Je zit niet echt in de positie om het te veranderen.quote:Op zondag 27 januari 2008 13:41 schreef G.Fawkes het volgende:
heel tof idd. Je moet het maar accepteren dat je niet wordt aangenomen als je een hoofddoek ophebt!
Idd heel tof ja. Ik moet soms ook dingen accepteren zoals ze zijn.quote:Op zondag 27 januari 2008 13:41 schreef G.Fawkes het volgende:
heel tof idd. Je moet het maar accepteren dat je niet wordt aangenomen als je een hoofddoek ophebt!
Met die redenatie hadden de zwarten nogsteeds gelijke rechten. En Aboutaleb heeft het blijkbaar gehad over burqa's. In die uitspraak kan ik me meer vinden. Het dragen van een burqa zit vaak communicatie in de weg...quote:Op zondag 27 januari 2008 14:16 schreef NED het volgende:
[..]
Idd heel tof ja. Ik moet soms ook dingen accepteren zoals ze zijn.
Neger zijn is iets anders dan een hoofddoek dragen. Je kunt niet even je negerhuid afdoen om te conformeren aan het ideaal van een sollicitatiecommissie.quote:Op zondag 27 januari 2008 14:26 schreef G.Fawkes het volgende:
Met die redenatie hadden de zwarten nogsteeds gelijke rechten. En Aboutaleb heeft het blijkbaar gehad over burqa's. In die uitspraak kan ik me meer vinden. Het dragen van een burqa zit vaak communicatie in de weg...
Dan doe je die af voor je werk. Zo moeilijk is het niet.quote:Op zondag 27 januari 2008 13:41 schreef G.Fawkes het volgende:
heel tof idd. Je moet het maar accepteren dat je niet wordt aangenomen als je een hoofddoek ophebt!
precies... ik moet me ook aanpassen op mijn werk. ik mag daar ook niet met een petje op lopen om maar iets te noemen. daarbij staat nergens in de koran dat een hoofdoek verplicht is dus geloofsovertuiging is gewoon lariekoek.quote:Op zondag 27 januari 2008 14:16 schreef NED het volgende:
[..]
Idd heel tof ja. Ik moet soms ook dingen accepteren zoals ze zijn.
Dan zet je die hoofddoek maar af
Jammer genoeg wel, ik heb niets met apenpakjes en een schurfthekel aan mensen die het niet verdienen hun kont te gaan likken. Maar als ik daar binnen kom zetten als vet spange gangsta, en ze vertellen wat ik echt over hun denk, gaan ze me niet aannemen, dus moet je maar slikken.quote:Op zondag 27 januari 2008 14:33 schreef G.Fawkes het volgende:
maar je zou wel je principes die in geen enkele manier in tegenspraak zijn met een bepaalde functie opzij moeten zetten om te conformeren aan het ideaal van een sollicitatiecommissie?
Nogmaals : Sura An-Noer. De tafsir van deze ayet uitgevoerd door de profeet (vzmh) zelf dus is er geen discussie over mogelijk. Hoofddoek moet in het Islamitische geloof. Ga eens weg met die uitspraak de hele tijd.quote:Op zondag 27 januari 2008 14:34 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
precies... ik moet me ook aanpassen op mijn werk. ik mag daar ook niet met een petje op lopen om maar iets te noemen. daarbij staat nergens in de koran dat een hoofdoek verplicht is dus geloofsovertuiging is gewoon lariekoek.
daarbij mag het uiteraard vanzelf sprekend zijn dat er dan ook geen sprake kan zijn van een uitkering, maar dat lijkt me vrij logisch
Voor zover mij bekend staat er dat de ze boezem moeten bedekken, opdat ze niet verward worden met hoeren. Staat niets in over het totaal bedekken van het hoofd. Maar als in de gebruiken van de profeet (ikzalzijnnaamhiernoemenzonderdwangmatigeuitspraakerachter) staat dat hij het deed, moet je als goede moslim hem wel volgen. Wordt er ook aangegeven waarom het eigenlijk zo moet, of is het waarom geen issue? Blind volgen lijkt me zo 8e eeuwquote:Op maandag 28 januari 2008 10:35 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nogmaals : Sura An-Noer. De tafsir van deze ayet uitgevoerd door de profeet (vzmh) zelf dus is er geen discussie over mogelijk. Hoofddoek moet in het Islamitische geloof. Ga eens weg met die uitspraak de hele tijd.
Je kunt an-noer niet echt lezen buiten de context van een hete woestijn. De al aanwezige gezichtsbedekking moet je dan over je borsten heentrekken, opdat een vrouw haar 'juwelen' niet toont. Dat de gezichtsbedekking verplicht is, staat er voor zover ik weet niet.quote:Op maandag 28 januari 2008 10:35 schreef Burakius het volgende:
Nogmaals : Sura An-Noer. De tafsir van deze ayet uitgevoerd door de profeet (vzmh) zelf dus is er geen discussie over mogelijk. Hoofddoek moet in het Islamitische geloof. Ga eens weg met die uitspraak de hele tijd.
Ik zeg het weer. De profeet heeft de tefsir zo gegeven dus moet het zo. Of het nou buiten de woestijn is (denk je nou dat ze in damascus ook woestijn hebben) of niet. Het is dus erg belachelijk om het aan de woestijn te koppelen. Net zoals met varkensvlees en dat koppelen aan hitte. Dat is het ondermijnen van de regels van Allah. Wij veranderen niet naar eigen belang zoals het met het Christendom (helaas) is gegaan.quote:Op maandag 28 januari 2008 11:07 schreef speknek het volgende:
[..]
Je kunt an-noer niet echt lezen buiten de context van een hete woestijn. De al aanwezige gezichtsbedekking moet je dan over je borsten heentrekken, opdat een vrouw haar 'juwelen' niet toont. Dat de gezichtsbedekking verplicht is, staat er voor zover ik weet niet.
Niet dat ik het bijzonder relevant vind, al stond er in dat je ten alle tijden verplicht bent een groot rood fallussymbool op je hoofd moet dragen, je moet niet raar opkijken als je dan geen baan krijgt.
Maar ondertussen wel klagen als wij verder leven met onze regels en die van jullie niet altijd accepteren.quote:Op maandag 28 januari 2008 12:07 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik zeg het weer. De profeet heeft de tefsir zo gegeven dus moet het zo. Of het nou buiten de woestijn is (denk je nou dat ze in damascus ook woestijn hebben) of niet. Het is dus erg belachelijk om het aan de woestijn te koppelen. Net zoals met varkensvlees en dat koppelen aan hitte. Dat is het ondermijnen van de regels van Allah. Wij veranderen niet naar eigen belang zoals het met het Christendom (helaas) is gegaan.
Hoe weet je dat? Was je er bij?quote:Op maandag 28 januari 2008 12:07 schreef Burakius het volgende:
Ik zeg het weer. De profeet heeft de tefsir zo gegeven dus moet het zo.
Je bedoelt zoals een profeet die iets zegt en dan een jaar later iets compleet anders? Zoiets?quote:Op maandag 28 januari 2008 12:07 schreef Burakius het volgende:
Dat is het ondermijnen van de regels van Allah.
Nou het gaat er denk ik meer om wat de interpretatie is, want als je sec naar de tekst kijkt kan ik er ook niet uithalen dat een vrouw zich helemaal moet bedekken.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:27 schreef Triggershot het volgende:
Geweldig weer al die mensen die even weten wat de Islamitische standpunt is met betrekking tot het bedekken van een meisje, sommige mensen hebben het over een context van bepaalde regio's en tijden?
Het bedekken van een vrouw in de Islam is ten alle tijden, bij mannen die niet haar naasten zijn (dus direct familie, of aangetrouwd)
Net zoals het bezitten van slaven dus? (in dezelfde vers)quote:Op maandag 28 januari 2008 13:27 schreef Triggershot het volgende:
Het bedekken van een vrouw in de Islam is ten alle tijden, bij mannen die niet haar naasten zijn (dus direct familie, of aangetrouwd)
Nee, misschien klopt de datum die hij mij vertelt heeft wel helemaal niet. Maar dat kan ik niet echt controleren.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:28 schreef Triggershot het volgende:
Hoe weet jij de geboortedatum van je vader, was je erbij?
De Hadith en Quran zijn beide op papier gezet door middel van een orale traditie, verenigd en verzameld 1 en 2e decennia na dood van Mohammed, jij hoeft ze niet te accepteren, maar dat doen de moslims dus wel, dat jij een andere interpretatie hebt omdat je de Hadith niet betrouwbaar acht, is prima, maar zelfs de Shia hebben hun eigen hadiths.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:33 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nou het gaat er denk ik meer om wat de interpretatie is, want als je sec naar de tekst kijkt kan ik er ook niet uithalen dat een vrouw zich helemaal moet bedekken.
Ja dan heb je de hadith nog maar dat is orale overerving. En wat er dan allemaal verdraaid kan worden hoef ik niet uit te leggen denk ik.
Quod Erat Demonstrandum!quote:Op maandag 28 januari 2008 13:36 schreef Triggershot het volgende:
De Hadith en Quran zijn beide op papier gezet door middel van een orale traditie, verenigd en verzameld 1 en 2e decennia na dood van Mohammed, jij hoeft ze niet te accepteren, maar dat doen de moslims dus wel, dat jij een andere interpretatie hebt omdat je de Hadith niet betrouwbaar acht, is prima, maar zelfs de Shia hebben hun eigen hadiths.
Wat heb ik in mijn bedrijven te maken wat een religie voorschrijft?quote:Op maandag 28 januari 2008 10:35 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nogmaals : Sura An-Noer. De tafsir van deze ayet uitgevoerd door de profeet (vzmh) zelf dus is er geen discussie over mogelijk. Hoofddoek moet in het Islamitische geloof. Ga eens weg met die uitspraak de hele tijd.
De Koran is een boek van meer dan 6500 verzen remember? Vrijlaten van slaven komt in de Quran heel erg naar voren en het verbieden van het maken van nieuwe slaven in de Hadiths.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Net zoals het bezitten van slaven dus? (in dezelfde vers)
Je neemt alleen Al-Noer als representatief voor het bedekken van de moslima?quote:Of het omkleden voor de middaghitte (stukje verder)
In andere woorden heb jij persoonlijk omstandigheden en onderwerpen voor jezelf bepaald waar in jij gelooft zonder dat je aanwezigheid ten tijde daar nodig was?quote:Op maandag 28 januari 2008 13:36 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nee, misschien klopt de datum die hij mij vertelt heeft wel helemaal niet. Maar dat kan ik niet echt controleren.
Daarbij heeft mijn vader er niet echt baat bij (dat ik weet) dat ik iets anders geloof dan wat eigenlijk de waarheid is toch?
Hoe zou dat bij religies zijn? Hmmmm....
Dat hoeft niet, jij hebt zojuist mijn punt voor mij gemaakt.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:41 schreef Triggershot het volgende:
Nu nog reageren op wat ik zeg en we kunnen er wat mee.[ afbeelding ]
Ach ja, bij gebrek aan argumentatie zou ik hetzelfde zeggen.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:43 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, jij hebt zojuist mijn punt voor mij gemaakt.
Het gaat vooral om het tweede gedeelte van dit stukje tekst. Even lezen... ^_^quote:Op maandag 28 januari 2008 13:40 schreef Triggershot het volgende:
In andere woorden heb jij persoonlijk omstandigheden en onderwerpen voor jezelf bepaald waar in jij gelooft zonder dat je aanwezigheid ten tijde daar nodig was?
Voor 'heel erg naar voren' vind ik dat slavernij op erg veel plekken als geaccepteerd gezien wordt. Deze propaganda werkt voor mij niet.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:39 schreef Triggershot het volgende:
De Koran is een boek van meer dan 6500 verzen remember? Vrijlaten van slaven komt in de Quran heel erg naar voren en het verbieden van het maken van nieuwe slaven in de Hadiths.
Dat ik cherry-pick zegt niet dat jij dat niet ook doet.quote:Je neemt alleen Al-Noer als representatief voor het bedekken van de moslima?
Jup als jij als bedrijfsleider vind dat sommige kledingstukken niet representatief zijn voor jou en je bedrijf dan heb je het recht om datgene te weigeren, maar als de overheid neutraal dient te zijn zoals zij claimt te zijn zie ik geen problemen in overheidsinstanties, wat uitkering betreft, neuh, begin maar lekker voor jezelf.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wat heb ik in mijn bedrijven te maken wat een religie voorschrijft?
Juist: Geen donder. Hup, aan het werk en die flauwe kul doe je maar thuis en in eigen tijd.
Dus ook niet zeiken van discriminatie als hoofddoekjes, boerka's en djebella's geen werk krijgen. Dus ook geen uitkering.
Hehequote:Op maandag 28 januari 2008 13:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wat heb ik in mijn bedrijven te maken wat een religie voorschrijft?
Juist: Geen donder. Hup, aan het werk en die flauwe kul doe je maar thuis en in eigen tijd.
Dus ook niet zeiken van discriminatie als hoofddoekjes, boerka's en djebella's geen werk krijgen. Dus ook geen uitkering.
Vanzelfsprekend, hoe kan iets naar voren komen als het niet geaccepteerd is? De Quran richt zich in deze dus ook niet op jou, maar op slavenhandelaars en moslims die ze vrij moeten kopen, de Koran kan niet iets wat bestaat negeren en het lijden van slaven in deze voorbij gaan.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Voor 'heel erg naar voren' vind ik dat slavernij op erg veel plekken als geaccepteerd gezien wordt. Deze propaganda werkt voor mij niet.
Knap, ik heb nog helemaal niets gequote uit de geschriften en wordt al geclaimd dat ik dit (ga) doe(n)?quote:Dat ik cherry-pick zegt niet dat jij dat niet ook doet.
Oooow.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:44 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het gaat vooral om het tweede gedeelte van dit stukje tekst. Even lezen... ^_^
Waarom? Enkel als je het probleem onderkent, kan je er aan werken. Dat is wat Aboutaleb ook bedoelt denk ik. Dus niet zeggen, "Die angst is er niet, het zit in de hoofden van die Nederlanders, maar aangeven..."Goed, blijkbaar is er angst onder de Nederlanders, wat kunnen we We = Moslims en niet moslims, daar het van 2 kanten moet komen uiteraard daar aan gaan doen? Of beter, hoe kunnen we dat voorkomen?quote:Op zondag 27 januari 2008 13:13 schreef Meki het volgende:
Ansgt erkennen is sowieso slecht
Klopt en die angst wordt dus verspreid door een stelletje idioten, die allerlei boeken op een achterlijke manier interpreteren en daarmee moord rechtvaardigen.quote:angst verspreiden is een vorm van terrorisme
Dus wel.quote:en erkennen daarvan is niet de goede weg
Moslims mogen volgens de koran ook slavenbezitters zijn. Beter zou zijn als het bezit van slaven nadrukkelijk werd verboden, maar ik denk dat Allah zich meer interesseert in mogelijk onzedige kleding van vrouwen dan de mensenrechten.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:49 schreef Triggershot het volgende:
Vanzelfsprekend, hoe kan iets naar voren komen als het niet geaccepteerd is? De Quran richt zich in deze dus ook niet op jou, maar op slavenhandelaars en moslims die ze vrij moeten kopen, de Koran kan niet iets wat bestaat negeren en het lijden van slaven in deze voorbij gaan.
Ja, je zegt dat kledingvoorschriften ten alle tijden aangehouden dienen te worden, maar middaghitte zie je waarschijnlijk wel graag in context.quote:Knap, ik heb nog helemaal niets gequote uit de geschriften en wordt al geclaimd dat ik dit (ga) doe(n)?
slecht geheugenquote:Op maandag 28 januari 2008 13:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend, hoe kan iets naar voren komen als het niet geaccepteerd is? De Quran richt zich in deze dus ook niet op jou, maar op slavenhandelaars en moslims die ze vrij moeten kopen, de Koran kan niet iets wat bestaat negeren en het lijden van slaven in deze voorbij gaan.
[..]
Knap, ik heb nog helemaal niets gequote uit de geschriften en wordt al geclaimd dat ik dit (ga) doe(n)?
Dus in een stuk of 10-15 verzen wordt constant aangemoedigd om slaven vrij te laten en zelfs voor hun te betalen, of de slaven laten sparen voor hun vrijheid door ze hun loon te geven. Mohammed verbiedt het maken van nieuwe slaven en zelfs gevangenen vrij te laten, om zo iets wat diep in pre-islamitische systeem is op te lossen en jij hebt het nog over 'volgens de Koran mogen ze slavenbezitters zijn' ?quote:Op maandag 28 januari 2008 14:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Moslims mogen volgens de koran ook slavenbezitters zijn. Beter zou zijn als het bezit van slaven nadrukkelijk werd verboden, maar ik denk dat Allah zich meer interesseert in mogelijk onzedige kleding van vrouwen dan de mensenrechten.
Als je niets over me weet vraag het dan ipv van gebrekkige kennis over mijn persoon bij je te vullen met je eigen assumpties over mijn persoon, kledingsvoorschriften gelden namelijk ook voor mannen en bij het zwemmen, voetballen en in de hitte houd ik me er namelijk wel aan.quote:Ja, je zegt dat kledingvoorschriften ten alle tijden aangehouden dienen te worden, maar middaghitte zie je waarschijnlijk wel graag in context.
Wat heb ik qequote?quote:
Wel als een partij het heeft over selectief winkelen.quote:Verder hoeft het natuurlijk niet letterlijk te quoten
Nee, volgens bepaalde interpretaties is dat zo. Als je de betreffende regels opzoekt:quote:Op maandag 28 januari 2008 13:27 schreef Triggershot het volgende:
Geweldig weer al die mensen die even weten wat de Islamitische standpunt is met betrekking tot het bedekken van een meisje, sommige mensen hebben het over een context van bepaalde regio's en tijden?
Het bedekken van een vrouw in de Islam is ten alle tijden, bij mannen die niet haar naasten zijn (dus direct familie, of aangetrouwd)
Staat nergens "bedek uw hoofd" in hoor. En het woord "schoonheid" of "sieraad" zoals in veel vertalingen is natuurlijk ook niet absoluut op 1 manier te interpreteren.quote:O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En God is Vergevensgezind, Genadevol.
Soera 33-59.
Quote:
En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen
Soera 24-31
waar in de koran staat dat?quote:Op maandag 28 januari 2008 10:35 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nogmaals : Sura An-Noer. De tafsir van deze ayet uitgevoerd door de profeet (vzmh) zelf dus is er geen discussie over mogelijk. Hoofddoek moet in het Islamitische geloof. Ga eens weg met die uitspraak de hele tijd.
toch is het blind volgen wel wat moslims doenquote:Op maandag 28 januari 2008 11:06 schreef freud het volgende:
[..]
Voor zover mij bekend staat er dat de ze boezem moeten bedekken, opdat ze niet verward worden met hoeren. Staat niets in over het totaal bedekken van het hoofd. Maar als in de gebruiken van de profeet (ikzalzijnnaamhiernoemenzonderdwangmatigeuitspraakerachter) staat dat hij het deed, moet je als goede moslim hem wel volgen. Wordt er ook aangegeven waarom het eigenlijk zo moet, of is het waarom geen issue? Blind volgen lijkt me zo 8e eeuw.
Wat denk je nou zelf Mwan, dat de -praktiserende- moslima's naar jouw en mijn interpretatie van de verzen luisteren of de commentaar van Mohammed over het bedekken van de zusters?quote:Op maandag 28 januari 2008 16:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, volgens bepaalde interpretaties is dat zo. Als je de betreffende regels opzoekt:
[..]
Staat nergens "bedek uw hoofd" in hoor. En het woord "schoonheid" of "sieraad" zoals in veel vertalingen is natuurlijk ook niet absoluut op 1 manier te interpreteren.
Nochtans heb ik niets tegen hoofddoekjes en ik snap niet dat mensen zich eraan willen storen en al helemaal niet dat het een baan in de weg zou moeten staan. Ja, een boerka of een hijaab, dat belemmert communicatie, maar een doekje?
Kom je weer uit of je recht zou mogen hebben het te dragen. En ik denk dat er inmiddels genoeg uitspraken zijn over piercings, tatoeages, haardracht of bedekte haardracht om het eens uit dat cultureel-religieuze hoekje te trekken.
quote:Abû Dâwûd overleverde van: 'Ai¨a (ra), dat Asmâ'bint Abî Bakr met een doorzichtige kleed tot de gezant van Allah kwam. De gezant van Allah (vrede zij met hem) keek van haar af en zei tot haar: "O Asmâ, wanneer een vrouw de leeftijd van de menstruatie bereikt heeft, mag ze niets meer dan deze delen van het lichaam laten zien."en hij toonde daarbij zijn handen en zijn gezicht.
quote:Aboe Bakr heeft overgeleverd van 'Aiesha:
"Mijn nicht kwam tot ons versierd (met juwelen). De Profeet (saw) kwam binnen en draaide zich van haar af. Ik zei: 'Oh Boodschapper van Allah! Ze is mijn nicht, enkel een jonge maagd'. Hij zei: 'Oh 'Aiesha, wanneer een vrouw de puberteit heeft bereikt dan is het niet toegestaan dat een deel van haar lichaam zichtbaar is buiten haar gezicht en wat lager is dan dit'. Hij greep daarbij zijn arm beet net boven pols, met genoeg ruimte voor nog een hand tussen beiden (zijn hand en pols)."
Het bedekken van de Moslima is duidelijk opgenomen in de bronnen, wie hier van afwijkt is vrij om dit te doen, maar zeggen dat Mohammed het niet bevolen heeft is heel wat van de geschriften negeren.quote:Aboe Dawoed heeft overgeleverd op autoriteit van 'Aiesha dat Asmaa bint Abi Bakri de vertrekken van de Boodschapper van Allah (saw) binnentrad gekleed in een doorzichtig gewaad. De Boodschapper van Allah (saw) draaide daarop zijn hoofd weg en zei:
"Oh Asmaa, wanneer een vrouw de pubertijd bereikt dan is het niet toegestaan dat van haar iets anders zichtbaar is dan dit en dit", waarbij hij wees op zijn gezicht en handen.
Sta ik hier op een kansel te preken van "hallo, ik ben het Licht en het Grote Gelijk, luistert allen naar Mij"?quote:Op maandag 28 januari 2008 16:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat denk je nou zelf Mwan, dat de -praktiserende- moslima's naar jouw en mijn interpretatie van de verzen luisteren of de commentaar van Mohammed over het bedekken van de zusters?
Naar hoe Trigger, Mwan en Spek het hebben overgeleverd of hoe volgens traditie Aisha de vrouw van Mohammed het heeft overgeleverd?
Zijn die ahadith sterk of zwak?quote:Het bedekken van de Moslima is duidelijk opgenomen in de bronnen, wie hier van afwijkt is vrij om dit te doen, maar zeggen dat Mohammed het niet bevolen heeft is heel wat van de geschriften negeren.
Waarmee nog steeds niet de hoofdbedekking verplicht is gesteld. Slechts is aangegeven dat wat aanwezig is kan worden gebruikt om te voldoen aan de regel.quote:Op maandag 28 januari 2008 11:07 schreef speknek het volgende:
[..]
Je kunt an-noer niet echt lezen buiten de context van een hete woestijn. De al aanwezige gezichtsbedekking moet je dan over je borsten heentrekken, opdat een vrouw haar 'juwelen' niet toont. Dat de gezichtsbedekking verplicht is, staat er voor zover ik weet niet.
Niet dat ik het bijzonder relevant vind, al stond er in dat je ten alle tijden verplicht bent een groot rood fallussymbool op je hoofd moet dragen, je moet niet raar opkijken als je dan geen baan krijgt.
Ik denk dat je het persoonlijker opvat dan het bedoeld is.quote:Op maandag 28 januari 2008 17:09 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Sta ik hier op een kansel te preken van "hallo, ik ben het Licht en het Grote Gelijk, luistert allen naar Mij"?
Ik geef mijn interpretatie.
Alleen Aboe dawoed, alle andere zijn opgenomen in Buchari met een keten terug naar de Profeet.quote:Zijn die ahadith sterk of zwak?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |