abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 januari 2008 @ 22:02:33 #1
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_56396859
Ik gooi het hier maar neer omdat ik een beetje van me af wil schrijven. Poosje terug een meid leren kennen. Klikte goed. Na een poos om elkaar heen gedraaid te hebben uiteindelijk toch onze gevoelens voor elkaar geuit. Ik wist dat ze een lastige jeugd achter de rug had en dat ze wel eens drugs gebruikte. Nu blijkt echter dat ze in behoorlijke kwantiteiten cocaine in combinatie met alcohol gebruikt. Denk aan een gram coke en tussen de 1 en 2 liter sterke drank op een avond / nacht. Ze heeft verteld dit alleen te doen in het weekend als ze uitgaat. Ook verteld ze dat ze vervolgens dagen nodig heeft om te herstellen. Eten, zelfs lopen is op zo'n moment niet meer mogelijk. Ze kan er ook geen nee tegen zeggen als ze uit is. Toen we elkaar leerden kennen gaf ze aan te willen minderen. Dat is een poosje de goede kant op gegaan. De afgelopen tijd is het echter helemaal omgeslagen. Ze gebruikt weer volop. Gaat met d'r dronken kop achter het stuur zitten en gebruikt soms zoveel alcohol / drugs dat ze "out" gaat. Qua persoonlijkheid is het ook anders geworden. Ze is meer down, vermoeid en alles is d'r te veel. Ook kan het haar geen donder schelen hoe ik me eronder voel. Als ze daar zin in heeft negeert ze me compleet en als ik aangeef dat niet op prijs te stellen dan dondert haar dat niks. Wat ik me afvraag is of iemand zo kan gebruiken in weekenden (niet eens elk weekend zegt ze) en dan door de week helemaal zonder kan. Tijdens colleges e.d. (daar heb ik haar ook leren kennen) is ze af en toe heel vrolijk maar meestal heel teneergeslagen.

Waar ik bang voor ben is dat het een keer helemaal fout gaat. Maar ik sta daar machteloos tegenover. Ik kan haar nergens toe dwingen en ze sluit me ontzettend buiten op een moment dat ik die gevoelige zaken ter sprake breng. Ik geef heel veel om die meid, ondanks het feit dat ik woedend ben, en ik wil het niet erger maken dan het is.

Naja, ik heb even kunnen typen. Als jullie tips hebben of ervaringen waar ik misschien wat mee kan dan hoor ik die graag. Thnx.
Say your prayers
  dinsdag 29 januari 2008 @ 22:08:02 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56396959
Zoek een gezonde vriendin.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_56397032
Ik herken je positie meteen
Heb ook die situatie gehad, en heb er 3 jaar tegen gevochten, geholpen en proberen te ondersteunen en stimuleren en ik heb de strijd verloren.

Enige manier om dit te overwinnen is als ZIJ diegene is die echt wil stoppen, zij moet het doen, zij moet er achter staan.....

Ik heb zo verschrikkelijk veel manieren geprobeerd, maar nergens leek er een uitweg te zijn.... op basis van mijn ervaring zou ik zeggen: of kies voor jezelf en verlaat haar, of stel haar voor de keus en vecht samen....
Het wordt waarschijnlijk het eerste dat je er alleen voor staat want zoals het nu gaat, heeft ze plezier, lol en gein en dat gevoel zal heel belangrijk voor haar zijn. In haar wereld zal denk ik geen andere manier zijn ( in haar gedachtes dan) om diezelfde lol, gein en plezier te beleven.

Serieus.... kies voor jezelf, hoe klote dit is, maar als je blijft hangen, trekt ze je emotioneel mee de grond in....
  dinsdag 29 januari 2008 @ 22:11:18 #4
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56397061
Je bent niet haar hulpverlener, je bent haar vriend. Als ik zo je verhaal lees lijkt het me niet dat jij er nog al te veel plezier uit kan halen. Geen ultimatum stellen of wat dan ook, gewoon rustig vertellen dat jij niet om kan gaan met haar levensstijl en dat je het uitmaakt.
pi_56397097
Lijkt me duidelijk he? Wegwezen.. Dit zijn haast Amy Whinehouse toestanden als ik het zo lees.

Je bent nu eenmaal geen hulpverlener, dit ga je niet trekken.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  dinsdag 29 januari 2008 @ 22:17:50 #6
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_56397237
Thnx voor de reacties. Wat het punt is, en dat stond niet in de op, is dat ik zelf ook de nodige sores met me meesleep. Ik had in haar schoenen kunnen staan. Gelukkig is dat nooit gebeurd en ben ik nooit aan die "zooi" geraakt. Gaat ook nooit gebeuren trouwens. Punt is, dat ik heel veel om d'r geef. En dat ik weet hoe lief ze kan zijn. Ik wil haar ook niet in de steek laten. Dat voelt niet goed. Maar met name het gevoel compleet buitengesloten worden terwijl er ondertussen iets verschrikkelijks kan gebeuren sloopt me. Dit soort dingen slaan bij mij sowieso in als een bom. Ik kan ook maar zoveel op mijn schouders dragen..
Say your prayers
pi_56397317
Zoek een alternatief, in ieder geval voor de coke. Misschien gewoon wat energiepillen (stackers) ofzo
  dinsdag 29 januari 2008 @ 22:26:35 #8
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_56397477
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 22:21 schreef Hydrogeny het volgende:
Zoek een alternatief, in ieder geval voor de coke. Misschien gewoon wat energiepillen (stackers) ofzo
Kan ik haar moeilijk opleggen. Als je dat bedoelt. Zelf gebruik ik niet hoor. Ik drink wel eens wat, maar niet op die manier. En coke is geen optie voor mij. Mezelf naar de kloten helpen heb ik geen behoefte aan. Ik heb lang moeten knokken om weer wat beter in mijn vel te komen zitten. En ik heb het gevoel dat ik weer in drijfzand sta, net als toen.
Say your prayers
  dinsdag 29 januari 2008 @ 22:28:40 #9
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_56397528
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 22:21 schreef Hydrogeny het volgende:
ja dat is een oplossing
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_56397862
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 22:26 schreef Sickie het volgende:

[..]

Ik heb lang moeten knokken om weer wat beter in mijn vel te komen zitten. En ik heb het gevoel dat ik weer in drijfzand sta, net als toen.
Is het dan niet het allerbelangrijkste om dan nu te kiezen voor je eigen leven? Zij lijkt me nu niet de beste persoon voor jou om mee verder te gaan, voor je het weet sta je er weer tot je middel in en zie er dan maar weer eens uit te komen.
pi_56397886
Let goed op je portemonnee/spullen voordat ze die jat zodat ze weer een snuif kan halen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 29 januari 2008 @ 22:41:05 #12
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_56397935
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 22:17 schreef Sickie het volgende:
Thnx voor de reacties. Wat het punt is, en dat stond niet in de op, is dat ik zelf ook de nodige sores met me meesleep. Ik had in haar schoenen kunnen staan. Gelukkig is dat nooit gebeurd en ben ik nooit aan die "zooi" geraakt. Gaat ook nooit gebeuren trouwens. Punt is, dat ik heel veel om d'r geef. En dat ik weet hoe lief ze kan zijn. Ik wil haar ook niet in de steek laten. Dat voelt niet goed. Maar met name het gevoel compleet buitengesloten worden terwijl er ondertussen iets verschrikkelijks kan gebeuren sloopt me. Dit soort dingen slaan bij mij sowieso in als een bom. Ik kan ook maar zoveel op mijn schouders dragen..
Het is in ieder geval voor niemand goed als jij door jouw hoeven gaat. Je vriendin zal echt zelf moeten zien dat zij een probleem heeft, en zoals jij het beschrijft lijkt wel dat zij een probleem heeft.
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
pi_56399632
geef haar een goede schop en zoek wat anders
pi_56401705
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 22:02 schreef Sickie het volgende:
Wat ik me afvraag is of iemand zo kan gebruiken in weekenden (niet eens elk weekend zegt ze) en dan door de week helemaal zonder kan.
ja dat kan... heb ik ook tijden gedaan...
toen het voor mij erop neerkwam dat er door de week ook gebruikt werd ben ik uit dat wereldje gestapt....
vaarwel tegen die "vrienden" gezegd en tegen de coke...
helaas bleef bij mij de behoefte aan alcohol bestaan.. pas de laatste tijd heb ik daar oiok een andere draai aan kunnen geven... en het zal nog wel wat tijd kosten voor ik eerlijk kan zeggen dat ik kan leven met de manier waarop ik ermee omga...
ik gebruikte elk weekend en vaak de nacht door... het was voor mij mijn enige vreugde op dat moment ook al was ik tijdens het gebruik een totale egoist... denken aan anderen was er niet bij... zelfs niet aan de medegebruikers... ok misschien aan degene die het bij zich had zodat ik meer kon krijgen...
ik ben niet blij met die tijd en zeker niet met de vage avonden die ik heb gehad en de plekken waar ik ben geweest op zoek naar wat coke...
stopppen betekent echt een breuk met het leven wat je op dat moment hebt....
het kan..
pi_56402826
Dude,..
geloof mij maar,..
daar heb je echt geen flikker aan,..
En het is neit jou taak om haar te "beschermen" ze kiest hier zelf voor.
Daarnaast op je vraag:
Ja, je kan dan doordeweeks zonder, mits ze geestelijk te zwak daarvoor is.
Cocaine - Vragen en Antwoorden deel 13
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+

Erg naar voor je. Maar zoals iedereen al zegt. De enige die het probleem op kan lossen is zij. Jij kunt alleen je handen van haar aftrekken en jou eigen leven weer op de rails krijgen. Er is zoveel geluk in de wereld en jij zit vast in deze situatie. Leef je eigen leven, maak je eigen geluk.
pi_56403595
daarnaast TS:
Ben jij duidelijk geen match voor Coke en Alchohol.
Haters gonna hate.
pi_56403807
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 22:17 schreef Sickie het volgende:
Ik had in haar schoenen kunnen staan. Gelukkig is dat nooit gebeurd en ben ik nooit aan die "zooi" geraakt. Gaat ook nooit gebeuren trouwens. Punt is, dat ik heel veel om d'r geef. En dat ik weet hoe lief ze kan zijn. Ik wil haar ook niet in de steek laten. Dat voelt niet goed.
Dus je voelt medelijden en je wilt haar graag helpen. Begrijpelijk. Maar dat kan niet als zij dat niet wil. De kook is haar vriend, en jij bent leuk voor erbij.
Dat verhaal over dat ze ook lief kan zijn, weet je dat je dat ook hoort van vrouwen die door hun man in elkaar geslagen worden? Dat 'lieve' moment, wanneer hij eventjes niet aan zijn jaloezie hoeft te denken omdat-ie zich net heeft uitgeleefd, daar klampen ze zich aan vast. Godgodgod, wat is hij op dat moment toch lief.
Er zijn ook mannen die lief zijn en niet hun vrouw in elkaar slaan.
En voor jou geldt hetzelfde: Iedereen heeft wel een lief moment. Zelfs Hitler. Er zijn ook meisjes die lief zijn en niet aan de coke zijn.

Ik denk dat je dit bij een mentor of decaan zou moeten melden en afstand moet nemen.
Ja, dat wordt gezien als 'klikken', maar als iemand een verslaving heeft die haar leven kapot maakt zou jij (als je een echte vriend bent) eigenlijk moeten doen wat zij zelf niet kan.

[ Bericht 0% gewijzigd door mgerben op 30-01-2008 10:18:23 ]
  woensdag 30 januari 2008 @ 09:59:03 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_56403845
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:56 schreef mgerben het volgende:

Ik denk dat je dit bij een mentor of decaan zou moeten melden en je handen er vanaf moet trekken.
Ja, dat wordt gezien als 'klikken', maar als iemand een verslaving heeft die haar leven kapot maakt zou jij (als je een echte vriend bent) eigenlijk moeten doen wat zij zelf niet kan.
En wat zal die mentor of decaan vervolgens moeten doen? Zo te lezen is vriendin van TS 18 +, dus volwassen, dus eigen keuzes, hoe kut die keuzes ook zijn.

Je kan niemand helpen die zelf niet inziet een probleem te hebben. En coke is een verradelijke vriend.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_56403869
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:56 schreef mgerben het volgende:
Ik denk dat je dit bij een mentor of decaan zou moeten melden en je handen er vanaf moet trekken.
NSb-er, dan kan je vaag de helft van de klas erbij lappen.
Daarnaast,.. wie zegt dat ze verslaaffd is,..
Waarom wordt elke "veelgebruiker" in het hoekje verslaafd gepropt? Zo jammer.
ALs je int weekend veel gebruikt, dan kan je daar inderdaad ook doordeweeks last van hebben, net afhankelijk van je voeding en je humeur.
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:08:35 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_56403995
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:00 schreef het.ismij het volgende:
ALs je int weekend veel gebruikt, dan kan je daar inderdaad ook doordeweeks last van hebben, net afhankelijk van je voeding en je humeur.
Verslaafd is wellicht een groot woord, maar als je 'werkweek' en relaties dusdanig worden beïnvloedt door je weekend sniffles, dan liggen de verhoudingen imo toch wel wat scheef. En is het tijd om eens goed naar je gebruik te kijken.
En de een is uiteraard ook gevoeliger voor de aftermath dan de ander.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:18:37 #23
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_56404151
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:00 schreef het.ismij het volgende:

[..]

NSb-er, dan kan je vaag de helft van de klas erbij lappen.
Daarnaast,.. wie zegt dat ze verslaaffd is,..
Waarom wordt elke "veelgebruiker" in het hoekje verslaafd gepropt? Zo jammer.
Ben ik met je eens. Er gebruiken genoeg mensen die niet verslaafd zijn. Maar op het moment dat je geen nee meer kan zeggen. Je gebruikt om de verkeerde redenen. Je werk en sociale leven er onder gaan lijden. En je dronken / onderinvloed achter het stuur gaat zitten en uit openbare gelegenheden wordt gezet omdat je laveloos onder de tafel ligt. Dan gaat het volgens mij ietsje verder dan recreatief gebruik. En dan heb ik het nog niet eens over het web van leugens dat ze heeft gecreeerd om het af te schermen van de buitenwereld.

En haar erbij lappen, nee dat is geen optie. In de eerste instantie omdat het een vertrouwenskwestie blijft. En daarnaast omdat ze meerderjarig is en daarom niet gedwongen kan worden om een traject in te gaan. Beetje met de rug tegen de muur verhaal dus...
Say your prayers
pi_56404159
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:08 schreef Copycat het volgende:

[..]

Verslaafd is wellicht een groot woord, maar als je 'werkweek' en relaties dusdanig worden beïnvloedt door je weekend sniffles, dan liggen de verhoudingen imo toch wel wat scheef. En is het tijd om eens goed naar je gebruik te kijken.
En de een is uiteraard ook gevoeliger voor de aftermath dan de ander.
1: TS zit niet in de vriendegroep van de dame in kwestie, hij zit bij haar op school.
2. Hij heeft geen idee wat ze verder doet op de dingen die zij hem vertelt.
3. als ik naar mezelf kijk, ben ik naar niet vrienden ook niet te genieten na een zwaar weekend, maar met vriende alles gezellig en leuk.
4. TS moet een eigen leven gaan zoeken.
5. Functioneerd ze verder? buiten naar ts om?
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:19:39 #25
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_56404168
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 02:15 schreef EdwinHeijmen het volgende:

[..]

ja dat kan... heb ik ook tijden gedaan...
toen het voor mij erop neerkwam dat er door de week ook gebruikt werd ben ik uit dat wereldje gestapt....
vaarwel tegen die "vrienden" gezegd en tegen de coke...
helaas bleef bij mij de behoefte aan alcohol bestaan.. pas de laatste tijd heb ik daar oiok een andere draai aan kunnen geven... en het zal nog wel wat tijd kosten voor ik eerlijk kan zeggen dat ik kan leven met de manier waarop ik ermee omga...
ik gebruikte elk weekend en vaak de nacht door... het was voor mij mijn enige vreugde op dat moment ook al was ik tijdens het gebruik een totale egoist... denken aan anderen was er niet bij... zelfs niet aan de medegebruikers... ok misschien aan degene die het bij zich had zodat ik meer kon krijgen...
ik ben niet blij met die tijd en zeker niet met de vage avonden die ik heb gehad en de plekken waar ik ben geweest op zoek naar wat coke...
stopppen betekent echt een breuk met het leven wat je op dat moment hebt....
het kan..
Wat deed het met je door de week. Als je aan je normale verplichtingen moest voldoen. Was je dan ook egoistisch en totaal niet gevoelig voor wat je je omgeving wellicht aandeed?
Say your prayers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')