abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:59:26 #26
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_56389589
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:51 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Ik schrijf me alvast in voor de eerste lading!
LADING?
Nou..als het niet te drinken is, mag ik dan de hele LADING opsturen?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_56389612
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:56 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

De gist ligt in de koelkast(moet koel bewaard worden).
Nu ga ik me nog even goed inlezen de komende dagen en dan beginnen. Misschien morgen al als het opschiet.
Oh, ik dacht dat je al begonnen was. Is er zo veel om in te lezen dan?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:00:21 #28
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_56389617
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:57 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Ga je stoken?

Wij hebben vorig jaar met ANW (Algemene Natuur Wetenschappen) wijn gemaakt, lachen joh. Nu sta ik al druiven snijdend in de schoolgids
Neen, ik ga pogen bier te brouwen. Wijn lijkt me niet leuk en vind ik niet lekker
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:01:37 #29
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_56389647
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:00 schreef Soempie het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat je al begonnen was. Is er zo veel om in te lezen dan?
Nee, ik heb pas nét de kit binnen. En die is groot

En ja, het inlezen is veel en belangrijk. Er zijn enorm veel factoren waar het mis kan gaan
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:02:24 #30
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_56389664
Bier is niet een kwestie van wat water koken met graan en dan maar wachten
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:03:44 #31
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_56389693
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:57 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Ga je stoken?

Wij hebben vorig jaar met ANW (Algemene Natuur Wetenschappen) wijn gemaakt, lachen joh. Nu sta ik al druiven snijdend in de schoolgids
ANW
Tijd dat ze dat afschaffen zeg
pi_56389745
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:56 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Iets vervelends gebeurd?
Ik zit al de hele dag te leren. Verder staat in msn aangegeven dat ik 6 mailtjes heb én mailtjes worden ook netjes rechtsonder aangekondigd, maar als ik dan hotmail open staat er niks.
Oja, en ik moet vanavond m'n koffer inpakken, omdat ik morgen terug naar Groningen moet/ wil moet Enige positieve daaraan is dat ik normaal binnen 2 dagen heimwee heb naar m'n eigen stek, maar nu echt totaal niet.

En ik heb denk ik blaasontsteking. Paar dagen terug nog tegen iemand geroepen dat ik dat gelukkig nog nooit gehad heb. Nu al een paar dagen dat ik om de haverklap voor een minibeetje naar de wc moet.

* zeur, klaag, mekker
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_56389775
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:02 schreef Nembrionic het volgende:
Bier is niet een kwestie van wat water koken met graan en dan maar wachten
Nee, maar ik dacht:

- zet de instrumenten op een rij
- print een recept
- zet ingredienten klaar
- volg het recept

Maar niet dus.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:10:13 #34
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_56389825
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:05 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik zit al de hele dag te leren. Verder staat in msn aangegeven dat ik 6 mailtjes heb én mailtjes worden ook netjes rechtsonder aangekondigd, maar als ik dan hotmail open staat er niks.
Oja, en ik moet vanavond m'n koffer inpakken, omdat ik morgen terug naar Groningen moet/ wil moet Enige positieve daaraan is dat ik normaal binnen 2 dagen heimwee heb naar m'n eigen stek, maar nu echt totaal niet.

En ik heb denk ik blaasontsteking. Paar dagen terug nog tegen iemand geroepen dat ik dat gelukkig nog nooit gehad heb. Nu al een paar dagen dat ik om de haverklap voor een minibeetje naar de wc moet.

* zeur, klaag, mekker
Aai aai, zo nu weer goed?
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:12:33 #35
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_56389894
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:07 schreef Soempie het volgende:

[..]

Nee, maar ik dacht:

- zet de instrumenten op een rij
- print een recept
- zet ingredienten klaar
- volg het recept

Maar niet dus.
De algemene strekking klopt maar stap 2: print een recept, is dus al een heikel punt. Je moet het recept goed uitpuzzelen. Welke grondstoffen je nodig hebt en hoeveel. Gelukkig heb ik het meeste daarvoor al bij elkaar gezocht.

De ingredienten klaarzetten en het recept volgen is eigenlijk één ding. Je moet namelijk de produkten zelf nog half bereiden. Dingen koken, afgieten, laten rotten, laten bezinken, overgieten en tussendoor steeds meten. Daar moet je bij blijven en daar gaat aardig wat tijd overheen

De smaak van je bier hangt heel erg af van je graan/gerst, je hop en je gist. Ze bepalen en beinvloeden allemaal de smaak. De éne gistsoort is bitterder dan de ander. De ander is weer zuurder. Hetzelfde geldt voor de hop enz. Dat moet je goed uitzoeken anders is het binnen mum van tijd hardstikke goor

-edit- Dat koken is ook nog een kunst. Vaak zijn het kooktrajecten. Dus op verschillende temperaturen bepaalde tijd laten koken (dit in verband met eiwitten etc). Dan heb je ook nog dingen als kruiden en toevoegingen(korianderzaad, sinaasappelschillen, zoethout, drop, kruidnagelen) die allemaal een verschillende kooktijd en temperatuur hebben.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:14:39 #36
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_56389942
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:56 schreef Nembrionic het volgende:

De gist ligt in de koelkast(moet koel bewaard worden).
Nu ga ik me nog even goed inlezen de komende dagen en dan beginnen. Misschien morgen al als het opschiet.
Heb je je thuisbrouwerij dan al ontvangen?
Gisteren had je die toch pas besteld?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:18:38 #37
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_56390018
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:14 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Heb je je thuisbrouwerij dan al ontvangen?
Jazeker, vanmiddag
quote:
Gisteren had je die toch pas besteld?
Dat klopt. En vandaag zou het op de post gaan. Maar ik had ook nog grondstoffen nodig(tarwe, gerst, hop, gist etc) en dat wilde ik hier in Rotterdam halen.

Toen bedacht ik mij: die kan ik net zo goed bij diezelfde zaak bestellen en samenvoegen met mijn andere order. Dus even gebeld en dat was geen probleem. Even laat belde hij op dat hij toch in de buurt moest zijn voor een andere levering en of ik thuis was...dan kwam 'ie het gelijk wel even afleveren

Dus zodoende. Service toch?
pi_56390063
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:10 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Aai aai, zo nu weer goed?
pi_56390155
Nem, ik heb wel alle vertrouwen in je zorgvuldige bierbrouwkunsten. Maar wat kan veel mis gaan!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:27:48 #40
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_56390243
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:23 schreef Soempie het volgende:
Nem, ik heb wel alle vertrouwen in je zorgvuldige bierbrouwkunsten. Maar wat kan veel mis gaan!
Dank je

Ja, er kan veel misgaan. Nog meer dan hier staat. Zoals schimmels, oxidatie van grondstoffen, slechte grondstoffen, teveel suiker bij het nagisten zodat de fles ontploft, te zuur, waas(verscheidene soorten), geen of slecht schuim, te weinig koolzuur en nog een keur aan smaakproblemen
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:27:50 #41
171422 LadyBlack
paint it black
pi_56390244
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:05 schreef Soempie het volgende:

* zeur, klaag, mekker
Niet zoveel seksen en netjes vaak naar de wc
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:28:39 #42
171422 LadyBlack
paint it black
pi_56390265
Ohja, en niet te lang wachten met naar de dokter gaan!!!!
pi_56390292
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:27 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Niet zoveel seksen en netjes vaak naar de wc

gaat het vanzelf over?
pi_56390311
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:28 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja, en niet te lang wachten met naar de dokter gaan!!!!
Dat is dus een 'nee'.

Ik fiets morgen wel even langs.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:31:15 #45
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_56390315
Morgen heb ik mijn eerste Lapp-Top (Leiden Advanced Pre-university Programme for Top students) aan de universiteit van Leiden... Super spannend!! Hier mensen die in Leiden studeren?
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:34:14 #46
171422 LadyBlack
paint it black
pi_56390384
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:31 schreef Soempie het volgende:

[..]

Dat is dus een 'nee'.

Ik fiets morgen wel even langs.
Een lichte blaasontsteking kan vanzelf over gaan, door heeeeeel veel water te drinken. Je spoelt het dan zelf schoon, maar als het langer duurt en/of zeer gaat doen moet je gewoon naar de dokter.
pi_56390539
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:34 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Een lichte blaasontsteking kan vanzelf over gaan, door heeeeeel veel water te drinken. Je spoelt het dan zelf schoon, maar als het langer duurt en/of zeer gaat doen moet je gewoon naar de dokter.
Oke, weer wat geleerd.

Het doet geen pijn, maar het is wel erg irritant om elke keer voor een klein rot beetje naar de wc te moeten rennen.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:51:36 #48
171422 LadyBlack
paint it black
pi_56390804
Klopt

Zeker als je in de bieb zit dan kijkt iedereen je aan zovan: alweer?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:57:55 #49
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_56390974
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:40 schreef Soempie het volgende:

[..]

Oke, weer wat geleerd.

Het doet geen pijn, maar het is wel erg irritant om elke keer voor een klein rot beetje naar de wc te moeten rennen.
Water drinken helpt wel ja, maar weet je wat pas echt helpt? Guinness!! Serieus! Als je een dreigende blaasontsteking hebt, drink een paar pints, en no problem at all!!

Succes ermee Soempie, het is geen pretje een blaasontsteking. En vaak moeten sassen ook al niet.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:58:43 #50
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_56390992
Er staat me iets bij van cranberry sap...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')