abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 januari 2008 @ 20:48:33 #151
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_56370382
spam

Heb net kaartjes besteld voor Fiction Plane in het Paard. Ben benieuwd. Ik ken eigenlijk alleen het 'oude' Paard.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_56370570
Een gevaar van hoogbouw is dat de kwaliteit van de openbare ruimte om te huilen wordt. Dit heeft meerdere oorzaken:

* De schaal van de openbare ruimten tussen de gebouwen is veel groter dan bij laagbouw. Het vergroten van de schaal zorgt ervoor dat de openbare ruimte niet veranderd in een donkere, claustrofobische aangelegenheid. Helaas staat deze schaalvergroting in contrast met de fijnmazige stedenbouwkundige structuur van pleintjes, steegjes en straatjes van een typische binnenstad. Juist deze fijnmazige structuur zorgt voor intiemere ontmoetingsplekken en een grote variatie in bewegingspatronen van de mensen in de stad: kroegen e.d. liggen meestal rond intiemere pleinen (zoals de Grote Markt en in mindere mate het Plein), 'grote' winkelstraten zijn vaak smalle straatjes (Lange Poten) en speciaalzaken liggen in de straatjes tussen en om de pleinen en grote winkelstraten.

* Een intensivering van het ruimtegebruik vergt ook een uitgebreidere infrastructuur. De wegen, parkeergarages en het OV moeten voldoende capaciteit hebben. Meer capaciteit = meer ruimte nodig en meer drukte. Helaas komst dit de kwaliteit van de openbare ruimte ook niet ten goede. Den Haag heeft niet voor niets de grote waterachtbaan onder de Grote Markt aangelegd (nu alleen fietsers en voetgangers nog vredig naast elkaar laten leven).

Je zou dus kunnen zeggen dat hoogbouw (lees = imposante skyline) een heel goed middel is om een metropolisch statement naar de buitenwereld te maken, maar voor de kwaliteit van een traditionele binnenstad is het een grote ramp. Zodoende ben ik ook absoluut geen voorstander voor het uiitbreiden van de hoogbouw richting centrum (zoals met de nieuwe plannen voor bij de Zwarte Madonna). Ook het Strijkijzer staat m.i. op de verkeerde plek en oogt alsof iemand flink naast de pot gepist heeft. Dat neemt overigens niet weg dat ik het logistiek gezien fantastisch vindt dat ze zo'n toren daar hebben kunnen bouwen.
pi_56370648
m@x ik heb nog geen quote van je voor in de OP
  maandag 28 januari 2008 @ 21:04:53 #154
3142 m@x
pi_56370724
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:59 schreef admiraal_anaal het volgende:
m@x ik heb nog geen quote van je voor in de OP
Verzin er maar eentje
pi_56370825
quote:
Op maandag 28 januari 2008 21:04 schreef m@x het volgende:

[..]

Verzin er maar eentje

Dat gaan we nu dus met ze allen doen hoop ik dus kom op iemand suggesties
  maandag 28 januari 2008 @ 21:12:29 #156
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_56370897
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:56 schreef Walter-Ego het volgende:
Een gevaar van hoogbouw is dat de kwaliteit van de openbare ruimte om te huilen wordt. Dit heeft meerdere oorzaken:

* De schaal van de openbare ruimten tussen de gebouwen is veel groter dan bij laagbouw. Het vergroten van de schaal zorgt ervoor dat de openbare ruimte niet veranderd in een donkere, claustrofobische aangelegenheid. Helaas staat deze schaalvergroting in contrast met de fijnmazige stedenbouwkundige structuur van pleintjes, steegjes en straatjes van een typische binnenstad. Juist deze fijnmazige structuur zorgt voor intiemere ontmoetingsplekken en een grote variatie in bewegingspatronen van de mensen in de stad: kroegen e.d. liggen meestal rond intiemere pleinen (zoals de Grote Markt en in mindere mate het Plein), 'grote' winkelstraten zijn vaak smalle straatjes (Lange Poten) en speciaalzaken liggen in de straatjes tussen en om de pleinen en grote winkelstraten.

* Een intensivering van het ruimtegebruik vergt ook een uitgebreidere infrastructuur. De wegen, parkeergarages en het OV moeten voldoende capaciteit hebben. Meer capaciteit = meer ruimte nodig en meer drukte. Helaas komst dit de kwaliteit van de openbare ruimte ook niet ten goede. Den Haag heeft niet voor niets de grote waterachtbaan onder de Grote Markt aangelegd (nu alleen fietsers en voetgangers nog vredig naast elkaar laten leven).

Je zou dus kunnen zeggen dat hoogbouw (lees = imposante skyline) een heel goed middel is om een metropolisch statement naar de buitenwereld te maken, maar voor de kwaliteit van een traditionele binnenstad is het een grote ramp. Zodoende ben ik ook absoluut geen voorstander voor het uiitbreiden van de hoogbouw richting centrum (zoals met de nieuwe plannen voor bij de Zwarte Madonna). Ook het Strijkijzer staat m.i. op de verkeerde plek en oogt alsof iemand flink naast de pot gepist heeft. Dat neemt overigens niet weg dat ik het logistiek gezien fantastisch vindt dat ze zo'n toren daar hebben kunnen bouwen.
Als je dit zo leest zijn ze er toch goed mee bezig. Hoogbouw aan het centraal station, bij de afritten naar de A12. Buiten het centrum. Openbaar vervoer in het sfeervolle centrum onder de grond verstoppen.

Als je dan kijkt naar prominente hoogbouw bij het station dan zijn VROM en de IJsberg zo hoog opgetrokken dat er wel veel licht etc is. Dit zijn juist de projecten die in de wandellijn liggen.

Dus ik blijf erbij. Den Haag is prima bezig met de ontwikkeling van de skyline. Alleen het Strijkijzer hebben ze raar weggezet. 150 meter woontoren zonder ook maar 1 parkeerplek
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_56371276
De hoogbouw past het beste ten noorden van het station richting NOI. Ik meen me te herinneren dat de nieuwe torens t.p.v. de Zwarte Madonna minstens 100+ meter hoog worden. Hopelijk pakken ze dat aan zoals de Delftse poort in R'dam (Nationale Nederlanden). Dat gebouw is de subtielste 'wolkenkrabber' van Nederland.

Zit er bij het Strijkijzer geen parkeergarage bij? Dat kan ik me bijna niet voorstellen.... alhoewel je ook ondergronds je auto amper kwijt kan vanwege het kleine perceeloppervlak.
  maandag 28 januari 2008 @ 21:32:49 #158
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_56371438
quote:
Op maandag 28 januari 2008 21:26 schreef Walter-Ego het volgende:
De hoogbouw past het beste ten noorden van het station richting NOI. Ik meen me te herinneren dat de nieuwe torens t.p.v. de Zwarte Madonna minstens 100+ meter hoog worden. Hopelijk pakken ze dat aan zoals de Delftse poort in R'dam (Nationale Nederlanden). Dat gebouw is de subtielste 'wolkenkrabber' van Nederland.

Zit er bij het Strijkijzer geen parkeergarage bij? Dat kan ik me bijna niet voorstellen.... alhoewel je ook ondergronds je auto amper kwijt kan vanwege het kleine perceeloppervlak.
Nergens parkeren aan het strijkijzer. Een plekje of 10 aan de achterkant en de rest moet naar naar de Q-park van de Haagse Hogeschool.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 28 januari 2008 @ 21:58:43 #159
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56372026
Maar waarom zou je ook? Op nog geen honderd meter heb je Den Haag HS liggen. Zo'n beetje het hoofdstation van Den Haag.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_56372293
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:48 schreef m@x het volgende:
spam

Heb net kaartjes besteld voor Fiction Plane in het Paard. Ben benieuwd. Ik ken eigenlijk alleen het 'oude' Paard.
Ow daar moet ik ook nog steeds kaartjes voor halen. Ze waren in de Paradiso echt ernstig relaxed.
  maandag 28 januari 2008 @ 22:17:19 #161
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_56372519
quote:
Op maandag 28 januari 2008 21:58 schreef gronk het volgende:
Maar waarom zou je ook? Op nog geen honderd meter heb je Den Haag HS liggen. Zo'n beetje het hoofdstation van Den Haag.
Je moet er maar afhankelijk van willen zijn. Ik kan me voorstellen dat je als je er woont en twijfelt over de aanschaf van een auto je langer besluit te wachten... In dat opzicht is het positief voor Den Haag... maar echt...

Stel je wil gaan snowboarden in Zoetermeer. Vanaf de hoogste verdieping van het strijkijzer kun je daar naartoe pissen. Kortste reistijd: 41 minuten
  maandag 28 januari 2008 @ 22:18:16 #162
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_56372552
quote:
Op maandag 28 januari 2008 22:09 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

Ow daar moet ik ook nog steeds kaartjes voor halen. Ze waren in de Paradiso echt ernstig relaxed.
Ik ga er ook heen denk ik. Sowieso komen er goede acts aan in het paard.
Hooverphonic
Wir Sind Helden
Room Eleven
Fiction Plane

Niks te klagen hoor!
pi_56373423
Hebben we nog een winnaar?
Vanmorgen om 6:30 uur is ons gezin uitgebreid met een prachtige dochter!
Don't you love her madly?
  maandag 28 januari 2008 @ 23:00:03 #164
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_56373725
quote:
Op maandag 28 januari 2008 22:49 schreef Lovechild het volgende:

Woohooo!!!!
Gefeliciteerd!
Tijd voor een Fok-kraammeet

Hoe heet ze? Enne, pics?
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_56373765
quote:
Op maandag 28 januari 2008 21:58 schreef gronk het volgende:
Hét hoofdstation van Den Haag. Verkeerstechnisch gezien zit Den Haag erg stom in elkaar.
  maandag 28 januari 2008 @ 23:02:59 #166
3142 m@x
pi_56373826
quote:
Gefeliciteerd Wanneer mogen we langskomen voor beschuit met muisjes
pi_56374002
quote:

De haagse ooievâr heeft een meisje bezorgd bij Lovechild
pi_56374134
GEFELICITEERD!!!!

Naam? Gewicht? Alles goed verlopen? (Ik neem aan van wel anders zat je niet al te fokken )
pi_56374143
Gefeliciteerd!

Hadden we al een naam, moet natuurlijk wel een echte Hoagsche worden he.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_56374166
Feli!
je moet gewoon LE-ZEN | If you had one chance, one opportunity, to seize everything you ever wanted, in one moment. Would you capture it? Or just let it slip?
  maandag 28 januari 2008 @ 23:19:40 #171
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_56374324
quote:
Op maandag 28 januari 2008 23:12 schreef Koploperkopper het volgende:
Gefeliciteerd!

Wat de denken van Anouk

zo heet mijn zus ook trouwens
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 28 januari 2008 @ 23:23:38 #172
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_56374461
Gefeliciteerd

Ik stem ervoor om dr te benoemen tot officiele mascotte van het Den Haag topic
Jawel, je keek.
pi_56374547
Gefeliciteerd!!! Ook de vader en de broertjes en zusjes gefeliciteerd met het kleine meisje
Is alles goed gegaan ?
pi_56374980
gefeliciteerd met de dochter.

Weer een hageneesje erbij ^^
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_56375194
Gefeliciteerd Geen winnaar volgens mij!
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 00:23:45 #176
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_56375707
Gefeliciteeeerd.

bij deze reserveer ik haar als ze 18 is

ps wie had de datum goed
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_56375904
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 00:23 schreef ook_gek het volgende:
bij deze reserveer ik haar als ze 18 is
Voor 2 geiten en een kameel?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 00:43:16 #178
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_56376000
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 00:36 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

nee wat actueel is op dat moment
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 01:41:12 #179
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_56376722
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 00:43 schreef ook_gek het volgende:

[..]

2 robots en een flying car
Jawel, je keek.
pi_56377641
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 01:41 schreef jna het volgende:

[..]

2 robots en een flying car
.
je moet gewoon LE-ZEN | If you had one chance, one opportunity, to seize everything you ever wanted, in one moment. Would you capture it? Or just let it slip?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 07:56:18 #181
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_56377656
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 00:43 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Dat dus:
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 00:36 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

pi_56378197
Gefeliciteerd

Is er al een naam geweten? Is alles goed gegaan?
Mad world, Good thing that I'm crazy!
The probability of being watched is directly proportional to the stupidity of your act.
pi_56378527
quote:
Op maandag 28 januari 2008 23:12 schreef Koploperkopper het volgende:
Gefeliciteerd!

Hmmmmm, Haagser dan Harrie is er toch niet? Misschien een beetje een vreemde naam voor een meisje, maar als ze in Friesland de mannen Eef mogen noemen, mag een meisje hier best Harrie heten.
pi_56378550
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:21 schreef Walter-Ego het volgende:

[..]

Hmmmmm, Haagser dan Harrie is er toch niet? Misschien een beetje een vreemde naam voor een meisje, maar als ze in Friesland de mannen Eef mogen noemen, mag een meisje hier best Harrie heten.
Sjonnie
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:40:00 #185
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_56378869
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:23 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Sjonnie
Of Anita, of Debbie, Priscilla, Kayleigh, Tanja of Debora...van die kampernamen

*ongetwijfeld veel mensen tegen zich het harnas injaagt nu *
pi_56379362
Zijn er al foto's Spannund!
pi_56379421
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:40 schreef Elegy het volgende:

[..]

Of Anita, of Debbie, Priscilla, Kayleigh, Tanja of Debora...van die kampernamen

*ongetwijfeld veel mensen tegen zich het harnas injaagt nu *
je vergeet Pamela
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:18:29 #188
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_56379665
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:07 schreef CaLeX het volgende:

[..]

je vergeet Pamela
Zo mag ze alleen heten als ze een overvloedige voorgevel heeft, hoogblond is en in rode badpakjes over het strand huppelt
pi_56379781
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:07 schreef CaLeX het volgende:

[..]

je vergeet Pamela
Of marcella, chantal of janette
pi_56379808
Ik vind Joke leuk.. Dan heet je gewoon grapje in het engels
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:30:29 #191
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_56379910
De meest verschrikkelijke namen komen hier voorbij

Dat doe je je kind toch niet aan
pi_56379995
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:30 schreef Elegy het volgende:
De meest verschrikkelijke namen komen hier voorbij

Dat doe je je kind toch niet aan
voorzichtig je weet nog niet de naam van het kind
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:35:44 #193
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_56380028
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:34 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

voorzichtig je weet nog niet de naam van het kind
Ik zal verder geen namen meer noemen
pi_56380639
Kayleigh een kampernaam? Ik betwijfel of er ook maar één kamper in leven is die ooit van Marillion gehoord heeft.

Het lijkt me vreselijk om een leuke naam voor je kind te moeten verzinnnen. Je hoeft je kind geen bijzondere naam te geven, maar het is wel erg onhandig als je met meerdere Walters (om mijn voorbeeld maar te noemen :p) in een schoolklasje zit. Alleen zijn wat excentriekere namen vaak erg modegevoelig, zoals Kayleigh. Nouja, voor mij zal het nooit een probleem worden.
pi_56381030
Gefeliciteerd Ik wil foto's!
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_56381097
quote:
Op maandag 28 januari 2008 23:19 schreef Elegy het volgende:

[..]

Wat de denken van Anouk

zo heet mijn zus ook trouwens
Anouk is tof.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:37:36 #197
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_56381499
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:02 schreef Walter-Ego het volgende:
Kayleigh een kampernaam? Ik betwijfel of er ook maar één kamper in leven is die ooit van Marillion gehoord heeft.

Het lijkt me vreselijk om een leuke naam voor je kind te moeten verzinnnen. Je hoeft je kind geen bijzondere naam te geven, maar het is wel erg onhandig als je met meerdere Walters (om mijn voorbeeld maar te noemen :p) in een schoolklasje zit. Alleen zijn wat excentriekere namen vaak erg modegevoelig, zoals Kayleigh. Nouja, voor mij zal het nooit een probleem worden.
Mwah, geen idee of er kampers zijn die Marillion kennen. Bij mijn ouders in de buurt is ook zo'n woonwagenkamp, zal het eens vragen daar Heb daar vroeger ook wel kranten gelopen (zondagskrant ) en kreeg met oud&nieuw wel dikke fooien van ze

Maar ook vooral hoe men die naam uitspreekt: keej-lhie, met zo'n plat ijmuidens/amsterdams accent. Dat is echt afgrijselijk
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:03:14 #198
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_56382101
je gaat haar toch niet zo een vreemde onbekende naam geven he

En iedereen die om foto's vragen. Stop daar toch mee. Alle babys vn een paar dagen oud lijken als 2 druppels water op elkaar.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:07:30 #199
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_56382213
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:03 schreef ook_gek het volgende:
je gaat haar toch niet zo een vreemde onbekende naam geven he

En iedereen die om foto's vragen. Stop daar toch mee. Alle babys vn een paar dagen oud lijken als 2 druppels water op elkaar.
Echt niet, mijn nichtje was (en is nog steeds!) het mooiste kindje!
pi_56383449
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:03 schreef ook_gek het volgende:
Alle babys vn een paar dagen oud lijken als 2 druppels water op elkaar.
En toch vindt iedere ouder zijn/haar kindje de mooiste op aarde. Maarja, als ze dat niet vinden dan krijg je weer de moeilijke discussie of het (lelijke) kindje qua uiterlijk het meeste van pappa of mamma weg heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')