2012quote:Op maandag 28 januari 2008 01:01 schreef DANILXL het volgende:
tot hoe lang ligt ie vast
Hij is inderdaad zeer goed begonnen.. Hopelijk kan ie dit niveau vasthouden...quote:Op maandag 28 januari 2008 15:15 schreef N.i.c.k het volgende:
Psv gaf nog terughoudend aan dat hij eerst wat tijd zou nodig hebben te wennen aan het niveau van de eredivisie. Daar blijkt niks van !
Prima speler.
Is dat niet al te snel geoordeeld na nog geen handvol wedstrijden gespeeld te hebben in PSV 1? Kan de jongen niet goed beoordelen, maar er zijn zat voorbeelden van spelers die een flitsende start kenden en vervolgens toch tegenvielen, ook in de historie van PSV lijkt me.quote:Op zondag 27 januari 2008 19:38 schreef rubbereend het volgende:
zelden een speler zo snel zo bepalend zien worden
Hij lijkt me in ieder geval minder van glas.quote:Op maandag 28 januari 2008 19:37 schreef Ruudt het volgende:
Balázs beschikt duidelijk over meer kwaliteiten.
Goede speler, maar deze jongen krijgt ook nog wel een trugval.quote:Op maandag 28 januari 2008 15:15 schreef N.i.c.k het volgende:
Psv gaf nog terughoudend aan dat hij eerst wat tijd zou nodig hebben te wennen aan het niveau van de eredivisie. Daar blijkt niks van !
Prima speler.
Deze gebruiker van het psv.netwerk. Nieuwe Steef.quote:Op maandag 28 januari 2008 19:40 schreef methodmich het volgende:
[..]
Is dat niet al te snel geoordeeld na nog geen handvol wedstrijden gespeeld te hebben in PSV 1? Kan de jongen niet goed beoordelen, maar er zijn zat voorbeelden van spelers die een flitsende start kenden en vervolgens toch tegenvielen, ook in de historie van PSV lijkt me.
Wie was eigenlijk de tipgever?
mwah, hij is in de afgelopen wedstrijden belangrijk gebleken, dat constateerde ik.quote:Op maandag 28 januari 2008 19:40 schreef methodmich het volgende:
[..]
Is dat niet al te snel geoordeeld na nog geen handvol wedstrijden gespeeld te hebben in PSV 1? Kan de jongen niet goed beoordelen, maar er zijn zat voorbeelden van spelers die een flitsende start kenden en vervolgens toch tegenvielen, ook in de historie van PSV lijkt me.
Wie was eigenlijk de tipgever?
Edison Mendez is ook een mooi voorbeeld.quote:Op maandag 28 januari 2008 21:08 schreef rubbereend het volgende:
[..]
mwah, hij is in de afgelopen wedstrijden belangrijk gebleken, dat constateerde ik.
De Bilde maakte destijds ook een flitsende start en dat stokte later
Saprongquote:Op maandag 28 januari 2008 23:37 schreef the_legend_killer het volgende:
Er zijn ook genoeg Ajax spelers die na 1 wedstrijd een topic krijgen
Zitzak.quote:Dzsudzsak gaat als 'n bliksemschicht
Door PETER VAN DUYL
EINDHOVEN - Het moet ergens in september geweest zijn toen Balazs Dzsudzsak hoorde dat PSV hem graag wilde hebben.
Met de tranfer ging voor de Hongaarse linkspoot een droom in vervulling.
Balazs Dzsudzsak glimlacht besmuikt als hij terugdenkt aan de dag dat PSV zich bij hem meldde. Hij was net als elke andere dag op weg naar zijn club Debreceni VSC toen zijn zaakwaarnemer hem belde. ,,Ik heb een bal gepakt, me omgekleed en ben op het veld allerlei acties gaan maken. De gekste bewegingen, van pure blijdschap. Ik kan nu nog niet begrijpen dat ik zo reageerde.’’
Dzsudzsak is nu een kleine maand in Nederland en de liefde is inmiddels geheel wederzijds. In december vierde de gedrongen linkspoot zijn 21ste verjaardag maar hij loopt over de Nederlandse velden met de uitstraling van een routinier. De uitstekende indruk die hij maakte bij zijn debuut tegen Feyenoord is in de duels met VVV, Sparta en Excelsior alleen maar bevestigd. Handenvol flitsende acties leidden tot een keurig rendement: twee goals en een assist in vier wedstrijden. Morgen mag hij het in de Arena tegen Ajax proberen.
Die razendsnelle aanpassing heeft de speler zelf ook verrast. ,,Ik zeg eerlijk: voor de wedstrijd tegen Feyenoord hoopte ik stiekem dat ik bij de selectie zou zitten, zodat ik alles van dichtbij kon meemaken. Na de laatste training zag ik mijn naam in de opstelling staan. Maar toen kon ik het nóg niet geloven.
,,Ik ben hier naartoe gekomen met het idee dat ik geduld moest hebben,’’ vervolgt Dzsudzsak.
,,Maar alles gaat zó snel, als in een bliksemschicht. Ik weet nauwelijks wat me allemaal overkomt, dan heb je ook geen kans om zenuwachtig te worden. Bang voor een terugslag ben ik niet. Bij PSV is alles aanwezig om goed te kunnen presteren, ik hoef me alleen te concentreren op trainingen en wedstrijden. Waarom zou ik me dan zorgen maken?’’
Die opmerkelijke nuchterheid is terug te voeren op zijn vroegste jeugd. Balazs Dzsudzsak, de jongste van twee zoons, groeide op in Nyirlugos, amper dertig kilometer van Debrecen. Zijn vader is kruidenier, zijn moeder onderwijzeres. Als 8-jarige al ving hij de aandacht van de eerste scouts. Zijn middelbare schooltijd bracht hij door in het internaat van Debreceni VSC.
Vanaf dat moment woonde Dzsudzsak niet meer in zijn ouderlijk huis. ,,Mijn ouders hebben veel voor me betekend,’’ zegt hij. ,,Door hen ben ik klaargestoomd voor het leven. Bij ons thuis is er niemand die rookt, er wordt niet overmatig alcohol gebruikt. Natuurlijk heb ik hen gemist toen ik in het internaat kwam. Maar ik wist: Als ik mijn doel wil bereiken, horen daar bepaalde opofferingen bij. Ik zag mijn ouders in de regel één keer per week, maar als we uit speelden zat dat er ook niet in. Toch heeft het nooit invloed gehad op mijn prestaties.’’
Ver vooruit kijken doet Dzsudzsak niet, nooit gedaan ook. Hij begon elk jaar met dezelfde ambitie: Balazs wilde de beste spelers van zijn lichting horen. ,,Daarin ben ik wel geslaagd. Vorig jaar was het eerste volledige seizoen in het eerste elftal van Debreceni en werd ik meteen gekozen tot speler van het jaar. En nu zit ik hier. Een beter bewijs dat het gelukt is, is er niet,’’ zegt hij.
,,Heel Europa kent PSV, internationaal heeft deze club een grote naam. Bovendien past de Nederlandse manier van voetballen bij onze stijl. Hongarije is een technisch voetballand, hier wordt gespeeld op een manier die ons ligt.’’
In die verwachting is Dzsudzsak bepaald niet teleurgesteld. ,,Ik heb met Hongarije tegen Italië gespeeld voor 35.000 toeschouwers. Dat was het maximum,’’ vertelt hij. ,,De entourage in Nederland, de stadions, de houding van het publiek, voor een Hongaar is dat echt een droom. Ik ben hier gekomen om te leren wat ik nog tekortkom.’’
Als hij uitgeleerd is in Eindhoven krijgt de reis van Balazs Dzsudzsak ongetwijfeld een vervolg. Het lijkt nu al ondenkbaar dat zijn plafond in de Nederlandse competitie ligt.
,,Het is mijn voornaamste taak om mij hier te bewijzen,’’ zegt hij. ,,Ik wil hier bereiken wat ik in Debrecen heb bereikt: uitgroeien tot een steunpilaar van de ploeg, kampioen worden. En ja, ik hoop zoveel te leren dat ik over een paar jaar de volgende stap kan maken. Maar het is nog veel te vroeg om het daar nu over te hebben.’’
Ik heb geen idee wat dit met Dzsudzsák te maken heeft, maar ik steun het plaatsen van deze afbeelding volkomen!quote:
quote:Dzsudzsak: "Niet bang voor terugslag"
Balazs Dzsudzsak debuteerde deze maand in het shirt van PSV. De Hongaar liet in de competitieduels met Feyenoord, VVV Venlo, Sparta en Excelsior een sterke indruk achter. Bang voor een terugslag is de middenvelder niet.
"PSV is alles aanwezig om goed te kunnen presteren, ik hoef me alleen te concentreren op trainingen en wedstrijden. Waarom zou ik me dan zorgen maken?", zo vertelt de 21-jarige speler in het AD. "Ik ben hier naartoe gekomen met het idee dat ik geduld moest hebben."
Dzsudzsak werd in september voor het eerst door PSV benaderd. Twijfelen deed de jongeling nooit. "Heel Europa kent PSV, internationaal heeft deze club een grote naam. Bovendien past de Nederlandse manier van voetballen bij onze stijl. Hongarije is een technisch voetballand, hier wordt gespeeld op een manier die ons ligt."
Over een grote toekomst in het Europese voetbal wil Dzsudzsak voorlopig niet nadenken. "Ik wil hier bereiken wat ik in Debrecen heb bereikt: uitgroeien tot een steunpilaar van de ploeg, kampioen worden. En ja, ik hoop zoveel te leren dat ik over een paar jaar de volgende stap kan maken. Maar het is nog veel te vroeg om het daar nu over te hebben."
quote:Dzsudzsák: ‘Hier wordt hét voetbal gespeeld’
Nog geen maand is hij in Nederland, maar nu al behoort hij wekelijks tot de uitblinkers bij koploper PSV. Voor Balázs Dzsudzsák lijkt op dit moment even niets meer stuk te kunnen. “Ik was zó blij toen ik hoorde dat PSV me wilde.”
In zijn eerste wedstrijd tegen Feyenoord had de jonge Hongaar nog wel enige moeite zich te onderscheiden, maar daarna bewees hij onmiddellijk zijn waarde voor de Eindhovenaren. “Ik verloor die ballen en dacht: oké, zo werkt het dus niet. Vervolgens heb ik geprobeerd om me meteen aan te passen: sneller denken, sneller handelen,” vertelt hij in het Brabants Dagblad.
Dat de 21-jarige aanvaller al zo vroeg buiten Hongarije zijn brood zou gaan verdienen, had hij niet voor mogelijk gehouden. Ondanks veel interesse van buitenlandse clubs rekende hij niet op een snelle transfer. En al helemaal niet naar PSV. “Ik was op weg naar de training toen mijn mobiele telefoon ging. Mijn makelaar zei alleen dat 'een Nederlandse club' interesse had.”
“Even later werd ik naar binnen geroepen en daar hoorde ik de naam van de club. Ik heb me omgekleed, ben met de bal het veld opgerend en heb me helemaal uitgeleefd. De gekste bewegingen gemaakt, opgewonden als een klein kind. Ik was zó blij,” aldus Dzsudzsák.
Op het moment dat de landskampioen zich meldde was de keuze dan ook niet lastig. “In Nederland wordt ‘hét voetbal’ gespeeld. De stijl, gebaseerd op techniek, ligt een Hongaar." Ondanks de vele lovende kritieken aan zijn adres, houdt hij de beentjes echter stevig op de grond.
“Ik hoop hier de komende jaren zoveel te leren, dat ik in de toekomst nog eens een volgende stap kan maken. Maar dat is voor later. Ik wil me hier waarmaken, een steunpilaar worden voor het elftal en kampioen worden met PSV.”
Ze kunnen het wel, maar ze doen het niet..quote:Op woensdag 30 januari 2008 21:31 schreef Mr-Sander het volgende:
Topspeler is die Dzsudzsák! Vraag me echt af waarom Ajax zulke spelers nooit kan halen
quote:Op woensdag 30 januari 2008 21:30 schreef NoelGallagher het volgende:
Wie is perez?
Dzsudzsák![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat een verdomde klasbak, beste aankoop dit seizoen.
hij stond ook bij Ajax op de scoutingslijst van Ajaxquote:Op woensdag 30 januari 2008 21:31 schreef Mr-Sander het volgende:
Topspeler is die Dzsudzsák! Vraag me echt af waarom Ajax zulke spelers nooit kan halen
Denk inderdaad niet dat hij bij Feyenoord op de scoutingslijst van AJAX zou staan.quote:Op woensdag 30 januari 2008 21:38 schreef rubbereend het volgende:
[..]
hij stond ook bij Ajax op de scoutingslijst van Ajax
quote:Op woensdag 30 januari 2008 21:42 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Denk inderdaad niet dat hij bij Feyenoord op de scoutingslijst van AJAX zou staan.
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:48 schreef noxious het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat dit met Dzsudzsák te maken heeft, maar ik steun het plaatsen van deze afbeelding volkomen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |