Nee, jij snapt gewoon niet wat NIST met dat zinnetje bedoeld, en je weet ook niet eens wat de uitkomst van het NIST onderzoek is. Heerlijk om vanuit onwetendheid snelle conclusies trekken, oftewel argumentum ad ignorantiam.quote:Op donderdag 24 januari 2008 20:56 schreef Torah het volgende:
[..]
Ja OK, maar dit is toch wel het laatste waar ze mee naar buiten zijn gekomen ca. 4 maanden terug. En door voortschrijdend inzicht kan er altijd een aanpassing worden gedaan om een rapport ergens bij te stellen, in welke richting dan ook. Hoe vaak hebben we dat inmiddels al gezien? Hier zal ook wel weer een Draft Report op gaan volgen en vervolgens een Final Report, hetzelfde als wat bij WTC-7 is gebeurd. Ik heb overigens wel degelijk het gehele stuk gelezen, maar Amerikanen zijn meesters in het met slechts één zinnetje toevoegen of schrappen volledig uit de context trekken van een heel oorspronkelijk verhaal. Lijkt soms op luiheid, heel bizar.
Even het filmpje van Johnstown erbij dan, vanaf tijdstijp 2:00 en dan een halve minuut ongeveer:quote:Op donderdag 24 januari 2008 20:48 schreef wormwood het volgende:
[..]
Het verhaal wat jij er als rookgordijn bij haalt is inderdaad niet ongeloofwaardig.
Precies, dat haal ik er ook uit: de modellen schieten tekort om tot een sluitende conclusie te komen. En het lijkt mij ook heel moeilijk om de instorting in een computer te stoppen en exakt naar een conclusie toe te werken. Er zijn zoveel onbekende faktoren, dat is eigenlijk zelfs onbegonnen werk.quote:Op donderdag 24 januari 2008 21:01 schreef Terecht het volgende:
[..]
Met de nadruk op total collapse. Waarom? Nou, omdat de cray supercomputers het eindige elementen model op het moment van instorten niet meer konden oplossen omdat er teveel parameters opgelost moesten worden:
Goed, laten we eens kijken wat er staat, dan:quote:Op donderdag 24 januari 2008 20:56 schreef Torah het volgende:
[..]
Ja OK, maar dit is toch wel het laatste waar ze mee naar buiten zijn gekomen ca. 4 maanden terug. En door voortschrijdend inzicht kan er altijd een aanpassing worden gedaan om een rapport ergens bij te stellen, in welke richting dan ook. Hoe vaak hebben we dat inmiddels al gezien? Hier zal ook wel weer een Draft Report op gaan volgen en vervolgens een Final Report, hetzelfde als wat bij WTC-7 is gebeurd. Ik heb overigens wel degelijk het gehele stuk gelezen, maar Amerikanen zijn meesters in het met slechts één zinnetje toevoegen of schrappen volledig uit de context trekken van een heel oorspronkelijk verhaal. Lijkt soms op luiheid, heel bizar.
Geen volledige verklaring idd, maar de computermodellen kunnen dat ook niet aan, omdat ze vanaf het moment dat er een globaal falen optreedt, geen voorspelling meer kunnen doen (omdat er teveel factoren meespelen). Kern is iig dat op het momen dat er globaal falen optreedt, het gebouw wel moet instorten.quote:NIST carried its analysis to the point where the buildings reached global instability. At this point, because of the magnitude of the deflections and the number of failures occuring, the computer models are not able to converge on a solution.
(...) As we mentioned previously, we are unable to provide a full explanation of the total collapse.
quote:With regard to this request NIST has stated that it did not analyze the collapse of the towers. NIST's analysis was carried to the point of collapse initiation. The text of section 6.14.4 is based upont he analysis of photographic and video evidence of the collapses from several vantage points. With respect to the second request for change, it was most critical for NIST to explain why the collapse was initiated. Once the collapse initiated, it is clear from the available evidence that the building was unable to resist the falling mass of the upper stories of the towers. Finally NIST has stated that it found no corrobarating evidence to suggest that explosives were used to bring down the buildings.
Nee, de modellen schieten tekort om precies te voorspellen wat er gebeurt nadat er een "global failure" optreedt. Da's wat anders.quote:Op donderdag 24 januari 2008 21:12 schreef Torah het volgende:
[..]
Precies, dat haal ik er ook uit: de modellen schieten tekort om tot een sluitende conclusie te komen. En het lijkt mij ook heel moeilijk om de instorting in een computer te stoppen en exakt naar een conclusie toe te werken. Er zijn zoveel onbekende faktoren, dat is eigenlijk zelfs onbegonnen werk.
Ik ga even niet mee met jouw rookgordijn cq. afleidings manouevre.quote:Op donderdag 24 januari 2008 21:07 schreef Torah het volgende:
[..]
Even het filmpje van Johnstown erbij dan, vanaf tijdstijp 2:00 en dan een halve minuut ongeveer:
http://www.youtube.com/swf/l.swf?video_id=Z06qZ-pC5d8&rel=1&eurl=http%3A//z15.invisionfree.com/911_Nederland/index.php%3Fshowtopic%3D123%26st%3D0%26&iurl=http%3A//i.ytimg.com/vi/Z06qZ-pC5d8/default.jpg&t=OEgsToPDskJYgEkJh42U9D_OimZ4Gd3W
En een kaartje voor het overzicht van de betreffende locaties:
[ afbeelding ]
Wat ik mij dan afvraag is, waarom werden die twee verkeerstorens ontruimd? Waarom zou een verkeerstoren een doel van een aanslag zijn? Dat is wel heel erg bizar, als eerst de Twin Towers en vervolgens het Pentagon werden aangevallen. Op beide verkeers torens waren de verkeersleiders zelf niet meer in staat om op hun scherm te zien, wat er met UA93 en eventueel andere toestellen gebeurde. Combineren we dat met het feit dat de nabestaanden de laatste 3 minuten van de CVR niet konden of mochten beluisteren, dan krijg je wel een heel vreemd optel sommetje.
Cleveland center wist ten alle tijden waar flight 93 zich bevond en in welke richting hij vloog. Cleveland center had ook contact met andere vliegtuigen in de buurt die meeluisterden met wat er vanuit de cockpit van flight 93 werd uigezonden, en 2 vliegtuigen hadden flight 93 zelfs in zicht.quote:Op donderdag 24 januari 2008 21:07 schreef Torah het volgende:
[..]
Even het filmpje van Johnstown erbij dan, vanaf tijdstijp 2:00 en dan een halve minuut ongeveer:
http://www.youtube.com/swf/l.swf?video_id=Z06qZ-pC5d8&rel=1&eurl=http%3A//z15.invisionfree.com/911_Nederland/index.php%3Fshowtopic%3D123%26st%3D0%26&iurl=http%3A//i.ytimg.com/vi/Z06qZ-pC5d8/default.jpg&t=OEgsToPDskJYgEkJh42U9D_OimZ4Gd3W
En een kaartje voor het overzicht van de betreffende locaties:
[ afbeelding ]
Wat ik mij dan afvraag is, waarom werden die twee verkeerstorens ontruimd? Waarom zou een verkeerstoren een doel van een aanslag zijn? Dat is wel heel erg bizar, als eerst de Twin Towers en vervolgens het Pentagon werden aangevallen. Op beide verkeers torens waren de verkeersleiders zelf niet meer in staat om op hun scherm te zien, wat er met UA93 en eventueel andere toestellen gebeurde.
quote:Combineren we dat met het feit dat de nabestaanden de laatste 3 minuten van de CVR niet konden of mochten beluisteren, dan krijg je wel een heel vreemd optel sommetje.
quote:168. Ibid., pp. 2327. We also reviewed a report regarding seismic observations on September 11, 2001, whoseauthors conclude that the impact time of United 93 was "10:06:05±5 (EDT)."Won-Young Kim and G. R. Baum,"Seismic Observations during September 11, 2001,terrorist Attack," spring 2002 (report to the Maryland Depart-ment of Natural Resources). But the seismic data on which they based this estimate are far too weak in signal-to-noise ratio and far too speculative in terms of signal source to be used as a means of contradicting the impact time established by the very accurate combination of FDR, CVR, ATC, radar, and impact site data sets.These data sets constrain United 93's impact time to within 1 second, are airplane- and crash-site specific, and are based on time codes automatically recorded in the ATC audiotapes for the FAA centers and correlated with each data set in a process internationally accepted within the aviation accident investigation community. Further more, one of the study's principal authors now concedes that "seismic data is not definitive for the impact of UA 93." Email fromWon-Young Kim to the Commission,"Re: UA Flight 93," July 7, 2004; see also Won-Young Kim,"Seismic Obser-vations for UA Flight 93 Crash near Shanksville, Pennsylvania during September 11, 2001," July 5, 2004.
Dat Bush na 9/11 maatregelen heeft genomen om een nieuwe aanslag te voorkomen wordt nog wel eens gezien als motief voor 9/11. Diegene die dat echt als motief zien vergeten dat een president wel eens dergelijke beslissingen moet nemen na onverwachte gebeurtenissen.quote:24 Januari 2008
Congres eens over investeringen VS
De leiders van de Democraten en de Republikeinen in het Congres zijn het eens geworden met het Witte Huis over de verdeling van 150 miljard dollar om de economie van de VS te stimuleren.
Iedereen in de VS die een baan heeft, krijgt voor juni 600 dollar. Voor elk kind wordt nog eens 300 dollar betaald. Bedrijven kunnen hun investeringen voor 50 procent aftrekken van de belasting. De Senaat moet het plan nog goedkeuren.
President Bush kwam vorige week met het voorstel om 150 miljard dollar in de Amerikaanse economie te pompen. Hij denkt dat op die manier een dreigende recessie kan worden voorkomen.
quote:Op donderdag 24 januari 2008 21:21 schreef wormwood het volgende:
[..]
Ik ga even niet mee met jouw rookgordijn cq. afleidings manouevre.
We hadden het over het deel van vlucht 93 dat niet gecrashed is. Waar is dat dan wel gebleven?
Dat is geen desinfo, beide verkeerstorens werden ontruimd en wat staat er op iedere verkeerstoren: radar! De verkeersleiding aldaar was vanaf het moment van ontruiming niet meer in staat om de vliegbewegingen in de omgeving te kunnen volgen. Dat is dus geen desinfo, maar een constatering van een feit.quote:Op donderdag 24 januari 2008 21:32 schreef Terecht het volgende:
[..]
Cleveland center wist ten alle tijden waar flight 93 zich bevond en in welke richting hij vloog. Cleveland center had ook contact met andere vliegtuigen in de buurt die meeluisterden met wat er vanuit de cockpit van flight 93 werd uigezonden, en 2 vliegtuigen hadden flight 93 zelfs in zicht.
Sterker nog, Pittsburgh en Johnstown hadden niks te maken met het tracken van flight 93. Pure desinfo van jou kant.
Waar wil je nou naartoe? Je probeert hier te suggeren dat door de evacuatie van Pittsburgh en Johnstown flight 93 op de één of andere manier niet meer (of minder goed) getracked kon worden, en dat is onzin. Je eigen mening blijft ook weer eens achterwege, ik heb je al eens gezegd dat dit een discussieforum is waar met meningen en argumenten 9/11 wordt besproken. Wat jij hier doet is het plaatsen van irrelevante feitjes die niets toevoegen aan de discussie.quote:Op donderdag 24 januari 2008 23:07 schreef Torah het volgende:
[..]
Dat is geen desinfo, beide verkeerstorens werden ontruimd en wat staat er op iedere verkeerstoren: radar! De verkeersleiding aldaar was vanaf het moment van ontruiming niet meer in staat om de vliegbewegingen in de omgeving te kunnen volgen. Dat is dus geen desinfo, maar een constatering van een feit.
Cleveland was verantwoordelijk voor de communicatie, de opname's daarvan zijn bekend.
Ik zie dat even anders Terecht: jij wil dat kennelijk als desinfo bestempelen. De opdracht tot evacuatie kwam direkt van de FAA en dat heeft echt wel een bedoeling gehad met UA93 en 9/11.quote:Op donderdag 24 januari 2008 23:17 schreef Terecht het volgende:
[..]
Het is wel desinfo, want het is irrelevant voor de 9/11 discussie omdat Pittsburgh en Johnstown niets met het tracken van flight 93 van doen hebben, ze hebben nl geen contact met de FAA en NEADS.
Zie de editquote:Op donderdag 24 januari 2008 23:23 schreef Torah het volgende:
[..]
Ik zie dat even anders Terecht: jij wil dat kennelijk als desinfo bestempelen. De opdracht tot evacuatie kwam direkt van de FAA en dat heeft echt wel een bedoeling gehad met UA93 en 9/11.
Waarom dan die evacuaties van de verkeerstorens? Johnstown ging zelfs compleet dicht:quote:Op donderdag 24 januari 2008 23:27 schreef Terecht het volgende:
[..]
Zie de edit.
De evacuatie lijkt me een voorzorgsmaatregel aangezien flight 93 geen contact maakte met Cleveland ATC en in de richting van die 2 vliegvelden vloog. Het is allemaal niet zo spannend, als je je aan zulke strohalmen vastklampt om twijfel te zaaien zegt dat alles imo.
aan "jezelf voor het lapje houden" zit altijd een onbewuste, en een bewuste component, denk ik...quote:Op donderdag 24 januari 2008 07:30 schreef Torah het volgende:
[..]
Bewust of onbewust, dat is dan nog even de grote vraag!
Wat dacht je van diezelfde voorzorgsmaatregelen? Als flight 93 in één van de verkeerstorens was gevlogen en ze waren niet geevacueerd was het niet goed geweest, nu zijn ze wel geevacueerd en dan is het ook niet goed. Het zou maw nooit goed zijn geweest voor de complotters, wat er ook gebeurd zou zijn.quote:Op donderdag 24 januari 2008 23:53 schreef Torah het volgende:
[..]
Waarom dan die evacuaties van de verkeerstorens? Johnstown ging zelfs compleet dicht:
http://911search.bravehost.com/Johnstown.html
Cleveland is de drukste ATC ter wereld. Flight 93 vormde bovendien geen gevaar voor Cleveland ATC.quote:Johnstown was ook onderdeel van de Terror Drills en gewoon een redelijk groot vliegveld voor binnenlandse vluchten (voormalig marine) en Pittsburgh is zelfs een International Airport. Geen kleine sportvliegveldjes dus, zonder radar en andere communicatie- en navigatie-apparatuur. Wel opmerkelijk dat je een poging doet om me hier niet mee bezig te houden
Op wat voor soort aanwijzingen en feiten wacht je dan?quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:30 schreef Torah het volgende:
[..]
de crash van UA93 heb ik voorlopig opzij geschoven in afwachting van mogelijke nieuwe aanwijzingen.
Ten eerste de verkeerstroren van Johnstown had geeneens radar!! (zie mijn volgende post) Dus dat is alvast weer een leugen als argument. Gelukkig hebben we altijd nog air traffic control en die zit niet in de verkeerstorens. Ontruimen van 2 verkeerstoren betekent niet dat niemand de vluchten meer kon volgen hoor, verkeerstorens door voornamelijk take off and approach en vluchten worden dan overgegeven aan air traffic control centers.quote:Op donderdag 24 januari 2008 21:07 schreef Torah het volgende:
[..]
. Op beide verkeers torens waren de verkeersleiders zelf niet meer in staat om op hun scherm te zien, wat er met UA93 en eventueel andere toestellen gebeurde.
Wat ben je toch weer enorm slecht geinformeerd, hoe kom je erbij dat de nabestaande de laaste minuten niet mochten horen? Het waren juist de nabestaanden die de laaste 3 minuten WEL mochten horen, hier het bewijs dat je weer onzin loopt uit te kramen:quote:Combineren we dat met het feit dat de nabestaanden de laatste 3 minuten van de CVR niet konden of mochten beluisteren, dan krijg je wel een heel vreemd optel sommetje.
Wanneer ga je eens verder kijken dan complot sites, zo kom je echt niet dichter bij de waarheid hoor.quote:Op donderdag 24 januari 2008 23:53 schreef Torah het volgende:
[..]
Waarom dan die evacuaties van de verkeerstorens? Johnstown ging zelfs compleet dicht:
http://911search.bravehost.com/Johnstown.html
Johnstown was ook onderdeel van de Terror Drills en gewoon een redelijk groot vliegveld voor binnenlandse vluchten (voormalig marine) en Pittsburgh is zelfs een International Airport. Geen kleine sportvliegveldjes dus, zonder radar en andere communicatie- en navigatie-apparatuur. Wel opmerkelijk dat je een poging doet om me hier niet mee bezig te houden
Opmerkelijk, een vliegveld met 4 start- en landingsbanen zonder radar, maar ik zal je verhaal maar aannemen.quote:
Ja een transcript en de rest, waar is de tape van de CVR? Een transcript kan iedereen in elkaar draaien. Dat kunnen jij en ik ook en vervolgens plaats je het ergens op internet als 'bewijs'. Wie zegt dat de laatste drie minuten in de transcript later niet is toegevoegd als verzonnen tekst? De enige CVR die is gevonden is van UA93. Waarom wordt die achter gehouden voor het publiek, zeker als er enorm veel vragen over zijn? En juist over het laatste deel ervan? Kennelijk is er dus iets te verbergen wat wij niet mogen weten Je hele lap tekst staat daarmee op losse schroeven..quote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:36 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Ten eerste de verkeerstroren van Johnstown had geeneens radar!! (zie mijn volgende post) Dus dat is alvast weer een leugen als argument. Gelukkig hebben we altijd nog air traffic control en die zit niet in de verkeerstorens. Ontruimen van 2 verkeerstoren betekent niet dat niemand de vluchten meer kon volgen hoor, verkeerstorens door voornamelijk take off and approach en vluchten worden dan overgegeven aan air traffic control centers.
[..]
Wat ben je toch weer enorm slecht geinformeerd, hoe kom je erbij dat de nabestaande de laaste minuten niet mochten horen? Het waren juist de nabestaanden die de laaste 3 minuten WEL mochten horen, hier het bewijs dat je weer onzin loopt uit te kramen:
Sounds of a 9/11 hijacking and a heroic struggle to retake the jetliner filled a courtroom Wednesday as jurors relived the final minutes of United Airlines Flight 93 through its cockpit voice recorder.
Prosecutors seeking the execution of admitted al Qaeda terrorist Zacarias Moussaoui[ played the tape for the first time in public, closing their case with high drama.
The 31-minute tape is punctuated by the voices of people saying they didn't want to die, cries of "No, no, no!" and "Oh, God!" and hijackers barking commands and praising Allah.
Every seat in the courtroom was taken as the static-filled recording was played.
The tape also was broadcast to 9/11 families at federal courthouses in six cities, including Newark, New Jersey, where Flight 93 originated with 33 passengers, seven crew members and four hijackers on board. It was bound for San Francisco.
Bron inclusief compleet transcript: http://www.mishalov.com/wtc-flight-93-transcript.html
Waarom werd deze plek dan niet geëvacueerd slimmerik:quote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:03 schreef Terecht het volgende:
[..]
Wat dacht je van diezelfde voorzorgsmaatregelen? Als flight 93 in één van de verkeerstorens was gevlogen en ze waren niet geevacueerd was het niet goed geweest.
Nee jij laat dat liggen, ik niet.quote:Op donderdag 24 januari 2008 23:02 schreef Torah het volgende:
[..]
Hallo, tringgggggggggggg
Voor de negende keer: dat zouden we even laten liggen wormwood. Kort van memorie
Kernreactoren zijn er op gebouwd om rekening te houden met de kans dat er per ongeluk een vliegtuig boven op crasht.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 05:06 schreef Torah het volgende:
[..]
Waarom werd deze plek dan niet geëvacueerd slimmerik:
[ afbeelding ]
Het plaatsje Shippingport vlakbij Pittsburgh heeft 3 nucleaire installaties: eentje met een beperkt vermogen van 68 MW en twee met een meer gebruikelijk vermogen van 900 MW. Totaal aantal werknemers 250 man.
UA93 is ook hier vlakbij geweest in de daling richting Shanksville. Lijkt me toch belangrijker dat ze daar meer zorgen om gehad moeten hebben. Vreemd genoeg was dat niet het geval! Als het toestel daar was gecrashed waren de gevolgen niet te overzien geweest. Het aantal doden speelde kennelijk geen enkele rol tijdens de uitvoering van het plot.
Godsamme zeg wat ben je weer simpel bezig... Alles wat jouw verhaal ondersteund slik je als zoete koek, alles wat jouw verhaal niet ondersteund staat op verkeerd briefpapier of is in elkaar gedraaid....quote:Op vrijdag 25 januari 2008 05:01 schreef Torah het volgende:
[..]
Ja een transcript en de rest, waar is de tape van de CVR? Een transcript kan iedereen in elkaar draaien. Dat kunnen jij en ik ook en vervolgens plaats je het ergens op internet als 'bewijs'. Wie zegt dat de laatste drie minuten in de transcript later niet is toegevoegd als verzonnen tekst? De enige CVR die is gevonden is van UA93. Waarom wordt die achter gehouden voor het publiek, zeker als er enorm veel vragen over zijn? En juist over het laatste deel ervan? Kennelijk is er dus iets te verbergen wat wij niet mogen weten Je hele lap tekst staat daarmee op losse schroeven..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |