abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56363375
quote:
Op maandag 28 januari 2008 15:23 schreef MarMar het volgende:
-Blablablabla-
Mijn punt: scheer niet alles over 1 kam en veroordeel niet zomaar, leven is niet altijd makkelijk en problemen zijn niet altijd te voorzien.
*Zucht* oke mam
pi_56363489
quote:
Op maandag 28 januari 2008 15:23 schreef MarMar het volgende:

Leven draait niet alleen om geld en zelfs als je financieel afhankelijk bent kan je op andere manieren nog je deel terugdoen voor de maatschappij, hoeveel doe je voor je vrienden, voor de mensen om je heen? Vrijwilligerswerk, doe je goede dingen voor je wijk, etc. wat dan ook.
.
Jamaar, soft gelul als een luisterend oor zijn voor iemand die het moeilijk heeft, eens een wandeling maken met oma die anders nooit meer buiten komt, de buurtkinderen laten zien dat sport een gezonde manier is om aan hun zelfvertrouwen te werken,dat levert allemaal geen GELD op!!

Stop dus maar gauw met dat softe gedoe, die paar honderd eurootjes zijn veel belangrijker!
pi_56363638
quote:
Op maandag 28 januari 2008 15:38 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Jamaar, soft gelul als een luisterend oor zijn voor iemand die het moeilijk heeft, eens een wandeling maken met oma die anders nooit meer buiten komt, de buurtkinderen laten zien dat sport een gezonde manier is om aan hun zelfvertrouwen te werken,dat levert allemaal geen GELD op!!

Stop dus maar gauw met dat softe gedoe, die paar honderd eurootjes zijn veel belangrijker!
Als je toch niets om geld geeft, dan ga je toch vrijwillig geld doneren aan de Belastingdienst?
Of ben jij zo`n internetheld die dit soort dingen wel hier loopt te posten, maar ondertussen wel trouw elke maand centjes spaart ?

EDIT:

Ow ik zie het al, een studentje, ik ga wel even wachten op het KLB topic als je je eerste salarisstrookje krijgt Je posts krijgen nu wel een mooi perspectief

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2008 15:48:50 ]
pi_56364049
quote:
Op maandag 28 januari 2008 15:10 schreef danos het volgende:
95% van de mensen die de voedselbank bezoekt heeft geen baan, maar slechts 13% is bezig met het zoeken naar werk of het doen van een opleiding om weer nieuwe kansen te krijgen. Dat is toch triest?
Kan je misschien een linkje naar je bron plaatsen?

Ik heb nog wel wat interessant leesvoer (pdf-bestand).
Misschien helpt dit artikel om je wat meer te kunnen verplaatsen in mensen die in armoede leven.
pi_56364097
Even a broken clock is right twice a day.
pi_56364116
quote:
Op maandag 28 januari 2008 16:09 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Misschien helpt dit artikel om je wat meer te kunnen verplaatsen in mensen die in armoede leven.
lol 200 pagina's, ik zal mijn best eens doen komend weekend
  maandag 28 januari 2008 @ 16:14:01 #232
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56364145
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:40 schreef simmu het volgende:

[..]

zeg je dat ook tegen zo'n oma'tje die een aanvullende bijstandsuitkering heeft op der AOW?
Jazeker
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 28 januari 2008 @ 16:19:01 #233
152789 karr-1
pi_56364225
quote:
Op maandag 28 januari 2008 15:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gaan we nu weer de omgeving erbij slepen als boosdoener?
Desnoods ga je bij de Burger King hamburgers flippen, je hebt daar iig je moerstaal al als pluspunt
tegenwoordig zijn er geen appels genoeg en wil een werkgever elke persoon hebben. En inderdaad, hamburgers bakken bij de BK of vuilnis ophalen is ook werk.
pi_56364633
quote:
Op maandag 28 januari 2008 16:12 schreef danos het volgende:lol 200 pagina's, ik zal mijn best eens doen komend weekend
Die van jou bevat ook 70 pagina's hoor.
Even doorlezen...
pi_56365287
quote:
Op maandag 28 januari 2008 15:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als je toch niets om geld geeft, dan ga je toch vrijwillig geld doneren aan de Belastingdienst?
Of ben jij zo`n internetheld die dit soort dingen wel hier loopt te posten, maar ondertussen wel trouw elke maand centjes spaart ?

EDIT:

Ow ik zie het al, een studentje, ik ga wel even wachten op het KLB topic als je je eerste salarisstrookje krijgt Je posts krijgen nu wel een mooi perspectief
Als ik buitenproportioneel baal van mijn salaris, ben jij de eerste die het weet.

Ik heb geen problemen met hoge zorgpremies of vliegtaxen, en ja ik heb ook een potje voor liefdadigheid.
pi_56366991
quote:
Op maandag 28 januari 2008 16:19 schreef karr-1 het volgende:

[..]

tegenwoordig zijn er geen appels genoeg en wil een werkgever elke persoon hebben. En inderdaad, hamburgers bakken bij de BK of vuilnis ophalen is ook werk.
true true, dat vuilnisophalen is zelfs geen onbelangrijk werk, kijk maar naar de situatie in Napels..
however... als je boven de 25 bent en ze kunnen er iemand van 18 voor krijgen, krijg je dat werk simpelweg niet.
quote:
Op maandag 28 januari 2008 15:38 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Jij denkt echt niet dieper na dan wat je recht voor ogen komt he.. wat dacht je aan het geld dat het de maatschappij SCHEELT... de oma die niet opgenomen hoeft te worden in een ggz-ouderen kliniek of verzorghuis omdat ze genoeg hulp en aanspraak heeft, de kinderen die de gezondheidszorg minder kosten, de begeleiding die verstandelijk beperkten krijgen op vrijwillige basis en die dus niet gedaan hoeft te worden door een betaald persoon...

etc.

Op zich wel schandalig dat hiervoor vrijwilligers ingeschakeld worden en dat die mensen niet gewoon betaald krijgen.
pi_56367449
quote:
Op maandag 28 januari 2008 15:04 schreef simmu het volgende:
zeg, nu heb ik even een vreemd idee. is het niet zo dat bijstand en WW enzo uit gemeenschapsgeld komt? en dat iedereen die werkt daar dus ook aan meebetaalt? dat het idee is dat je daar aanspraak op kan maken als je het nodig hebt? dus dat iedereen die ooit gewerkt heeft daar iig iets aan heeft bijgedragen?

maar goed. ik kap hiermee, harteloos, kortzichtig en egoistisch gedoe hier.
Als ik het allemaal zo lees, heb je maar een pauper familie. Niemand die gewoon werkt....
Ik heb nog een tuinman nodig! Interesse?
pi_56367684
quote:
Op maandag 28 januari 2008 16:19 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Precies en de meeste mensen van de voedselbank hebben behoorlijke schulden dus moet je dan niet alles aanpakken wat je kan krijgen ipv overal maar je neus voor op te halen?
pi_56368824
quote:
Op maandag 28 januari 2008 18:44 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Als ik het allemaal zo lees, heb je maar een pauper familie. Niemand die gewoon werkt....
Ik heb nog een tuinman nodig! Interesse?
ik stam van katholieken af
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_56371605
quote:
Op maandag 28 januari 2008 18:25 schreef MarMar het volgende:

Jij denkt echt niet dieper na dan wat je recht voor ogen komt he.. wat dacht je aan het geld dat het de maatschappij SCHEELT... de oma die niet opgenomen hoeft te worden in een ggz-ouderen kliniek of verzorghuis omdat ze genoeg hulp en aanspraak heeft, de kinderen die de gezondheidszorg minder kosten, de begeleiding die verstandelijk beperkten krijgen op vrijwillige basis en die dus niet gedaan hoeft te worden door een betaald persoon...
Dat was sarcastisch bedoeld hoor,
pi_56371695
quote:
Op maandag 28 januari 2008 18:55 schreef danos het volgende:
Precies en de meeste mensen van de voedselbank hebben behoorlijke schulden dus moet je dan niet alles aanpakken wat je kan krijgen ipv overal maar je neus voor op te halen?
Ik heb je bijzonder interessante pdf-je doorgelezen, en lees daaruit af dat er behalve werkloosheid en schulden, vaak nog meer problemen zijn bij mensen en gezinnen die bij de voedselbank aankloppen.
Vooral (psycho-)sociale problemen, of problemen door de koppelingswet.
De koppelingswet valt natuurlijk niet te verhelpen (je mág dan niet werken).
(psycho-)sociale problemen moet je ook niet onderschatten. Als het dal waarin je zit zo diep lijkt (en vaak ook is), is het moeilijk om daaruit te komen en verder te kijken dan ad hoc-oplossingen (geen vlees meer eten, om de dag een warme maaltijd, kachel uit) ipv structurele oplossingen (werk zoeken en vinden).

Ik mis nog wat informatie in je linkje, namelijk hoeveel mensen er in de WSNP zitten.
Die mensen hebben namelijk wél kans op verbetering, aangezien ze na een aantal jaar een nieuwe start krijgen.
Voor de rest van de mensen die bij een voedselbank moeten aankloppen, ben ik bang dat het moeilijk zal worden om ooit weer een fatsoenlijke levensstandaard op te bouwen.
Zeker als de schulden niet opgelost worden en de persoonlijke ervaring niet verbetert.

Maar dusdanig serieuse problemen hebben natuurlijk niet alle mensen in de bijstand, maar toch kan het moeilijk zijn om werk te krijgen.
Ik ken iemand die 35 jaar bij dezelfde baas werkte, maar zijn werk kwijt raakte door een faillissement.
Inmiddels is hij op een leeftijd dat hij niet meer zomaar iedere baan kan krijgen.
Fabriekswerk wordt te zwaar geacht en je zal niet aangenomen worden omdat men bang is dat je het niet aan kan, plus dat iemand half zo oud veel minder kost.
Uitzendbureaus schrijven je niet eens in, Burger King e.d. willen alleen maar goedkoop, jong spul en voor omscholing ben je te oud.
Het is écht niet zo makkelijk voor iedereen om werk te vinden.

Iedereen die denkt dat je ruim kan leven van de bijstand, raad ik aan om eens een maand of drie te leven naar de standaarden van de voedselbank.
Dus naast de vaste lasten leven van ¤ 150,00 in je eentje, of ¤ 200 met z'n tweëen.
Het valt écht niet mee om daarvan rond te komen, en misschien dat je dán ziet dat je niet zomaar kiest om in de bijstand te blijven.
pi_56372845
quote:
Op maandag 28 januari 2008 21:40 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Dat was sarcastisch bedoeld hoor,
In dat geval
  maandag 28 januari 2008 @ 22:31:48 #243
152789 karr-1
pi_56372951
quote:
Op maandag 28 januari 2008 21:44 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Iedereen die denkt dat je ruim kan leven van de bijstand, raad ik aan om eens een maand of drie te leven naar de standaarden van de voedselbank.
Dus naast de vaste lasten leven van ¤ 150,00 in je eentje, of ¤ 200 met z'n tweëen.
Het valt écht niet mee om daarvan rond te komen, en misschien dat je dán ziet dat je niet zomaar kiest om in de bijstand te blijven.
Ik leef nu met 2 personen en 1 kat ook van ongeveer 200 euro per maand dus ik zie het probleem nog steeds niet.
pi_56373228
quote:
Op maandag 28 januari 2008 22:31 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik leef nu met 2 personen en 1 kat ook van ongeveer 200 euro per maand dus ik zie het probleem nog steeds niet.
Leef je op droog brood en water? Doe je zelf je was? Kookt je moeder voor je?
pi_56373820
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:26 schreef MarMar het volgende:

[..]

oke, sommetje voor jou

uitkering voor een gezin 1024 (2 volwassenen, 2 kinderen waarvan 1 in de luiers)
luiers per maand (zelfs de goedkoopste) 80 euro
Eten per maand (als je je kinderen groente en fruit wilt geven en GEEN coca cola drinkt)500 euro
Huurhuis (netto) 334 euro
gaswaterelectra per maand 110 euro
even een tussen berekening: totaal nu op 1024
DAN vervoerskosten openbaar vervoer per maand minimaal 10 euro
kosten telefoon per maand minimaal 15 euro
ziektekostenverzekering (netto) 80 euro
en wat doe je dan als je fiets er een keer mee kapt of je kind een bijdrage moet hebben voor schoolreisje of er sinterklaas/kerst/vakantie/verjaardagen voorbij komen?

Oh ja. vergeet ik nog te vertellen dat je meestal een maand of drie moet wachten op de uitkering als je em aanvraagt en als je verhuurder/gaselectreleverancier niet mee werkt (heel soms heb je geluk, meestal niet met die dingen) er dan nog enige tientallen euro's bijkomen aan aanmaningen.

Zelfs al bezuinig je iets op je boodschappen (150 per week per 4 personen is imo niet belachelijk veel) kom je er nog niet aan.

Godzijdank heeft het niet al te lang geduurd voor ons, maar heb nadien wel een jaar gaten moeten vullen voordat we echt konden merken dat we financieel beter zitten nu.

Maar ben het wel met TS eens wat dat roken betreft.

hahahaha....Dit bedrag(1024 euro)krijg ik per maand aan belasting terug aan hypotheekrente-aftrek. Hoef ik ook niets voor te doen. Ik rook camel (4.30 euro per pakje). Lekker roken op kosten van de staat. En in een groot huis wonen.
pi_56373898
tikt even aan dit
  maandag 28 januari 2008 @ 23:06:15 #247
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56373912
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:26 schreef MarMar het volgende:

[..]

oke, sommetje voor jou

uitkering voor een gezin 1024 (2 volwassenen, 2 kinderen waarvan 1 in de luiers)
luiers per maand (zelfs de goedkoopste) 80 euro
Eten per maand (als je je kinderen groente en fruit wilt geven en GEEN coca cola drinkt)500 euro
Huurhuis (netto) 334 euro
gaswaterelectra per maand 110 euro
even een tussen berekening: totaal nu op 1024
DAN vervoerskosten openbaar vervoer per maand minimaal 10 euro
kosten telefoon per maand minimaal 15 euro
ziektekostenverzekering (netto) 80 euro
en wat doe je dan als je fiets er een keer mee kapt of je kind een bijdrage moet hebben voor schoolreisje of er sinterklaas/kerst/vakantie/verjaardagen voorbij komen?
Wat doe je met je
1) Huursubsidie?
2) Kinderbijslag? Kinderkorting
3) Zorgtoeslag?

En waarom krijg je maar 1021 euro per maand? Je hebt recht op 100% van het minimumloon.
The End Times are wild
pi_56374122
quote:
Op maandag 28 januari 2008 23:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat doe je met je
1) Huursubsidie?
2) Kinderbijslag? Kinderkorting
3) Zorgtoeslag?

En waarom krijg je maar 1021 euro per maand? Je hebt recht op 100% van het minimumloon.
let goed op het woordje NETTO bij de huur en verzekering bedragen.
feit is dat mijn man jonger is dan ik en ze wel sluw genoeg zijn geweest om zijn leeftijd als eikleeftijd te nemen voor het minimumloon. Een lekker jong ding heeft ook zo zijn nadelen, gelukkig was het tijdelijk.

Kinderbijslag gaat (nogsteeds) naar de kinderen, kleding, nieuw beddengoed wat soms nodig is, winterjas, schoenen, schoolgeld, etc etc. bovendien lijkt het wel heel erg veel, maar is het eigenlijk maar gewoon 100 per maand. Nu is het een lekker extraatje, toen was het noodzakelijk.
pi_56374148
vergeet er trouwens helemaal bij te vertellen dat het ruim een jaar duurde voordat onze huurtoeslag rond was we betaalden aanvankelijk een kleine 500 per maand aan huur..
pi_56374240
quote:
Op maandag 28 januari 2008 22:31 schreef karr-1 het volgende:
Even een nieuwsgierig vraagje tussendoor...
Jij zit toch even in-between-jobs?
Krijg je dan nu ook een uitkering?
Heb je genoeg spaargeld om te kunnen overbruggen als je wat langer geen werk hebt?
Ook als je ziek wordt en dus niet via een uitzendbureau kan werken?
En als je partner er van tussen gaat en ook dus ook geen backup meer biedt?
(niet dat ik je dat soort ellende allemaal gun hoor, maar zo kunnen financiele problemen ontstaan ).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')