Bronquote:Aboutaleb: Moslims moeten zelf contact zoeken
Moslims moeten zich afvragen waar de angst voor hen vandaan komt en veel meer doen om in contact te komen met de autochtonen in Nederland, vindt staatssecretaris Ahmed Aboutaleb van Sociale Zaken (PvdA).
Die oproep deed de staatssecretaris tijdens een werkbezoek aan Breda, meldt regionaal dagblad BN/De Stem zondag.
'Die angst voor moslims, die ís er. Moslims moeten die niet bagatelliseren. Er rust een taak op de schouders van de moslims om daar iets aan te doen,' zo riep Aboutaleb de moslims op.
'Enorme angst'
Moslims moeten volgens hem contact zoeken met de autochtone bevolking: 'Zoek contact, open uw moskeeën en laat zien dat in die ruimten daarachter wasruimten zijn en dat daar geen bommen worden gemaakt.'
Ook moeten moslims zich afvragen waar de 'haat' tegen moslims eigenlijk vandaan komt: 'Als je nagaat dat er in de wereld een paar idioten zijn die zichzelf opblazen, dan moet je concluderen dat die de koran niet goed begrepen hebben. Maar gevolg is wel dat er een enorme angst bestaat voor moslims.'
Burqa
Verder zei Aboutaleb dat moslima's de consequenties moeten aanvaarden als ze door het dragen van een burqa geen werk kunnen krijgen. 'Als u van vijf hoog naar beneden springt, weet u ook dat dat gevolgen heeft,' aldus de PvdA-bewindsman.
In oktober noemde Aboutaleb de ophef over burqa's nog 'buitensporig'. Hij weigerde toen burqadragers te gaan korten op hun uitkering omdat ze door het kledingstuk geen werk kunnen vinden.
Je vindt altijd weer een gaatje om PVDA'ers te bekritiserenquote:Op zondag 27 januari 2008 13:52 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Wijze woorden van Aboutaleb. Maar het blijft natuurlijk wel een feit dat contact van twee kanten moet komen. Dat houd dus ook in dat het zelfde ook voor de niet Moslims geld.
Maar wat vinden jullie er van?
Slecht voorbeeld. Slavenhandel was vele generaties geleden. Die slecht opgevoedde randjongeren is right now. *kijkt uit het raam*.quote:Op zondag 27 januari 2008 13:57 schreef sneakypete het volgende:
Probleem is alleen dat mensen niet zo denken.
Ga jij als Nederlander openlijk afstand doen van de slavenhandel die je voorouders mogelijk bedreven?
Vaak is toch de gedachte 'ik heb er geen reet mee te maken' of 'ik hoef niks te bewijzen'.
En jij moet als moslim verantwoording nemen voor het gedrag van andermans kinderen? Die van jezelf natuurlijk, maar anderen? Bovendien mag je van de islam ook niets stelen, vernielen enz. dus wat heeft dit met de islam te maken?quote:Op zondag 27 januari 2008 14:12 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld. Slavenhandel was vele generaties geleden. Die slecht opgevoedde randjongeren is right now. *kijkt uit het raam*.
Hier en nu, gast.
En jij blijkt altijd wel een gaatje te vinden om mij in de zeik te zettenquote:Op zondag 27 januari 2008 14:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je vindt altijd weer een gaatje om PVDA'ers te bekritiseren
Van vijanden van de islam, zoals ongelovigen die geen schatting betalen, mag stelen wel.quote:Op zondag 27 januari 2008 14:18 schreef sneakypete het volgende:
[..]
En jij moet als moslim verantwoording nemen voor het gedrag van andermans kinderen? Die van jezelf natuurlijk, maar anderen? Bovendien mag je van de islam ook niets stelen, vernielen enz. dus wat heeft dit met de islam te maken?
als je de islamitische slavenhandel bedoelt, die gaat nog steeds door, bijvoorbeeld in Mauretanië.quote:En vele generaties terug? De echte slavenhandel wel misschien, maar slechte behandeling van de kolonies is nog geen honderd jaar oud.
Alle mensen die ik ken die meerdere jaren in een moslimland hebben gewoond denken negatief over moslims.quote:En moslims kunnen prima omgaan met anderen, wat een mythologie weer. Ik ken een moslim die zelfs overwegend met niet moslims omgaat zijn leven lang, in Amsterdam ging hij zelfs vaak op stap met homo's (zelf is hij er geen).
Mensen met deze vooroordelen kennen zelf gewoon geen moslims, hooguit wat ze af en toe op straat zien lopen.
Ach als jij alleen maar negatief wilt zijn doe je dat toch maar lekker. Zal het alleen erg zinloos worden áls moslims hun deur open zetten.quote:Op zondag 27 januari 2008 14:24 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Van vijanden van de islam, zoals ongelovigen die geen schatting betalen, mag stelen wel.
[..]
als je de islamitische slavenhandel bedoelt, die gaat nog steeds door, bijvoorbeeld in Mauretanië.
[..]
Alle mensen die ik ken die meerdere jaren in een moslimland hebben gewoond denken negatief over moslims.
Je hebt mij overtuigd.quote:Op zondag 27 januari 2008 14:18 schreef sneakypete het volgende:
[..]
En jij moet als moslim verantwoording nemen voor het gedrag van andermans kinderen? Die van jezelf natuurlijk, maar anderen? Bovendien mag je van de islam ook niets stelen, vernielen enz. dus wat heeft dit met de islam te maken?
En vele generaties terug? De echte slavenhandel wel misschien, maar slechte behandeling van de kolonies is nog geen honderd jaar oud.
En moslims kunnen prima omgaan met anderen, wat een mythologie weer. Ik ken een moslim die zelfs overwegend met niet moslims omgaat zijn leven lang, in Amsterdam ging hij zelfs vaak op stap met homo's (zelf is hij er geen).
Mensen met deze vooroordelen kennen zelf gewoon geen moslims, hooguit wat ze af en toe op straat zien lopen.
er zijn 'goede' moslims, en die ken ik ook, maar die praktiseren hun geloof nauwelijks. Wat wij als moslimfundamentalisten kennen, praktiserende moslims dus, zijn over het algemeen nogal onaangename personen. Dat geldt trouwens ook voor veel brahmanen hoor... die borstelen hun huis schoon als je daar op bezoek bent geweest. De wereld zou een betere plek zijn als er nooit zoiets als een islam zou zijn ontstaan.quote:Op zondag 27 januari 2008 14:28 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Ach als jij alleen maar negatief wilt zijn doe je dat toch maar lekker. Zal het alleen erg zinloos worden áls moslims hun deur open zetten.
Voorbeelden van slecht gedrag vindt je overal natuurlijk. En misschien dat jij alleen maar mensen kent die het met je eens zijn, maar ik heb dus ook best goede ervaringen met moslims, is vooral wat je zelf wilt zien.
of je nou wel of geen goede ervaring hebt met moslims doet er toch helemaal niet toe?quote:Op zondag 27 januari 2008 14:28 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Ach als jij alleen maar negatief wilt zijn doe je dat toch maar lekker. Zal het alleen erg zinloos worden áls moslims hun deur open zetten.
Voorbeelden van slecht gedrag vindt je overal natuurlijk. En misschien dat jij alleen maar mensen kent die het met je eens zijn, maar ik heb dus ook best goede ervaringen met moslims, is vooral wat je zelf wilt zien.
Eigen kinderen idd. En het is de islam die deze mensen bind. Die er voor zorgt dat mensen hun kinderen sturen naar islamitische scholen om maar zo ver mogelijk weg te blijven van de kuffaar en zijn verdorven levensstijl. Het is een mix van religie, cultuur en politiek die er op gemikt is dat een hoop (zeker niet alle) moslims een eigen volk eerst beleid aan het voeren zijn.quote:Op zondag 27 januari 2008 14:18 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Slechte behandeling van kolonies?quote:En vele generaties terug? De echte slavenhandel wel misschien, maar slechte behandeling van de kolonies is nog geen honderd jaar oud.
Anekdotische argumenten zijn irrelevant.quote:En moslims kunnen prima omgaan met anderen, wat een mythologie weer. Ik ken een moslim die zelfs overwegend met niet moslims omgaat zijn leven lang, in Amsterdam ging hij zelfs vaak op stap met homo's (zelf is hij er geen).
Waarom denk je dat de angst voor moslims ongegrond is?quote:Op zondag 27 januari 2008 15:37 schreef Yildiz het volgende:
Vroeger waren mensen bang voor duivels, demonen en de wraak van Thor. Later werd dat God, de neger, of de Jood, afhankelijk van waar in de wereld je geboren werd. Nu is dat de lichtgetinte Moslim.
Ik heb niet zoveel begrip voor die angst, die ongegronde angst is er blijkbaar altijd geweest. Ik kan nu niet echt zeggen dat de mensheid ontwikkelt. Technologie of wetenschap wel, maar dat staat er los van.
Vogelaar zegt precies hetzelfde als wat jij in deze post zegt.quote:Op zondag 27 januari 2008 14:19 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En jij blijkt altijd wel een gaatje te vinden om mij in de zeik te zetten![]()
Want de manier waarop ik het bedoelde was dat de niet Moslims nu achter uit moeten gaan hangen en dat alles van de moslims moet komen. Want communicatie dat is iets waar je samen aan werkt.
Maar ja als je iemand verkeerd wilt begrijpen kan dat natuurlijk altijd. Jou post is daar een mooi voorbeeld van
Moet ik dat echt uitleggen?quote:Op zondag 27 januari 2008 15:47 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de angst voor moslims ongegrond is?
Een religie heb je toevallig?quote:Op zondag 27 januari 2008 16:37 schreef Yildiz het volgende:
Allereerst heb ik sowieso problemen met het groeperen van mensen op een administratief gelegde grens, toevallige huidskleur of toevallige religie. Maar dat doet er even niet veel toe.
Als ik toevallig gekozen had geschreven, had ik weer posts gekregen dat velen het allemaal geforceerd krijgen van hun omgeving. Een beetje catch-22.quote:
Anekdotische argumenten zijn weldegelijk relevant en voor veel mensen bepalender dan ze zelf vaak inzien. De praktijk zegt mij meer dan cijfertjes of theorieën van mensen op het internet. En waarom vergelijk je moslims nu met moordenaars?quote:Op zondag 27 januari 2008 15:00 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Eigen kinderen idd. En het is de islam die deze mensen bind. Die er voor zorgt dat mensen hun kinderen sturen naar islamitische scholen om maar zo ver mogelijk weg te blijven van de kuffaar en zijn verdorven levensstijl. Het is een mix van religie, cultuur en politiek die er op gemikt is dat een hoop (zeker niet alle) moslims een eigen volk eerst beleid aan het voeren zijn.
[..]
Slechte behandeling van kolonies?
Je bedoeld arbeiders toch?
Tsja leeft er nog iemand nu die verantwoordelijk hier voor was? Leeft er nog iemand nu die roept dat dit iets is om trots op te zijn?
Nee dus.
[..]
Anekdotische argumenten zijn irrelevant.
"Nee moordenaars zijn eigenlijk best wel tof want ik ken een man die iemand heeft vermoord en hij was zo goed om mij zelfs 300 euro te lenen zonder rente".
Hou dat soort logica maar lekker bij je.
Is hij zelf geen moslim dan?quote:Op zondag 27 januari 2008 18:53 schreef AgLarrr het volgende:
Mooie woorden die weinig invloed zullen hebben. Een beetje moslim vindt een man zoals Aboutaleb al snel een bounty alswel haram...
Het enige verschil met Vogelaar en Aboutaleb is dat Aboutaleb wel inhoudelijk snapt wat ie zegt en Vogelaar nietquote:Op zondag 27 januari 2008 15:48 schreef Klopkoek het volgende:
Vogelaar zegt precies hetzelfde als wat jij in deze post zegt.
Je, kunt het op bepaalde punten toch ook best eens zijn met de PvdA of is daar iets mee mis?quote:Op zondag 27 januari 2008 15:48 schreef Klopkoek het volgende:
Natuurlijk heb je gelijk maar dat is nou precies toevallig ook het standpunt van de PvdA
Ja maar niet voor mij want ik hou het graag bij de fieten ipv sentimenteel gebrabbel over uitzonderingen die eigenlijk de regel bevestigen maar waar men dan als in een soort afterschool special ineens al onze problemen door moeten vergeten.quote:Op zondag 27 januari 2008 19:00 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Anekdotische argumenten zijn weldegelijk relevant en voor veel mensen bepalender dan ze zelf vaak inzien.
In de praktijk maakt 1 persoon niet de gehele werkelijkheid mee. Zeker niet als 1 persoon een verhaal vertelt over 1 ander persoon.quote:De praktijk zegt mij meer dan cijfertjes of theorieën van mensen op het internet.
Waar doe ik dat? Ik reduceer slechts jouw bewijsvoering tot de absurde drogreden die het is door een extremer voorbeeld in de plaats te zetten. Nergens vergelijk ik moslims met moordenaars. Je probeert me wanhopig in een hokje steken waar ik jammer genoeg niet in pas.quote:En waarom vergelijk je moslims nu met moordenaars?
Als vrij hardcore atheist en scepticus hekel ik sowieso al dat wat vanuit waanbeelden voortkomt. Na 30 jaar ons vrij te hebben gevochten van de christenen (protestants en katholiek) leek het er even op alsof we eindelijk in een moderne vrije samenleving konden gaan wonen.quote:Ik ben heus niet blind en ik weet ook dat er problemen zijn. Ik ben ook niet perse blij met de islam op de wereld maar ik vind de moslimhetze te ver doorgeslagen.
Ik ben opgegroeid in Amsterdam West. Staatsliedenbuurt. Nu woon ik in Amsterdam Slotermeer. Hoor je mij stoer doen met m'n slechte ervaringen met allochtoontjes? Die heb ik nl. genoeg. Wij zitten allebij in dezelfde situatie en toch komen we tot compleet andere conclusies over dit probleem. Het verschil is dat ik niet loop te pimpen met mijn persoonlijke ervaringen omdat ik die niet relevant vind voor een rationele discussie.quote:Ik ben zelf opgegroeid in een multiculturele wijk dus ik weet echt wel dat het niet altijd een pretje is. Maar waar je vijanden vindt vindt je net zo goed vrienden, en dat hangt toch ook grotendeels van je eigen instelling af.
Geloof is geen administratieve grens, geloof verwoordt iemands diepste overtuigingen. als deze diepste overtuigingen gewelddadig zijn zal iemand zich gewelddadig gedragen.quote:Op zondag 27 januari 2008 16:37 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Moet ik dat echt uitleggen?
Ok.
Allereerst heb ik sowieso problemen met het groeperen van mensen op een administratief gelegde grens, toevallige huidskleur of toevallige religie. Maar dat doet er even niet veel toe.
Dat men door allerlei gebeurtenissen in het verleden, gepleegd door anderen, bang is voor mensen met eenzelfde oppervlakkige beschrijving -ook lichtgetint, ook Moslim- is op zijn minst debiel te noemen. Maar hey, dat is mijn mening.
Jawel, maar volgens hardliners één die collaboreert met Nederlanders. En dan ben je dus haram... en een bounty.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |