huisgenootje 1: een hindoestaanse. geloof me: dat integreerde voor geen meter. en als ze niet mee wilde werken sloeg pa het er wel in.quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:02 schreef Meki het volgende:
[..]
Nou hoor de meeste criminaliteit komt meer voor bij Antillianen etc. Maar dat is niet zo belangrijk hea.
Het is meer van vooroordelen over hoe jij denkt over de criminaliteit van een bepaalde groep dan de kern hoe het is.
kleine criminaliteit komt overal voor
Die haalden tot voor kort massaal hun partner uit hun of het geboorteland van hun (groot)ouders en dat veroorzaakte veel problemen. Dat is nu minder gemakkelijk gemaakt.quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:08 schreef simmu het volgende:
[..]
huisgenootje 1: een hindoestaanse. geloof me: dat integreerde voor geen meter. en als ze niet mee wilde werken sloeg pa het er wel in.
in het daaropvolgende studentenhuis ook regelmatig 'andersgekleurden' om me heen gehad. integratie..... volgens autochtonen is niets anders dan "je zo gedragen dat een autochtoon er geen last van heeft" geloof ik. het is een leuk modewoord. chinezen trouwen met chinezen, niemand heeft bezwaar (never mind de chinese maffia, miks mis met de chinees die een restaurant draait). hindoe trouwt hindoe, geen probleem: hebben we geen last van want die hebben leuke toko's. maar oei! moslims! eng! als die onderling trouwen komen er meer, en dat kunnen we niet hebben! integreren dus!
och, ik ben een vrouw van 35. goed opgeleid (hbo bedrijfswiskunde) en wil alleen deeltijd werken omdat ik ook kinderen wil (missch ben ik al wel zwanger). werk vinden gaat dus voor geen meter, werkgevers willen niet aan hoger opgeleid in deeltijd (ja, voor 36 uur in de week). ja, ik kan secretaresse worden, of receptioniste of productiewerk ofzo.quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:06 schreef Perecules het volgende:
En hoeveel procent vertrekt werkelijk definitief?www.wijblijvenhier.nl Wel weer opvallend dat zoveel van deze niet-westerse allochtonen te kennen zich 'geen Nederlander' te voelen.
Ik kan het mij goed voorstellen dat veel burgers zich ontzettend irriteren. Veel ouderen kunnen bijvoorbeeld geen werk vinden door leeftijdsdiscriminatie, daar hoor je ook weinig over en daar wordt ook weinig tot niets aan gedaan.quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:13 schreef simmu het volgende:
[..]
och, ik ben een vrouw van 35. goed opgeleid (hbo bedrijfswiskunde) en wil alleen deeltijd werken omdat ik ook kinderen wil (missch ben ik al wel zwanger). werk vinden gaat dus voor geen meter, werkgevers willen niet aan hoger opgeleid in deeltijd (ja, voor 36 uur in de week). ja, ik kan secretaresse worden, of receptioniste of productiewerk ofzo.
ik kan me wel vinden in dat zich 'tweederangs burger' voelen. in het hele 'wat je ook doet je kan het niet goed doen' idee. je niet thuis voelen en iets beters willen. je (terecht) tekort gedaan voelen!
helaas heb je er vrij weinig aan om er boos over te worden. maar tis wel erg frustrerend. ik kan me goed voorstellen dat een allochtoon die gewoon zn leven leidt, en niks misdoet, zich groen en geel ergert!
Pot, ketel ,zwart ?quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:22 schreef Meki het volgende:
[..]
ik hoef jou dat niet uit te leggen
jij wilt blijkbaar horen wat jij wilt horen
euh, ik hoor zat over problemen bij werk vinden als je 40+ bent hoor.......quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:19 schreef Perecules het volgende:
[..]
Ik kan het mij goed voorstellen dat veel burgers zich ontzettend irriteren. Veel ouderen kunnen bijvoorbeeld geen werk vinden door leeftijdsdiscriminatie, daar hoor je ook weinig over en daar wordt ook weinig tot niets aan gedaan.
Tja, daar zullen alle hoger opgeleide vrouwen en mannen een probleem mee hebben . Werk vinden op hogerniveau in deeltijd. Dat is in de meeste gevallen not done, of je moet net die ene job vinden waarbij het geen probleem is. helaas zijn die er niet veel. Maar dat heeft weinig te maken met je vrouw zijn of allochtoon zijnquote:Op woensdag 30 januari 2008 15:13 schreef simmu het volgende:
och, ik ben een vrouw van 35. goed opgeleid (hbo bedrijfswiskunde) en wil alleen deeltijd werken omdat ik ook kinderen wil (missch ben ik al wel zwanger). werk vinden gaat dus voor geen meter, werkgevers willen niet aan hoger opgeleid in deeltijd (ja, voor 36 uur in de week). ja, ik kan secretaresse worden, of receptioniste of productiewerk ofzo.
ik kan me wel vinden in dat zich 'tweederangs burger' voelen. in het hele 'wat je ook doet je kan het niet goed doen' idee. je niet thuis voelen en iets beters willen. je (terecht) tekort gedaan voelen!
helaas heb je er vrij weinig aan om er boos over te worden. maar tis wel erg frustrerend. ik kan me goed voorstellen dat een allochtoon die gewoon zn leven leidt, en niks misdoet, zich groen en geel ergert!
Word je toch receptioniste voor the time beeing? Intussen zoeken naar ander werk....quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:13 schreef simmu het volgende:
[..]
het punt is dat ik net een half jaar afgestudeerd ben, en daar verdomd veel tijd en geld ingestoken heb (ja: alles zelf betaald). doe een opleiding, haale ene diploma, reuzenuttig, maar niet als je eierstokken hebt.quote:Op woensdag 30 januari 2008 18:23 schreef zulthoofd het volgende:
[..]
Word je toch receptioniste voor the time beeing? Intussen zoeken naar ander werk....
Kzie het punt niet
het heeft te maken met het gevoel van oneerlijk behandeld te worden.quote:Op woensdag 30 januari 2008 17:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tja, daar zullen alle hoger opgeleide vrouwen en mannen een probleem mee hebben . Werk vinden op hogerniveau in deeltijd. Dat is in de meeste gevallen not done, of je moet net die ene job vinden waarbij het geen probleem is. helaas zijn die er niet veel. Maar dat heeft weinig te maken met je vrouw zijn of allochtoon zijn
bron daarvoor? laatste keer dat ik op CBS keek werden de antillianen nog net verslagen door hun directe concurrenten, de marokkanen met 1/10. kans voor een marok was 7,4/100 en antilliaan 7,3/100quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:02 schreef Meki het volgende:
[..]
Nou hoor de meeste criminaliteit komt meer voor bij Antillianen etc. Maar dat is niet zo belangrijk hea.
Het is meer van vooroordelen over hoe jij denkt over de criminaliteit van een bepaalde groep dan de kern hoe het is.
kleine criminaliteit komt overal voor
Idd, wie tipt de VVD of Wilders?quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:20 schreef Elfletterig het volgende:
Wanneer mensen tegen hun zin in Nederland zijn en zich geen Nederlander voelen, vind ik het een uitstekende zaak dat ze dit land verlaten. Dat is uiteindelijk voor iedereen beter. Het is beter voor het toch al vrij dichtbevolkte Nederland en het is ook beter voor de vertrekkende personen zelf, die elders een plezieriger bestaan kunnen opbouwen. Wat mij betreft gaat de Nederlandse overheid (re)migratie actief stimuleren.
Tja, dan word ik ook oneerlijk behandeld. Ik mag namelijk ook niet deeltijd werken met mijn HBO opleiding. Hoogstens 32 uur maar dan houdt het wel op. Ik zie het probleem niet zo.quote:Op woensdag 30 januari 2008 19:35 schreef simmu het volgende:
[..]
het heeft te maken met het gevoel van oneerlijk behandeld te worden.
is er voor jou ook niet he. duhuh.quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tja, dan word ik ook oneerlijk behandeld. Ik mag namelijk ook niet deeltijd werken met mijn HBO opleiding. Hoogstens 32 uur maar dan houdt het wel op. Ik zie het probleem niet zo.
dit ze worden in Marokko ook gezien als buitenlanders ik denk dat de meerderheid binnen een jaar jankend terug is.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:14 schreef Hephaistos. het volgende:
Veel allochtonen hebben ook wel een wat rooskleurig beeld van hun land van afkomst hoor, schat ik zo in. De verhalen over Turkije worden natuurlijk steeds mooier met de jaren, en die vakanties zijn ook wel leuk. Maar als je er echt gaat wonen zal je daar ook tegen problemen aanlopen, en integratieproblemen hebben.
Dat is inderdaad de fout die we al decennia lang gemaakt hebben, en waarschijnlijk ook nog decennia lang zullen blijven maken.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:09 schreef Meki het volgende:
[..]
Goed opgeleide en nette allochtonen zeggen bye bye tegen de Nederland van Wilders. Terwijl als ik het zo mag noemen de criminele juist hier blijven..
In plaats van om criminelen aan te pakken , pakt Nederland hele allochtonen aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |