http://www.nieuwnieuws.nl(...)ken_aan_vertrek.htmlquote:Een derde van de jonge allochtonen wil weg uit Nederland, zo wijst onderzoek van Forum uit. Voorzitter Driss el Boujoufi van het Contactorgaan Moslims en Overheid zegt niet verrast te zijn. "Het is een reactie op de huidige discussie die sterk de nadruk legt op probleemjeugd onder jonge allochtonen. Allochtonen hebben het gevoel minder welkom te zijn in Nederland dan vijf jaar terug."
Hooguit een derde van de Surinamers en Antillianen zegt zich Nederlander te voelen. Maar onder Turken - 19% - en Marokkanen - 23% - heerst nog veel minder Oranjegevoel. Ruim 40% van de allochtone en autochtone jongeren denkt dat de onderlinge verhoudingen de komende jaren verslechteren. Ze verwachten incidenten tussen groepen jongeren van verschillende afkom. Turken willen mede daarom het liefst terug naar het herkomstland van hun ouders, Marokkanen maakt dat minder uit en willen gewoon weg uit Nederland. De behoefte om te vertrekken is onder Antillianen over de hele linie het grootst, ondanks een groter gevoel van Nederlanderschap.
hebben wij het niet druk genoeg met onze werk en onze privacyquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:11 schreef Etcetera het volgende:
Meki, ik ben het zowaar met je eens.
nu vraag ik me wel af waarom de groep opgeleide/nette allochtonen de relschoppers niet aanpakken.
snap jequote:Op woensdag 30 januari 2008 14:11 schreef Meki het volgende:
[..]
hebben wij het niet druk genoeg met onze werk en onze privacy
waarom pakken jullie de hooligans en de criminelen dan niet op ??
quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:16 schreef Buschetta het volgende:het zieligste is natuurlijk dat al die allochtonen in die onderzoeken allemaal dromen van de terugkeer naar hun "paradijselijke" land. Terwijl in werkelijkheid ze tot aan hun dood in NL zullen blijven en altijd lopen te kankeren op "de regering".
Vooral de hogeropgeleiden zullen inzien dat ze meer stabiliteit hebben in NL en dus blijven.
ik hoef jou dat niet uit te leggenquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:18 schreef Dubbeldrank het volgende:
Waar haal jij uit dit stukje dat het alleen de opgeleide allochtonen zijn die willen vertrekken? Ik krijg juist hele andere signalen, qua Marokkanen zijn het vaak de Berber boeren die weg willen. Graag zelfs!
Al die honderden allochtonen die ik kende in Rotterdam die stuk voor stuk droomden van hun vaderland om na vele plannen tot die conclusie te komen. In 10 jaar tijd 2 Marrokanen terug zien gaan naar Marokko en die waren beiden binnen een jaar weer terugquote:
Er is hier op de universiteit eens een onderzoekje naar gedaan, en daar waren de percentages die wilden vertrekken hoger dan hier wordt gemeld. Dat zou er op wijzen dat de hoger opgeleiden het gemiddelde omhoog trekken.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:18 schreef Dubbeldrank het volgende:
Waar haal jij uit dit stukje dat het alleen de opgeleide allochtonen zijn die willen vertrekken? Ik krijg juist hele andere signalen, qua Marokkanen zijn het vaak de Berber boeren die weg willen. Graag zelfs!
2 vliegen in 1 klapquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:09 schreef Meki het volgende:
In plaats van om criminelen aan te pakken , pakt Nederland hele allochtonen aan.
Heeft wellicht ook te maken met het eeuwige probleem voor immigranten. In Nederland ben je een Marokkaan, en in Marokko ben je een Nederlander.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:25 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Al die honderden allochtonen die ik kende in Rotterdam die stuk voor stuk droomden van hun vaderland om na vele plannen tot die conclusie te komen. In 10 jaar tijd 2 Marrokanen terug zien gaan naar Marokko en die waren beiden binnen een jaar weer terug
Het heeft met de politieke klimaat met Nederland te makenquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:27 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Heeft wellicht ook te maken met het eeuwige probleem voor immigranten. In Nederland ben je een Marokkaan, en in Marokko ben je een Nederlander.
Nee, jij verzint dingen die niet in de bron staan.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:22 schreef Meki het volgende:
[..]
ik hoef jou dat niet uit te leggen
jij wilt blijkbaar horen wat jij wilt horen
Als jij eens begon met je ogen open te doen zijn we grote stap verderquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:31 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Nee, jij verzint dingen die niet in de bron staan.
het helpt echt hoor als je dingen probeert uit te leggen. of te weerleggen.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:22 schreef Meki het volgende:
[..]
Mijn ogen zijn hartstikke open Meki, je verzint hier zaken en verbanden die niet in de bron staan. Als je goed leest dan staat daar dat het de jongeren betreft, jeugd moet nog opgeleid worden. Als er nou letterlijk in de bron staat dat het enkel afgestudeerde allochtonen uit het land willen vertrekken dan heb je een punt.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Als jij eens begon met je ogen open te doen zijn we grote stap verder
hoe zouden *ze* dat dan moeten doen? da's hetzelfde als zeggen dat de hoogopgeleiden autochtonen de tokkies onder ons maar eens moeten aanpakken.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:11 schreef Etcetera het volgende:
Meki, ik ben het zowaar met je eens.
nu vraag ik me wel af waarom de groep opgeleide/nette allochtonen de relschoppers niet aanpakken.
Dat het niet in de bron staat wil nog niet zeggen dat het niet waar is natuurlijk. Ik heb geen linkjes, maar uit veel onderzoeken komt naar voren dat vertrekkende allochtonen vaker hoger opgeleid zijn.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:41 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Mijn ogen zijn hartstikke open Meki, je verzint hier zaken en verbanden die niet in de bron staan. Als je goed leest dan staat daar dat het de jongeren betreft, jeugd moet nog opgeleid worden. Als er nou letterlijk in de bron staat dat het enkel afgestudeerde allochtonen uit het land willen vertrekken dan heb je een punt.
Nou denk jij dat hoogopgeleiden allochtonen nog hier blijven ?? of denk jij dat de criminelen zo makkelijk vrij spel hebben er over nadenken om van Nederland te vertrekkenquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:41 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Mijn ogen zijn hartstikke open Meki, je verzint hier zaken en verbanden die niet in de bron staan. Als je goed leest dan staat daar dat het de jongeren betreft, jeugd moet nog opgeleid worden. Als er nou letterlijk in de bron staat dat het enkel afgestudeerde allochtonen uit het land willen vertrekken dan heb je een punt.
Ik vat hem even niet!quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Nou denk jij dat hoogopgeleiden allochtonen nog hier blijven ?? of denk jij dat de criminelen zo makkelijk vrij spel hebben er over nadenken om van Nederland te vertrekken
Het is de 5e partij van Nederland, en nog stukken groter in de peilingen. Noem dat maar niets.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:47 schreef Dubbeldrank het volgende:
Het is toch ook gek dat je grootste nadruk op Wilders legt Meki, dat terwijl de PVV een van de kleinste nietszeggende partijen is in dit kabinet en in Nederland.
eensquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:43 schreef simmu het volgende:
[..]
hoe zouden *ze* dat dan moeten doen? da's hetzelfde als zeggen dat de hoogopgeleiden autochtonen de tokkies onder ons maar eens moeten aanpakken.
Nou 9 zetels is echt veel voor een racist.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:47 schreef Dubbeldrank het volgende:
Het is toch ook gek dat je grootste nadruk op Wilders legt Meki, dat terwijl de PVV een van de kleinste nietszeggende partijen is in dit kabinet en in Nederland.
Precies, de vijfde partij. De partijen daarboven zijn VEEL groter qua omvang, buiten dat zeggen peilingen helemaal niets.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:51 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Het is de 5e partij van Nederland, en nog stukken groter in de peilingen. Noem dat maar niets.
Sinds wanneer zijn allochtonen een ras?quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:54 schreef Meki het volgende:
[..]
Nou 9 zetels is echt veel voor een racist.
dat moet je niet vergeten
ergens anders wonenquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:57 schreef el_bario het volgende:
Maar Meki. Wat zou je eigen keus zijn als het je werd gevraagt? Zou je blijven of liever ergens anders wonen?
quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:58 schreef Meki het volgende:
ergens anders wonen
Canada trekt me heel erg aan.
quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:52 schreef Strolie75 het volgende:
Bon voyage and don’t let the door it you on the way out!
quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:58 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn allochtonen een ras?
Hiermee zeg je dus dat de grootste groep autochtonen achter Wilders staat?quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:58 schreef Meki het volgende:
[..]
ergens anders wonen
Nederland is een land geworden waar provocatie en haat oogsten en zaaien groot woord is geworden.
dat komt meer door de media die alles wat wilders zegt en doet opblaast.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:58 schreef Meki het volgende:
[..]
ergens anders wonen
Nederland is een land geworden waar provocatie en haat oogsten en zaaien groot woord is geworden.
Nee Meki, je roept van alles maar kan niets hard maken. Daarnaast maak je ook nog domme opmerkingen en scheer je hele groepen over één kam. Doe zelf je ogen eens open.quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:00 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom zou ik hier de moeite doen om dit nog aan jou uit te leggen. ??
Nou hoor de meeste criminaliteit komt meer voor bij Antillianen etc. Maar dat is niet zo belangrijk hea.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:59 schreef Dr.Daggla het volgende:
Waarom kunnen jullie dan ook niet gewoon integreren zoals de meeste Turken, Chinezen of Hindoestanen.
Je realiseert je dat de enige moslims die voor extreme overlast zorgen uit Marokko komen, he? Turkse jongens schieten elkaar onderling graag dood, maar autootje in de fik zetten zie je ze niet al te gauw doen.
Ook schieten ze niet in een soort maatschappelijke spasme als er iets negatiefs over de islam wordt gezegd.
Wat is jouw mening daarover, Meki? Dus niet het geloof, maar land van herkomst is het probleem.
volgens de laaste peiling was het 18 zetelsquote:Op woensdag 30 januari 2008 15:01 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Hiermee zeg je dus dat de grootste groep autochtonen achter Wilders staat?
ik zal je een vraag stellenquote:Op woensdag 30 januari 2008 15:02 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Nee Meki, je roept van alles maar kan niets hard maken. Daarnaast maak je ook nog domme opmerkingen en scheer je hele groepen over één kam. Doe zelf je ogen eens open.
quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:18 schreef Slappy het volgende:
Opgeruimd staat netjes.
Leuk geprobeerd, maar ik ga toch echt nergens heen.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:52 schreef Strolie75 het volgende:
Bon voyage and don’t let the door it you on the way out!
huisgenootje 1: een hindoestaanse. geloof me: dat integreerde voor geen meter. en als ze niet mee wilde werken sloeg pa het er wel in.quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:02 schreef Meki het volgende:
[..]
Nou hoor de meeste criminaliteit komt meer voor bij Antillianen etc. Maar dat is niet zo belangrijk hea.
Het is meer van vooroordelen over hoe jij denkt over de criminaliteit van een bepaalde groep dan de kern hoe het is.
kleine criminaliteit komt overal voor
Die haalden tot voor kort massaal hun partner uit hun of het geboorteland van hun (groot)ouders en dat veroorzaakte veel problemen. Dat is nu minder gemakkelijk gemaakt.quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:08 schreef simmu het volgende:
[..]
huisgenootje 1: een hindoestaanse. geloof me: dat integreerde voor geen meter. en als ze niet mee wilde werken sloeg pa het er wel in.
in het daaropvolgende studentenhuis ook regelmatig 'andersgekleurden' om me heen gehad. integratie..... volgens autochtonen is niets anders dan "je zo gedragen dat een autochtoon er geen last van heeft" geloof ik. het is een leuk modewoord. chinezen trouwen met chinezen, niemand heeft bezwaar (never mind de chinese maffia, miks mis met de chinees die een restaurant draait). hindoe trouwt hindoe, geen probleem: hebben we geen last van want die hebben leuke toko's. maar oei! moslims! eng! als die onderling trouwen komen er meer, en dat kunnen we niet hebben! integreren dus!
och, ik ben een vrouw van 35. goed opgeleid (hbo bedrijfswiskunde) en wil alleen deeltijd werken omdat ik ook kinderen wil (missch ben ik al wel zwanger). werk vinden gaat dus voor geen meter, werkgevers willen niet aan hoger opgeleid in deeltijd (ja, voor 36 uur in de week). ja, ik kan secretaresse worden, of receptioniste of productiewerk ofzo.quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:06 schreef Perecules het volgende:
En hoeveel procent vertrekt werkelijk definitief?www.wijblijvenhier.nl Wel weer opvallend dat zoveel van deze niet-westerse allochtonen te kennen zich 'geen Nederlander' te voelen.
Ik kan het mij goed voorstellen dat veel burgers zich ontzettend irriteren. Veel ouderen kunnen bijvoorbeeld geen werk vinden door leeftijdsdiscriminatie, daar hoor je ook weinig over en daar wordt ook weinig tot niets aan gedaan.quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:13 schreef simmu het volgende:
[..]
och, ik ben een vrouw van 35. goed opgeleid (hbo bedrijfswiskunde) en wil alleen deeltijd werken omdat ik ook kinderen wil (missch ben ik al wel zwanger). werk vinden gaat dus voor geen meter, werkgevers willen niet aan hoger opgeleid in deeltijd (ja, voor 36 uur in de week). ja, ik kan secretaresse worden, of receptioniste of productiewerk ofzo.
ik kan me wel vinden in dat zich 'tweederangs burger' voelen. in het hele 'wat je ook doet je kan het niet goed doen' idee. je niet thuis voelen en iets beters willen. je (terecht) tekort gedaan voelen!
helaas heb je er vrij weinig aan om er boos over te worden. maar tis wel erg frustrerend. ik kan me goed voorstellen dat een allochtoon die gewoon zn leven leidt, en niks misdoet, zich groen en geel ergert!
Pot, ketel ,zwart ?quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:22 schreef Meki het volgende:
[..]
euh, ik hoor zat over problemen bij werk vinden als je 40+ bent hoor.......quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:19 schreef Perecules het volgende:
[..]
Ik kan het mij goed voorstellen dat veel burgers zich ontzettend irriteren. Veel ouderen kunnen bijvoorbeeld geen werk vinden door leeftijdsdiscriminatie, daar hoor je ook weinig over en daar wordt ook weinig tot niets aan gedaan.
Tja, daar zullen alle hoger opgeleide vrouwen en mannen een probleem mee hebben . Werk vinden op hogerniveau in deeltijd. Dat is in de meeste gevallen not done, of je moet net die ene job vinden waarbij het geen probleem is. helaas zijn die er niet veel. Maar dat heeft weinig te maken met je vrouw zijn of allochtoon zijnquote:Op woensdag 30 januari 2008 15:13 schreef simmu het volgende:
och, ik ben een vrouw van 35. goed opgeleid (hbo bedrijfswiskunde) en wil alleen deeltijd werken omdat ik ook kinderen wil (missch ben ik al wel zwanger). werk vinden gaat dus voor geen meter, werkgevers willen niet aan hoger opgeleid in deeltijd (ja, voor 36 uur in de week). ja, ik kan secretaresse worden, of receptioniste of productiewerk ofzo.
ik kan me wel vinden in dat zich 'tweederangs burger' voelen. in het hele 'wat je ook doet je kan het niet goed doen' idee. je niet thuis voelen en iets beters willen. je (terecht) tekort gedaan voelen!
helaas heb je er vrij weinig aan om er boos over te worden. maar tis wel erg frustrerend. ik kan me goed voorstellen dat een allochtoon die gewoon zn leven leidt, en niks misdoet, zich groen en geel ergert!
Word je toch receptioniste voor the time beeing? Intussen zoeken naar ander werk....quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:13 schreef simmu het volgende:
[..]
het punt is dat ik net een half jaar afgestudeerd ben, en daar verdomd veel tijd en geld ingestoken heb (ja: alles zelf betaald). doe een opleiding, haale ene diploma, reuzenuttig, maar niet als je eierstokken hebt.quote:Op woensdag 30 januari 2008 18:23 schreef zulthoofd het volgende:
[..]
Word je toch receptioniste voor the time beeing? Intussen zoeken naar ander werk....
Kzie het punt niet
het heeft te maken met het gevoel van oneerlijk behandeld te worden.quote:Op woensdag 30 januari 2008 17:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tja, daar zullen alle hoger opgeleide vrouwen en mannen een probleem mee hebben . Werk vinden op hogerniveau in deeltijd. Dat is in de meeste gevallen not done, of je moet net die ene job vinden waarbij het geen probleem is. helaas zijn die er niet veel. Maar dat heeft weinig te maken met je vrouw zijn of allochtoon zijn
bron daarvoor? laatste keer dat ik op CBS keek werden de antillianen nog net verslagen door hun directe concurrenten, de marokkanen met 1/10. kans voor een marok was 7,4/100 en antilliaan 7,3/100quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:02 schreef Meki het volgende:
[..]
Nou hoor de meeste criminaliteit komt meer voor bij Antillianen etc. Maar dat is niet zo belangrijk hea.
Het is meer van vooroordelen over hoe jij denkt over de criminaliteit van een bepaalde groep dan de kern hoe het is.
kleine criminaliteit komt overal voor
Idd, wie tipt de VVD of Wilders?quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:20 schreef Elfletterig het volgende:
Wanneer mensen tegen hun zin in Nederland zijn en zich geen Nederlander voelen, vind ik het een uitstekende zaak dat ze dit land verlaten. Dat is uiteindelijk voor iedereen beter. Het is beter voor het toch al vrij dichtbevolkte Nederland en het is ook beter voor de vertrekkende personen zelf, die elders een plezieriger bestaan kunnen opbouwen. Wat mij betreft gaat de Nederlandse overheid (re)migratie actief stimuleren.
Tja, dan word ik ook oneerlijk behandeld. Ik mag namelijk ook niet deeltijd werken met mijn HBO opleiding. Hoogstens 32 uur maar dan houdt het wel op. Ik zie het probleem niet zo.quote:Op woensdag 30 januari 2008 19:35 schreef simmu het volgende:
[..]
het heeft te maken met het gevoel van oneerlijk behandeld te worden.
is er voor jou ook niet he. duhuh.quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tja, dan word ik ook oneerlijk behandeld. Ik mag namelijk ook niet deeltijd werken met mijn HBO opleiding. Hoogstens 32 uur maar dan houdt het wel op. Ik zie het probleem niet zo.
dit ze worden in Marokko ook gezien als buitenlanders ik denk dat de meerderheid binnen een jaar jankend terug is.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:14 schreef Hephaistos. het volgende:
Veel allochtonen hebben ook wel een wat rooskleurig beeld van hun land van afkomst hoor, schat ik zo in. De verhalen over Turkije worden natuurlijk steeds mooier met de jaren, en die vakanties zijn ook wel leuk. Maar als je er echt gaat wonen zal je daar ook tegen problemen aanlopen, en integratieproblemen hebben.
Dat is inderdaad de fout die we al decennia lang gemaakt hebben, en waarschijnlijk ook nog decennia lang zullen blijven maken.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:09 schreef Meki het volgende:
[..]
Goed opgeleide en nette allochtonen zeggen bye bye tegen de Nederland van Wilders. Terwijl als ik het zo mag noemen de criminele juist hier blijven..
In plaats van om criminelen aan te pakken , pakt Nederland hele allochtonen aan.
Tja, ik heb ook liever dat ze eerst gehalveerd worden, voordat ze aangepakt worden.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:09 schreef Meki het volgende:
Fijn voor je maar wat heeft een werkgever met jouw kinderwens te maken?quote:Op donderdag 31 januari 2008 13:06 schreef simmu het volgende:
hoe zou je het echter vinden als je zwanger zou zijn?
niets, behalve dat ze dan dus niet moeten zeiken dat ze personeel tekort komen. dat ze niet elke week moeten bellen, en dan afhaken. dat ik het al helemaal niet waardeer om van schoonpa te horen moet krijgen "dan ga je toch coltijd werken en neem je ontslag" en meer van dergelijke 'behulpzame' mededelingen (schoonma lijkt het meer een idee om het onderwijs in te gaan, dat je dan nog 2 jaar een opleiding moet, boeiuh)quote:Op donderdag 31 januari 2008 17:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Fijn voor je maar wat heeft een werkgever met jouw kinderwens te maken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |