Discussieren maar!quote:The Japanese oil company TAGRUATO drops a satellite (Chimpanz III) into the ocean as part
of viral marketing (shown at the end of the movie when Rob and Beth were on the ferris wheel).
TAGRUATO works with SLUSHO (a slush company), as the main ingredient for SLUSHO is found
at the satellite dropzone (deep ocean). While searching for satellite and ingredients, they
woke Cloverfield (the monster).
People who were at the party in the beginning of the movie, were seen wearing SLUSHO shirts.
Rob apparently was going to be the Vice President of TAGRUATO in Japan.
The main ingredient of Slusho apparently turns a tiny fish into a HUGE whale in Ganu's (he found the nectar) dream, which explains the size of Cloverfield. *Update* The main ingredient is a deep sea nectar.
Because the ingredient was discovered on the deep ocean floor, under amazing
pressure and in the most extreme cold, Ganu knew he had to serve the ingredient in a
near frozen state to preserve its freshness. Thus the idea of Slush (Slusho)!
For animals/fishes/insects to survive in the deepest ocean (very high boiling temperature),
they naturally have very high heat resistance. This explains how Cloverfield is able to
withstand numerous bombs and attacks from the army.
Cloverfield refers to the field formerly known as Central Park. Clovers are
usually prone to grow at places after bombing. Thus the term "Clover" and "field" referring to park.
Slusho is a very addictive drink, with signs of steroid drug like effects. Makes
people stronger, constantly happy, have happy dreams and finally... "SLUSHO
makes my stomach explode with happy!!" (Remember Marlena's stomach?)
Het is dan ook een baggerkwaliteit filmpje.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:46 schreef RemCOW het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=nfAY5oxcmrg&feature=related
Hier zou je moeten zien dat iets in het water valt. Right.
Al die kleine verwijzingen zijn erg leuk, maar waarom wordt dat niet meer in de film verwerkt? De film op zichzelf stelt imho niets voor verder.
In de bios zag ik ook niets.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:54 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Het is dan ook een baggerkwaliteit filmpje.
Verder vind ik de film ook wel tof zonder dat je alles weet, net als de hoofdpersonen, die weten ook van niks.
The blair witch project anyone?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:56 schreef Unrealist- het volgende:
Ik vond het een erge toffe film. De manier van filmen was gewoon erg leuk. Net alsof je echt naar een soort docu zat te kijken waar ze een opname laten zien van iets wat echt gebeurd was. Ik vond het einde ook erg vet. iig niet zo standaard.
Je bedoelt the blair witch projectquote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:06 schreef RemCOW het volgende:
black witch project anyone?
Sigh,... ja uiteraard Blairquote:
Ja , die heb ik niet gezien, dus voor mij was het toch redelijk orgineel. Wat ik juist weer minder vond is dat het soms wel heel erg op godzilla leek. Ik had soms echt het gevoel dat ik naar godzilla aan het kijken was vanuit een andere camerastandpunt.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hoeft hier dus GEEN spoilertags te gebruiken.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 15:31 schreef Ziewoarut het volgende:
Ik heb zelden in de bioscoop zo intens een film meegemaakt, het lijkt gewoon alsof je echt in New York zit en alles meemaakt. Vooral de scene met het vallende hoofd van het vrijheidsbeeld, de scene met het leger en die in de helicopter vond ik erg goed.
Maar waar kwam dat monster nu vandaan, hoe loopt het af met New York, allemaal vragen waar ik echt een antwoord op had willen hebben...
Ik heb dat dus wel gezien.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:46 schreef RemCOW het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=nfAY5oxcmrg&feature=related
Hier zou je moeten zien dat iets in het water valt. Right.
Al die kleine verwijzingen zijn erg leuk, maar waarom wordt dat niet meer in de film verwerkt? De film op zichzelf stelt imho niets voor verder.
quote:Cloverfield ging afgelopen weekend in de Verenigde Staten in premiere en behaalde daar met 41 miljoen dollar de beste opening in januari ooit. Regisseur Matt Reeves liet ondertussen weten dat een vervolg, of een film die inhaakt op gebeurtenissen elders, tot de mogelijkheden behoort.
"This was so fun because we'd never done anything like it, and I think we'd want to find a similar challenge, to find a way to have its roots in this but be fresh and new, otherwise you're just repeating yourself. There's a moment on the Brooklyn Bridge, and there was a guy filming something on the side of the bridge, and Hud sees him filming and he turns over and he sees the ship that's been capsized and sees the headless Statue of Liberty, and then he turns back and this guy's briefly filming him. In my mind that was two movies intersecting for a brief moment, and I thought there was something interesting in the idea that this incident happened and there are so many different points of view, and there are several different movies at least happening that evening and we just saw one piece of another. That idea sort of tickled me. We'll have to see if anyone would want a sequel. If the movie does well and we find a compelling reason to do so then it would be fun to do a sequel.
Dat dacht ik eigenlijk eerst ook, maar nu ik erover nadenk lijkt het me best vet juist! Zoals Matt Reeves zelf zegt vanuit bijv. 't oogpunt van iemand die net buiten Manhattan het einde van Cloverfield filmt en dus ziet wat er gebeurt na 't bombarderen van Central Park.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:15 schreef Bellatrix het volgende:
Echt goede film was het, maar laat hier alsjeblieft geen sequel opkomen, dan wordt het weer zo'n uitgemelke troep.
Mja dat had ik ook, ik wist dat die helikopter neer zou storten. Maarja, toen uiteindelijk dat monster die helikopter aanviel schrok ik me nog te pletter.quote:Op zondag 27 januari 2008 21:02 schreef xxjosjex het volgende:
Net terug uit amsterdam. Vond em erg vet, maar de tijd ging zo snel dat ik echt dacht, is dit het?? Ik had verwacht dat ze wel weg zouden komen uit het gebied enzo.....
Maar toen ze eenmaal in de heli zaten wist ik dat dat niet ging gebeuren door de teaser....Daar zie je de heli ook crashen....
Ja daar zat ik dus aan te denken en dat is ook door de geruchten molen gegaan. Dat iemand anders het nog aan het filmen is maar dan juist van allerlei andere posities waarin je deze hoofdpersonen wel weer voorbij ziet komen.quote:Op maandag 28 januari 2008 00:37 schreef matthendriks het volgende:
Ik heb in tijden niet meer zo'n aangrijpende film gezien. Vooral de vragen die je na afloop hebt, dragen daar aan bij...
Van mij mogen ze best een tweede deel filmen, mits ook gemaakt door 'een omstander'.
Die foto met dat dooie beest zegt wel iets dunkt me.quote:Op maandag 28 januari 2008 08:38 schreef koen_pijl het volgende:
Geen nieuwe foto's hoor.
ZOu ook een teken zijn dat ze nog leven. Hoe kunnen er anders foto's op internet zijn gezet.
Maar die staat er al een tijdje op, en het zijn stukken dood beest. Niet een gehele foto natuurlijk.quote:Op maandag 28 januari 2008 10:13 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Die foto met dat dooie beest zegt wel iets dunkt me.
Ben ik ook wel benieuwd naarquote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:23 schreef magnifor het volgende:
[..]
Is dit officieel bevestigd door de makers of is het een theorie?
Was dat niet die olietanker/quote:Op maandag 28 januari 2008 10:27 schreef xxjosjex het volgende:
En wat al eerder werd gezegd, die ontploffing in het begin blijf ik ook vaag vinden. Stapt ie op een elektriciteitscentrale ofzo???
Volgens mij was die alleen gekapseisd, want later zag je die ook niet branden ofzo...Ik verwacht dat een olietanker best lang blijft branden na ontploffing...quote:
Ja is idd leuk bedacht, maar de basisreden is gewoon dat Cloverfield een straat is in LA waar de producenten gevestigd zitten.quote:Op maandag 28 januari 2008 11:26 schreef xxjosjex het volgende:
Las trouwens op internet wel een leuke reden voor de naam van het project Cloverfield.
Schijnt dat na bombardementen vaak als eerste klavertjes weer gaan groeien in een gebied. Weet niet of het waar is, maar leuk bedacht...
Om precies te zijn:quote:Op maandag 28 januari 2008 11:33 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ja is idd leuk bedacht, maar de basisreden is gewoon dat Cloverfield een straat is in LA waar de producenten gevestigd zitten.
Wow dit zou wel erg slecht zijn. Marlena's maag ontploft door een drankje.. wtf. Doe mij dan maar het bijtverhaal.quote:Slusho is a very addictive drink, with signs of steroid drug like effects. Makes
people stronger, constantly happy, have happy dreams and finally... "SLUSHO
makes my stomach explode with happy!!" (Remember Marlena's stomach?)
Zou toch raar zijn, haar maag zou dus ontploft zijn door dat drankje? Dus dan had het zonder die snee-en van die beesten ook zijn gebeurt? Snap die connectie dan niet echt...quote:Op maandag 28 januari 2008 11:38 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Wow dit zou wel erg slecht zijn. Marlena's maag ontploft door een drankje.. wtf. Doe mij dan maar het bijtverhaal.
Volgens mij zit er van dat nectar in dat drankje , wat ze ook op de bodem van de zee hadden. , het monster heeft daat ook veel van gegeten , daarom is ie zo groot.quote:Op maandag 28 januari 2008 11:59 schreef xxjosjex het volgende:
[..]
Zou toch raar zijn, haar maag zou dus ontploft zijn door dat drankje? Dus dan had het zonder die snee-en van die beesten ook zijn gebeurt? Snap die connectie dan niet echt...
En volgens mij was dat bloed meer ter hoogte van haar hoofd die ontplofde dan haar maag. Is toch te onduidelijk in die scene om te weten wat er precies onplofde...
Misschien werd ze wel uit voorzorg om verdere infectie ofzo te voorkomen in der kop geschoten en was het bloed daarvan.....
Op de site van slusho (happy talk) zegt ook iemand "it makes my stomach explode".quote:Op maandag 28 januari 2008 12:22 schreef petrelli het volgende:
Die beesten hadden haar gebeten. Het leger wist dat geinfecteerden dit konden hebben en daardoor was het zo'n 'quarantaine' zone... Je maag ontploft dus als je gebeten wordt. Dat drankje slusho wordt maar ironisch zo omschreven.
quote:Op maandag 28 januari 2008 18:12 schreef Dulk het volgende:
http://jamieandteddy.com
waar ga ik de login vandaan halen ?
edit: heb de login al -> jllovesth
Vage filmpjes zeg!quote:Op maandag 28 januari 2008 22:25 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik heb de filmpjes bekeken , zij was volgens mij ook op dat feest ze staat iig op een van die foto's op 1-18-08 website , zij is volgens mij de vriendin van Rob (broertje van die gast die naar Japan gaat.
Achter op die foto staat :"Robbie , Here , use this photo to send a message of my hotness far and wide!!!
Im gonna miss the heel out of ya!! Love , Jamie"
Erg vaag allemaal
Ik dacht al, ik ken dat muziekje ergens van..quote:Op maandag 28 januari 2008 00:18 schreef Dark_Angelus het volgende:
En de muziek in de lounge van het hotel is hetzelfde als de muziek die afspeelt als Hanso uitlegt geeft in zijn documentatie videos in o.a. the hedge van LOST.
Op naar de vierde keer
Tof!quote:
Waar haal je dit vandaan??quote:Op woensdag 30 januari 2008 16:59 schreef Enchanter het volgende:
[ afbeelding ]
Ik weet niet of PBhet hier doet anders
http://i233.photobucket.com/albums/ee91/jawbone00/pic.jpg
Lekekr vaag allemaal weer
Ik vond het op zich wel verfrissend dat je daardoor de film uitkomt met net zo weinig info als je `m ingaatquote:Op zondag 3 februari 2008 20:21 schreef MissyMirjaM het volgende:
heb de film gezien, en deze OP gelezen, ik vind het wel jammer dat alles eromheen zo vaag blijft, en al die vage verwijzingen die zo'n 98 % van de bioscoopbezoekers compleet ontgaan.
de film op zich vond ik wel erg goed btw.
Dat soort scenes moet je natuurlijk altijd met een flinke korrel zout nemen.quote:Op maandag 28 januari 2008 10:27 schreef xxjosjex het volgende:
Ik vond het trouwens niet echt geloofwaardig dat die Beth (geloof ik) uit dat (bijna) instortende gebouw word gehaald met een geperforeerde long/hart....Als je daar zo'n stang in je lijf hebt gehad dan bloed je van binnen toch dood lijkt me?? Ze heeft energie voor tien als ze eenmaal uit het gebouw zijn....
Maag volgens mij.quote:Op woensdag 6 februari 2008 00:14 schreef SunChaser het volgende:
Volgens mij was t Marlena's hoofd dat ontplofte
Omdat er een man van het leger over de brancard werd gebracht en daar was de hele maaginhoud van verdwenen denk ik dat het bij de dame in kwestie ook is gebeurdquote:Op woensdag 6 februari 2008 09:29 schreef xxjosjex het volgende:
We zullen het nooit weten....
+scherp!quote:Op woensdag 6 februari 2008 11:10 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Omdat er een man van het leger over de brancard werd gebracht en daar was de hele maaginhoud van verdwenen denk ik dat het bij de dame in kwestie ook is gebeurd
Wat wil je na 4 keer de film zien in de biosquote:
true inderdaadquote:Op woensdag 6 februari 2008 11:10 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Omdat er een man van het leger over de brancard werd gebracht en daar was de hele maaginhoud van verdwenen denk ik dat het bij de dame in kwestie ook is gebeurd
Of je kan gewoon de faq op IMDB lezen.quote:Op woensdag 6 februari 2008 11:17 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Wat wil je na 4 keer de film zien in de bios
Het is veel leuker om alles zelf te ontdekkenquote:Op woensdag 6 februari 2008 11:21 schreef magnifor het volgende:
[..]
Of je kan gewoon de faq op IMDB lezen.
De vraag is alleen of hij net zo gebeten is als mevrouw. Ik denk het wel en dat zij daarna ook is ontploft. Gezien het vage beeld vanaf het doek en iets wat in d'r maag gaat of juist ontploft. Dat moet wel redelijk opgelost zijn.quote:Op woensdag 6 februari 2008 11:21 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
true inderdaad
maar was hij niet gebeten?
ohja, als je gebeten wordt.. nouja, dat zal wel kloppen idd
whehequote:Op zaterdag 9 februari 2008 05:17 schreef Marble het volgende:
Zeemonsters die Manhattan opeten is prima, maar het geluid en batterijduur vinden jullie onrealistisch?.
Euh, 80 minuten is 'erg lang'?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 00:37 schreef Breuls het volgende:
Het beeld is overigens ook te goed en de batterij gaat wel erg lang mee, maar boeie.
Dat is gewoon zo, zo wordt het ook gepresenteerd. Dat dit de gevonden tapes zijn, that's all there is to it.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 18:45 schreef Breuls het volgende:
Verdomd, dat is eigenlijk wel een goed punt. Het verhaal duurt 7 a 8 uur, maar niet alles van die tijd staat op de zogenaamde 'gevonden tape'. Het is dus best doable dat Hud maar anderhalf uur geeft gefilmd.
Zeker! Vind al die verwijzingen en internet sites ook wel grappig. iets leuks om je na de film nog mee bezig te houdenquote:
quote:Op donderdag 21 februari 2008 00:19 schreef bl0emetjE het volgende:
Net de film gezien, maar ik ben geen Lost kijker, kan iemand misschien de link een beetje uitleggen?
Ook in Lost blijft Dharma behoorlijk raadselachtig.quote:The Dharma Initiative is a fictional research project featured in the American television series Lost. It was introduced in the second season episode "Orientation". During the Lost Experience it was revealed that "DHARMA" is an acronym for Department of Heuristics And Research on Material Applications.
http://en.wikipedia.org/wiki/DHARMA_Initiative
Ahh okee! Dankjequote:Op donderdag 21 februari 2008 00:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat logootje rechtsonder, is van de Dharma Initiative en komt uit Lost, wat meer info:
[..]
Ook in Lost blijft Dharma behoorlijk raadselachtig.
Of het een easter egg is of een serieuze verwijzing weet ik niet. Ik zie zelf in ieder geval geen voor de hand liggende aanknopingspunten met Lost.
Leuk om te wetenquote:Op zondag 24 februari 2008 22:22 schreef Edwinuss het volgende:
ik zit er nu voor de 2e keer. Het is nu pauze en mijn vriendin is naar de wc. De spanning is er nog steeds, ookal zie ik em voor de 2e keer. Echt te vet.
je zal helaas wel moetenquote:Op maandag 25 februari 2008 15:04 schreef Bakuahua het volgende:
can't wait for more.
quote:Op maandag 21 april 2008 07:58 schreef Prego het volgende:
Iemand de theorie al gehoord dat die boringen in zee uitgevoerd zijn door de vader van Sun uit Lost?
....
Puzzelen maarquote:Op dinsdag 22 april 2008 07:35 schreef Tomaz het volgende:
En sinds vandaag www.cloverfieldfiles.com online!
dat was toch ook een theoriequote:Op maandag 21 april 2008 11:00 schreef Tim86 het volgende:
het was toch James Widmore die de boringen had gedaan?
Ach... Ik kwam daardoor wel echt in de film en vergat op een gegeven moment dat het over een monster ging dat de stad aanvalt. Des te beter toen het monster daadwerkelijk aanviel.quote:Op zondag 1 juni 2008 21:28 schreef jorienvdherik het volgende:
Net gekeken, leuke film wel. alleen dat party gedoe was echt te lang en saai maar goed
quote:Op zondag 27 april 2008 01:31 schreef britneyspearsch het volgende:
net gezien, nice zeg! Concureert op dit moment met I am Legend voor beste film die ik in 2008 heb gezien. Maar we hebben nog 8 maanden te gaan, dus wie weet wat Manhatten nog meer voor moois in petto heeft dit jaar!
dat krijg je met een explosie door een bom, die duurt geen 15 minutenquote:Op zondag 1 juni 2008 21:42 schreef jorienvdherik het volgende:
Ja oke dat wel. Verder was het einde nog al snel afgekapt.
Verder een leuke film hoor, met al die effecten.
Ik bedoel, je weet niet of heel NY nu weg is door dat monster.quote:Op zondag 1 juni 2008 23:53 schreef Prego het volgende:
[..]
dat krijg je met een explosie door een bom, die duurt geen 15 minuten
even geduld nogquote:Op maandag 2 juni 2008 00:09 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Ik bedoel, je weet niet of heel NY nu weg is door dat monster.
film wel gezien, en films hóren te kloppen willen ze in een rijtje komen van goede films; immers, hoe kan een film nou goed zijn alstie van geen kant klopt en er overal rare open gaten zitten? Tot de komst van het meisje was het sterkt, daarna stort het helemaal in elkaar en blijft er een slap aftreksel over van een gemiddelde star trek episode. Er had veel en veeeel meer uit die film gehaald kunnen worden.quote:Op maandag 7 juli 2008 18:43 schreef britneyspearsch het volgende:
[..]
niet gezien zeker
of zo'n stakker die zeurt dat het allemaal niet klopt
Ziet er goed uit , kan alleen niks vinden over het feit dat die Teddy hansen gewoon over de brug loopt in Cloverfieldquote:Op woensdag 23 juli 2008 20:37 schreef Sandersander88 het volgende:
Ik heb voor het grootste Cloverfield forum op het net een samenvatting gemaakt van de gehele viral marketing campagne. Als je deze lees ben je helemaal op de hoogte van Teddy, Alyse, Tagruato, Tidowave, satellieten en al het andere dat in de backstory van deze film is gebeurt.
Hij staat op me blogspot: www.sander-cloverfield.blogspot.com
quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:16 schreef Sandersander88 het volgende:
Dat komt omdat dat nooit gebeurt is.De acteurs (die van de foto, en die man op de brug) lijken erg op elkaar maar de kans is erg klein dat dit ook Teddy is. Bij die laatste 3 foto's die op me blogspot staan, hoort ook nog een transcript waar twee Tagruato medewerkers met elkaar praten tijdens de aanval op Chaui station. In dit gesprek word gezegd dat alle "Eco-terrorists" dood zijn, daar zou Teddy dan bij horen. Lees het transcript hier: http://www.fileden.com/files/2007/8/1/1312619/ATSUMI4767.txt
Ik heb zo me twijfels over een deel 2, alles staat er beetje op tegen dat deze komt.quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:42 schreef Enchanter het volgende:
Hij leek er dan wel erg veel op , we moeten denk ik wachten op deel 2
Jaquote:Op woensdag 30 juli 2008 11:48 schreef Spaulding het volgende:
Oh oke ik begreep dat het dat monster was. Maar heeft die vallende satelliet wat met het verhaal te maken of niet?
De website van Tagruato is weer geüpdate met wat vage Hebreeuwse tekstenquote:Op maandag 27 juli 2020 11:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Staat er iets te gebeuren in het Cloververse?![]()
Ik dacht dat het concept begraven was na het Cloverfield Paradox debacle.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |