Hij ging toch naar Farnborough in Engeland?quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:05 schreef JuiceJuice het volgende:
En hij is weer in de lucht. Gaat naar het zuiden nu volgens Flightradar
Hij gaat eerst terug naar de "fabriek" in Toulouse waar 'ie vanochtend vandaan kwam...quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij ging toch naar Farnborough in Engeland?
Ow ok, ik dacht dat Farnborough al op vrijdag begonquote:Op donderdag 15 juli 2010 19:46 schreef Taneli het volgende:
[..]
Hij gaat eerst terug naar de "fabriek" in Toulouse waar 'ie vanochtend vandaan kwam...
En morgen staat ie weer op een testvluchtje naar Zürich om 6.20, wellicht dat ie vanaf daar meteen doorvliegt naar Farnborough...quote:Op donderdag 15 juli 2010 19:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Ow ok, ik dacht dat Farnborough al op vrijdag begon
Klotenquote:Op donderdag 15 juli 2010 20:05 schreef Taneli het volgende:
[..]
En morgen staat ie weer op een testvluchtje naar Zürich om 6.20, wellicht dat ie vanaf daar meteen doorvliegt naar Farnborough...
Europese promotie-tourquote:Op donderdag 15 juli 2010 20:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Kloten
Gaan ze nu alle vliegvelden in de wereld uitproberen om te zien of ze die A380 wel aankunnen?
Wtf vloog je first clasdquote:Op donderdag 15 juli 2010 20:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Ben met Emirates met de A380 van Dubai naar Auckland gevlogen.
Goddelijk luxe
Douche, prive cabine, een bed, geweldig entertainment systeem.
Als je een pic van de stub van je boarding pas laat zien geloof ik je direct. Ik doe het binnenkort maar in Economy, DXB-BKK .................quote:Op donderdag 15 juli 2010 20:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Ben met Emirates met de A380 van Dubai naar Auckland gevlogen.
Goddelijk luxe
Douche, prive cabine, een bed, geweldig entertainment systeem.
Dus omdat meneer een camera in zijn klauwen heeft moet de rest maar even wijkenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:56 schreef elcastel het volgende:
Ik ben normaal niet zo'n heethoofd (alhoewel), maar ik stond dus op de spottersplek aan de IJweg. Na 9 uur kwamen er steeds meer mensen op het braakliggende stukje naast dat terrein staan. Na (vriendelijk) roepen gingen sommigen weg, maar er stond dus een hele rits volk in mijn beeld. Ik hou zat over, maar nu net de foto's waar ik wel even mee aan de bak wou staan al die broodmongolen. Ik poets me suf om ze eruit te krijgen en verbijt me opnieuw over die asociale honden.
Zo, ik ben eraf.
Wat een ontzettende onzin, die mensen kunnen prima 5 meter naar achteren en hetzelfde beeld behouden, zónder dat ze anderen daarmee in de weg staan. Je hebt ook nog zoiets als logisch nadenken, zeker als je er ook nog eens op geattendeerd wordt.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 23:22 schreef bleiblei het volgende:
Dus omdat meneer een camera in zijn klauwen heeft moet de rest maar even wijken.
Dat is pas asociaal. Er zijn meer mensen op de wereld dan jij.
Ik heb echt een godvergeten schurfthekel aan de fotografen tegenwoordig. Het worden er steeds meer en ze vinden allemaal dat het terrein tussen die camera en het te fotograferen object van hun is.
Snap die ophef ook niet zo... Gewoon een 747 op steroiden...quote:Op zaterdag 17 juli 2010 00:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
Leuk toestel, maar tov van een 747 scheelt het qua grootte toch ook weer niet zo heel veel?
[ afbeelding ]
Er vliegt er vaak genoeg 1 over, meerdere keren per dag zelfs volgens mij.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:08 schreef Iemand91 het volgende:
Er vliegt nu een A380 van Qantas over Nederland (nu bij Soest)
Misschien, maar ik keek op die radar-site hier ergens genoemd om te kijken naar het vliegtuig van een zus van me en toen zag ik die A380 ook er tussen ineens (rond klikken op die vliegtuigen). En er zijn maar 27 in gebruik dus elke dag lijkt me nietquote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Er vliegt er vaak genoeg 1 over, meerdere keren per dag zelfs volgens mij.
Denk er wel aan dat die radar (Casper zeker?) een tijdje achterloopt (kwartier dacht ik).quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:20 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Misschien, maar ik keek op die radar-site hier ergens genoemd om te kijken naar het vliegtuig van een zus van me en toen zag ik die A380 ook er tussen ineens (rond klikken op die vliegtuigen). En er zijn maar 27 in gebruik dus elke dag lijkt me niet
Er komen er 4 per dag op Heathrow (2x Singapore Airlines, 1x Emirates, 1x Qantas)quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Denk er wel aan dat die radar (Casper zeker?) een tijdje achterloopt (kwartier dacht ik).
A380 vliegt lijndienst naar Londen, maar weet niet zeker of dat elke dag is
Al heel veel,quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:18 schreef TTD het volgende:
weet er iemand misschien welke ritten er met de a380 worden gevlogen?
Omdat de Polderbaan de langste baan is. Niet dat de andere banen geen A380 aankunnen, maar ik gok dat ze de eerste landing zo safe mogelijk wilden uitvoeren.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 16:46 schreef Rydell het volgende:
Waarom moest ie nou op de Polderbaan landen!?Vanaf mijn werkplek heb ik namelijk een fantastisch uitzicht op de Zwanenburgbaan, haha... Jammer genoeg draaiden we op de zaak met een half team, anders kon ik er even tussenuit sneaken!
quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:36 schreef Iemand91 het volgende:
's werelds lelijkste vliegtuig vloog ook net over NL; de Airbus Beluga
Die lengtes van de andere banen zijn ze vast wel eerder geland. Veel verschil zal er dan niet wezen met dezelfde lengte op Schiphol. Tenzij het bij bergen, zee o.i.d. lag.quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:45 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Omdat de Polderbaan de langste baan is. Niet dat de andere banen geen A380 aankunnen, maar ik gok dat ze de eerste landing zo safe mogelijk wilden uitvoeren.
Grappenmaker. Bepaalde onderdelen van de fuselage (tail sectie e.d.) worden er misschien ermee vervoerd, maar de complete romp past toch echt niet. En als het gepast had, dan was het veels te zwaar. Die komen over water en land naar Toulouse.quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:48 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hierin worden ook complete rompen van de A380 vervoerd!
Denk niet dat de hoofdreden is. Polderbaan was op dat moment gewoon de enige baan beschikbaar ivm wind en geluidsoverlast (preferente baan). En de lengte bij landing is ook niet echt nodig, een paar meter breder kwam meer van pas denk ikquote:Op maandag 9 augustus 2010 23:45 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Omdat de Polderbaan de langste baan is. Niet dat de andere banen geen A380 aankunnen, maar ik gok dat ze de eerste landing zo safe mogelijk wilden uitvoeren.
Sorry, het was een complete romp voor een A310 en delen van de romp van de A380quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 06:49 schreef OEM het volgende:
[..]
Grappenmaker. Bepaalde onderdelen van de fuselage (tail sectie e.d.) worden er misschien ermee vervoerd, maar de complete romp past toch echt niet. En als het gepast had, dan was het veels te zwaar. Die komen over water en land naar Toulouse.
En die van de 320 serie, 330 en de 340 serie. Zover ik weet kan die van de eerder genoemde series alles vervoeren (Uiteraard in losse delen en niet alles tegelijk) en voor de 380 maar enkele delen...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:25 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Sorry, het was een complete romp voor een A310 en delen van de romp van de A380![]()
Of Schiphol klaar is weet ik niet, met de eerste vlucht is de afhandeling getest en ik weet niet wat daar uitgekomen is. Wel heb ik het gerucht gelezen dat Emirates vanaf oktober met een A380 wil komen, maar dat zal voorlopig nog niet gebeuren lijkt me.quote:Op maandag 16 augustus 2010 12:45 schreef rubje het volgende:
Ik las dat Schiphol nog lang niet klaar is voor de AB380 en je dus naar Parijs of London zal moeten uitwijken als je zo graag ermee wilt vliegen. kaartje schijnt ook niet goedkoop te zijn las ik. Klopt dat?
quote:Op maandag 16 augustus 2010 17:02 schreef Saekerhett het volgende:
Ik vind dat KLM ook een paar A380's moet bestellen. Ik bedoel: kijk hoe fucking leip:
[ afbeelding ]
Achja, troost. Vind dit wel iets meerquote:Op maandag 16 augustus 2010 17:38 schreef Piles het volgende:
[..]
![]()
Gelijk m'n eigen gerucht even ontkrachten: vanaf november komt Emirates met 777-300ER, dus geen A380.
Filmpje als troost:
Dat wel idd. Ik heb er 2.quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:09 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Achja, troost. Vind dit wel iets meer![]()
![]()
[ afbeelding ]
Maar A380 is natuurlijk wel gewoon vet om te hebben.
Geef mij maar die lange triple. Opbokken met die spuuglelijke 380quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:09 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Achja, troost. Vind dit wel iets meer![]()
![]()
[ afbeelding ]
Maar A380 is natuurlijk wel gewoon vet om te hebben.
KLM Sud vliegt er al mee vanaf Parijsquote:Op maandag 16 augustus 2010 17:02 schreef Saekerhett het volgende:
Ik vind dat KLM ook een paar A380's moet bestellen. Ik bedoel: kijk hoe fucking leip:
[ afbeelding ]
Alsof zo'n 777-300 een geweldig ding is. Zwabberende staart en inrichting door de meeste maatschappijen zwaar verziekt met die 3-4-3 stoel opstelling die zo onderdehand aardig op RyanAir begint te lijken.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:29 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Geef mij maar die lange triple. Opbokken met die spuuglelijke 380
Geloof me, hij is groot.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:00 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik vind die A380 nou eigenlijk helemaal niet zo groot. Hij is gewoon hoog, that's it.
Geen idee, heb nooit met een 77W gevlogen dus ken ze verder niet van binnen. Ik had het puur over de buitenkantquote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:40 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Alsof zo'n 777-300 een geweldig ding is. Zwabberende staart en inrichting door de meeste maatschappijen zwaar verziekt met die 3-4-3 stoel opstelling die zo onderdehand aardig op RyanAir begint te lijken.
SVP nu even niet zeggen dat ik dan maar business class moet vliegen want dat vind ik weggegooid geld zolang er nog voldoende alternatieven zijn.
Ik heb 'm al een paar keer gezien hoor. Ik vind 'm echt niet bijzonder. Hij valt in ieder geval niet erg op.quote:
Een hummer ook niet, tot je er een golf naast zet.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:52 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik heb 'm al een paar keer gezien hoor. Ik vind 'm echt niet bijzonder. Hij valt in ieder geval niet erg op.
Er is maar 1 elegant passagiersvliegtuigquote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:22 schreef Dos37 het volgende:
Hij is wel elegant vind ik behalve van voren dan lijkt het net alsof ie een tumor op zijn hoofd heeft.![]()
Ze hadden die cockpit precies tussen dek 1 en 2 in moeten maken.
Dat mag, maar ik heb staan douchen op 30.000 voet, en dat is toch echt heel erg geilquote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:43 schreef Lightning_NL het volgende:
[ afbeelding ]
Zo erg veel scheelt het zeker niet. En ik vind de 747 gewoon veeeeeeel mooier.
Haha, waarom zou je willen douchen in een vliegtuig? Dat lijkt me enorm kut en bovenal overbodig.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat mag, maar ik heb staan douchen op 30.000 voet, en dat is toch echt heel erg geil
Als je een vlucht hebt van een uur of 14 en lekker hebt liggen slapen in je bed, is het douchen een kroon op de luxe en comfort.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:53 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Haha, waarom zou je willen douchen in een vliegtuig? Dat lijkt me enorm kut en bovenal overbodig.
Tuurlijk, en je kan ook een boterhammetje van thuis meenemen ipv buiten de deur eten.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:01 schreef Lightning_NL het volgende:
Tja... Het is wel luxe enzo. Maar ik vind het zwaar overdreven. En dit kun je ook gewoon in een ander vliegtuig doen hoor, maar dit is natuurlijk meer zo'n prestige dingetje. En de prijs zal wel astronomisch zijn. Dan douche je toch veel liever lekker in je hotel ofzo?
Was, helaas. Maar ik ben het met je eens. Toen ze nog vlogen had ik het geld er niet voor en ik vrees dat het nog wel een tijdje voor er weer supersonisch met passagiers gevlogen wordt.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er is maar 1 elegant passagiersvliegtuig
[ afbeelding ]
Mee eensquote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:22 schreef Dos37 het volgende:
Ze hadden die cockpit precies tussen dek 1 en 2 in moeten maken.
Ja dat zijn wel mooie plaatjes. Lijken wel zo van het internet geplukt. Dus post hier nu eens een scan van je boardingpass en we geloven je nog ook.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je een vlucht hebt van een uur of 14 en lekker hebt liggen slapen in je bed, is het douchen een kroon op de luxe en comfort.
[ afbeelding ]
Ach gus, zijn we jaloers?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 12:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja dat zijn wel mooie plaatjes. Lijken wel zo van het internet geplukt. Dus post hier nu eens een scan van je boardingpass en we geloven je nog ook.
Je zegt het precies verkeerd om.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:05 schreef Iemand91 het volgende:
Bovendien gelooft Boeing nu in meerdere kleine vliegtuigen die van hub naar hub vliegen en Airbus gaat voor grote vliegtuigen met minder hubs. Persoonlijk denk ik dat Boeing toch gelijk gaat krijgen op de lange termijn.
Ik bedoelde Boeing meer kleinere vliegtuigen,vaker vliegen meer vluchten en Airbus meer grote vliegtuigen naar grote vliegvelden en vandaar met kleinere vliegtuigen verder. Ik dacht echt dat ik dat een keer gelezen/gezien heb....quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:12 schreef OEM het volgende:
[..]
Je zegt het precies verkeerd om.
Boeing gaat voor point-hub-point,
Airbus gaat voor point-hub-hub-point.
Klopt. alleen je zei dat je met een groot vliegtuig langs minder hubs komt, terwijl die grote vliegtuigen juist van hub naar hub vliegen (dus 3 vliegbewegingen: x->hub1->hub2->y). In tegenstelling tot de "kleinere" die of meteen van x naar y vliegen of via een hub.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 15:24 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik bedoelde Boeing meer kleinere vliegtuigen,vaker vliegen meer vluchten en Airbus meer grote vliegtuigen naar grote vliegvelden en vandaar met kleinere vliegtuigen verder. Ik dacht echt dat ik dat een keer gelezen/gezien heb....
En Boeing net zo hard met doorontwikkelen van de 747, de 747-8. Het lijkt me ook nogal wat om te zeggen dat het echt of-of is, volgens mij ligt alleen het zwaartepunt net wat anders bij de twee maatschappijen. Ze snappen beide echt wel dat voorlopig zowel kleinere vliegtuigen voor korte afstanden als grotere voor drukke verbindingen nodig zijn.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 15:34 schreef OEM het volgende:
[..]
Klopt. alleen je zei dat je met een groot vliegtuig langs minder hubs komt, terwijl die grote vliegtuigen juist van hub naar hub vliegen (dus 3 vliegbewegingen: x->hub1->hub2->y). In tegenstelling tot de "kleinere" die of meteen van x naar y vliegen of via een hub.
Overigens is airbus natuurlijk net zo hard bezig met de 787 concurrent, de A350.
Inderdaad. De basisfilosofie kan misschien anders zijn (geweest), maar ze bouwen natuurlijk van alles in alle soorten maten. Jammer dat de 748i zo slecht verkoopt.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 15:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En Boeing net zo hard met doorontwikkelen van de 747, de 747-8. Het lijkt me ook nogal wat om te zeggen dat het echt of-of is, volgens mij ligt alleen het zwaartepunt net wat anders bij de twee maatschappijen. Ze snappen beide echt wel dat voorlopig zowel kleinere vliegtuigen voor korte afstanden als grotere voor drukke verbindingen nodig zijn.
Bijna goed:quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:12 schreef OEM het volgende:
[..]
Je zegt het precies verkeerd om.
Boeing gaat voor point-hub-point,
Airbus gaat voor point-hub-hub-point.
Boeing gaat voor point-to-point bekeken vanuit het oogpunt van de passagier. In de realiteit zal 1 van die points vaak een hub zijn. Oude blog van Randy: http://www.boeing.com/randy/archives/2005/05/your_point_of_v.htmlquote:Op zondag 29 augustus 2010 23:21 schreef Archie het volgende:
[..]
Bijna goed:
Boeing gaat voor port-port
Airbus gaat voor port-hub-hub-port
Ach, jammer.. Die 747 ken ik nu onderhand wel, tijd voor wat meer A380 in de lucht.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 15:54 schreef OEM het volgende:
[..]
Inderdaad. De basisfilosofie kan misschien anders zijn (geweest), maar ze bouwen natuurlijk van alles in alle soorten maten. Jammer dat de 748i zo slecht verkoopt.
Het gaat uiteindelijk om wat de vliegtuigmaatschappijen willen. Even een update:quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:21 schreef Archie het volgende:
[..]
Bijna goed:
Boeing gaat voor port-port
Airbus gaat voor port-hub-hub-port
bronquote:Emirates: nog dertig A380's als nieuwe luchthaven klaar is
DUBAI - Luchtvaartmaatschappij Emirates wil nog dertig Airbus A380's bestellen als het bedrijf zich verzekerd weet van voldoende luchthavencapaciteit. Dat heeft topman Tim Clark van Emirates gezegd in een interview met Reuters. De maatschappij verhoogde in juni het aantal bestelde A380's nog van 58 naar 90.
Volgens Clark wilde Emirates de order uitbreiden tot 120 toestellen, maar werd vanwege capaciteitsrestricties voorlopig gekozen voor 90 A380’s.
In Dubai is de laatste jaren hard gewerkt aan de opening van een tweede grote internationale luchthaven, Al Maktoum International Airport. Het vliegveld is inmiddels gedeeltelijk operationeel en wordt gebruikt door enkele vrachtmaatschappijen. Vanaf 2011 vinden er ook passagiersvluchten plaats.
Als door de opening van Al Maktoum International Airport voldoende capaciteit vrijkomt, wil Emirates ook de laatste dertig A380’s bestellen. Daarnaast ondersteunt de maatschappij vliegtuigbouwer Boeing bij de ontwikkeling van een nieuwe generatie 777’s. Emirates zoekt een opvolger voor de oudste 777’s in de vloot.
Ahum, nee, bottom line gaat het erom wat de passagiers willen.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:16 schreef Mylene het volgende:
[..]
Het gaat uiteindelijk om wat de vliegtuigmaatschappijen willen. Even een update:
[..]
bron
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:02 schreef GenesiZ het volgende:
Best behendig hoor zo'n 380, dit is de show van 2010 maar ik heb daar ook gestaan in 2008. Daar ging hij ook zo lekker tekeer
Die ken ik, geweldig!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:34 schreef OEM het volgende:
[..]
That's a pretty good trick doc, but can you do this?
quote:KLM zal geen A380's kopen. Die zijn/blijven bij AFI.Op woensdag 13 oktober 2010 21:08 schreef Straalkachel het volgende:
Tijdens mijn stage bij de KLM werd mij verteld (door een projectmanager) dat KLM voorlopig/misschien wel niet van plan is om met A380's te gaan vliegen. Dit vind ik zelf ook vrij logisch want het is ook veel goedkoper voor de klem om met relatief "kleinere" vliegtuigen(737's & a320's?) op en neer naar drukke bestemmingen te vliegen (bijv. suriname) dan in met zo'n grote guppy. Voor langere afstanden hebben zij de 777's en a330's voor, wat dus zuiniger is. Maar uiteindelijk is AFI de eindbeslisser.. airbus <-> AFIdenk ik dan..
bronquote:Andere maatschappijen blijven vliegen met A380
DRIEBERGEN - In navolging van Qantas heeft vooralsnog geen enkele luchtvaartmaatschappij die met de Airbus A380 vliegt besloten de toestellen aan de grond te houden. Singapore Airlines, Emirates, Air France en Lufthansa zien geen reden om naar aanleiding van het incident met een A380 van Qantas de vluchten te schrappen.
Qantas houdt de A380's aan de grond totdat duidelijk is wat er gebeurde. Op videobeelden die na de landing werden gemaakt is te zien dat er delen van een motor zijn afgevallen. Ook zijn brandsporen zichtbaar.
De A380s van Qantas zijn voorzien van Rolls-Royce Trent 900-motoren. Dat geldt ook voor de A380s van Lufthansa en Singapore Airlines. De superjumbos van Air France en Emirates hebben GP7000-motoren van Engine Alliance.
Je moet eens weten dat dit vliegtuig uit ten treure getest is.quote:Op donderdag 4 november 2010 10:46 schreef rubje het volgende:
eerst had ik zoiets van: "Wauw.. dat is echt een bazenvliegtuig" maar na deze laatste foto denk ik van: "hmm... wel groot maar verre van stevig of veilig terwijl het net nieuw is."
Uitbarsting Merapi? Zal wel niet, maar is natuurlijk in de richting. Best een klap geweest aan die foto's te zien!quote:
Ziet eruit als een onthoofde kangaroo.quote:Op donderdag 4 november 2010 12:26 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Uitbarsting Merapi? Zal wel niet, maar is natuurlijk in de richting. Best een klap geweest aan die foto's te zien!![]()
[ afbeelding ]
Maar het ding vliegt wel gewoon door, zelfs met enigszins beschadigde vleugel!quote:Op donderdag 4 november 2010 10:46 schreef rubje het volgende:
eerst had ik zoiets van: "Wauw.. dat is echt een bazenvliegtuig" maar na deze laatste foto denk ik van: "hmm... wel groot maar verre van stevig of veilig terwijl het net nieuw is."
Dat lijkt me niet iets bijzonders eerlijk gezegd... Als ik me niet vergis is van de Boeing 747 ook bekend dat 'ie desnoods op één motor nog door kan blijven vliegen. En een kleine aantasting in de aerodynamische vorm moet al helemaal geen probleem zijn; dat zorgt hooguit voor extra brandstofgebruik geloof ik.quote:Op donderdag 4 november 2010 15:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Maar het ding vliegt wel gewoon door, zelfs met enigszins beschadigde vleugel!
Ik zou zeggen dat dit juist een voorbeeld is van goed doordacht failsafe ontwerp.
Zelfs als de aerodynamische vorm van 1 van de vleugels is aangetast is het vliegtuig nog prima bestuurbaar blijkbaar
Dat was ook het eerste wat ik dacht ...quote:Op donderdag 4 november 2010 12:26 schreef Qebbel het volgende:
Uitbarsting Merapi? Zal wel niet, maar is natuurlijk in de richting. Best een klap geweest aan die foto's te zien!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |