Ben ik allergisch voor. Ik bedoel dus dat oik wel vissen wil, maar dat ik iets zoek tussen een goudvis in een klein kommetje en tropische vissen in een groot tropisch aquarium.quote:
Ik wil er best wat tijd aan besteden maar ik begreep van een kennis van me dat hij een jaar bezig was om het aquarium voor zijn tropische vissen helemaal in orde te krijgen, met het ecosysteem dat er in moet ontstaan. Het liefst heb ik een rechthoekige bak (hxbxd 35 cm x 40 cm x 25 cm) met een paar eenvoudige tropische vissen erin. Maar ik weet niet of dat kan.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:49 schreef Klonk het volgende:
alle huisdieren kosten tijd en toewijding, liever geen vissen dan vissen in een simpele ronde kom....
Ja, je hebt gelijk. Ik hoopte alle verkeerde interpretaties te hebben afgedekt, maar nee.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:52 schreef TNA het volgende:
Ik dacht na de TT dus dat je met je hengeltje in huis ging zitten.
Hoe klein mag zo'n aquarium zijn? En wat voor tropische vissen zouden er geschikt voor zijn?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:51 schreef Klonk het volgende:
een klein tropisch aquarium met een paar geschikte vissen
Moet ik gewoon naar een dieren/viswinkel gaan?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:55 schreef Klonk het volgende:
Dat moet geen probleem zijn, zolang je er goed oplet dat je er
a: geen grote vissen in laat zwemmen
b: niet te veel vissen in laat zwemmen
Kortom lees je goed in, laat je informeren en pak het gelijk goed aan.
Wat versta je onder een kleine bak?quote:Er is echter een klein probleem, in kleine bakken is het juist moeilijker om een stabiel ecosysteem te krijgen...
Die op twee na onderste foto. Wow.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:57 schreef Piles het volgende:
Kijk bijvoorbeeld eens naar de Aqua40, is een leuk maatje
Deze heb ik ooit nagemaakt met mijn oppaskindje.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:57 schreef Piles het volgende:
Kijk bijvoorbeeld eens naar de Aqua40, is een leuk maatje
Ik dacht dat je wel andere vissen bij een betta splendens kon houden, alleen dat je de mannetjes gescheiden moest houden.quote:Op maandag 28 januari 2008 12:44 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Je kan er alleen geen andere vissen bij houden, omdat ze zullen vechten totdat er eentje het loodje legt (vooral wanneer de andere vissen ook grote vinnen hebben).
[ afbeelding ]
Volgens mij ookquote:Op maandag 28 januari 2008 13:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik dacht dat je wel andere vissen bij een betta splendens kon houden, alleen dat je de mannetjes gescheiden moest houden.
Naja, guppies met grote staarten mollen ze soms ook hoor.quote:
quote:Op maandag 28 januari 2008 13:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik dacht dat je wel andere vissen bij een betta splendens kon houden, alleen dat je de mannetjes gescheiden moest houden.
Kunnen bijna alleen maar guppen zijn die je bedoeltquote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:54 schreef Harajuku. het volgende:
[ afbeelding ]
Leek hier op, denk ik..
Kunnen die ook in koud waterquote:
Nee.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:55 schreef Piles het volgende:
[..]
Kunnen bijna alleen maar guppen zijn die je bedoelt [afbeelding]
[..]
Kunnen die ook in koud water [afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |