abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56549004
Lekker voor ze.
Secrets never die. Only people.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 22:22:22 #52
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_56550628
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 20:50 schreef PizzaSalami het volgende:
Lekker voor ze.
Ook dat natuurlijk.
><(({°>
pi_56551135
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 10:07 schreef DutchGooner het volgende:
Dit zou de nieuwe stand als we de punten die de clubs tegen Den Haag gehaald hebben er van af zijn.
Woei, 2 plekken stijgen.

Failliet verklaren die handel. .
Hoi.
pi_56551206
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 01:11 schreef rubbereend het volgende:
met dat geld heb je het levensvatbaar, maar je zou met zo'n stadion, wil je het rendabel maken naar de eredivisie moeten..... dus tel er maar flink geld bij op wat erin gestoken moet worden
Dat kutstadion is niet eens normaal te bereiken met het openbaar vervoer Ik had gedacht dat die randstadrail daar wel vlakbij zou stoppen, maar vlakbij betekent hier 20 minuten lopen. Half over fietspaden. Locatie op zich maakt niet veel uit -al is de omgeving natuurlijk bagger op zo'n industrieterrein- maar de bereikbaarheid is BELACHELIJK. Bij het zuiderparkstadion liepen er 2 tramlijnen direct langs het park. Vijf minuten lopen naar het stadion. Daar is dus totaal niet over nagedacht.

Maar verder wordt er ook totaal geen reclame gemaakt voor de club. Je ziet nergens in de stad affiches voor wedstrijden. Mensen worden niet uitgenodigd naar dat nieuwe stadion waar waarschijnlijk de helft van de bevolking nog niet eens van heeft gehoord. Er zijn geen speciale acties, met bijvoorbeeld korting op kaartjes... Helemaal niks! Terwijl reclame juist nu nodig is. Zeker als je zo belabberd speelt en op dit moment op de laatste plaats staat die recht geeft op het spelen van play-offs.

Totale debielen dus bij die club.
pi_56553211
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 22:49 schreef Bonjasky82 het volgende:

[..]

Dat kutstadion is niet eens normaal te bereiken met het openbaar vervoer Ik had gedacht dat die randstadrail daar wel vlakbij zou stoppen, maar vlakbij betekent hier 20 minuten lopen. Half over fietspaden. Locatie op zich maakt niet veel uit -al is de omgeving natuurlijk bagger op zo'n industrieterrein- maar de bereikbaarheid is BELACHELIJK. Bij het zuiderparkstadion liepen er 2 tramlijnen direct langs het park. Vijf minuten lopen naar het stadion. Daar is dus totaal niet over nagedacht.

Maar verder wordt er ook totaal geen reclame gemaakt voor de club. Je ziet nergens in de stad affiches voor wedstrijden. Mensen worden niet uitgenodigd naar dat nieuwe stadion waar waarschijnlijk de helft van de bevolking nog niet eens van heeft gehoord. Er zijn geen speciale acties, met bijvoorbeeld korting op kaartjes... Helemaal niks! Terwijl reclame juist nu nodig is. Zeker als je zo belabberd speelt en op dit moment op de laatste plaats staat die recht geeft op het spelen van play-offs.

Totale debielen dus bij die club.
Klopt helemaal. Dit zie ik echt bij 9 van de 10 betaalde clubs gebeuren. Marketing en dergelijke is gewoon klote, en gaat helemaal nergens over.
Zal het wel zeer jammer vinden wanneer de stekker er definitief uit zal gaan, maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet.
pi_56553506
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 00:37 schreef Wopper1 het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Dit zie ik echt bij 9 van de 10 betaalde clubs gebeuren. Marketing en dergelijke is gewoon klote, en gaat helemaal nergens over.
Zal het wel zeer jammer vinden wanneer de stekker er definitief uit zal gaan, maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet.
Ik weet niet waarom je dit zo snel bij andere clubs ziet gebeuren, want zo'n extreem voorbeeld heb ik nog nooit meegemaakt. M.a.w. bij een aantal clubs kan het beleid (buiten het sportieve) beter, maar is het bij lange na niet zo slecht als bij ADO.

En dan heb ik het trouwens niet eens over de ticketprijzen gehad; Bij Fortuna Sittard kun je bijvoorbeeld gewoon een kaartje kopen voor 10 euro en dan zit je aan een lange zijde van het veld. Bij ADO betaal je voor zo'n plaats 19 euro, en de prijzen zijn verhoogd sinds vorig (eredivisie-) seizoen, want FC Zwolle is natuurlijk veel aantrekkelijker dan FC Twente...

Fortuna Sittard maakt ook gewoon reclame op L1 (Limburg TV). Dat is tenminste iets. ADO doet dat niet eens. Het enige medium dat iets meldt (voor zover ik weet) is de Posthoorn, huis-aan-huisblad.
pi_56554863
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 20:50 schreef PizzaSalami het volgende:
Lekker voor ze.
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  woensdag 6 februari 2008 @ 09:12:39 #58
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_56555669
Wij zoeken ook nog een nieuw stadion
Moeten ze het wel naar Almelo brengen trouwens.
ADO
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_56556524
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 01:05 schreef Bonjasky82 het volgende:

[..]

Ik weet niet waarom je dit zo snel bij andere clubs ziet gebeuren, want zo'n extreem voorbeeld heb ik nog nooit meegemaakt. M.a.w. bij een aantal clubs kan het beleid (buiten het sportieve) beter, maar is het bij lange na niet zo slecht als bij ADO.

En dan heb ik het trouwens niet eens over de ticketprijzen gehad; Bij Fortuna Sittard kun je bijvoorbeeld gewoon een kaartje kopen voor 10 euro en dan zit je aan een lange zijde van het veld. Bij ADO betaal je voor zo'n plaats 19 euro, en de prijzen zijn verhoogd sinds vorig (eredivisie-) seizoen, want FC Zwolle is natuurlijk veel aantrekkelijker dan FC Twente...

Fortuna Sittard maakt ook gewoon reclame op L1 (Limburg TV). Dat is tenminste iets. ADO doet dat niet eens. Het enige medium dat iets meldt (voor zover ik weet) is de Posthoorn, huis-aan-huisblad.
Ook bij eredivisie clubs zie je het nog fout gaan. Bij FC Utrecht krijgen personen bijvoorbeeld met een SV (stadionverbod) zelfs nog een uitnodiging voor een halve-seizoenskaart, en noem zo maar op.. Dat is gewoon amateuristisch te noemen.
Dat de prijzen bij ADO duurder zijn ten opzichte van een club als Fortuna is volgens mij niet zo heel gek. Er staat gewoon een gloednieuw stadion wat gefinancierd moet worden. Daarom is het ook zo ongelukkig dat ze juist afgelopen seizoen zijn gedegradeerd naar de eerste divisie.
pi_56558190
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 10:06 schreef Wopper1 het volgende:

[..]

Ook bij eredivisie clubs zie je het nog fout gaan. Bij FC Utrecht krijgen personen bijvoorbeeld met een SV (stadionverbod) zelfs nog een uitnodiging voor een halve-seizoenskaart, en noem zo maar op.. Dat is gewoon amateuristisch te noemen.
Dat heeft niks met het promoten van een club te maken. Dat is gewoon een administratie die niet zo goed werkt. Niet echt een probleem.
quote:
Dat de prijzen bij ADO duurder zijn ten opzichte van een club als Fortuna is volgens mij niet zo heel gek. Er staat gewoon een gloednieuw stadion wat gefinancierd moet worden. Daarom is het ook zo ongelukkig dat ze juist afgelopen seizoen zijn gedegradeerd naar de eerste divisie.
De prijzen zijn, zoals ik zei, hoger dan vorig seizoen. Dat is raar, want niemand van de supporters heeft de club gevraagd om te verhuizen naar een kutlocatie. En de prijzen zijn niet alleen hoger dan bij Fortuna Sittard, maar meer dan 2 keer zo hoog. Als hier tegenover resultaten (laat staan goed voetbal) gezet zouden worden, a la RKC, en ze kampioen werden, dan zou dat nog gerechtvaardigd zijn. (Als die resultaten er echter waren, zouden er vanzelf meer mensen naar het stadion komen, en zouden er meer sponsors geïnteresseerd zijn.) In deze situatie is het alleen maar belachelijk.
pi_56562577
quote:
Spanning bij ADO te snijden
Door MAARTEN BRAKEMA EN DENNIS JANSEN

DEN HAAG - De crisis bij ADO Den Haag is nog niet ten einde. De gemeente Den Haag, de directie van de club en mogelijke investeerders proberen de club van de ondergang te redden. De schuldeisers zitten in de wachtkamer. „ADO heeft geluk dat het zulke trouwe leveranciers heeft."

Het zong onmiddellijk rond na de verloren wedstrijd tegen FC Den Bosch (0-1) afgelopen zondag: ADO Den Haag heeft zijn laatste wedstrijd gespeeld. De spelers van Stormvogels/Telstar hebben aanstaande vrijdag een vrije avond.

Paniekvoetbal dus, want er moet namelijk heel wat gebeuren wil de competitiewedstrijd ADO Den Haag-Stormvogels/Telstar vrijdag geen doorgang vinden. „Alleen als de club failliet is, zal er niet worden gevoetbald,” laat Renske Bruinsma, woordvoerster van de KNVB, weten.

De schuldeisers van ADO kunnen in elk geval geen stokje steken voor het duel. Zij kunnen hoogstens beslag laten leggen op de recette, maar de wedstrijd kan dan gewoon doorgang vinden.

Degenen die wél roet in het eten kunnen gooien, zijn de beveiligers in het stadion in Forepark. Het bedrijf dat op wedstrijddagen het stadion beveiligt, heet The Security Company (TSC). Mocht dat tot de schuldeisers horen én besluiten vrijdag de mensen terug te trekken, dan komt de veiligheid van de burger in het geding en kan de burgemeester het duel verbieden. Maar tot nu toe is het personeel gewoon ingeboekt. Namens het bedrijf is niemand bereikbaar voor commentaar.

De kosten van een wedstrijddag van ADO Den Haag worden geschat op 50.000 euro. Daarvan wordt het meeste geld uitgegeven aan veiligheid. De vereniging schakelt daarvoor behalve TSC ook Bex Beveiliging in voor de doordeweekse dagen. Bex is één van de schuldeisers van ADO Den Haag.

„We waren onaangenaam verrast door de berichten in de media dat een vertrouwelijk document was uitgelekt,” zegt Bex-directeur René Baggerman. „Het is vervelend om dat uit de krant te lezen. ADO Den Haag had best even iets van zich kunnen laten horen. Wij doen al acht jaar zaken met ADO Den Haag. Je bent betrokken, het is je cluppie en er is een bepaalde band. Wat dat betreft heeft ADO Den Haag geluk dat het zulke trouwe leveranciers heeft.”

ADO vroeg de leveranciers annex schuldeisers tot 1 februari om coulance. Nu die datum is verstreken, blijken ze (nog) niet in groten getale bij ADO Den Haag op de stoep te staan. Als de club het saneringsplan van UNO uitvoert, krijgen ze maar een kwart terug van hun geld. De gemeente bedingt dat ADO de schuldeisers goed behandelt, omdat het ook toekomstige investeerders zijn. Baggerman: „Het is duidelijk dat wij in de wachtkamer zitten.”

Gisteren was hij nog bij ADO Den Haag ’om opheldering te vragen’. Hij vertrok uit Forepark met een goed gevoel. „Het luchtte me op. Ik kan me niet voorstellen dat deze club naar de knoppen gaat.”

Toch stijgt de spanning bij ADO Den Haag, dat deze dagen een strijd van leven op dood voert. Het bestaan van het roemruchte Haagse voetbalbolwerk hangt aan een flinterdun draadje.

Het onderzoeksbureau UNO presenteert op 18 januari een rapport over de financiële situatie van ADO. De totale schuld van de club bedraagt zo’n 16,6 miljoen euro.

Dezelfde dag doet de Stichting Stadion Ontwikkeling (SSO) een oproep aan investeerders een bod te doen op het grootste deel van het hoofdgebouw van de club. Twee partijen komen met een concreet voorstel. De eerste is Mark van der Kallen, directeur van Thieme GrafiMedia Groep. Hij is sinds een maand nauw betrokken bij de Haagse voetbalclub omdat hij deze redde met een lening van acht ton. De tweede is een groep van Lammert Braaksma. Dat is een voormalig horeca-ondernemer die met onder anderen Rob Jansen geld in de club wil steken. Laatstgenoemde deed drie weken op het sterfbed van zijn vader de belofte zich altijd in te zetten om ADO Den Haag terug te brengen waar het hoort: in de top van het Nederlandse voetbal. Overigens is het opvallend dat zowel de groep Van der Kallen als Braaksma bereid is acht miljoen euro te investeren.

Toch moet ADO op 29 januari aan de gemeente melden dat dit geld onvoldoende is om de club te redden. Een dag later stuurt de directeur van ADO, John Arzbach, het college van burgemeester en wethouders een brief met daarin een doemscenario als Den Haag niet bereid is zes ton aan de club te geven of garant te staan voor dat bedrag. Het stadsbestuur is woedend en voelt zich ernstig onder druk gezet.

Bovendien is er een praktisch probleem. Zowel de gemeenteraad als het college van burgemeester en wethouders heeft in het verleden duidelijk gemaakt dat er geen rechtstreekse financiële steun van de gemeente aan de voetbalclub meer mag worden gegeven. Vandaar dat het college nog maar één mogelijkheid rest: kwijtschelden van de restanten van een schuld van 6,5 miljoen euro. Op dit moment is daarvan nog 6,38 miljoen over.

Daar staat dan tegenover dat de gemeente het grootste deel van het hoofdgebouw krijgt. Ondertussen hebben ambtenaren op het Haagse stadhuis een analyse gemaakt van beide aanbiedingen van de investeerders. Zij denken dat die van de groep Lammert Braaksma het meest gunstig is.
quote:
Hoe ADO aan de afgrond kwam
Door DENNIS JANSEN

DEN HAAG - ADO Den Haag voert een verbeten strijd op leven en dood. Door wanbeleid en een miljoenenschuld staat het water de eerstedivisionist tot boven de lippen. Hoe heeft het zo ver kunnen komen? Een terugblik.

Op vrijdag 14 december 2007 wordt het menens. ADO Den Haag moet zondag tegen FC Zwolle voetballen en zou voor de ultieme voorbereiding graag een dag eerder naar Overijssel afreizen en in een hotel overnachten.

Maar er is paniek in de tent, want plotseling staat het verblijf in de provincie op losse schroeven. Er is geen geld. De vraag rijst zelfs of de spelersbus wel betaald kan worden.

Met de overnachting in Zwolle en met de spelersbus komt het dat weekeinde in orde. Maar duidelijk wordt dan wel dat ADO Den Haag de vrije val heeft ingezet, niet zozeer op de ranglijst, maar vooral op financieel gebied.

Voetbalminnend Den Haag is verbijsterd: werd afgelopen zomer niet een gloednieuw stadion betrokken in de oksel van het Prins Clausplein? Met het voetbalpaleis zou de derde stad van Nederland ook de borst weer op z’n Haags vooruit kunnen laten bollen.

Goed, ADO Den Haag is dan wel gedegradeerd, maar de club pocht vrijwel onmiddellijk met de hoogste begroting van de geschiedenis van de eerste divisie: 10,8 miljoen euro. Degradatie, het is eigenlijk een kleinigheidje. In de prijzenkast kan vast een plekje worden ingeruimd. In het nieuwe onderkomen zullen de geldschieters en fans in groten getale op de stoep staan.

Het is een even hautaine als dodelijke misvatting. Door wanbeleid en mismanagement kampt de club met een miljoenenschuld. Er blijkt meer geld te zijn uitgegeven (aan spelers, personeel, veiligheid) dan er binnengekomen is. ADO leeft als een eredivisieclub in de eerste divisie.

Het beste voorbeeld: de club heeft 40 banen voor intern personeel. Ter vergelijking: RKC Waalwijk heeft er 11, Go Ahead Eagles 7, FC Volendam zelfs 5. De eerste contouren van het verval tekenen zich in november al af. Het befaamde jeugdtoernooi, in het verleden gewonnen door gerenommeerde clubs als Juventus, Liverpool en Chelsea, wordt na 57 edities geschrapt.

De maatregel leidt tot woede en verdriet bij de oer-ADO’ers die aanvankelijk weinig begrip hebben voor de uitleg van John Arzbach. De ad interim-directeur, die net een maand in dienst is, strooit zand in de ogen met de verklaring dat het evenement ‘niet meer past in het huidige technische beleid’. De werkelijke reden: er is geen geld. Zelfs geen 60.000 euro.

Als op vrijdagavond 7 december door een stroomstoring het licht in het ADO Den Haag-stadion uitvalt, zijn de grappen niet van de lucht: Gaat de stekker er uit? Is het gas en water wel betaald? Nu zijn er helemaal geen lichtpuntjes meer...

Trainer Wiljan Vloet is al een tijdje op de hoogte. De Brabander, die zijn elitegezelschap op het veld ook niet vooruit kan krijgen, kan uren, dagen en weken smeken om balafpakkers of scorende spitsen, ze zullen niet komen. Geen geld. Zelfs de aanvankelijk geplande oefenwedstrijden in de winterstop tegen Roda JC en het Belgische Roeselare worden geschrapt. Geen geld.

Eind december is de nood zo hoog dat de salarissen van spelers en personeel niet meer kunnen worden betaald. Mark van der Kallen werpt zich dan op als een redder in nood. De directeur van Thieme GrafiMedia schiet ADO acht ton voor. „De regiofunctie van ADO Den Haag mag niet verloren gaan,” zegt de Rijswijker. Verder vraagt ADO coulance aan de schuldeisers tot 1 februari 2008.

Die datum is verstreken. ADO Den Haag voert deze week een strijd op leven en dood.

Samen met de gemeente Den Haag en een aantal investeerders wordt een reddingsplan in elkaar getimmerd, om het betaald voetbal in de Haagse regio te houden. De schuldeisers zitten in de wachtkamer. Net als de fans.
pi_56566595
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 11:36 schreef Bonjasky82 het volgende:

[..]

Dat heeft niks met het promoten van een club te maken. Dat is gewoon een administratie die niet zo goed werkt. Niet echt een probleem.
[..]

De prijzen zijn, zoals ik zei, hoger dan vorig seizoen. Dat is raar, want niemand van de supporters heeft de club gevraagd om te verhuizen naar een kutlocatie. En de prijzen zijn niet alleen hoger dan bij Fortuna Sittard, maar meer dan 2 keer zo hoog. Als hier tegenover resultaten (laat staan goed voetbal) gezet zouden worden, a la RKC, en ze kampioen werden, dan zou dat nog gerechtvaardigd zijn. (Als die resultaten er echter waren, zouden er vanzelf meer mensen naar het stadion komen, en zouden er meer sponsors geïnteresseerd zijn.) In deze situatie is het alleen maar belachelijk.
De lokatie is natuurlijk ook bagger. Hagenezen worden op zo manier amper uitgenodigd om naar het stadion te gaan. Een tyfus eind uit de buurt op een industrieterrein, wat verwachten ze nou tegenwoordig? Dat een nieuw stadion vanzelf een zuigkracht heeft?

Wat dat betreft heb je wel een punt mbt de reclame. Hoop clubs doen moeite om volk te trekken. Bij Ado moet je op je knieën om alsjeblieft naar binnen te mogen, misschien heb je wel een verkeerd verleden...!
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_56581482
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 18:46 schreef VoreG het volgende:
Zit er niet zo'n Hagenees met investeringen in Swansea of was dat alleen maar een samenwerking?

John van Zweden heeft mee geinvesteerd in Swansea.. zijn inleg was een ton.. Dat is helaas niet genoeg om Ado te redden
pi_56584243
Ik kon die actie voorafgaand aan de wedstrijd vorige week zeker wel waarderen. Dat met die doodskist en een bloemenzee. Geweldige actie!!!
Zonder wrijving geen glans
pi_56584256
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 15:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik kon die actie voorafgaand aan de wedstrijd vorige week zeker wel waarderen. Dat met die doodskist en een bloemenzee. Geweldige actie!!!
Pics?
pi_56584318

Zonder wrijving geen glans
pi_56584384
Wacht nog een paar maandjes a.u.b.
  donderdag 7 februari 2008 @ 16:54:32 #68
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_56585322
ADO moet blijven. Ik heb helemaal niets met ADO, en ook niet met Den Haag maar het kan niet dat Den Haag geen profclub heeft. Er zijn maar bar weinig Nederlandse steden zonder. Op hun eigen site zeggen ze dat ze een verzorgingsgebied van 1,3 miljoen hebben. Dat zal wel overdreven zijn maar bijvoorbeeld VVV heeft een verzorgingsgebied van 300.000 en NEC van 500.000.

[ Bericht 12% gewijzigd door Zero2Nine op 07-02-2008 16:59:47 ]
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_56585361
Hoeveel heeft dat vrouwenvoetbal gekost?
pi_56585493
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 09:58 schreef DutchGooner het volgende:
RKC 1 uit 1, FC Den Bosch 3 uit 2, MVV 6 uit 2,, Volendam 1 uit 1, GAE 3 uit 2 en Zwolle 3 uit 2.

RKC de lachende 3e zullen we maar zeggen.
Maakt geen fluit uit? Wij hebben dan 2 wedstrijden minder als we die winnen en op RKC winnen komen we op 2 punten. En zoals het nu is zouden we op 3 punten komen. Dus tis alleen maar beter
pi_56585661
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 16:57 schreef VoreG het volgende:
Hoeveel heeft dat vrouwenvoetbal gekost?
Niets.
pi_56586223
Tja het is profvoetbal.. geen centen is einde oefening.

En ADO, wie zal ze missen?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 februari 2008 @ 18:02:10 #73
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56586555
ik ben bang dat de ADO fans er zelf mede debet aan zijn dat de club nu op sterven na dood is
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56587066
Van mijn vriendengroep waarmee we vanaf '95 vrij regelmatig naar wedstrijden gingen is er nog niemand in het nieuwe stadion geweest. Vorig seizoen ook maar 1x geweest, interesse is behoorlijk afgenomen aan mijn kant
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_56588204
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 18:02 schreef rubbereend het volgende:
ik ben bang dat de ADO fans er zelf mede debet aan zijn dat de club nu op sterven na dood is
Toen de club 10 jaar geleden bijna dood was waren dat de gasten die nog elke week kwamen. Het is gewoon een bullshit verhaal dat het bij Den Haag altijd aan de supporters legt.
Oi! Acóplese donde están los bitterbals de mierda?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')