abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56410153
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:50 schreef Monidique het volgende:
[ afbeelding ]

Bron: CBS.
2001 moet inderdaad 4,5 zijn. Mea culpa.

Maar goed, rond de jaarwisseling valt m.i. ergens tussen 31-12-1999 en 1-1-2000 en dan nog ontbreekt ieder spoor van een onderbouwd verwijt aan Zalm.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_56410158

pi_56410226
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:17 schreef Klopkoek het volgende:

Zalm liet de economie oververhitten, en vervolgens werden de lasten verhoogd. Maar nee, niet voor de topinkomens uiteraard, dat is trouw VVD-stemvolk. In plaats daarvan werden vooral de lagere inkomens gepakt.
Kul van de allereerste orde.

Onderbouw eens een keer iets goed... Ik vraag dit tegen beter weten in, aangezien jij nog nooit van feiten hebt gehouden...
pi_56410253
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:55 schreef Monidique het volgende:
Heb jij ooit gehoord van jaarcijfers? En lees je verder opzettelijk over het punt heen? Want je blijft zeuren over een bijzaak.
pi_56410279
En de eeuwwisseling was natuurlijk van december 2000 op januari 2001.
pi_56410285
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Heb jij ooit gehoord van jaarcijfers? En lees je verder opzettelijk over het punt heen? Want je blijft zeuren over een bijzaak.
.
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:01:27 #32
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56410304
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Rond de eeuwwisseling?

1999: 2,3
2000: 2,8
Goh, het valt nog mee dat je niet alleen oudejaarsnacht bekijkt...

Plaatjes van Monidique zeggen gelukkig meer dan 1000 holle woorden.
Géén kloon van tvlxd!
pi_56410321
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Kul van de allereerste orde.

Onderbouw eens een keer iets goed... Ik vraag dit tegen beter weten in, aangezien jij nog nooit van feiten hebt gehouden...
Hoe toch eens op met je goedkope advocatentruuks. Herinner je nog 'noem mij drie voorbeelde...' en dat Balkie met z'n bek vol tanden stond?

De onderkant heeft tijdens Balkenende gewoon de Paarse lastenverlaging voor de bovenkant betaald.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56410372
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:51 schreef Klopkoek het volgende:

Zalm is voor twee van de drie hoogspersoonlijk (invoering euro, en nieuw belastingsstelsel dat de economie liet oververhitten) verantwoordelijk geweest
De invoering van de Euro is door ondernemers aangegrepen om prijzen te verhogen. Dat is niet iets wat je Zalm kan verwijten.

Het nieuwe belastingstelsel is vooral door Vermeend opgezet, maar dat is eigenlijk niet eens waar... het is door de grote fracties tezamen van te voren besproken en aan gesleuteld voordat het überhaupt een voorstel werd. Dit vanwege de ingewikkelde operatie.

Vermeend was de fiscaal deskundige, niet Zalm. Maar de IB2001 is een joint project van de grootste fracties in de Tweede Kamer.

Tot zover.
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:04:51 #35
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56410375
En nee, Zalm is niet als enige verantwoordelijk. Het hele kabinet was dat uiteraard.
Géén kloon van tvlxd!
pi_56410394
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:00 schreef Monidique het volgende:
En de eeuwwisseling was natuurlijk van december 2000 op januari 2001.
Weer zo'n malloot...
pi_56410403
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Is geen bijzaak. Die inflatie is namelijk veroorzaakt door het strooien van geld door de overheid. Namelijk op het hoogtepunt van de conjunctuurcyclus nog eens een schepje erbovenop doen. Dan krijg je inflatie.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56410414
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zalm is voor twee van de drie hoogspersoonlijk
quote:
(invoering euro,
Wim Kok
quote:
en nieuw belastingsstelsel dat de economie liet oververhitten)
Vermeend
quote:
verantwoordelijk geweest

Wat ben jij slecht op de hoogte

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2008 15:07:28 ]
pi_56410416
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Weer zo'n malloot...
.
pi_56410421
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:01 schreef Montov het volgende:

Toon jij nou maar eens gewoon aan dat de overhitting van de economie Zalm toe te rekenen is, want tot op heden ben je redelijk nietszeggend bezig.
pi_56410457
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

De invoering van de Euro is door ondernemers aangegrepen om prijzen te verhogen. Dat is niet iets wat je Zalm kan verwijten.
Zalm deed allerlei garanties en Zalm was verantwoordelijk voor de onderhandelingen in Europa omtrent dat onderwerp.
quote:
Het nieuwe belastingstelsel is vooral door Vermeend opgezet, maar dat is eigenlijk niet eens waar... het is door de grote fracties tezamen van te voren besproken en aan gesleuteld voordat het überhaupt een voorstel werd. Dit vanwege de ingewikkelde operatie.

Vermeend was de fiscaal deskundige, niet Zalm. Maar de IB2001 is een joint project van de grootste fracties in de Tweede Kamer.

Tot zover.
De ene keer is het 'het is de VVD die de lasten heeft verlaagd, zie Paars' en de andere keer is het 'het zijn meerdere partijen geweest'.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56410481
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:06 schreef Klopkoek het volgende:

Die inflatie is namelijk veroorzaakt door het strooien van geld door de overheid. Namelijk op het hoogtepunt van de conjunctuurcyclus nog eens een schepje erbovenop doen. Dan krijg je inflatie.
NIet roepen, maar aantonen.

Concreet zijn.

(ik dacht dat na al die jaren dat ik gehoord heb dat door de euro alles ongeveer 2x zo duur is in Nederland niet dat ik nu ineens moet vernemen dat de euro helemaal geen invloed op de inflatie heeft gehad)
pi_56410498
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zalm deed allerlei garanties en Zalm was verantwoordelijk voor de onderhandelingen in Europa omtrent dat onderwerp.
De euro was in 1992 al vastgelegd, toen zat Zalm niet in de regering.
[..]
quote:
De ene keer is het 'het is de VVD die de lasten heeft verlaagd, zie Paars' en de andere keer is het 'het zijn meerdere partijen geweest'.
Dat maak jij er van, denk door die plaat voor je kop.
pi_56410516
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:02 schreef Klopkoek het volgende:

Hoe toch eens op met je goedkope advocatentruuks. Herinner je nog 'noem mij drie voorbeelde...' en dat Balkie met z'n bek vol tanden stond?

De onderkant heeft tijdens Balkenende gewoon de Paarse lastenverlaging voor de bovenkant betaald.
Ik vraag je gewoon om te onderbouwen en dat heet een truuk? En dat onderbouw je middels een discussietruuk waar Balkenende de dupe van is geweest?
pi_56410531
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

NIet roepen, maar aantonen.

Concreet zijn.

(ik dacht dat na al die jaren dat ik gehoord heb dat door de euro alles ongeveer 2x zo duur is in Nederland niet dat ik nu ineens moet vernemen dat de euro helemaal geen invloed op de inflatie heeft gehad)
CPB rapporten. Alles zegt dat. Ook de cijfers.

Al ruim voor de invoering van de euro gierde de inflatie de pan uit. Door gestrooi van Zalm met meevallers. Als klap op de vuurpijl kwam daar nog een nieuw belastingstelsel bovenop.

Een signaal van oververhitting is altijd de bezettingsgraad, als die boven de 80-85% komt weet je hoe laat het is.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56410535
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:01 schreef Montov het volgende:

[..]

Goh, het valt nog mee dat je niet alleen oudejaarsnacht bekijkt...

Toch niet. Dit staat namelijk in de bron.
quote:
Oorzaken hoge Nederlandse inflatie

Er zijn meerdere oorzaken te geven voor de hoge inflatie in Nederland. De stijging van het BTW-tarief per januari 2001 van 17,5 naar 19 procent heeft een direct effect van ongeveer 0,6 procentpunt op de Nederlandse prijsindex. Ook de stijging van de ecotaks in januari zorgde voor ruim 0,4 procentpunten extra inflatie. Verder was de prijsstijging in ons land in 2000 relatief laag als gevolg van de afschaffing van de omroepbijdrage. Dit veroorzaakte in 2000 ongeveer 0,5 procentpunt minder inflatie. Deze drie oorzaken verklaren het grootste deel van de inflatiesprong in januari 2001.
Twee van de drie oorzaken komen door overheidsingrijpen.
pi_56410576
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:09 schreef Chewie het volgende:

[..]

De euro was in 1992 al vastgelegd, toen zat Zalm niet in de regering.
Maar Zalm deed de cruciale onderhandelingen daarna. Zoals bijv. de gulden a 2,20 verpatsen (10% te laag). Ondernemers blij, consumenten de pineut.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56410579
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:11 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

[..]

En Montov maar zeggen dat het allemaal conjunctuur is... Tsss, .
pi_56410622
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:11 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

[..]

Ik heb van de CPB ook rapporten gelezen waar uitdrukkelijk de verkeerde timing van het belastingstelsel wordt genoemd. En natuurlijk het -alsof het pepernoten waren- strooien met meevallers.

Trouw geeft ook goed aan waarom die 'voorzichtige raming' een typische VVD-truuk was.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56410661
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Maar Zalm deed de cruciale onderhandelingen daarna. Zoals bijv. de gulden a 2,20 verpatsen (10% te laag). Ondernemers blij, consumenten de pineut.
Lieve schat, dat is een situatie die zo ontstaan is door de problemen met Oost-Duitsland. Dit speelde al lang voor de euro, want Nederland durfde de D-Mark niet de devalueren. Wat uiteraard wel noodzakelijk was na de val van de muur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')