abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56309871
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 15:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Bovendien is hetgeen wat als deviant gedrag wordt beschouwd een sociaal geconstrueerde werkelijkheid.

Een marxistische verklaring het gegeven dat (soft)drugsgebruik wél wordt veroordeeld en alcohol niet (terwijl het beide even schadelijk is) is dan ook de klassieke klassentegenstelling: alcohol is ook een drank van de middenklasse, de burgeouisie, drugs is dat niet. Vanuit daaruit, uit die hoek komt dan het valse bewustzijn dat drugsgebruik fout is en drankgebruik niet.
Kun je tegenover stellen dat overmatig drinken juist een arbeiderskwaaltje is (kan ik weten )
  vrijdag 25 januari 2008 @ 22:28:41 #52
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56309879
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 22:27 schreef sneakypete het volgende:
oneliners kunnen meer zeggen dan een post van een halve pagina. Dát vind ik nog wel eens storend, die onnodig lange uiteenzettingen over een topic. Houd het kort en bondig aub.

En dat half Fok over hem heen stuitert omdat hij nogal een andere visie heeft is geen reden tot ingrijpen. Ik zie geen gescheld, geen beledigingen, bedreigingen of inhoudsloze posts.
Rock heeft gewoon gelijk hoor.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56309973
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 22:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Rock heeft gewoon gelijk hoor.
lul
  vrijdag 25 januari 2008 @ 22:33:42 #54
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56309989
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 22:28 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Kun je tegenover stellen dat overmatig drinken juist een arbeiderskwaaltje is (kan ik weten )
Klopt, maar arbeiders drinken bier, de herenburgerij drinkt wijn of cognac. In de Middeleeuwen dronk ook de adel veel bier (echt bier, het andere soort bier was voor het gewone volk, dat was erg voedzaam).

Nogmaals vanuit het marxistisch denkkader geredeneerd: bier wordt als minder gezien dan wijn, cognac. Minder verfijnd, minder hoogstaand, minder lekker. Dat komt volgens de marxisten door de klassenstrijd, de elite heeft zo bepaald dat bier als inferieur wordt gezien aan wijn.

Ikzelf vind het te kort door de bocht, maar het geeft stof tot nadenken. Want wie bepaalt wat goed/slecht, vies/lekker, low culture/high culture is? En hoe wordt dat bepaald?

Kijk, vies/lekker klinkt als iets heel vanzelfsprekends tegenwoordig voor ons maar waarom eet men in sommige delen vd wereld graag sprinkhanen en vinden wij dat hier smerig? Het lijkt erop dat daar een onbewuste conventie over is ontstaan en het hoe, wat, waarom en waardoor zijn open vragen daarin.

Maar dat even terzijde

[ Bericht 12% gewijzigd door Klopkoek op 25-01-2008 22:39:26 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56310056
Ik ben het met je eens dat wijn enorm overschat wordt terwijl bier (dat lager geprijsd is) net zo goed complexe smaakverschillen kent. Nét zo goed als wijn. Ik was vorig jaar op bezoek in de hertogjan brouwerij en daar werd vol overtuiging gesproken over hun speciaalbiertjes. Waarom zou dat anders zijn dan het gelul over een wijnbouquet? Zo vind ik ook dat een goede whisky zijn geld meer waard is dan loeidure cognac (alleen maar cognac omdat een elite in Frankrijk het zo mag noemen).

Maarja is dat dan een reden tot klassenstrijd? Volgens mij vinden de arbeiders dat wijn een homodrankje is en zo hebben de rijke stinkerds vast hun mening over bierhijsende boeren.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 22:40:58 #56
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56310158
Ja precies, maar laten we maar weer ontopic gaan voordat Rock boos wordt.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56310182
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 22:40 schreef Klopkoek het volgende:
Ja precies, maar laten we maar weer ontopic gaan voordat Rock boos wordt.
ja maar bier is veel interessanter dan Mark Rutte.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 23:06:38 #58
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_56310706
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 22:42 schreef sneakypete het volgende:

[..]

ja maar bier is veel interessanter dan Mark Rutte.
Topic openen is natuurlijk altijd een optie.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_56325151
Rutte vandaag:
quote:
Het is volgens hem ''een gebrek aan leiderschap'' dat de premier wel ''op grote toonhoogte'' over de film praat maar over echte problemen als de internationale kredietcrisis zwijgt. Rutte zei dat vanochtend in het radioprogramma Tros Kamerbreed op Radio 1.
Dat kredietmisdrijf speelt al maanden, nu is Rutte ook ontwaakd.
Het was al hot news toen hij nog intern aan het bakkeleien was met Rita Verdonk.
pi_56325314
Ja, maar ik vraag me af wat de premier überhaupt iets zinnigs kan zeggen over de crisis, behalve dat ook hij bezorgd is.

[ Bericht 2% gewijzigd door DrWolffenstein op 26-01-2008 20:56:16 ]
  † In Memoriam † zaterdag 26 januari 2008 @ 20:17:37 #61
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56325471
Ja, maar ik vraag me af wat de premier überhaupt iets zinnigs kan zeggen over de crisis, behalve ook hij bezorgd is?
Carpe Libertatem
  zondag 27 januari 2008 @ 11:22:50 #62
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56336021
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 20:17 schreef Boze_Appel het volgende:
Ja, maar ik vraag me af wat de premier überhaupt iets zinnigs kan zeggen over de crisis, behalve ook hij bezorgd is?
Rutte denkt van niet
quote:
Rutte: Toon Balkenende over film Wilders ongepast

HILVERSUM (ANP) - VVD-leider Mark Rutte vindt het ,,ongepast'' dat premier Jan Peter Balkenende de komst van de film van Geert Wilders heeft getypeerd als ,,een crisissituatie''.

Het is volgens hem ,,een gebrek aan leiderschap'' dat de premier wel ,,op grote toonhoogte'' over de film praat maar over echte problemen als de internationale kredietcrisis zwijgt. Rutte zei dat zaterdag in het radioprogramma Tros Kamerbreed.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')