Tsja, hij deed het inderdaad beduidend beter dan Matondo, die amper een bal geraakt heeft. Toch dient Matondo voorlopig gewoon het vertrouwen te krijgen. Op de lange termij heeft hij immers vermoedelijk toch meer te bieden dan Van Tornhout, die ondanks zijn twee aardige invalbeurten van de laatste week absoluut niet subtopwaardig is.quote:Op zondag 17 februari 2008 16:20 schreef LeonH het volgende:
Dietor!Zou me niks verbazen als ie volgende keer in de basis staat. Hij kwam tenminste wel nog aan de lange ballen.
Matondo heeft idd ook z'n visitekaartje al afgegeven bij VVV uit. Raar en jammer dat ie die lijn nooit uit heeft kunnen bouwen.quote:Op zondag 17 februari 2008 16:26 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Tsja, hij deed het inderdaad beduidend beter dan Matondo, die amper een bal geraakt heeft. Toch dient Matondo voorlopig gewoon het vertrouwen te krijgen. Op de lange termij heeft hij immers vermoedelijk toch meer te bieden dan Van Tornhout, die ondanks zijn twee aardige invalbeurten van de laatste week absoluut niet subtopwaardig is.
Voetballen in de winter en de oefenwedstrijd tegen Roeselare (wat een hoosbuien die dag) hebben het veld volledig verneukt idd.quote:Op maandag 18 februari 2008 14:24 schreef planethugo het volgende:
veld is idd bagger, maar dat is denk ik pure overmacht
Rtl voetbal van zaterdag voor wie het gemist heeft
Hij blijft dus voorlopig langer dan Atteveld? Of heeft die ook voor twee jaar bijgetekend?quote:Op maandag 18 februari 2008 19:54 schreef DarkShine het volgende:
Roda is akkoord met de eisen van Koopman die daardoor dus nog 2 jaar langer blijft als assistent.
Ja dat dacht ik ook en daarom vind ik het vreemd dat Koopman voor twee jaar heeft bijgetekend.quote:Op maandag 18 februari 2008 20:17 schreef DarkShine het volgende:
Atte had volgens mij voor 1 jaar, toch?
Dat is bij Umbro ook al het geval. XXL is in praktijk een M.quote:Op maandag 18 februari 2008 22:32 schreef LeonH het volgende:
Ah, Diadora nieuwe kledingsponsor... Italiaanse maten dus dan kun je je shirtje 5 maten groter bestellen dan je werkelijk hebt...
Nja heb er wel een beetje last van i.v.m. m'n bouw maar niet zo erg dan met italiaanse merken. Zoals ook al in het verleden met Kappa... Het beste zitten nog m'n Nike shirtjes van Man Utd en Nederland.. Jammer dat ze die niet hebben kunnen strikkenquote:Op maandag 18 februari 2008 22:38 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dat is bij Umbro ook al het geval. XXL is in praktijk een M.
Atte heeft dus, naast de optie van één jaar die gelicht is, ook nog één jaar contractverlenging gekregen.quote:Op maandag 18 februari 2008 20:21 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook en daarom vind ik het vreemd dat Koopman voor twee jaar heeft bijgetekend.
Nike heeft Umbro, ik meen vorig jaar, overgenomen.quote:
Roda speelt inderdaad niet iedere wedstrijd grandioos, maar welke club doet dat wel? Ik heb dit seizoen in ieder geval heel wat aardige wedstrijden egzien en zelfs enkele zeer goede, met als absolute uitschieter PSV-uit. Meer mogen we denk ik niet verlangen.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 15:20 schreef ZoneKill het volgende:
maar toch was het spel vaak niet geweldig.
Nee, zeker kan je niet iedere wedstrijd geweldig spelen maar dat bedoel ik ook eigenlijk niet. Ik bedoel meer dat je een bepaald spel idee moet hebben en dat steeds proberen ui te voeren, dit mis ik eigenlijk bij Roda. Maar begrijp me niet verkeerd als 'we' europeesvoetbal halen met bagger spel zal me dat op dat moment niet uitmaken. Maar ik ben nederlander en wil ook goed voetbal zien.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 16:40 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Roda speelt inderdaad niet iedere wedstrijd grandioos, maar welke club doet dat wel? Ik heb dit seizoen in ieder geval heel wat aardige wedstrijden egzien en zelfs enkele zeer goede, met als absolute uitschieter PSV-uit. Meer mogen we denk ik niet verlangen.
Op die paar wedstrijden na de winterstop na ben ik tevreden over Roda en een groot gedeelte van de speelwijze. Ze spelen tenminste weer lekker wat aanvallender dan onder Stevens.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 23:03 schreef ZoneKill het volgende:
[..]
En idd ben ik bang dat we van dit Roda niet meer mogen/kunnen verwachten.
yup, daarna hebben we geen europees meer gehaald, na sef kwam van dijk en Leekens (en milan)quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:01 schreef LeonH het volgende:
[..]
(eigenlijk was het toch allemaal begonnen nadat Vergoossen weg ging of niet?)
En Vloetquote:Op woensdag 20 februari 2008 13:07 schreef planethugo het volgende:
[..]
yup, daarna hebben we geen europees meer gehaald, na sef kwam van dijk en Leekens (en milan)
hij is niet de beste trainer maar als je achteraf kijkt heeft ie ook niet echt gefaald. Die goal van nec in de 93ste minuut op de laatste speeldagquote:
Ik weet nog dat we met de bus onderweg naar San Siro door een Interwijk kwamen. Die hele wijk stond met vlaggen en sjaals op de straat om ons succes te wensen...quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:14 schreef Timmie1983 het volgende:
Ah, de thuiswedstrijd tegen AC Milan...stadion bomvol. Weet nog dat er klein groep Inter-fans op West stonden om de spelers van AC uit te schelden, in het Italiaans uiteraard. Rare jongens, die Milanezen.
Als je dan toch een lijstje maakt. Is het bij mij deze volgorde.quote:Op woensdag 20 februari 2008 14:43 schreef DarkShine het volgende:
Waar ik moe van word is dat er nu nog mensen zijn die ik zaterdag over Atte hoorde zeiken.
Dezelfde mensen zeikten over:Vergoossen; van Dijk; Leekens; Vloet; Stevens.
Dat die lui zich toch een leven zoeken!
Daarmee onderschat je Leekens denk ik, want dat is een verdomd goede trainer. Hij kwam in een uiterst moeilijke situatie binnen, maar hield Roda toch vrij eenvoudig in de eredivisie en Europees gezien heeft hij het fantastisch gedaan. Ik vond het destijds dan ook erg jammer dat hij wegging..quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:53 schreef ZoneKill het volgende:
[..]
Als je dan toch een lijstje maakt. Is het bij mij deze volgorde.Stevens. Vergoossen; Atteveld. Vloet; van Dijk; Leekens;
Volgende week is Yulu geschorst. Ondanks dat die amper speelt heeft die toch al 5 kaarten gepakt.quote:Op zondag 24 februari 2008 09:51 schreef Professional het volgende:
Op Rodajcfans staat weer uitvoerig beschreven dat Yulu weer dramatisch speelde.
Persoonlijk vind ik dat het krediet nu wel erg begint op te raken, maar wie moeten we dan in de spits zetten?
We zullen wel moeten tegen AZ, hebben we nog andere spitsen over?quote:Hele wedstrijd spelen met Dieter heeft ook weinig nut. Inzet heeft die misschien wel, maar voor de rest is die heel heel erg beperkt.
Toen de commentator dat zei geloofde ik het niet en heb ik het opgezocht in VI, maar het bleek echt waar te zijn. Best bizar voor iemand die amper gespeeld heeft en nota bene een spits isquote:Op zondag 24 februari 2008 09:55 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Volgende week is Yulu geschorst. Ondanks dat die amper speelt heeft die toch al 5 kaarten gepakt.
Je zou bijna zeggen dat die 1:1 loopt qua kaartenquote:Op zondag 24 februari 2008 11:47 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Toen de commentator dat zei geloofde ik het niet en heb ik het opgezocht in VI, maar het bleek echt waar te zijn. Best bizar voor iemand die amper gespeeld heeft en nota bene een spits is.
Misschien moeten we hem eens als voorstopper proberenquote:Op maandag 25 februari 2008 09:58 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Je zou bijna zeggen dat die 1:1 loopt qua kaarten
Nu nog qua goals!
Kun je nagaan, hoezo lekker in je vel zitten!? Allemaal gevolg van.quote:Op zondag 24 februari 2008 09:55 schreef DarkShine het volgende:
[..]
[quote]
Volgende week is Yulu geschorst. Ondanks dat die amper speelt heeft die toch al 5 kaarten gepakt.
[..]
Zoals ik al had gepost, armoede kwa spitsen op het moment. Tornhout zal wel spelen al kun je een beetje gaan puzzelen en eventueel Tioté of Jansen in de 'spits' laten opduiken.quote:[
We zullen wel moeten tegen AZ, hebben we nog andere spitsen over?
je bent niet de enige, wisselvalligheid troef dus kan alle kanten op gaan, heb er eerlijk gezegd niet zo een geweldig gevoel over...quote:Op maandag 25 februari 2008 14:12 schreef jorienvdherik het volgende:
Zeer benieuwd naar roda voor de beker
De drang om je te graag / koste wat het kost te willen bewijzen kan ook...quote:Op maandag 25 februari 2008 14:10 schreef ZoneKill het volgende:
[..]
Kun je nagaan, hoezo lekker in je vel zitten!? Allemaal gevolg van.
Begin van het seizoen was onze volledige voorhoede geblesseerd. Nu hebben we tenminste nog iets fits over.quote:[..]
Zoals ik al had gepost, armoede kwa spitsen op het moment. Tornhout zal wel spelen al kun je een beetje gaan puzzelen en eventueel Tioté of Jansen in de 'spits' laten opduiken.
Dit is uiteraard behoorlijk defensief countervoetbal en dat zal atte thuis niet gaan spelen denk ik, al ligt dit Roda naar mijn idee beter. Je geeft zo ook veel balbezit aan az.
Heeft er nog iemand een griepprik voor Marcel?quote:Voor Jamaïque Vandamme komt deze wedstrijd nog iets te vroeg. Verder zijn de bekende blessuregevallen Lachambre, Oper en Cissé er niet bij. Achter de naam van Marcel Meeuwis staat een groot vraagteken. De aanvoerder heeft de griep.
quote:Kleintjes in de beker? Oppassen Roda!
Met twee ‘dennenappels’ in de prijzenkast is Roda JC een heuse Cupfighter.
Vanavond mag FC Dordrecht de weg naar opnieuw een bekerfinale niet frustreren. Maar júist tegen de kleintjes liep Roda een paar keer fors tegen de lamp.
Onder het motto: ‘een gewaarschuwd Roda telt voor twee’, een kleine hink-stapsprong door het bekerverleden.
BEKERSOF IN OSS
Sommige nederlagen verdwijnen voorgoed in het lange termijn geheugen. Want welke Roda- fan herinnert zich nog de bekersof in Oss? Op 28 oktober 1992 maakt het Roda van coach Adrie Koster zich op voor een makkelijk avondje.
Want dat de nummer vijftien van de eerste divisie (begroting van 1,3 miljoen gulden!) het eredivisionist Roda JC die avond lastig kan maken gelooft niemand.
Als na negentig minuten de kruitdampen zijn opgetrokken staat er echter doodleuk 5-1 op het scorebord. Voor TOP Oss welteverstaan.
Ene Robert van der Weert heeft de avond van zijn leven en scoort twee keer. Ger Senden kan hem alleen ten koste van een rode kaart afstoppen. TOPcoach Piet Schrijvers heeft na afloop eindelijk reden voor zijn gebruikelijke bluf. „Als we sneller 3-1 hadden gemaakt, was de afgang van Roda veel groter geweest.”
Zijn collega Adrie Koster stamelt verslagen „er stond geen ploeg.”
De enige die voor Roda die avond iets goed deed was ene Sergei Pogodin, de Rus schoot de 1-1 in de kruising. Zo ongeveer de enige bal die hij in dienst van Roda lekker raakte.
DE WRAAK VAN KOSTER
Een jaar later, 10 november 1993, is Adrie Koster bij Roda vervangen ten faveure van Huub Stevens.
De sympathieke Zeeuw is trainer van Helmond Sport geworden en laat dat nu net de tegenstander van Roda zijn in het bekertoernooi.
De voortekenen zijn niet gunstig voor Koster, zijn ploeg heeft in de competitie al 451 minuten niet gescoord.
U raadt het al, deze bekerwedstrijd wordt de ban gebroken.
Het is spits Bert Schippers die in de eerste minuut profiteert van een uitglijder van David Nascimento. Barry van Galen krijgt in de laatste minuut nog rood na een weinig vleiende opmerking aan het adres van arbiter Jol. Huub Stevens is witheet. „Toen ik maandag de namen van de spelers van Helmond Sport op het bord zette, werden er flauwe grapjes gemaakt. Toen wist ik al dat het een heel lastig avondje zou gaan worden.”
Na de strafmaatregelen van Huub werden er die week door de Roda-spelers opvallend weinig flauwe grappen gemaakt.
ARIE EIKELENBOOM
Arie Eikelenboom heette die.
Na 25 september 2003 wereldberoemd in Breda en omstreken.
Goed voor het winnende doelpunt en voor een heus trauma bij Roda JC dat seizoen. Bezorgde zichzelf een plekje in de clubgeschiedenis van de voormalige profclub De Baronie.
Zijn hobbelend schot leek houdbaar, maar op het door een mobiele installatie verlichte maar toch in schemer gehulde veld moest Roda-doelman Kujovic zich gewonnen geven. Na afloop stond Roda-coach Wiljan Vloet minutenlang radeloos starend naast de kleedkamerdeur.
Totaal gebroken. „Dit is onacceptabel.
Ik weet nog niet wat ik hiermee moet, maar het is duidelijk dat Roda JC zich niet op een dergelijke wijze mag blameren.”
De volgende morgen rinkelde op de redactie al vroeg de telefoon.
Moeder Eikelenboom aan de lijn. Apetrots natuurlijk. Of wij de krant met het wedstrijdverslag naar Breda wilden sturen.
Voor haar plakboek. Want de een zijn trauma is de ander zijn gloriedag.
SPELERSREBELLIE
Een seizoen later blijken de spelers weinig geleerd te hebben van het Eikelenboom-trauma.
Aan de Vetkampstraat gaat het op 9 november 2004 tegen eerstedivisionist Go Ahead Eagles weer mis: 2-0, doelpunten Niels Kokmeijer en Ignacio Tuhuteru.
Vooraf zei Wiljan Vloet nog gekscherend.
,,Als we verliezen kan ik mijn koffers gaan pakken.”
In de Deventer vrieskou kon de Roda JC-trainer niet meer lachen om zijn eigen grapje. „Normaal houd ik mijn kritiek buiten de pers, maar deze keer niet. Als je zo voetbalt, laat je Roda, mij en de supporters in de steek”, sprak een geëmotioneerde Vloet. De bekernederlaag kreeg nog een flink staartje toen de spelersgroep weigerde de portemonnee te trekken om de naar Deventer meegereisde supporters schadeloos te stellen.
Iets waar Wiljan Vloet op stond. „ Als we winnen, is dat te danken aan iedereen, tot het keukenpersoneel aan toe, nu we verliezen zijn zeventien spelers de lul”, verzuchtte routinier Ger Senden. Het gaf aan dat de chemie tussen coach en spelers danig bekoeld was.
Na de bekernederlaag tegen Go Ahead Eagles (in 2004) moesten de Roda-spelers opdraven bij een speciaal ingelaste supportersavond. archieffoto Harry Heuts
Bron: LD
Toen was ik op AA Gent - KV Mechelen...quote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:26 schreef TheGHunter het volgende:
Ik ben blij met een gestolen 0-1, ik kan me RKC van vorig seizoen ook nog goed voor de geest halen
Kaartje gefixed!!quote:Op dinsdag 26 februari 2008 08:59 schreef DarkShine het volgende:
Ik ga iig naar Dordt. Zoek nog een kaartje, dus als je iemand weet die niet gaat
gvd daar wilde ik vandaag nu net niet aan denken!quote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:26 schreef TheGHunter het volgende:
Ik ben blij met een gestolen 0-1, ik kan me RKC van vorig seizoen ook nog goed voor de geest halen
Nee je hebt gelijk, ze zijn hard bezig om zichzelf in de problemen te brengen.quote:
Ik vond het hoogtepunt het 'Wat zijn die moffen stil' terwijl het stelletje fascisten nog steeds achter stondquote:Op dinsdag 26 februari 2008 23:12 schreef Schimpie het volgende:
Die idioot die daar met zijn sjaaltje voor het rodavak ging staan was toch het hoogtepunt van de wedstrijd.
Leuk dat je het nog wel even typt.quote:Op woensdag 27 februari 2008 00:19 schreef DRD het volgende:
Krijg "gefeliciteerd" niet uit m'n strot......dus dat zeg ik ook niet. Maar toch, veel plezier verder in deze bekerronde.
Sprechen Sie Deutsch?quote:Op woensdag 27 februari 2008 00:30 schreef Timmie1983 het volgende:
Dat d'r veul krapuul in de Mijnsjtriek ronklupt is bekend, ma wat doa i Dordrecht op de tribune zoat...achterlik krau, soepje, gezuks. Ach ja, Hollensche vusjmoele
Dat is al iets, al zou je best kunnen toegeven dat Dordrecht zelfs voor een redelijk matig spelend Roda een maatje te klein is. Dat is absoluut geen schande, Dordrecht heeft naar z'n mogelijkheden gespeeld, maar dat bleek niet genoeg te zijn, maar dat hoeft niemand zich aan te trekken.quote:Op woensdag 27 februari 2008 00:19 schreef DRD het volgende:
Krijg "gefeliciteerd" niet uit m'n strot......dus dat zeg ik ook niet. Maar toch, veel plezier verder in deze bekerronde.
Ik hoop ook dat Feyenoord uit moet naar een eredivisieclub, zou het mooiste zijn voor een eventuele finale.quote:Op woensdag 27 februari 2008 00:29 schreef ZoneKill het volgende:
Ik hoop dat het thuis tegen feyenoord is in de halve finale. (mocht feyenoord doorkomen natuurlijk.)
Inderdaad, ik heb in 1992 één keer een finale in De Kuip tegen Feyenoord meegemaakt en dat wil ik niet nog een keer. Er zou sowieso een regel moeten komen dat de finale niet in De Kuip gespeeld wordt als Feyenoord meedoet.quote:Op woensdag 27 februari 2008 09:43 schreef Blawh het volgende:
Feli.
[..]
Ik hoop ook dat Feyenoord uit moet naar een eredivisieclub, zou het mooiste zijn voor een eventuele finale.
Welnee. Althans ze speelden naar hun mogelijkheden, maar waren gewoon een maatje te klein.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:03 schreef SCH het volgende:
Jammer voor Dordrecht, vond ze verrassend sterk en ze hadden meer verdiend.
Kom op zeg, Roda had verrassend veel moeite met Dordrecht, het was dat die 3-1 viel maar een 2-2 hing meer in de lucht.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:06 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Welnee. Althans ze speelden naar hun mogelijkheden, maar waren gewoon een maatje te klein.
Niet minder dan de 3-1, maar ook niet meer. Uiteindelijk was het gewoon een vrij eenvoudige overwinning.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom op zeg, Roda had verrassend veel moeite met Dordrecht, het was dat die 3-1 viel maar een 2-2 hing meer in de lucht.
het had gemakkelijk 2-2 kunnen worden en dan had ik het nog moeten zien. Je moet toegeven dat Dordrecht niet onderdeed voor Roda.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:17 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Niet minder dan de 3-1, maar ook niet meer. Uiteindelijk was het gewoon een vrij eenvoudige overwinning.
matondo valt zeker tegen, jammer dat jullie die gekocht hebben. hadden ze beter andersom met lamah kunnen doenquote:Op woensdag 27 februari 2008 10:31 schreef DarkShine het volgende:
Lekker avondje Dordt. Een geflatteerde uitslag, waarbij we zeker in het eerste kwartier 1richtingsvoetbal onze kant op zagen. Leuk dat Dordt de fakkels richting uitvak en grens gooide, weg recette van de wedstrijd
Sfeer in uitvak was dramatisch kut! Flikker toch op met ene HUMBA als het 0-1 staat!
En die Matondo, wat was die hopeloos slecht! Je kunt me niet zeggen dat iemand uit de jeugd het slechter zou doen!
Hulde aan de fan die het veld op kwam, ook hulde dat die over de reclameborden heen klapte met zijn kop vol op een ander reclamebord
en ze proberen je nog een steen mee naar limburg mee te geven...quote:Op woensdag 27 februari 2008 18:16 schreef DarkShine het volgende:
Opzich zijn die Dordtenaren best aardige lui!Ze delen hun vuurwerk met ons en de scheids; Ze verwijderen een wand uit hun tribune ter behoeve van de onderlinge communicatie; Ze geven een integratiecursus voor regio Rijmond (oerwoudgeluiden); Vlak voor tijd komt een persoon je goed thuis wensen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |