Fysiek!quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:07 schreef RecomServ het volgende:
is schijf G een partitie of een fysiek andere schijf?
Dat heb ik gedaan met de windows cdquote:Op donderdag 24 januari 2008 13:10 schreef Chinless het volgende:
formatteer je harddisk dan ook voor je windows installeer.
quote:Dus vanmorgen ff snel windows geinstalleerd en duidelijk aangegeven dat C schoon moest, formatteren dus en een nieuwe install eroverheen.
En zijn installatie staat op F:\quote:
Ja dat is raarquote:Op donderdag 24 januari 2008 13:15 schreef Chinless het volgende:
[..]
En zijn installatie staat op F:\
Gek heeee....
Logboek vermeld ditquote:Op donderdag 24 januari 2008 13:21 schreef ViPeRII het volgende:
Nou dan zal je schijf wel defect zijn, denk je niet?
dus die schijf is toot?quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:24 schreef RecomServ het volgende:
jup... je zou dit misschien nog kunnen verhelpen door een chkdsk /r uit te voeren. Maar vaak is het wel het begin van het einde...
Nare situatie idd.quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:31 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
dus die schijf is toot?
Althans bijna?
Verdomme kan ook niks meer kopieren daar, want dan hangt ie ook... en daar staat echt alles op...
-misselijkvoelineens-
![]()
Eh dus mijn windows schijf is kapot?quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:39 schreef Flatline____ het volgende:
[..]
Nare situatie idd.
Grootste probleem is dat je besturingssysteem op je kapotte schijf staat. Ik zou zo snel mogelijk een nieuwe / andere schijf installeren en dat je OS-schijf maken.
Daarna kan je images omzetten en je data redden enzo...
Zelf heb ik Acronis-software gebruikt voor het redden van m'n data, en dat is mij goed bevallen.
Jeps tig keer gedaan maar windows en nero wilden geen back ups maken was ook al vreemd vond ik..dus ik dacht ik zet het ff veilig weg op mijn andere schijfje...pffffffffffquote:Op donderdag 24 januari 2008 13:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er was vroeger een woord erg toepasselijk voor dat soort zaken..
Wat was het ook al weer......
Oh Ja! Backup!
thnks dit ga ik ff nacheckenquote:Op donderdag 24 januari 2008 13:37 schreef Jo0Lz het volgende:
Zet eens (en ja dat heb je) in de BIOS van je pc SMART aan voor die schijven.
Als de schijf zelf ook vind dat hij op sterven na dood is, dan geeft hij dat aan.
De tip, om bij het installeren alleen je primaire schijf eraan te hangen, is een goeie. Dan kan je nooit windows een andere letter dan G C geven.
Verder kan het zijn, dat je een paar van die corrupte thumbs.db bestandjes op die schijf hebt, maar doorgaans loopt niet je hele pc vast dan. Om te zorgen dat die buiten de explorer.exe van je start menu en dergelijke opent, kun je in de mapopties (in verkenner, extra -> mapopties -> tabblad Weergave -> optie "Mapvensters in een afzonderlijk proces openen" aanvinken.
Zo dus:
[ afbeelding ]
Als dan de het nieuwe proces met de mapweergave crashed, zou theoretisch de start balk etc. door moeten blijven draaien.
Denk ik wel, uitgaand van de crashes. Bij een kapotte secundaire schijf zal windows een foutmelding geven, maar zelf vaak wel blijven draaien. Helemaal als je die tip van afzonderlijke processen opvolgt...quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:41 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Eh dus mijn windows schijf is kapot?
Dus niet G zeg maar?
ok dan ga ik ff een nieuwe schijf kopen!
Je hebt toch problemen met de G schijfquote:Op donderdag 24 januari 2008 13:41 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Eh dus mijn windows schijf is kapot?
Dus niet G zeg maar?
ok dan ga ik ff een nieuwe schijf kopen!
Thnks alles ff snel in een soortig steno opgeschreven!quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:39 schreef Flatline____ het volgende:
[..]
Nare situatie idd.
Grootste probleem is dat je besturingssysteem op je kapotte schijf staat. Ik zou zo snel mogelijk een nieuwe / andere schijf installeren en dat je OS-schijf maken.
Daarna kan je images omzetten en je data redden enzo...
Zelf heb ik Acronis-software gebruikt voor het redden van m'n data, en dat is mij goed bevallen.
-edit-
Koop bv een schijf die (veel) groter is dan je huidige. Maak daarop een kleine OS-partitie en houd de rest vrij, of in een tweede partitie.
Daarna kan je een image maken van je oude schijf, die je in de vrije ruimte plaatst. Met partitie- en opstart tooltjes kan je daarna de schijf opnieuw indelen en evt. de oude windows weer in gebruik nemen + de nieuwe install eraf knikkeren.
thnkx ga dat even proberen!quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:48 schreef Flatline____ het volgende:
[..]
Denk ik wel, uitgaand van de crashes. Bij een kapotte secundaire schijf zal windows een foutmelding geven, maar zelf vaak wel blijven draaien. Helemaal als je die tip van afzonderlijke processen opvolgt...
Kijk je schijven eens na met HD Tune. Ben je al een stuk verder
Je bedoelt een complete image van je systeem? Daar ga ik ook eens mee experimenteren. Geen ervaring mee nogquote:Op donderdag 24 januari 2008 13:42 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Jeps tig keer gedaan maar windows en nero wilden geen back ups maken was ook al vreemd vond ik..dus ik dacht ik zet het ff veilig weg op mijn andere schijfje...pffffffffff
Nou dit is wel bizar!~quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:48 schreef Flatline____ het volgende:
[..]
Denk ik wel, uitgaand van de crashes. Bij een kapotte secundaire schijf zal windows een foutmelding geven, maar zelf vaak wel blijven draaien. Helemaal als je die tip van afzonderlijke processen opvolgt...
Kijk je schijven eens na met HD Tune. Ben je al een stuk verder
In installeer ook weinig op c, althans qua opslag is dat vrijwel nihilquote:Op donderdag 24 januari 2008 13:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je bedoelt een complete image van je systeem? Daar ga ik ook eens mee experimenteren. Geen ervaring mee nog![]()
Maar ik gebruik mijn standaard [Mijn Documenten] map helemaal niet. Ik heb een eigen [Documenten] map op een andere harde schijf, samen met een hoop progjes en installatie software. Ik heb dus een kleine systeem schijf. Als die stuk gaat raak ik eigenlijk niets kwijt (behalve wat tijd).
Ik herinstalleer Windows (eventueel eerst ander harde schijf kopen), en klik op die andere schijf wat installatie-onzin en programma's (Flash, virusscanner, Winamp, Acrobat reader e.d.) aan, en alles doet het weer.
Wanneer je SMART uitleest, of bij de oppervlak-controle?quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:56 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Nou dit is wel bizar!~
Schijven zijn dus allemaal prima in orde!
Geen enkele error niets
HD tune progje...geeft nergens fouten aan op geen van de schijvenquote:Op donderdag 24 januari 2008 13:58 schreef Flatline____ het volgende:
[..]
Wanneer je SMART uitleest, of bij de oppervlak-controle?
Ja, maar is dat bij de 'Health'-tab of bij de 'Error Scan'-tab? Health is SMART-info van de schijf en Error Scan is oppervlak-controle. Of beide??quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:59 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
HD tune progje...geeft nergens fouten aan op geen van de schijven
Geheugen? Ik had een paar maanden terug plotseling een kapotte geheugen strip.quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:58 schreef zhe-devilll het volgende:
Misschien een brakke videokaart?
schiet me ineens te binnen..
Iddquote:Op donderdag 24 januari 2008 14:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Geheugen? Ik had een paar maanden terug plotseling een kapotte geheugen strip.
Beide dusquote:Op donderdag 24 januari 2008 14:01 schreef Flatline____ het volgende:
[..]
Ja, maar is dat bij de 'Health'-tab of bij de 'Error Scan'-tab? Health is SMART-info van de schijf en Error Scan is oppervlak-controle. Of beide??
Daar is ook een progje voor?quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Geheugen? Ik had een paar maanden terug plotseling een kapotte geheugen strip.
Memtest86quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:04 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Daar is ook een progje voor?
Memory blabla?
Hoe heet die ook alweer?
Mijn geheugenstrips zijn niet zo oud geloof ik me te herinneren..
Memtest, wat Dubbeldrank zegt.quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:04 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Daar is ook een progje voor?
Memory blabla?
Hoe heet die ook alweer?
Mijn geheugenstrips zijn niet zo oud geloof ik me te herinneren..
quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:17 schreef zhe-devilll het volgende:
Volgens mij zit er een virus op die G schijf...
Pc loopt goed tot ik de G schijf aanraak, wat ik ook wil doen op die schijf, hij hangtquote:
Ik zou eerst scandisk erop zetten, tegen index- en bestandsfouten enzo.quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:20 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Pc loopt goed tot ik de G schijf aanraak, wat ik ook wil doen op die schijf, hij hangt
Mag er niet in, nadat ik een virusscan erop zette, herinner ik mij...
dus?
De schijven zijn goed, naar ik aanneem de geheugenkaarten ook.
Video kaart zal wel ok zijn want hij kan films etc afspelen e.d
hmmz diep nadenkt..
Ja maar bij G gaat de pc bevriezenquote:Op donderdag 24 januari 2008 14:32 schreef Flatline____ het volgende:
[..]
Ik zou eerst scandisk erop zetten, tegen index- en bestandsfouten enzo.
En daarna (online) scannen die hap. Komt er geen melding van de virusscanner tot nu toe?
Hijackthis werkt perfect bij dit soort besmettingen; je kan idd de geposte oplossingen proberen, maar ook je eigen log posten...quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:33 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ja maar bij G gaat de pc bevriezen
ok did itquote:Op donderdag 24 januari 2008 14:43 schreef Jo0Lz het volgende:
Als je nou in DOS boot, met de windows cd, en dan scandisk probeert te draaien op die G schijf?
Ik zou hier eens naar kijken. Kennelijk heb je ergens zooi op je pc staan die je windows vernachelt.quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:02 schreef zhe-devilll het volgende:
Memory 1.024 MB 47 % in gebruik
thnksquote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik zou hier eens naar kijken. Kennelijk heb je ergens zooi op je pc staan die je windows vernachelt.
http://support.f-secure.com/enu/home/ols.shtml
ok ik heb meer dan de helft van mijn muziek kunnen redden tot nu toequote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
Het kan ook aan de hardware liggen. Zeker als het probleem zich alleen maar voordoet als je de G aansluit.
Welk merk schijven heb je eig? Veel merken hebben hun eigen progjes om de schijven te testen. Lijkt me geen slecht idee....quote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:57 schreef zhe-devilll het volgende:
tjah schijf crash nu crasht schijf 1 ook als ik teveel doe met de pc
dus tijd voor een nieuwe denk ik?
wat een troep die pc''s gvd
zeg
4 jaar is het maximum? Duh! Wtf
Wat remlof zegt. CRC wil meestal zeggen dat het medium waar de data op staat naar de vaantjes is.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 21:44 schreef zhe-devilll het volgende:
cyclische redundantie controle
\En vogeltjesdans welke hardware kan dat veroorzaken?
Een maxtor 6y120m0quote:Op zaterdag 26 januari 2008 00:33 schreef Flatline____ het volgende:
[..]
Welk merk schijven heb je eig? Veel merken hebben hun eigen progjes om de schijven te testen. Lijkt me geen slecht idee....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |