Dat was uiteraard sarcastisch bedoeld. Sommige hokjesdenkende mensen die zichzelf als 'rechts' bestempelen lopen vurige betogen te houden dat Hitler eigenlijk 'links' was vanwege zijn economische beleid. Wilders is dan blijkbaar wel weer 'rechts' ondanks een ook niet al te 'rechts' programma op economisch gebied.quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:43 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ha, de eerste WOII-vergelijking is weer binnen.
Ah zo. Ik heb niks tegen het gebruiken van hokjes; dat heb je als mens nu eenmaal nodig om informatie te ordenen. Maar rechts/links zijn voor mij te grove hokjes, waar je eik weinig mee kunt.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat was uiteraard sarcastisch bedoeld. Sommige hokjesdenkende mensen die zichzelf als 'rechts' bestempelen lopen vurige betogen te houden dat Hitler eigenlijk 'links' was vanwege zijn economische beleid. Wilders is dan blijkbaar wel weer 'rechts' ondanks een ook niet al te 'rechts' programma op economisch gebied.
Ik ken ook moslims die blablabla...quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:59 schreef STORMSEEKER het volgende:
[..]
Oh ja? Ik ken anders Christelijke groepen die compleet pacifistisch zijn hoor.
Als ik mij niet vergis is wijn een metafoor voor bloed in het christendom?quote:Daarbij was DAT ook Jezus' bedoeling. Zag je hem al moordend door de straten trekken?
Precies die redenatie kan je gebruiken voor gewelddadige moslimsquote:Die kruistochten sloegen ook nergens op, maar die lui waren ook geen Christenen. Ze noemden zich wel zo, maar aangezien ze niets deden wat Jezus hen had opgedragen en plunderend en moordend door het leven gingen kun je ze moeilijk Christelijk noemen.
Checkquote:[..]
Religie en politiek zouden inderdaad niet gemengd moeten zijn.
Dat tgeld dus ook voor de Islam. Checkquote:[..]
Dat veel mensen er een teringzooi van maken wil niet zeggen dat elke vorm van religie inherent slecht is.
Dat is namelijk niet zo.
Waarom niet?quote:[..]
1) Moet ik daar wat aan gaan doen?![]()
De Amerikaanse christenfundamentalisten lopen continu oorlogen te veroorzaken met als resultaat wereldwijd terrorisme. Daar hebben we dus heel veel last van.quote:2) Oh ja?, hebben we daar meer last van? Volgens mij is het moslimvraagstuk de laatse jaren met stip HET aandachtspunt van Nederland geworden hoor. De doodsverwensingen naar aanleiding van Wilders zijn film vliegen ons Nederlanders al om de oren. Dat vind jij allemaal prima?
Jaja, en Osama Bin Laden is geen echte moslimquote:3) Wederom, in Amerika zijn ze inderdaad ook niet goed snik, sowieso al niet, maar die politiek-''christelijk''-radicale lobby's hebben inderdaad ook weinig met Jezus te maken.
Idem Islam. Checkquote:Dus ja, de meeste religie is inderdaad slecht, vooral om de MENSEN waar die groepen uit bestaan NIET doen wat ze was voorgeschreven.
Dat ligt aan je interpretatie van de desbetreffende religie. Blijkbaar kunnen christenen dat minstens zo goed. Ga eerst eens met gewelddadige christenen praten voordat je je met een andere religie gat bemoeien.quote:Het probleem is echter dat de moslims wel doen wat ze is voorgeschreven..
quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:08 schreef teknomist het volgende:
Ah zo. Ik heb niks tegen het gebruiken van hokjes; dat heb je als mens nu eenmaal nodig om informatie te ordenen. Maar rechts/links zijn voor mij te grove hokjes, waar je eik weinig mee kunt.
Dat heb je doorgaans bij mensen met te weinig relativieringsvermogen. Als je een absoluut waardensysteem hebt dan vind je je eigen (radicale) mening geoorloofd, maar een tegenovergestelde mening niet.quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:52 schreef Strolie75 het volgende:
Die verderfelijke Westerse vrijheid van meningsuiting vinden ze toch wel handig. Hoe hypocriet.
Dat komt omdat kneus Wilders negen zetels heeft en deze organisatie geen noemenswaardige invloed heeft.quote:Op donderdag 24 januari 2008 07:50 schreef Ippon het volgende:
[..]
Het gekke in dit land is dat men zich meer druk maakt over de uitspraken van Wilders dan over die van de geheim agenten uit Mekka.
Jij en wat anderen snappen het niet. De bedoeling van de islam is dat overal de islam overheerst en iedereen moslim is. In de ogen van vele moslims die hier wonen, zijn Nederland en Europa entiteiten die op termijn helemaal niet meer zullen bestaan. De wereld wordt 1 grote staat, onder islamitisch bewind.quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:51 schreef jslavenburg het volgende:
Ze moeten nu echt kappen met moslim hier, moslim daar. Als ze een staat willen gaan ze terug waar ze vandaan kwamen, en gaan ze daar een staat maken. En als dat niet lukt, jammer dan!
Omdat hij pleit voor een samenleving waar onze vrijheid niet van toepassing is (tenzij wij ons aansluiten bij zijn club). En omdat hij zo veel mogelijk anderen daar van wil overtuigen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:59 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Eens, maar hoe komt de vrijheid van jou en mij (anderen) in gevaar door de wensen van deze baardmans in een jurk?
Net zoals er politici zijn die mensen de vrijheid willen ontnemen om zich te kleden zoals zij willen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:19 schreef EdvandeBerg het volgende:
Omdat hij pleit voor een samenleving waar onze vrijheid niet van toepassing is (tenzij wij ons aansluiten bij zijn club). En omdat hij zo veel mogelijk anderen daar van wil overtuigen.
Precies. We zijn ook van de Katholieke en Protestants overheersing afgekomen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:24 schreef Ryan3 het volgende:
Hè jongens wat een gezeik toch weer.
Laten we het gewoon een keer proberen; bevalt het niet dan draaien we het weer terug..
Als ik mij niet vergis verbood Jezus zijn volgelingen te strijden?quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als ik mij niet vergis is wijn een metafoor voor bloed in het christendom?
Nou, niet helemaal. Jezus gaf een pacifistisch voorbeeld, Mohammed was een rover en strijder.quote:Precies die redenatie kan je gebruiken voor gewelddadige moslims![]()
Wat mensen zelf zeggen en wat ze weergeven door hun daden is nogal een verschil.quote:Jaja, en Osama Bin Laden is geen echte moslim![]()
Maar als je even van de voornaamste stichters uitgaat van beide religies is er wel een verschil te zien dunkt mij, het voorbeeld, zeg maar, nog afgezien van de geschriften, toch?quote:Dat ligt aan je interpretatie van de desbetreffende religie. Blijkbaar kunnen christenen dat minstens zo goed. Ga eerst eens met gewelddadige christenen praten voordat je je met een andere religie gat bemoeien.
Ik zie geen verschil, zeker niet als ik alle geweld, wreedheden en dogma's bij elkaar optel.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:45 schreef STORMSEEKER het volgende:
[..]
Als ik mij niet vergis verbood Jezus zijn volgelingen te strijden?
[..]
Nou, niet helemaal. Jezus gaf een pacifistisch voorbeeld, Mohammed was een rover en strijder.
Het NT draagt volgelingen op niet te strijden maar de wraak aan God over te laten, de Koran draagt volgelingen op het geloof koste wat het kost uit te breiden desnoods met geweld.
Dat is wel een verschil dunkt mij.
[..]
Wat mensen zelf zeggen en wat ze weergeven door hun daden is nogal een verschil.
[..]
Maar als je even van de voornaamste stichters uitgaat van beide religies is er wel een verschil te zien dunkt mij, het voorbeeld, zeg maar, nog afgezien van de geschriften, toch?
Waarom zou je op Wilders stemmen als de kans 0 is op een moslimstaat? Om een onrealistisch Islamitische heilstaat te bestrijden met onrealistische vrijheidsbeperkingen aan de kant van Wilders?quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:37 schreef HarryP het volgende:
En met 5% moslims in Nederland is de kans dat het gaat gebeuren echt 0.
Misschien toch maar op Wilders stemmen de volgende verkiezingen.
Dan zien we het beiden duidelijk anders.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik zie geen verschil, zeker niet als ik alle geweld, wreedheden en dogma's bij elkaar optel.
Alleen even een iets beter pr-bureau inschakelen, zou ik zeggen, maar dan moet het wel binnen handbereik liggen, gelet op de eigenschap van de westerse mens om licht hysterisch met alle rages mee te gaan.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:58 schreef Triggershot het volgende:
Ik hoop dat ze gelijk krijgen, ik volg nu 2 academische studies en leg een deel van mijn geld weg om hopelijk bij te kunnen dragen aan zo een geweldige zaak, moge Allah onze doel bespoedigen zodat we eindelijk een kalifaat kunnen oprichten in Nederland. Elke moslim verlangt naar zoiets vanaf eerste letter die ze van de Koran hebben gelezen, nu is Wilders een beetje voor oproer aan het zorgen, maar maakt niet uit Allah die rekent wel af met zijn vijanden.
Als moslim moet je nu nog een beetje passief zijn, want we hebben nog geen eigen legermacht in Nederland of een tegenwicht van welke soort dan ook, maar geprezen is Allah, we blijven in aantal groeien en groot kans dat zo rond 2050 één op de 5 mensen moslim is als we zo hopelijk doorgaan.
Over een eeuw hoeven we dat niet eens een leger te hebben, maar wordt het vanzelfsprekend dat we langzamerhand transformeren in een Islamitische staat met niet-moslims als onze geëerde onderdanen, de dhimmi's, ik hoop dat ik later mijn talenten als afgestudeerde student voor een Nederlandse moslimstaat kan verlenen, zodat ook mijn ultieme droom uitkomt, een Islamitische staat in hartje Europa, stel je voor, is het niet jouw ultieme droom en doel?
quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:37 schreef HarryP het volgende:
Als extremistische Moslims zulke opmerkingen maken dan kunnen ze op een gegeven moment een duw terug verwachten.
quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:58 schreef Triggershot het volgende:
Ik hoop dat ze gelijk krijgen, ik volg nu 2 academische studies en leg een deel van mijn geld weg om hopelijk bij te kunnen dragen aan zo een geweldige zaak, moge Allah onze doel bespoedigen zodat we eindelijk een kalifaat kunnen oprichten in Nederland. Elke moslim verlangt naar zoiets vanaf eerste letter die ze van de Koran hebben gelezen, nu is Wilders een beetje voor oproer aan het zorgen, maar maakt niet uit Allah die rekent wel af met zijn vijanden.
Als moslim moet je nu nog een beetje passief zijn, want we hebben nog geen eigen legermacht in Nederland of een tegenwicht van welke soort dan ook, maar geprezen is Allah, we blijven in aantal groeien en groot kans dat zo rond 2050 één op de 5 mensen moslim is als we zo hopelijk doorgaan.
Over een eeuw hoeven we dat niet eens een leger te hebben, maar wordt het vanzelfsprekend dat we langzamerhand transformeren in een Islamitische staat met niet-moslims als onze geëerde onderdanen, de dhimmi's, ik hoop dat ik later mijn talenten als afgestudeerde student voor een Nederlandse moslimstaat kan verlenen, zodat ook mijn ultieme droom uitkomt, een Islamitische staat in hartje Europa, stel je voor, is het niet jouw ultieme droom en doel?
Natuurlijk zeg je dat als christen zijnde. Maar moslims zien de Islam als liefde en vrede. En dingen die mis gaan komen van mensen die foute dingen doen of dingen niet snappen. precies hetzelfde.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:59 schreef STORMSEEKER het volgende:
[..]
Dan zien we het beiden duidelijk anders.
Ik veroordeel absoluut alle wreedheden die valselijk uitgevoerd zijn in naam van God, zogenaamd ''christelijk'' of niet. Maar ik blijf erbij dat als we naar het voorbeeld van de stichters alleen zouden kijken, ik toch liever met Jezus te maken heb dan met Mohammed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |