abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:06:11 #1
66825 Reya
Fier Wallon
pi_56407805
pi_56407809
.
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:09:08 #3
66825 Reya
Fier Wallon
pi_56407853
Wat ik me afvraag he, wat is het probleem met die hele uitzending? Het wordt uitgezonden op een zondag, dan kijkt elke rechtgeaarde orthodox-gereformeerde toch al geen televisie.
pi_56407877
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

De bemoeiing van die 2e kamer slet ook. Die hoer moet iets nuttigs gaan doen.
Ook dat inderdaad .

Heeft er nog iemand een goede suggestie voor een energieleverancier toevallig? Moet er binnenkort een uitzoeken .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56407888
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:09 schreef Reya het volgende:
Wat ik me afvraag he, wat is het probleem met die hele uitzending? Het wordt uitgezonden op een zondag, dan kijkt elke rechtgeaarde orthodox-gereformeerde toch al geen televisie.
Zou je denken, Heijermans?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_56407898
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 18:19 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat, hè, huh? Welke? Of is dit weer zo'n antiek citaat?
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:12:33 #7
66825 Reya
Fier Wallon
pi_56407907
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:11 schreef Apropos het volgende:

[..]

Zou je denken, Heijermans?
Stellig zelfs, Hiëronymus.
pi_56407928
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:12 schreef Monidique het volgende:

[..]
Monidique heeft dat gezegd, denk ik.
pi_56407953
Mooi zo. Tijd voor ellende, .
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:15:15 #10
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56407956
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:09 schreef Reya het volgende:
Juist als het op De Heilige RustDag wordt uitgezonden is het een grove schande! Verbieden! BNN verbieden!
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_56408017
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:15 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Juist als het op De Heilige RustDag wordt uitgezonden is het een grove schande! Verbieden! BNN verbieden!
Gelukkig laat de reactie van zowel Plasterk als BNN/VPRO geen ruimte voor onduidelijkheid . Ook al wil de politiek het verbieden dat gaat het nog niet lukken .
pi_56408025
Ik ben niet zo snel onder de indruk van mensen die geloven dat een metafysisch, almachtig oerwezen tweeduizend jaar geleden zijn zoon en timmerman met mutantenkrachten pijnlijk liet sterven omdat vierduizend jaar eerder een naakte vrouw een appel at na te hebben gepraat tegen een slang.
pi_56408039
En dat een barmhartig en liefhebbend noemen.
pi_56408087

Geweldig!
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:21:50 #15
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_56408093
quote:
Steeds meer scholen keren zich tegen urennorm

DEN HAAG - Van de 650 middelbare scholen hebben bijna tweehonderd instellingen zich aangesloten bij een initiatief tegen de minimumnorm voor het aantal lesuren. Dat heeft voorzitter Sywert van Lienden van het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS) woensdag gezegd.

De scholen vinden dat zij te weinig geld krijgen om elk jaar 1040 lesuren te kunnen verzorgen. Zij geven liever minder maar beter les dan met lege lessen de norm te halen.

Staatssecretaris Marja van Bijsterveldt vindt dat ze de scholen al tegemoet is gekomen door 40 uur in de norm niet langer voor alle leerlingen verplicht te stellen.

Kwaliteit

De scholen vinden deze versoepeling niet ver genoeg gaan. Zij hebben zich verenigd in de groep Bewust kiezen voor kwaliteit. Van Bijsterveldt wil niet op het initiatief reageren omdat het LAKS de namen van de rebellerende scholen niet bekendmaakt.

De twee partijen verschillen zelfs met elkaar van mening of zij nog in gesprek zijn over de urennorm. Volgens Van Bijsterveldt heeft Van Lienden gevraagd "om een half uurtje" overleg. De voorzitter van het LAKS ontkent dit echter en zegt dat hij de gesprekken heeft afgebroken.

Evaluatie

Van Bijsterveldt trekt een voorgenomen onderzoek naar de urennorm naar voren. De evaluatie moet volgend jaar klaar zijn. De SP en GroenLinks vinden dat niet vroeg genoeg. Zij eisen op korte termijn een onderzoek, ook omdat coalitiepartij PvdA eigenlijk voorstander is van een bandbreedte in plaats van een absolute norm.

Stage

In tegenstelling tot eerdere uitlatingen, stelt Van Bijsterveldt nu dat daar in feite al sprake van is. Niet alleen is de norm met 40 uur versoepeld, ook mogen scholen de 72 uur meetellen die leerlingen buiten de school op maatschappelijke stage gaan. Overigens lopen de leerlingen op de middelbare school slechts een keer stage.

Op dit moment haalt slechts 15 procent van de scholen de urennorm. Van Bijsterveldt heeft bij scholen die daar minder dan 150 uur onder zitten, een deel van het overheidsgeld teruggevorderd.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:25:25 #16
Stranger than fiction
pi_56408154
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:21 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]

Geweldig!
Waar heb je die vandaan? Ik zie het al: geenstijl.
pi_56408226
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ik ken via via iemand de op dat stadhuis werkt. Je moet eens weten hoe er gestrooid wordt met geld. Gesjoemel met subsidies. "Ow, heeft uw bedrijf/stichting dringend geld nodig? Nou, als u dit en dat doet dan kunnen wij het wel zo formuleren dat u enige steun krijgt".

Vooral in de culturele sfeer is het echt lachen geblazen: dansclubjes bijv. die 50% meer subsidie krijgen als 30% van hun organisatie uit allochtonen bestaat
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56408240
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Als hij echt is moeten die ambtenaren maar snel die taaltoets van de VU gaan doen.
pi_56408278
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als hij echt is moeten die ambtenaren maar snel die taaltoets van de VU gaan doen.
Waar staan dan de spellingsfouten?
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † woensdag 30 januari 2008 @ 13:36:36 #20
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56408354
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:29 schreef du_ke het volgende:
In ieder geval een nieuw toetsenbord die ook hoge komma's ( ) heeft.
Carpe Libertatem
pi_56408643
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waar staan dan de spellingsfouten?
gewoon extreem slecht geschreven en oo kdie rare komma's enzo.
Als je met zoiets een punt wilt maken moet je met een solide stukje tekst komen, dit is zo weg te wuiven.
pi_56408701
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:18 schreef Monidique het volgende:
Ik ben niet zo snel onder de indruk van mensen die geloven dat een metafysisch, almachtig oerwezen tweeduizend jaar geleden zijn zoon en timmerman met mutantenkrachten pijnlijk liet sterven omdat vierduizend jaar eerder een naakte vrouw een appel at na te hebben gepraat tegen een slang.

Ze zijn met twee miljard.
pi_56408754
Den Haag op 4 verschillende manieren, waarvan 3 fout, schrijven.

.
pi_56409076
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:36 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

In ieder geval een nieuw toetsenbord die ook hoge komma's ( ) heeft.
Adellijke interpunctie?
  † In Memoriam † woensdag 30 januari 2008 @ 14:22:03 #25
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56409367
quote:
BRUSSEL - Informatie over vet, suiker en zout moet voortaan op de voorkant van verpakte voeding. De letters moeten ook minstens 3 millimeter groot zijn.

De Europese Commissie heeft dat woensdag voorgesteld aan het Europees Parlement en de EU-landen. "De informatie is nu te vaak onleesbaar weggestopt op de achterkant of zijkant van verpakkingen", vindt Europees Commissaris Markos Kyprianou (Gezondheid).

Doel is dat consumenten door de informatie niet te veel vet, suiker of zout eten. Nu is een op de vier Europeanen te zwaar. De gegevens moeten ook bruikbaar zijn voor mensen met een dieet, zoals suikerzieken of mensen met een hoge bloeddruk.
Carpe Libertatem
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:30:13 #26
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56409546
mensen, het kan me allemaal niets schelen, ik heb een c2d e8400.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:30:30 #27
Stranger than fiction
pi_56409552
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:22 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]
Dit vind ik nog niet zo erg. Zolang het het makkelijk maakt om informatie te krijgen zonder belerend te zijn.
  † In Memoriam † woensdag 30 januari 2008 @ 14:38:29 #28
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56409745
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:30 schreef Aoristus het volgende:
mensen, het kan me allemaal niets schelen, ik heb een c2d e8400.
Ik heb een RBX 270F met een BXL3000A.
Carpe Libertatem
pi_56409790
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:30 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Dit vind ik nog niet zo erg. Zolang het het makkelijk maakt om informatie te krijgen zonder belerend te zijn.
Maar als die dikzakken gewoon alleen spullen kopen waarop duidelijk staat wat ze er aan hebben. Al die magerproducten adverteren er toch juist mee dat ze 0% vet enzo hebben?

De EU kan mensen geen verstand brengen...dat zullen ze echt zelf moeten doen. Zou dit gemak ook niet gewoon luiheid en passiviteit brengen?

Maar goed, 't is inderdaad wat anders dan meteen weer oudhollands gaan verbieden.
pi_56409882
Nog drie nachtjes slapen, boys. Dan is het weer zo ver.
pi_56409905
En dan?
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:52:47 #32
Stranger than fiction
pi_56410091
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:44 schreef Autodidact het volgende:
Dan verliest heel zuidelijk nederland z'n verstand.
pi_56410168
http://video.reedbusiness.nl/elsevier/index.php?id=1335&publisher=elsevier&category=elsevier;

Wat een humorvolle man is het ook, maar de vorige collumn was leuker en beter ("geen gelul, ik wil gewoon goed spul").
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56410287
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:44 schreef Autodidact het volgende:
Heb je al een Wilders pruik aangeschaft?
pi_56410451
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:00 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Heb je al een Wilders pruik aangeschaft?
Staat niet echt bij een Romeins soldatenpak geloof ik...maar het zal wel populair zijn inderdaad.
pi_56410574
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:31 schreef DS4 het volgende:
Ze wil iets tegengaan wat al lang en breed verboden is en waarbij de handhaving dus al lang op basis van de huidige regelgeving mogelijk is. Ze wil dat bereiken door iets te verbieden dat momenteel niet de oorzaak is van het probleem.
Ziehier het grootste bezwaar tegen de huidige coalitie, oppositie en het kabinet.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_56410629
Is dat het grootste bezwaar? Het grootste bezwaar vind ik niet dat ze dingen willen verbieden die al verboden zijn, hoor.
pi_56410769

Het lijkt wel een Palestijnse foto.
pi_56410824
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:15 schreef Monidique het volgende:
Is dat het grootste bezwaar? Het grootste bezwaar vind ik niet dat ze dingen willen verbieden die al verboden zijn, hoor.
Dat staat er dan ook niet. HetMijn grootste bezwaar is dat ze verboden uitbreiden om gedrag te voorkomen, dat nu ook al verboden is.

Een voorbeeldje:
Drank verkopen aan jongeren onder de 16 is al jaren verboden.
Probleem: kinderen van 13 zuipen zich te pletter.
Voorstel Ter Horst: Verhoog de minimumleeftijd voor alcohol tot 18 jaar.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_56410854
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:08 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Staat niet echt bij een Romeins soldatenpak geloof ik...maar het zal wel populair zijn inderdaad.
Als je die pruik een beetje opsteekt zodat het een helmkam lijkt kan het best .
pi_56410859
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:15 schreef Monidique het volgende:
Och, dit: Ze wil dat bereiken door iets te verbieden dat momenteel niet de oorzaak is van het probleem. vind ik wel redelijk treffend als beschrijving van maatregelen die men in Den Haag graag bepleit (niet alleen dit kabinet).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_56410925
Het is treffend, ongetwijfeld! Maar het grootste bezwaar? Nee. "Ze wil iets tegengaan wat al lang en breed verboden is en waarbij de handhaving dus al lang op basis van de huidige regelgeving mogelijk is. " Verbieden wat verboden is. Het is een groter bezwaar verbieden wat niet verboden is.
pi_56411144
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:29 schreef Monidique het volgende:
Het is treffend, ongetwijfeld! Maar het grootste bezwaar? Nee. "Ze wil iets tegengaan wat al lang en breed verboden is en waarbij de handhaving dus al lang op basis van de huidige regelgeving mogelijk is. " Verbieden wat verboden is. Het is een groter bezwaar verbieden wat niet verboden is.
Nee, mijn bezwaar geldt vooral het tweede gedeelte van de uitspraak. "Ze wil dat bereiken door iets te verbieden dat momenteel niet de oorzaak is van het probleem."
Er wordt dus wel degelijk iets verboden wat tot dusverre nog niet verboden was. En dat dan ook nog vanwege de slechts mogelijke reden: om iets onmogelijk te maken, wat nu ook al niet mocht volgens de wet.
pi_56411155
Ja, oké.
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:46:49 #45
66825 Reya
Fier Wallon
pi_56411339
quote:
Hard oordeel over gratis schoolboeken
Raad van State ziet niks in plan

Het kabinet is onbegrijpelijk ’vrijgevig’ als het schoolboeken gratis maakt. Dat zegt de Raad van State.

De Raad van State kraakt het plan om schoolboeken gratis te maken voor ouders. Daar profiteren vooral gezinnen van die deze extra steun helemaal niet nodig hebben.

Dat zegt de raad in een advies over het wetsvoorstel waarin staatssecretaris Van Bijsterveldt (onderwijs) die gratis schoolboeken wil regelen.

De kern van Van Bijsterveldts wetsvoorstel is dat de overheid extra geld geeft aan de scholen in het voortgezet onderwijs. Die kopen daar schoolboeken van; voor ouders worden die dan gratis. Met deze maatregel wil het kabinet ouders steunen die hoge kosten maken voor hun schoolgaande kinderen.

De Raad van State verbaast zich over de ’vrijgevigheid’ van het kabinet. Vooral gezinnen met midden- en hogere inkomens profiteren van deze maatregel. Daarmee biedt het kabinet „ondersteuning aan degenen die ondersteuning het minst nodig hebben”, stelt de raad.

Gezinnen met lagere inkomens worden niets wijzer van de gratis schoolboeken. Zij kunnen namelijk al een tegemoetkoming krijgen in de schoolkosten van hun kinderen. Het bedrag voor schoolboeken wordt straks van die tegemoetkoming afgetrokken. Deze gezinnen gaan er dus per saldo niet op vooruit.

De Raad van State gelooft ook niet in een tweede argument van de staatssecretaris, namelijk de verbeterde marktwerking die de maatregel teweeg kan brengen. Die markt zit nu vreemd in elkaar: de scholen bepalen wel welke boeken aangeschaft moeten worden, maar hoeven die niet zelf te betalen. Daardoor letten ze te weinig op de prijs.

Maar de raad is er niet van overtuigd dat de schoolboekenmarkt wordt opengebroken als scholen straks bepalen én betalen. Daarvoor kent die markt te veel andere eigenaardigheden. Er is bijvoorbeeld weinig concurrentie op die markt.

Van Bijsterveldt trekt zich niets van de kritiek aan, blijkt uit haar weerwoord. Zij heeft de maatregel een jaar uitgesteld om scholen extra tijd te geven voor de invoering ervan. In plaats daarvan krijgen ouders eind dit jaar eenmalig een bedrag van 308 euro voor schoolboeken. Maar in 2009 moet het oorspronkelijke wetsvoorstel alsnog in werking treden, houdt de staatssecretaris vol.

Volgens Van Bijsterveldt komt de maatregel ook de lagere inkomens ten goede. Ruim een derde van de gezinnen die nu recht hebben op een tegemoetkoming in de schoolkosten, vergeet die aan te vragen. Met de gratis schoolboeken zijn ook deze gezinnen geholpen.
Bron
pi_56411417
"Gratis" schoolboeken. Het blijft absurde volksverlakkerij en dan dat dogmatische mens van een Bijsterveldt .
pi_56411495
Het enige voordeel aan de "gratis" schoolboeken lijkt mij dat scholen wel gedwongen worden om beter naar het nut van alle boeken te kijken. Ik heb wel eens boeken in mijn pakket gehad die nauwelijks gebruikt werden.

Maar politiek gezien vind ik het een rare dure kindersubsidie.
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:11:30 #49
Stranger than fiction
pi_56411843
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:13:41 #50
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56411890
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:59 schreef MrX1982 het volgende:
Guiliani en Edwards exit.

http://www.volkskrant.nl/(...)rds_trekt_zich_terug
jammer, negers en vrouwen doen het niet zo best in de politiek.
pi_56411963
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:13 schreef Aoristus het volgende:

[..]

jammer, negers en vrouwen doen het niet zo best in de politiek.
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:26:03 #52
Stranger than fiction
pi_56412175
pi_56412298
Minister Verbod van de VerbodUnie .
pi_56412338
Trots op Verboden.
pi_56412447
Verboden te verbieden.
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:43:43 #56
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56412535
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:17 schreef Apropos het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Da's lang geleden. Wat ga je de streken van die ouwe Oltmans missen he?
  † In Memoriam † woensdag 30 januari 2008 @ 17:37:01 #57
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_56413589
Wat vinden de geknuffelde moslimmetjes van deep throat?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  † In Memoriam † woensdag 30 januari 2008 @ 17:41:04 #58
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_56413664
  woensdag 30 januari 2008 @ 19:15:27 #59
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56415545
15 jaar eis voor moord op 16-jarige Pascal

Had hij maar geen versneden coke moeten leveren. Eigenlijk verdiende Pascal wel een flink pak slaag, maar dan door justitie.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  woensdag 30 januari 2008 @ 19:19:41 #60
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56415651
quote:
Volgens getuigen had T. al eens eerder geopperd om jonge dealertjes te rippen.
Wat is nou weer rippen? Probeert Rob vitale delen van het bericht te verdoezelen ofzo.

edit: "Rippen is het uitlezen van de liedjes van een cd en het omzetten naar een gecompromitteerd formaat."

[ Bericht 16% gewijzigd door Gabry op 30-01-2008 19:44:30 ]
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  † In Memoriam † woensdag 30 januari 2008 @ 19:45:51 #62
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_56416316
quote:
Zucht...

Viral van Ford?
  † In Memoriam † woensdag 30 januari 2008 @ 20:03:20 #64
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56416714
Ik krijg allemaal links anti-krakerstuig in mijn appartementencomplex.

Koop je wat, krijg je nog werkschuw tuig naast je deur van 18 - 23 alleen maar omdat de mallote raamambtenaren wat anders willen met jouw eigendom.

Carpe Libertatem
  † In Memoriam † woensdag 30 januari 2008 @ 20:05:51 #65
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_56416769
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 20:03 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik krijg allemaal links anti-krakerstuig in mijn appartementencomplex.

Koop je wat, krijg je nog werkschuw tuig naast je deur van 18 - 23 alleen maar omdat de mallote raamambtenaren wat anders willen met jouw eigendom.

anti-krakers is toch rechts?
  woensdag 30 januari 2008 @ 20:17:14 #66
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_56417008
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik ken via via iemand de op dat stadhuis werkt. Je moet eens weten hoe er gestrooid wordt met geld. Gesjoemel met subsidies. "Ow, heeft uw bedrijf/stichting dringend geld nodig? Nou, als u dit en dat doet dan kunnen wij het wel zo formuleren dat u enige steun krijgt".

Vooral in de culturele sfeer is het echt lachen geblazen: dansclubjes bijv. die 50% meer subsidie krijgen als 30% van hun organisatie uit allochtonen bestaat
Gay-sauna die tientallen duizenden euri subsidie krijgt.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_56417599
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:24 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Dat staat er dan ook niet. HetMijn grootste bezwaar is dat ze verboden uitbreiden om gedrag te voorkomen, dat nu ook al verboden is.

Een voorbeeldje:
Drank verkopen aan jongeren onder de 16 is al jaren verboden.
Probleem: kinderen van 13 zuipen zich te pletter.
Voorstel Ter Horst: Verhoog de minimumleeftijd voor alcohol tot 18 jaar.
De oplossing drankbezit onder 16 verbieden moet het nu gaan doen .
pi_56417716
Nieuw voorstel van Minister Verbod. Totale drooglegging. Geen alcohol geen alcoholproblemen .

Geen christenen geen verboden .
pi_56417833
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 20:45 schreef MrX1982 het volgende:
Nieuw voorstel van Minister Verbod. Totale drooglegging. Geen alcohol geen alcoholproblemen .

Geen christenen geen verboden .
De VVD is ook altijd voor die alcohole en rookverboden enzo hoor
pi_56417918
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 20:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Gelukkig komt het misschien wel meest absurde verbod altijd nog uit de koker van jouw partij.
pi_56418023
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 20:53 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Gelukkig komt het misschien wel meest absurde verbod altijd nog uit de koker van jouw partij.
Welk verbod dan ? Overigens heeft GL uiteraard nog nooit een verbod door kunnen dringen in tegenstelling tot jouw partij .
  † In Memoriam † woensdag 30 januari 2008 @ 21:05:48 #72
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56418189
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 20:57 schreef du_ke het volgende:
Overigens heeft GL uiteraard nog nooit een verbod door kunnen dringen in tegenstelling tot jouw partij .
Huh? Een verbodsinitiatief van GL heeft het nog nooit gehaald? Er is toch vast wel eoa. onzinnig mileuverbodje of verbod op pesticiden wat van GL af kwam wat het gehaald heeft?
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † woensdag 30 januari 2008 @ 21:08:06 #73
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_56418256
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 20:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

De partij waar de meeste whisky's gedronken worden en sigaren opgerookt?
Vrind, waar heb je het over?
pi_56418330
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 20:57 schreef du_ke het volgende:
Welk verbod dan ? Overigens heeft GL uiteraard nog nooit een verbod door kunnen dringen in tegenstelling tot jouw partij .
Dat verbod op de mobiliteit van rijken .

Wellicht heb ik dat gemist maar wanneer had de VVD de meerderheid in het parlement?
pi_56419107
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 21:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

De partij waar de meeste whisky's gedronken worden en sigaren opgerookt?
Vrind, waar heb je het over?
ja maar dat geeft geen overlast voor de vrinden.
pi_56419134
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 21:11 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat verbod op de mobiliteit van rijken .

Wellicht heb ik dat gemist maar wanneer had de VVD de meerderheid in het parlement?
Dat is meer een verhaal van op termijn niet aan alle mobiliteitsbehoeften kunnen voldoen van iedereen. Lang neit zo concreet als paddo's verbieden b.v. .
pi_56419816
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 20:41 schreef du_ke het volgende:
De oplossing drankbezit onder 16 verbieden moet het nu gaan doen .
Ik verwacht geen wonderen van deze maatregel, maar op zich vind ik het niet zo gek. Ik vind het vooral ook wel consequent. De overheid wil niet dat jongeren onder 16 drinken, dus mag er geen drank aan ze worden verkocht en mogen ze het ook niet in bezit hebben.

Maar of het de handhaving echt makkelijker maakt, waag ik te betwijfelen..
pi_56419995
Giuliani, wat doe je?
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  † In Memoriam † woensdag 30 januari 2008 @ 22:05:15 #79
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_56420070
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 22:02 schreef Zwaardvisch het volgende:
Giuliani, wat doe je?
Kromme ouwe knar gaat weer lekker naar huis met zijn oorlogstaal.
pi_56420108
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 22:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Kromme ouwe knar gaat weer lekker naar huis met zijn oorlogstaal.
Gelukkig is McCain een rustig baasje.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')