abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56338113
Beste Fokkers,

Ik las vanmorgen onderstaand berichtje in de Telegraaf. Wat mij betreft het positiefste berichtje van dit jaar. Serieus. Volgens mij wordt door politici nog steeds de grote angst onder Nederlanders voor de islam als een taboe beschouwd. Ik vind de oproep van Aboutaleb dan ook top. De angst voor de islam vind ik daarnaast overigens niet alleen iets wat weggenomen moet worden, maar ook vind ik dat die angst grotendeels op redelijke argumenten is gebaseerd. Die angst is dus niet per se slecht. Graag jullie reacties.

'Er is angst voor moslims in dit land en er rust een taak op de schouders van moslims daar iets aan te doen'. Dat zei staatssecretaris Ahmed Aboutaleb (PvdA) in Breda tijdens een werkbezoek.

"Zoek contact, open uw moskeeën en laat zien dat in die ruimten daarachter wasruimten zijn en dat daar geen bommen worden gemaakt. We moeten elkaar vasthouden!", zo citeert BN De Stem de politicus.

"Het is van belang dat migranten zich afvragen waar die haat vandaan komt. Als je nagaat dat er in de wereld een paar idioten zijn die zichzelf opblazen, dan moet je concluderen dat die de koran niet goed begrepen hebben. Maar gevolg is wel dat er een enorme angst bestaat voor moslims", aldus Aboutaleb in de regionale krant.

Aboutaleb over hoofddoekjes: "Als dat tot gevolg heeft dat u geen baan kunt vinden, accepteer dan de consequenties. Dan hebt u dus geen inkomen. Als u van vijf hoog naar beneden springt, weet u ook dat dat gevolgen heeft."

En vervolgde tegen de aanweizge moslims: "Als u niet kúnt werken, dan mag u bij aanspreken, maar u moet mij niet alléén aanspreken op een goede uitkering. Ik weiger mensen met hun 21ste met pensioen te sturen."
pi_56338150
Ansgt erkennen is sowieso slecht
angst verspreiden is een vorm van terrorisme
en erkennen daarvan is niet de goede weg
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_56338287
daarom gebruikt men stokken en zwepen in Islamitische landen om ze in bedwang te houden.

durven ze nog te rellen, stelen, beroven, verkrachten??
-
  zondag 27 januari 2008 @ 13:41:09 #4
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_56338875
heel tof idd. Je moet het maar accepteren dat je niet wordt aangenomen als je een hoofddoek ophebt!
  zondag 27 januari 2008 @ 13:55:18 #5
8369 speknek
Another day another slay
pi_56339231
quote:
Op zondag 27 januari 2008 13:41 schreef G.Fawkes het volgende:
heel tof idd. Je moet het maar accepteren dat je niet wordt aangenomen als je een hoofddoek ophebt!
Je zit niet echt in de positie om het te veranderen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_56339739
quote:
Idd heel tof ja. Ik moet soms ook dingen accepteren zoals ze zijn.
Dan zet je die hoofddoek maar af
  zondag 27 januari 2008 @ 14:26:01 #7
159979 G.Fawkes
pi_56339972
quote:
Op zondag 27 januari 2008 14:16 schreef NED het volgende:

[..]

Met die redenatie hadden de zwarten nogsteeds gelijke rechten. En Aboutaleb heeft het blijkbaar gehad over burqa's. In die uitspraak kan ik me meer vinden. Het dragen van een burqa zit vaak communicatie in de weg...
  zondag 27 januari 2008 @ 14:28:38 #8
8369 speknek
Another day another slay
pi_56340018
quote:
Op zondag 27 januari 2008 14:26 schreef G.Fawkes het volgende:
Met die redenatie hadden de zwarten nogsteeds gelijke rechten. En Aboutaleb heeft het blijkbaar gehad over burqa's. In die uitspraak kan ik me meer vinden. Het dragen van een burqa zit vaak communicatie in de weg...
Neger zijn is iets anders dan een hoofddoek dragen. Je kunt niet even je negerhuid afdoen om te conformeren aan het ideaal van een sollicitatiecommissie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 27 januari 2008 @ 14:31:05 #9
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_56340079
quote:
Dan doe je die af voor je werk. Zo moeilijk is het niet.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 27 januari 2008 @ 14:33:20 #10
159979 G.Fawkes
pi_56340124
maar je zou wel je principes die in geen enkele manier in tegenspraak zijn met een bepaalde functie opzij moeten zetten om te conformeren aan het ideaal van een sollicitatiecommissie?
pi_56340141
quote:
Op zondag 27 januari 2008 14:16 schreef NED het volgende:

[..]

Dan zet je die hoofddoek maar af
precies... ik moet me ook aanpassen op mijn werk. ik mag daar ook niet met een petje op lopen om maar iets te noemen. daarbij staat nergens in de koran dat een hoofdoek verplicht is dus geloofsovertuiging is gewoon lariekoek.

daarbij mag het uiteraard vanzelf sprekend zijn dat er dan ook geen sprake kan zijn van een uitkering, maar dat lijkt me vrij logisch
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zondag 27 januari 2008 @ 14:40:53 #12
8369 speknek
Another day another slay
pi_56340308
quote:
Op zondag 27 januari 2008 14:33 schreef G.Fawkes het volgende:
maar je zou wel je principes die in geen enkele manier in tegenspraak zijn met een bepaalde functie opzij moeten zetten om te conformeren aan het ideaal van een sollicitatiecommissie?
Jammer genoeg wel, ik heb niets met apenpakjes en een schurfthekel aan mensen die het niet verdienen hun kont te gaan likken. Maar als ik daar binnen kom zetten als vet spange gangsta, en ze vertellen wat ik echt over hun denk, gaan ze me niet aannemen, dus moet je maar slikken.
In een ideale wereld zou je daar niet op afgerekend worden en gewoon je eigen principes aan kunnen houden. Maar als het je geen baan oplevert moet je maar conformeren aan wat zij zien als een ideale representatieve werknemer.
pi_56357318
quote:
Op zondag 27 januari 2008 14:34 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

precies... ik moet me ook aanpassen op mijn werk. ik mag daar ook niet met een petje op lopen om maar iets te noemen. daarbij staat nergens in de koran dat een hoofdoek verplicht is dus geloofsovertuiging is gewoon lariekoek.

daarbij mag het uiteraard vanzelf sprekend zijn dat er dan ook geen sprake kan zijn van een uitkering, maar dat lijkt me vrij logisch
Nogmaals : Sura An-Noer. De tafsir van deze ayet uitgevoerd door de profeet (vzmh) zelf dus is er geen discussie over mogelijk. Hoofddoek moet in het Islamitische geloof. Ga eens weg met die uitspraak de hele tijd.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  FOK!fotograaf maandag 28 januari 2008 @ 11:06:03 #14
18921 freud
Who's John Galt?
pi_56357915
quote:
Op maandag 28 januari 2008 10:35 schreef Burakius het volgende:

[..]

Nogmaals : Sura An-Noer. De tafsir van deze ayet uitgevoerd door de profeet (vzmh) zelf dus is er geen discussie over mogelijk. Hoofddoek moet in het Islamitische geloof. Ga eens weg met die uitspraak de hele tijd.
Voor zover mij bekend staat er dat de ze boezem moeten bedekken, opdat ze niet verward worden met hoeren. Staat niets in over het totaal bedekken van het hoofd. Maar als in de gebruiken van de profeet (ikzalzijnnaamhiernoemenzonderdwangmatigeuitspraakerachter) staat dat hij het deed, moet je als goede moslim hem wel volgen. Wordt er ook aangegeven waarom het eigenlijk zo moet, of is het waarom geen issue? Blind volgen lijkt me zo 8e eeuw .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 28 januari 2008 @ 11:07:28 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_56357942
quote:
Op maandag 28 januari 2008 10:35 schreef Burakius het volgende:
Je kunt an-noer niet echt lezen buiten de context van een hete woestijn. De al aanwezige gezichtsbedekking moet je dan over je borsten heentrekken, opdat een vrouw haar 'juwelen' niet toont. Dat de gezichtsbedekking verplicht is, staat er voor zover ik weet niet.

Niet dat ik het bijzonder relevant vind, al stond er in dat je ten alle tijden verplicht bent een groot rood fallussymbool op je hoofd moet dragen, je moet niet raar opkijken als je dan geen baan krijgt.
pi_56359160
quote:
Op maandag 28 januari 2008 11:07 schreef speknek het volgende:

[..]

Je kunt an-noer niet echt lezen buiten de context van een hete woestijn. De al aanwezige gezichtsbedekking moet je dan over je borsten heentrekken, opdat een vrouw haar 'juwelen' niet toont. Dat de gezichtsbedekking verplicht is, staat er voor zover ik weet niet.

Niet dat ik het bijzonder relevant vind, al stond er in dat je ten alle tijden verplicht bent een groot rood fallussymbool op je hoofd moet dragen, je moet niet raar opkijken als je dan geen baan krijgt.
Ik zeg het weer. De profeet heeft de tefsir zo gegeven dus moet het zo. Of het nou buiten de woestijn is (denk je nou dat ze in damascus ook woestijn hebben) of niet. Het is dus erg belachelijk om het aan de woestijn te koppelen. Net zoals met varkensvlees en dat koppelen aan hitte. Dat is het ondermijnen van de regels van Allah. Wij veranderen niet naar eigen belang zoals het met het Christendom (helaas) is gegaan.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  maandag 28 januari 2008 @ 12:09:42 #17
8369 speknek
Another day another slay
pi_56359212
Dus moslims op groenland moeten zich 's middags ook omkleden vanwege de middaghitte?
  maandag 28 januari 2008 @ 12:15:52 #18
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_56359365
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:07 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik zeg het weer. De profeet heeft de tefsir zo gegeven dus moet het zo. Of het nou buiten de woestijn is (denk je nou dat ze in damascus ook woestijn hebben) of niet. Het is dus erg belachelijk om het aan de woestijn te koppelen. Net zoals met varkensvlees en dat koppelen aan hitte. Dat is het ondermijnen van de regels van Allah. Wij veranderen niet naar eigen belang zoals het met het Christendom (helaas) is gegaan.
Maar ondertussen wel klagen als wij verder leven met onze regels en die van jullie niet altijd accepteren.
  maandag 28 januari 2008 @ 13:12:22 #19
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_56360570
quote:
Ik zeg het weer. De profeet heeft de tefsir zo gegeven dus moet het zo.
Hoe weet je dat? Was je er bij?
quote:
Dat is het ondermijnen van de regels van Allah.
Je bedoelt zoals een profeet die iets zegt en dan een jaar later iets compleet anders? Zoiets?

[ Bericht 4% gewijzigd door DustPuppy op 28-01-2008 13:23:50 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_56360882
Geweldig weer al die mensen die even weten wat de Islamitische standpunt is met betrekking tot het bedekken van een meisje, sommige mensen hebben het over een context van bepaalde regio's en tijden?
Het bedekken van een vrouw in de Islam is ten alle tijden, bij mannen die niet haar naasten zijn (dus direct familie, of aangetrouwd)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')