abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 24 januari 2008 @ 19:11:52 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_56281310
Voetbalwonderen zijn de wereld nog niet uit. Het kleine NIVO Sparta uit Zaltbommel heeft voor het eerst in haar 54jarig bestaan de hoofdklasse bereikt. NIVO betekent Na Inspanning Volgt Ontspanning. Maar 50 jaar lang hebben we het omgedraaid. Eerst de leut daarna het presteren. De laatste jaren is er een kentering gekomen. In 8 jaar tijd zijn we van 4de naar nu dus de hoofdklasse gegaan. De lol en leut is er nog steeds. De drankvoorraad was vorige week in de rust op. We speelden op neutraal terrein, wisten zij veel wat suporter zijn van NIVO inhoudt.

NIVO is een club waarvan altijd werd gezegd dat ze technisch zijn, mooi voetbal spelen maar als het er op aankomt met een schoon broekje het veld af willen stappen. Ze hadden nog gelijk ook. Ik heb zelf 12 jaar in het eerste gespeeld. Kan me niet herinneren ooit gekopt te hebben, je haar gaat dan in de war, en een sliding was voor de boeren hier in de buurt. Er gaan geruchten dat onze materiaalman na afloop de tenues met modder besmeurde anders geloofde de wasvrouw niet dat er in gevoetbald was.

Ik heb dus niet hoger dan 3de klas gespeeld, net zoals de meeste ex-spelers. Er kwamen ook nooit voetballers van buitenaf naar onze club. Ja een paar, maar die kwamen meer omdat ze leraar of Advocaat waren, vanwegen de leuke sfeer. De laatse paar jaar hebben we een trainer die veel connecties heeft all over the place. Weet spelers te lokken met een gratis abonement voor McDonalds of Diergaarden Emmen. Zo kwamen de ex-profs Roberto Verhagen en Patrick Peelen. Het mooie is dat dat juist spelers zijn die de jongere garde weet te stimuleren. En onze jeugd ging er in mee. Nu is het op vrijdagavond naar de sauna ipv naar de kroeg.

Maar de grootste held is Theo van Geffen. Komt uit de buurt van den Bosch is 37 jaar oud en op een prettige manier zo gek als een deur. Romario heeft er 1000 gemaakt, het zal me niet verbazen als Theo in de buurt komt. Speelt nu drie jaar bij ons en ik weet zeker dat er geen speler in de geschiedenis zo populair is geweest.

Vandaag speelden we de allerbeslissende wedstrijd tegen SC Voorland uit Amsterdam. Maar Theo heeft in 4 maanden maar 60 minuten kunnen spelen door een zware blessure en zat dus op de bank. 80 minuten gespeeld. Theo met blauwe brace om zijn knie gaat warm lopen. Na een minuut warmlopen vindt ie het genoeg. En wilt erin. Aldus geschiedt. Verlengingen. De vaste kern schandeert de naam Theo. Theo zwaait en lacht wat besmeukt knipogend naar ons.
Tot de 114de minuut een verre bal achter de verdediging van Voorland. Theo had zich weer eens verscholen achter de rug van de 20 centimeter grotere voorstopper. De keeper loopt uit. En met zijn knipoog oog ziet ie zijn kans waar. Buitenkant voet over de doelman.

Euforie onder de 800 suporters van NIVO Sparta. Theo zijn shirt uit, Tong gooit zijn bier in de lucht, iets zeldzaams, en de scheidsrechter wijst naar de middenstip. Wat volgt zijn loodzware 6 minuten.
En dan het laatste fluitje van de scheids. Tong rent het veld in en was eerder bij Theo dan z'n eigen coach. Ik ben nog bek af. 'Theo je bent een held' riep ik terwijl mijn broer mij weer om de nek vloog.
Legendarische wedstrijd voor zo maar een klein clubje in de Bommelerwaard.

Volgend jaar Ijsselmeervogels - NIVO Sparta.

Karel onze 75jarige oud-grensrechter zal met Sijmen onze 75jarige oud trainer daar op de tribune zitten. En zeggen 'Sijm, wat mooi dat we dit nog mogen meemaken.'

Hier weer verder met de avonturen van een klein clubje in het grote voetballandschap.

Eerste deeltje : NIVO Sparta, de nieuwste hoofdklasser.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_56281371
Veel te vroeg geopend.

De keepert naar JVC, da's wel zonde voor jullie.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_56281992
Slechte OP tong.
pi_56282046
http://www.ad.nl/rotterdam/drechtstedensport/article1995389.ece en dan onderaan.

De trainer van LRC Leerdam verwacht een hard Nivo. Jullie hebben een reputatie.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 donderdag 24 januari 2008 @ 19:59:27 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_56282501
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 19:40 schreef methodmich het volgende:
http://www.ad.nl/rotterdam/drechtstedensport/article1995389.ece en dan onderaan.

Zijn dochters ook

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 januari 2008 @ 20:33:57 #6
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56283390
amateurclub topic met de grootste topi reeks is dit zeker
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Trouwste user 2022 donderdag 24 januari 2008 @ 20:36:57 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_56283484
Zeker

pi_56292392
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 19:40 schreef methodmich het volgende:

Ik snap niet waar dat vandaan komt hoor, ok er lopen er bij ons wel een paar in die kanonhard zijn maar nooit smerige overtredingen maken of zo. Maar laten we elkaar geen mietjes noemen he tis een mannensport anders kun je beter gaan punniken
Rood, Wit, Zwart zijn de kleuren van onze N.I.V.O. vlag
pi_56305498
Denk dat het door het begin van de competitie komt, toen pakten jullie de nodige kaarten. Dan krijg je die naam.

Al transfergeruchten bij Nivo?
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 zaterdag 26 januari 2008 @ 17:48:31 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_56322371
Welsing: 'Wij waren het vangnet voor veel allochtone jongeren'
door Wout Pluijmert

26 jan 2008, 03:53 - ZALTBOMMEL - Op 15 september 1917 werd voetbalvereniging Zaltbommel opgericht. Op woensdag 6 februari 2008, ruim 90 jaar later, gaat de club ter ziele.

Ooit een bolwerk in de Bommelerwaard. Nu, met nog slechts 45 actieve leden en een schuld van 28.000 euro aan de belasting en het UWV, wordt de stekker eruit getrokken. Op vrijdag 18 januari heeft de belastingdienst beslag gelegd op de eigendommen van v.v. Zaltbommel. Het is over en uit.

Voorzitter Henk Welsing had donderdagavond nog een keer de leden bij elkaar geroepen voor een buitengewone ledenvergadering. "Tegen beter weten in. Ik had de hoop dat er misschien oud leden op zouden staan om de club te redden. Een bankgarantie zou nog even kunnen helpen, maar het zat er niet in. Tweederde van de aanwezige dertig leden heeft aangegeven dat het zo niet verder kan. Hun club is ter ziele. Met dank aan het college van de gemeente Zaltbommel."

"Wethouder Krähe is jammer genoeg niet sportminded. Hij heeft niet begrepen dat wij niet alleen als voetbalclub functioneerden maar ook veel jongens van de straat af hielden. Maar de heer Krähe denkt allen maar aan de centjes. Hij is van mening dat het economisch de voordeligste weg is om v.v. Zaltbommel te liquideren. Wij waren het vangnet voor veel allochtone jongeren. Dat was eigenlijk een taak voor de gemeente Zaltbommel. Wij krijgen daarvoor de rekening gepresenteerd. Maar ik weet waar het waarschijnlijk aan ligt. Wij hebben kennelijk een verkeerd imago gekregen."

Welsing piekert zich suf hoe zijn club zo ver weg heeft kunnen zakken.

"Achteraf is duidelijk dat wij vier jaar geleden al in een zinkend schip zijn gestapt. Wij worden nu afgestraft voor het wanbeleid van het vorige bestuur uit de periode 1999/2004. Mede daarom vind ik het zo jammer dat er van geen enkele kant steun volgt."

De KNVB is ingelicht. De thuiswedstrijd van het eerste elftal tegen Ophemert, aanstaande zondag, is uit het programma gehaald. "Het is over en uit. Wij mogen na de beslaglegging van de belastingdienst onze bekers en kampioenschalen nog meenemen. Voor de rest zullen onze buren (Nivo Sparta) onze velden en gebouwen wel in gebruik gaan nemen."

Trouwste user 2022 zaterdag 26 januari 2008 @ 17:49:04 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_56322383
NIVO Sparta - LRC 1-1. Terechte uitslag.

Trouwste user 2022 maandag 28 januari 2008 @ 13:11:40 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_56360547
Passie en strijd leveren Nivo-Sparta slechts één punt op.
Zaltbommel, 27-1-2008
Nivo-Sparta heeft zaterdagmiddag de competitie hervat met een gelijkspel tegen LRC Leerdam. Een overwinning was prettiger geweest omdat Nivo concurrent Nunspeet dan beter in het zicht had kunnen houden. Over twee weken staat de wedstrijd met Nunspeet op het programma en ook dit zal weer een echte finale worden.

Op een winderig Eurosportpark had de ploeg van interim-trainer Frans Grondman tegen LRC zo maar de volle winst kunnen pakken. Het begin was in ieder geval goed want de eerste kans was meteen raak. Op de linkerflank werd Emiel van der Sanden fraai vrijgespeeld door Randy van Heijnsbergen waarna hij keeper Gerben Jan Ruizendaal met een bekeken lob verschalkte.

De wedstrijd was er één vol passie en strijd en het was aan de scheidsrechter om de grens te bepalen. Niels Blom en Rick van de Pas gingen in de eerste helft al op de bon. Trainer Michel Langerak van LRC wond zich langs de lijn ook erg op en besloot al vroeg twee verse krachten in te brengen. Met name zijn topscorer Jean-Philip Becht kon moeilijk met zijn vroege wissel omgaan en nam tierend en schoppend plaats op de bank.

De invallers Marko Luksen en Achraf Chentouf waren uiteindelijk verantwoordelijk voor de Leerdamse gelijkmaker. Luksen gaf de bal vanaf rechts laag voor waarna Chentouf van dichtbij de 1-1 kon binnen schieten. De gelijkmaker hing al even in de lucht want bij een eerdere aanval met wederom een voorzet vanaf rechts moest doelman Joris van der Cammen al katachtig reageren op een inzet van Elvin Hardeveld.

Symbolisch voor de tomeloze inzet en strijd van Nivo-Sparta was het optreden van Björn Cevat. Cevat haalde het einde van de wedstrijd maar had eigenlijk al eerder gewisseld moeten worden. De noeste arbeider zat er helemaal doorheen en strompelde bepleisterd en met kramp over het veld.

In de eerste helft had Cevat zijn ploeg op een 2-0 voorsprong kunnen zetten nadat hij uit een corner opeens vrij voor doelman Ruizendaal kwam. De keeper redde zoals hij net daarvoor een door de wind gedragen voorzet van Roberto Verhagen ook al spectaculair over de lat had getikt.

In het tweede bedrijf liet Nivo een aantal gevaarlijke aanvallende acties zien. Na tien minuten spelen kwam de bal via Van de Pas op rechts terecht bij Van der Sanden. Deze speelde de met de rug naar het doel staande Theo van Geffen in die de bal kort terug legde waarna Van der Sanden over punterde.

Kort daarna was er bij een aanval over rechts wederom een hoofdrol voor Van Geffen. De sluipschutter ging voor eigen succes waarbij hij de volledig vrijstaande Verhagen over het hoofd zag. Het grootste applaus was er voor de aanval over de schijven Van den Berk-Cevat-Van Geffen-Van der Sanden. Een technisch oogstrelende aanval, wederom over rechts, maar helaas was het slotaccoord Van der Sanden te slap om Ruizendaal te verslaan.

Ook LRC kreeg nog een paar kleine kansjes maar doelman Van der Cammen hield zijn doel na rust schoon. Verdedigend had hij het hechte blok Jongste-Blom voor zich staan en op de zijkanten verdedigden Van Heijnsbergen en Van de Pas naar behoren.

Van Geffen had in de slotfase de winnende treffer op de schoen. Een mooie pass van Van Heijnsbergen werd door de kleine spits op de borst aangenomen waarna hij zijn omhaal maar net langs de verkeerde kant van de paal zag gaan.

Bij winst had de polonaise vervroegd ingezet kunnen worden. Nu moet er nog een weekje gewacht worden voordat het carnavalsgedruis pas echt los kan barsten.

Opstelling Nivo-Sparta: Van der Cammen, Van de Pas, Jongste, Blom, Van Heijnsbergen, Paijmans, Cevat, Verhagen, Van Geffen, Van den Berk (77. Janssen), Van der Sanden
Scoreverloop: 11. Van der Sanden 1-0; 43. Chentouf 1-1

Trouwste user 2022 donderdag 31 januari 2008 @ 20:32:57 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_56442302
Vriendschappelijk SHO - NIVO 3-2

Trouwste user 2022 woensdag 6 februari 2008 @ 20:26:16 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_56568398
Elftalleider heb je het carnaval overleefd ?

pi_56568488
Gaat dit topic over NIVO Sparta, of is dit het slowchatgebeuren tussen tong en elftalleider?
  Trouwste user 2022 woensdag 6 februari 2008 @ 20:31:03 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_56568536
Beiden

pi_56580739
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 20:26 schreef tong80 het volgende:
Elftalleider heb je het carnaval overleefd ?

Ja hoor weer fris en fruitig aan het werk, de jongens hebben gisteren al getraind en mogen vanavond weer zodat de boog weer gespannen staat voor zaterdag
pi_56585652
quote:
Voorbeschouwing Nunspeet - NIVO Sparta

Datum: 03-02-2008

Zaterdag 9 februari 2006 Nunspeet-Nivo Sparta. Een woord vooraf.

N.I.V.O. Is de afkorting van Na-Inspanning-Volgt-Ontspanning. De club werd op 05-10-1953 opgericht. Nivo Sparta en vv Zaltbommel zijn de twee voetballende verenigingen in de Vestingstad aan de Waal.

In de Spartaanse selectie zijn een aantal spelers die hun geluk bij een prof club hebben beproefd o.a. oud PSV'er Roberto Verhagen een voortreffelijk voetballer met sublieme momenten. En niet te vergeten de 40 jarige[ stand-in] Patrick Peelen die veertien jaar als profvoetballer actief is geweest, bij RKC Waalwijk, Den Bosch en Go Ahead Eagles Deventer.

De rood/witten uit de Bommelerwaard hebben in een vroeg stadium trainer Bert Ruijsch op non-actief gesteld [volgend seizoen hoofdtrainer van zondag hoofdklasse Gemert]. De interim coach Frans Grondman is geen onbekende van de Nivorianen. De heer Grondman is al eerder werkzaam geweest op het Euro Sportpark. De opvolger van de huidige trainer voor het volgende seizoen is Philip den Haan van zondag eerste klasse ’’Unitas’’.

Topscorers van de formatie van trainer Grondman zijn Bjòrn Cevat en Emiel v/d Sanden ieder met drie treffers achter hun naam. In de selectie van Nivo Sparta staan 4 geroutineerde spelers op de lijst van 40/38/36/35 jaar. Deze ’’veteranen’’ hebben hun sporen wel verdiend in het prof en amateur voetbal. Aan het eind van dit lopende seizoen stopt de plaaggeest van de thuiswedstrijd de 38-jarige Theo van Geffen [wie kent hem niet] met actief voetballen. Daar hebben de meegereisde supporters de spelers de begeleiding en trainers van de heen wedstrijd slechte herinneringen aan overgehouden. In een memorabele wedstrijd stonden de blauw/gelen op een 0-2 voorsprong. Vanaf de 53e minuut met 10 man spelende rood/witten kregen vleugels. De formatie van Hans van Dijkhuizen werd totaal overlopen. Nunspeet keerde terug met lege handen uit Zaltbommel. Eind uitslag 3-2.

De eerste wedstrijd van NIVO in 2008 tegen LRC Leerdam werd in een remise afgesloten.1-1. De Veluwe bewoners verloren onterecht de inhaalwedstrijd tegen de Kozakken uit het Land van Altena. Nunspeet moet in deze confrontatie met de ploeg uit Zaltbommel de drie punten op de ’’Wiltsangh’’ zien te houden. Niemand wil die Nunspeet een goed hart toedraagt dat de formatie van Hans van Dijkhuizen wordt aangewezen voor degradatie/promotie wedstrijden.

Zaterdag 9 februari is het de beurt aan Nunspeet om revanche te nemen. Laat je zien!!! Laat je horen!!! Kom massaal naar het knusse sportpark de’’Wiltsangh’’. Vecht voor je kleuren!!!
Jammer genoeg kan ik zaterdag niet, want ben wel toe aan een revanche!
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
  Trouwste user 2022 donderdag 7 februari 2008 @ 17:30:04 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_56585974
Mooie tekst

pi_56599587
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 17:30 schreef tong80 het volgende:
Mooie tekst

Ja grappig alleen jammer voor nunspeet dat de 3 punten mee gaan naar bommel
  Trouwste user 2022 vrijdag 8 februari 2008 @ 21:55:49 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_56611111
Nivo-Sparta speelt zaterdag ‘zes puntenduel’!....
Zaltbommel, 8-2-2008
Zaterdag wacht Nivo-Sparta wederom een cruciaal duel in de strijd tegen degradatie. Tegenstander Nunspeet bezet op dit moment de twaalfde plaats met veertien punten. Dit zijn er drie meer dan Nivo dat een plaatsje lager staat.

De thuiswedstrijd tegen Nunspeet zal de trouwe Nivo-aanhang niet snel vergeten. Met tien man (Randy van Heijnsbergen kreeg een rode kaart) werkten de Bommelaren een 0-2 achterstand weg. Theo van Geffen liet het Eurosportpark in de extra tijd ontploffen want zijn winnende treffer in de ‘Nunspeet-thriller’ (3-2) betekende de eerste overwinning van Nivo-Sparta ooit in de hoofdklasse.

De uitwedstrijd tegen Nunspeet is voor de mannen van Frans Grondman de tweede wedstrijd na de winterstop. Na het gelijkspel tegen LRC van twee weken geleden liep menig Spartaan afgelopen weekend in de polonaise tijdens carnaval. Nunspeet speelde wel en verloor onder toeziend oog van wat ‘Bommelse spionnen’ in eigen huis met 0-1 van Kozakken Boys.

Ondanks deze nederlaag heeft Nunspeet dit seizoen laten zien vooral in eigen huis voor menig tegenstander een moeilijk te nemen horde te zijn. De nederlaag tegen Kozakken Boys was pas de tweede thuisnederlaag dit seizoen.

Erwin Schouten is met zes doelpunten topscorer bij Nunspeet.

Een stugge ploeg en een zwaar veld zijn de ingrediënten waar Nivo-Sparta voor zaterdag rekening mee kan houden. Gelukkig zijn Davey Brothwell en Stephan Netten na hun schorsing zaterdag weer van de partij. Net als in de laatste wedstrijd tegen LRC zal Nivo ook zaterdag met veel inzet en passie de strijd aan moeten gaan op zoek naar een overwinning.

Als nooit tevoren telt voor Nivo alleen de volle winst. Alle steun is dan ook welkom dus het zou mooi zijn als onze mannen in Nunspeet kunnen rekenen op vele Bommelse toeschouwers langs de lijn. Het ‘zes puntenduel’ in Nunspeet begint zaterdag om 14.30

zaterdag 9 februari 2008 @ 01:02:57 #22
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_56615872
ik ben bang dat ze verliezen vandaag
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 februari 2008 @ 01:17:08 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_56616115
1-3 schat ik zo in

pi_56616412
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 01:17 schreef tong80 het volgende:
1-3 schat ik zo in

huh, ik dacht dat Nunspeet een thuiswedstrijd speelde..
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 februari 2008 @ 01:38:52 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_56616463
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 01:35 schreef HPayne het volgende:

[..]

huh, ik dacht dat Nunspeet een thuiswedstrijd speelde..
Grapjas let op mijn woorden

pi_56616483
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 01:38 schreef tong80 het volgende:

[..]

Grapjas let op mijn woorden

Zou er idd ook niet gek van opkijken hoor tong. Nunspeet heeft altijd wat met NIVO, en dat is niet positief. Maarja hopenlijk vergis ik me.
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 februari 2008 @ 01:43:37 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_56616518
Ik hoop het ook

pi_56620770
Hart onder riem steken voor Nivo. Ook in Spijkenisse duimen ze voor drie puntjes.
pi_56624772
2-2 dus. Schieten ze allebei niet echt veel mee op...
pi_56627487
Nunspeet houdt Nivo in elk geval onder zich. Gat met Ajax en LRC, de veilige plaatsen dus, is 5 punten voor Nivo. Dat kan nog wel. Volgende week Nivo Sparta - Geinoord, die moeten ze winnen.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 zondag 10 februari 2008 @ 05:25:45 #31
7889 tong80
Spleenheup
pi_56638341
0-2 voorgestaan. In de 92ste minuut viel de gelijkmaker

pi_56640002
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 19:21 schreef methodmich het volgende:
Nunspeet houdt Nivo in elk geval onder zich. Gat met Ajax en LRC, de veilige plaatsen dus, is 5 punten voor Nivo. Dat kan nog wel. Volgende week Nivo Sparta - Geinoord, die moeten ze winnen.
Geinoord heeft nog best een aardige ploeg.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_56646489
Absoluut, maar als Nivo nog iets wil moeten dat drie punten worden. En dat is best lastig ja, want een spits als Kops is toch gewoon talentvol.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 maandag 11 februari 2008 @ 00:57:21 #34
7889 tong80
Spleenheup
pi_56657579
‘Zuur’ gelijkspel Nivo door late gelijkmaker...
Zaltbommel, 10-2-2008
Elke Nivo supporter wist waar de ploeg zaterdagmiddag tegen Nunspeet voor moest gaan. Alleen de volle winst telde! Bij verlies zou het onderin wel heel lastig worden en met een gelijkspel zou de formatie van Frans Grondman ook weinig opschieten. Helaas werd het in Nunspeet toch een puntendeling (2-2) doordat Nunspeet ver in de extra tijd gelijk maakte via stormram Frank van Twillert. Het verschil met Nunspeet blijft daardoor drie punten.

Voor het treffen op Sportpark de Wiltsangh had de technische staf een ‘nieuw front’ uit de hoge hoed getoverd. Emiel van der Sanden kreeg voorin gezelschap van Bas van den Berk. Theo van Geffen was op vakantie terwijl Björn Cevat net achter de voorste linie aan de rechterkant acteerde.

De overige afwezigen waren Roberto Verhagen, Koen van Kessel, Patrick Bijl en Stephan Netten. De Bosschenaar dacht dat zijn schorsing er op zat maar door ruis in de Zeister bossen bleek dit nog niet het geval te zijn.

De nieuwe positie voorin voor Van den Berk leek hem vleugels te geven. Vooral in de openingsfase liet hij een aantal technisch hoogstaande dingen zien. De balaanname als aan een touwtje, het kort wegdraaien, de versnelling, de fraaie steekpass, alles zat er in en alles leek ook te lukken. De Bommelse aanhang langs de lijn genoot niet alleen van de zon maar ook van stylist Van den Berk.

De gehele ploeg stond zaterdag overigens goed en dat leverde, zeker voor rust, een aantal grote kansen op. Dat de teller met de thee toch nog maar op ‘één’ stond was dan ook erg zuur. Vier levensgrote kansen kreeg Nivo-Sparta waaruit alleen Van der Sanden eenmaal wist te scoren. Een fraaie pass van Patrick Peelen vanaf links bracht de spits vrij voor doelman Barry Reijs (0-1). Net daarvoor had ‘boerke’ ook al een grote kans op succes na een defensief slippertje van de thuisploeg. Cevat had de ‘eer’ de eerste kans te missen. Al vroeg in de wedstrijd stoomde Randy van Heijnsbergen op over de linkerflank en met een lage voorzet gaf hij Cevat bij de tweede paal een niet te missen ‘presentje’ maar helaas ging de inzet van de rossige ‘strijder’ net naast.

Tien minuten na de openingstreffer kreeg Van der Sanden wederom een opgelegde kans op 0-2. Cevat verzorgde vanaf rechts een gave voorzet op het hoofd van Van der Sanden maar hij zag zijn inzet gekeerd door doelman Reijs.

Nunspeet speelde in het eerste bedrijf slordig en besluiteloos. Er was wel wat lichte dreiging voor het doel van Joris van der Cammen maar deze hoefde alleen reddend op te treden bij een inzet van Maurice Pot. Met name in de eindfase van de aanval waren de geel-blauwen slordig en onzeker. Het afstandsschot van Ronald Hoek van twintig meter wat troosteloos over de zijlijn (!) ging was symbolisch voor het magere spel van Nunspeet.

Na rust ging Nunspeet op zoek naar de gelijkmaker. Met een mooi gekrulde vrije trap waren ze er dichtbij maar niet veel later hielp defensief gestuntel Nivo nog beter in het zadel. Een lange bal werd verkeerd ingeschat door de Nunspeetse verdediging waarna Van der Sanden met een bekeken lob zijn tweede treffer aantekende (0-2).

Uiteindelijk gaf Nivo de zege alsnog uit handen door uit twee dode spelmomenten evenzoveel tegentreffers te incasseren. Schouten mocht van dichtbij de 1-2 binnen koppen uit een vrije trap van rechts terwijl Frank van Twillert ver in de extra tijd eveneens met het hoofd de gelijkmaker (2-2) aantekende uit één van de vele corners die Nunspeet kreeg.

Nivo-Sparta kwam er in de slotfase nauwelijks meer gevaarlijk uit. Van der Sanden werd nog wel bijna vrij gespeeld na een fenomenale actie van Van den Berk die drie spelers van Nunspeet het bos in stuurde. Helaas stonden de verdedigers een derde succesje van Van der Sanden in de weg.

De extra tijd duurde net iets te lang voor Nivo, dat al eerder wankelde bij een inzet van invaller Jerrol Poot. Winst was mooi geweest en zeker niet onverdiend gezien het vertoonde spel en de gecreëerde kansen. Toch is de formatie van Frans Grondman al drie wedstrijden op rij ongeslagen in de competitie, al levert dat geen bonuspunten op.

Opstelling Nivo-Sparta: Van der Cammen, Van de Pas, Jongste, Blom, Van Heijnsbergen, Brothwell (85. Van der Hilst), Cevat, Peelen (59. Janssen), Van der Sanden, Paijmans, Van den Berk (87. De Bruin)

Scoreverloop: 18. Van der Sanden 0-1; 66. Van der Sanden 0-2; 70. Schouten 1-2; 90+ Van Twillert 2-2

pi_56724896
Ook Brothwell volgend seizoen bij Nivo

Davey Brothwell heeft als vierde speler uit de huidige selectie te kennen gegeven ook komend seizoen op het Eurosportpark te spelen. Ondanks de interesse van andere clubs gaf uiteindelijk zijn voorliefde voor Nivo Sparta de doorslag. De 25-jarige Brothwell begon zijn loopbaan bij Nivo Sparta om uiteindelijk op te vallen bij FC Den Bosch waar hij tot het tweede elftal kwam. Na twee seizoenen Kozakken Boys volgde in 2005 de terugkeer naar Nivo Sparta.

De Spartanen hebben de inbreng van de Bommelse jongens hiermee verzekerd. Eerder gaven namelijk ook Niels Blom en Bjorn Jongste al hun ja-woord. Daarnaast is het ook zeker dat Wesley Paymans komend seizoen in het rode shirt in actie zal komen.
  Trouwste user 2022 vrijdag 15 februari 2008 @ 05:26:40 #36
7889 tong80
Spleenheup
pi_56741015
Goed nieuws

Trouwste user 2022 zaterdag 16 februari 2008 @ 13:02:30 #37
7889 tong80
Spleenheup
pi_56769059
Twee clubs, maar nimmer twee gezichten
door Kees Klijn

15 feb 2008, 02:58 - ZALTBOMMEL/DRUNEN - Frans Grondman had na vijf jaar prettig werken een fijne verstandhouding gekregen met Nivo Sparta. Dus toen de 47-jarige trainer uit Zaltbommel in december werd gepolst door het bestuur van de debutant in de zaterdaghoofdklasse om de ploeg voor degradatie te behoeden, zei hij daar ja op.

Dat leek heel vreemd, want hij had al een club onder zijn hoede: zondagtweedeklasser RKDVC. "We draaiden goed, dat maakte het voor mij makkelijker om Nivo Sparta erbij te nemen. En het bestuur van DVC stemde er ook mee in. Onder één voorwaarde: hun belangen zouden altijd vooropstaan. "

Twee clubs begeleiden, Grondman vindt 'het niet voor herhaling vatbaar.' "Ik ben er zes dagen in de week mee bezig. Vier keer trainen, twee wedstrijden. Dat hakt er behoorlijk in. Ik ben blij dat ik een paar morgens per week wat later op mijn school mag beginnen. Bouw ik toch een beetje rust in. In sociaal opzicht lever ik toch wel heel veel in. Een halfjaartje, dat kan nog. Maar langer echt niet."

Grondman zou nooit aan het avontuur zijn begonnen als ook RKDVC het moeilijk had gehad. De tweedeklasser doet echter volop mee in de titelstrijd. " Ik heb dus te maken met tegenstrijdige belangen, misschien promotie of degradatie. Het is dus een vervelende en prettige druk." Hij voelt dat hij constant knoppen moet omzetten. "Dat heeft ook met de cultuur van de clubs te maken. Die verschilt enorm. RKDVC hecht aan de eigen jongens, Nivo Sparta veel minder. De beleving en sfeer zijn ook anders." Aan de andere kant: "Ik doe geen enkele concessie aan mezelf. Ik zet dus geen twee gezichten op. Dat heb ik nooit gedaan. Ik speel nooit een rol. Ik ben wie ik ben, zo transparant mogelijk. Maakt het niet uit in welke dug-out ik zit."

Vier trainingen, twee wedstrijden. Dus twee voor- en nabesprekingen. Met zo'n druk programma is het denkbeeldig dat zaken door elkaar gaan lopen. "Dat gebeurt niet. Voordat ik het een en ander aan de groep vertel, ben ik daar vooraf al heel bewust mee bezig geweest." Lachend: "Ik heb in ieder geval nog geen spelers van RKDVC in de opstelling van Nivo Sparta gezet." Grondman heeft wel de speelwijze van Nivo Sparta aangepast, meer toegesneden op de tactiek die bij RKDVC wordt gehanteerd. "In Drunen heb ik snelle voorhoedespelers. We spelen dan ook wat meer vanuit de counter en de organisatie. Dat probeer ik ook zoveel mogelijk bij Nivo Sparta erin te brengen. Compacter, want de ploeg voetbalde te open. En was daardoor erg kwetsbaar." Maar ook: "Ik kan dat wel willen, maar probeer het maar eens te veranderen. Heel moeilijk als je halverwege het seizoen instapt. Bouwen aan een ploeg, ik zal het proberen. Maar in eerste instantie gaat het puur om overleven."

Het mooiste scenario - en het staat natuurlijk heel aardig op zijn cv - is dat Nivo Sparta zich zonder omweg verzekerd van nog een jaar hoofdklasse. En dat RKDVC kampioen wordt. Grondman droomt daar niet over. "Ik teken ervoor als beide ploegen de nacompetitie halen." En dan bestaat er een kans dat zowel DVC als Nivo Sparta op een en dezelfde dag moeten spelen. Een spagaat voor Grondman? "Helemaal niet, dan zit ik gewoon bij RKDVC op de bank. Want die club gaat altijd voor."

Trouwste user 2022 zaterdag 16 februari 2008 @ 17:25:45 #38
7889 tong80
Spleenheup
pi_56773313
Kansloze 2-1 nederlaag. Geen moment in de wedstrijd gezeten. Wel nog voorgestaan maar was door zo'n beetje ons enige schot op hun doel. In de laatste minuut hadden we nog de 2-2 kunnen maken. Dat dan weer wel.

pi_56773385
1-2 verloren van Geinoord .
pi_56775119
Dat is een heel dure nederlaag natuurlijk. Gelukkig voor Nivo verliezen Ajax, LRC en Nunspeet ook. Maar toch... Was Kops nog een beetje op dreef bij Geinoord?
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 zaterdag 16 februari 2008 @ 20:03:58 #41
7889 tong80
Spleenheup
pi_56776534
Weet niet wie Kops is. Maar hun nummer tien was erg goed.

pi_56793600
Kops is in de rust gewisseld zie ik. Dus die zal niet echt best zijn geweest dan.
www.thuisuiteten.nl
pi_56877710
NIVO - SPARTA IN GESPREK MET REGILIO VREDE EN MARTIJN VAN GALEN

Nivo sparta is in gesprek met oud betaald voetballers Regilio vrede en Martijn van Galen om volgend seizoen de gelederen bij nivo sparta te komen versterken, verder probeert men Marouane Bouchi oud speler van Willem II die enkele weken geleden geen overschrijving naar Nivo - Sparta kreeg van de KNVB (ook al is hij clubloos !!) maar nog steeds bij de club mee traint te behouden voor aankomend seizoen !
pi_56999947
Haal a.u.b. geen zakkenvullers, maar jongens voor de toekomst.
Zeker als je degradeerd (wat ik overigens niet hoop) kun je beter met jonge spelers gaan werken.
NAMEN zeggen niets, ik denk dat jullie het interresant vinden dat zulke jongens komen maar ze kosten alleen maar veel geld.
Bouchi is volgens mij geen slechte en kan nog jaren mee.
Steek wat meer tijd, geld en energie in de jeugdopleiding dan hoef je niet elk jaar spelers te halen.
pi_57004559
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 23:03 schreef steegje het volgende:
Haal a.u.b. geen zakkenvullers, maar jongens voor de toekomst.
Zeker als je degradeerd (wat ik overigens niet hoop) kun je beter met jonge spelers gaan werken.
NAMEN zeggen niets, ik denk dat jullie het interresant vinden dat zulke jongens komen maar ze kosten alleen maar veel geld.
Bouchi is volgens mij geen slechte en kan nog jaren mee.
Steek wat meer tijd, geld en energie in de jeugdopleiding dan hoef je niet elk jaar spelers te halen.
Je weet het wel te vertellen steegje je gaat dingen over jongens roepen die je totaal niet kent !!, maar ja nu al een beetje beginnen na te trappen ligt je misschien beter, gefrustreerd dat je een bepaalde functie niet hebt gekregen bij de club?? zegt misschien meer iets over je eigen niveau!!. Bij je oude club betaalde en haalde ze zeker ook nooit spelers denk dat jij toch wel weet hoe het werkt in de voetbal, je hebt gelijk qua jeugopleiding maar door jarenlang (ook al voor de tijd van de spartanen) niet 100% geschikte jeugdtrainers voor jeugdteams te zetten zal je daar een goede inhaalslag moeten doen maar die dingen liggen bij het bestuur natuurlijk, dus ga nu niet van alles lopen roepen en sluit alles goed af zodat je volgend jaar je helemaal op je nieuwe functie kunt storten.
pi_57006671
Worden hier dorpse intriges uitgevochten? Graag meer bijzonderheden elftalleider.
pi_57014121

Dit topic blijft verbazen. Zelfs als de muis van tong al twee weken niet werkt.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 27 februari 2008 @ 17:04:42 #48
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_57014269
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:57 schreef methodmich het volgende:

Dit topic blijft verbazen. Zelfs als de muis van tong al twee weken niet werkt.
Ja, ik begin het nu ook de moeite waard te vinden.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_57028619
Je moet aan de lange termijn denken en er wordt in mijn ogen alleen maar gekeken naar het heden.
Zoek jonge spelers en geen spelers waar je misschien over een jaar alweer afscheid van moet nemen dan blijft je een te groot verloop houden binnen de vereniging. Ik weet niet waar je het over heb wat het natrappen betreft maar dit is gewoon een mening die ik heb. Als dat niet meer mag sluit dan dit forum. Ik ben er een voorstander van om je 1e elftal zo sterk mogelijk te maken, maak mij niet uit waar vandaan maar haal jonge gasten. Een beetje raar hoe je reageer elftalleider. Nogmaals zo denk ik erover.
  donderdag 28 februari 2008 @ 10:06:40 #50
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_57029093
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 09:40 schreef steegje het volgende:
Je moet aan de lange termijn denken en er wordt in mijn ogen alleen maar gekeken naar het heden.
Zoek jonge spelers en geen spelers waar je misschien over een jaar alweer afscheid van moet nemen dan blijft je een te groot verloop houden binnen de vereniging. Ik weet niet waar je het over heb wat het natrappen betreft maar dit is gewoon een mening die ik heb. Als dat niet meer mag sluit dan dit forum. Ik ben er een voorstander van om je 1e elftal zo sterk mogelijk te maken, maak mij niet uit waar vandaan maar haal jonge gasten. Een beetje raar hoe je reageer elftalleider. Nogmaals zo denk ik erover.
helemaal mee eens
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_57029290
Haal gewoon een paar toppers zoals wij bij de Vogels ook altijd doen
pi_57035185
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 09:40 schreef steegje het volgende:
Tuurlijk wordt er naar jonge spelers gekeken maar door het stoppen van Theo en Patrick Peelen valt er ook veel ervaring weg en wij willen dat compenseren om dat ook weer terug te halen en dat wordt echt niet voor de hoofdprijs gedaan want dat kunnen wij met onze begroting niet aan dat weet jij zelf ook, en tuurlijk mag je je mening geven maar heb je hierover niet op de club gehoord of ik moet het even gemist hebben
pi_57038498

[ Bericht 99% gewijzigd door Elftalleider op 28-02-2008 16:41:33 ]
pi_57048663
Het woord "zakkenvuller" had ik niet moeten zeggen, maar bedoelde dit niet met geld. Ik hoop echt dat jullie de juiste keuzes zullen maken. Ik heb er wel vertrouwen in alleen zouden het niet mijn keuzes zijn.
Dit zijn volgens mij geen spelers die een Nivo hart zullen krijgen. Hoop dat ik het mis heb maar ben bang dat je naar een jaar weer nieuwe moet halen. Ik vind ook dat Nivo met Bjorn, John, Davey, Cevat, Roberto en Niels wel ervaren spelers heeft. Ervaring is niet altijd leeftijd. Dit is het laatste wat ik erover kwijt wil. Succes en ik ben ervan overtuigd dat er volgend jaar weer een goed team zal staan.
pi_57048859
Ik zie hier allemaal namen van ouwe knarren voorbijkomen. Waar is de jeugd bij NIVO? Zit er in de B1 geen talent?
pi_57063985
Morgen een leuke lichtwedstrijd voor Nivo in elk geval. Om 18.00 de aftrap op de Zwaaier tegen Kozakken Boys. Beetje vertrouwen in, Nivo-mannen?
www.thuisuiteten.nl
pi_57064508
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 22:59 schreef Beschouw het volgende:
Ik zie hier allemaal namen van ouwe knarren voorbijkomen. Waar is de jeugd bij NIVO? Zit er in de B1 geen talent?
De A1 speelt in de 2e klasse, tegen onder andere grootmachten als Emplina, FC Engelen, Essche Boys en Beerse Boys A2. Denk dus niet dat daar enig hoofdklasse-talent in rond loopt .
pi_57068998
Er lopen voldoende goede jeugdspelers bij NIVO die met de juiste begeleiding, misschien niet gelijk maar naar 1 of 2 jaar senioren het 1e kunnen halen. En dit is geen grapje. De aankomende 2 á 3 jaar zal moeten blijken of ze deze jongens naar het gewenste nivaeu kunnen brengen. Ze lopen er in ieder geval wel rond.
pi_57073538
Als dat zo is, dan heb ik een paar jaar geleden blijkbaar nog tegen hoofdklasse-materiaal gespeeld .
pi_57119903
1-0 verloren afgelopen Zaterdag en deze nederlaag was wel zo ongelofelijk onterecht, even niet opletten in de 3e minuut en we stonden met 1-0 achter daarna de hele wedstrijd gedomineerd en wel 8 100% kansen gecreeerd maar de jongens krijgen hem niet tegen het netje aan echt we hadden zaterdag liever met 5-0 verloren dan op deze manier.....misschien een klein pluspuntje Ondertussen is er ook een akkoord bereikt met Robert Clerx. De in Breda woonachtige middenvelder komt over van DOTO uit Pernis, spelen in de Zaterdag Hoofdklasse A. De 20-jarige Clerx is bezig aan zijn eerste seizoen bij DOTO. Clerx doorliep de jeugdopleiding van NAC Breda met een klein uitstapje naar Willem II. Clerx komt sowieso naar Nivo Sparta ongeacht er nu Hoofdklasse dan wel Eerste Klasse in Zaltbommel wordt gespeeld.
pi_57128642
Goed nieuws wat betreft die Clerx, en ja het was zeker onterecht, maar dit moet de spelers wel moed geven voor de andere wedstrijden.
pi_57129201
quote:
Op maandag 3 maart 2008 15:58 schreef steegje het volgende:
Goed nieuws wat betreft die Clerx, en ja het was zeker onterecht, maar dit moet de spelers wel moed geven voor de andere wedstrijden.
Ja hoop dat iedereen gewoon blijft beseffen dat het goed mogelijk is
pi_57155126
Klerkx speelt bij DOTO overigens nooit. Was wel een persoonlijke favoriet van Waslander en kwam daarom mee van NAC Breda. Hopelijk kan hij het bij Nivo wel. Andere omgeving.

Patrick Bijl wellicht terug naar Lekkerland?
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 dinsdag 4 maart 2008 @ 20:54:01 #64
7889 tong80
Spleenheup
pi_57157970
2 weken geen PC gehad. Vraag me wel af wie Steegje is.

Trouwste user 2022 dinsdag 4 maart 2008 @ 20:54:50 #65
7889 tong80
Spleenheup
pi_57157993
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 11:08 schreef Beschouw het volgende:
Worden hier dorpse intriges uitgevochten? Graag meer bijzonderheden elftalleider.
We hebben stadsrechten

dinsdag 4 maart 2008 @ 21:06:38 #66
127004 maril
Smeetsfan
pi_57158224
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 20:54 schreef tong80 het volgende:
2 weken geen PC gehad. Vraag me wel af wie Steegje is.

Tong
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  Trouwste user 2022 dinsdag 4 maart 2008 @ 21:16:03 #67
7889 tong80
Spleenheup
pi_57158500

dinsdag 4 maart 2008 @ 22:27:46 #68
11721 scheur
maar toch.....................
pi_57160791
Ha Tong. Steegje ken ik goed;jij minder, maar ik informeer je nog wel.
pi_57161085
Ha Tong. Ik ben een liefhebber met een Nivo hart.
pi_57161851
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:35 schreef steegje het volgende:
Dat zijn alle posters in dit topic toch?
pi_57176156
De grote vraag is wel of Nivo het nog gaat trekken. Lastig programma weer de komende weken...
www.thuisuiteten.nl
pi_57176159
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 19:06 schreef methodmich het volgende:
Klerkx speelt bij DOTO overigens nooit. Was wel een persoonlijke favoriet van Waslander en kwam daarom mee van NAC Breda. Hopelijk kan hij het bij Nivo wel. Andere omgeving.

Patrick Bijl wellicht terug naar Lekkerland?
Nou ik weet niet goed wat er met Patrick bijl gaat gebeuren hij is bijn ons al weken niet gesingaleerd heeft last van zijn lies en rug en er gaan zelfs geruchten dat ie gaat stoppen met voetballen, bij ons speelt ie denk niet meer volgend seizoen, erg jammer geschikte jongen en goede voetballer.
pi_57176173
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 16:08 schreef methodmich het volgende:
De grote vraag is wel of Nivo het nog gaat trekken. Lastig programma weer de komende weken...
tuurlijk trekken wij het nog en als het dan niet gaat lukken wel met opgeheven hoofd
  Trouwste user 2022 woensdag 5 maart 2008 @ 20:09:13 #74
7889 tong80
Spleenheup
pi_57181013
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:35 schreef steegje het volgende:
Heb nog eens nagedacht en weet al wie je bent. Je staat altijd bij Kees en Scheur

pi_57206067
Ha die Tong, jij bent echt een slimme jongen.
  Trouwste user 2022 donderdag 6 maart 2008 @ 20:58:23 #76
7889 tong80
Spleenheup
pi_57206166
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 20:54 schreef steegje het volgende:
Ha die Tong, jij bent echt een slimme jongen.
12 jaar in het eerste gespeeld. Dan krijg je dat

pi_57210668
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 20:09 schreef tong80 het volgende:

[..]

Heb nog eens nagedacht en weet al wie je bent. Je staat altijd bij Kees en Scheur

Staat-ie dan Bennekom te roepen?
  Trouwste user 2022 donderdag 6 maart 2008 @ 23:47:16 #78
7889 tong80
Spleenheup
pi_57211134
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:29 schreef Beschouw het volgende:

[..]

Staat-ie dan Bennekom te roepen?
Nee 'Ben Steegje'

pi_57215941
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 20:58 schreef tong80 het volgende:

[..]

12 jaar in het eerste gespeeld. Dan krijg je dat

12 jaar maar !!
pi_57222519
12 jaar in het 1e gespeeld is inderdaad uitzonderlijk. Ze zoeken nog mensen bij het jeugdafdeling van NIVO, met zoveel ervaring kun je van meerwaarde zijn. Succes.
pi_57227058
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 09:47 schreef Elftalleider het volgende:

[..]

12 jaar maar !!
Zeker als je bedenkt dat hij debuteerde toen hij nog niet eens op een brommer mocht scheuren. Veel te kort.
www.thuisuiteten.nl
pi_57236370
FF stunten vandaag jongens, kom op!
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 maart 2008 @ 02:17:11 #83
7889 tong80
Spleenheup
pi_57236885
We gaan ervoor

pi_57240150
Martijn van Galen is definitief rond voor volgend seizoen volgens VoZ. Leuke vervanger voor Van Geffen!
www.thuisuiteten.nl
pi_57246410
Jammer dat het in de laatste minuut nog 3-3 werd, voor de rest super gedaan jongens!
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 maart 2008 @ 17:51:39 #86
7889 tong80
Spleenheup
pi_57246784
3-1 voorsprong en ze scoren verdomme in de 93ste minuut de 3-3. Ik kon wel janken.

pi_57248991
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 15:23 schreef steegje het volgende:
12 jaar in het 1e gespeeld is inderdaad uitzonderlijk. Ze zoeken nog mensen bij het jeugdafdeling van NIVO, met zoveel ervaring kun je van meerwaarde zijn. Succes.
Moi.....17 jaar !! ach ja die zijn uitstervend maar tong die kan dat niet meer hoor breekt ie af vanaf zij kleine teen erg klote vandaag maar trots op de jongens hoor volgende week kloetinge pakken en dan doen we goede zaken
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 maart 2008 @ 19:43:50 #88
7889 tong80
Spleenheup
pi_57249059
Mike die kans van Theo in de laatste minuut

pi_57250981
Echt niet normaal dit scoreverloop. Voor de wedstrijd teken je ervoor maar na afloop!!!!!!
Is klote maar ze moeten verder, op naar kloetinge. En ja die laatste van Theo had er wel ingemogen.
pi_57253674
Waarom was ik vandaag niet in Bommel? Jammer van die late tegengoal, maar uitslag is een compliment aan Nivo waard.
pi_57278119
Spectaculair gelijkspel tegen Spakenburg

Vooraf had iedereen bij Nivo-Sparta getekend voor een puntje tegen Spakenburg. Als je de wedstrijd zaterdag echter gezien hebt dan kun je stellen dat Nivo-Sparta met het 3-3 gelijkspel eigenlijk twee punten heeft verloren. Twee keer was er een verschil van twee doelpunten in Bommels voordeel maar na de volle negentig minuten bleek dit helaas niet voldoende voor drie punten. Ruben Wilson gooide in de extra tijd roet in het eten door van dichtbij met een kopbal de gelijkmaker aan te tekenen.

Nivo-Sparta kwam zaterdag messcherp uit de startblokken en stond binnen een kwartier spelen op een riante 2-0 voorsprong. Emiel van der Sanden en Roberto Verhagen waren de gevierde mannen bij de Bommelse treffers maar ook Bas van den Berk verdiende de nodige credits. Hij had het zoals de laatste weken weer behoorlijk op zijn heupen en speelde tegen de nummer twee een uitstekende wedstrijd. Bij de 2-0 van Verhagen kwam het voorwerk van Van den Berk. Hij draaide op een kinderlijk eenvoudige manier weg bij verdediger Robert Verschraagen waarna hij met zijn lage schot de verste paal teisterde. In de rebound schoot de attente Verhagen de bal via de onderkant van de lat binnen en leek er een gigantische verrassing in de lucht te hangen. De thuisploeg speelde geconcentreerd en fel en elk duel viel uit in Bommels voordeel. Het duurde ruim een half uur voordat doelman John van der Ley zijn eerste redding moest verrichten. Invaller Donovan Mijnals testte de doelman met een fraai afstandsschot dat net over de lat getikt kon worden.

Nivo had op dat moment zelfs nog een levensgrote kans op 3-0 laten liggen. Van achteruit werd Van der Sanden op schitterende wijze vrij voor het doel gezet maar de scheidende spits bleek niet koelbloedig genoeg waardoor zijn tweede treffer uitbleef. Schoten van Björn Cevat en Rik van de Pas gingen over terwijl de Spakenburgse dreiging toenam. Verschraagen en Sven Baas waren voor rust met het hoofd dichtbij de aansluitingstreffer maar Van der Ley stond werelds te keepen en als hij al gepasseerd leek dan stond Niels Blom nog altijd op de doellijn om zijn keeper te helpen.

Na de thee werd duidelijk dat het nog een benauwde en hectische tweede helft zou worden. De Spakenburgse formatie van trainer Erik Assink herbergt natuurlijk veel meer individuele klasse dan Nivo-Sparta en bovendien is de selectie vele malen breder. Toch was de eerste kans meteen weer voor de thuisploeg. Van den Berk stoomde over links op en bracht de bal bij Wesley Paijmans die op zijn beurt Cevat een 100% kans bood. De rossige aanvaller wachtte echter te lang.

Daarna was het de beurt aan de gasten. De zeer matig spelende Thijs Houwing kopte op de lat terwijl Karim Elkaddouri zijn inzet op sublieme wijze gestopt zag door Van der Ley. Niet veel later werd de druk echter te groot en tekende Wilson voor de 1-2. Duncan van Moll raakte de lat waarna Wilson de bal van dichtbij kon binnen koppen.

Er volgden vele corners voor de gasten en met Van Moll achter de bal bleven deze corners levensgevaarlijk. Bovendien kwam de kopsterke verdediger Baas vaak mee naar voren voor nog meer dreiging in het Bommelse doelgebied.

Verhagen, die zijn slechte beurt bij Kozakken Boys meer dan goed maakte, liet het Eurosportpark uiteindelijk voor de derde keer ontploffen. Dit keer was Van de Berk weer eens op rechts weg en liet hij aanvoerder Seger Oudshoorn de hielen zien. Even leek hij zijn actie te ver door te voeren maar binnen het strafschopgebied bleef de jongeling kalm en bediende hij Verhagen die de bal laag achter doelman Sven Taberima krulde. De Spakenburgse bank was furieus aangezien Van den Berk in hun ogen een overtreding zou hebben gemaakt. Dat er niemand roomser is dan de paus bleek later in de wedstrijd toen aanvoerder Oudshoorn Van den Berk op een elleboog trakteerde.

Na de treffer van Verhagen kwamen er een aantal verse krachten in het veld. Stephan Netten en Patrick Peelen vervingen Blom en Cevat terwijl er bij Spakenburg met Maurice van der Wilt nog een aanvaller bij kwam.
Een individuele actie van aanvoerder Oudshoorn stond aan de basis van de tweede tegentreffer. De actie van Oudshoorn dreigde te mislukken maar met het nodige geluk kwam de bal toch voor de voeten van Wilson die met een lob de 3-2 maakte.

De thuisploeg wankelde en de nog te spelen minuten leken wel uren. Spakenburg kreeg twee vrije trappen maar de invallers Van der Wilt en Van Diermen wisten deze buitenkansjes niet te verzilveren. Ver in de extra speeltijd volgde dan toch de gelijkmaker en viel de Bommelse stunt gedeeltelijk in het water. Een puntje tegen Spakenburg is immers ook al een prestatie van formaat. Een hoge bal leek in eerste instantie een prooi voor Van der Ley maar toen deze het leer toch los liet was daar de dekselse Wilson die, wederom met het hoofd, een streep zette door een Bommelse overwinning.

Ondanks de domper van de gelijkmaker toonde Nivo veerkracht en pakte het door toedoen van invaller Theo van Geffen nog bijna de volle winst. Van Geffen vond doelman Taberima op zijn pad en in de rebound stopte de Spakenburgse doelman ook de inzet van Verhagen.
Na het laatste fluitsignaal kwam het besef dat Nivo Spakenburg vandaag nog meer pijn had kunnen doen. Een ieder was het er over eens dat het een geweldige wedstrijd was geweest met alles er op en er aan. Concurrent Kloetinge won zaterdag ook terwijl Nunspeet weer verloor. Volgende week wacht de degradatietopper tegen Kloetinge.

Opstelling Nivo-Sparta: Van der Ley, Van de Pas, Jongste, Blom (71.Netten), Van Heijnsbergen, Brothwell, Cevat (73. Peelen), Verhagen, Van der Sanden, Paijmans, Van den Berk (85. Van Geffen)
Scoreverloop: 2. Van der Sanden 1-0; 12. Verhagen 2-0; 57. Wilson 2-1; 68. Verhagen 3-1; 80. Wilson 3-2; 90+. Wilson 3-3
pi_57278138
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 19:43 schreef tong80 het volgende:
Mike die kans van Theo in de laatste minuut

Moet zeggen dat de keeper die laatse twee ballen wel super stopt hoor ja was een zeer leuke pot voor iedere toeschouwer, maar wat een achterlijk publiek van Spakenburg zeg dat slaat werkelijk alles wat die gasten roepen ook tegen hun eigen spelers
  Trouwste user 2022 maandag 10 maart 2008 @ 13:45:51 #93
7889 tong80
Spleenheup
pi_57283291
1500 toeschouwers trouwens.

pi_57292382
Ik hoorde 240 betalende toeschouwers, dus 1500 lijk me wel heel veel.
  Trouwste user 2022 maandag 10 maart 2008 @ 21:46:18 #95
7889 tong80
Spleenheup
pi_57292766
Stond op VOZ. 240 lijkt me erg weinig gezien de problemen in de rust. Ik ben in een spelerskleedkamer gaan pissen.

Trouwste user 2022 zaterdag 15 maart 2008 @ 17:29:17 #96
7889 tong80
Spleenheup
pi_57397700
Kloetinge - NIVO Sparta 1-1 Nader bericht volgt.

pi_57470609
Selectie van Nivo-sparta begint rond te komen voor aankomend seizoen, nadat de bommelse jongens Bjorn Jongste, Niels Blom, Davey Brothwell, John vd Leij en evenals Wesley Paijmans toegezegd hadden om bij nivo te blijven zijn hier nog bij gekomen: Roberto verhagen, Stephan Netten, Rik vd Pas, Koen v Kessel en Randy v Heijnsbergen, verder komen volgend jaar nivo versterken Martijn v Galen, Robert Clerx en Niels Den Haan er zijn al enkele gesprekken geweest met Doelverdedigers dus dat gaat ook goed komen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elftalleider op 19-03-2008 16:46:56 ]
pi_57478488
Met keepers of een speler Keepers?

Den Haan wel leuk, lekker met zijn pa mee.
www.thuisuiteten.nl
pi_57478650
Doelmannen
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 16:20 schreef methodmich het volgende:
Met keepers of een speler Keepers?

Den Haan wel leuk, lekker met zijn pa mee.
pi_57478803
Af en toe puntje zetten aub Elftalleider.

En bedankt voor de verduidelijking steegje .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')