quote:Die makelaartjes zitten altijd wel lekker op te scheppen, maar hoe slim zijn ze eigenlijk? In De Nationale IQ Test nemen we de intelligentie van een groep makelaars, voetballers, hoogbegaafde kids, fanfareleden, gehypnotiseerden en bekende Nederlanders onder de loep. Wie oh wie scoort het hoogst? Misschien ben jij het wel? Want natuurlijk doe jij ook mee. Via je digitale televisie bijvoorbeeld! Benieuwd tegen welke bekende Nederlanders jij het op gaat nemen? Check het hier.
De Nationale IQ Test, vandaag om 20.30 uur op 1.
quote:Wat kun je doen om je IQ score te verbeteren?
Bewegen helpt! Zuurstof is goed voor de hersenen en door te bewegen maakt je lichaam direct hersencellen aan. Een goede conditie heeft ook een positief effect. Verder kauwgum: verhoogt de insulineproductie, dat activeert je aandacht en verhoogt je concentratie. Ook goed: een bakkie koffie, dat verhoogt de concentratie. En vergeet vooral niet te ontspannen, want dat gaat het verval van je hersenen tegen.
Je gebruikt maar 10 procent van je hersenen?
Bullshit! We gebruiken alles en sterker nog: je kunt je hersenen trainen en slimmer worden. Je kunt dus leren om je grijze massa beter te gebruiken.
Het geheugen is niet erg betrouwbaar
Jij denkt dat je oude info gewoon weer van de plank kan halen in je koppie? Helaas, zo werkt het niet! Elke keer als je een herinnering ophaalt, verander je er iets aan.
Als je laag scoort wil dat niet zeggen dat je hele leven meteen naar de klote is
Met sociale intelligentie kom je in het leven over het algemeen heel ver. Er is nog hoop voor je!
Jij ontbijt niet?
Doe het dan voor je hersenen! Kinderen die niet ontbijten scoren tot 15 punten lager op een IQ-test. Door goed te ontbijten wordt je geheugen beter, reken je sneller en kun je beter een probleem oplossen. Verder is een koolhydraatrijk dieet en warme melk goed voor opname van een stof in de hersenen waardoor je beter slaapt en je je minder agressief voelt. Als je beter in balans bent, presteer je beter!
Er is een relatie tussen het volume van de hersenschors en de mate waarin je in staat bent om anderen te misleiden
Check dus meteen even de grootte van het hoofd van je lover, dan weet je genoeg!
Er is een verband tussen intelligentie en de kans op een date
als je IQ iets boven het gemiddelde ligt en je gewicht ook, score je eerder een date.
Je kunt je niet concentreren?
Ga maar eens mediteren of bidden dan! Dat verbetert je concentratievermogen en daarmee ook al je andere intellectuele vermogens.
ik vroeg me al af of ik de enige was die ook zo "old school" denkt hahaquote:Op woensdag 23 januari 2008 20:14 schreef alors het volgende:
Leuk. Hebben ze tegenwoordig niet meer van die scoreformulieren? Ik kan niks vinden op de site.
wtf? dat is gewoon de test!quote:Op woensdag 23 januari 2008 20:17 schreef alexs het volgende:
http://download.bnn.nl/bnn/iq2008/style/iqtest.swf
volgens mij staat ie hier
hoe kom je daar bijquote:Op woensdag 23 januari 2008 20:17 schreef alexs het volgende:
http://download.bnn.nl/bnn/iq2008/style/iqtest.swf
volgens mij staat ie hier
quote:Natuurlijk kun je de IQ-test ook online meedoen! Hoe? Stuur een sms met de tekst BNN <spatie> IQ naar 3010 (¤0,50). Je krijgt daarna per sms een link naar de test. Die link kun je op je pc of via internet op je mobiel gebruiken om mee te doen.
Enge vent.quote:
Jeroen Pauw zou het eigenlijk moeten presenteren geloof ik dus misschien dat er op het laatste moment is geswitcht? Komt allemaal een beetje klungelig overquote:Op woensdag 23 januari 2008 20:49 schreef S-Two het volgende:
Wat is die Patrick Lodiers toch ook een kut presentator.
Hij is inderdaad lastiger om hoog te scoren dit jaar.. had 125 (wel twee vragen waar ik net iets te laat had 'oh fuck! neeeee dat was ..' )quote:Op woensdag 23 januari 2008 21:05 schreef Sm0keZ het volgende:
Je kunt hem gewoon via de site doen, kost je niks hoor...
http://download.iqtest.bnn.nl/bnn/iq2008/
Ben er alleen niet slimmer op geworden!
2 jaar terug 142
vorig jaar 132
dit jaar 121
Over een jaar of 13 ben ik dus officieel hersendood
Tja, die 'ooh fuck nee'-vragen had ik ook.. Zelfs 2 of 3 vragen 'te laat' geantwoord.quote:Op woensdag 23 januari 2008 21:13 schreef Sjizzel het volgende:
[..]
Hij is inderdaad lastiger om hoog te scoren dit jaar.. had 125 (wel twee vragen waar ik net iets te laat had 'oh fuck! neeeee dat was ..' )
Ik ook niet, en ik wist hem (40 seconden).quote:Op woensdag 23 januari 2008 21:14 schreef Sm0keZ het volgende:
Allleen dat van die lichtcomputer heb ik niet gezien op de internettest
Ik zette pas net de TV aan.. Ze zijn hier op het werk weer eens vergeten de satellietrekening te betalen, en dacht dus dat er geen tv meer was. Later bleek dat NED1 2 en 3 nog wel te ontvangen warenquote:Op woensdag 23 januari 2008 21:17 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Ik ook niet, en ik wist hem (40 seconden).
Klopt ja... die laatste vraag uit de serie met die puntjes waar je een woord van moest maken klopte volgens mij niet, of ik heb de logica ff gemistquote:Op woensdag 23 januari 2008 21:21 schreef S-Two het volgende:
Volgens mij klopten sommige vragen trouwens ook niet?
Die vond ik juist erg makkelijk. Normaal ben ik ook altijd wel goed in die rijtjes, maar daar had ik nu ook wel een aantal fout in volgens mijquote:Op woensdag 23 januari 2008 21:08 schreef Peter6000 het volgende:
114, valt nog niet eens tegen.
Die van die letterwaardes zag ik gewoon echt niet, allemaal gegokt.
Ben benieuwd wat Jaap heeft (ja, ik volg De Gouden Kooi)
Ik vond deze best moeilijk, in vergelijking met andere tests die ik gedaan heb.quote:Op woensdag 23 januari 2008 21:20 schreef S-Two het volgende:
126, had een stuk lager verwacht, want toch nog wel aardig vragen gegokt. Die namen van op die pasjes begon ik pas veel te laat mee (had de eerste 2 gemist).
Laatste test die ik maakte had ik 137 dacht ik, dus ben dommer geworden.
Die klopte wel (sommige letters stonden er niet bij, beetje naai-actie), maar over die redeneringsvragen, die klopten niet dacht ik.quote:Op woensdag 23 januari 2008 21:22 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Klopt ja... die laatste vraag uit de serie met die puntjes waar je een woord van moest maken klopte volgens mij niet, of ik heb de logica ff gemist
Ja idd, ik zie nu op tv dat met die 4 beelden die je in de goede volgorde moest zetten, daar snapte ik niks vanquote:Op woensdag 23 januari 2008 21:24 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik vond deze best moeilijk, in vergelijking met andere tests die ik gedaan heb.
Trouwens, als je hem parallel aan de tv invult, is hij wel makkelijker. Daar wordt af en toe duidelijk de nadruk gelegd op waar je op moet letten
Dat is dus omdat het een IQ test is. Het was de bedoeling dat je door had dat er maar 1 antwoord mogelijk was, door de overige letters wel goed te bepalenquote:Op woensdag 23 januari 2008 21:25 schreef S-Two het volgende:
[..]
Die klopte wel (sommige letters stonden er niet bij, beetje naai-actie), maar over die redeneringsvragen, die klopten niet dacht ik.
Ja, dat snap ik. Die had ik ook allemaal wel goedquote:Op woensdag 23 januari 2008 21:29 schreef Sjizzel het volgende:
[..]
Dat is dus omdat het een IQ test is. Het was de bedoeling dat je door had dat er maar 1 antwoord mogelijk was, door de overige letters wel goed te bepalen
idemquote:Op woensdag 23 januari 2008 21:24 schreef Lips het volgende:
128 bij die internettest.
Test viel me tegen, ik geloof dat ik er niet helemaal bij was.
Was het nou zo met die vraag van die studentenpassen dat de opdracht was naar de foto's te kijken en dat je toen vragen kreeg over wat er op stond? Ik heb die allemaal moeten gokken, ik had naar die foto's zitten staren
Ik bedacht achteraf dat je daarvoor van de wel matchende puntjes een woord moest maken.quote:Op woensdag 23 januari 2008 21:22 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Klopt ja... die laatste vraag uit de serie met die puntjes waar je een woord van moest maken klopte volgens mij niet, of ik heb de logica ff gemist
http://download.iqtest.bnn.nl/bnn/iq2008/quote:Op woensdag 23 januari 2008 21:38 schreef Aoristus het volgende:
he wat zonde, weer gemist
dan is ie 2e hands, dat telt niet. Ik kijk wel gewoon meequote:Op woensdag 23 januari 2008 21:38 schreef Sjizzel het volgende:
[..]
http://download.iqtest.bnn.nl/bnn/iq2008/
quote:Op woensdag 23 januari 2008 21:42 schreef Aoristus het volgende:
[..]
dan is ie 2e hands, dat telt niet. Ik kijk wel gewoon mee
Inderdaad, en die andere over honden en teckels klopte volgens mij ook niet.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:05 schreef Tweek het volgende:
Alle knappe mannen zijn lief
Alle knappe mannen hebben een auto
En dan was het goede antwoord alle mannen zonder auto zijn niet knap?
Of was het alleen knappe mannen hebben een auto, want anders klopt het antwoord niet toch?
Klopt ook niet inderdaad want er werd daar niks gezegd over andere honden, dus een andere hond kan ook bruin zijn en is dus niet automatisch een tekkel.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:12 schreef S-Two het volgende:
[..]
Inderdaad, en die andere over honden en teckels klopte volgens mij ook niet.
quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:18 schreef Nappeklapperapper het volgende:
"Kijk mij eens stoer doen met m'n score, ik ben beter dan jullie"
Ik loop hem nu nog even door op internet, dan zal ik even precies kijken wat er staat.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:19 schreef Tweek het volgende:
[..]
Klopt ook niet inderdaad want er werd daar niks gezegd over andere honden, dus een andere hond kan ook bruin zijn en is dus niet automatisch een tekkel.
quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:18 schreef Nappeklapperapper het volgende:
Ik roep maar een getal want niemand kan het toch controleren:
131
LOLquote:Op woensdag 23 januari 2008 22:18 schreef Nappeklapperapper het volgende:
131
en al die mensen die vragen hebben gemist, zich niet geconcentreerd voelden:
(psst, ik ben beter dan jullie!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
)
130 terwijl ik spruitjes aan het schoonmaken was...quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:18 schreef Nappeklapperapper het volgende:
131
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
)
je hebt je antwoorden gewoon ook onthoudenquote:Op woensdag 23 januari 2008 22:25 schreef Sjeen het volgende:
[..]
130 terwijl ik spruitjes aan het schoonmaken was...
Je valt door de mand jongen, in de groep onder 35 (waar jij in zit neem ik aan, omdat je studeert aan de rug) komt 131 niet voorquote:Op woensdag 23 januari 2008 22:18 schreef Nappeklapperapper het volgende:
131
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
)
Alles wat niet bruin is, is geen tekkel is het goede antwoord.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:19 schreef S-Two het volgende:
[..]
Ik loop hem nu nog even door op internet, dan zal ik even precies kijken wat er staat.
Misschien deden er wat mensen mee zonder handen, en konden zodoende ook de knopjes niet indrukken?quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:26 schreef S-Two het volgende:
links en rechtshandig allebei gemiddeld 114, maar het totale gemiddelde was 112?
que
Dat zei ik ook al ja, wat een grappenmakerquote:Op woensdag 23 januari 2008 22:27 schreef Sjizzel het volgende:
[..]
Je valt door de mand jongen, in de groep onder 35 (waar jij in zit neem ik aan, omdat je studeert aan de rug) komt 131 niet voor
alleen 130 of 132.. zoals net op de tabel op tv te zien was
Het is net als met die rapportcijfervraagquote:Op woensdag 23 januari 2008 22:26 schreef S-Two het volgende:
links en rechtshandig allebei gemiddeld 114, maar het totale gemiddelde was 112?
que
de echt domme mensen wisten niet wat ze moesten antwoorden op de vraag of ze links- of rechtshandig warenquote:Op woensdag 23 januari 2008 22:26 schreef S-Two het volgende:
que
Ik bekend... heb 'm net even online gemaaktquote:Op woensdag 23 januari 2008 22:26 schreef Aoristus het volgende:
[..]
je hebt je antwoorden gewoon ook onthouden
quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:27 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Dat zei ik ook al ja, wat een grappenmaker
Ik had 126 en die stond er dacht ik ook niet bij, maar via internet kreeg ik dat wel.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:27 schreef Sjizzel het volgende:
[..]
Je valt door de mand jongen, in de groep onder 35 (waar jij in zit neem ik aan, omdat je studeert aan de rug) komt 131 niet voor
alleen 130 of 132.. zoals net op de tabel op tv te zien was
A, B en C niet nee... D wel.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:29 schreef S-Two het volgende:
Alle knappe mannen zijn lief.
Alle knappe mannen hebben een auto.
A) Alle mannen zijn knap.
B) Alle mannen met een auto zijn knap
C) Alle lieve mannen hebben een auto
D) Mannen zonder auto zijn niet knap
Dit klopt toch gewoon niet
En de vraag is:quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:27 schreef Tweek het volgende:
[..]
Alles wat niet bruin is, is geen tekkel is het goede antwoord.
136quote:Op woensdag 23 januari 2008 21:37 schreef Sjizzel het volgende:
ben benieuwd wat diederik scoort
Waarom zou A niet kunnen dan?quote:
Als ik 114 had gezegd had niemand gereageerd, maar omdat er dan iets hogers uitkomt dan gemiddeld gaat iedereen ineens beweren dat het niet waar is? Communistisch gedrag, nee, iemand op fok kán dat helemaal niet hebben, dat moet wel verzonnen zijn! Laten we hem niet geloven! Maar ja, waarom zou ik hier nog verder op ingaan.quote:
Vond het ook best meevallen. Paar keer dat ik er niet helemaal bij was, net te laat was of het net niet doorhad, maar dat is juist logisch bij een iq-test.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:36 schreef Miss_S het volgende:
130 hier, zulke moeilijke vragen waren het nu toch ook weer niet?
Heb deze vraag niet gezien, maar is toch gewoon C ?quote:
was wel D.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:40 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
Heb deze vraag niet gezien, maar is toch gewoon C ?
Die teckel vraag klopte in ieder geval wel gewoon.
Nee het is D.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:40 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
Heb deze vraag niet gezien, maar is toch gewoon C ?
Die teckel vraag klopte in ieder geval wel gewoon.
Nee, daarom hecht ik er ook geen waarde aan... Leuk programma hoor, daar niet van.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:36 schreef Miss_S het volgende:
130 hier, zulke moeilijke vragen waren het nu toch ook weer niet?
Weet je hoe dat komt jongen? Omdat de wat minder slimme mensen niet mee willen doen, omdat ze toch wel weten dat ze niet zo hoog scoren. Klinkt misschien hard, maar het is wel zo. (al denk ik dat 100 als gemiddelde ook wel ietwat laag is).quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:41 schreef Intrepidity het volgende:
Wat een foute test.. het IQ is een normaalverdeling met een gemiddelde van 100... waarom het landelijk gemiddelde dan 113 is snappen ze zelf volgensmij ook niet..
Goed bezig.. zeker omdat 142 het maximum is voor mensen onder de 35 en 145 verder niet in de scoretabel voorkomtquote:Op woensdag 23 januari 2008 22:40 schreef Shakkara het volgende:
Ik had 145 op de online test.
Valsspelers, ik kreeg aftrek vanwege m'n leeftijd! Anders was het hoger geweest!
Ik scrabble niet vaak en ik game ook niet, maar ik had wel al die vragen goed.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:35 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Mja, als je niet vaak scrabblet dan heb je een nadeel (ik heb alleen scrabble met getallen gedaan vroegah), als je niet vaak computerspelletjes speelt dan heb je een nadeel, als je het trucje van 'de lijnen zijn even lang' kent, heb je een voordeel... En op internet zie je áltijd de plattegrondjes direct na Doom, op tv was er een keer dat er een paar andere shots tussen zaten. Tja
Het gemiddelde wordt per definitie op 100 gesteld.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:43 schreef S-Two het volgende:
[..]
(al denk ik dat 100 als gemiddelde ook wel ietwat laag is).
"Minder slimme" mensen zijn over het algemeen minder geïnteresseerd in IQ-testen. Ik denk niet dat het veel met bangheid te maken heeft.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:43 schreef S-Two het volgende:
[..]
Weet je hoe dat komt jongen? Omdat de wat minder slimme mensen niet mee willen doen, omdat ze toch wel weten dat ze niet zo hoog scoren. Klinkt misschien hard, maar het is wel zo. (al denk ik dat 100 als gemiddelde ook wel ietwat laag is).
Op het internet is het mijns inziens nóg een tikje moeilijker aangezien je veel minder uitleg en dus minder tijd krijgt.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:49 schreef scanman01 het volgende:
In die zaal tijdens zo'n live uitzending is het gewoon een flink stuk moeilijker denk ik. Dat zag je dus ook aan de veel lagere score van de gehypnotiseerden. Thuis op de bank hadden de meesten vast een punt of 10 hoger gescoord.
Whaha wat een giller idd, minder slim geworden door de hypnose.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:46 schreef Jovatov het volgende:
Uiteindelijk hadden die hypno's een lagere score dan die middag, en trouwens, degene die gewonnen had uit de hypno's had 135 en diederik samson had 136 dus was diederik niet alleen winnaar bij de bn-ers maar van de hele zaal
En daarbij kon je aan Patricks aanwijzingen precies horen wat de volgorde was zonder zelfs maar naar de foto's te kijken, erg knullig gedaan.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:53 schreef Jovatov het volgende:
Bij de vragen van het in volgorde zetten bijvoorbeeld kregen de tv-kijkers eerst alle foto's kort te zien, op het internet ging de tijd meteen lopen.
Dat ze minder scoren komt natuurlijk door de stress van een live tv-uitzending.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:57 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Whaha wat een giller idd, minder slim geworden door de hypnose.
En daarna zingen "Rosti bedankt!"
Die stress was er toch juist uitgehypnotiseerd?quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:59 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dat ze minder scoren komt natuurlijk door de stress van een live tv-uitzending.
Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:56 schreef SigmundFreud het volgende:
Nogmaals (ik heb deze vraag niet op TV gezien)
Alle knappe mannen zijn lief.
Alle knappe mannen hebben een auto.
A) Alle mannen zijn knap.
B) Alle mannen met een auto zijn knap
C) Alle lieve mannen hebben een auto
D) Mannen zonder auto zijn niet knap
Ik weet iets van formele logica, hier is sprake van modus tollens (http://en.wikipedia.org/wiki/Modus_tollens). Als je uitgaat van alleen de tweede zin (de eerste doet er niet toe) dan is dat:
p -> q : knappe man -> auto
niet q: geen auto
Conclusie: geen knappe man.
Verwar formele logica niet met of het logisch klinkt of ergens op slaat, formeel klopt antwoord D.
Najah bangheid, ze hebben er inderdaad minder interesse in, dat is wel beter verwoord jaquote:Op woensdag 23 januari 2008 22:53 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
"Minder slimme" mensen zijn over het algemeen minder geïnteresseerd in IQ-testen. Ik denk niet dat het veel met bangheid te maken heeft.
Ik heb al een klachtmail gestuurd naar de publieke omroep. Smakeloos hoor...quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:36 schreef Sjizzel het volgende:
dat tv-spotje van TBS de film zal ook wel niet in goede aarde vallen bij iedereen..
Ik moest ook wel even lachen toen ik Wolf zag jaquote:Op woensdag 23 januari 2008 23:02 schreef Bieflap het volgende:
Ik lachde me rot bij wolfenstein, en hoopte van harte dat de nazi's in beeld zouden komen :p
En als klap op de vuurpaal had de gentleman himself ook wel even langs mogen komen
[ afbeelding ]
Wat een superfout spel was dat zeg.
Ik had dit jaar trouwens 123
Ik heb hem op internet gedaan, wat voor filmpje was het dan?quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:18 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb al een klachtmail gestuurd naar de publieke omroep. Smakeloos hoor...
Die was iets te realistisch, hoewel ik Theo meteen herkende. En als het dan over 'Theo M.' gaat dan is dat dus humor met een grote K.quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:18 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb al een klachtmail gestuurd naar de publieke omroep. Smakeloos hoor...
prestatiedrang.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:59 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dat ze minder scoren komt natuurlijk door de stress van een live tv-uitzending.
Bepaalde gevoelige mensen kunnen (als hij het antwoord weet) aan zijn stem horen welk antwoord goed is. Kan invloed hebben op de uitslag.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:57 schreef SigmundFreud het volgende:
[..]
En daarbij kon je aan Patricks aanwijzingen precies horen wat de volgorde was zonder zelfs maar naar de foto's te kijken, erg knullig gedaan.
quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:43 schreef Sjizzel het volgende:
[..]
Goed bezig.. zeker omdat 142 het maximum is voor mensen onder de 35 en 145 verder niet in de scoretabel voorkomt
keer 2 plus 1quote:Op donderdag 24 januari 2008 15:24 schreef Vandaag... het volgende:
heb hem net gedaan maar 1 vraag kwam ik niet uit. Ben erg slecht in getallenrijtjes. Kan iemand hem uileggen?
vul het lege veld in:
5-11-23-....-95
antwoorden:
a. 33
b. 47
c. 51
d. 56
Bij de BNN tests kom ik ook altijd rond de 130 - 135 uit, dat ligt gewoon aan de test, die veel te simpel is.quote:Op donderdag 24 januari 2008 15:35 schreef Intrepidity het volgende:
Ik vind deze test een klein beetje onrealistisch..
Ik kreeg 139.. wil niet ontkennen dat ik redelijk pienter ben, maar 139 is wel erg overdreven, das hoogbegaafd ofzo ..
Ik persoonlijk dacht eerst aan 5+6 = 11 +12 = 23 +18 = 41 enz. maar dat kon niet want 41 stond er niet bij.quote:Op donderdag 24 januari 2008 15:24 schreef Vandaag... het volgende:
heb hem net gedaan maar 1 vraag kwam ik niet uit. Ben erg slecht in getallenrijtjes. Kan iemand hem uileggen?
vul het lege veld in:
5-11-23-....-95
antwoorden:
a. 33
b. 47
c. 51
d. 56
Thnx! Simpel eigenlijk als je het zo ziet staanquote:Op donderdag 24 januari 2008 15:31 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
keer 2 plus 1
23 * 2 = 46 +1 = 47. Antwoord B dus.
159 danquote:Op donderdag 24 januari 2008 15:23 schreef arneaux het volgende:
O hier is topic waarin iedereen x+20 doet, waarbij x=iq.
Dat deed ik ookquote:Op donderdag 24 januari 2008 15:51 schreef Intrepidity het volgende:
En ik bekeek gewoon de 'afstand' tussen de getallen en concludeerde dat 47 het best in het midden paste..
De berekening is volgensmij niet eens echt boeiend, zolang je het verband maar herkent
Ik berekende hem anders dan in de zaal.quote:Op donderdag 24 januari 2008 15:24 schreef Vandaag... het volgende:
vul het lege veld in:
5-11-23-....-95
antwoorden:
a. 33
b. 47
c. 51
d. 56
Zo deed ik het ook.quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:38 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik berekende hem anders dan in de zaal.
Tel bij eerste getal 6 op. Bij tweede getal het dubbele daarvan (12 dus)... bij derde getal daarvan weer het dubbele (24 dus) en bij vierde getal het dubbele van 24 er bij optellen (48 dus).
Ik deed gewoon maal 2 plus 1quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:38 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik berekende hem anders dan in de zaal.
Tel bij eerste getal 6 op. Bij tweede getal het dubbele daarvan (12 dus)... bij derde getal daarvan weer het dubbele (24 dus) en bij vierde getal het dubbele van 24 er bij optellen (48 dus).
Nee, ze waren wel allemaal even groot. Ik vind dit soort vragen niet thuishoren in een IQ-test: deze gezichtsbedrogdingen zijn 'weet-dingetjes', je hebt het toevallig al eens gezien of juist niet... Ik vond de middelste er groter uitzien, maar ze waren toch echt allemaal even groot.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 19:57 schreef Amokzaaier het volgende:
137,
1 vraag klopte niet volgens mij. Vraag 47 ( van tv) je zag allemaal cirkels gedeeltelijk. En ik dacht echt dat de onderste een grotere cirkel zou zijn ( weet ik zelfs zeker).
Jij had zeker een Jody Bernalscore?quote:Op zondag 27 januari 2008 18:30 schreef Amokzaaier het volgende:
de vraag was toch: welk lijntje hoort bij de grootste cirkel? vervolgens verschillende lijntjes met verschillende 'hoeken'. En die animatie die ze bij het antwoord lieten zien, sloeg echt nergens op.
Als je de antwoorden las kon er maar één antwoork goed zijn. Dát heeft wel met intelligentie te maken...quote:Op zaterdag 26 januari 2008 22:54 schreef SigmundFreud het volgende:
De Ponzo-illusie (die lijntjes) gebruiken als 'IQ-test'-vraag sloeg echt nergens op. Dat heeft niets met intelligentie te maken maar met algemene waarneming. Dat entertainment voor inhoud gaat, okee, maar houd in ieder geval nog een beetje de schijn op.
Inderdaadquote:Op maandag 28 januari 2008 11:28 schreef WebForce het volgende:
[..]
Als je de antwoorden las kon er maar één antwoork goed zijn. Dát heeft wel met intelligentie te maken...
137.. maar ik was al redelijk aangeschoten bij het nakijken. Ik zou de vraag gewoon eens terug willen zien, heb het niet meer zo helder voor ogen, was wel overtuigd van mijn gelijk.quote:
Fijn dat je het ons vertelt!!!!1!1111111quote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:42 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Ik had 130 , sorry dat 't een beetje laat is maar ik was gebanned
quote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:44 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Fijn dat je het ons vertelt!!!!1!1111111
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |