Kan ik haar moeilijk opleggen. Als je dat bedoelt. Zelf gebruik ik niet hoor. Ik drink wel eens wat, maar niet op die manier. En coke is geen optie voor mij. Mezelf naar de kloten helpen heb ik geen behoefte aan. Ik heb lang moeten knokken om weer wat beter in mijn vel te komen zitten. En ik heb het gevoel dat ik weer in drijfzand sta, net als toen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:21 schreef Hydrogeny het volgende:
Zoek een alternatief, in ieder geval voor de coke. Misschien gewoon wat energiepillen (stackers) ofzo
ja dat is een oplossingquote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:21 schreef Hydrogeny het volgende:
Zoek een alternatief, in ieder geval voor de coke. Misschien gewoon wat energiepillen (stackers) ofzo
Is het dan niet het allerbelangrijkste om dan nu te kiezen voor je eigen leven? Zij lijkt me nu niet de beste persoon voor jou om mee verder te gaan, voor je het weet sta je er weer tot je middel in en zie er dan maar weer eens uit te komen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:26 schreef Sickie het volgende:
[..]
Ik heb lang moeten knokken om weer wat beter in mijn vel te komen zitten. En ik heb het gevoel dat ik weer in drijfzand sta, net als toen.
Het is in ieder geval voor niemand goed als jij door jouw hoeven gaat. Je vriendin zal echt zelf moeten zien dat zij een probleem heeft, en zoals jij het beschrijft lijkt wel dat zij een probleem heeft.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:17 schreef Sickie het volgende:
Thnx voor de reacties. Wat het punt is, en dat stond niet in de op, is dat ik zelf ook de nodige sores met me meesleep. Ik had in haar schoenen kunnen staan. Gelukkig is dat nooit gebeurd en ben ik nooit aan die "zooi" geraakt. Gaat ook nooit gebeuren trouwens. Punt is, dat ik heel veel om d'r geef. En dat ik weet hoe lief ze kan zijn. Ik wil haar ook niet in de steek laten. Dat voelt niet goed. Maar met name het gevoel compleet buitengesloten worden terwijl er ondertussen iets verschrikkelijks kan gebeuren sloopt me. Dit soort dingen slaan bij mij sowieso in als een bom. Ik kan ook maar zoveel op mijn schouders dragen..
ja dat kan... heb ik ook tijden gedaan...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:02 schreef Sickie het volgende:
Wat ik me afvraag is of iemand zo kan gebruiken in weekenden (niet eens elk weekend zegt ze) en dan door de week helemaal zonder kan.
Dus je voelt medelijden en je wilt haar graag helpen. Begrijpelijk. Maar dat kan niet als zij dat niet wil. De kook is haar vriend, en jij bent leuk voor erbij.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:17 schreef Sickie het volgende:
Ik had in haar schoenen kunnen staan. Gelukkig is dat nooit gebeurd en ben ik nooit aan die "zooi" geraakt. Gaat ook nooit gebeuren trouwens. Punt is, dat ik heel veel om d'r geef. En dat ik weet hoe lief ze kan zijn. Ik wil haar ook niet in de steek laten. Dat voelt niet goed.
En wat zal die mentor of decaan vervolgens moeten doen? Zo te lezen is vriendin van TS 18 +, dus volwassen, dus eigen keuzes, hoe kut die keuzes ook zijn.quote:Op woensdag 30 januari 2008 09:56 schreef mgerben het volgende:
Ik denk dat je dit bij een mentor of decaan zou moeten melden en je handen er vanaf moet trekken.
Ja, dat wordt gezien als 'klikken', maar als iemand een verslaving heeft die haar leven kapot maakt zou jij (als je een echte vriend bent) eigenlijk moeten doen wat zij zelf niet kan.
NSb-er, dan kan je vaag de helft van de klas erbij lappen.quote:Op woensdag 30 januari 2008 09:56 schreef mgerben het volgende:
Ik denk dat je dit bij een mentor of decaan zou moeten melden en je handen er vanaf moet trekken.
Ja, dat wordt gezien als 'klikken', maar als iemand een verslaving heeft die haar leven kapot maakt zou jij (als je een echte vriend bent) eigenlijk moeten doen wat zij zelf niet kan.
Verslaafd is wellicht een groot woord, maar als je 'werkweek' en relaties dusdanig worden beïnvloedt door je weekend sniffles, dan liggen de verhoudingen imo toch wel wat scheef. En is het tijd om eens goed naar je gebruik te kijken.quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:00 schreef het.ismij het volgende:
ALs je int weekend veel gebruikt, dan kan je daar inderdaad ook doordeweeks last van hebben, net afhankelijk van je voeding en je humeur.
Ben ik met je eens. Er gebruiken genoeg mensen die niet verslaafd zijn. Maar op het moment dat je geen nee meer kan zeggen. Je gebruikt om de verkeerde redenen. Je werk en sociale leven er onder gaan lijden. En je dronken / onderinvloed achter het stuur gaat zitten en uit openbare gelegenheden wordt gezet omdat je laveloos onder de tafel ligt. Dan gaat het volgens mij ietsje verder dan recreatief gebruik. En dan heb ik het nog niet eens over het web van leugens dat ze heeft gecreeerd om het af te schermen van de buitenwereld.quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:00 schreef het.ismij het volgende:
[..]
NSb-er, dan kan je vaag de helft van de klas erbij lappen.
Daarnaast,.. wie zegt dat ze verslaaffd is,..
Waarom wordt elke "veelgebruiker" in het hoekje verslaafd gepropt? Zo jammer.
ALs je int weekend veel gebruikt, dan kan je daar inderdaad ook doordeweeks last van hebben, net afhankelijk van je voeding en je humeur.
1: TS zit niet in de vriendegroep van de dame in kwestie, hij zit bij haar op school.quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:08 schreef Copycat het volgende:
[..]
Verslaafd is wellicht een groot woord, maar als je 'werkweek' en relaties dusdanig worden beïnvloedt door je weekend sniffles, dan liggen de verhoudingen imo toch wel wat scheef. En is het tijd om eens goed naar je gebruik te kijken.
En de een is uiteraard ook gevoeliger voor de aftermath dan de ander.
Wat deed het met je door de week. Als je aan je normale verplichtingen moest voldoen. Was je dan ook egoistisch en totaal niet gevoelig voor wat je je omgeving wellicht aandeed?quote:Op woensdag 30 januari 2008 02:15 schreef EdwinHeijmen het volgende:
[..]
ja dat kan... heb ik ook tijden gedaan...
toen het voor mij erop neerkwam dat er door de week ook gebruikt werd ben ik uit dat wereldje gestapt....
vaarwel tegen die "vrienden" gezegd en tegen de coke...
helaas bleef bij mij de behoefte aan alcohol bestaan.. pas de laatste tijd heb ik daar oiok een andere draai aan kunnen geven... en het zal nog wel wat tijd kosten voor ik eerlijk kan zeggen dat ik kan leven met de manier waarop ik ermee omga...
ik gebruikte elk weekend en vaak de nacht door... het was voor mij mijn enige vreugde op dat moment ook al was ik tijdens het gebruik een totale egoist... denken aan anderen was er niet bij... zelfs niet aan de medegebruikers... ok misschien aan degene die het bij zich had zodat ik meer kon krijgen...
ik ben niet blij met die tijd en zeker niet met de vage avonden die ik heb gehad en de plekken waar ik ben geweest op zoek naar wat coke...
stopppen betekent echt een breuk met het leven wat je op dat moment hebt....
het kan..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |