1 2 3 4 5 | Ajax 21 11 8 2 41 57 - 29 Feyenoord 21 12 4 5 40 39 - 18 sc Heerenveen 22 12 4 6 40 56 - 28 FC Groningen 22 12 4 6 40 38 - 35 |
1 2 3 4 5 | Feyenoord 23-46 Ajax 23-44 Heerenveen 23-43 Groningen 23-43 |
1 2 3 4 5 | Ajax 23-42 Feyenoord 23-41 Heerenveen 23-40 Groningen 23-40 |
Klopt ook niet helemaalquote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:05 schreef RayMania het volgende:
Maanden zijn zonder hoofdletter.
Feyenoord heeft het wat makkelijker qua programma, maar kan ook zomaar punten verspelen. Vooralsnog geef ik zij de grootste kans om kampioen te worden (helemaal met Landzaat en een mogelijke nieuwe verdediger).
Ik denk het niet.. dit seizoen is wel gebleken dat iedereen van iedereen kan winnen.. Dus de topclubs zullen zeker nog punten gaan morsen in het restant.. Ik verwacht dus ook niet dat deze week bepalend is voor het kampioenschap..quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:51 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ik denk dat we het na dit weekend wel weten
Het programma van Heerenveen is véél zwaarder dan het programma van FC Groningen:quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:59 schreef BliksemSchigt het volgende:
Je vergeet dan wel even dat Groningen behoorlijk verzwakt het seizoen gaat afmaken... Ik denk dat 10 + 10 een betere schatting zou zijn. Dan zou ik persoonlijk eerder een 'stunt' verwachten van Heerenveen.
Maar omdat iedereen punten verspeelt, gaat het toch om de onderlinge duels. Die zijn deze week. En of PSV dan verliest van VVV en Ajax van Excelsior maakt dan niet uit. Het is voor beiden verlies.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:42 schreef Wurdsje het volgende:
[..]
Ik denk het niet.. dit seizoen is wel gebleken dat iedereen van iedereen kan winnen.. Dus de topclubs zullen zeker nog punten gaan morsen in het restant.. Ik verwacht dus ook niet dat deze week bepalend is voor het kampioenschap..
Ik hoop dat PSV in ieder geval kampioen wordt en verwacht dan deze eindstand:
1. PSV
2. Heerenveen
3. Ajax
4. Groningen
5. Feyenoord
Ze scoren ook één keer de winnende in de laatste minuut.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:33 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Lucky Ajax bestaat wat dat betreft niet meer, het geluk heeft zich verplaatst naar Eindhoven.
Meer dat ze zonder goed te voetballen de punten pakken, wat Ajax nalaat.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:37 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Ze scoren ook één keer de winnende in de laatste minuut.
Ik zeg dat iedereen van iedereen kán winnen niet dat het ook daadwerkelijk gebeurd.. Ik bedoel meer te zeggen dat stel dat PSV zowel van Ajax als AZ wint.. ze het nog gemakkelijk tegen de kleinere ploegen kunnen laten liggen.. en dan zijn 8 punten niet zo veel.. (vorig seizoen hebben ze er ook 11 weten te verprutsen) dus niks is zeker na deze week..quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:33 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Maar omdat iedereen punten verspeelt, gaat het toch om de onderlinge duels. Die zijn deze week. En of PSV dan verliest van VVV en Ajax van Excelsior maakt dan niet uit. Het is voor beiden verlies.
En ik zie PSV de minste punten verliezen, die scoren wel weer in de laatste minuut zoals zaterdag.
Lucky Ajax bestaat wat dat betreft niet meer, het geluk heeft zich verplaatst naar Eindhoven.
Dat lijkt me ook, maar dat is natuurlijk makkelijk iets zeggen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:51 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ik denk dat we het na dit weekend wel weten
12 wedstrijden te gaan en ik gok op 26 punten. Maar alleen als ze op hetzelfde niveau doorgaan en niet te veel verzwakt zijn door de 3 spelers die ze kwijt zijn... Dus 10 punten laten ze liggen (5 thuis, 5 uit), dat lijkt me een realistische voorspelling...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:45 schreef Grulez het volgende:
Groningen haalt nog maar 18 punten in 14 wedstrijden?
Uitwedstrijdenquote:
Groningen is natuurlijk een paar belangrijke spelers kwijtgeraakt, daarnaast vond ik ze niet echt overtuigen tegen Feyenoord (Feyenoord zelf overigens ook niet de eerste helft) en Fc Groningen heeft een heel lastig programma.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:45 schreef Grulez het volgende:
Groningen haalt nog maar 18 punten in 14 wedstrijden?
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:05 schreef RayMania het volgende:
Vooralsnog geef ik zij (Feyenoord) de grootste kans om kampioen te worden (helemaal met Landzaat en een mogelijke nieuwe verdediger).
Vorig jaar stonden we 10 punten achter op psv en toen ging het nog bijna goed, dus mja kampioen is nu wel heel ver weg.quote:Op woensdag 30 januari 2008 22:41 schreef Joe. het volgende:
Ja, weg titelrace
8 punten is geen gat, dat is een kloof.
Als je ziet wat voor een uitwedstrijden wij nog hebben.quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:00 schreef BliksemSchigt het volgende:
Je krijgt PSV nog altijd uit, en wie weet wat AZ zondag nog kan, maar dan moet Ajax zelf nog altijd beter gaan presteren, en daar heb ik vooral een hard hoofd in....
1 2 3 4 5 | Heerenveen 23 13 4 6 43 63-28 Ajax 22 11 8 3 41 57-31 Feyenoord 22 12 5 5 41 41-20 FC Groningen 22 12 4 6 40 38-35 |
Ja, jammer van die periode Wouters, anders had je 20 punten voorgestaan ofzo. Zo blijf je bezig.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 21:33 schreef fanneke het volgende:
Jammer van die valse start van Heerenveen dit seizoen. Die hadden anders heel dicht bij PSV kunnen staan.
Jammer van die 17 andere clubs, dan was je kampioen zonder te voetballen.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 22:04 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Ja, jammer van die periode Wouters, anders had je 20 punten voorgestaan ofzo. Zo blijf je bezig.
Ja, dat was mijn punt ook. In deze competitie heeft elke club wel punten laten liggen waar het niet hoefde.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 22:43 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Jammer van die 17 andere clubs, dan was je kampioen zonder te voetballen.
Als telt dus niet.
quote:Op zaterdag 2 februari 2008 22:04 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Ja, jammer van die periode Wouters, anders had je 20 punten voorgestaan ofzo. Zo blijf je bezig.
Maar de traditionele top 3 komt over het algemeen altijd wel bovendrijven. Door de begroting, spelersmateriaal (brede selectie) en arbitrage (Wiedemeijerquote:Op zaterdag 2 februari 2008 22:43 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Jammer van die 17 andere clubs, dan was je kampioen zonder te voetballen.
Als telt dus niet.
Juist. PSV heeft het beste dat Nederland te bieden heeft. Al doet Heerenveen het uitstekend, maar PSV zal denk ik komend weekend ook tegen deze ploeg de betere blijken.quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:06 schreef MaxC het volgende:
Beslist dus
niet mee eens.. Ze kunnen het nog bij de kleintjes laten liggen, dat zijn duidelijk dus de ploegen waar ze het moeilijker mee hebben..quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:06 schreef MaxC het volgende:
Beslist dus
Ajax moet uit naar Roda dus dit kan leuk worden dit weekendquote:Op zondag 3 februari 2008 14:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ajax naar 44, tweede plek dus. 8 punten verschil met PSV
PSV - Heerenveen en PSV - Ajax worden leuke en interessante wedstrijden. Maximaal 3 punten voor PSV in die wedstrijden en titelrace blijft erg spannend.
1 2 3 4 5 6 | 2. Heerenveen 24 13 5 6 44 64-29 3. Ajax 24 12 8 4 44 61-33 4. Feyenoord 24 13 5 6 44 44-24 5. NAC Breda 24 13 5 6 44 30-26 6. FC Groningen 24 12 5 7 41 40-38 |
Precies, nu maakt het weinig uit of je tweede of vijfde wordt. Hele foute inschatting geweest.quote:Op zondag 10 februari 2008 17:44 schreef Gordon_Shumway het volgende:
4 ploegen met 44 punten. Wat is het dan jammer van de play offs, anders was het nog een stuk spannender geweest
Het enige spannende is nu nog dat ook nummer 6 en 7 er dicht achter staan, dus puntverlies kan op dit moment iedereen nog een plaatsje in de CL-play-offs kosten. Maar goed, dat is zoeken naar een positief iets in dat play-offsysteem.quote:Op zondag 10 februari 2008 21:21 schreef RayMania het volgende:
[..]
Precies, nu maakt het weinig uit of je tweede of vijfde wordt. Hele foute inschatting geweest.
Roda staat toch al 7 punten achter, dat vind ik wel aardig veel, maar Twente (7e toch nu?) moet je zeker niet uitvlakken nog...quote:
Volgens mij staat Roda toch echt al 16 punten achter, en Twente 14.quote:Op maandag 11 februari 2008 10:10 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Roda staat toch al 7 punten achter, dat vind ik wel aardig veel, maar Twente (7e toch nu?) moet je zeker niet uitvlakken nog...
Ik had het over een plaatsje bij de 1e vijf, smart-ass...quote:Op maandag 11 februari 2008 10:14 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Volgens mij staat Roda toch echt al 16 punten achter, en Twente 14.
1 2 3 4 5 6 | 2. Ajax 25 13 8 4 47 67-35 3. Feyenoord 25 14 5 6 47 45-24 4. NAC Breda 25 14 5 6 47 31-26 5. Heerenveen 25 13 6 6 45 66-31 6. FC Groningen 25 13 5 7 44 42-39 |
precies en juist...quote:Op zondag 17 februari 2008 18:34 schreef RayMania het volgende:
Als er geen playoffs waren, dan was het nu nog een retespannend seizoen geweest voor de tweede plaats. Maar ja....
Het is toch wel spannend voor de vijfde plaats.quote:Op zondag 17 februari 2008 18:34 schreef RayMania het volgende:
Als er geen playoffs waren, dan was het nu nog een retespannend seizoen geweest voor de tweede plaats. Maar ja....
Nu is het spannend voor de playoff-plekkenquote:Op zondag 17 februari 2008 18:34 schreef RayMania het volgende:
das waar, maar het is echter nog steeds niet beslist...quote:Op zondag 24 februari 2008 17:11 schreef rubbereend het volgende:
langzaam neemt PSV nu afstand van de groep die een paar weken teurg met zn 4en op 9 punten stonden, alleen Ajax blijft nog in het spoor
Als Ajax nu werelds zou spelen, dan zou ik zeggen dat er nog van alles mogelijk is, maar ik denk dat de marge op dit moment genoeg is voor PSV, tenzij er hele rare dingen gaan gebeuren.quote:Op zondag 24 februari 2008 19:32 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik vind het ook nog steeds niet beslist. PSV begint met de week nonchalanter te worden. Dat kan je binnen 1 minuut corrigeren tegen een De Graafschap, maar tegen andere ploegen kan dat veel lastiger worden. Maar als ze gewoon scherp (hoeft heus niet superscherp) elke wedstrijd ingaan, kan er vrij weinig misgaan. Zeker niet als je Ajax ziet voetballen/verdedigen.
Kan ja, zal wel niet gebeuren.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:22 schreef Dos37 het volgende:
Volgende week kan Ajax nog terugkomen.
quote:
Dat dusquote:Op zondag 2 maart 2008 17:11 schreef Cyberia18 het volgende:
Volgende week moet er eerst gewonnen worden in Eindhoven. Dan durf ik mijn voorspelling voorzichtig bij te stellen.
Zegt niets natuurlijk. Vorig seizoen werden PSV en Twente uit weggespeeld en werd er ook gewonnen bij Groningen door Ajax, terwijl PSV toen punten verloor in wedstrijden die gewonnen hadden moeten worden.quote:Op zondag 2 maart 2008 18:27 schreef Dos37 het volgende:
Nou toch lijkt het me wel duidelijk, dat programma uit van Ajax
Vorig jaar zette Ajax zich ook schrap, dus dat zegt niks. PSV heeft thuis een vele malen lastiger programma. Als je verder kijkt naar wat PSV doorgaans doet in Kerkrade, Arnhem en Nijmegen, weet je dat het nog niet gespeeld is.quote:Op zondag 2 maart 2008 18:27 schreef Dos37 het volgende:
Nou toch lijkt het me wel duidelijk, dat programma uit van Ajax
yeah right.. net zoals VVV uit en Excelsior thuis kinderwerk had moeten zijn zeker?quote:Op zondag 2 maart 2008 18:47 schreef 9christensen het volgende:
kinderwerk voor psv
Graag, maar als we zo goed zijn, dan winnen we ook in Amsterdam in de laatste competitiewedstrijdquote:
quote:We staan er beter voor dan vorig jaar
Het klinkt misschien gek, maar toch is het zo. Als we het seizoen van vorig jaar naast het huidige seizoen leggen, kun je zien dat Ajax er 4 punten en 19 doelpunten beter voor staat.
Vorig jaar stonden we 7 punten achter op psv voor de speelronde van afgelopen weekend, dit jaar was dat een achterstand van 9 punten. Toen kwam vorig jaar de wedstrijd van Heerenveen thuis die met 0-1 verloren werd. Die speelronde wist psv wel te winnen waardoor het verschil vorig jaar met nog 7 wedstrijden te gaan 10 punten bedroeg. Nu, dit jaar wisten wij wel deze speelronde te winnen, terwijl psv onderuit ging. Het verschil is daarmee 6 punten geworden. Je zou dus kunnen zeggen dat we 4 punten minder hoeven in te lopen op psv dan vorig jaar.
Ook ten opzichte van het doelsaldo staan we er beter voor dan vorig jaar. Wij hadden vorig jaar een doelsaldo van +32 en psv had destijds een doelsaldo van +49. Zij hadden dus een positief doelsaldo van +17 ten opzichte van ons. Dit jaar zijn de zaken omgedraaid wat betreft het doelsaldo; psv heeft een doelsaldo van +35 en wij hebben een doelsaldo van +37. Nu hebben wij een positief doelsaldo van +2 ten opzichte van psv.
Conclusie: wij staan 4 punten dichter bij psv dan vorig jaar en we hebben in plaats van -17 als doelsaldo ten opzichte van psv nu +2.
Voor PSV in de huidige vorm is alles moeilijk...quote:Op maandag 3 maart 2008 16:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alleen had PSV vorig jaar een moeilijker programma en Koeman
Viel wel mee, toen moesten ze ook naar NEC uit waar ze verlorenquote:Op maandag 3 maart 2008 16:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iedereen speelt twee keer tegen elkaar, wie na 34 wedstrijden bovenaan staat is de terechte kampioen, al dan niet de kampioen van de armoede. Niks geen makkelijker of moeilijker programma. Dat is onzin.quote:Op maandag 3 maart 2008 16:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Denk dat DAM meer bedoelt dat de toen nog resterende wedstrijden (OP PAPIER) moeilijk waren dan het nu resterende programma, daar kan hij best gelijk in hebben. Maar goed, het resterende programma bevat ook voor PSV geen zekerheidjes. De afgelopen weken mazzelden ze al meerdere malen, met makkelijk gegeven strafschoppen en winnende treffers in blessuretijd. Het programma van zowel PSV als Ajax is nog lastig zat:quote:Op maandag 3 maart 2008 16:31 schreef RayMania het volgende:
[..]
Iedereen speelt twee keer tegen elkaar, wie na 34 wedstrijden bovenaan staat is de terechte kampioen, al dan niet de kampioen van de armoede. Niks geen makkelijker of moeilijker programma. Dat is onzin.
Thuis tegen Roda JC waren jullie al kansloos, uit wordt het minstens zo zwaar. De afgelopen weken is er flink gemazzeld tegen Excelsior, Heerenveen, Willem II en De Graafschap. Waar het dubbeltje in wedstrijden van Ajax vaak net de verkeerde kant opviel, ging het bij PSV telkens net goed. Gisteren is er eindelijk weer eens een tik uitgedeeld, als Ajax dan zondag ook nog eens weet te winnen in Eindhoven, zal de ploeg goed van slag zijn. Geen één van de zeven nog resterende wedstrijden zie ik ze zomaar winnen, dus na een overwinning van Ajax in Eindhoven is de titelstrijd weer helemaal open. Maar goed, nu moet Ajax nog zorgen dat het profiteert van misstappen van PSV, Ajax kan echt van iedereen verliezen!quote:Op maandag 3 maart 2008 16:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Tegen Roda, Vitesse en NEC heeft PSV vrijwel nooit een probleem en ik ben bij de laatste 2 thuiswedstrijden dus die worden ook gewonnen
PSV moet gewoon16 punten uit die laatste 6 wedstrijden, dan zijn ze sws kampioen
ik zou de recente uitslagen er maar eens bijpakken als ik jou wasquote:Op maandag 3 maart 2008 16:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Tegen Roda, Vitesse en NEC heeft PSV vrijwel nooit een probleem
Er staat toch vrijwel, dipshitquote:Op maandag 3 maart 2008 17:00 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
ik zou de recente uitslagen er maar eens bijpakken als ik jou was![]()
dit seizoen:
PSV - Roda 2-4
vorig seizoen:
NEC - PSV 2-1
Ik erger me vreselijk aan die veiligheidswaan van de PSVers. Ze staan op het punt om het helemaal weg te geven. Ajacieden moeten wedstrijd per wedstrijd bekijken.. zo wisselvallig daar valt geen zinnige voorspelling over te doen.
mja of een shit dipquote:Op maandag 3 maart 2008 18:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
PSV heeft het moeilijk in Eindhoven maar niet in Kerkrade
En inderdaad een dipshit
quote:Vergoossen niet blij met media
PSV-trainer Sef Vergoossen is verwonderd over de manier waarop de nederlaag van PSV tegen FC Utrecht in de media is belicht.
,,Ik heb me verbaasd over de manier waarop de druk opeens bij ons wordt gelegd,’’ zei hij.
,,Wij staan er nog altijd het beste voor, het verschil is nog altijd zes punten en anderen moeten óns inhalen. Echt, ik heb nergens in de reglementen kunnen terugvinden dat je met negen punten voorsprong kampioen moet worden.’’
Beetje jammer van Vergoossen, hij zou toch moeten weten dat die mensen ook maar moeten verkopen. Daar komt geen voetbaloverweging bij kijken.quote:
Wij winnen eerst thuis van Ajax dus.quote:Op donderdag 6 maart 2008 10:58 schreef Damzkieee het volgende:
In 8 dagen tijd kan het oosten PSV in rouw dompelen.
5 en 13 april
Twente maakt zeker kans, en ik zie ons ook nog best een puntje pakken, mits geen strafschoppen tegen
Preciesquote:
Wel ietwat geflatteerd maar toch.quote:Op donderdag 6 maart 2008 12:24 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Voor dat resultaat teken ik meteen![]()
1-4 toch?
Dat mag volgens de regels dus wat is het probleem?quote:Op donderdag 6 maart 2008 14:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Al moet je de boel omkopen, zoals vorig seizoen is gebleken
quote:Op donderdag 6 maart 2008 14:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ajax spelers boden WII spelers geld om meer te verliezen maar WII ging er alleen maar beter door voetballen
Misschien kun je maar beter je mond houden als je de feiten niet kent.quote:Op donderdag 6 maart 2008 14:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ajax spelers boden WII spelers geld om meer te verliezen maar WII ging er alleen maar beter door voetballen
Daarom, hoe precies boeit later toch niet meer. Dat gehuil van kampioen van de armoede is zelf nogal armoedigquote:Op donderdag 6 maart 2008 13:57 schreef M0NTANA het volgende:
Liever kampioen dan weer geen kampioen, hoe en waarom boeit me niet. [ afbeelding ]
Ik ken de feiten, jammer dat KNJB geen onderzoek instelde want eigenlijk moet zo´n kutclub in de eerste divisie ballenquote:Op donderdag 6 maart 2008 15:45 schreef Silenus het volgende:
[..]
Misschien kun je maar beter je mond houden als je de feiten niet kent.
1 2 3 4 5 6 7 | 2. Ajax 28 16 8 4 56 78-38 3. Feyenoord 29 16 6 7 54 54-31 4. NAC Breda 29 16 5 8 53 38-32 5. Heerenveen 29 15 6 8 51 72-35 6. FC Groningen 29 15 5 9 50 50-45 7. FC Twente 29 13 10 6 49 45-30 |
Omdat Van Basten heeft aangegeven geen spelers van Ajax meer op te roepen en ze rust te gunnen.quote:Op zondag 16 maart 2008 16:38 schreef dndiek het volgende:
Waarom zet je in het programma van PSV wel de oefeninterland en bij Ajax niet
nou moet je maar eens opletten hoe ze dit nog gaan weggeven..quote:Op zondag 16 maart 2008 16:40 schreef Dos37 het volgende:
Nou volgens mij valt het nog wel mee, PSV gaat dit niet meer weggeven.
Nou dan mogen ze nog best aan het scoren gaan.quote:Op zondag 16 maart 2008 17:17 schreef NoelGallagher het volgende:
PSV wordt met 8 doelpunten verschil kampioen. Hetzelfde aantal doelpunten wat Perez voor PSV heeft gemaakt
Alles is mogelijk, hebben we vorig seizoen ook gezien;)quote:Op zondag 16 maart 2008 17:39 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Nou dan mogen ze nog best aan het scoren gaan.
Ajax moet nog naar Twente, Groningen en Heerenveen. Da's wel heeeel pittig.quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:50 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ik denk eigenlijk dat PSV alleen nog maar uitloopt.
Ajax laat nog meer punten liggen dan PSV, hebben ook een moeilijker programma
Nee, ook als Ajax gewonnen had zou het zelfs bijna onmogelijk zijn. Maar nu is de landstitel definitief voor PSV en al met al niet onverdiend.quote:Op donderdag 20 maart 2008 00:30 schreef fanneke het volgende:
[..]
Ajax moet nog naar Twente, Groningen en Heerenveen. Da's wel heeeel pittig.
Enig voordeel vooa Ajax kan zijn dat PSV nog minstens 2 wedstrijden in de UEFA Cup speelt.
Maar ik zie de Eindhovenaren dit niet meer uit handen geven.
Geen Afellay opgesteld en voor het eerst in 57 wedstrijden geen doelpunten gescoord in een thuiswedstrijd.quote:Op donderdag 20 maart 2008 00:52 schreef okee6 het volgende:
Geen Afellay opgesteld en weer de 0 achterinPSV ligt op koers.
Dat zegt meer over Koevermans. Had je geweten als je PSV-fan zou zijn geweestquote:Op donderdag 20 maart 2008 09:40 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Geen Afellay opgesteld en voor het eerst in 57 wedstrijden geen doelpunten gescoord in een thuiswedstrijd.
Ah, je voelt blijkbaar de noodzaak om een sneer naar me te maken.quote:Op donderdag 20 maart 2008 10:57 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat zegt meer over Koevermans. Had je geweten als je PSV-fan zou zijn geweestBovendien was de gekozen tactiek logisch, gezien het zware programma van de laatste weken, de vertoonde vorm en de ranglijst.
Vorig jaar stonden we 8 punten achter op psv na 29 wedstrijden, dus niks is "beslist"quote:Op donderdag 20 maart 2008 14:41 schreef DemonCleaner het volgende:
Titelstrijd is wel beslist nu, PSV gaat dit gewoon rustig uitspelen. Vind ook niet dat Ajax een kampioenschap verdient dit jaar. Niet dat PSV geweldig speelt, maar die zijn wel wat verder.
Ja, toen moest PSV nog naar NAC, NEC en Utrecht. Twee van die drie zijn al geweest.quote:Op donderdag 20 maart 2008 14:56 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Vorig jaar stonden we 8 punten achter op psv na 29 wedstrijden, dus niks is "beslist"
Het is geen schande als de reeks tegen Ajax gestopt wordt. Ajax had ook eens zo'n reeks, werd volgens mij gestopt tegen RBC (0-0), dat is zuurder.quote:Op donderdag 20 maart 2008 09:40 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Geen Afellay opgesteld en voor het eerst in 57 wedstrijden geen doelpunten gescoord in een thuiswedstrijd.
Bij Ajax was het een reeks van thuisoverwinningen, die gestopt werd tegen RBC. Werd toen 1-1. Doelpunt Van der Vaart.quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:33 schreef RayMania het volgende:
[..]
Het is geen schande als de reeks tegen Ajax gestopt wordt. Ajax had ook eens zo'n reeks, werd volgens mij gestopt tegen RBC (0-0), dat is zuurder.
Nee, er was zeker weten een reeks van 2,5 jaar waarin Ajax altijd thuis scoorde. Ik bedoel niet die thuisoverwinningenquote:Op donderdag 20 maart 2008 15:35 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Bij Ajax was het een reeks van thuisoverwinningen, die gestopt werd tegen RBC. Werd toen 1-1. Doelpunt Van der Vaart.
En de Graaf volgens mij aan RBC-kant. Althans dat staat mij dan weer bijquote:Op donderdag 20 maart 2008 15:35 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Bij Ajax was het een reeks van thuisoverwinningen, die gestopt werd tegen RBC. Werd toen 1-1. Doelpunt Van der Vaart.
Fout, het was Hellemonsquote:Op donderdag 20 maart 2008 15:42 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
En de Graaf volgens mij aan RBC-kant. Althans dat staat mij dan weer bij
Ik kan me geen wedstrijd tussen Ajax en RBC herinneren, waarin het 0-0 werdquote:Op donderdag 20 maart 2008 15:39 schreef RayMania het volgende:
[..]
Nee, er was zeker weten een reeks van 2,5 jaar waarin Ajax altijd thuis scoorde. Ik bedoel niet die thuisoverwinningen.
Ik zie Ajax eerder de drie punten pakken bij Twente, Heerenveen en Groningen, om vervolgens punten te laten liggen bij De Graafschap en Heraclesquote:Op donderdag 20 maart 2008 15:50 schreef cultheld het volgende:
Ajax krijgt 3 lastige wedstrijden (De Graafschap en Heracles zijn gewoon 6 punten voor Ajax), waarvan ze er 1 waarschijnlijk wel gaan winnen (Heerenveen, want die hebben het vaak lastig tegen Ajax en werden afgedroogd in Amsterdam). Groningen en Twente zie ik nog best winnen van Ajax.
PSV wint denk ik wel van Groningen, NEC en Vitesse, maar gaat het lastig krijgen tegen Heracles (typisch gelijkspel) en Twente.
Ik denk dat PSV op dit moment licht favoriet is voor de titel.
Koop je alleen zo weinig voor in het huidige playoff systeem..quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:37 schreef MarkNMGN het volgende:
Feyenoord heeft zowaar goede kansen om 2e te worden.
Ik niet. Ajax gaat thuis redelijk makkelijk winnen van die twee ploegen denk ik. Sinds PSV heeft Ajax al haar thuiswedstrijden eenvoudig over de streep gebracht.quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:34 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Ik zie Ajax eerder de drie punten pakken bij Twente, Heerenveen en Groningen, om vervolgens punten te laten liggen bij De Graafschap en Heracles.
1 2 3 4 5 6 7 | 2. Ajax 30 16 9 5 57 79-40 3. Heerenveen 30 16 6 8 54 76-38 4. Feyenoord 30 16 6 8 54 56-34 5. NAC Breda 30 16 6 8 54 41-35 6. FC Twente 30 14 10 6 52 47-31 7. FC Groningen 30 15 5 10 50 50-48 |
nou ja die speculatie is niet meer nodig aangezien ze van Twente al verloren hebben..quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:34 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Ik zie Ajax eerder de drie punten pakken bij Twente, Heerenveen en Groningen, om vervolgens punten te laten liggen bij De Graafschap en Heracles.
Week erop ook nog Groningen-NACquote:Op zondag 23 maart 2008 16:35 schreef BliksemSchigt het volgende:
En beslist..
[ code verwijderd ]
De strijd om de plaatsen 2-5 gaat wel echt enooorm spannend worden.
Volgende week:
vr 28/3 De Graafschap - FC Groningen 20.30
za 29/3 SC Heerenveen - Ajax 19.30
zo 30/3 NAC Breda - Feyenoord 12.30
zo 30/3 FC Utrecht - FC Twente 14.30
De nummers 2 en 3 + de nummers 4 en 5 tegen elkaar.
Hmmm... dat we maar niet van SCH verliezen volgende week.quote:Op zondag 23 maart 2008 16:35 schreef BliksemSchigt het volgende:
En beslist..
[ code verwijderd ]
De strijd om de plaatsen 2-5 gaat wel echt enooorm spannend worden.
Volgende week:
vr 28/3 De Graafschap - FC Groningen 20.30
za 29/3 SC Heerenveen - Ajax 19.30
zo 30/3 NAC Breda - Feyenoord 12.30
zo 30/3 FC Utrecht - FC Twente 14.30
De nummers 2 en 3 + de nummers 4 en 5 tegen elkaar.
quote:**Met ingang van volgend seizoen zijn
er na afloop van de voetbalcompetitie
alleen nog play-offs voor de clubs die
in de eredivisie op de plaatsen zes tot
en met negen zijn geëindigd.Deze clubs
strijden om het vierde ticket voor het
UEFA Cup-toernooi.
De eredivisieclubs hebben besloten de
play-offs voor de nummers twee tot en
met vijf af te schaffen.
Dat betekent dat de nummer twee van de
ranglijst mag meedoen aan de voorronde
van de Champions League en de nummers
drie,vier en vijf zeker zijn van een
ticket voor het UEFA Cup-toernooi.De
kampioen was ook de afgelopen jaren al
zeker van Champions League-deelname.
Teletekst, maar daar is een apart topic voor:quote:Op vrijdag 28 maart 2008 19:48 schreef Silenus het volgende:
Bron?
1 2 3 4 5 6 7 | Ajax 31 17 9 5 60 83-42 NAC Breda 31 17 6 8 57 44-36 FC Twente 31 15 10 6 55 48-31 Heerenveen 31 16 6 9 54 78-42 Feyenoord 31 16 6 9 54 57-37 FC Groningen 31 15 6 10 51 51-49 |
quote:Op zondag 30 maart 2008 16:33 schreef RayMania het volgende:
[ code verwijderd ]
Ongemeen spannend zeg. Ajax is wel zeker van een plek bij de eerste vijf. NAC doet hele goede zaken tegen Feyenoord en Twente profiteert daar ook van, net zoals het gelijkspel van Groningen.
Mijn voorspelling: 1. PSV, 2. Ajax, 3. NAC Breda, 4. Heerenveen, 5. Feyenoord.
Heerenveen gaat die play-offs echt wel halen...quote:Op dinsdag 1 april 2008 16:51 schreef Dos37 het volgende:
[..]
1. PSV
2. Ajax
3. Twente
4. NAC
5. Feyenoord
NAC haalt nog minimaal 6 punten uit de wedstrijden tegen Heracles, NEC en Groningen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 16:51 schreef Dos37 het volgende:
[..]
1. PSV
2. Ajax
3. Twente
4. NAC
5. Feyenoord
Minimaal 6, met nog 2 lastige uitwedstrijden. En NEC speelt ook niet slecht na de winterstop.. Dat word 'm niet denk ik.quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:48 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
NAC haalt nog minimaal 6 punten uit de wedstrijden tegen Heracles, NEC en Groningen.
Vreemd dat je Heerenveen schrapt uit je top vijf. Denk je dat Heerenveen tegen Sparta, Willem II én Excelsior (de huidige nummers 14, 16 en 18) dusdanige resultaten gaan neerzetten dat ze zesde of lager worden?quote:Op dinsdag 1 april 2008 16:51 schreef Dos37 het volgende:
[..]
1. PSV
2. Ajax
3. Twente
4. NAC
5. Feyenoord
quote:Op dinsdag 1 april 2008 16:51 schreef Dos37 het volgende:
[..]
1. PSV
2. Ajax
3. Twente Heerenveen
4. NAC
5. Feyenoord Twente
Schrap Twente maar en zet daar Heerenveen maar terugquote:Op dinsdag 1 april 2008 16:51 schreef Dos37 het volgende:
[..]
1. PSV
2. Ajax
3. Twente
4. NAC
5. Feyenoord
1. PSVquote:Op dinsdag 1 april 2008 16:51 schreef Dos37 het volgende:
[..]
1. PSV
2. Ajax
3. Twente
4. NAC
5. Feyenoord
Die uitwedstrijden komen wel goed:quote:Op dinsdag 1 april 2008 23:37 schreef 9christensen het volgende:
[..]
Minimaal 6, met nog 2 lastige uitwedstrijden. En NEC speelt ook niet slecht na de winterstop.. Dat word 'm niet denk ik.
Twente gaat aan 6 punten genoeg heben.
Hier zijn in ieder geval de opties te vinden die voor NAC gelden: Klikquote:Op zondag 13 april 2008 18:21 schreef Dos37 het volgende:
Hoe zit het nou met de beker finale, als Feyenoord buiten de top 5 eindigd?
Potje om spek en bonen. .of intertototicket.quote:Op zondag 13 april 2008 18:21 schreef Dos37 het volgende:
Hoe zit het nou met de beker finale, als Feyenoord buiten de top 5 eindigd?
NEC en Heracles even omdraaien en dan klopt het voor de restquote:Op donderdag 20 maart 2008 15:50 schreef cultheld het volgende:
Ajax krijgt 3 lastige wedstrijden (De Graafschap en Heracles zijn gewoon 6 punten voor Ajax), waarvan ze er 1 waarschijnlijk wel gaan winnen (Heerenveen, want die hebben het vaak lastig tegen Ajax en werden afgedroogd in Amsterdam). Groningen en Twente zie ik nog best winnen van Ajax.
PSV wint denk ik wel van Groningen, NEC en Vitesse, maar gaat het lastig krijgen tegen Heracles (typisch gelijkspel) en Twente.
Ik denk dat PSV op dit moment licht favoriet is voor de titel.
quote:Eredivisie krijgt een van de slechtste kampioenen ooit
Welke club zich deze week ook kroont tot kampioen van de Eredivisie, zowel PSV als Ajax zal de boeken in gaan als een van de matigst presterende kampioenen.
PSV is momenteel koploper van de Eredivisie met 69 punten uit 33 wedstrijden. Mocht de ploeg van coach Sef Vergoossen erin slagen komende zondag te winnen van Vitesse, dan eindigen de Eindhovenaren met 72 punten. In dat geval bezet PSV de 42ste plaats op de ranglijst van best presterende kampioenen, waarop dan 48 clubs staan vermeld.
Op dit moment zijn er twee kampioenen die minder punten pakten dan het huidige PSV. In 1958 eiste DOS de landstitel op met 63 punten. Overigens hadden de Utrechters vijftig jaar geleden een beslissingswedstrijd tegen SC Enschede nodig om deze prijs te pakken. En in 1990 veroverde Ajax nipt de kampioensschaal met 68 punten.
Dit seizoen kan ook Ajax nog als kampioen eindigen. Áls dat gebeurt, zullen de Amsterdammers op 69 punten eindigen, waarmee zij dus als 46ste de boeken zullen ingaan.
Denk het juist wel, mocht Vitesse winnen zal ie wel gaan pronken ja dat had ik wel verwacht ja dit was mijn hand aan het werk, je kent het wel.quote:Op woensdag 16 april 2008 21:45 schreef Trancelocator het volgende:
Helaas hoeven we van Aad de Mos en Vitesse weer geen inzet te verwachten.
Was vanavond weer te merken ja.quote:
quote:Op zondag 10 februari 2008 17:47 schreef Trancelocator het volgende:
PSV, maar alvast weer gefeliciteerd met het kampioenschap.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |