abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56255907
quote:
ADO Den Haag heeft zichzelf te koop aangeboden. Dit is te lezen op de clubsite. De Stichting Stadion Ontwikkeling hoopt op korte termijn een investeerder te hebben gevonden voor NV ADO Den Haag.

De voetbalclub heeft in de afgelopen jaren een miljoenenschuld opgebouwd en hoopt door de verkoop weer zo snel mogelijk een gezonde financiële situatie te creëren. Op dit moment staat ADO Den Haag op een teleurstellende zevende plaats in de Jupiler League. Vorig seizoen maakte ADO nog deel uit van de eredivisie, maar degradeerden ze rechtstreeks.
Te koop
quote:
SSO zoekt investeerder NV ADO Den Haag
Stichting Stadion Ontwikkeling (SSO) zoekt op korte termijn een investeerder voor NV ADO Den Haag. Hiertoe heeft zij UNO Bedrijfsadviseurs B.V. opdracht gegeven tot het opstellen van een informatiememorandum.

Het informatiememorandum wordt aangeboden aan geïnteresseerde partijen. Doel is om op korte termijn voldoende middelen te genereren ten behoeve van de gezondmaking van de financiële huishouding op korte en lange termijn.

Stichting Stadion Ontwikkeling werd in januari 2001 opgericht met als doel de ontwikkeling van het nieuwe stadion en de revitalisatie van ADO Den Haag te realiseren.
Vreemd dat hier nog geen topic over was. Zal Dirk nog een club zoeken? Of krijgen we nu een Red Bull Den Haag in Nederland?
  woensdag 23 januari 2008 @ 18:38:16 #2
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_56255998
Waarschijnlijk krijgen we een club erbij genaamd DSB.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 23 januari 2008 @ 18:42:36 #3
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56256099
Wie wil er nou investeren in Dan Haag
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56256178
Is er geen rijke Hagenees die z'n club wil kopen?
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_56256193
Zit er niet zo'n Hagenees met investeringen in Swansea of was dat alleen maar een samenwerking?
pi_56256214
Volgens mij had hij er daar wel in geinvesteerd.
That's all folks!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 23 januari 2008 @ 18:49:33 #7
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56256250
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 18:47 schreef -Vaduz- het volgende:
Volgens mij had hij er daar wel in geinvesteerd.
Rob Jansen zit er iig met geld in
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 23 januari 2008 @ 18:54:05 #8
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_56256388
zoek een hagenees in de quote 500 zou ik zeggen
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
  woensdag 23 januari 2008 @ 19:07:45 #9
67174 Dos37
Come on Twente
pi_56256791
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 18:54 schreef DANILXL het volgende:
zoek een hagenees in de quote 500 zou ik zeggen
Beatrix
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_56256841
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 19:07 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Beatrix
Lijkt me leuk
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_56257195
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 19:07 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Beatrix
De Koninklijke

De Fan Club ADO Den Haag wist het al
pi_56379502
quote:
Wie wordt de Dirk Scheringa van de Haaglanden?

ADO in de etalage

door RIEN MEIJER en HERMAN STAM

DEN HAAG – Te koop: ambitieuze probleemclub met nieuw stadion. Ideale ligging, nabij uitvalswegen. Over de prijs valt te onderhandelen. Het viel supporters en spelersgroep van ADO Den Haag deze maand rouw op hun dak, maar een echte verrassing kan het niet zijn dat hun club in de uitverkoop staat. Met kunst- en vliegwerk balanceert het Haagse voetbalbolwerk op het randje van de financiële afgrond en deze kunstgreep leek onvermijdelijk. Kortom: wie wil de Dirk Scheringa van de Haaglanden worden?

Tot gistermiddag 12.00 uur konden gegadigden een enveloppe met hun bod inleveren op ADO (Alles Door Oefening) Den Haag. Zeker negen personen vroegen het geheime informatiememorandum op. Interim-voorzitter John Arzbach zegt later deze week met ’een aantal serieuze partijen’ om de tafel te gaan zitten, omdat de verschillende biedingen volgens hem ’nogal uiteenlopen’. Wie de potentiële kopers zijn, blijft de grote vraag nu twee belangrijke gegadigden hebben bedankt voor de eer. „Daar kan ik geen mededeling over doen”, aldus Arzbach. Haast is evenwel geboden. „We zitten in zwaar weer, dus er moet wat gebeuren.”

Maar wat koop je precies? Blijkens het memorandum gaat het om de (volgens journalist en ADO-supporter Kees Jansma grotendeels uitgebluste) spelersgroep plus het deel van het stadion dat als bedrijfsruimte uitgebaat kan worden. En dat momenteel goeddeels leegstaat. Verder staat er een schuld uit van ¤6,5 miljoen aan de gemeente Den Haag en ruim ¤2 miljoen aan ingenieursbureau Hebema. Het ’sportieve gedeelte’ van de voetbaltempel aan het Prins Clausplein (tribune, kleedkamer en spelerstunnel) blijft eigendom van de gemeente.

Uit de papieren die deze krant heeft ingezien, kan worden opgemaakt dat de verkopende Stichting Stadion Ontwikkeling (SSO) rekent op ten minste 10 miljoen euro. Eerder circuleerden in de media echter ook bedragen van 15 tot 17 miljoen euro. „Ik kan me niet voorstellen dat iemand op dit moment dat bedrag wil ophoesten”, zegt Mark van der Kallen, directeur van de Thieme GrafiMedia Groep en de gedoodverfde favoriet om de club te kopen. „De problemen op financieel en managementgebied zijn echt te groot. Maar als het wel gebeurt, kan de vlag uit.”

Volgens Henk Bres, voormalig voorzitter van de supportersvereniging van ADO, zou het zelfs ’een godswonder’ zijn als een geldschieter er nu in zou stappen. „We moeten iemand hebben met hart voor de club. Het type Dé Stoop.”

„Zo’n Van Ringelenstein (oud-voorzitter en tegenwoordig bestuurslid van SSO) redt je uit het water, maar belt vervolgens de ambulance niet”, gaat Bres verder. „Dat is dus geen hulp.” Over één ding is iedereen rond de club het wel eens: het vorige bestuur, onder leiding van John van Ringelenstein en met de bekende spelersmakelaar Rob Jansen als adviseur, heeft een veel te grote broek aangetrokken. Beiden wilden echter geen commentaar geven op de huidige situatie.

„In april was het zeker dat ADO niet meer in de eredivisie zou spelen”, zegt Hagenaar Gerard Slager, oud-voorzitter van werkgeversorganisatie van de profclubs. „Toch ging men ervan uit zeker 50 procent van de businessruimte te verhuren en 50 procent van de tickets in het nieuwe stadion te verkopen. En nu moet men op de blaren zitten.”

Ook Kees Jansma zag de bui aan het begin van dit seizoen al hangen. Naast de ’nogal hoog begrote’ toeschouwersaantallen wijst hij op de te forse salarissen voor ’oude bekende spelers’. „Bij spelers als Rick Hoogendorp en Pascal Bosschaart is de pijp leeg”, stelt hij vast.

Wat betreft de toekomst prediken beide prominente ADO-liefhebbers vooral bescheidenheid. Slager: „Er is een nieuw stadion neergezet vanuit het idee ’derde stad, derde club’. Maar ik ken ook mensen die zeggen ’derde stad, derde divisie’. In het betaald voetbal draait het om volume en kwaliteit. Als dat ontbreekt, vind je ook niet de sponsors die je wilt hebben.” ADO, met zijn imago van probleemclub, trekt volgens hem geen topsponsors aan.

Volgens Jansma moet de residentieclub ’rigoureus terug naar nul’. „Allereerst moeten ze het publiek duidelijk maken dat de tering naar de nering wordt gezet. De dure spelers moeten plaatsmaken voor jongens uit de klei. En je moet de zogeheten harde supporterskern durven weigeren.”

Het memorandum lijkt Jansma’s voorgevoel te bevestigen. Zo gaat ADO uit van promotie in het seizoen 2008/ 2009, handhaving in de drie volgende jaren en spiegelt de club zich aan eredivisieclubs als NAC, NEC en Sparta.

Van der Kallen stopte eind vorig jaar echter reeds acht ton in de club, omdat de salarissen van de spelers en het personeel niet meer betaald konden worden. Toch benadrukt de Rijswijker géén informatiepakket te hebben opgevraagd. Ook de tweede grote gegadigde, afvalkoning en Quote-miljonair Wim Zegwaard (die grond aan ADO verhuurt als parkeerplaats), zegt geen interesse te hebben. „Maar wat vandaag niet is, kan morgen nog komen. Daar heb ik zo’n memorandum niet voor nodig.”

Van der Kallen is slecht te spreken over de verkoopwijze. „Deze methode staat me niet aan. Maar pas op hoe je mij citeert, want voor je het weet denken mensen dat de financiële malaise me koud laat en dat is natuurlijk niet zo”, zegt Van der Kallen, die ’een paar stoelen’ heeft in het stadion.

Hij zou het geen probleem vinden als straks één man het bij ADO voor het zeggen krijgt. „Als het iemands eigen portemonnee is, wordt er beter op de centen gelet. Bij Scheringa zeurt er ook niemand over. En Van den Herik kreeg pas de hoon over zich heen toen de resultaten tegenvielen.” Arzbach sluit dit scenario evenmin uit. Wel zal de ADOvoorzitter in de komende gesprekken vragen naar de toekomstplannen van de kandidaat-kopers. „Het is uiteindelijk aan de nieuwe eigenaar of hij alleen op de troon gaat zitten of een raad van commissarissen aanstelt.”
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 januari 2008 @ 11:49:41 #13
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56381774
Is Ado eigenlijk eigenaar van het stadion?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56381938
Deels.
quote:
Maar wat koop je precies? Blijkens het memorandum gaat het om de (volgens journalist en ADO-supporter Kees Jansma grotendeels uitgebluste) spelersgroep plus het deel van het stadion dat als bedrijfsruimte uitgebaat kan worden. En dat momenteel goeddeels leegstaat. Verder staat er een schuld uit van ¤6,5 miljoen aan de gemeente Den Haag en ruim ¤2 miljoen aan ingenieursbureau Hebema. Het ’sportieve gedeelte’ van de voetbaltempel aan het Prins Clausplein (tribune, kleedkamer en spelerstunnel) blijft eigendom van de gemeente.
pi_56382060
Tering hey.

Wie wil deze ballentent nou nog hebben?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:04:21 #16
176521 Grulez
rasgroninger
pi_56382117
Het Fortuna Sittard syndroom.
pi_56382163
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 18:46 schreef VoreG het volgende:
Zit er niet zo'n Hagenees met investeringen in Swansea of was dat alleen maar een samenwerking?
John van Zweden een Haagse behanger.
pi_56384457
treurig
pi_56384590
Blegh.. Wie wil er nou een schiettent vol met matjes runnen?
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 januari 2008 @ 13:49:32 #20
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56384954
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:56 schreef BliksemSchigt het volgende:
Deels.
[..]
rare constructie
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56384975
Inderdaad, van wie is het veld ?
pi_56403976
quote:
Geen nieuwe licentie bij faillissement ADO
Door Jan-Hermen de Bruijn
Woensdag, 30 januari 2008, 08:49

De KNVB heeft de gemeente Den Haag meegedeeld dat -- mocht ADO in de komende maanden noodgedwongen failliet gaan -- de eerstkomende jaren geen nieuwe proflicentie zal worden gegeven aan de op twee na grootste stad van Nederland. Dit vertelt Gerard Verspuij, woordvoerder van de PvdA in de Haagse gemeenteraad in het nieuwste nummer van ELF Voetbal dat deze week zal verschijnen.

Het maandblad sprak deze maand met een groot aantal sportwoordvoerders uit de Haagse Gemeenteraad en vat de conclusie samen onder de kop "De gemeente Den Haag is het zat". Uit het artikel wordt duidelijk dat veel partijen in de Haagse gemeenteraad buitengewoon ontevreden zijn over het falen van de controlerende rol van met name sportwethouder Sander Dekker. Zo zegt Henk van Driel (SP) bijvoorbeeld: "Over de NV ADO Den Haag mogen wij geen vragen stellen. Het standaardantwoord wat je dan krijgt is 'Daar gaan wij niet over'. Er is nooit een risicoanalyse gemaakt."

VVD-woordvoerder Rob van de Laar verdedigt zijn partijgenoot Dekker: "De huidige malaise komt vooral neer op conto van het ADO-bestuur. Ik heb begrepen van Dekker dat hij mogelijk verkeerd is geïnformeerd. De vorige RvC en de directie van de club zijn daarvoor verantwoordelijk. we moeten hun rol onderzoeken en uitvinden of ze willens en wetens deze situatie hebben gecreëerd. wat dat betreft zet ik mijn vraagtekens bij het feit dat namens de club John van Ringelenstein nog steeds onderhandelt met gemeente en geldschieters."
pi_56404049
Ik dacht even dat het weer om een 'hilarische' marktplaats grap ging..
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_56404436
Het zal uiteindelijk, zoals altijd in Nederland, wel goed komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')