abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56407911
Aangezien het frauderen, graaien, declareren en prutsen gewoon doorgaat lijkt het mij zinvol om net als bij de Hypes en Bemoeizucht een centraal topic van Nederlandse politici te maken die het (ogenschijnlijk) niet zo nauw nemen met de regeltjes of hun idealen. De Bram Pepers, Eveline Herkentjes en Eelco Brinkmannetjes van deze wereld dus.

Ook vandaag weer is er gedonder. GeenStijl heeft namelijk een brief boven water weten te vissen:
quote:
Annemarie Jorritsma fraudeert weer eens
Grootscheepse vervoersfraude binnen de gemeente Almere. Een groep van verontruste ambtenaren heeft een brandbrief gestuurd naar de personeelschef gemeentesecretaris om de verkwisting van publieke middelen door burgemeester Annemarie Jorritsma (VVD) en wethouder Adrie Duivesteijn (PvdA) aan de kaak te stellen. Zo zou Jorritsma haar dienstauto zo'n beetje voor iedere gelegenheid gebruiken. Schnabbel? Etentje? Familiebezoek? Voor elke bestemming stapt de voormalige Paarse mastodont in haar ongetwijfeld dikke luxewagen. En maar declareren natuurlijk. Van de grote hoop is het immers makkelijk scheppen. Voormalig Tweede Kamerlid Adri Duivesteijn (Sterk & sociaal, dicht bij de mensen!) maakt het nog bonter. Hij laat zijn kinderen door een door de gemeente betaalde taxi van school halen en zet deze in om een vergeten stembiljet in zijn tweede woning in Den Haag te laten ophalen. Volgens de klokkenluiders was de druppel toen vier dienstauto's naar Den Haag moesten rijden om bestuurders op te halen die het vertikten om te carpoolen. Het zoveelste dubieuze gedrag van Jorritsma, na de pompaffaire, de bouwfraude en het Ford Scorpio incident. Tot zover de spannende gemeentepolitiek. Terug naar de studio.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1182291.html

Opsomming tot nu toe:

Lokaal:
"Annemarie Jorritsma fraudeert weer eens"
"Lagere straf voor oud VVD-Kamerlid Rémak"
"Voor een prikkie in een miljoenenvilla"
"Weer ophef declaraties"

Landelijk:
"Minister leefde zelf van ontwikkelingshulp"
"Paarlberg dupe van advies Kroes"
"Kroes was kruiwagen voor 'vrinden'"
"Zieltjes winnen geen zaak van de overheid"
"Koenders overtrad EU-regel voor aanbestedingen"
"PvdA-staatssecretaris sponsort eigen partij"

Andere incidenten kunnen gaarne gemeld worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Klopkoek op 31-01-2008 18:19:01 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56408361
Uiteraard hoeven zij geen enkele vorm van bijtelling te betalen, maar voor de rest van de mensen van 20 naar 25 % gaan he!

Kans dat er iets aan gaat gebeuren??? 0%
Kans dat een of meerdere van deze klokkeluiders zijn carriere kan vergeten?? 75%
pi_56408442
Je vergeet Duivestein te noemen in je OP. De helft van het GS stuk gaat over hem.
pi_56408539
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:40 schreef Chewie het volgende:
Je vergeet Duivestein te noemen in je OP. De helft van het GS stuk gaat over hem.
Noem ik dan ook ergens Jorritsma? Nee, doe noem ik ook niet. Ik noem enkel voorbeelden uit het verleden (zoals Peper of Neelie Kroes).

Het bewijs dat jij een volbloed VVD'er bent en enkel de ontbrekende PvdA'ers ziet.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56408596
Bedankt voor het compliment
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:56:32 #6
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56408773
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:40 schreef Chewie het volgende:
Het feit dat de halve OP over Duivestein gaat, is niet genoemd worden? Huh?
Géén kloon van tvlxd!
pi_56408844
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:56 schreef Montov het volgende:

[..]

Het feit dat de halve OP over Duivestein gaat, is niet genoemd worden? Huh?
Nee, de mallerd wil dat ikzelf die naam nog eens een keer herhaal in m'n eigen commentaar

Maar Chewie doet het wel slim: even de aandacht afleiden naar Duyvestein zodat Jorritsma vrijgewaard blijft van commentaar

Nog iets leuks uit het archief, ook al genoemd in dat stuk van GeenStijl:
quote:
donderdag 22 februari 1996

Jorritsma heeft nieuwe dienstauto

BIJDRAGE: TOINE VAN CORVEN; JEANNETTE VAN DITZHUYZEN

Minister Jorritsma van verkeer en waterstaat rijdt eindelijk op stand. Sinds enkele weken staat er een Mercedes Benz voor het departement. Haar vorige dienstauto, een forse Ford Scorpio, is wegens een hoog kilometrage afgedankt.

Op zich niet bijzonder, ware het niet dat Jorritsma enkele maanden geleden bedenkingen uitte over het slag dienstauto waar ministers in kunnen rijden. Aan het bedrag dat een minister aan zo'n wagen mag besteden is namelijk een grens gesteld: 94 500 gulden. “Mogen ministers alsjeblieft in een auto rijden die net zo fatsoenlijk is als die van de eerste de beste pooier in Amsterdam?”, zei ze in vraaggesprek met de Volkskrant.

Voor de hand liggende vraag: voldoet de nieuwe Mercedes volgens Jorritsma wel aan die kwalificatie? “De minister is er zéér tevreden mee”, aldus haar woordvoerder. “Ze zei pas nog: wat zoeft-ie lekker.”
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56408949
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:59 schreef Klopkoek het volgende:
Maar Chewie doet het wel slim: even de aandacht afleiden naar Duyvestein zodat Jorritsma vrijgewaard blijft van commentaar
Voor Jorritsma geldt hetzelfde als Duivestein wat mij betreft, is er sprake van fraude dan aanpakken.

Ik ben niet zo zwart-wit als aankomend topambtenaar Klopkoek
  † In Memoriam † woensdag 30 januari 2008 @ 14:05:03 #9
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_56408973
Toch jammer dat zo'n groepje ambtenaren niet weet waar de apostrof zit, woorden als "taxi,s" of "nevenfunctie,s" (wat sowieso aan elkaar geschreven moet worden) geven het geheel toch een wat knullige aanblik.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_56409019
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:05 schreef Barbaaf het volgende:
Toch jammer dat zo'n groepje ambtenaren niet weet waar de apostrof zit, woorden als "taxi,s" of "nevenfunctie,s" (wat sowieso aan elkaar geschreven moet worden) geven het geheel toch een wat knullige aanblik.
de Haag, De Haag, den Haag, Den Haag, toch leuk zoveel verschillende plaatsen daar naast Scheveningen
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56409087
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:03 schreef Chewie het volgende:

[..]

Voor Jorritsma geldt hetzelfde als Duivestein wat mij betreft, is er sprake van fraude dan aanpakken.

Ik ben niet zo zwart-wit als aankomend topambtenaar Klopkoek
Ik ook niet. Ik roep al sinds jaar en dag dat graaiers door alle partijen heen zitten, ook in de SP of ChristenUnie zullen ze wel zitten.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:25:52 #12
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_56409452
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik ook niet. Ik roep al sinds jaar en dag dat graaiers door alle partijen heen zitten, ook in de SP of ChristenUnie zullen ze wel zitten.
Dienstauto's zijn natuurlijk ook wel erg fraudegevoelig. Gewoon een minder fraudegevoelige regeling gebruiken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:39:17 #13
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_56409765
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:36 schreef LaTiNo het volgende:
Uiteraard hoeven zij geen enkele vorm van bijtelling te betalen, maar voor de rest van de mensen van 20 naar 25 % gaan he!

Kans dat er iets aan gaat gebeuren??? 0%
Kans dat een of meerdere van deze klokkeluiders zijn carriere kan vergeten?? 75%
Nouh, niet zo zuur zeg.

Als je het leven en het uiterlijk van mevrouw Jorritsma kun je best wat extra staatssteun gebruiken.

..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
pi_56409796
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

en niet alleen in de politiek hoor. Ik snap die verontwaardiging nooit zo. Politici zijn net mensen. Als ze misstappen begaan, moeten er maatregelen getroffen worden. Daar hoef je verder niet emotioneel van te worden ofzo.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_56409907
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:40 schreef Argento het volgende:

[..]

en niet alleen in de politiek hoor. Ik snap die verontwaardiging nooit zo. Politici zijn net mensen. Als ze misstappen begaan, moeten er maatregelen getroffen worden. Daar hoef je verder niet emotioneel van te worden ofzo.
De pijn zit er natuurlijk in dat ze er altijd goed vanaf komen of tenminste wel ergens anders burgemeester kunnen worden.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 30 januari 2008 @ 18:59:49 #16
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56415237
Je vergeet wel een grote zakkenvuller in je OP.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_56416301
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee, de mallerd wil dat ikzelf die naam nog eens een keer herhaal in m'n eigen commentaar

Nog iets leuks uit het archief, ook al genoemd in dat stuk van GeenStijl:
[..]

Jorritsma heeft helemaal gelijk. Een beetje diensauto kostte toen ook al 120,00 gulden. Al dat gejank altijd over dit soort kleinigheden
pi_56417559
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 18:59 schreef Martijn_77 het volgende:
Je vergeet wel een grote zakkenvuller in je OP.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah die werkt ook voor de gemeente Almere en is verdacht van diverse fraudes ?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56419728
Waar ligt 'De Haag' precies?
pi_56421402
Wel eens gehoord van 'Leiden door het goede voorbeeld te geven'?

De fraudeur moet gestraft worden. De integere moet beloont worden.

Iemand een lijstje met integere politici?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_56422272
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 22:40 schreef waht het volgende:
Iemand een lijstje met integere politici?
Dat wordt 's werelds kortste lijstje.
  donderdag 31 januari 2008 @ 05:27:00 #22
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_56425976
Ik nomineer Carlos Menem, de grootste oplichter uit de Argentijnse politieke geschiedenis.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_56428423
Gewoon te gek voorwoorden. De maatschappij verruwt me de dag en deze politici laten dus maar graag zien hoe dat moet....

Wat moet het worden met deze maatschappij ?
pi_56428438
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 23:07 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Die lui in het bedrijfsleven zijn wel integer? Die grootgraaiers ?
pi_56429367
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 23:07 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

In ieder geval langer dan het lijstje integere libertariërs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')