Je zit niet echt in de positie om het te veranderen.quote:Op zondag 27 januari 2008 13:41 schreef G.Fawkes het volgende:
heel tof idd. Je moet het maar accepteren dat je niet wordt aangenomen als je een hoofddoek ophebt!
Idd heel tof ja. Ik moet soms ook dingen accepteren zoals ze zijn.quote:Op zondag 27 januari 2008 13:41 schreef G.Fawkes het volgende:
heel tof idd. Je moet het maar accepteren dat je niet wordt aangenomen als je een hoofddoek ophebt!
Met die redenatie hadden de zwarten nogsteeds gelijke rechten. En Aboutaleb heeft het blijkbaar gehad over burqa's. In die uitspraak kan ik me meer vinden. Het dragen van een burqa zit vaak communicatie in de weg...quote:Op zondag 27 januari 2008 14:16 schreef NED het volgende:
[..]
Idd heel tof ja. Ik moet soms ook dingen accepteren zoals ze zijn.
Neger zijn is iets anders dan een hoofddoek dragen. Je kunt niet even je negerhuid afdoen om te conformeren aan het ideaal van een sollicitatiecommissie.quote:Op zondag 27 januari 2008 14:26 schreef G.Fawkes het volgende:
Met die redenatie hadden de zwarten nogsteeds gelijke rechten. En Aboutaleb heeft het blijkbaar gehad over burqa's. In die uitspraak kan ik me meer vinden. Het dragen van een burqa zit vaak communicatie in de weg...
Dan doe je die af voor je werk. Zo moeilijk is het niet.quote:Op zondag 27 januari 2008 13:41 schreef G.Fawkes het volgende:
precies... ik moet me ook aanpassen op mijn werk. ik mag daar ook niet met een petje op lopen om maar iets te noemen. daarbij staat nergens in de koran dat een hoofdoek verplicht is dus geloofsovertuiging is gewoon lariekoek.quote:Op zondag 27 januari 2008 14:16 schreef NED het volgende:
[..]
Idd heel tof ja. Ik moet soms ook dingen accepteren zoals ze zijn.
Dan zet je die hoofddoek maar af
Jammer genoeg wel, ik heb niets met apenpakjes en een schurfthekel aan mensen die het niet verdienen hun kont te gaan likken. Maar als ik daar binnen kom zetten als vet spange gangsta, en ze vertellen wat ik echt over hun denk, gaan ze me niet aannemen, dus moet je maar slikken.quote:Op zondag 27 januari 2008 14:33 schreef G.Fawkes het volgende:
maar je zou wel je principes die in geen enkele manier in tegenspraak zijn met een bepaalde functie opzij moeten zetten om te conformeren aan het ideaal van een sollicitatiecommissie?
Nogmaals : Sura An-Noer. De tafsir van deze ayet uitgevoerd door de profeet (vzmh) zelf dus is er geen discussie over mogelijk. Hoofddoek moet in het Islamitische geloof. Ga eens weg met die uitspraak de hele tijd.quote:Op zondag 27 januari 2008 14:34 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
precies... ik moet me ook aanpassen op mijn werk. ik mag daar ook niet met een petje op lopen om maar iets te noemen. daarbij staat nergens in de koran dat een hoofdoek verplicht is dus geloofsovertuiging is gewoon lariekoek.
daarbij mag het uiteraard vanzelf sprekend zijn dat er dan ook geen sprake kan zijn van een uitkering, maar dat lijkt me vrij logisch
Voor zover mij bekend staat er dat de ze boezem moeten bedekken, opdat ze niet verward worden met hoeren. Staat niets in over het totaal bedekken van het hoofd. Maar als in de gebruiken van de profeet (ikzalzijnnaamhiernoemenzonderdwangmatigeuitspraakerachter) staat dat hij het deed, moet je als goede moslim hem wel volgen. Wordt er ook aangegeven waarom het eigenlijk zo moet, of is het waarom geen issue? Blind volgen lijkt me zo 8e eeuwquote:Op maandag 28 januari 2008 10:35 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nogmaals : Sura An-Noer. De tafsir van deze ayet uitgevoerd door de profeet (vzmh) zelf dus is er geen discussie over mogelijk. Hoofddoek moet in het Islamitische geloof. Ga eens weg met die uitspraak de hele tijd.
Je kunt an-noer niet echt lezen buiten de context van een hete woestijn. De al aanwezige gezichtsbedekking moet je dan over je borsten heentrekken, opdat een vrouw haar 'juwelen' niet toont. Dat de gezichtsbedekking verplicht is, staat er voor zover ik weet niet.quote:Op maandag 28 januari 2008 10:35 schreef Burakius het volgende:
Nogmaals : Sura An-Noer. De tafsir van deze ayet uitgevoerd door de profeet (vzmh) zelf dus is er geen discussie over mogelijk. Hoofddoek moet in het Islamitische geloof. Ga eens weg met die uitspraak de hele tijd.
Ik zeg het weer. De profeet heeft de tefsir zo gegeven dus moet het zo. Of het nou buiten de woestijn is (denk je nou dat ze in damascus ook woestijn hebben) of niet. Het is dus erg belachelijk om het aan de woestijn te koppelen. Net zoals met varkensvlees en dat koppelen aan hitte. Dat is het ondermijnen van de regels van Allah. Wij veranderen niet naar eigen belang zoals het met het Christendom (helaas) is gegaan.quote:Op maandag 28 januari 2008 11:07 schreef speknek het volgende:
[..]
Je kunt an-noer niet echt lezen buiten de context van een hete woestijn. De al aanwezige gezichtsbedekking moet je dan over je borsten heentrekken, opdat een vrouw haar 'juwelen' niet toont. Dat de gezichtsbedekking verplicht is, staat er voor zover ik weet niet.
Niet dat ik het bijzonder relevant vind, al stond er in dat je ten alle tijden verplicht bent een groot rood fallussymbool op je hoofd moet dragen, je moet niet raar opkijken als je dan geen baan krijgt.
Maar ondertussen wel klagen als wij verder leven met onze regels en die van jullie niet altijd accepteren.quote:Op maandag 28 januari 2008 12:07 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik zeg het weer. De profeet heeft de tefsir zo gegeven dus moet het zo. Of het nou buiten de woestijn is (denk je nou dat ze in damascus ook woestijn hebben) of niet. Het is dus erg belachelijk om het aan de woestijn te koppelen. Net zoals met varkensvlees en dat koppelen aan hitte. Dat is het ondermijnen van de regels van Allah. Wij veranderen niet naar eigen belang zoals het met het Christendom (helaas) is gegaan.
Hoe weet je dat? Was je er bij?quote:Op maandag 28 januari 2008 12:07 schreef Burakius het volgende:
Ik zeg het weer. De profeet heeft de tefsir zo gegeven dus moet het zo.
Je bedoelt zoals een profeet die iets zegt en dan een jaar later iets compleet anders? Zoiets?quote:Op maandag 28 januari 2008 12:07 schreef Burakius het volgende:
Dat is het ondermijnen van de regels van Allah.
Nou het gaat er denk ik meer om wat de interpretatie is, want als je sec naar de tekst kijkt kan ik er ook niet uithalen dat een vrouw zich helemaal moet bedekken.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:27 schreef Triggershot het volgende:
Geweldig weer al die mensen die even weten wat de Islamitische standpunt is met betrekking tot het bedekken van een meisje, sommige mensen hebben het over een context van bepaalde regio's en tijden?
Het bedekken van een vrouw in de Islam is ten alle tijden, bij mannen die niet haar naasten zijn (dus direct familie, of aangetrouwd)
Net zoals het bezitten van slaven dus? (in dezelfde vers)quote:Op maandag 28 januari 2008 13:27 schreef Triggershot het volgende:
Het bedekken van een vrouw in de Islam is ten alle tijden, bij mannen die niet haar naasten zijn (dus direct familie, of aangetrouwd)
Nee, misschien klopt de datum die hij mij vertelt heeft wel helemaal niet. Maar dat kan ik niet echt controleren.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:28 schreef Triggershot het volgende:
Hoe weet jij de geboortedatum van je vader, was je erbij?
De Hadith en Quran zijn beide op papier gezet door middel van een orale traditie, verenigd en verzameld 1 en 2e decennia na dood van Mohammed, jij hoeft ze niet te accepteren, maar dat doen de moslims dus wel, dat jij een andere interpretatie hebt omdat je de Hadith niet betrouwbaar acht, is prima, maar zelfs de Shia hebben hun eigen hadiths.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:33 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nou het gaat er denk ik meer om wat de interpretatie is, want als je sec naar de tekst kijkt kan ik er ook niet uithalen dat een vrouw zich helemaal moet bedekken.
Ja dan heb je de hadith nog maar dat is orale overerving. En wat er dan allemaal verdraaid kan worden hoef ik niet uit te leggen denk ik.
Quod Erat Demonstrandum!quote:Op maandag 28 januari 2008 13:36 schreef Triggershot het volgende:
De Hadith en Quran zijn beide op papier gezet door middel van een orale traditie, verenigd en verzameld 1 en 2e decennia na dood van Mohammed, jij hoeft ze niet te accepteren, maar dat doen de moslims dus wel, dat jij een andere interpretatie hebt omdat je de Hadith niet betrouwbaar acht, is prima, maar zelfs de Shia hebben hun eigen hadiths.
Wat heb ik in mijn bedrijven te maken wat een religie voorschrijft?quote:Op maandag 28 januari 2008 10:35 schreef Burakius het volgende:
[..]
De Koran is een boek van meer dan 6500 verzen remember? Vrijlaten van slaven komt in de Quran heel erg naar voren en het verbieden van het maken van nieuwe slaven in de Hadiths.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Net zoals het bezitten van slaven dus? (in dezelfde vers)
Je neemt alleen Al-Noer als representatief voor het bedekken van de moslima?quote:Of het omkleden voor de middaghitte (stukje verder)
In andere woorden heb jij persoonlijk omstandigheden en onderwerpen voor jezelf bepaald waar in jij gelooft zonder dat je aanwezigheid ten tijde daar nodig was?quote:Op maandag 28 januari 2008 13:36 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nee, misschien klopt de datum die hij mij vertelt heeft wel helemaal niet. Maar dat kan ik niet echt controleren.
Daarbij heeft mijn vader er niet echt baat bij (dat ik weet) dat ik iets anders geloof dan wat eigenlijk de waarheid is toch?
Hoe zou dat bij religies zijn? Hmmmm....
Dat hoeft niet, jij hebt zojuist mijn punt voor mij gemaakt.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:41 schreef Triggershot het volgende:
Nu nog reageren op wat ik zeg en we kunnen er wat mee.[ afbeelding ]
Ach ja, bij gebrek aan argumentatie zou ik hetzelfde zeggen.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:43 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, jij hebt zojuist mijn punt voor mij gemaakt.
Het gaat vooral om het tweede gedeelte van dit stukje tekst. Even lezen... ^_^quote:Op maandag 28 januari 2008 13:40 schreef Triggershot het volgende:
In andere woorden heb jij persoonlijk omstandigheden en onderwerpen voor jezelf bepaald waar in jij gelooft zonder dat je aanwezigheid ten tijde daar nodig was?
Voor 'heel erg naar voren' vind ik dat slavernij op erg veel plekken als geaccepteerd gezien wordt. Deze propaganda werkt voor mij niet.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:39 schreef Triggershot het volgende:
De Koran is een boek van meer dan 6500 verzen remember? Vrijlaten van slaven komt in de Quran heel erg naar voren en het verbieden van het maken van nieuwe slaven in de Hadiths.
Dat ik cherry-pick zegt niet dat jij dat niet ook doet.quote:Je neemt alleen Al-Noer als representatief voor het bedekken van de moslima?
Jup als jij als bedrijfsleider vind dat sommige kledingstukken niet representatief zijn voor jou en je bedrijf dan heb je het recht om datgene te weigeren, maar als de overheid neutraal dient te zijn zoals zij claimt te zijn zie ik geen problemen in overheidsinstanties, wat uitkering betreft, neuh, begin maar lekker voor jezelf.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wat heb ik in mijn bedrijven te maken wat een religie voorschrijft?
Juist: Geen donder. Hup, aan het werk en die flauwe kul doe je maar thuis en in eigen tijd.
Dus ook niet zeiken van discriminatie als hoofddoekjes, boerka's en djebella's geen werk krijgen. Dus ook geen uitkering.
Hehequote:Op maandag 28 januari 2008 13:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wat heb ik in mijn bedrijven te maken wat een religie voorschrijft?
Juist: Geen donder. Hup, aan het werk en die flauwe kul doe je maar thuis en in eigen tijd.
Dus ook niet zeiken van discriminatie als hoofddoekjes, boerka's en djebella's geen werk krijgen. Dus ook geen uitkering.
Vanzelfsprekend, hoe kan iets naar voren komen als het niet geaccepteerd is? De Quran richt zich in deze dus ook niet op jou, maar op slavenhandelaars en moslims die ze vrij moeten kopen, de Koran kan niet iets wat bestaat negeren en het lijden van slaven in deze voorbij gaan.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Voor 'heel erg naar voren' vind ik dat slavernij op erg veel plekken als geaccepteerd gezien wordt. Deze propaganda werkt voor mij niet.
Knap, ik heb nog helemaal niets gequote uit de geschriften en wordt al geclaimd dat ik dit (ga) doe(n)?quote:Dat ik cherry-pick zegt niet dat jij dat niet ook doet.
Oooow.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:44 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het gaat vooral om het tweede gedeelte van dit stukje tekst. Even lezen... ^_^
Waarom? Enkel als je het probleem onderkent, kan je er aan werken. Dat is wat Aboutaleb ook bedoelt denk ik. Dus niet zeggen, "Die angst is er niet, het zit in de hoofden van die Nederlanders, maar aangeven..."Goed, blijkbaar is er angst onder de Nederlanders, wat kunnen we We = Moslims en niet moslims, daar het van 2 kanten moet komen uiteraard daar aan gaan doen? Of beter, hoe kunnen we dat voorkomen?quote:Op zondag 27 januari 2008 13:13 schreef Meki het volgende:
Ansgt erkennen is sowieso slecht
Klopt en die angst wordt dus verspreid door een stelletje idioten, die allerlei boeken op een achterlijke manier interpreteren en daarmee moord rechtvaardigen.quote:angst verspreiden is een vorm van terrorisme
Dus wel.quote:en erkennen daarvan is niet de goede weg
Moslims mogen volgens de koran ook slavenbezitters zijn. Beter zou zijn als het bezit van slaven nadrukkelijk werd verboden, maar ik denk dat Allah zich meer interesseert in mogelijk onzedige kleding van vrouwen dan de mensenrechten.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:49 schreef Triggershot het volgende:
Vanzelfsprekend, hoe kan iets naar voren komen als het niet geaccepteerd is? De Quran richt zich in deze dus ook niet op jou, maar op slavenhandelaars en moslims die ze vrij moeten kopen, de Koran kan niet iets wat bestaat negeren en het lijden van slaven in deze voorbij gaan.
Ja, je zegt dat kledingvoorschriften ten alle tijden aangehouden dienen te worden, maar middaghitte zie je waarschijnlijk wel graag in context.quote:Knap, ik heb nog helemaal niets gequote uit de geschriften en wordt al geclaimd dat ik dit (ga) doe(n)?
slecht geheugenquote:Op maandag 28 januari 2008 13:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend, hoe kan iets naar voren komen als het niet geaccepteerd is? De Quran richt zich in deze dus ook niet op jou, maar op slavenhandelaars en moslims die ze vrij moeten kopen, de Koran kan niet iets wat bestaat negeren en het lijden van slaven in deze voorbij gaan.
[..]
Knap, ik heb nog helemaal niets gequote uit de geschriften en wordt al geclaimd dat ik dit (ga) doe(n)?
Dus in een stuk of 10-15 verzen wordt constant aangemoedigd om slaven vrij te laten en zelfs voor hun te betalen, of de slaven laten sparen voor hun vrijheid door ze hun loon te geven. Mohammed verbiedt het maken van nieuwe slaven en zelfs gevangenen vrij te laten, om zo iets wat diep in pre-islamitische systeem is op te lossen en jij hebt het nog over 'volgens de Koran mogen ze slavenbezitters zijn' ?quote:Op maandag 28 januari 2008 14:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Moslims mogen volgens de koran ook slavenbezitters zijn. Beter zou zijn als het bezit van slaven nadrukkelijk werd verboden, maar ik denk dat Allah zich meer interesseert in mogelijk onzedige kleding van vrouwen dan de mensenrechten.
Als je niets over me weet vraag het dan ipv van gebrekkige kennis over mijn persoon bij je te vullen met je eigen assumpties over mijn persoon, kledingsvoorschriften gelden namelijk ook voor mannen en bij het zwemmen, voetballen en in de hitte houd ik me er namelijk wel aan.quote:Ja, je zegt dat kledingvoorschriften ten alle tijden aangehouden dienen te worden, maar middaghitte zie je waarschijnlijk wel graag in context.
Wat heb ik qequote?quote:
Wel als een partij het heeft over selectief winkelen.quote:Verder hoeft het natuurlijk niet letterlijk te quoten
Nee, volgens bepaalde interpretaties is dat zo. Als je de betreffende regels opzoekt:quote:Op maandag 28 januari 2008 13:27 schreef Triggershot het volgende:
Geweldig weer al die mensen die even weten wat de Islamitische standpunt is met betrekking tot het bedekken van een meisje, sommige mensen hebben het over een context van bepaalde regio's en tijden?
Staat nergens "bedek uw hoofd" in hoor. En het woord "schoonheid" of "sieraad" zoals in veel vertalingen is natuurlijk ook niet absoluut op 1 manier te interpreteren.quote:O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En God is Vergevensgezind, Genadevol.
Soera 33-59.
Quote:
En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen
Soera 24-31
waar in de koran staat dat?quote:Op maandag 28 januari 2008 10:35 schreef Burakius het volgende:
[..]
toch is het blind volgen wel wat moslims doenquote:Op maandag 28 januari 2008 11:06 schreef freud het volgende:
[..]
Voor zover mij bekend staat er dat de ze boezem moeten bedekken, opdat ze niet verward worden met hoeren. Staat niets in over het totaal bedekken van het hoofd. Maar als in de gebruiken van de profeet (ikzalzijnnaamhiernoemenzonderdwangmatigeuitspraakerachter) staat dat hij het deed, moet je als goede moslim hem wel volgen. Wordt er ook aangegeven waarom het eigenlijk zo moet, of is het waarom geen issue? Blind volgen lijkt me zo 8e eeuw.
Wat denk je nou zelf Mwan, dat de -praktiserende- moslima's naar jouw en mijn interpretatie van de verzen luisteren of de commentaar van Mohammed over het bedekken van de zusters?quote:Op maandag 28 januari 2008 16:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, volgens bepaalde interpretaties is dat zo. Als je de betreffende regels opzoekt:
[..]
Staat nergens "bedek uw hoofd" in hoor. En het woord "schoonheid" of "sieraad" zoals in veel vertalingen is natuurlijk ook niet absoluut op 1 manier te interpreteren.
Nochtans heb ik niets tegen hoofddoekjes en ik snap niet dat mensen zich eraan willen storen en al helemaal niet dat het een baan in de weg zou moeten staan. Ja, een boerka of een hijaab, dat belemmert communicatie, maar een doekje?
Kom je weer uit of je recht zou mogen hebben het te dragen. En ik denk dat er inmiddels genoeg uitspraken zijn over piercings, tatoeages, haardracht of bedekte haardracht om het eens uit dat cultureel-religieuze hoekje te trekken.
quote:Abû Dâwûd overleverde van: 'Ai¨a (ra), dat Asmâ'bint Abî Bakr met een doorzichtige kleed tot de gezant van Allah kwam. De gezant van Allah (vrede zij met hem) keek van haar af en zei tot haar: "O Asmâ, wanneer een vrouw de leeftijd van de menstruatie bereikt heeft, mag ze niets meer dan deze delen van het lichaam laten zien."en hij toonde daarbij zijn handen en zijn gezicht.
quote:Aboe Bakr heeft overgeleverd van 'Aiesha:
"Mijn nicht kwam tot ons versierd (met juwelen). De Profeet (saw) kwam binnen en draaide zich van haar af. Ik zei: 'Oh Boodschapper van Allah! Ze is mijn nicht, enkel een jonge maagd'. Hij zei: 'Oh 'Aiesha, wanneer een vrouw de puberteit heeft bereikt dan is het niet toegestaan dat een deel van haar lichaam zichtbaar is buiten haar gezicht en wat lager is dan dit'. Hij greep daarbij zijn arm beet net boven pols, met genoeg ruimte voor nog een hand tussen beiden (zijn hand en pols)."
Het bedekken van de Moslima is duidelijk opgenomen in de bronnen, wie hier van afwijkt is vrij om dit te doen, maar zeggen dat Mohammed het niet bevolen heeft is heel wat van de geschriften negeren.quote:Aboe Dawoed heeft overgeleverd op autoriteit van 'Aiesha dat Asmaa bint Abi Bakri de vertrekken van de Boodschapper van Allah (saw) binnentrad gekleed in een doorzichtig gewaad. De Boodschapper van Allah (saw) draaide daarop zijn hoofd weg en zei:
"Oh Asmaa, wanneer een vrouw de pubertijd bereikt dan is het niet toegestaan dat van haar iets anders zichtbaar is dan dit en dit", waarbij hij wees op zijn gezicht en handen.
Sta ik hier op een kansel te preken van "hallo, ik ben het Licht en het Grote Gelijk, luistert allen naar Mij"?quote:Op maandag 28 januari 2008 16:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat denk je nou zelf Mwan, dat de -praktiserende- moslima's naar jouw en mijn interpretatie van de verzen luisteren of de commentaar van Mohammed over het bedekken van de zusters?
Naar hoe Trigger, Mwan en Spek het hebben overgeleverd of hoe volgens traditie Aisha de vrouw van Mohammed het heeft overgeleverd?
Zijn die ahadith sterk of zwak?quote:Het bedekken van de Moslima is duidelijk opgenomen in de bronnen, wie hier van afwijkt is vrij om dit te doen, maar zeggen dat Mohammed het niet bevolen heeft is heel wat van de geschriften negeren.
Waarmee nog steeds niet de hoofdbedekking verplicht is gesteld. Slechts is aangegeven dat wat aanwezig is kan worden gebruikt om te voldoen aan de regel.quote:Op maandag 28 januari 2008 11:07 schreef speknek het volgende:
[..]
Je kunt an-noer niet echt lezen buiten de context van een hete woestijn. De al aanwezige gezichtsbedekking moet je dan over je borsten heentrekken, opdat een vrouw haar 'juwelen' niet toont. Dat de gezichtsbedekking verplicht is, staat er voor zover ik weet niet.
Niet dat ik het bijzonder relevant vind, al stond er in dat je ten alle tijden verplicht bent een groot rood fallussymbool op je hoofd moet dragen, je moet niet raar opkijken als je dan geen baan krijgt.
Ik denk dat je het persoonlijker opvat dan het bedoeld is.quote:Op maandag 28 januari 2008 17:09 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Sta ik hier op een kansel te preken van "hallo, ik ben het Licht en het Grote Gelijk, luistert allen naar Mij"?
Ik geef mijn interpretatie.
Alleen Aboe dawoed, alle andere zijn opgenomen in Buchari met een keten terug naar de Profeet.quote:Zijn die ahadith sterk of zwak?
??quote:Op maandag 28 januari 2008 17:16 schreef HiZ het volgende:
En Mohammed is de boodschapper, geen regelgever.
Hoe zit dat met kledingvoorschriften voor moslimjongens en moslimmannen? Mogen die er gewoon bijlopen in bijvoorbeeld zwembroek, T-shirt of met ontbloot bovenlijf? Je ziet vaak bedekkende kleding bij moslimmeisjes en moslimvrouwen, maar bij de mannen merk je bijna nooit iets van kledingvoorschriften. Horen moslims een baard te dragen volgens de voorschriften?quote:Op maandag 28 januari 2008 13:27 schreef Triggershot het volgende:
Bronquote:Aboutaleb: Moslims moeten zelf contact zoeken
Moslims moeten zich afvragen waar de angst voor hen vandaan komt en veel meer doen om in contact te komen met de autochtonen in Nederland, vindt staatssecretaris Ahmed Aboutaleb van Sociale Zaken (PvdA).
Die oproep deed de staatssecretaris tijdens een werkbezoek aan Breda, meldt regionaal dagblad BN/De Stem zondag.
'Die angst voor moslims, die ís er. Moslims moeten die niet bagatelliseren. Er rust een taak op de schouders van de moslims om daar iets aan te doen,' zo riep Aboutaleb de moslims op.
'Enorme angst'
Moslims moeten volgens hem contact zoeken met de autochtone bevolking: 'Zoek contact, open uw moskeeën en laat zien dat in die ruimten daarachter wasruimten zijn en dat daar geen bommen worden gemaakt.'
Ook moeten moslims zich afvragen waar de 'haat' tegen moslims eigenlijk vandaan komt: 'Als je nagaat dat er in de wereld een paar idioten zijn die zichzelf opblazen, dan moet je concluderen dat die de koran niet goed begrepen hebben. Maar gevolg is wel dat er een enorme angst bestaat voor moslims.'
Burqa
Verder zei Aboutaleb dat moslima's de consequenties moeten aanvaarden als ze door het dragen van een burqa geen werk kunnen krijgen. 'Als u van vijf hoog naar beneden springt, weet u ook dat dat gevolgen heeft,' aldus de PvdA-bewindsman.
In oktober noemde Aboutaleb de ophef over burqa's nog 'buitensporig'. Hij weigerde toen burqadragers te gaan korten op hun uitkering omdat ze door het kledingstuk geen werk kunnen vinden.
Natuurlijk, want Hollanders hebben zelf nooit contact proberen te leggen door middel van allerlei multikulti-projectjes om "elkaars cultuur te ontmoeten".....quote:Op maandag 28 januari 2008 19:32 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Wijze woorden van Aboutaleb. Maar het blijft natuurlijk wel een feit dat contact van twee kanten moet komen. Dat houd dus ook in dat het zelfde ook voor de niet Moslims geld.
Nee eerlijk gezegd nietquote:Op maandag 28 januari 2008 20:14 schreef huhggh het volgende:
[..]
Natuurlijk, want Hollanders hebben zelf nooit contact proberen te leggen door middel van allerlei multikulti-projectjes om "elkaars cultuur te ontmoeten".....
En hoe weet jij dan hoe je moet bidden? Juist. Muhammed (vzmh), onze geweldige profeet is de beste tefsir van de Qur'an.quote:Op maandag 28 januari 2008 17:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
Waarmee nog steeds niet de hoofdbedekking verplicht is gesteld. Slechts is aangegeven dat wat aanwezig is kan worden gebruikt om te voldoen aan de regel.
En Mohammed is de boodschapper, geen regelgever.
Of jij bedoelt iets wat ik niet begrijp, of jij snapt het zelf niet, want waar haal jij het idee vandaan dat westerse landen vrouwen niet aan het werk of op school willen?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 02:28 schreef Sklasse het volgende:
Kortom westerse landen zijn geen haar beter dan de Taliban, zij wilden immers ook geen vrouw aan het werk en of op school hebben. Focking hypocriete volk..
Doekje...quote:In de media wordt breed uitgemeten wanneer meisjes naar school gaan in Afghanistan, maar ondertussen vergeten ze dat Nederland ook met die probleem te kampen heeft om een focking doekje..
Werken er geen vrouwen in Nederland? Gaan ze niet naar school dan? Worden ze met stokken gemept als ze niet gepast gekleed zijn?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 02:28 schreef Sklasse het volgende:
Kortom westerse landen zijn geen haar beter dan de Taliban, zij wilden immers ook geen vrouw aan het werk en of op school hebben. Focking hypocriete volk..
Op dezelfde schaal? Nee he? In Afghanistan is het genoeg om een meisje te zijn om bepaalde elementaire mensenrechten ontzegd te worden. In Nederland moet een vrouw, een minderheid nog wel, daar erg hun best voor doen. Moeten ze echt aankomen met exorbitante eisen en gezichtsbedekkende kleding. Groot verschil.quote:In de media wordt breed uitgemeten wanneer meisjes naar school gaan in Afghanistan, maar ondertussen vergeten ze dat Nederland ook met die probleem te kampen heeft om een focking doekje..
Oh sorry, heb ik iets verkeerds gezegd?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:10 schreef BaajGuardian het volgende:
Angst voor islam verwarren met angst voor reljongeren van allochtone afkomst... zucht.
Ik ken echt niemand die bang voor de islam is.
Excuus, ik dacht dat je reageerde op mijn post.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:52 schreef BaajGuardian het volgende:
Nee anders had ik je wel gequote, ik poste gewoon direct na het lezen van de OP.
Dan ken jij niet veel mensenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:10 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik ken echt niemand die bang voor de islam is.
Wat begrijp je niet aan het woord profeet? Het betekent boodschapper. Het is Mohammed zelfs expliciet verboden om regels te stellen. Iets anders beweren is in directe tegenspraak met de Koran.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 08:21 schreef Burakius het volgende:
[..]
En hoe weet jij dan hoe je moet bidden? Juist. Muhammed (vzmh), onze geweldige profeet is de beste tefsir van de Qur'an.
Ik denk dat het andersom is kereltje. Volgens mij ben jij een zolderxenofoob.quote:
Wat een briljante conclusie trek je daar meissie.quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:36 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik denk dat het andersom is kereltje. Volgens mij ben jij een zolderxenofoob.
Ze zegt niet dat je bang voor moslims moet zijn, maar dat er veel mensen in Nederland bang zijn voor moslims, of dit nou terecht of onterecht is, het ontkennen van dat feit, wat jij dus doet, heeft totaal geen zin.quote:Op woensdag 30 januari 2008 12:09 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik loop elke dag zowat wel door de stad, en ga geregeld op activiteiten aan en het enige wat ik tegenkom zijn groepjes jongeren die je boos aankijken, maar dat zijn echt geen moslims.
Dus ik weet niet waar jij vandaan haalt dat je bang moet zijn voor moslims.
kijk waarde BG, als de moslimorganisaties dit ook maar eens publiekelijk en maar vaak genoeg deden.......quote:Op woensdag 30 januari 2008 12:34 schreef BaajGuardian het volgende:
Gaan we straks de nederlandse bevolking afrekenen op TBSers?
Zonee dan moet je de moslims ook niet afrekenen op individuelen die de koran verkeerd lezen en tot de conclusie komen dat je vrouwen moet onderdrukken.
Doen de nederlandse organisaties het ook constant bij elke tbser die iemand wat aandoet dan?quote:Op woensdag 30 januari 2008 12:35 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
kijk waarde BG, als de moslimorganisaties dit ook maar eens publiekelijk en maar vaak genoeg deden.......
het veroordelen van die paar idioten bedoel ik
Waarom moeten Nederlandse instanties dat doen?quote:Op woensdag 30 januari 2008 12:36 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Doen de nederlandse organisaties het ook constant bij elke tbser die iemand wat aandoet dan?
ten eerste: Islam en het Christelijk geloof zijn zover uit elkaar dat het wederom appels en peren vergelijken isquote:Op woensdag 30 januari 2008 12:37 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik zie nergens nederlandse kerken etc persberichten geven dat ze afstand nemen van alle tbsers, waarom moeten moslim organisaties dat wel doen bij losgeslagen gekken?
Dat zeg ik ook niet, maar je zou dus de Nederlanders, de gewoon een gebrek aan kennis hebben over de Islam, beter kunnen informeren over de Islam.quote:Op woensdag 30 januari 2008 12:34 schreef BaajGuardian het volgende:
Gaan we straks de nederlandse bevolking afrekenen op TBSers?
Zonee dan moet je de moslims ook niet afrekenen op individuelen die de koran verkeerd lezen en tot de conclusie komen dat je vrouwen moet onderdrukken.
Het christendom is van de kerken, maar de grondslag van dit christendom staat aan de islam gelijk, De islam staat een stuk dichter bij de bron dan het christendom enkel omdat het hele nieuwe testament niks met de bron te maken heeft, maar als je kijkt naar Isak (stichtte judea/israel)quote:Op woensdag 30 januari 2008 12:44 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
ten eerste: Islam en het Christelijk geloof zijn zover uit elkaar dat het wederom appels en peren vergelijken is
ten tweede: als die organisaties dat eens zouden doen, zo er een positief signaal vanuit gaan.
ten derde: we zijn altijd nog in Nederland, Nederlandse waarden, and again, love it, or leave it
Wat de neuk is een tefsir? Please speak a language we can all understand ^^quote:Op dinsdag 29 januari 2008 08:21 schreef Burakius het volgende:
En hoe weet jij dan hoe je moet bidden? Juist. Muhammed (vzmh), onze geweldige profeet is de beste tefsir van de Qur'an.
Als ik iemand niet quote heb ik het ook niet tegen diegene.quote:Op woensdag 30 januari 2008 12:56 schreef Semisane het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, maar je zou dus de Nederlanders, de gewoon een gebrek aan kennis hebben over de Islam, beter kunnen informeren over de Islam.
Kom nou, met een hanenkam word je ook niet aangenomen in een representatieve functie. Er is niks mis met onderscheid maken obv beperkingen die mensen zichzelf opleggen.quote:Op zondag 27 januari 2008 14:26 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Met die redenatie hadden de zwarten nogsteeds gelijke rechten. En Aboutaleb heeft het blijkbaar gehad over burqa's. In die uitspraak kan ik me meer vinden. Het dragen van een burqa zit vaak communicatie in de weg...
Klopt, maar dat maakt die angst niet minder reeel. En om die angst tegen te gaan, zullen die mensen dus ook kennis moeten maken met de moslim gemeenschap die niks met 911 te maken heeft, ipv het beeld dat vele mensen nu hebben. "Rotjochies die dansend door de straat heen huppelde" <-- En nee die jochies begrijpen zelf waarschijnlijk weinig van de Islam of zijn wellicht niet eens moslim, enkel de Islam is op dit moment wel gekoppeld aan dat beeld.quote:Op woensdag 30 januari 2008 12:53 schreef BaajGuardian het volgende:
Houd toch op man, jullie maken zelf de hele angst om die moslims, wat een onzin en jullie zien het zelf nieteens, gewoon genapraat van het 911 gezeik.
Klopt, maar moslims hebben op dit moment een bepaald stigma, dat stigma ontkennen en niks doen, haalt niks uit. Dat is je kop in het zand steken.quote:Moslimsorganisaties hebben net zo weinig te doen met loslopende psychoten als Christelijke organisaties met loslopende psychoten te doen hebben.
Nee, jij wake the fuck up baaj, die link leggen mensen gewoon wel. Dat gebeurd nou eenmaal met massa's die enkel maar een bepaald verhaal uit de krant hebben om hun mening te vormen. Geef ze de juiste kennis en je kan meningen veranderen. Tuurlijk blijven er altijd mensen die hoe dan ook de Moslims als het kwaad willen zien, maar massa meningen zijn te veranderen. Zoveel heeft de historie ook wel uit gewezen.quote:Wake the fuck up and get to the real world, als je een probleem hebt met reljongeren, ga het daar over hebben maar ga niet doen alsof enkel omdat het merendeel van die reljongeren van bloed afkomstig is uit moslim landen ze moslim zijn en dat dat een logical fallacy tot gevolg moet hebben.
De media brengt ook maar een eentonig beeld van de Islam en de moslims, en dat is het probleem ook, want dat is voor het merendeel van de Nederlandse bevolking de enige informatie bron over de Islam of moslims. Dus het is aan de Moslimgemeenschap om die media te gebruiken om de Nederlanders de juiste informatie te geven. Een kwestie van de juiste "tools" gebruiken om kennis over te dragen.quote:Even een voorbeeldje namelijk; In marokko / Pakistan of noem maar op zouden ze dat soort jongeren namelijk met een paar stokslagen de moskee in werken zodat ze wat fatsoen, respect en discipline krijgen, het is het tegenovergestelde van moslims juist. En het wordt maar keer op keer met elkaar verbonden, zie de FP; steeds weer bij berichten dat reljongeren van bijv marokkaanse afkomst iets geflikt hebben krijg je reacties van "kutcultuur" of "schijtgeloof" etc.
Idd de media en dat is dus precies waar de gemiddelde Nederland zijn kennis van moslims vandaan haalt...._dat_ is toch te beinvloeden? Gebruik de media om een beter beeld te scheppen over de Islam en Moslims.quote:Zijn mensen door de media zo hersendood geraakt dat ze geen onderscheid meer kunnen maken tussen een nederlands opvoeding en verantwoordelijkheids probleem en een geloof?
Nogmaals....kennis. Vroeger was niemand bang van elkaar in de buurt, omdat men gewoon van iedereen wist, wat hij/zij deed en waar men voorstond. Dat is dus tegenwoordig niet meer, die kennis hebben vele mensen niet meer, maar nogmaals, daar kan je dus verandering in brengen. Kennis = macht zeg maar.quote:Natuurlijk kun je stellen dat de koran volstaat met keiharde wetten die we nu lang niet meer uitvoeren, ik zie het persoonlijk als een testament, dat net als de bijbel onvolledig is, en daarmee openstaat voor interpetaties, het is niet één gids voor alle moslims, zoals moslims niet één groep zijn, net als christenen katholieke protestanten gnostici etc hebben. De hele samenleving bestaat uit lagen, en die lagen hebben een sociaal probleem. Men kijkt niet meer naar elkaar om, men raakt verdeeld, vroeger keek de hele wijk bijvoorbeeld naar elkaars kinderen om, iedereen voedde elkaar op, je kunt dat een commune noemen of een kliek maar het werkte wel, de buurt heette niet voor niks de buurt, iedereen kende elkaar en niemand was bang.
Nu lijkt het wel alsof mensen voor de tuin van de buren al bang zijn...
Nou....zet dat eens in een krant dan?quote:Er is niks om bang voor te zijn, moslims zijn geen monsters die ons hun geloof op willen leggen.
Individuelen kunnen roepen wat ze willen maar er bestaat helemaal gene beweging die ons bedreigd.
Het enige dat ons bedreigd is onze eigen destructieve asociale levensstijl.
Dat kan me lekker niks schelen.quote:Op woensdag 30 januari 2008 12:58 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Als ik iemand niet quote heb ik het ook niet tegen diegene.
Het hele gedoe omtrent die interpetatie heeft al genoeg stammenoorlogen tot gevolg gehad, en dat is niet een trait van moslims maar van elke gelovigen, het probleem daarachter is simpelweg dat die interpetatie per factie verwant is aan demanier van leven van die factie, een levenswijze dus, een cultuur verworden, net als alle groepen in afrika die tegen elkaar in oorlog trekken, je kunt niet tegen ze zeggen "geef je manier van leven op" want die mensen hebben niks anders dan die manier van leven die ze eigen is. Persoonlijk ben ik tegen georganiseerde vormen van geloof (religie) maar hetzelfde geld voor christenen, ik kan niet naar een katholiek stappen en zeggen dat ze jezus moeten opgeven simpelweg omdat ik kan bewijzen dat jezus geen zak met de bijbel te maken heeft en is gecreeerd uit diverse profeten uit diverse tijden door diverse keizers en diverse pausen. Maar daar zou ik hun leven mee uit zn voegen trekken, en heb ik daar recht toe? Ik kan het geloof doorgronden tot het bot en deze waarheid openbaren, en dat kunnen jullie allemaal, maar moet je deze waarheid opdringen zelfs al is het waar? Zelfs als is het de Veri primus van deze wereld? Mischien, maar ik zal het niet doen omdat een wereld vol verscheidenheid een stuk prettiger is.quote:Op woensdag 30 januari 2008 12:56 schreef Semisane het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, maar je zou dus de Nederlanders, de gewoon een gebrek aan kennis hebben over de Islam, beter kunnen informeren over de Islam.
Dus niet het verklaren van mensen die de Islam verkeerd interpreteren, maar de "juiste" interpretatie aan mensen voorleggen die weinig tot geen kennis van de Islam hebben, laat staan van de interpretatie.
Dat zijn geen goede moslims dan he? Net als dat jongeren die bushokjes kapottrappen geen goede christenen zouden zijn. Dus wat heeft de islam ermee te maken dat jongeren herrie schoppen tijdens het suikerfeest, het zijn individuelen die aangepakt dienen te worden op de schade die ze anderen berokkenen, want iemands vrijheid houd op waar die van de ander begint. En respect moet je niet geven als je vind dat iemand het verdiend, respect draag je uit en krijg je ervoor terug. Leer die jongeren dat maar eens ipv die thuglife doctrines op de tv.quote:Laat ze maar eens kennis maken van de leuke kanten van de Islam, zeg maar. Waar heel de wereld dingen kent als Pasen en Kerstmis, zal kennis van bijvoorbeeld de Ramadan en suikerfeest behoorlijk nihil zijn. (Want op dit moment zien mensen enkel dat er jongeren zijn die herrie schopppen tijdens het suikerfeest in de bioscoop bijvoorbeeld, ipv echt zo'n festiviteit mee te maken.)
Dat er imams zijn die oproepen tot geweld ben ik me bewust van, maar dat is niet iets waar wij bang voor hoeven te zijn, daarintegen moeten we het ook niet uitlokken onder het mom van dat hun maar een dikkere huid moeten kweken, want we schoppen niet tegen hun geloof aan maar tegen hun manier van leven, tegen hun hart. Tekeningen maken om te beledigen als soort van punt dat ze zich niet beledigd moeten voelen, waar gaat het heen, vrijheid van meningsuiting lijkt wel verpoliticaliseerd tegenwoordig, het is eigenlijk een recht dat nieteens besproken hoeft te worden want het is natuurlijk, maar vrijheid tot beledigen is een heel ander iets, daarmee wordt gezegd dat je iemand mag beledigen en diegene dat maar moet accepteren wat aanstuurt op een sorot van sociale ongevoeligheid, is dat wat we willen?quote:En tja je hoeft niks hoor Baaj, maar dan moet je ook niet zeuren als er allerlei misverstanden over de Islam de wereld in komen....en nee het moet, zoals ik al eerder aangaf, echt niet allemaal van de Moslim afkomen, daar ben ik me van bewust.
En dat ligt dan aan de persoon want?quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:04 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Kom nou, met een hanenkam word je ook niet aangenomen in een representatieve functie. Er is niks mis met onderscheid maken obv beperkingen die mensen zichzelf opleggen.
Ideologisch: Ja.quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:15 schreef BaajGuardian het volgende:
En dat ligt dan aan de persoon want?
Volgens mij ligt dat aan de robotisch starre houding van de industrie.
Net na de beelden van 911 waren er op de tv beelden te zien van feestende moslims, maar dat waren eigenlijk mensen op een bruiloft die nieteens van de twin tower crashes afwisten, Dat er jongeren zijn die (soms nu nog) dansen op alles wat er in en met amerika misgaat is mischien ongepast maar niet onbegrijpelijk gezien de misdaden die amerika aan het plegen is in moslim landen, wil ik niet mee zeggen dat ze het recht hebben dingen kapot te maken hier of zich te gedragen alsof ze een soort van vreemdelingenleger zijn met hun eigen wetten.quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:12 schreef Semisane het volgende:
[..]
Klopt, maar dat maakt die angst niet minder reeel. En om die angst tegen te gaan, zullen die mensen dus ook kennis moeten maken met de moslim gemeenschap die niks met 911 te maken heeft, ipv het beeld dat vele mensen nu hebben. "Rotjochies die dansend door de straat heen huppelde" <-- En nee die jochies begrijpen zelf waarschijnlijk weinig van de Islam of zijn wellicht niet eens moslim, enkel de Islam is op dit moment wel gekoppeld aan dat beeld.
Ik zeg ook niet dat ik het oneens ben met je, ik ageer meer tegen de wat heersende opvattingen in dit topic die moslims overal de schuld van geven en de moslims het dan moeten ontkennen.quote:En daar is met kennis wel wat aan te doen.
[..]
Als ik falsely accused wordt dat ik iets gedaan zou hebben, ben ik dan fout als ik het ontken en niks doe of moet ik dan actief zijn om aan te tonen dat ik er niks mee te maken heb? Volgens mij houd jij vast aan de nieuwe war-media slogan "schuldig tenzij het tegendeel bewezen wordt"quote:Klopt, maar moslims hebben op dit moment een bepaald stigma, dat stigma ontkennen en niks doen, haalt niks uit. Dat is je kop in het zand steken.
[..]
Dus omdat mensen die link leggen terwijl die link niet klopt moet ik wakker worden? Natuurlijk moet je de juiste kennis geven, daarom juig ik acties vanuit diverse moslimorganisaties die zelf documantaires willen maken in navolging van wilders zijn 10 minutes of fame ook toe.quote:Nee, jij wake the fuck up baaj, die link leggen mensen gewoon wel. Dat gebeurd nou eenmaal met massa's die enkel maar een bepaald verhaal uit de krant hebben om hun mening te vormen. Geef ze de juiste kennis en je kan meningen veranderen. Tuurlijk blijven er altijd mensen die hoe dan ook de Moslims als het kwaad willen zien, maar massa meningen zijn te veranderen. Zoveel heeft de historie ook wel uit gewezen.
[..]
Volgens mij zijn diverse groepen daar ook mee bezig. Maar het probleem is vaak dat ze in discussie gaan waarop er altijd weer een ja/nee ontstaat, en ze volledig onbekwame mensen als woordvoerder gebruiken zoals die meiden van halal die zich makkelijk lieten uitlullen door hans teeuwen die ook helemaal gelijk had. Wat de moslimorganisaties moeten doen is een paar vrijdenkers aan het woord laten, mensen die goed uit hun woorden kunnen komen en ook dingen die ze zeggen tot op de kern kunnen uitdiepen ipv vast te blijven steken in "het staat in de koran"quote:De media brengt ook maar een eentonig beeld van de Islam en de moslims, en dat is het probleem ook, want dat is voor het merendeel van de Nederlandse bevolking de enige informatie bron over de Islam of moslims. Dus het is aan de Moslimgemeenschap om die media te gebruiken om de Nederlanders de juiste informatie te geven. Een kwestie van de juiste "tools" gebruiken om kennis over te dragen.
Kan je wel niks doen, maar dan gebeurt er niks.
Ik moet zeggen dat ik zeer negatief sta tegenover de media maar je hebt gelijk, het is de enige manier om het volk te bereiken. Het negatieve moet eens uit de media geblazen worden.quote:
[..]
Idd de media en dat is dus precies waar de gemiddelde Nederland zijn kennis van moslims vandaan haalt...._dat_ is toch te beinvloeden? Gebruik de media om een beter beeld te scheppen over de Islam en Moslims.
Ik heb een tijdje een volkskrant blog gehad maar ik ben liever buiten dan binnen tegenwoordig, Pcs beginnen me een beetje te vervelen. En mijn lichaam ook.quote:[..]
Nogmaals....kennis. Vroeger was niemand bang van elkaar in de buurt, omdat men gewoon van iedereen wist, wat hij/zij deed en waar men voorstond. Dat is dus tegenwoordig niet meer, die kennis hebben vele mensen niet meer, maar nogmaals, daar kan je dus verandering in brengen. Kennis = macht zeg maar.
[..]
Nou....zet dat eens in een krant dan?
Ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat ik dat beweer. Het onderwerp waar ik op reageerde was :quote:Op woensdag 30 januari 2008 12:09 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik loop elke dag zowat wel door de stad, en ga geregeld op activiteiten aan en het enige wat ik tegenkom zijn groepjes jongeren die je boos aankijken, maar dat zijn echt geen moslims.
Dus ik weet niet waar jij vandaan haalt dat je bang moet zijn voor moslims.
Ik snap dit alles wel en wat dit betreft heb je ook gelijk en ik ben verder ook niet het probleem, daar ik geen angst heb voor moslims of islam, enkel er zijn heel veel mensen in nederland die dat wel hebben en die zouder hierover beter geinformeerd moeten worden...lijkt me.quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:14 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Het hele gedoe omtrent die interpetatie heeft al genoeg stammenoorlogen tot gevolg gehad, en dat is niet een trait van moslims maar van elke gelovigen, het probleem daarachter is simpelweg dat die interpetatie per factie verwant is aan demanier van leven van die factie, een levenswijze dus, een cultuur verworden, net als alle groepen in afrika die tegen elkaar in oorlog trekken, je kunt niet tegen ze zeggen "geef je manier van leven op" want die mensen hebben niks anders dan die manier van leven die ze eigen is. Persoonlijk ben ik tegen georganiseerde vormen van geloof (religie) maar hetzelfde geld voor christenen, ik kan niet naar een katholiek stappen en zeggen dat ze jezus moeten opgeven simpelweg omdat ik kan bewijzen dat jezus geen zak met de bijbel te maken heeft en is gecreeerd uit diverse profeten uit diverse tijden door diverse keizers en diverse pausen. Maar daar zou ik hun leven mee uit zn voegen trekken, en heb ik daar recht toe? Ik kan het geloof doorgronden tot het bot en deze waarheid openbaren, en dat kunnen jullie allemaal, maar moet je deze waarheid opdringen zelfs al is het waar? Zelfs als is het de Veri primus van deze wereld? Mischien, maar ik zal het niet doen omdat een wereld vol verscheidenheid een stuk prettiger is.
Het heeft er mee te maken, dat die jongeren een bepaald stigma over de islam creeeren met hun gedrag, want in de media koppelen ze die jongeren aan de Islam en de Nederlanders doen dat op hun beurt ook. Als er dan geen tegengeluid komt, dat die jongeren helemaal niks met de islam te maken heeft, dan zal dat beeld ook nooit veranderen lijkt me....simpel gevalletje van massa-psychologie lijkt me. Het beeld van de massa is best te beinvloeden, maar dan moet je er wel wat voor doen.quote:Dat zijn geen goede moslims dan he? Net als dat jongeren die bushokjes kapottrappen geen goede christenen zouden zijn. Dus wat heeft de islam ermee te maken dat jongeren herrie schoppen tijdens het suikerfeest, het zijn individuelen die aangepakt dienen te worden op de schade die ze anderen berokkenen, want iemands vrijheid houd op waar die van de ander begint. En respect moet je niet geven als je vind dat iemand het verdiend, respect draag je uit en krijg je ervoor terug. Leer die jongeren dat maar eens ipv die thuglife doctrines op de tv.
Nou vind ik dit een lastig onderwerp, omdat imho vrijheid van meningsuiting inherent betekent dat je ook de vrijheid hebt om iemand te beledigen, daar de belediging in het algemeen ligt bij de beledigde, niet degene die de belediging uit.quote:Dat er imams zijn die oproepen tot geweld ben ik me bewust van, maar dat is niet iets waar wij bang voor hoeven te zijn, daarintegen moeten we het ook niet uitlokken onder het mom van dat hun maar een dikkere huid moeten kweken, want we schoppen niet tegen hun geloof aan maar tegen hun manier van leven, tegen hun hart. Tekeningen maken om te beledigen als soort van punt dat ze zich niet beledigd moeten voelen, waar gaat het heen, vrijheid van meningsuiting lijkt wel verpoliticaliseerd tegenwoordig, het is eigenlijk een recht dat nieteens besproken hoeft te worden want het is natuurlijk, maar vrijheid tot beledigen is een heel ander iets, daarmee wordt gezegd dat je iemand mag beledigen en diegene dat maar moet accepteren wat aanstuurt op een sorot van sociale ongevoeligheid, is dat wat we willen?
Dat we elkaar maar kunnen beledigen? Ik weet trouwens dat ik nu klink als die 2 trutten van halal en ik ben tegelijkertijd van mening dat mensen die zich constant beledigd voelen zich niet moeten aanstellen maar het gaat nu niet om het gebeuren maar om de aanleiding, waarom is het nodig iemand te beledigen.
Zoals ik al eerder zei moet je respect uitdragen om het te krijgen, je kunt respect niet verwachten en tot die tijd iemand behandelen als een 3erangs wezen.
Nou iemand respecten doe ik enkel als ik vind dat iemand dat verdient. Respect kan je niet krijgen en het zou ook niet een default moeten zijn. Mensen fatsoenlijk bejegenen en behandelen zou wel standaard moeten zijn en vandaar uit bouw je op naar respect. Mijn gevoel is dat mensen het concept respect niet goed gebruiken. Wellicht gebruik ik het niet goed...kan ook.quote:Dat er dus aggressie op volt is niet meer dan logisch, als ik jou asociaal zou aanspreken op straat van:
"Hey klootzak doe wat aan je kleren want volgens mijn smaak zie je er niet uit en ik heb het recht dat te zeggen" Zou je ook niet positief tegenover mij staan. Dan zou jij in een modus komen waarin je mij niet respecteert, heb ik het goed?
quote:Maar als ik tegen je zeg van "Hey vriend, leuke kleren heb je aan, ik heb zelf een andere smaak maar dat maakt niet uit toch" Dan zou je mij respecteren, heb ik het goed?
Niet enkel een therapie sociale vaardigheden hoor.quote:Ik krijg het idee dat sommige mensen hier (niet naar jou bedoeld overigens) op het forum best eens op therapie sociale vaardigheden mogen gaan.
Tja, van die bruiloft wist ik niet, maar het heeft voor veel Nederlanders wel een bepaald beeld gevormd, waar men tot de dag van vandaag gebruik van maakt.quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:26 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Net na de beelden van 911 waren er op de tv beelden te zien van feestende moslims, maar dat waren eigenlijk mensen op een bruiloft die nieteens van de twin tower crashes afwisten, Dat er jongeren zijn die (soms nu nog) dansen op alles wat er in en met amerika misgaat is mischien ongepast maar niet onbegrijpelijk gezien de misdaden die amerika aan het plegen is in moslim landen, wil ik niet mee zeggen dat ze het recht hebben dingen kapot te maken hier of zich te gedragen alsof ze een soort van vreemdelingenleger zijn met hun eigen wetten.
Daar ben ik het ook met je over eens en dat is ook niet wat Aboutaleb bedoelde denk ik.quote:Ik zeg ook niet dat ik het oneens ben met je, ik ageer meer tegen de wat heersende opvattingen in dit topic die moslims overal de schuld van geven en de moslims het dan moeten ontkennen.
Nee hoor, ik beschuldig niemand, enkel de Moslims hebben een imago "probleem" Althans ik ga er vanuit dat ze dat een probleem vinden, zo niet, dan moeten ze er ook vooral niets aan doen.quote:Als ik falsely accused wordt dat ik iets gedaan zou hebben, ben ik dan fout als ik het ontken en niks doe of moet ik dan actief zijn om aan te tonen dat ik er niks mee te maken heb? Volgens mij houd jij vast aan de nieuwe war-media slogan "schuldig tenzij het tegendeel bewezen wordt"
Ja wakker worden als in dat de mens in het algemeen gewoon erg getalenteerd is in vooroordelen vormen en dat als je daar niks aandoet, die vooroordelen een eigen leven gaan leiden.quote:Dus omdat mensen die link leggen terwijl die link niet klopt moet ik wakker worden? Natuurlijk moet je de juiste kennis geven, daarom juig ik acties vanuit diverse moslimorganisaties die zelf documantaires willen maken in navolging van wilders zijn 10 minutes of fame ook toe.
Ik denk dat dat idd wel slim zal zijn. Al was het maar omdat Nederlanders in hun koppigheid beter zullen luisteren naar "vrijdenkers" dan "radicalen" Althans zo zien de "Nederlanders" sommige woordvoerders, denk ikquote:Volgens mij zijn diverse groepen daar ook mee bezig. Maar het probleem is vaak dat ze in discussie gaan waarop er altijd weer een ja/nee ontstaat, en ze volledig onbekwame mensen als woordvoerder gebruiken zoals die meiden van halal die zich makkelijk lieten uitlullen door hans teeuwen die ook helemaal gelijk had. Wat de moslimorganisaties moeten doen is een paar vrijdenkers aan het woord laten, mensen die goed uit hun woorden kunnen komen en ook dingen die ze zeggen tot op de kern kunnen uitdiepen ipv vast te blijven steken in "het staat in de koran"
We zijn het steeds vaker met elkaar eens. Wat zal dat eentonig worden zo.quote:Ik moet zeggen dat ik zeer negatief sta tegenover de media maar je hebt gelijk, het is de enige manier om het volk te bereiken. Het negatieve moet eens uit de media geblazen worden.
Je lichaam begint je te vervelen? Apart?quote:Ik heb een tijdje een volkskrant blog gehad maar ik ben liever buiten dan binnen tegenwoordig, Pcs beginnen me een beetje te vervelen. En mijn lichaam ook.
Zegt iemand met 25000 posts hier.quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:28 schreef BaajGuardian het volgende:
Nee pcs beginnen mijn lichaam te vervelenAchter zon ding zitten gooit je conditie in de sloot en alleen om informatie over te brengen ga ik niet letterlijk bij de pakken neerzitten
HAHAHAAH@!*(@#*(!(!quote:Op woensdag 30 januari 2008 17:04 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Zegt iemand met 25000 posts hier.![]()
Echt, er is een echte wereld
Hahaaahhaha 0Wn3D !!!quote:Op woensdag 30 januari 2008 17:04 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Zegt iemand met 25000 posts hier.![]()
Echt, er is een echte wereld
Behalve als wij zeggen dat het belachelijk is dat vrouwen hiertoe verplicht zijn. Dan is het ineens de eigen keuze en geheel vrijwillig. Dan MOET het ineens niet meer.quote:Op maandag 28 januari 2008 10:35 schreef Burakius het volgende:
Hoofddoek moet in het Islamitische geloof. Ga eens weg met die uitspraak de hele tijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |