abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 juli 2010 @ 18:05:04 #102
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_84099752
En hij is weer in de lucht. Gaat naar het zuiden nu volgens Flightradar
  donderdag 15 juli 2010 @ 18:12:55 #103
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_84099981

















[ Bericht 82% gewijzigd door JuiceJuice op 15-07-2010 18:21:05 ]
  donderdag 15 juli 2010 @ 18:44:59 #104
104871 remlof
Europees federalist
pi_84100923
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 18:05 schreef JuiceJuice het volgende:
En hij is weer in de lucht. Gaat naar het zuiden nu volgens Flightradar
Hij ging toch naar Farnborough in Engeland?
pi_84103301
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 18:44 schreef remlof het volgende:

[..]

Hij ging toch naar Farnborough in Engeland?
Hij gaat eerst terug naar de "fabriek" in Toulouse waar 'ie vanochtend vandaan kwam...
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
  donderdag 15 juli 2010 @ 19:58:42 #106
104871 remlof
Europees federalist
pi_84103961
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 19:46 schreef Taneli het volgende:

[..]

Hij gaat eerst terug naar de "fabriek" in Toulouse waar 'ie vanochtend vandaan kwam...
Ow ok, ik dacht dat Farnborough al op vrijdag begon
pi_84104326
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 19:58 schreef remlof het volgende:

[..]

Ow ok, ik dacht dat Farnborough al op vrijdag begon
En morgen staat ie weer op een testvluchtje naar Zürich om 6.20, wellicht dat ie vanaf daar meteen doorvliegt naar Farnborough...
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
  donderdag 15 juli 2010 @ 20:09:02 #108
104871 remlof
Europees federalist
pi_84104520
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 20:05 schreef Taneli het volgende:

[..]

En morgen staat ie weer op een testvluchtje naar Zürich om 6.20, wellicht dat ie vanaf daar meteen doorvliegt naar Farnborough...
Kloten

Gaan ze nu alle vliegvelden in de wereld uitproberen om te zien of ze die A380 wel aankunnen?
pi_84104536
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 20:09 schreef remlof het volgende:

[..]

Kloten

Gaan ze nu alle vliegvelden in de wereld uitproberen om te zien of ze die A380 wel aankunnen?
Europese promotie-tour
  donderdag 15 juli 2010 @ 20:09:54 #110
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84104563
Ben met Emirates met de A380 van Dubai naar Auckland gevlogen.
Goddelijk luxe
Douche, prive cabine, een bed, geweldig entertainment systeem.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_84105662
En ik was ook aanwezig bij het vertrek van de A380 vanaf de Aalsmeerbaan:

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
  donderdag 15 juli 2010 @ 23:27:28 #112
67174 Dos37
Come on Twente
pi_84114824
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 20:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Ben met Emirates met de A380 van Dubai naar Auckland gevlogen.
Goddelijk luxe
Douche, prive cabine, een bed, geweldig entertainment systeem.
Wtf vloog je first clasd
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  vrijdag 16 juli 2010 @ 07:15:43 #113
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84120681
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:27 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Wtf vloog je first clasd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † vrijdag 16 juli 2010 @ 20:53:18 #114
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_84146920






Ik vind maar dat ie een rare kop heeft. Conehead onder de vliegtuigen .
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  vrijdag 16 juli 2010 @ 20:56:41 #115
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_84147088
Ik ben normaal niet zo'n heethoofd (alhoewel), maar ik stond dus op de spottersplek aan de IJweg. Na 9 uur kwamen er steeds meer mensen op het braakliggende stukje naast dat terrein staan. Na (vriendelijk) roepen gingen sommigen weg, maar er stond dus een hele rits volk in mijn beeld. Ik hou zat over, maar nu net de foto's waar ik wel even mee aan de bak wou staan al die broodmongolen. Ik poets me suf om ze eruit te krijgen en verbijt me opnieuw over die asociale honden.
Zo, ik ben eraf.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_84151183
Trap meenemen, schiet je over de mensen heen!!
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:48:11 #117
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_84153159
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 20:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Ben met Emirates met de A380 van Dubai naar Auckland gevlogen.
Goddelijk luxe
Douche, prive cabine, een bed, geweldig entertainment systeem.
Als je een pic van de stub van je boarding pas laat zien geloof ik je direct. Ik doe het binnenkort maar in Economy, DXB-BKK .................
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 16 juli 2010 @ 23:22:58 #118
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_84154751
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 20:56 schreef elcastel het volgende:
Ik ben normaal niet zo'n heethoofd (alhoewel), maar ik stond dus op de spottersplek aan de IJweg. Na 9 uur kwamen er steeds meer mensen op het braakliggende stukje naast dat terrein staan. Na (vriendelijk) roepen gingen sommigen weg, maar er stond dus een hele rits volk in mijn beeld. Ik hou zat over, maar nu net de foto's waar ik wel even mee aan de bak wou staan al die broodmongolen. Ik poets me suf om ze eruit te krijgen en verbijt me opnieuw over die asociale honden.
Zo, ik ben eraf.
Dus omdat meneer een camera in zijn klauwen heeft moet de rest maar even wijken .
Dat is pas asociaal. Er zijn meer mensen op de wereld dan jij .
Ik heb echt een godvergeten schurfthekel aan de fotografen tegenwoordig. Het worden er steeds meer en ze vinden allemaal dat het terrein tussen die camera en het te fotograferen object van hun is .
  zaterdag 17 juli 2010 @ 00:07:28 #119
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_84156981
Leuk toestel, maar tov van een 747 scheelt het qua grootte toch ook weer niet zo heel veel?

  zaterdag 17 juli 2010 @ 00:26:36 #121
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_84157447
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 23:22 schreef bleiblei het volgende:
Dus omdat meneer een camera in zijn klauwen heeft moet de rest maar even wijken .
Dat is pas asociaal. Er zijn meer mensen op de wereld dan jij .
Ik heb echt een godvergeten schurfthekel aan de fotografen tegenwoordig. Het worden er steeds meer en ze vinden allemaal dat het terrein tussen die camera en het te fotograferen object van hun is .
Wat een ontzettende onzin, die mensen kunnen prima 5 meter naar achteren en hetzelfde beeld behouden, zónder dat ze anderen daarmee in de weg staan. Je hebt ook nog zoiets als logisch nadenken, zeker als je er ook nog eens op geattendeerd wordt.
Maar zo te zien dragen ze dezelfde frustratie als waar jij mee loopt.
.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_84159822
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 00:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
Leuk toestel, maar tov van een 747 scheelt het qua grootte toch ook weer niet zo heel veel?

[ afbeelding ]
Snap die ophef ook niet zo... Gewoon een 747 op steroiden...
Mariginaal groter. Ziet er wel dikker uit door die dubbele rij uiteraard.


Zit alleen naar die plaat te kijken en daar klopt geen coño van



Even de verschil lengtes gecopypast... Groene lijntje is wat de 'zwarte' zou moeten zijn qua schaal
pi_84273477
Er vliegt nu een A380 van Qantas over Nederland (nu bij Soest)
Deze om precies te zijn:
pi_84273537
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 14:08 schreef Iemand91 het volgende:
Er vliegt nu een A380 van Qantas over Nederland (nu bij Soest)
Er vliegt er vaak genoeg 1 over, meerdere keren per dag zelfs volgens mij.
pi_84273951
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 14:09 schreef Piles het volgende:

[..]

Er vliegt er vaak genoeg 1 over, meerdere keren per dag zelfs volgens mij.
Misschien, maar ik keek op die radar-site hier ergens genoemd om te kijken naar het vliegtuig van een zus van me en toen zag ik die A380 ook er tussen ineens (rond klikken op die vliegtuigen). En er zijn maar 27 in gebruik dus elke dag lijkt me niet
pi_84274579
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 14:20 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Misschien, maar ik keek op die radar-site hier ergens genoemd om te kijken naar het vliegtuig van een zus van me en toen zag ik die A380 ook er tussen ineens (rond klikken op die vliegtuigen). En er zijn maar 27 in gebruik dus elke dag lijkt me niet
Denk er wel aan dat die radar (Casper zeker?) een tijdje achterloopt (kwartier dacht ik).
A380 vliegt lijndienst naar Londen, maar weet niet zeker of dat elke dag is
pi_84274906
Casper en deze:
http://www.flightradar24.com/
Was inderdaad Qantas naar Sydney geloof ik.

Damn, ik wilde er bij geweest zijn in Schiphol. Kwam er alleen de vorige avond/morgen (was zo'n 2 uur in de nacht) pas achter en lopen vanaf een bushalte naar een propvolle spottersplaats bij de polderbaan heeft me tegengehouden. Dan maar live op rtlnieuws.nl.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 14:48:53 #128
67174 Dos37
Come on Twente
pi_84274995
Als het zo'n mooie blauwe lucht is kun je wel zien wat een A380 is en wat een 747 is.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:55:58 #129
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_84292810
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 14:36 schreef Piles het volgende:

[..]

Denk er wel aan dat die radar (Casper zeker?) een tijdje achterloopt (kwartier dacht ik).
A380 vliegt lijndienst naar Londen, maar weet niet zeker of dat elke dag is
Er komen er 4 per dag op Heathrow (2x Singapore Airlines, 1x Emirates, 1x Qantas)
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_84703599
weet er iemand misschien welke ritten er met de a380 worden gevlogen?
  zaterdag 31 juli 2010 @ 15:49:04 #131
67174 Dos37
Come on Twente
pi_84704399
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 15:18 schreef TTD het volgende:
weet er iemand misschien welke ritten er met de a380 worden gevlogen?
Al heel veel,

Dit is een overzicht van Qantas

http://www.qantas.com.au/travel/airlines/a380-schedule/global/en
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zaterdag 31 juli 2010 @ 16:46:07 #133
97949 Rydell
Stijgt ook op zonder vleugels.
pi_84706317
Waarom moest ie nou op de Polderbaan landen!? |:( Vanaf mijn werkplek heb ik namelijk een fantastisch uitzicht op de Zwanenburgbaan, haha... Jammer genoeg draaiden we op de zaak met een half team, anders kon ik er even tussenuit sneaken!
pi_85049057
's werelds lelijkste vliegtuig vloog ook net over NL; de Airbus Beluga :r
pi_85076026
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 16:46 schreef Rydell het volgende:
Waarom moest ie nou op de Polderbaan landen!? |:( Vanaf mijn werkplek heb ik namelijk een fantastisch uitzicht op de Zwanenburgbaan, haha... Jammer genoeg draaiden we op de zaak met een half team, anders kon ik er even tussenuit sneaken!
Omdat de Polderbaan de langste baan is. Niet dat de andere banen geen A380 aankunnen, maar ik gok dat ze de eerste landing zo safe mogelijk wilden uitvoeren.
pi_85076143
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:36 schreef Iemand91 het volgende:
's werelds lelijkste vliegtuig vloog ook net over NL; de Airbus Beluga :r


Hierin worden ook complete rompen van de A380 vervoerd!
pi_85076437
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 23:45 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Omdat de Polderbaan de langste baan is. Niet dat de andere banen geen A380 aankunnen, maar ik gok dat ze de eerste landing zo safe mogelijk wilden uitvoeren.
Die lengtes van de andere banen zijn ze vast wel eerder geland. Veel verschil zal er dan niet wezen met dezelfde lengte op Schiphol. Tenzij het bij bergen, zee o.i.d. lag.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 06:49:06 #138
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85082632
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 23:48 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hierin worden ook complete rompen van de A380 vervoerd!
Grappenmaker. Bepaalde onderdelen van de fuselage (tail sectie e.d.) worden er misschien ermee vervoerd, maar de complete romp past toch echt niet. En als het gepast had, dan was het veels te zwaar. Die komen over water en land naar Toulouse.
pi_85083096
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 23:45 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Omdat de Polderbaan de langste baan is. Niet dat de andere banen geen A380 aankunnen, maar ik gok dat ze de eerste landing zo safe mogelijk wilden uitvoeren.
Denk niet dat de hoofdreden is. Polderbaan was op dat moment gewoon de enige baan beschikbaar ivm wind en geluidsoverlast (preferente baan). En de lengte bij landing is ook niet echt nodig, een paar meter breder kwam meer van pas denk ik :P (en dat is de Polderbaan).
pi_85089215
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 06:49 schreef OEM het volgende:

[..]

Grappenmaker. Bepaalde onderdelen van de fuselage (tail sectie e.d.) worden er misschien ermee vervoerd, maar de complete romp past toch echt niet. En als het gepast had, dan was het veels te zwaar. Die komen over water en land naar Toulouse.
Sorry, het was een complete romp voor een A310 en delen van de romp van de A380 :@
pi_85337566
Buiten dat ie zo stil is vind ik er maar weinig bijzonders aan. Qua uiterlijk vind ik het al helemaal niks. Doe mij dan maar een oude 74 of 773.

Maar hoe zit het nou met Schiphol, dat ie hier kan landen is duidelijk, maar ik had begrepen dat we er nog aangepast gate(s) voor hebben.
pi_85344340
Ik las dat Schiphol nog lang niet klaar is voor de AB380 en je dus naar Parijs of London zal moeten uitwijken als je zo graag ermee wilt vliegen. kaartje schijnt ook niet goedkoop te zijn las ik. Klopt dat?
:@
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_85344916
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:25 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Sorry, het was een complete romp voor een A310 en delen van de romp van de A380 :@
En die van de 320 serie, 330 en de 340 serie. Zover ik weet kan die van de eerder genoemde series alles vervoeren (Uiteraard in losse delen en niet alles tegelijk) en voor de 380 maar enkele delen...
Yes Yes, een bottle is een fles.
pi_85345057
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 12:45 schreef rubje het volgende:
Ik las dat Schiphol nog lang niet klaar is voor de AB380 en je dus naar Parijs of London zal moeten uitwijken als je zo graag ermee wilt vliegen. kaartje schijnt ook niet goedkoop te zijn las ik. Klopt dat?
:@
Of Schiphol klaar is weet ik niet, met de eerste vlucht is de afhandeling getest en ik weet niet wat daar uitgekomen is. Wel heb ik het gerucht gelezen dat Emirates vanaf oktober met een A380 wil komen, maar dat zal voorlopig nog niet gebeuren lijkt me.
Londen en Parijs ontvangen 'm allebei, en vliegen er mee naar de andere kant van de wereld, dus dat zijn dure kaartjes ja :)
pi_85355049
Ik vind dat KLM ook een paar A380's moet bestellen. Ik bedoel: kijk hoe fucking leip:

pi_85356729
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:02 schreef Saekerhett het volgende:
Ik vind dat KLM ook een paar A380's moet bestellen. Ik bedoel: kijk hoe fucking leip:

[ afbeelding ]
:D _O_

Gelijk m'n eigen gerucht even ontkrachten: vanaf november komt Emirates met 777-300ER, dus geen A380.
Filmpje als troost:
pi_85372084
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:38 schreef Piles het volgende:

[..]

:D _O_

Gelijk m'n eigen gerucht even ontkrachten: vanaf november komt Emirates met 777-300ER, dus geen A380.
Filmpje als troost:
Achja, troost. Vind dit wel iets meer :9~ :9~


Maar A380 is natuurlijk wel gewoon vet om te hebben.
pi_85372491
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:09 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Achja, troost. Vind dit wel iets meer :9~ :9~
[ afbeelding ]

Maar A380 is natuurlijk wel gewoon vet om te hebben.
Dat wel idd. Ik heb er 2. 8-)
pi_85411057
Damn, KLM livery misstaat een A380 niet :P O+
  donderdag 19 augustus 2010 @ 11:29:26 #150
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_85466683
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:09 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Achja, troost. Vind dit wel iets meer :9~ :9~
[ afbeelding ]

Maar A380 is natuurlijk wel gewoon vet om te hebben.
Geef mij maar die lange triple. Opbokken met die spuuglelijke 380 :{w
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  donderdag 19 augustus 2010 @ 11:32:43 #151
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_85466789
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:02 schreef Saekerhett het volgende:
Ik vind dat KLM ook een paar A380's moet bestellen. Ik bedoel: kijk hoe fucking leip:

[ afbeelding ]
KLM Sud vliegt er al mee vanaf Parijs :+
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  donderdag 19 augustus 2010 @ 12:40:10 #152
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_85469182
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 11:29 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Geef mij maar die lange triple. Opbokken met die spuuglelijke 380 :{w
Alsof zo'n 777-300 een geweldig ding is. Zwabberende staart en inrichting door de meeste maatschappijen zwaar verziekt met die 3-4-3 stoel opstelling die zo onderdehand aardig op RyanAir begint te lijken.

SVP nu even niet zeggen dat ik dan maar business class moet vliegen want dat vind ik weggegooid geld zolang er nog voldoende alternatieven zijn.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_85469881
Ik vind die A380 nou eigenlijk helemaal niet zo groot. Hij is gewoon hoog, that's it.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 13:10:49 #154
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85470230
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:00 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik vind die A380 nou eigenlijk helemaal niet zo groot. Hij is gewoon hoog, that's it.
Geloof me, hij is groot.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 13:48:51 #155
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_85471661
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:40 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Alsof zo'n 777-300 een geweldig ding is. Zwabberende staart en inrichting door de meeste maatschappijen zwaar verziekt met die 3-4-3 stoel opstelling die zo onderdehand aardig op RyanAir begint te lijken.

SVP nu even niet zeggen dat ik dan maar business class moet vliegen want dat vind ik weggegooid geld zolang er nog voldoende alternatieven zijn.
Geen idee, heb nooit met een 77W gevlogen dus ken ze verder niet van binnen. Ik had het puur over de buitenkant :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucifer_Doosje op 19-08-2010 13:57:54 ]
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_85471788
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geloof me, hij is groot.
Ik heb 'm al een paar keer gezien hoor. Ik vind 'm echt niet bijzonder. Hij valt in ieder geval niet erg op.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 14:42:44 #157
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85473774
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:52 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ik heb 'm al een paar keer gezien hoor. Ik vind 'm echt niet bijzonder. Hij valt in ieder geval niet erg op.
Een hummer ook niet, tot je er een golf naast zet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_85473857
Nja... Jij en ik hebben echt totaal verschillende referentiekaders. Een Hummer vind ik ook allesbehalve erg groot. Ook naast een Golf. En die A380 heb ik ook tussen andere jumbojets gezien. Zoals ik al zei: Not Impressed. Hij is ietsje groter dan een 747, dat wel.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 17:22:45 #159
67174 Dos37
Come on Twente
pi_85480965
Hij is wel elegant vind ik behalve van voren dan lijkt het net alsof ie een tumor op zijn hoofd heeft. :')

Ze hadden die cockpit precies tussen dek 1 en 2 in moeten maken.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  † In Memoriam † donderdag 19 augustus 2010 @ 17:29:38 #160
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_85481188
Van gate E2 tot E20 stonden wel 5 soorten vliegtuigen, van kleine Airbusjes tot middelgrote Boeings en er stond ook nog een 747 tussen. Die staart van de A380 stak aan het einde op E24 triomfantelijk boven alles uit, dat terwijl ik een 747 al machtig vind. Toen vond ik hem pas groot O+, aan de gate viel het een beetje tegen :P.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  donderdag 19 augustus 2010 @ 17:38:55 #161
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85481493
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:22 schreef Dos37 het volgende:
Hij is wel elegant vind ik behalve van voren dan lijkt het net alsof ie een tumor op zijn hoofd heeft. :')

Ze hadden die cockpit precies tussen dek 1 en 2 in moeten maken.
Er is maar 1 elegant passagiersvliegtuig
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_85481659

Zo erg veel scheelt het zeker niet. En ik vind de 747 gewoon veeeeeeel mooier.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 17:46:30 #163
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85481742
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:43 schreef Lightning_NL het volgende:
[ afbeelding ]
Zo erg veel scheelt het zeker niet. En ik vind de 747 gewoon veeeeeeel mooier.
Dat mag, maar ik heb staan douchen op 30.000 voet, en dat is toch echt heel erg geil
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_85481939
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat mag, maar ik heb staan douchen op 30.000 voet, en dat is toch echt heel erg geil
Haha, waarom zou je willen douchen in een vliegtuig? Dat lijkt me enorm kut en bovenal overbodig.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 17:58:16 #165
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85482093
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:53 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Haha, waarom zou je willen douchen in een vliegtuig? Dat lijkt me enorm kut en bovenal overbodig.
Als je een vlucht hebt van een uur of 14 en lekker hebt liggen slapen in je bed, is het douchen een kroon op de luxe en comfort.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_85482188
Tja... Het is wel luxe enzo. Maar ik vind het zwaar overdreven. En dit kun je ook gewoon in een ander vliegtuig doen hoor, maar dit is natuurlijk meer zo'n prestige dingetje. En de prijs zal wel astronomisch zijn. Dan douche je toch veel liever lekker in je hotel ofzo?
  donderdag 19 augustus 2010 @ 18:02:23 #167
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85482227
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 18:01 schreef Lightning_NL het volgende:
Tja... Het is wel luxe enzo. Maar ik vind het zwaar overdreven. En dit kun je ook gewoon in een ander vliegtuig doen hoor, maar dit is natuurlijk meer zo'n prestige dingetje. En de prijs zal wel astronomisch zijn. Dan douche je toch veel liever lekker in je hotel ofzo?
Tuurlijk, en je kan ook een boterhammetje van thuis meenemen ipv buiten de deur eten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_85483331
Nja, je moet het zelf weten als je geil wordt van het douchen in een vliegtuig. Ik kan me leukere plekken bedenken.
pi_85484194
Misschien is de A380 groter, luxer en moderner maar toch gaat mijn voorkeur naar de 747. Na 40 jaar de wereld rondgevlogen te hebben, die karakteristieke bult heeft die mijns inziens gewoon veel meer karakter. Het ding vliegt presidenten rond, draagt spaceshuttles en werd ontworpen toen Woodstock nog niet eens gehouden werd. De A380 is nog gewoon te nieuw om dit te hebben en het zal ook nog wel lang duren voordat hij in die positie zit.

Bovendien werd de A380 altijd geprezen om het feit dat het de prijs van tickets omlaag kon brengen vanwege het feit dat ie meer passagiers mee kon nemen. Tja, dan moeten de maatschappijen nog wel meewerken en die foto van die douche hierboven getuigt van het tegenovergestelde. Over het algemeen zijn de tickets op de A380 gewoon nog duurder.

Bovendien gelooft Boeing nu in meerdere kleine vliegtuigen die van hub naar hub vliegen en Airbus gaat voor grote vliegtuigen met minder hubs. Persoonlijk denk ik dat Boeing toch gelijk gaat krijgen op de lange termijn.

En de Concorde is inderdaad het allermooiste vliegtuig oooooit. Jammer dat ik er niet in gevlogen heb en nooit zal kunnen. :'(

Einde van mijn betoog :P

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 19-08-2010 19:16:14 ]
pi_85484228
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er is maar 1 elegant passagiersvliegtuig
[ afbeelding ]
Was, helaas. Maar ik ben het met je eens. Toen ze nog vlogen had ik het geld er niet voor en ik vrees dat het nog wel een tijdje voor er weer supersonisch met passagiers gevlogen wordt.
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_85485127
Want kom op zeg:



Dat is toch gewoon mooi! De eerste foto doet me denken aan dit:

Niet de mooiste (in tegenstelling tot de Concorde) maar daar ga je toch met champagne in de hand 330.6 km/h.
Dat is Ferrari Enzo snelheid, sneller dan een Pagani Zonda.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:12:13 #172
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_85496232
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:22 schreef Dos37 het volgende:

Ze hadden die cockpit precies tussen dek 1 en 2 in moeten maken.
Mee eens :)

Ik vind hem ook niet zo bijzonder mooi. De B747, Airbus A300, A330 en zelfs een Tu-152 vind ik vele malen mooier om te zien.
En niet te vergeten de IL-76: 8-)

Maar goed hier kan ik weer niet in douchen ;( ;)
"Go Ahead, Make My Day !!"
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:49:32 #173
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_85508320
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je een vlucht hebt van een uur of 14 en lekker hebt liggen slapen in je bed, is het douchen een kroon op de luxe en comfort.
[ afbeelding ]
Ja dat zijn wel mooie plaatjes. Lijken wel zo van het internet geplukt. Dus post hier nu eens een scan van je boardingpass en we geloven je nog ook.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:52:25 #174
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85508413
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 12:49 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ja dat zijn wel mooie plaatjes. Lijken wel zo van het internet geplukt. Dus post hier nu eens een scan van je boardingpass en we geloven je nog ook.
Ach gus, zijn we jaloers?
Geloof je het toch lekker niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:12:31 #175
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85539926
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 19:05 schreef Iemand91 het volgende:
Bovendien gelooft Boeing nu in meerdere kleine vliegtuigen die van hub naar hub vliegen en Airbus gaat voor grote vliegtuigen met minder hubs. Persoonlijk denk ik dat Boeing toch gelijk gaat krijgen op de lange termijn.
Je zegt het precies verkeerd om.

Boeing gaat voor point-hub-point,
Airbus gaat voor point-hub-hub-point.
pi_85544098
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 12:12 schreef OEM het volgende:

[..]

Je zegt het precies verkeerd om.

Boeing gaat voor point-hub-point,
Airbus gaat voor point-hub-hub-point.
Ik bedoelde Boeing meer kleinere vliegtuigen,vaker vliegen meer vluchten en Airbus meer grote vliegtuigen naar grote vliegvelden en vandaar met kleinere vliegtuigen verder. Ik dacht echt dat ik dat een keer gelezen/gezien heb....
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:34:03 #177
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85544343
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 15:24 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik bedoelde Boeing meer kleinere vliegtuigen,vaker vliegen meer vluchten en Airbus meer grote vliegtuigen naar grote vliegvelden en vandaar met kleinere vliegtuigen verder. Ik dacht echt dat ik dat een keer gelezen/gezien heb....
Klopt. alleen je zei dat je met een groot vliegtuig langs minder hubs komt, terwijl die grote vliegtuigen juist van hub naar hub vliegen (dus 3 vliegbewegingen: x->hub1->hub2->y). In tegenstelling tot de "kleinere" die of meteen van x naar y vliegen of via een hub.

Overigens is airbus natuurlijk net zo hard bezig met de 787 concurrent, de A350.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:46:33 #178
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85544666
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 15:34 schreef OEM het volgende:

[..]

Klopt. alleen je zei dat je met een groot vliegtuig langs minder hubs komt, terwijl die grote vliegtuigen juist van hub naar hub vliegen (dus 3 vliegbewegingen: x->hub1->hub2->y). In tegenstelling tot de "kleinere" die of meteen van x naar y vliegen of via een hub.

Overigens is airbus natuurlijk net zo hard bezig met de 787 concurrent, de A350.
En Boeing net zo hard met doorontwikkelen van de 747, de 747-8. Het lijkt me ook nogal wat om te zeggen dat het echt of-of is, volgens mij ligt alleen het zwaartepunt net wat anders bij de twee maatschappijen. Ze snappen beide echt wel dat voorlopig zowel kleinere vliegtuigen voor korte afstanden als grotere voor drukke verbindingen nodig zijn.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:54:40 #179
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85544878
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 15:46 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

En Boeing net zo hard met doorontwikkelen van de 747, de 747-8. Het lijkt me ook nogal wat om te zeggen dat het echt of-of is, volgens mij ligt alleen het zwaartepunt net wat anders bij de twee maatschappijen. Ze snappen beide echt wel dat voorlopig zowel kleinere vliegtuigen voor korte afstanden als grotere voor drukke verbindingen nodig zijn.
Inderdaad. De basisfilosofie kan misschien anders zijn (geweest), maar ze bouwen natuurlijk van alles in alle soorten maten. Jammer dat de 748i zo slecht verkoopt.
pi_85718492
Best behendig hoor zo'n 380, dit is de show van 2010 maar ik heb daar ook gestaan in 2008. Daar ging hij ook zo lekker tekeer :)


Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  zondag 29 augustus 2010 @ 23:21:56 #181
29071 Archie
Wegmisbruiker ;)
pi_85856037
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 12:12 schreef OEM het volgende:

[..]

Je zegt het precies verkeerd om.

Boeing gaat voor point-hub-point,
Airbus gaat voor point-hub-hub-point.
Bijna goed:
Boeing gaat voor port-port
Airbus gaat voor port-hub-hub-port
Laag vliegen is ook een kunst!!!
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:42:31 #182
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85891738
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:21 schreef Archie het volgende:

[..]

Bijna goed:
Boeing gaat voor port-port
Airbus gaat voor port-hub-hub-port
Boeing gaat voor point-to-point bekeken vanuit het oogpunt van de passagier. In de realiteit zal 1 van die points vaak een hub zijn. Oude blog van Randy: http://www.boeing.com/randy/archives/2005/05/your_point_of_v.html
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:44:41 #183
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85891855
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 15:54 schreef OEM het volgende:

[..]

Inderdaad. De basisfilosofie kan misschien anders zijn (geweest), maar ze bouwen natuurlijk van alles in alle soorten maten. Jammer dat de 748i zo slecht verkoopt.
Ach, jammer.. Die 747 ken ik nu onderhand wel, tijd voor wat meer A380 in de lucht.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:41:00 #184
62913 Blik
The one and Only!
pi_85903196
Hoe ziet de economy van een Airbus 380 er eigenlijk uit? Zelfde beenruimte e.d. als van een 747/777?
pi_87505663
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:21 schreef Archie het volgende:

[..]

Bijna goed:
Boeing gaat voor port-port
Airbus gaat voor port-hub-hub-port
Het gaat uiteindelijk om wat de vliegtuigmaatschappijen willen. Even een update:

quote:
Emirates: nog dertig A380's als nieuwe luchthaven klaar is

DUBAI - Luchtvaartmaatschappij Emirates wil nog dertig Airbus A380's bestellen als het bedrijf zich verzekerd weet van voldoende luchthavencapaciteit. Dat heeft topman Tim Clark van Emirates gezegd in een interview met Reuters. De maatschappij verhoogde in juni het aantal bestelde A380's nog van 58 naar 90.

Volgens Clark wilde Emirates de order uitbreiden tot 120 toestellen, maar werd vanwege capaciteitsrestricties voorlopig gekozen voor 90 A380’s.

In Dubai is de laatste jaren hard gewerkt aan de opening van een tweede grote internationale luchthaven, Al Maktoum International Airport. Het vliegveld is inmiddels gedeeltelijk operationeel en wordt gebruikt door enkele vrachtmaatschappijen. Vanaf 2011 vinden er ook passagiersvluchten plaats.

Als door de opening van Al Maktoum International Airport voldoende capaciteit vrijkomt, wil Emirates ook de laatste dertig A380’s bestellen. Daarnaast ondersteunt de maatschappij vliegtuigbouwer Boeing bij de ontwikkeling van een nieuwe generatie 777’s. Emirates zoekt een opvolger voor de oudste 777’s in de vloot.
bron
  woensdag 13 oktober 2010 @ 19:17:53 #186
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_87505732
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 19:16 schreef Mylene het volgende:

[..]


Het gaat uiteindelijk om wat de vliegtuigmaatschappijen willen. Even een update:
[..]

bron
Ahum, nee, bottom line gaat het erom wat de passagiers willen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_87510935
Tijdens mijn stage bij de KLM werd mij verteld (door een projectmanager) dat KLM voorlopig/misschien wel niet van plan is om met A380's te gaan vliegen. Dit vind ik zelf ook vrij logisch want het is ook veel goedkoper voor de klem om met relatief "kleinere" vliegtuigen(737's & a320's?) op en neer naar drukke bestemmingen te vliegen (bijv. suriname) dan in met zo'n grote guppy. Voor langere afstanden hebben zij de 777's en a330's voor, wat dus zuiniger is. Maar uiteindelijk is AFI de eindbeslisser.. airbus <-> AFI 8)7 denk ik dan..
  woensdag 13 oktober 2010 @ 21:13:15 #188
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_87511145
Gerucht gaat dat KLM binnenkort 4 tot 9 A330-300 gaat bestellen. Die hadden we nog niet.
pi_87511715
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 09:02 schreef GenesiZ het volgende:
Best behendig hoor zo'n 380, dit is de show van 2010 maar ik heb daar ook gestaan in 2008. Daar ging hij ook zo lekker tekeer :)


:o
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  woensdag 13 oktober 2010 @ 21:34:47 #190
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_87512179
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 21:25 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

:o
That's a pretty good trick doc, but can you do this?

pi_87517766
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 21:34 schreef OEM het volgende:

[..]

That's a pretty good trick doc, but can you do this?

Die ken ik, geweldig!
'...asked me what I was doing.'
I said 'I was selling airplanes, it was safe and everything' (kort samengevat)
He said: 'You know that, we know that, but don't do that ever again.
_O_ HELD _O_
  woensdag 20 oktober 2010 @ 22:28:28 #192
29071 Archie
Wegmisbruiker ;)
pi_87774356
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 21:08 schreef Straalkachel het volgende:
Tijdens mijn stage bij de KLM werd mij verteld (door een projectmanager) dat KLM voorlopig/misschien wel niet van plan is om met A380's te gaan vliegen. Dit vind ik zelf ook vrij logisch want het is ook veel goedkoper voor de klem om met relatief "kleinere" vliegtuigen(737's & a320's?) op en neer naar drukke bestemmingen te vliegen (bijv. suriname) dan in met zo'n grote guppy. Voor langere afstanden hebben zij de 777's en a330's voor, wat dus zuiniger is. Maar uiteindelijk is AFI de eindbeslisser.. airbus <-> AFI 8)7 denk ik dan..
KLM zal geen A380's kopen. Die zijn/blijven bij AFI.
Laag vliegen is ook een kunst!!!
  donderdag 4 november 2010 @ 08:23:57 #193
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_88315053
Nov 4 (Reuters) - Australian airline Qantas Airways (QAN.AX) grounded its entire fleet of A380 aircraft on Thursday after an engine failure forced one its flights to make an emergency landing in Singapore

http://www.reuters.com/article/idUSSDY4ME64420101104

Foto's:







[ Bericht 50% gewijzigd door OEM op 04-11-2010 08:54:52 ]
pi_88318412
eerst had ik zoiets van: "Wauw.. dat is echt een bazenvliegtuig" maar na deze laatste foto denk ik van: "hmm... wel groot maar verre van stevig of veilig terwijl het net nieuw is." :{
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_88319799
quote:
Andere maatschappijen blijven vliegen met A380

DRIEBERGEN - In navolging van Qantas heeft vooralsnog geen enkele luchtvaartmaatschappij die met de Airbus A380 vliegt besloten de toestellen aan de grond te houden. Singapore Airlines, Emirates, Air France en Lufthansa zien geen reden om naar aanleiding van het incident met een A380 van Qantas de vluchten te schrappen.

Qantas houdt de A380's aan de grond totdat duidelijk is wat er gebeurde. Op videobeelden die na de landing werden gemaakt is te zien dat er delen van een motor zijn afgevallen. Ook zijn brandsporen zichtbaar.

De A380s van Qantas zijn voorzien van Rolls-Royce Trent 900-motoren. Dat geldt ook voor de A380s van Lufthansa en Singapore Airlines. De superjumbos van Air France en Emirates hebben GP7000-motoren van Engine Alliance.
bron
pi_88320509
quote:
Op donderdag 4 november 2010 10:46 schreef rubje het volgende:
eerst had ik zoiets van: "Wauw.. dat is echt een bazenvliegtuig" maar na deze laatste foto denk ik van: "hmm... wel groot maar verre van stevig of veilig terwijl het net nieuw is." :{
Je moet eens weten dat dit vliegtuig uit ten treure getest is.
pi_88321001
Kinderziektes?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 4 november 2010 @ 12:26:24 #198
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_88321790
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 12:05 schreef Red_85 het volgende:
Kinderziektes?
Uitbarsting Merapi? Zal wel niet, maar is natuurlijk in de richting. Best een klap geweest aan die foto's te zien! :o



[ Bericht 15% gewijzigd door Qebbel op 04-11-2010 12:50:37 ]
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_88327743
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 12:26 schreef Qebbel het volgende:

[..]



Uitbarsting Merapi? Zal wel niet, maar is natuurlijk in de richting. Best een klap geweest aan die foto's te zien! :o

[ afbeelding ]
Ziet eruit als een onthoofde kangaroo.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_88328249
quote:
15s.gif Op donderdag 4 november 2010 10:46 schreef rubje het volgende:
eerst had ik zoiets van: "Wauw.. dat is echt een bazenvliegtuig" maar na deze laatste foto denk ik van: "hmm... wel groot maar verre van stevig of veilig terwijl het net nieuw is." :{
Maar het ding vliegt wel gewoon door, zelfs met enigszins beschadigde vleugel!
Ik zou zeggen dat dit juist een voorbeeld is van goed doordacht failsafe ontwerp.
Zelfs als de aerodynamische vorm van 1 van de vleugels is aangetast is het vliegtuig nog prima bestuurbaar blijkbaar
pi_88328790
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 15:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]



Maar het ding vliegt wel gewoon door, zelfs met enigszins beschadigde vleugel!
Ik zou zeggen dat dit juist een voorbeeld is van goed doordacht failsafe ontwerp.
Zelfs als de aerodynamische vorm van 1 van de vleugels is aangetast is het vliegtuig nog prima bestuurbaar blijkbaar
Dat lijkt me niet iets bijzonders eerlijk gezegd... Als ik me niet vergis is van de Boeing 747 ook bekend dat 'ie desnoods op één motor nog door kan blijven vliegen. En een kleine aantasting in de aerodynamische vorm moet al helemaal geen probleem zijn; dat zorgt hooguit voor extra brandstofgebruik geloof ik. :P

Bekijk deze Airbus A300 maar eens die in Baghdad werd geraakt door een raket. Die is met een halve vleugel ook nog gewoon geland. Had het eerder verbazingwekkend gevonden als de A380 hier niet toe in staat zou zijn...
pi_88340584
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 12:26 schreef Qebbel het volgende:
Uitbarsting Merapi? Zal wel niet, maar is natuurlijk in de richting. Best een klap geweest aan die foto's te zien! :o
Dat was ook het eerste wat ik dacht ...
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')