quote:Verlies dreigt voor Ajax
Van onze redactie economie
AMSTERDAM - Ajax dreigt dit seizoen dieper in de verliezen te komen als het, naast de transfersommen die de club net betaald heeft voor een trits spelers, ook bijna zes miljoen euro moet betalen aan de Belastingdienst.
De Hoge Raad is deze week geadviseerd Ajax een naheffing op te leggen voor de affaire uit 1997.
Ajax heeft nooit geld opzij gezet voor de claim. Beursgenoteerde bedrijven doen dat bij een dreigende claim meestal juist wel. Financieel topman Jeroen Slop zei jaar op jaar een reservering niet nodig te vinden, omdat hij verwachtte dat Ajax de zaak zou winnen.
De voetbalclub betaalde in 1997 bij de komst van Shota Arveladze en Michael Laudrup transfergeld aan hun oude clubs, die daarvan een deel -circa 2,3 miljoen euro- meteen doorbetaalden als tekengeld aan de spelers.
Volgens de Belastingdienst moet tekengeld gezien worden als loon en moet daarover loonbelasting worden betaald. Ajax hield vol dat het geen partij was in betalingen tussen voormalige clubs en hun spelers.
Als de club moet betalen, zal dat uit het lopende budget moeten komen. De Hoge Raad heeft normaliter enkele maanden nodig om na een advies van de advocaat-generaal tot een uitspraak te komen.
Ajax leed vorig seizoen 10,4 miljoen euro verlies. Cijfers over de eerste helft van gebroken boekjaar 2007-2008 zijn nog niet openbaar gemaakt. Algemeen wordt aangenomen dat het missen van de Champions League en de vroege uitschakeling in de Uefa-cup en KNVB-beker de boekhouding van de club weinig goed hebben gedaan. Ajax kon niet reageren op vragen over de kwestie.
quote:Van Geel deed niets met Feindouno
Volgens de Voetbal International wilde Henk ten Cate naast Renato Augusto of Pascal Feindouno contracteren in de zomer. Technisch directeur Martin van Geel deed niets met de wensen van de oefenmeester.
Momenteel zou ook de 26-jarige Feindouno van Saint Etienne te duur zijn geworden. In de VI staat verder dat de druk naar verwachting groter zal worden op Van Geel, zeker nu in de zomer ook spelers als Stekelenburg, Huntelaar en Heitinga wellicht gaan vertrekken.
Blijft toch een mooie stijgende lijn inzitten met scc verhogingen!quote:
Ik ben bijrijder, biertje erbijquote:
Hehe dan ist een stuk beter jaquote:Op woensdag 30 januari 2008 12:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik ben bijrijder, biertje erbij.
.
En deze na het bier plat op de achterbank?quote:Op woensdag 30 januari 2008 12:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik ben bijrijder, biertje erbij.
.
Laat je niet omlullen door die ouwe zemelaar Martin!quote:Van Basten heeft te weinig ervaring
Volgens de Voetbal International is men binnen Ajax niet op een lijn over de aanstelling van Marco van Basten als hoofdtrainer. Vooral Johan Cruijff zou zich sterk hebben gemaakt voor de komst van Van Basten.
Martin van Geel heeft echter zijn twijfels. Volgens de technisch directeur heeft Van Basten te weinig ervaring.
Johan Cruijff heeft ons ook Roger aangesmeerd, laat die seniele oude man voortaan geen inspraak meer hebben!quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:15 schreef toma het volgende:
[..]
Laat je niet omlullen door die ouwe zemelaar Martin!
Johan heeft veel goeds gedaan voor de club. Maar het wordt nu toch echt tijd om op de golfbaan te blijven ipv je te bemoeien met Ajax.quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:17 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Johan Cruijff heeft ons ook Roger aangesmeerd, laat die seniele oude man voortaan geen inspraak meer hebben!
Idd, als hij zich wel bemoeien met Ajax moet hij ook verantwoordelijkheid durven dragen.quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:18 schreef toma het volgende:
[..]
Johan heeft veel goeds gedaan voor de club. Maar het wordt nu toch echt tijd om op de golfbaan te blijven ipv je te bemoeien met Ajax.
precies. Of hij moet gewoon zelf coach worden. Daar heb ik natuurlijk niks op tegen.quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:22 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Idd, als hij zich wel bemoeien met Ajax moet hij ook verantwoordelijkheid durven dragen.
Van Basten --> inquote:Op woensdag 30 januari 2008 13:15 schreef toma het volgende:
[..]
Vinden jullie Vermaelen nou echt zo geweldig??quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:48 schreef toma het volgende:
Vermaelen vanavond waarschijnlijk id basis
Hij is toch een ontzettend solide verdediger? En bovendien nog jong.quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:55 schreef PyTh het volgende:
[..]
Vinden jullie Vermaelen nou echt zo geweldig??
quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:48 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Van Basten --> in
Van Geel --> uit
Best aardig voor een belg dan. Wat ik er zo van meekrijg.quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:55 schreef PyTh het volgende:
[..]
Ja. Speelt solide, maakt niet veel fouten. En ja, nu komt er natuurlijk iemand die zijn eigen doelpunt opdregt.. dat kan iedereen gebeuren.quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:55 schreef PyTh het volgende:
[..]
Vermaelen heeft op mij nooit zo'n bijster goede indruk gemaakt in tegenstelling tot Heitinga.quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..].
En Vermaelen is echt een heel goede verdediger hoor PyTH. Beter dan die genetisch mislukte Heitinga van jullie.
Inderdaad, maar Heitinga heeft meer persoonlijkheid, al zeg ik het zelfquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:29 schreef toma het volgende:
Vermaelen doet niet veel onder voor Heitinga.
Ik denk dat je hem dan niet vaak genoeg hebt zien spelen. Verdedigend gezien is Vermaelen denk ik zelfs beter dan Sjonnie. Die op zijn beurt in de opbouw weer vele malen beter is. Die 2 samen kan wel wat leuks opleveren, jammer dat ze deze zomer uit elkaar worden gehaald.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:25 schreef PyTh het volgende:
[..]
Vermaelen heeft op mij nooit zo'n bijster goede indruk gemaakt in tegenstelling tot Heitinga.
Marcellis is pas 19 jaar, zijn tijd komt nog wel.
Vermaelen is trouwens maar 2 jaar jonger dan Heitinga.....
Zie vermaelen maar eens wat vaker spelen vriend..quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:25 schreef PyTh het volgende:
[..]
Vermaelen heeft op mij nooit zo'n bijster goede indruk gemaakt in tegenstelling tot Heitinga.
Marcellis is pas 19 jaar, zijn tijd komt nog wel.
Vermaelen is trouwens maar 2 jaar jonger dan Heitinga.....
Neuhquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:32 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Zeker naar die pleuris Monico's.
Indrinkcafe Menschen.. Begin Waterlooplein?quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:44 schreef Jasza het volgende:
[..]
Neuh![]()
MENSCHEN ofzo![]()
Nah meestal zie ik het wel als ik op Rembrandt ben hehe.
Ben jouw vriend niet.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:38 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Zie vermaelen maar eens wat vaker spelen vriend..
Haha iemand zei dat ik daarheen moest komen vandaag, zit ik zelf nooit normaalquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:46 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Indrinkcafe Menschen.. Begin Waterlooplein?
Daar hebben ze alleen Oranjeboom pik.. Zou maar ergens anders heen gaan als ik jou was.
Wel een eurootje per biertje maar, vroeger een gulden zelfs.
Mja, das dan ook een moment wat je goed bijblijft.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:46 schreef PyTh het volgende:
[..]
Ben jouw vriend niet.
Maar zal vanavond en Zondag eens goed op 'm letten.
Als ik Vermaelen hoor of zie moet ik altijd aan die eigen goal tegen Kopenhagen denken.
[ afbeelding ]
Nog zo'n stinktent. Kom er in beide toch niet inquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:46 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Indrinkcafe Menschen.. Begin Waterlooplein?
Daar hebben ze alleen Oranjeboom pik.. Zou maar ergens anders heen gaan als ik jou was.
Wel een eurootje per biertje maar, vroeger een gulden zelfs.
Hangen wel wat legendarische foto's aan de muur daar... Maar voor het bier zou ik elders gaan.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:47 schreef Jasza het volgende:
[..]
Haha iemand zei dat ik daarheen moest komen vandaag, zit ik zelf nooit normaal
Ja en daar krijg je ruzies met al die kutballetjes van die universiteit, nee bedanktquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Hangen wel wat legendarische foto's aan de muur daar... Maar voor het bier zou ik elders gaan..
Ga anders naar het Atrium (cafe van de uva). Zit vlakbij en daar heb je pitchers met normaal bier voor een studentikoos prijsje.
Hebben ze het veranderd?quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:48 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Nog zo'n stinktent. Kom er in beide toch niet in.
Dommelsch hebben ze daar op het hoekje trouwens.
Marcellis is op die leeftijd net zo goedquote:Op woensdag 30 januari 2008 13:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..].
En Vermaelen is echt een heel goede verdediger hoor PyTH. Beter dan die genetisch mislukte Heitinga van jullie.
Nee man, op Ajax-avonden zit het vol Amsterdammers die goedkoop aan het bier naar voetbal willen kijken. Vrij weinig ballen hoor.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:50 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ja en daar krijg je ruzies met al die kutballetjes van die universiteit, nee bedankt![]()
Anders ga ik wel naar de Irish hehe
Kwam er vroeger ook wel eens, maar het moment dat mijn inkomen dusdanig was gestegen ben ik er nooit meer geweestquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:53 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Hebben ze het veranderd?.
!
Zij hadden jarenlang een contract met Oranjeboom.. Ze kochten die vaten echt voor heel weinig en en het zat 6 dagen per week stampvol. Iedereen aan het hoofdpijnbier...
Dank je.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:53 schreef BobbyHill het volgende:
[..]
Marcellis is op die leeftijd net zo goed
In de avond zit ik in het stadionquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:54 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee man, op Ajax-avonden zit het vol Amsterdammers die goedkoop aan het bier naar voetbal willen kijken. Vrij weinig ballen hoor..
Dat dus.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kwam er vroeger ook wel eens, maar het moment dat mijn inkomen dusdanig was gestegen ben ik er nooit meer geweest.
Ja, ik bedoelde niet alleen avond. Gewoon indrinken dus.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:55 schreef Jasza het volgende:
[..]
In de avond zit ik in het stadion![]()
Ik ga wel gewoon een tent in zoals altijd en dan gewoon zuipen en lekker gezellig proppen in de metro
Ik woon me hele leven al in Amsterdam, oh maar na dat 2e haak ik afquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat dus.
Iedereen die in Amsterdam jong is geweest en iets na de middelbare school heeft gedaan, heeft daar wel eens wat gedronken..
Ik eigenlijk niet, ben meer zenuwachtig voor Roda-uitquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:58 schreef denthemen het volgende:
Zenuwen
Dikke pluspunten voor Martin als hij Marco buiten de deur houdt.quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:15 schreef toma het volgende:
[..]
Op basis van?quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:01 schreef Wooldoor het volgende:
Ik inderdaad ook heb het idee dat het vanavond gewoon goed gaat.
We zijn verlost!!!quote:Active Release Methode
De snelle behandelmethode voor alle chronische blessures. Lees meer...
quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:34 schreef HeatWave het volgende:
Het lek is boven!.
Google ad bij dit topic
[..]
We zijn verlost!!!.
Hij is pas terug van een langtijdige blessure dus verwacht maar niet tveel van hem, hij moet eerst weer eens op niveau komen, mja ik vind het wel een solide verdediger hoor,quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:46 schreef PyTh het volgende:
[..]
Ben jouw vriend niet.
Maar zal vanavond en Zondag eens goed op 'm letten.
Als ik Vermaelen hoor of zie moet ik altijd aan die eigen goal tegen Kopenhagen denken.
[ afbeelding ]
Ik zie alleen een zwaar irritante knipperende bannerquote:Op woensdag 30 januari 2008 15:34 schreef HeatWave het volgende:
Het lek is boven!.
Google ad bij dit topic
[..]
We zijn verlost!!!.
Ja, of nietquote:Op woensdag 30 januari 2008 16:49 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Geloof het of niet maar ik heb dus klasgenoten (hogeschool amsterdam) die voor PSV zijn![]()
Morgen dus officiële treiter-dag
Wat ga ik lachen als ze zelf niet winnen van AZquote:Op woensdag 30 januari 2008 16:52 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Je gaat wel voor ons juichen he jorien?
Zekerquote:Op woensdag 30 januari 2008 16:52 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Je gaat wel voor ons juichen he jorien?
SMS je ook even dat hij bijtekent?quote:Op woensdag 30 januari 2008 17:11 schreef denthemen het volgende:
Hele dag een voorgevoel dat Edje gaat scoren, heb het m ook gesms't, we zullen zien
kneusquote:
Idem hier.quote:Op woensdag 30 januari 2008 17:10 schreef toma het volgende:
ik denk niet dat we gaan winnen heren
heb er geen goed gevoel over.....
Geen relatie problemen omdat Boys een boer is?quote:
Ajax en scherp beginnenquote:Op woensdag 30 januari 2008 17:18 schreef HeatWave het volgende:
Ach, het is weer zo'n typische wedstrijd. Als Ajax niet snel de leiding neemt en uit kan breiden dan gaat het gewoon weer 0-1 voor PSV worden oid...
Dus hopen op een scherpe voorhoede en dattie een keer snel valt...
het kan echt wel, en ik hoop dat ze het vanavond dus dan ook eens doenquote:Op woensdag 30 januari 2008 17:21 schreef toma het volgende:
[..]
Ajax en scherp beginnen
waarschijnlijk weer zo'n kut goaltje net als vorig jaar en dan 0-1 verliezen
maar ik lach me wel helemaal kapot als Perez de winnende maakt
Nee. Dan is het afgelopen uit. Ajax is zelf niet stabiel genoeg om een lange reeks neer te zetten en PSV verliest geen 8 punten meer.quote:Op woensdag 30 januari 2008 17:31 schreef Zwansen het volgende:
Iemand nog vertrouwen in het kampioenschap als PSV vanavond wint?
Dat werd vorig seizoen in de winterstop ook gezegd. Toen hadden ze zelfs 15 punten voorsprong op de rest. Ajax kende in 2e seizoenshelft ook een geweldige reeks en wist PSV toch tot de laatste speeldag bij te houden.quote:Op woensdag 30 januari 2008 17:33 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Nee. Dan is het afgelopen uit. Ajax is zelf niet stabiel genoeg om een lange reeks neer te zetten en PSV verliest geen 8 punten meer.
Helaas was dat Ajax op alle fronten beter dan dit Ajaxquote:Op woensdag 30 januari 2008 17:50 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Dat werd vorig seizoen in de winterstop ook gezegd. Toen hadden ze zelfs 15 punten voorsprong op de rest. Ajax kende in 2e seizoenshelft ook een geweldige reeks en wist PSV toch tot de laatste speeldag bij te houden.
Maar goed in principe PSV zou wel goede zaken doen om de landstitel voor de 4e keer op rij te pakken ja.
hij weet het nietquote:Op woensdag 30 januari 2008 17:19 schreef denthemen het volgende:
[..]
Geen relatie problemen omdat Boys een boer is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |