Beetje gedraaid werkt bij mij beter, maar je moet denk ik zelf een ebetje aftasten wat het beste effect heeft en waar je nog voldoende soepelheid in de rest van je vingers hebt om het akkoord af te makenquote:Op woensdag 26 maart 2008 15:28 schreef M4a1 het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitgebreide reactie + schema Bakakame, het moeilijkst hieraan vind ik het ingedrukt houden van alle snarren zonder dat ze gaan trillen, ik ben me echt helemaal verrot aant duwen![]()
Ik neem aan dat je dan je wijsvinger zo dicht mogelijk bij de fret legt, en een beetje gedraaid, of juist plat?
Barrés blijven crap, gewoon oefenen en oefenen..quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:28 schreef M4a1 het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitgebreide reactie + schema Bakakame, het moeilijkst hieraan vind ik het ingedrukt houden van alle snarren zonder dat ze gaan trillen, ik ben me echt helemaal verrot aant duwen![]()
Ik neem aan dat je dan je wijsvinger zo dicht mogelijk bij de fret legt, en een beetje gedraaid, of juist plat?
probleem vind ik bij die barrés is dat je hem niet zo in keer gedraaid pakt....en als ik em wat draai heb ik geen soeplesse meer in de rest van de vingers...quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:37 schreef Bakakame het volgende:
[..]
Barrés blijven crap, gewoon oefenen en oefenen..
En ik leg 'm zo dicht mogelijk achter de fret en dan iets draaien inderdaad. Volgens mij heeft iemand me ooit verteld je vinger óp de fret te leggen en dan je vinger iets draaien, dan lig je er echt precies achter.. Kijk maar
Nee, met een klemmetje. Ik heb het niet over klemgreep gehad.quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:14 schreef Goover het volgende:
5 euro voor een klemgreep? Dat is wel goedkoop! De mijne was 20 ofzo...
sja, met een plectrum gaat het schijnbaar iets precieser, al ben ik tot nu toe te lui geweest een paar te halen. Het is een kwestie van veel doen, goed naar je hand kijken en motorisch geheugen kweken, op een gegeven moment wéét je gewoon waar welke snaar ongeveer zit, en hoe je kan aanslaan. Bovendien sla je bij akkoorden zelden alleen snaren in het midden aan, meestal toch wel aan de uiteindes, dat maakt het al makkelijker omdat je dan vanuit het midden naar buiten kan slaan zegmaar. (dat is wat ik doe iigquote:Op woensdag 26 maart 2008 18:12 schreef GoodGawd het volgende:
Mensen, hoe de fuk sla je zo die akkoorden aan!? Hij slaat ze omhoog aan met zijn toppen van zijn vingers(als ik dat goed zie) Maar het zo zuiver, hoe kan hij nou precies de goede raken? Is dat wel te leren >__> voor een normaal mens als ik?
Neee wacht ik ben het linkje vergeten haha!quote:Op woensdag 26 maart 2008 18:12 schreef GoodGawd het volgende:
Mensen, hoe de fuk sla je zo die akkoorden aan!? Hij slaat ze omhoog aan met zijn toppen van zijn vingers(als ik dat goed zie) Maar het zo zuiver, hoe kan hij nou precies de goede raken? Is dat wel te leren >__> voor een normaal mens als ik?
Het is wel Eric Clapton he, een man die al 50 jaar niks anders doet (en kanquote:Op woensdag 26 maart 2008 18:32 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Neee wacht ik ben het linkje vergeten haha!
Beetje aakoorden aanslaan kan ik natuurlijk wel maar dit niet, zo precies! Tell me how!
Euh, sorry, dan ben je waarschijnlijk al stukke beter dan ikquote:Op woensdag 26 maart 2008 18:32 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Neee wacht ik ben het linkje vergeten haha!
Beetje aakoorden aanslaan kan ik natuurlijk wel maar dit niet, zo precies! Tell me how!
Wat hij zegt dusquote:Op woensdag 26 maart 2008 19:08 schreef qu63 het volgende:
[..]
Het is wel Eric Clapton he, een man die al 50 jaar niks anders doet (en kan) dan gitaar spelen
1 2 3 4 5 6 | B|---------------------------- G|------3/4------------------- D|----------5-h7-p5----------- A|------------------h7-------- E|---------------------------- |
ik weet niet waar het tussen komt, maar eventueel zou je ook:quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:34 schreef Goover het volgende:
Ik ben met gitaarles 'Muse - Super Massive Black Hole' aan het leren. Ik heb nu +- 3 maanden les en dit nummer lukt redelijk. Behalve de onmogelijke fill:
[ code verwijderd ]
ff uit mijn hoofd incl interpretatie van mijn gitaar leraar...
Het lukt mij wel om het los te spelen, maar er tussendoor kwakken lukt nog niet echt.
1 2 3 4 5 6 | B|---------------------------- G|---------------------------- D|-----8/9--5-h7-p5----------- A|------------------h7-------- E|---------------------------- |
Dat gaat helemaal te snel, dan moet je van 9 naar 5 in no time... 3/4 is wel beter. Mijn motoriek is gewoon nog niet fijn genoeg om zo snel dat te kunnen spelen...quote:Op donderdag 27 maart 2008 12:09 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
ik weet niet waar het tussen komt, maar eventueel zou je ook:
[ code verwijderd ]
kunnen spelen.
1 2 3 4 5 6 | B|---------------------------- G|---------------------------- D|----7b9--5-h7-p5------------ A|------------------h7-------- E|---------------------------- |
Met de [code ] [/code ] tagsquote:Op donderdag 27 maart 2008 15:55 schreef GoodGawd het volgende:
Hoe maken julie die mooie schematjes?
quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:14 schreef Dylanesque het volgende:
zal ik er even iets tussen gooien voor de beginnende speler? :D
feelin groovy, simon en garfunkel, leuk stukje
http://www.ultimate-guitar.com/tabs/s/simon_and_garfunkel/feelin_groovy_tab.htm?view_on&comm#comments
1 2 3 4 5 6 7 8 | E ------0-----------------|------------------------| B ------------3-----------|1---------0-------------| G ----0-----0-----0-----0-|----0-----------0-----0-| D ------------------0-----|------0-----------0-----| A 3-----3-----2-----------|0-----------------------| E ------------------------|------------3-----------| ^ . ^ . ^ . ^ . ^ . ^ . ^ . ^ . ( <--timing ) |
Ik gebruik een tab van mijn gitaar leraar, ik heb dus geen digitale versie..quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:37 schreef Jordy-B het volgende:
welke tab gebruik je trouwens?
ssssht!quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:49 schreef Bakakame het volgende:
[..]
It's not that hard..
Of je knipt en plakt het van 'n site, zoals Dylanesque net deed
Staan ook wat filmpjes bij waar 'ie met Katie Melua optreedtquote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:51 schreef GoodGawd het volgende:
Justin sandercoe is zijn naam volgens mij, check maar op youtube. De beste lessena als je het mij vraagt.
Postenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:56 schreef M4a1 het volgende:
Heb net een voor de grap mezelf opgenomen, Wonderwall gespeeld... ik denk na een maand (weinig tijd gehad ivm examens, maartoch), moet het wel wat zijn...
ik schrok een beetje,
IK SUCK...!
good god, wat heb ik een ongelooflijke tiefusstem
de akkoorden klopten, maar nu weet ik dat ik NOOIT m'n muil open ga trekken als er iemand in de buurt is
-edit-
en nee, ik ga het niet posten, ik vond het al erg genoeg dat ik het zelf moest terughoren, heb het zelf af moeten zetten
Als het spelen niet lukt mag je voor me zingenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 16:47 schreef Mistaken het volgende:
Ghehe, kom net terug van gitaarles..
Zei mijn gitaarleraar.. Ken je deze al?
En toen dacht ik: 'Hey, dat is Wonderwall'.. Dus die ga ik nu even spelen..
Denk dat ik hem volgende week wel ken![]()
Wel een lekker liedje naar mijn mening!
Dan daarna Too Much to Ask - Arctic Monkeys
Heeft iemand daar nog een mooie tab voor..![]()
Kan ik alvast beginnen
Voor dat geld kun je ook niet veel verwachten, gewoon proberen, anders is het een mooi wegwerpgitaartjequote:Op zaterdag 29 maart 2008 10:07 schreef Schunckelstar het volgende:
ik kan voor 50 euro van een collega een gitaar + versterker van het merk jay sound kopen...
is dat wat voor dat geld?
gezien de zeer geringe hoeveelheid informatie die ik daarover op internet kan vinden weet ik het antwoord al denk ik
dat is idd ook weer zo,maandag eens kijkenquote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:23 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Voor dat geld kun je ook niet veel verwachten, gewoon proberen, anders is het een mooi wegwerpgitaartje
Ja volgens mij hebben de meeste mensen het niet zo op hun eigen stem. Als ik filmpjes van mezelf zie waarin ik mezelf kan horen praten erger ik me ook dood aan mijn stem. Vind het totaal geen prettige stem om naar te luisteren, terwijl je het normaal natuurlijk anders hoort. Omdat het lekker galmt in je kopquote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:56 schreef M4a1 het volgende:
Heb net een voor de grap mezelf opgenomen, Wonderwall gespeeld... ik denk na een maand (weinig tijd gehad ivm examens, maartoch), moet het wel wat zijn...
ik schrok een beetje,
IK SUCK...!
good god, wat heb ik een ongelooflijke tiefusstem
de akkoorden klopten, maar nu weet ik dat ik NOOIT m'n muil open ga trekken als er iemand in de buurt is
-edit-
en nee, ik ga het niet posten, ik vond het al erg genoeg dat ik het zelf moest terughoren, heb het zelf af moeten zetten
En sommige mensen, zoals ik, kunnen gewoon 'echt geen toon vasthoudenquote:Op zaterdag 29 maart 2008 17:13 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Ja volgens mij hebben de meeste mensen het niet zo op hun eigen stem. Als ik filmpjes van mezelf zie waarin ik mezelf kan horen praten erger ik me ook dood aan mijn stem. Vind het totaal geen prettige stem om naar te luisteren, terwijl je het normaal natuurlijk anders hoort. Omdat het lekker galmt in je kop
Playbacken is ook een optie!quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:31 schreef M4a1 het volgende:
[..]
Als het spelen niet lukt mag je voor me zingen![]()
Of gewoon via de microfoon van je computer, er zijn programmaatjes zat te krijgen die als stemapparaatje werkenquote:
okee ik zal ff kijken maar denk niet dat dan kan op mijn computerquote:Op donderdag 3 april 2008 21:20 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Of gewoon via de microfoon van je computer, er zijn programmaatjes zat te krijgen die als stemapparaatje werken
Dit programmaatje zou al moeten werken: http://www.gch-guitaracademy.co.uk/freeware/GuitarTuner.zipquote:Op donderdag 3 april 2008 21:42 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
okee ik zal ff kijken maar denk niet dat dan kan op mijn computer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |