abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56360772
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:17 schreef danos het volgende:

[..]

tsjonge jonge jij hebt wel heel veel dramatische verhalen in je register staan he? Heten jullie toevallig de Familie Ongeluk & Tegenslag?
erger nog: die tante wiens man ervandoor ging? die man ging ervandoor met de vrouw van zn broer..........
en ja: tis hier en daar bij sommigen wel aardig kommer & kwel ja. en nee: ik kom niet van 't kamp. ook niet uit de achterbuurt. de meeste redden zich best aardig. tis geen jerry springer volk, dat dan ook weer niet.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 28 januari 2008 @ 13:22:56 #152
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_56360773
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ze was sarcastisch Alleen vergat ze de smiley hehe
Zag het ook net heb mn post al aangepast.

Het hele armoede verhaal vind ik maar moeilijk, en ik hoef er dan ook geen uitgesproken mening over te hebben. Er zullen altijd gevallen zijn van mensen die buiten de boot vallen en van mensen die misbruik maken van het sociale stelsel. Over het algemeen denk ik dat alles rdelijk goede geregeld is in Nederland en iedereen op een normaal niveau kan leven.

Probleem is denk ik dat er snel gepraat wordt over armoede. Ik vind 1400 in de maand netto geen armoede, een ander misschien wel. Komend uit een eenouder gezin waarbij mijn moeder arbeidsongeschikt was weet ik hoe het is om het niet breed te hebben; uitkering + bijdrage van mijn vader. Toch heb ik mij geen moment arm gevoeld.

Dan krijg je wel de situatie dat er geen potje is voor een verdere opleiding. Hupsakee, een duale studie; opgelost.

Kortom; schrijnende situaties zullen er altijd zijn, hoe goed het systeem ook in elkaar zit. Een beetje eigen initiatief kan wat mij betreft in ieder geval geen kwaad.

Woops, toch een mening
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_56360783
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:18 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Haha, ja mooie manier om starter te definieren.
Eerst gratis onderwijs genieten, voornamelijk door de overheid en de rest door je ouders, dan een baantje zoeken en dan claimen dat je het op eigen kracht doet
Gratis, gratis? Wat denk je zelf? Er is niks gratis in dit land! Ik betaal dit nu gewoon terug door te werken hoor? Ik betaal netjes belasting, en draag mijn deel weer terug bij?
En ja, ik heb HBO op mijn eigen kracht gehaald, of ga je nu zeggen dat elke rasmongool met een IQ van 80 HBO kan doen Ben je wereldvreemd ofzo?
quote:
Heb je er al eens bij stilgestaan dat jij als hoger opgeleidde in 2008 nou niet bepaald te vergelijken bent met een analfabeet met kinderen 40 jaar geleden? Of een importbruidje uit Turkije? Of een zieke man van 50 met 4 kinderen? Hoe simplistisch en kortzichtig om je eigen status maar als standaard te verheffen.
En jij bent te achterlijk om te begrijpen dat mensen zich omhoog werken in een maatschappij als de onze, zeker 50 jaar geleden, toen zaken nog overgingen van vader op zoon of van eigenaar -> opvolger indien je je best deed.

Of ga je nu opeens beweren dat er vroeger geen carrierekansen waren ? Dan ben je echt te sneu voor woorden en moet je gauw je geschiedenis lessen overnieuw gaan doen
quote:
Bovendien ga je niet in op mijn stelling, die niet over geld ging, maar over de mogelijkheden om je weg te zoeken in het systeem. Mijn voorbeeld ging namelijk over het wegvallen van huursubsidie door een fout of iets dergelijks. 'Dan teken je toch bezwaar aan' is, wederom, lekker simpel geredeneerd vanuit jouw en mijn eigen situatie.
Wat wil je anders doen dan? Wil je gaan lopen kankeren op een forum dat het zo slecht met je gaat en huilie doen dat je niet genoeg geld krijgt om te kunnen FOK-ken? Of ga je liever de discussie aan met werkende mensen die wel wat bijdragen aan de maatschappij?

Maar nee, stel je voor zeg. Dat je zelf eens achter het imperfecte systeem (wat ik al tig keer heb aangegeven) aan moet, om fouten en misstanden in je eigen situatie te corrigeren! Ik ben toch niet gek? Ik ben alleen lui, ongemotiveerd en verwacht dat de overheid alles goed doet, zolang ik mijn geld maar krijg!

Goeie instelling, typerend voor een bijstandstrekker volgens mij; het is iedereen zijn schuld behalve de mijne, en met een beetje geluk kan ik lekker kankeren op de overheid als ze weer een fout maken!
pi_56360813
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:19 schreef simmu het volgende:
ik blijf erbij: je kan niet alle zwakkeren in de samenleving afschieten of veroordelen wegens "eigen verantwoordelijkheid" en in de stront laten zakken.
Dit is al heel wat genuanceerder, en daar ben ik het ook wel mee eens.
  maandag 28 januari 2008 @ 13:26:17 #155
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_56360849
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:19 schreef simmu het volgende:

[..]

lieverd, mensen met een uitkering *krijgen* geen doorlopend krediet......
Ik weet in ieder geval voor Amsterdam dat mensen met een uitkering en andere minima van de gemeente een lening kunnen krijgen voor witgoed wanneer deze kapot gaat en er een nieuwe moet komen:
http://amsterdam.nl/wonen(...)nhoud_schulden/lenen

Helaas zijn ongeschoolde mensen vaak niet op de hoogte van dit soort regelingen.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  maandag 28 januari 2008 @ 13:28:24 #156
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_56360901
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gratis, gratis? Wat denk je zelf? Er is niks gratis in dit land! Ik betaal dit nu gewoon terug door te werken hoor? Ik betaal netjes belasting, en draag mijn deel weer terug bij?
En ja, ik heb HBO op mijn eigen kracht gehaald, of ga je nu zeggen dat elke rasmongool met een IQ van 80 HBO kan doen Ben je wereldvreemd ofzo?
[..]

En jij bent te achterlijk om te begrijpen dat mensen zich omhoog werken in een maatschappij als de onze, zeker 50 jaar geleden, toen zaken nog overgingen van vader op zoon of van eigenaar -> opvolger indien je je best deed.

Of ga je nu opeens beweren dat er vroeger geen carrierekansen waren ? Dan ben je echt te sneu voor woorden en moet je gauw je geschiedenis lessen overnieuw gaan doen
[..]

Wat wil je anders doen dan? Wil je gaan lopen kankeren op een forum dat het zo slecht met je gaat en huilie doen dat je niet genoeg geld krijgt om te kunnen FOK-ken? Of ga je liever de discussie aan met werkende mensen die wel wat bijdragen aan de maatschappij?

Maar nee, stel je voor zeg. Dat je zelf eens achter het imperfecte systeem (wat ik al tig keer heb aangegeven) aan moet, om fouten en misstanden in je eigen situatie te corrigeren! Ik ben toch niet gek? Ik ben alleen lui, ongemotiveerd en verwacht dat de overheid alles goed doet, zolang ik mijn geld maar krijg!

Goeie instelling, typerend voor een bijstandstrekker volgens mij; het is iedereen zijn schuld behalve de mijne, en met een beetje geluk kan ik lekker kankeren op de overheid als ze weer een fout maken!
Ok, ik stop er maar mee, want het bord voor je kop is iets te groot. Het besef dat je in een bevoorrechte situatie zit is blijkbaar iets wat maar niet door wil dringen. Het idee van oorzaak-gevolg ook niet. Of het idee dat carrierre volgt op onderwijs, en niet andersom.

Ik laat het bij de opmerking dat je een arrogante twintiger bent zonder inlevingsvermogen, maar wel mensen met minder goede uitgangspunten de les wil lezen. En dan heb ik het niet over de stereotype bijstandstrekker die je er telkens zo graag bijhaalt.
pi_56360958
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

[..]

1) of je vroeger carrierekansen had, was afhankelijk van wat je pa deed. simpel. als je pa fabrieksarbeider was, werd jij dat ook. als vrouw had je de optie 'non" of trouwen en kinderen krijgen. misschien moest je zelf ook die geschiedenislessen opnieuw nemen

2) wij hier die nu tegen jou discussieren hebben geen bijstand. mensen met bijstand kunnen in het algemeen geen computer en internet betalen namelijk.

3) tis wel weer duidelijk: jij hebt het nog nooit aan de stok gehad met UWV of gemeente. vooral het UWV heeft er het handje van: er staat 6 weken voor het beoordelen van een uitkeringsaanvraag, daar doen ze vaak zat 6 maanden over, en in die epriode krijg je dus *niks*. niet iedereen is zo assertief en/of slim om optimaal gebruik te maken van het systeem. sterker nog: vaak zijn het de mensen die het echt nodig hebben, die eraan ten onder gaan, terwijl zo'n uitvreter lekker zn gang gaat.

weet je: in 1996 heb ik eens een gesprek gehad met een consultant van de gemeente (zijn taak was het begeleiden van bijstandsmensen naar werk) en die gaf toen ronduit toe dat het systeem deels zo vreselijk ingewikkeld is om het mensen moeilijker te maken om een uitkering aan te vragen. ik vermoed dat dit nog steeds het geval is.
pi_56360979
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:28 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ok, ik stop er maar mee, want het bord voor je kop is iets te groot. Het besef dat je in een bevoorrechte situatie zit is blijkbaar iets wat maar niet door wil dringen. Het idee van oorzaak-gevolg ook niet. Of het idee dat carrierre volgt op onderwijs, en niet andersom.

Ik laat het bij de opmerking dat je een arrogante twintiger bent zonder inlevingsvermogen, maar wel mensen met minder goede uitgangspunten de les wil lezen. En dan heb ik het niet over de stereotype bijstandstrekker die je er telkens zo graag bijhaalt.
Ow wacht, nu heb ik een plaat voor me harses Ga terug naar school, vlegel, je hebt duidelijk je huiswerk niet gedaan
pi_56360989
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:22 schreef simmu het volgende:

[..]

erger nog: die tante wiens man ervandoor ging? die man ging ervandoor met de vrouw van zn broer..........
en ja: tis hier en daar bij sommigen wel aardig kommer & kwel ja. en nee: ik kom niet van 't kamp. ook niet uit de achterbuurt. de meeste redden zich best aardig. tis geen jerry springer volk, dat dan ook weer niet.
Bel de regie van GTST eens, ik zie gelijkkenissen met bovenstaande verhaallijn dus wie weet kan je wel meehelpen bij het schrijven van het script.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_56361081
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:31 schreef simmu het volgende:

[..]

1) of je vroeger carrierekansen had, was afhankelijk van wat je pa deed. simpel. als je pa fabrieksarbeider was, werd jij dat ook. als vrouw had je de optie 'non" of trouwen en kinderen krijgen. misschien moest je zelf ook die geschiedenislessen opnieuw nemen
Dat was 100 jaar geleden zo ja. 40 jaar geleden echter begon de maatschappij te veranderen en werd het mogelijk om "carriere" te maken binnen het bedrijf.
quote:
2) wij hier die nu tegen jou discussieren hebben geen bijstand. mensen met bijstand kunnen in het algemeen geen computer en internet betalen namelijk.
http://boxmeer.sp.nl/nieuws/050211comp-succes.stm

Er zijn heel veel van dit soort proeven waarbij computers wel degelijk voor bijstandsmensen beschikbaar zijn.
quote:
3) tis wel weer duidelijk: jij hebt het nog nooit aan de stok gehad met UWV of gemeente. vooral het UWV heeft er het handje van: er staat 6 weken voor het beoordelen van een uitkeringsaanvraag, daar doen ze vaak zat 6 maanden over, en in die epriode krijg je dus *niks*. niet iedereen is zo assertief en/of slim om optimaal gebruik te maken van het systeem. sterker nog: vaak zijn het de mensen die het echt nodig hebben, die eraan ten onder gaan, terwijl zo'n uitvreter lekker zn gang gaat.
Ik heb 2 keer met de gemeente aan de stok gehad, en 2 keer zat ik er vol bovenop; dat betekent zo vaak bellen en langsgaan dat ze schijt, maar dan ook echt schijtziek van je worden en je stopt pas als je goed geholpen bent. UWV geen ervaring mee.
quote:
weet je: in 1996 heb ik eens een gesprek gehad met een consultant van de gemeente (zijn taak was het begeleiden van bijstandsmensen naar werk) en die gaf toen ronduit toe dat het systeem deels zo vreselijk ingewikkeld is om het mensen moeilijker te maken om een uitkering aan te vragen. ik vermoed dat dit nog steeds het geval is.
Ik geef ook ronduit toe dat het systeem en de maatschappij waarin we leven totaal niet perfekt zijn; daarom pleit ik ook voor meer zelfstandigheid en meer inzicht in hoe je je eigen kloten kan redden zonder afhankelijk te zijn van de overheid.
pi_56361116
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:32 schreef danos het volgende:

[..]

Bel de regie van GTST eens, ik zie gelijkkenissen met bovenstaande verhaallijn dus wie weet kan je wel meehelpen bij het schrijven van het script.
nee dank je: meestal hou ik me er zover mogelijk buiten
  maandag 28 januari 2008 @ 13:44:37 #162
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56361265
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:28 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Mag ik dan als misschien ook wel arrogante dertiger ook reageren. Ik heb Scorpie nog op geen enkele onwaarheid kunnen betrappen, hij heeft gewoon 100 % gelijk.

Alleen al het feit dat mensen het ene na het andere zielige verhaal uit de mouw weten te schudden zegt mij genoeg. Ik ben er van overtuigd dat er mensen zijn die echt hulp nodig hebben, maar dat is nog geen 10 % van het aantal dat momenteel een uitkering heeft of op andere wijze hulp krijgt.

We hebben het gewoon veel te goed in dit land, waardoor mensen al snel geneigd zijn om achterover te leunen en te wachten tot het geld en de kansen aan de deur komen. Tsja zo werkt het niet in dit land. Ik heb mijn eigen opleiding betaald, mijn eigen baan gezocht en gevonden en nog nooit van mijn leven een cent van de staat gehad. Het kan dus wel degelijk, als je maar wilt.

En dat gelul over vroeger waren er geen kansen en dergelijke is natuurlijk allang achterhaalt.

[ Bericht 0% gewijzigd door karr-1 op 28-01-2008 13:51:32 ]
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_56361358
Wat karr-1 zegt
pi_56361450
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:44 schreef karr-1 het volgende:
ben er van overtuigd dat er mensen die echt hulp nodig hebben, maar dat is nog geen 10 % van het aantal dat momenteel een uitkering heeft of op andere wijze hulp krijgt.
Je meent het nog serieus ook nog he?
Heb je een linkje naar de onderzoeken waar dit uit blijkt?
quote:
Ik heb mijn eigen opleiding betaald, mijn eigen baan gezocht en gevonden en nog nooit van mijn leven een cent van de staat gehad. Het kan dus wel degelijk, als je maar wilt.
Ook voor jou heel fijn dat het allemaal zo prima gegaan is.
Het punt is alleen dat het nou eenmaal niet iedereen zo voor de wind gaat. Soms is de wil alleen niet genoeg.

Ik ben blij dat ik niet zo verschrikkelijk succesvol ben dat ik me niet kan verplaatsen in iemand anders.
Ik moet er niet aan denken dat ik zo intolerant, arrogant en ongevoelig zou zijn als sommige mensen in dit topic.
  maandag 28 januari 2008 @ 13:53:38 #165
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_56361454
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:44 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Mag ik dan als misschien ook wel arrogante dertiger ook reageren. Ik heb Scorpie nog op geen enkele onwaarheid kunnen betrappen, hij heeft gewoon 100 % gelijk.

Alleen al het feit dat mensen het ene na het andere zielige verhaal uit de mouw weten te schudden zegt mij genoeg. Ik ben er van overtuigd dat er mensen die echt hulp nodig hebben, maar dat is nog geen 10 % van het aantal dat momenteel een uitkering heeft of op andere wijze hulp krijgt.

We hebben het gewoon veel te goed in dit land, waardoor mensen al snel geneigd zijn om achterover te leunen en te wachten tot het geld en de kansen aan de deur komen. Tsja zo werkt het niet in dit land. Ik heb mijn eigen opleiding betaald, mijn eigen baan gezocht en gevonden en nog nooit van mijn leven een cent van de staat gehad. Het kan dus wel degelijk, als je maar wilt.

En dat gelul over vroeger waren er geen kansen en dergelijke is natuurlijk allang achterhaalt.
*reageert toch maar weer...

Ik ben normaal gesproken een voorstander van een nadruk op eigen verantwoordelijkheid. Sterker nog, in discussies met vrienden ben ik vaak degene die daar het verst in gaat. Maar die dogmatische manier van redeneren schiet me altijd enorm in het verkeerde keelgat. Er is een afkappunt, alle externe factoren worden genegeerd en alles is je eigen schuld. De individuele mensch als bepaler van zijn eigen lot, wat voor omstandigheden je ook hebt getroffen.

En 'dat gelul' is voor de huidige tijd inderdaad achterhaald, maar dat wil nog niet zeggen dat we nu niet met een grote groep mensen zitten die daar nog steeds de gevolgen van ondervinden. De genoemde voorbeelden zijn niet op zichzelf staande gevallen, maar exemplarisch voor mensen die opgevoed zijn met de gedachte dat ze een dubbeltje waren, nauwelijks onderwijs hebben gehad, en nu afgeserveerd worden als luie honden die hun verantwoordelijkheid niet hebben genomen.
En door wie worden ze dan afgeserveerd? Door jonge mensen die alle kansen van de wereld hebben gekregen en daar nu de vruchten van plukken. Dan gaan er wel wat adertjes kloppen op mn voorhoofd ja
pi_56361460
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:45 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik denk dat alle 'eigen keuze' mensen in dit topic iets teveel hun huidige situatie en de huidige tijd als uitgangspunt nemen. Opleiding, arbeidsomstandigheden etcetera waren nou niet bepaald vrije keuzes voor iedereen. Er is nog steeds een grote groep analfabeten onder senioren, die daardoor allerlei subsidies mislopen.

Dan kan je zeggen: had je maar moeten leren, moet je maar een cursus doen, moet je er maar achteraan gaan. Maar dat is wel makkelijk gezegd voor een jongere in de kracht van z'n leven die de huidige samenleving gewend is.
Eensch.
pi_56361553
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:53 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Je meent het nog serieus ook nog he?
Heb je een linkje naar de onderzoeken waar dit uit blijkt?
[..]

Ook voor jou heel fijn dat het allemaal zo prima gegaan is.
Het punt is alleen dat het nou eenmaal niet iedereen zo voor de wind gaat. Soms is de wil alleen niet genoeg.

Ik ben blij dat ik niet zo verschrikkelijk succesvol ben dat ik me niet kan verplaatsen in iemand anders.
Ik moet er niet aan denken dat ik zo intolerant, arrogant en ongevoelig zou zijn als sommige mensen in dit topic.
Wie zegt er dat ik intolerant, arrogant en gevoelig ben dan? Ik erken zelfs dat er mensen zijn die het echt nodig hebben. Ik heb alleen 0% medelijden met de mensen die de verkeerde keuzes maken, in plaats van dat overdreven emotionele gejankbal van onder andere jouw kant dat het allemaal zo boehoe gaat hier in Nederland met de minima.

Ben jij er ook zo`n 1 die huilt voor elke dode die valt in Afrika? Of ben je daar ook ongevoelig voor? Want dan vind ik je namelijk nog hypocrieter dan hypocriet. Dus, wat doe jij voor Afrika, waar er per dag duizenden babietjes doodgaan aan de hongersnood?
pi_56361580
Vindt het ook zo triest dat je volgens sommigen hier vooral geen pleziertjes mag heben als 'je van de staat leeft' En dan heb ik het niet over 3 x per jaar naar Turkije, maar zomers een weekje camping, af en toe een bioscoopavondje.

Ik denk dat dit soort bescheiden luxe een levensbehoefte is. Vooral bij mensen bij wie de kans op betaald werk nihil is.

Stel dat je dag in dag uit moet knokken om rond te komen in een armoedig appartementje. En dan weet dat je tot je dood, er nooit meer 'eens helemaal uit zult zijn'
pi_56361630
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:59 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Vindt het ook zo triest dat je volgens sommigen hier vooral geen pleziertjes mag heben als 'je van de staat leeft' En dan heb ik het niet over 3 x per jaar naar Turkije, maar zomers een weekje camping, af en toe een bioscoopavondje.

Ik denk dat dit soort bescheiden luxe een levensbehoefte is. Vooral bij mensen bij wie de kans op betaald werk nihil is.
geef eens een voorbeeld van een groep mensen bij wie de kans op betaald werk nihil is?

niemand heeft hier gezegd dat je geen pleziertjes mag hebben, maar als je door die pleziertjes niet kan voorzien in je basisbehoeften dan doe je wel iets goed verkeerd.
Even a broken clock is right twice a day.
  maandag 28 januari 2008 @ 14:05:00 #170
152789 karr-1
pi_56361685
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:59 schreef zwemmerseczeem het volgende:

Stel dat je dag in dag uit moet knokken om rond te komen in een armoedig appartementje. En dan weet dat je tot je dood, er nooit meer 'eens helemaal uit zult zijn'
Luxe is geen levensvoorwaarde, dus helaas..... Het is vervelend dat het niet kan, maar als je het geld er niet voor hebt zal je keuzes moeten maken.
  maandag 28 januari 2008 @ 14:05:32 #171
152789 karr-1
pi_56361694
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wie zegt er dat ik intolerant, arrogant en gevoelig ben dan? Ik erken zelfs dat er mensen zijn die het echt nodig hebben. Ik heb alleen 0% medelijden met de mensen die de verkeerde keuzes maken, in plaats van dat overdreven emotionele gejankbal van onder andere jouw kant dat het allemaal zo boehoe gaat hier in Nederland met de minima.

Ben jij er ook zo`n 1 die huilt voor elke dode die valt in Afrika? Of ben je daar ook ongevoelig voor? Want dan vind ik je namelijk nog hypocrieter dan hypocriet. Dus, wat doe jij voor Afrika, waar er per dag duizenden babietjes doodgaan aan de hongersnood?
Exact.......
  maandag 28 januari 2008 @ 14:07:33 #172
152789 karr-1
pi_56361742
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:53 schreef Hephaistos. het volgende:
En door wie worden ze dan afgeserveerd? Door jonge mensen die alle kansen van de wereld hebben gekregen en daar nu de vruchten van plukken. Dan gaan er wel wat adertjes kloppen op mn voorhoofd ja
Dus omdat je vroeger minder kansen hebt gehad, kun je de rest van je leven blijven roepen dat je zielig bent en vooral niets hoeft te doen om de situatie te veranderen. Ik ben oud en/of zielig en behoor dus geld van de staat te krijgen omdat ik niet meer wil werken. Ga toch weg.....
pi_56361817
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:07 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dus omdat je vroeger minder kansen hebt gehad, kun je de rest van je leven blijven roepen dat je zielig bent en vooral niets hoeft te doen om de situatie te veranderen. Ik ben oud en/of zielig en behoor dus geld van de staat te krijgen omdat ik niet meer wil werken. Ga toch weg.....
Er zijn ook werkenden die in aanmerking komen voor zaken als bijzondere bijstand. En dat is dan niet omdat ze zo spilziek zijn...
Het mooi kotsende meisje.
  maandag 28 januari 2008 @ 14:11:16 #174
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_56361819
Oh ja, en nog even voor diegene die dacht dat hij zijn eigen onderwijs betaald had:
  maandag 28 januari 2008 @ 14:15:35 #175
152789 karr-1
pi_56361901
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:11 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Er zijn ook werkenden die in aanmerking komen voor zaken als bijzondere bijstand. En dat is dan niet omdat ze zo spilziek zijn...
Waarvoor dan wel? Een andere reden kan ik me namelijk niet bedenken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')