abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56409752
TVP
Paan!
pi_56409883
Sankoh en Kruiswijk zijn vandaag niet op de training verschenen...

Ik ben hier niet om vrienden te maken
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:31:28 #128
176521 Grulez
rasgroninger
pi_56410965
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:51 schreef latin_LiZzY het volgende:
Lovre is een prutser eerste klas, ondanks zijn intikkers.
Kijk je achterstevoren naar de wedstrijden ofwat?
pi_56411033
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:27 schreef Girth het volgende:

[..]

Gewoon blind door de muur geschoten. Zit totaal geen bedoeling achter, dus om je daar nou blind op te staren..
Vond het anders wel een aardige vrij trap.
pi_56411167
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:31 schreef Grulez het volgende:

[..]

Kijk je achterstevoren naar de wedstrijden ofwat?
Lijkt me wel, starend naar die lantaarnpaal buiten.
That's all folks!
pi_56411506
quote:
Nevland: ‘Ik ben nu supporter van de FC’

Vandaag was Erik Nevland voorlopig voor het laatst in Euroborg. De Noor wil nog minimaal één keer terugkomen om de supporters te bedanken voor zijn periode in Groningen. De naar Fulham vertrekkende spits nam al wel afscheid van spelers en staf.

De ontvangst is hartelijk. Iedereen bij FC Groningen gunt Nevland zijn gewenste transfer naar Engeland. Aan de grote tafel in het restaurant van Euroborg drinkt de Noor een bakje koffie met onder anderen trainer Ron Jans, teammanager Theo Huizinga en zijn kersverse voormalige ploeggenoten Paul Matthijs en Koen van de Laak. Even later komen ook Brian van Loo, Gijs Koopmans en Marnix Kolder hun vertrekkende aanvoerder feliciteren met zijn overgang en geluk wensen voor de toekomst. Van de technische staf ontvangt Nevland een boek. “Over Manchester United…”, lacht Nevland. Zoals bekend verbleef de Noorse spits eerder een periode in Engeland, bij de grootmacht uit Manchester.

Moeilijk
“Het afscheid is moeilijk”, zegt Nevland. “Je weet dat die dag een keer komt, maar die is nu sneller gekomen dan gedacht. Ik heb de afgelopen dagen niet veel tijd gehad om er over na te denken, maar toen ik daarstraks voor de groep stond en een afscheidswoordje moest spreken, was dat een moeilijk moment. Ik heb mijn ploeggenoten en de trainers bedankt voor de samenwerking en voor hun steun en natuurlijk heel veel succes gewenst voor het restant van dit seizoen.”

Reacties
Zowel bij de club als bij Nevland persoonlijk zijn de reacties op zijn vertrek naar Fulham positief geweest. “Blijkbaar gunt iedereen mij de mogelijkheid om in de Premier League te spelen. Ik vind het wel heel vervelend voor de club dat er in deze periode drie spelers zijn vertrokken. Ik snap dat dit moeilijk is voor FC Groningen. Ik had zelf liever ook het seizoen afgemaakt en dan in de zomer de overstap gemaakt, maar het was nu of nooit. Ik had het mezelf maar moeilijk kunnen vergeven als ik deze unieke gelegenheid niet had gegrepen.”

Niet in gespreid bedje
Nevland beseft dat hij niet in een gespreid bedje terecht komt in Londen. Fulham moet vechten voor lijfsbehoud. Zijn houvast is manager Roy Hodgson, de trainer met wie Nevland eerder samenwerkte bij zijn vorige club Viking Stavanger. “Aan hem heb ik deze transfer te danken”, weet de Noorse spits. “Onder hem zie ik meer kansen om aan spelen toe te komen. Ik neem aan dat hij zich niet sterk heeft gemaakt voor mijn komst om mij vervolgens in het tweede te laten voetballen… Het is een droom voor me in de Premier League te spelen.”

Afscheid
Nevland kijkt ook uit naar zijn afscheid van het publiek. “De supporters zijn vanaf het begin heel goed voor mij geweest. Er was een speciale band. Ze hebben mij enorm geholpen in wat ik hier heb bereikt. Ik blijf de club volgen. Ik word nu ook supporter van FC Groningen, ik word één van hen… Ik wil in Londen ook snel een tv en satellietschotel regelen waarop ik de Nederlandse wedstrijden kan ontvangen. Ik bewaar alleen maar goede herinneringen aan Groningen. Ik zal de club missen. Ik hoop snel afscheid te kunnen komen nemen, maar dat moeten de agenda’s wel toelaten. Hoe dan ook zal ik af en toe terugkeren naar Groningen.”

Bron: FC Groningen

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_56411621
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:39 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Lijkt me wel, starend naar die lantaarnpaal buiten.
Kutmod

ga jij even lekker staren naar die paal in je broek die je van dat gepruts van Lovre krijgt

pi_56413603
quote:
FC Groningen haalt Holla terug
30 januari, 17:27 uur

FC Groningen haalt voor de vacante positie van Rasmus Lindgren Danny Holla terug van FC Zwolle. De 20-jarige middenvelder is eigendom van de Trots van het Noorden maar was voor dit seizoen verhuurd aan de ploeg van trainer Jan Everse.

Holla is afkomstig uit de eigen jeugdopleiding van FC Groningen en speelde vorig seizoen tien officiële duels in de ploeg van trainer Ron Jans. De middenvelder kwam tijdens twee bekerwedstrijden in actie en maakte op 19 november 2006 zijn competitiedebuut in de Eredivisie tegen Willem II. In dat met 4-1 gewonnen duel was Holla de vervanger voor de geschorste Rasmus Lindgren. Daarna volgden nog vijf competitiewedstrijden en maakte Holla tevens zijn opwachting in de beide succesvol afgesloten play-off finalewedstrijden tegen FC Utrecht. In Zwolle speelde hij 23 wedstrijden, waarin hij acht keer scoorde.

De technische staf was dan ook zeer te spreken over de prestaties van de jonge middenvelder en vond het voor zijn verdere ontwikkeling verstandig Holla dit seizoen te verhuren. Diverse clubs toonden interesse en Holla koos uiteindelijk voor FC Zwolle. Bij die club werden de prestaties van Holla bijna wekelijks bekeken door vertegenwoordigers van FC Groningen. “En die rapporten waren goed”, laat algemeen directeur Hans Nijland weten. “Danny heeft zich in een half seizoen uitstekend weten te ontwikkelen. Na het vertrek van Lindgren was Holla voor ons een logische en meest voor de hand liggende optie.”
We laten onze beste spelers vertrekken en geven de jeugd een kans.
  woensdag 30 januari 2008 @ 17:39:59 #134
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_56413646
quote:
FC Groningen haalt voor de vacante positie van Rasmus Lindgren Danny Holla terug van FC Zwolle. De 20-jarige middenvelder is eigendom van de Trots van het Noorden maar was voor dit seizoen verhuurd aan de ploeg van trainer Jan Everse.

Holla is afkomstig uit de eigen jeugdopleiding van FC Groningen en speelde vorig seizoen tien officiële duels in de ploeg van trainer Ron Jans. De middenvelder kwam tijdens twee bekerwedstrijden in actie en maakte op 19 november 2006 zijn competitiedebuut in de Eredivisie tegen Willem II. In dat met 4-1 gewonnen duel was Holla de vervanger voor de geschorste Rasmus Lindgren. Daarna volgden nog vijf competitiewedstrijden en maakte Holla tevens zijn opwachting in de beide succesvol afgesloten play-off finalewedstrijden tegen FC Utrecht. In Zwolle speelde hij 23 wedstrijden, waarin hij acht keer scoorde.

De technische staf was dan ook zeer te spreken over de prestaties van de jonge middenvelder en vond het voor zijn verdere ontwikkeling verstandig Holla dit seizoen te verhuren. Diverse clubs toonden interesse en Holla koos uiteindelijk voor FC Zwolle. Bij die club werden de prestaties van Holla bijna wekelijks bekeken door vertegenwoordigers van FC Groningen. “En die rapporten waren goed”, laat algemeen directeur Hans Nijland weten. “Danny heeft zich in een half seizoen uitstekend weten te ontwikkelen. Na het vertrek van Lindgren was Holla voor ons een logische en meest voor de hand liggende optie.”

Daarvoor moest de clubleiding wel in gesprek met FC Zwolle, want in de verhuurovereenkomst was niet voorzien in een tussentijdse terugkeer van Holla naar Euroborg. “Zwolle heeft zich zeer correct en coöperatief opgesteld. We zijn blij dat we Holla direct aan de groep kunnen toevoegen. Hij is hier natuurlijk bij iedereen bekend en kan snel instromen”, aldus Nijland. Sander Rozema bewandelt de omgekeerde weg. De eveneens 20-jarige middenvelder uit Roden maakt het seizoen op huurbasis af in Zwolle. Rozema was sinds dit seizoen toegevoegd aan de eerste selectie van Ron Jans, maar speelde zijn wedstrijden vooral bij Jong FC Groningen.

Het contract van Danny Holla bij FC Groningen is opengebroken, verbeterd en verlengd en loopt nu tot medio 2010. Zijn oude verbintenis met de Trots van het Noorden liep aan het einde van dit seizoen af. FC Groningen had een optie het contract met een jaar te verlengen. Holla reageert enthousiast op zijn terugkeer in Euroborg. “Ik had niet verwacht zo snel al terug te keren. Ik ben blij dat FC Groningen het in me ziet zitten. Ik heb in een half jaar tijd veel geleerd bij FC Zwolle en dat alles zie ik nu terug in mijn nieuwe contract.”

Bron: FC Groningen
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  woensdag 30 januari 2008 @ 17:40:05 #135
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56413650
Wij hebben wel vertrouwen in de jeugd alhier.
pi_56413707
Zeer verstandig. Speelt prima bij Zwolle en zo gooi je niet onnodig geld over de balk aan een paniekaankoop.
pi_56413795
Holla
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_56414044
Mooi.

Is 't een Lindgren-type?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  woensdag 30 januari 2008 @ 18:01:02 #139
176521 Grulez
rasgroninger
pi_56414062
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:41 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Ja is zo goed als afgerond. Staat alleen nog niet in de media, maar dat zal niet lang meer duren..
jans zei op radio noord dat Erik vertrekt.

edit
Maar is het geen idee om Holla terug te halen? Doet het prima bij Zwolle.

Interview jans
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:56 schreef Grulez het volgende:
Holla terughalen vind ik een uitstekend idee. Nederlandse speler uit de eigen jeugd die het ook al prima heeft gedaan op die positie.
Ik ben blij dat ze ons advies serieus nemen
  woensdag 30 januari 2008 @ 18:04:56 #140
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_56414124
Ah, goed nieuws inderdaad.
pi_56414212
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 18:01 schreef Grulez het volgende:

[..]

[..]

Ik ben blij dat ze ons advies serieus nemen
Ik denk dat we maar eens om Messi moeten gaan roepen...
  woensdag 30 januari 2008 @ 18:12:01 #142
176521 Grulez
rasgroninger
pi_56414277
Verstandige keuze om Holla terug te roepen. Kent de club en is een veel betere optie dan Obodai. Vond het al jammer dat hij verhuurd werd.
pi_56414333
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 18:12 schreef Grulez het volgende:
Verstandige keuze om Holla terug te roepen. Kent de club en is een veel betere optie dan Obodai. Vond het al jammer dat hij verhuurd werd.
Neemt niet weg dat Holla zich nog steeds op het hoogste niveau moet bewijzen. Leuk dat Groningen de jeugd een kans geeft, maar we zijn nog steeds flink verzwakt door het vertrek van Lindgren en Nevland. Hoop op nog een middenvelder die iets extra's toevoegt. Spelers als Holla, Metaj, Hiariej en Nijland zijn talentvolle spelers maar je wint er de oorlog niet mee
  woensdag 30 januari 2008 @ 18:21:50 #144
176521 Grulez
rasgroninger
pi_56414475
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 18:15 schreef latin_LiZzY het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat Holla zich nog steeds op het hoogste niveau moet bewijzen. Leuk dat Groningen de jeugd een kans geeft, maar we zijn nog steeds flink verzwakt door het vertrek van Lindgren en Nevland. Hoop op nog een middenvelder die iets extra's toevoegt. Spelers als Holla, Metaj, Hiariej en Nijland zijn talentvolle spelers maar je wint er de oorlog niet mee
Ik denk dat je met Holla en Cahais wel een enigszins de oorlog aan kan gaan. Het gemis van Lindgren is natuurlijk bijna niet op te vangen.
pi_56414822
Goed dat Holla terug is. Misschien nog een aankoopje doen?
pi_56414900
Hij deed het ook prima in Zwolle, voor hen een aderlating dit.
That's all folks!
  woensdag 30 januari 2008 @ 18:45:29 #147
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_56414945
Ze krijgen Sander Rozema ervoor terug. Is ook niet mis hoor.
Daarnaast kunnen we nu met een beste zak geld op zoek naar een waardige opvolger voor Nevland, al hoeft die niet per sé deze periode te komen.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_56415092
Ik vraag me af of ze die Braziliaan die op proef is ook nog een contract gaan geven..
Verder is er nu natuurlijk wat meer geld voor een spits beschikbaar.
  woensdag 30 januari 2008 @ 19:24:07 #149
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_56415752
Goed dat ze Holla terug halen. Ik was er destijds al niet blij mee dat hij werd verhuurd.

Hij is veel beter dan Obodai en niet veel minder dan Lindgren. Zijn vrije trap is in ieder geval beter dan die van Lindgren.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_56415946
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')