminelen dan niet op ??
snap je
dit is volgens mij de reden dat er niets aan gebeurt, mensen wijzen naar elkaar: waarom doen jullie niets? en de andere mensen zeggen: waarom moeten wij het doen? doen jullie het maar
With four other people
And aliens
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:15:34 #8
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56409201
-edit-

[ Bericht 68% gewijzigd door paddy op 31-01-2008 13:12:59 ]
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:16:10 #9
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_56409221
het zieligste is natuurlijk dat al die allochtonen in die onderzoeken allemaal dromen van de terugkeer naar hun "paradijselijke" land. Terwijl in werkelijkheid ze tot aan hun dood in NL zullen blijven en altijd lopen te kankeren op "de regering".

Vooral de hogeropgeleiden zullen inzien dat ze meer stabiliteit hebben in NL en dus blijven.
pi_56409270
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:16 schreef Buschetta het volgende:
het zieligste is natuurlijk dat al die allochtonen in die onderzoeken allemaal dromen van de terugkeer naar hun "paradijselijke" land. Terwijl in werkelijkheid ze tot aan hun dood in NL zullen blijven en altijd lopen te kankeren op "de regering".

Vooral de hogeropgeleiden zullen inzien dat ze meer stabiliteit hebben in NL en dus blijven.

wie heeft dat aan je verteld
pi_56409273
Waar haal jij uit dit stukje dat het alleen de opgeleide allochtonen zijn die willen vertrekken? Ik krijg juist hele andere signalen, qua Marokkanen zijn het vaak de Berber boeren die weg willen. Graag zelfs!
Powered by Janetje®
pi_56409274
Opgeruimd staat netjes.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_56409380
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:18 schreef Dubbeldrank het volgende:
Waar haal jij uit dit stukje dat het alleen de opgeleide allochtonen zijn die willen vertrekken? Ik krijg juist hele andere signalen, qua Marokkanen zijn het vaak de Berber boeren die weg willen. Graag zelfs!
ik hoef jou dat niet uit te leggen
jij wilt blijkbaar horen wat jij wilt horen
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:25:18 #14
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_56409440
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:17 schreef Meki het volgende:

[..]

wie heeft dat aan je verteld
Al die honderden allochtonen die ik kende in Rotterdam die stuk voor stuk droomden van hun vaderland om na vele plannen tot die conclusie te komen. In 10 jaar tijd 2 Marrokanen terug zien gaan naar Marokko en die waren beiden binnen een jaar weer terug
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:26:04 #15
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56409455
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:18 schreef Dubbeldrank het volgende:
Er is hier op de universiteit eens een onderzoekje naar gedaan, en daar waren de percentages die wilden vertrekken hoger dan hier wordt gemeld. Dat zou er op wijzen dat de hoger opgeleiden het gemiddelde omhoog trekken.
pi_56409483
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:09 schreef Meki het volgende:

In plaats van om criminelen aan te pakken , pakt Nederland hele allochtonen aan.
2 vliegen in 1 klap

als je de allochtoon aanpak dan pak je ook gelijk de crimineel

-
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:27:41 #17
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56409496
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:25 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Al die honderden allochtonen die ik kende in Rotterdam die stuk voor stuk droomden van hun vaderland om na vele plannen tot die conclusie te komen. In 10 jaar tijd 2 Marrokanen terug zien gaan naar Marokko en die waren beiden binnen een jaar weer terug
Heeft wellicht ook te maken met het eeuwige probleem voor immigranten. In Nederland ben je een Marokkaan, en in Marokko ben je een Nederlander.
pi_56409539
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:27 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Heeft wellicht ook te maken met het eeuwige probleem voor immigranten. In Nederland ben je een Marokkaan, en in Marokko ben je een Nederlander.
Het heeft met de politieke klimaat met Nederland te maken
pi_56409587
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:22 schreef Meki het volgende:

[..]

Nee, jij verzint dingen die niet in de bron staan.
Powered by Janetje®
pi_56409663
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:31 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Nee, jij verzint dingen die niet in de bron staan.
Als jij eens begon met je ogen open te doen zijn we grote stap verder
  Redactie Frontpage woensdag 30 januari 2008 @ 14:37:49 #21
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_56409724
quote:

[..]

het helpt echt hoor als je dingen probeert uit te leggen. of te weerleggen.
gewoon neerkeilen en de rest bij voorbaat al afkeuren is geen manier waarop je een discussie voert. niet in Nederland tenminste
With four other people
And aliens
pi_56409812
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:34 schreef Meki het volgende:

[..]

Als jij eens begon met je ogen open te doen zijn we grote stap verder
Mijn ogen zijn hartstikke open Meki, je verzint hier zaken en verbanden die niet in de bron staan. Als je goed leest dan staat daar dat het de jongeren betreft, jeugd moet nog opgeleid worden. Als er nou letterlijk in de bron staat dat het enkel afgestudeerde allochtonen uit het land willen vertrekken dan heb je een punt.
Powered by Janetje®
pi_56409859
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:11 schreef Etcetera het volgende:

hoe zouden *ze* dat dan moeten doen? da's hetzelfde als zeggen dat de hoogopgeleiden autochtonen de tokkies onder ons maar eens moeten aanpakken.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_56409890
gratis enkeltje rifgebergte na paspoort inleveren
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_56409926
*zucht* laat maar weer. zinvol en eerlijk discussieren is weer niet mogelijk zie ik. slotje svp. sorry meki, je hebt een valide vraag/discussiepuntje, maar het schiet niet op. wordt vanmzelf reltopic.
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:46:18 #26
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56409930
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:41 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Mijn ogen zijn hartstikke open Meki, je verzint hier zaken en verbanden die niet in de bron staan. Als je goed leest dan staat daar dat het de jongeren betreft, jeugd moet nog opgeleid worden. Als er nou letterlijk in de bron staat dat het enkel afgestudeerde allochtonen uit het land willen vertrekken dan heb je een punt.
Dat het niet in de bron staat wil nog niet zeggen dat het niet waar is natuurlijk. Ik heb geen linkjes, maar uit veel onderzoeken komt naar voren dat vertrekkende allochtonen vaker hoger opgeleid zijn.
pi_56409943
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:41 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Nou denk jij dat hoogopgeleiden allochtonen nog hier blijven ?? of denk jij dat de criminelen zo makkelijk vrij spel hebben er over nadenken om van Nederland te vertrekken
pi_56409955
Het is toch ook gek dat je grootste nadruk op Wilders legt Meki, dat terwijl de PVV een van de kleinste nietszeggende partijen is in dit kabinet en in Nederland.
Powered by Janetje®
pi_56410002
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:46 schreef Meki het volgende:

[..]

Nou denk jij dat hoogopgeleiden allochtonen nog hier blijven ?? of denk jij dat de criminelen zo makkelijk vrij spel hebben er over nadenken om van Nederland te vertrekken
Ik vat hem even niet!
Zeg je nou dat je hoogopgeleide allochtonen hebt en de rest onder criminelen valt?
Powered by Janetje®
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:51:04 #30
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56410042
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:47 schreef Dubbeldrank het volgende:
Het is toch ook gek dat je grootste nadruk op Wilders legt Meki, dat terwijl de PVV een van de kleinste nietszeggende partijen is in dit kabinet en in Nederland.
Het is de 5e partij van Nederland, en nog stukken groter in de peilingen. Noem dat maar niets.
  Redactie Frontpage woensdag 30 januari 2008 @ 14:51:40 #31
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_56410062
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:43 schreef simmu het volgende:

[..]

hoe zouden *ze* dat dan moeten doen? da's hetzelfde als zeggen dat de hoogopgeleiden autochtonen de tokkies onder ons maar eens moeten aanpakken.
eens ik wilde ook niet beweren dat het probleem alleen daar ligt, als de sociale controle wat beter was was het ook wat beter in ons land.

maar da's een andere discussie geloof ik
With four other people
And aliens
pi_56410085
Bon voyage and don’t let the door it you on the way out!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_56410134
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:47 schreef Dubbeldrank het volgende:
Nou 9 zetels is echt veel voor een racist.
dat moet je niet vergeten
pi_56410186
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:51 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Het is de 5e partij van Nederland, en nog stukken groter in de peilingen. Noem dat maar niets.
Precies, de vijfde partij. De partijen daarboven zijn VEEL groter qua omvang, buiten dat zeggen peilingen helemaal niets.
Powered by Janetje®
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:57:14 #35
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_56410209
Wel jammer dat het de hoogopgeleiden zijn, juist die groep integreert en functioneert over 't algemeen prima. Maargoed, zoveel zijn het er helemaal niet, want het percentage hogeropgeleiden binnen de genoemde groepen zal wel niet zo heel groot zijn...

Als het nou om die paupers ging... paspoort afgeven bij de douane en alleen nog terug komen voor vakantie. "Daahaag, wel thuis!" Maar helaas, de goeden lijden onder de slechten...
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_56410210
Maar Meki. Wat zou je eigen keus zijn als het je werd gevraagt? Zou je blijven of liever ergens anders wonen?
pi_56410227
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:54 schreef Meki het volgende:

[..]

Nou 9 zetels is echt veel voor een racist.
dat moet je niet vergeten
Sinds wanneer zijn allochtonen een ras?
Powered by Janetje®
pi_56410240
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:57 schreef el_bario het volgende:
Maar Meki. Wat zou je eigen keus zijn als het je werd gevraagt? Zou je blijven of liever ergens anders wonen?
ergens anders wonen
Canada trekt me heel erg aan.

Nederland is een land geworden waar provocatie en haat oogsten en zaaien groot woord is geworden.
pi_56410268
Waarom kunnen jullie dan ook niet gewoon integreren zoals de meeste Turken, Chinezen of Hindoestanen.
Je realiseert je dat de enige moslims die voor extreme overlast zorgen uit Marokko komen, he? Turkse jongens schieten elkaar onderling graag dood, maar autootje in de fik zetten zie je ze niet al te gauw doen.
Ook schieten ze niet in een soort maatschappelijke spasme als er iets negatiefs over de islam wordt gezegd.
Wat is jouw mening daarover, Meki? Dus niet het geloof, maar land van herkomst is het probleem.
-
pi_56410270
alsof het allochtonen alleen zijn.
ik denk dat ook veel hoog opgeleidde autochtonen liever in een ander land zitten.
ik woon nu op kleine afstand van duitsland, ben er nu al vaak te vinden en zie mezelf later ook wel in een mooie duitse stad wonen.
beter dan nederland....
pi_56410276
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:58 schreef Meki het volgende:
ergens anders wonen
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:52 schreef Strolie75 het volgende:
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_56410281
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:58 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn allochtonen een ras?

Waarom zou ik hier de moeite doen om dit nog aan jou uit te leggen. ??
pi_56410290
quote:

[..]

ergens anders wonen

Nederland is een land geworden waar provocatie en haat oogsten en zaaien groot woord is geworden.
Hiermee zeg je dus dat de grootste groep autochtonen achter Wilders staat?
Powered by Janetje®
  Redactie Frontpage woensdag 30 januari 2008 @ 15:01:21 #44
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_56410298
quote:

[..]

ergens anders wonen

dat komt meer door de media die alles wat wilders zegt en doet opblaast.
With four other people
And aliens
pi_56410316
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:00 schreef Meki het volgende:

[..]

Waarom zou ik hier de moeite doen om dit nog aan jou uit te leggen. ??
Nee Meki, je roept van alles maar kan niets hard maken. Daarnaast maak je ook nog domme opmerkingen en scheer je hele groepen over één kam. Doe zelf je ogen eens open.
Powered by Janetje®
pi_56410336
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:59 schreef Dr.Daggla het volgende:
Waarom kunnen jullie dan ook niet gewoon integreren zoals de meeste Turken, Chinezen of Hindoestanen.
Je realiseert je dat de enige moslims die voor extreme overlast zorgen uit Marokko komen, he? Turkse jongens schieten elkaar onderling graag dood, maar autootje in de fik zetten zie je ze niet al te gauw doen.
Ook schieten ze niet in een soort maatschappelijke spasme als er iets negatiefs over de islam wordt gezegd.
Wat is jouw mening daarover, Meki? Dus niet het geloof, maar land van herkomst is het probleem.
Nou hoor de meeste criminaliteit komt meer voor bij Antillianen etc. Maar dat is niet zo belangrijk hea.

Het is meer van vooroordelen over hoe jij denkt over de criminaliteit van een bepaalde groep dan de kern hoe het is.

kleine criminaliteit komt overal voor
pi_56410364
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:01 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Hiermee zeg je dus dat de grootste groep autochtonen achter Wilders staat?
volgens de laaste peiling was het 18 zetels
dus jah
pi_56410385
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:02 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Nee Meki, je roept van alles maar kan niets hard maken. Daarnaast maak je ook nog domme opmerkingen en scheer je hele groepen over één kam. Doe zelf je ogen eens open.
ik zal je een vraag stellen
Waarom wilt Wilders de vrijheden van Moslims inperken en de grondwet wijzigen voor de Moslims
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:05:53 #49
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_56410395
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:18 schreef Slappy het volgende:
Opgeruimd staat netjes.
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:52 schreef Strolie75 het volgende:
Leuk geprobeerd, maar ik ga toch echt nergens heen.
As your attorney I advise you to rent a very fast car with no top.
pi_56410406
En hoeveel procent vertrekt werkelijk definitief? www.wijblijvenhier.nl Wel weer opvallend dat zoveel van deze niet-westerse allochtonen te kennen zich 'geen Nederlander' te voelen.
pi_56410475
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:02 schreef Meki het volgende:

[..]

Nou hoor de meeste criminaliteit komt meer voor bij Antillianen etc. Maar dat is niet zo belangrijk hea.

Het is meer van vooroordelen over hoe jij denkt over de criminaliteit van een bepaalde groep dan de kern hoe het is.

huisgenootje 1: een hindoestaanse. geloof me: dat integreerde voor geen meter. en als ze niet mee wilde werken sloeg pa het er wel in.
in het daaropvolgende studentenhuis ook regelmatig 'andersgekleurden' om me heen gehad. integratie..... volgens autochtonen is niets anders dan "je zo gedragen dat een autochtoon er geen last van heeft" geloof ik. het is een leuk modewoord. chinezen trouwen met chinezen, niemand heeft bezwaar (never mind de chinese maffia, miks mis met de chinees die een restaurant draait). hindoe trouwt hindoe, geen probleem: hebben we geen last van want die hebben leuke toko's. maar oei! moslims! eng! als die onderling trouwen komen er meer, en dat kunnen we niet hebben! integreren dus!
pi_56410542
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:08 schreef simmu het volgende:

[..]

huisgenootje 1: een hindoestaanse. geloof me: dat integreerde voor geen meter. en als ze niet mee wilde werken sloeg pa het er wel in.
in het daaropvolgende studentenhuis ook regelmatig 'andersgekleurden' om me heen gehad. integratie..... volgens autochtonen is niets anders dan "je zo gedragen dat een autochtoon er geen last van heeft" geloof ik. het is een leuk modewoord. chinezen trouwen met chinezen, niemand heeft bezwaar (never mind de chinese maffia, miks mis met de chinees die een restaurant draait). hindoe trouwt hindoe, geen probleem: hebben we geen last van want die hebben leuke toko's. maar oei! moslims! eng! als die onderling trouwen komen er meer, en dat kunnen we niet hebben! integreren dus!
Die haalden tot voor kort massaal hun partner uit hun of het geboorteland van hun (groot)ouders en dat veroorzaakte veel problemen. Dat is nu minder gemakkelijk gemaakt.
pi_56410570
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:06 schreef Perecules het volgende:
En hoeveel procent vertrekt werkelijk definitief? www.wijblijvenhier.nl Wel weer opvallend dat zoveel van deze niet-westerse allochtonen te kennen zich 'geen Nederlander' te voelen.
och, ik ben een vrouw van 35. goed opgeleid (hbo bedrijfswiskunde) en wil alleen deeltijd werken omdat ik ook kinderen wil (missch ben ik al wel zwanger). werk vinden gaat dus voor geen meter, werkgevers willen niet aan hoger opgeleid in deeltijd (ja, voor 36 uur in de week). ja, ik kan secretaresse worden, of receptioniste of productiewerk ofzo.

ik kan me wel vinden in dat zich 'tweederangs burger' voelen. in het hele 'wat je ook doet je kan het niet goed doen' idee. je niet thuis voelen en iets beters willen. je (terecht) tekort gedaan voelen!

helaas heb je er vrij weinig aan om er boos over te worden. maar tis wel erg frustrerend. ik kan me goed voorstellen dat een allochtoon die gewoon zn leven leidt, en niks misdoet, zich groen en geel ergert!
pi_56410717
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:13 schreef simmu het volgende:

[..]

och, ik ben een vrouw van 35. goed opgeleid (hbo bedrijfswiskunde) en wil alleen deeltijd werken omdat ik ook kinderen wil (missch ben ik al wel zwanger). werk vinden gaat dus voor geen meter, werkgevers willen niet aan hoger opgeleid in deeltijd (ja, voor 36 uur in de week). ja, ik kan secretaresse worden, of receptioniste of productiewerk ofzo.

ik kan me wel vinden in dat zich 'tweederangs burger' voelen. in het hele 'wat je ook doet je kan het niet goed doen' idee. je niet thuis voelen en iets beters willen. je (terecht) tekort gedaan voelen!

helaas heb je er vrij weinig aan om er boos over te worden. maar tis wel erg frustrerend. ik kan me goed voorstellen dat een allochtoon die gewoon zn leven leidt, en niks misdoet, zich groen en geel ergert!
Ik kan het mij goed voorstellen dat veel burgers zich ontzettend irriteren. Veel ouderen kunnen bijvoorbeeld geen werk vinden door leeftijdsdiscriminatie, daar hoor je ook weinig over en daar wordt ook weinig tot niets aan gedaan.
pi_56410734
Wanneer mensen tegen hun zin in Nederland zijn en zich geen Nederlander voelen, vind ik het een uitstekende zaak dat ze dit land verlaten. Dat is uiteindelijk voor iedereen beter. Het is beter voor het toch al vrij dichtbevolkte Nederland en het is ook beter voor de vertrekkende personen zelf, die elders een plezieriger bestaan kunnen opbouwen. Wat mij betreft gaat de Nederlandse overheid (re)migratie actief stimuleren.
pi_56410757
Het is jammer dat de goeden weggaan. En de rommel blijft achter.
pi_56411735
quote:

[..]

Pot, ketel ,zwart ?
Those who forget their past , are condemned to re-live it...
pi_56411800
het is een begin
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_56411869
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:19 schreef Perecules het volgende:

[..]

Ik kan het mij goed voorstellen dat veel burgers zich ontzettend irriteren. Veel ouderen kunnen bijvoorbeeld geen werk vinden door leeftijdsdiscriminatie, daar hoor je ook weinig over en daar wordt ook weinig tot niets aan gedaan.
euh, ik hoor zat over problemen bij werk vinden als je 40+ bent hoor.......
maar wat valt er dan aan te doen?
pi_56412894
quote:

Tja, daar zullen alle hoger opgeleide vrouwen en mannen een probleem mee hebben . Werk vinden op hogerniveau in deeltijd. Dat is in de meeste gevallen not done, of je moet net die ene job vinden waarbij het geen probleem is. helaas zijn die er niet veel. Maar dat heeft weinig te maken met je vrouw zijn of allochtoon zijn
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 30 januari 2008 @ 18:23:38 #61
172704 zulthoofd
Ja heb je nee kun je krijgen!
pi_56414522
quote:

[..]

Word je toch receptioniste voor the time beeing? Intussen zoeken naar ander werk....

Kzie het punt niet
Expertus dico
pi_56416044
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 18:23 schreef zulthoofd het volgende:

[..]

Word je toch receptioniste voor the time beeing? Intussen zoeken naar ander werk....

Kzie het punt niet
het punt is dat ik net een half jaar afgestudeerd ben, en daar verdomd veel tijd en geld ingestoken heb (ja: alles zelf betaald). doe een opleiding, haale ene diploma, reuzenuttig, maar niet als je eierstokken hebt.

zoals mijn schoonvader het zo fijntjes zegt: je kan toch voltijd gaan werken en dan neem je ontslag als je zwanger bent (kanttekening: waarschijnlijk ben ik al zwanger)
pi_56416050
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 17:01 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Tja, daar zullen alle hoger opgeleide vrouwen en mannen een probleem mee hebben . Werk vinden op hogerniveau in deeltijd. Dat is in de meeste gevallen not done, of je moet net die ene job vinden waarbij het geen probleem is. helaas zijn die er niet veel. Maar dat heeft weinig te maken met je vrouw zijn of allochtoon zijn
het heeft te maken met het gevoel van oneerlijk behandeld te worden.
  woensdag 30 januari 2008 @ 20:55:19 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56417972
Meki, beweer je nu dat 1/3 van de allochtonen hoogopgeleid en ambitieus is, en de rest (2/3) dus crimineel?

Racist!
The End Times are wild
pi_56418789
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:02 schreef Meki het volgende:

[..]

bron daarvoor? laatste keer dat ik op CBS keek werden de antillianen nog net verslagen door hun directe concurrenten, de marokkanen met 1/10. kans voor een marok was 7,4/100 en antilliaan 7,3/100 dus zit de meeste criminaliteit nog altijd bij de marokkanen. autochtoon was overigens 2,3/100

[ Bericht 1% gewijzigd door Sora op 30-01-2008 22:33:34 ]
pi_56424418
-edit- ==

[ Bericht 88% gewijzigd door paddy op 31-01-2008 13:20:00 ]
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_56424711
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:20 schreef Elfletterig het volgende:
Wanneer mensen tegen hun zin in Nederland zijn en zich geen Nederlander voelen, vind ik het een uitstekende zaak dat ze dit land verlaten. Dat is uiteindelijk voor iedereen beter. Het is beter voor het toch al vrij dichtbevolkte Nederland en het is ook beter voor de vertrekkende personen zelf, die elders een plezieriger bestaan kunnen opbouwen. Wat mij betreft gaat de Nederlandse overheid (re)migratie actief stimuleren.
Idd, wie tipt de VVD of Wilders?
Degene die dit grootschalig op gang kan zetten krijgt mijn stem.

pi_56430630
Dag vogels, dag bloemen,...........................
Sportieve inbreng
pi_56431030
=edit=

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 31-01-2008 13:22:34 ]
pi_56431113
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 19:35 schreef simmu het volgende:

[..]

het heeft te maken met het gevoel van oneerlijk behandeld te worden.
Tja, dan word ik ook oneerlijk behandeld. Ik mag namelijk ook niet deeltijd werken met mijn HBO opleiding. Hoogstens 32 uur maar dan houdt het wel op. Ik zie het probleem niet zo.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_56431632
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 12:48 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Tja, dan word ik ook oneerlijk behandeld. Ik mag namelijk ook niet deeltijd werken met mijn HBO opleiding. Hoogstens 32 uur maar dan houdt het wel op. Ik zie het probleem niet zo.
is er voor jou ook niet he. duhuh.

hoe zou je het echter vinden als je zwanger zou zijn?
pi_56434817
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:14 schreef Hephaistos. het volgende:
Veel allochtonen hebben ook wel een wat rooskleurig beeld van hun land van afkomst hoor, schat ik zo in. De verhalen over Turkije worden natuurlijk steeds mooier met de jaren, en die vakanties zijn ook wel leuk. Maar als je er echt gaat wonen zal je daar ook tegen problemen aanlopen, en integratieproblemen hebben.
dit ze worden in Marokko ook gezien als buitenlanders ik denk dat de meerderheid binnen een jaar jankend terug is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 31 januari 2008 @ 16:18:51 #73
3542 Gia
User under construction
pi_56436623
Ik zie het probleem eigenlijk niet zo.
Ze hebben hier een goede opleiding genoten en gaan vervolgens naar hun 'eigen' land om daar te helpen aan de opbouw. Als al die Nederlandse know-how zorgen voor een betere economie en beter levensomstandigheden in de landen van herkomst, is de kans groot dat er óf meer allochtonen teruggaan óf minder allochtonen hierheen komen, omdat ze het dáár dan ook goed hebben.

De noodzaak tot gelukzoeken valt dan weg.

Dus, ik vind het prima.
pi_56436783
Wat een onzettend mooie TT, was het maar echt zo.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_56436785
quote:

[..]

Goed opgeleide en nette allochtonen zeggen bye bye tegen de Nederland van Wilders. Terwijl als ik het zo mag noemen de criminele juist hier blijven..

Dat is inderdaad de fout die we al decennia lang gemaakt hebben, en waarschijnlijk ook nog decennia lang zullen blijven maken.
  donderdag 31 januari 2008 @ 16:29:55 #76
3542 Gia
User under construction
pi_56436873
quote:

Tja, ik heb ook liever dat ze eerst gehalveerd worden, voordat ze aangepakt worden.
pi_56438311
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 13:06 schreef simmu het volgende:

hoe zou je het echter vinden als je zwanger zou zijn?
Fijn voor je maar wat heeft een werkgever met jouw kinderwens te maken?
pi_56441494
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 17:36 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Fijn voor je maar wat heeft een werkgever met jouw kinderwens te maken?
niets, behalve dat ze dan dus niet moeten zeiken dat ze personeel tekort komen. dat ze niet elke week moeten bellen, en dan afhaken. dat ik het al helemaal niet waardeer om van schoonpa te horen moet krijgen "dan ga je toch coltijd werken en neem je ontslag" en meer van dergelijke 'behulpzame' mededelingen (schoonma lijkt het meer een idee om het onderwijs in te gaan, dat je dan nog 2 jaar een opleiding moet, boeiuh)

nog buiten dat is het gewoon vrij zuur: ik wil graag werken, maar ik zie 50 uur per week aan kinderopvang niet zitten, en familie heb ik niet. dus ik begin niet aan een 40 urige werkweek. je zou toch verwachten dat het wel mogelijk is, maar nauwelijks. (en de concurrentie is dus ook moordend, want ik ben de enige niet die dit graag wil)

dat is wat ik bedoel. je zit in een rotsituatie, en je krijgt gewoon maar allerlei kritiek over je heen, suggesties waar je geen zak aan hebt en er wordt van je verwacht dat je het maar even fixt, dat je iets waar je jaren hard aan gewerkt hebt maar even opgeeft na nog geen half jaar proberen (overigens: ik heb geen uitkering ofzo). analoog aan zeker hoogopgeleide marokanen. die doen gewoon netjes hun eigen leven, en krijgen nog om de haverklap kritiek. is toch niks gek dat een mens dat beu wordt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')