Jij hebt er kijk op.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:58 schreef Urquhart het volgende:
Ik hoop morgen op:
Stekelenburg
Silva - Heitinga - Vermaelen - Vertonghen
Gabri - Perez - Davids
Suarez - Huntelaar - Leonardo
Parijs is nog ver!quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:28 schreef Suijk het volgende:
Ach jongens, de bal is rond! En het is een wedstrijd op zich. Het kan verkeren natuurlijk. Iedereen kan van iedereen winnen. De competitie is nog lang!
quote:Een buitenkansje met vraagtekens
Bron: De Pers
Door: Remco Janssen
Ajax-aanwinst Samuel Kuffour (31) was ooit een topverdediger, maar is nu vooral één groot vraagteken. Ook voor Ajax-trainers Adrie Koster en Frank de Boer.
En of Frank de Boer verdediger Samuel Kuffour kent. ‘Ik heb zelfs nog tegen hem gespeeld. In 1995, tegen Bayern München was dat. In die halve finale, 0-0 werd het toen.’
De Boer hemelt de Ghanese Ajax-aankoop op: hij is een geestdriftige speler, een echte leider in het veld. Toen hijzelf tegen Kuffour speelde, ‘stond er wel een vent, hoor’, vindt De Boer.
Maar over de huidige staat van de altijd zo stoere Afrikaanse stopper kan niemand bij Ajax meer verklappen. Volgens Ajax-trainer Adrie Koster is de transfervrije speler 100 procent fit, maar mist hij wedstrijdritme. De Boer weet zo mogelijk nog minder te vertellen, aangezien Kuffour sinds 2005 bij AS Roma onder contract stond. ‘Ik vind die hele Italiaanse competitie geen moer aan.’
Kuffours zaakwaarnemer, Oscar Damiani, geeft niet thuis. ‘Ik praat alleen met Ajax’, snauwt de Italiaan. Dus wordt de doopceel van Kuffour lichten een archiefklusje.
Naast zijn carrière als beginnend voetballertje, hield de Ghanees er een baantje op na als schoenenpoetsertje, zo gaat het verhaal. Zijn moeder verkocht hun enige televisietoestel om de voetbalschoenen van haar talentrijke zoon te bekostigen.
Met Ghana onder 17 werd Kuffour wereldkampioen in 1991. Een jaar later won hij brons op de Olympische Spelen van Barcelona. Via de jeugdacademie van Torino belandde hij bij Bayern München. Daar speelde hij al op zijn 21e de halve finale van de Champions League, zogezegd tegen het Ajax van Frank de Boer. In het jaar dat Ajax de Champions League won, een prijs die ‘Sammy’ aan zijn neus voorbij zag gaan in 1999 tegen Manchester United. In 2001 pakte hij alsnog de ‘cup met de grote oren’.
Zijn Wiki roemt hem als de beste Afrikaanse verdediger aller tijden, maar daar valt over te twisten. Hij was meervoudig Ghanees atleet van het jaar, twee keer tweede bij de verkiezing van Afrikaans voetballer van het jaar en BBC’s Afrikaans voetballer van het jaar in 2001.
Daarna ontsierden enkele incidentjes zijn loopbaan. Hij verkocht in 2002 bij een bekerwedstrijd een kopstoot aan een speler van Schalke 04 en liep zo een schorsing op van zes duels. Het WK 2006 ging bijna aan z’n neus voorbij, maar Kuffour legde tijdig zijn vete met bondscoach Ratomir Dujkovic bij.
De grootste tragedie kende hij in z’n persoonlijke leven: zijn 15 maanden oude dochtertje Godiva verdronk rond Nieuwjaar 2003 in het zwembad van zijn huis in Accra, Ghana. Daarna schijnt de diepgelovige Kuffour niet meer de oude te zijn geworden.
Sinds zijn overstap van Bayern naar AS Roma in 2005 wordt het stiller rond hem. Vorig jaar speelde hij eventjes op huurbasis bij Livorno. Deze jaargang was hij vaste tribuneklant in Rome.
Kuffour mag transfervrij weg bij AS Roma. Daardoor is het financiële risico van de aanschaf klein. Ajax-trainer Koster ziet ondanks de neerwaartse spiraal in de loopbaan van de Ghanees een rol voor hem weggelegd. ‘Hij speelde Champions League, haalde kampioenschappen met Bayern. Dus met hem haal je één brok ervaring in huis. Ik denk dat hij een buitenkansje is voor Ajax.’
Een buitenkansje, maar wel één omringd met veel vraagtekens.
De Ghanese jaartelling zal wel heel anders gaan denk ik.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:25 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Als Kuffour in 1995 21 jaar was, hoe kan hij nu dan 31 zijn?
+1 scherpquote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:25 schreef HeinekenAFCA het volgende:
En in 1995 was hij ook al 26 á 27 jaar, vandaar ook dat hij tijdens het WK in 2006 (toen hij dus tegen de veertig aanliep) zo door de mand viel en daarna zelfs bij Livorno op de tribune belandde.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:25 schreef HeinekenAFCA het volgende:
quote:Koevermans: Tegen Ajax niet in basis
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Danny Koevermans verwacht woensdagavond tegen Ajax niet in de basis te starten. De aanvaller van PSV maakte afgelopen weekeinde in de slotfase nog wel de winnende treffer tegen Excelsior, maar is in Eindhoven nog geen vaste waarde . "Uit de laatste vier wedstrijden hebben we tien punten gehaald, dus ik verwacht niet dat er iets aan het spelsysteem wordt veranderd ", aldus 'De Koef'. "We gaan dus weer gewoon op de bank zitten, zo is het nu eenmaal."
Danny Koevermans is dolgelukkig met zijn winnende treffer tegen Excelsior.
Koevermans schikt zich vooralsnog in zijn rol als reserve. De voormalig AZ-speler stelt het teambelang immers boven alles. "Zelf moet ik het doen met de minuten die ik krijg", aldus de aanvaller tegenover PSV TV . In ieder geval tekent de goaltjesdief tegen Ajax voor eenzelfde scenario als tegen Excelsior. "Natuurlijk, ik teken altijd voor doelpunten."
quote:Roy Makaay heeft verbaasd gereageerd op het feit dat Ajax Samuel Kuffour heeft vastgelegd als opvolger van Jaap Stam. De spits van Feyenoord snapt niet wanneer de Amsterdammers de verdediger zouden moeten hebben gescout.
Makaay kent de spits nog uit zijn tijd bij Bayern München. "In de kleedkamer bij Bayern zat ik altijd naast Kuffour.Het was een rustige jongen in de groep. Als voetballer is het een typisch Afrikaanse verdediger: fysiek zeer sterk. Maar dat hij nu naar Ajax komt, verbaast me wel", geeft de goalgetter aan in het AD.
"Hij heeft al heel lang niet meer gespeeld. In mijn eerste jaar bij Bayern speelde hij af en toe, in het tweede jaar eigenlijk al helemaal niet meer", licht Makaay toe.
Ook de afgelopen twee seizoenen bij AS Roma kwam Kuffour nauwelijks aan de bak. Tijdens zijn verhuurperiode bij Livorno wist hij eveneens weinig indruk te maken.
over open deuren enzo gesprokenquote:
Zelf gemaakt? Wel gaaf in elk geval.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:49 schreef toma het volgende:
Voor de mensen die nog een originele wallpaper willen!
[ link | afbeelding ]
Let op! 4,04 MB
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:52 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zelf gemaakt? Wel gaaf in elk geval.
Hij komt hier net uit de printer rollen inderdaad. A3.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
Heitinga begint, Lindgren begint op de bank en Kuffour zit nog niet bij de selectie morgen.
Aldus onze Zeeuw, A3.
Dus:quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
Heitinga begint, Lindgren begint op de bank en Kuffour zit nog niet bij de selectie morgen.
Aldus onze Zeeuw, A3.
Zoals ik al zei: bij al die Afrikanen kun je er zo 3,4 jaar bijtellenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:00 schreef Blight het volgende:
Ik geloof er ook weinig van hoor, dat Kuffour pas 31 is..
quote:Lindgren bij selectie voor duel met PSV
Amsterdam, 29 jan 2008
Rasmus Lindgren zit woensdag bij de wedstrijdselectie voor het duel met PSV. De andere aanwinst, Sammy Kuffour, moet de wedstrijd tegen de Eindhovenaren nog aan zich voorbij gaan. Wellicht is hij er tegen Feyenoord wel bij.
Over de basiself kon en wilde trainer Adrie Koster dinsdag tijdens de persconferentie nog weinig zeggen. ,,Dat staat nog niet vast”, zei de trainer, die wel verklapte dat Kenneth Perez in de basis begint tegen zijn oude club. Dat Lindgren wel bij de selectie zit en Kuffour nog niet, is volgens Koster niet meer dan logisch. ,,Rasmus is topfit en heeft heel veel wedstrijdritme. Bij Kuffour is dat anders. Hij heeft vier maanden niet gespeeld. We willen geen risico’s met hem nemen. Misschien is hij klaar voor het duel met Feyenoord.”
Koster verwacht woensdag een zware wedstrijd tegen PSV. ,,Ik heb hun wedstrijd tegen Excelsior gezien. Daarin kon PSV niet overtuigen. Maar morgenavond zijn de belangen veel groter. Ik weet zeker dat PSV er dan wel staat.”
Het duel met PSV is ontzettend belangrijk met het oog op de strijd om het landskampioenschap. Bij winst slinkt het gat met de koploper uit Eindhoven tot twee punten, bij verlies wordt het verschil acht punten. ,,We moeten winnen om aansluiting te houden”, zegt Koster. ,,Maar zelfs als we verliezen, is de titel nog altijd haalbaar. Wat er woensdag ook gebeurt, ik denk dat de competitie tot het einde spannend blijft.”
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:02 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: bij al die Afrikanen kun je er zo 3,4 jaar bijtellen
Mooi gedaan gozerquote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:49 schreef toma het volgende:
[ link | afbeelding ]
Let op! 4,04 MB
Als ie goed speelt zal het mij een zorg zijn.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:00 schreef Blight het volgende:
Vet! Ik heb hem in gebruik!quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:49 schreef toma het volgende:
[ link | afbeelding ]
Let op! 4,04 MB
Ach en eigenlijk doet het er ook helemaal niet toe.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:00 schreef Blight het volgende:
]quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:06 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Als ie goed speelt zal het mij een zorg zijn.
quote:At olympic level, Kuffour became the youngest Olympic Football Champion of all-time, when he pocketed bronze at the 1992 Olympics with Ghana just before his 16th birthday. He was also a member of the Ghana team that made the quarter final at the same level in 1996.
Voegt lekker veel toe hier.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:21 schreef Damzkieee het volgende:
Loopt die Bonjovi hier ook niet rond?
[..]
Het Oosten.
Als jij het ook nog eens gaat quoten zijn er al 2 berichten aan vuil gemaakt. Je maakt het alleen maar erger.quote:
Schilder wakker wordeeeequote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:28 schreef Damzkieee het volgende:
Ik krijg net uit zeer betrouwbare bron door dat Schilder wordt verhuurd aan Heracles.
Gek he als je nooit speelt, terwijl je teruggehaald wordt voor in de basis?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:30 schreef Jasza het volgende:
[..]
Schilder wakker wordeeee![]()
Als je die gozer ziet lopen krijg je al slaapneigingen dus goed dat ie naar Heracles gaat
Denk niet dat hem een basisplek is beloofd.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:32 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Gek he als je nooit speelt, terwijl je teruggehaald wordt voor in de basis?
Hij is absoluut niet teruggehaald voor de basis. Gewoon als bankzitter.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:32 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Gek he als je nooit speelt, terwijl je teruggehaald wordt voor in de basis?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |