Wat ik van de week weer zag.
De Polaroid(tm) wet. De moordenaar stuurt de politie een waarschuwing in de vorm van een afgehakte hand en een foto.
De foto is uiteraard met een instant camera geschoten, want dat is zo logisch.. niemand die foto's maakt met een gsm, digitale camera of een iphone of weet ik wat.
Een levensgevaarlijk, maniakale moordenaar is aan het eind van de film door de vangrail gereden en 20 meter naar beneden op de kop beland. De sherrif gaat er in zijn eentje op af, zonder pistool in de aanslag en ziet det de schurk er niet in zit. Daarna heeft de schurk nog zoveel kracht over, dat hij de sherrif met een vuistslag doodslaat. Een moment later als hij de slachtoffers weer lastig valt, is hij ineens weer geradbraakt zoals het hoort en slentertj hij heen en weer als een zombie. Tuurlijk man.
Waar ik ook zo ziek van word zijn die analyses voor de 20ste keer. Detective wil de zaak niet verliezen, en gaat het bewijs nog eeeeeen keer onderzoeken. Plots hoort hij wat, heee luister eens wat is dat, vliegtuiggeluiden=vliegveld!! Gelijk gaan ze naar een huis dat ergens in de buurt staat van dat vliegveld en ze pakken de moordenaar nog net voordat hij wat fouts van plan was. GRRRR
Nog eentje, altijd zo realistich hoe angst wordt geacteerd. Komt een man het kantoor van de baas binnenstormen:
man: Chief,,, .. hijg... stev.. ste.. aargh...
boss: now take it easy and stay calm, what is it that you want to say
man: steve is dead!!!!
okee, dus op commando kunnen mensen in een shock weer rustig praten, dat gebeurt echt altijd dat is so fokking ongeloofwaardig. En het gebeurt gewoon in saaie detectives waar je toch wel verwacht dat ze wat creatiever zijn.
De politie arriveert niet alleen als het vuurwerk al is afgelopen, maar de brandweer en ambulance komen nooit. Als ze wel komen dan is dat pas de volgende ochtend.
Ik vond het wel een goeie dat iemand er op wees dat de good guy altijd wordt afgeranseld door de villain. Als hij hem heeft met zijn hoofd op de rand van het dak en hij hem er alleen nog hoeft af te duwen, moet hij altjid nog iets zeggen als: die vriendin van je was echt zo slecht in bed, waardoor de held ineens extra kracht krijgt en de schurk met een lenige judoworp onderwaarts van het dak gooit. ZUCHTTT
[ Bericht 0% gewijzigd door Brett-Anderson op 16-06-2009 21:26:13 ]
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .