Verzin er maar eentjequote:Op maandag 28 januari 2008 20:59 schreef admiraal_anaal het volgende:
m@x ik heb nog geen quote van je voor in de OP
Als je dit zo leest zijn ze er toch goed mee bezig. Hoogbouw aan het centraal station, bij de afritten naar de A12. Buiten het centrum. Openbaar vervoer in het sfeervolle centrum onder de grond verstoppen.quote:Op maandag 28 januari 2008 20:56 schreef Walter-Ego het volgende:
Een gevaar van hoogbouw is dat de kwaliteit van de openbare ruimte om te huilen wordt. Dit heeft meerdere oorzaken:
* De schaal van de openbare ruimten tussen de gebouwen is veel groter dan bij laagbouw. Het vergroten van de schaal zorgt ervoor dat de openbare ruimte niet veranderd in een donkere, claustrofobische aangelegenheid. Helaas staat deze schaalvergroting in contrast met de fijnmazige stedenbouwkundige structuur van pleintjes, steegjes en straatjes van een typische binnenstad. Juist deze fijnmazige structuur zorgt voor intiemere ontmoetingsplekken en een grote variatie in bewegingspatronen van de mensen in de stad: kroegen e.d. liggen meestal rond intiemere pleinen (zoals de Grote Markt en in mindere mate het Plein), 'grote' winkelstraten zijn vaak smalle straatjes (Lange Poten) en speciaalzaken liggen in de straatjes tussen en om de pleinen en grote winkelstraten.
* Een intensivering van het ruimtegebruik vergt ook een uitgebreidere infrastructuur. De wegen, parkeergarages en het OV moeten voldoende capaciteit hebben. Meer capaciteit = meer ruimte nodig en meer drukte. Helaas komst dit de kwaliteit van de openbare ruimte ook niet ten goede. Den Haag heeft niet voor niets de grote waterachtbaan onder de Grote Markt aangelegd (nu alleen fietsers en voetgangers nog vredig naast elkaar laten leven).
Je zou dus kunnen zeggen dat hoogbouw (lees = imposante skyline) een heel goed middel is om een metropolisch statement naar de buitenwereld te maken, maar voor de kwaliteit van een traditionele binnenstad is het een grote ramp. Zodoende ben ik ook absoluut geen voorstander voor het uiitbreiden van de hoogbouw richting centrum (zoals met de nieuwe plannen voor bij de Zwarte Madonna). Ook het Strijkijzer staat m.i. op de verkeerde plek en oogt alsof iemand flink naast de pot gepist heeft. Dat neemt overigens niet weg dat ik het logistiek gezien fantastisch vindt dat ze zo'n toren daar hebben kunnen bouwen.
Nergens parkeren aan het strijkijzer. Een plekje of 10 aan de achterkant en de rest moet naar naar de Q-park van de Haagse Hogeschool.quote:Op maandag 28 januari 2008 21:26 schreef Walter-Ego het volgende:
De hoogbouw past het beste ten noorden van het station richting NOI. Ik meen me te herinneren dat de nieuwe torens t.p.v. de Zwarte Madonna minstens 100+ meter hoog worden. Hopelijk pakken ze dat aan zoals de Delftse poort in R'dam (Nationale Nederlanden). Dat gebouw is de subtielste 'wolkenkrabber' van Nederland.
Zit er bij het Strijkijzer geen parkeergarage bij? Dat kan ik me bijna niet voorstellen.... alhoewel je ook ondergronds je auto amper kwijt kan vanwege het kleine perceeloppervlak.
Ow daar moet ik ook nog steeds kaartjes voor halen. Ze waren in de Paradiso echt ernstig relaxed.quote:Op maandag 28 januari 2008 20:48 schreef m@x het volgende:spam
Heb net kaartjes besteld voor Fiction Plane in het Paard. Ben benieuwd. Ik ken eigenlijk alleen het 'oude' Paard.
Je moet er maar afhankelijk van willen zijn. Ik kan me voorstellen dat je als je er woont en twijfelt over de aanschaf van een auto je langer besluit te wachten... In dat opzicht is het positief voor Den Haag... maar echt...quote:Op maandag 28 januari 2008 21:58 schreef gronk het volgende:
Maar waarom zou je ook? Op nog geen honderd meter heb je Den Haag HS liggen. Zo'n beetje het hoofdstation van Den Haag.
Ik ga er ook heen denk ik. Sowieso komen er goede acts aan in het paard.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:09 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Ow daar moet ik ook nog steeds kaartjes voor halen. Ze waren in de Paradiso echt ernstig relaxed.
quote:Op maandag 28 januari 2008 22:49 schreef Lovechild het volgende:
Hebben we nog een winnaar?
Vanmorgen om 6:30 uur is ons gezin uitgebreid met een prachtige dochter!
Hét hoofdstation van Den Haag. Verkeerstechnisch gezien zit Den Haag erg stom in elkaar.quote:Op maandag 28 januari 2008 21:58 schreef gronk het volgende:
Maar waarom zou je ook? Op nog geen honderd meter heb je Den Haag HS liggen. Zo'n beetje het hoofdstation van Den Haag.
Wat de denken van Anoukquote:Op maandag 28 januari 2008 23:12 schreef Koploperkopper het volgende:Gefeliciteerd!
Hadden we al een naam, moet natuurlijk wel een echte Hoagsche worden he.
Voor 2 geiten en een kameel?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 00:23 schreef ook_gek het volgende:
bij deze reserveer ik haar als ze 18 is
nee wat actueel is op dat momentquote:
quote:
Dat dus:quote:
quote:
quote:Op maandag 28 januari 2008 23:12 schreef Koploperkopper het volgende:Gefeliciteerd!
Hadden we al een naam, moet natuurlijk wel een echte Hoagsche worden he.
Sjonniequote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:21 schreef Walter-Ego het volgende:
[..]
Hmmmmm, Haagser dan Harrie is er toch niet? Misschien een beetje een vreemde naam voor een meisje, maar als ze in Friesland de mannen Eef mogen noemen, mag een meisje hier best Harrie heten.
Of Anita, of Debbie, Priscilla, Kayleigh, Tanja of Debora...van die kampernamenquote:
je vergeet Pamelaquote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:40 schreef Elegy het volgende:
[..]
Of Anita, of Debbie, Priscilla, Kayleigh, Tanja of Debora...van die kampernamen
*ongetwijfeld veel mensen tegen zich het harnas injaagt nu*
Zo mag ze alleen heten als ze een overvloedige voorgevel heeft, hoogblond is en in rode badpakjes over het strand huppeltquote:
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:30 schreef Elegy het volgende:
De meest verschrikkelijke namen komen hier voorbij
Dat doe je je kind toch niet aan
Ik zal verder geen namen meer noemenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]voorzichtig je weet nog niet de naam van het kind
![]()
Anouk is tof.quote:Op maandag 28 januari 2008 23:19 schreef Elegy het volgende:
[..]
Wat de denken van Anouk
zo heet mijn zus ook trouwens
Mwah, geen idee of er kampers zijn die Marillion kennen. Bij mijn ouders in de buurt is ook zo'n woonwagenkamp, zal het eens vragen daarquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:02 schreef Walter-Ego het volgende:
Kayleigh een kampernaam? Ik betwijfel of er ook maar één kamper in leven is die ooit van Marillion gehoord heeft.
Het lijkt me vreselijk om een leuke naam voor je kind te moeten verzinnnen. Je hoeft je kind geen bijzondere naam te geven, maar het is wel erg onhandig als je met meerdere Walters (om mijn voorbeeld maar te noemen :p) in een schoolklasje zit. Alleen zijn wat excentriekere namen vaak erg modegevoelig, zoals Kayleigh. Nouja, voor mij zal het nooit een probleem worden.
Echt niet, mijn nichtje was (en is nog steeds!) het mooiste kindje!quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:03 schreef ook_gek het volgende:
je gaat haar toch niet zo een vreemde onbekende naam geven he
En iedereen die om foto's vragen. Stop daar toch mee. Alle babys vn een paar dagen oud lijken als 2 druppels water op elkaar.
En toch vindt iedere ouder zijn/haar kindje de mooiste op aarde. Maarja, als ze dat niet vinden dan krijg je weer de moeilijke discussie of het (lelijke) kindje qua uiterlijk het meeste van pappa of mamma weg heeft.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:03 schreef ook_gek het volgende:
Alle babys vn een paar dagen oud lijken als 2 druppels water op elkaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |