Hij gelooft het echt!quote:
quote:A source tells Radar that Church leaders have been so flustered by "Anonymous"— the online collective that has made a point of disrupting Scientology's day-to-day operations after it attempted to prevent the dissemination of the now-infamous Tom Cruise video—that they've asked the U.S. Attorney General's office in Los Angeles, the FBI, as well as the LAPD to launch a criminal investigation into possible criminal a
quote:
quote:Is Scientology verantwoordelijk voor de Irak oorlog?
quote:Op maandag 28 januari 2008 21:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Tom is the man!![]()
http://www.nieuws.nl/493627
quote:Ook zouden de leiders van de geloofsovertuiging de acteur zien als hun nieuwe Messias.
Dat Amerikanen&geloofsgenoten meer heil zien in een acteur als leiderdan in een intelligent persoon is al jaren bekend, dat ze een geloof/religie/sekte baseren op de verzinsels van een sci-fi auteur, en daar miljoenen volgelingen mee weten te krijgen baart me veel meer zorgenquote:Op maandag 28 januari 2008 21:47 schreef BrandX het volgende:
Ook zouden de leiders van de geloofsovertuiging de acteur zien als hun nieuwe Messias
1) Ik aanvaard de autoriteit van een buitenlands hof niet. Zeker niet een zogenaamde mensenrechtenquote:Op maandag 28 januari 2008 19:56 schreef vero-legata het volgende:
Als je denkt dat je idd het recht hebt eigen rechter te mogen spelen ondanks de bevindingen van het Europese Hof van de Rechten van de Mens dan denk ik dat je nog goed moet nadenken over de basisideeen die ten grondslag liggen aan onze rechtstaat. En anders zou ik voor jezelf eens nagaan of je dan ook bereid bent de consequenties daarvoor te dragen als je denkt dat je boven de wet staat.
tja, reagan is niet voor niets president geweest.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:49 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Dat Amerikanen&geloofsgenoten meer heil zien in een acteur als leiderdan in een intelligent persoon is al jaren bekend, dat ze een geloof/religie/sekte baseren op de verzinsels van een sci-fi auteur, en daar miljoenen volgelingen mee weten te krijgen baart me veel meer zorgen
Die is uiteraard t bekendst, maar vergeet unkle Arnie niet als gouverneur, en Clint Eastwood als burgemeester van een of ander suf stadje, ik zou persoonlijk liever een burgervader met een academische achtergrond hebben dan een acteur, maar kennelijk denken hele volksstammen daar anders over.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:51 schreef BrandX het volgende:
tja, reagan is niet voor niets president geweest.
eensch.quote:Op maandag 28 januari 2008 23:03 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Die is uiteraard t bekendst, maar vergeet unkle Arnie niet als gouverneur, en Clint Eastwood als burgemeester van een of ander suf stadje, ik zou persoonlijk liever een burgervader met een academische achtergrond hebben dan een acteur, maar kennelijk denken hele volksstammen daar anders over.
Blijft staan dat het geloven in sprookjes veel gevaarlijker is, en of die nou 2000 jaar geleden door een stel ouwe mannen zijn verzonnen of door een sci-fi schrijver met een te grote fantasie
[..]quote:Op maandag 28 januari 2008 22:50 schreef dystopian het volgende:
Dat maakt niet zo veel uit of jij dat wel of niet aanvaard. Deze uitspraak zorgt voor jurispredentie in alle andere landen die de europese mensenrechten hebben geratificeerd en daar hoort Nederland ook bij. Daarom hebben we juist zaken als wetten en rechtbanken omdat dan niet elke idioot zijn eigen "justice" gaat zoeken. Wens je dat niet te respecteren en zelf wetten te schenden dan mag dat uiteraard maar je bent vanaf dat punt wel strafbaar onder de wet.quote:1) Ik aanvaard de autoriteit van een buitenlands hof niet. Zeker niet een zogenaamde mensenrechten
beschermd hof pretendeert te zijn dat tegelijkertijd een overduidelijk mensenrechtende tot beschermbare religie betiteld.
De wet staat ook ten dienste van het volk, maar ik snap dat jij blijkbaar kunt bepalen wat mag en niet en wat morele wetten zijn en niet. Ik weet niet precies wat je gestudeert hebt maar gezien je eerdere volledig argumentatieloze antwoorden heb ik zo mijn twijfels in jouw kunnen hierin. Misschien moet je het concept van trias politica nog eens doornemen.quote:2) De wet moet ten aller tijde ten dienste staan van het volk. Mocht een wettelijke uitspraak door een gerechtshof in tegenstelling tot dit doel staan, dan is het de taak van het volk om deze uitspraak te verwerpen. Het volk staat niet in dienst van de wet, religie, of de regering, maar juist andersom.
Als dat zo is dan ben je klaar, dan stap je naar de rechtbank, wijs je aan op welke gronden ze de Nederlandse grondwet overtreden en ik denk dat als je dat wint dat je een groot man zult worden. Dan heb je een organisatie aangepakt zoals het hoort namelijk via de wet. Hier de grondwet, succes. http://nl.wikisource.org/wiki/Nederlandse_grondwet/Hoofdstuk_1quote:3) De praktijken van de Kerk van Scientology staan in directe oppositie van de principelen der vrijheid die de Nederlandse staat al sinds de Republiek kent.
Nou ik heb zelf niets te vrezen om mijn part doekt heel scientology morgen op dat zal me worst wezen. Ik denk alleen dat je serieus een steekje los hebt als je wetten gaat lopen breken tegenover een organisatie die juridisch redelijk geschoold is omdat het een hype is, zeker omdat ze vlakbij een politieburo zit die blijkbaar geen problemen met ze heeft.... er doemt opeens een plaatje bij mij op van Don Quichotte die met een lans op een ezel molens aanvalt...quote:4) You can not prevail forever against the angry masses of the body politic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |