neequote:Op woensdag 23 januari 2008 16:34 schreef OFfSprngr het volgende:
Zijn die lui niet te vervolgen? Sowieso is het VERPLICHT om een verzekering te hebben en ik kan me ook amper voorstellen dat je medische assistentie pertinent kunt weigeren. Daarnaast is de vrijheid van menings uiting belemmerd.
Als ze hem uit het hele land bellen voor de echt lastiger metselklusjes en als hij voor het geld geen auto's hoeft te repareren, denk ik niet dat hij veel uitkeringen nodig heeft.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
Tjja, Ik hoop dat ze uitkeringen en kinderbijslag ook zondig vinden, maar dat zal wel niet.
VERBOTEN!quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:43 schreef sander89 het volgende:
Erg triest voor die kinderen.
Maar een autoverzekering is in de landen van de Europese Unie verplicht.
Rijdt gek nu ook nog is onverzekerd rond bijna elke dag?
Want dat is zo verboden als wat.
Ik ben het helemaal me je eens. en dat is al vreemd genoeg .quote:Op donderdag 24 januari 2008 00:42 schreef Kees22 het volgende:
Of het triest is voor de kinderen zal de tijd leren. Uit het geciteerde verhaal in de OP krijg ik die indruk helemaal niet. En als ik dat verhaal vergelijk met mijn eigen jeugd, zie ook niet meteen de triestheid.
Zijn zorgzaamheid staat in elk geval buiten kijf, al is ook zijn geloof helemaal niet het mijne.
En al dat gemekker dat hij niet aan de regels voldoet: nou en? Is dat dan waar het om gaat: dat we ons allemaal braaf conformeren aan de regels?
Er lijken me ernstiger gevallen van het behandelen van kinderen aan de orde.
Fijn dan als je wordt aagereden door een onverzekerde bestuurder. Kan je fluiten naa r e centen.quote:
'lees'quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:22 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Fijn dan als je wordt aagereden door een onverzekerde bestuurder. Kan je fluiten naa r e centen.
SCHAAP
Jij denkt dat die mogelijkheid er is?quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:28 schreef AgLarrr het volgende:
Laat ze voor zichzelf maar uit maken wat ze willen.
Geef jij je studie op om automonteur te worden?quote:Op donderdag 24 januari 2008 15:02 schreef LXIV het volgende:
De moeder is altijd thuis, ze leren een nuttig vak waar veel vraag naar is en de ouders besteden heel veel tijd hen normen en waarden bij te brengen. Waarop baseren jullie het vooroordeel dat deze kinderen slechter af dan andere kinderen zouden zijn?
En met welk recht wil je die kinderen onder dwang kennelijk uit huis gezet krijgen...? (dsat was de daadwerkelijk eis in de door die man gewonnen rechtzaak, ze wilden zijn kinderen uit huis zetten)quote:Op donderdag 24 januari 2008 15:46 schreef speknek het volgende:
Geef jij je studie op om automonteur te worden?
Als ik problemen zie in iemands redenering, ben ik dus voor de andere partij? George Bush much?quote:Op donderdag 24 januari 2008 16:23 schreef RM-rf het volgende:
En met welk recht wil je die kinderen onder dwang kennelijk uit huis gezet krijgen...? (dsat was de daadwerkelijk eis in de door die man gewonnen rechtzaak, ze wilden zijn kinderen uit huis zetten)
Jaquote:Is dat omdat jij het beter vind als de kinderen van die man gaan studeren ipv te leren voor automonteur of bouwvakker bij hun vaders bedrijf?
En daarom... waarom denk jij beter te weten wat goed is voor zijn kinderen?quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:13 schreef speknek het volgende:
Hee hee, het gaat niet om z'n eigen leven heh, het gaat om die van z'n kinderen.
Die kinderen kunnen zich niet ontwikkelen waardoor ze niet een eigen mening kunnen opbouwen dus daarom geen vrijheid van meningsuiting hebben.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:29 schreef werkeend het volgende:
[..]
nee
nee
nee
en
nee
hoe kan je vrijheids van meningsuiting belemmeren als je je kinderen opvoed zoals jij wil? wat is daar belemmering van vrijheid van meningsuiting aan?
Bullshit. Elk kind is belemmerd in zijn vrijheid van meningsuiting. Ik mag thuis echt niet mn moeder verrot schelden hoor, oftewel een belemmering. Er zijn zoveel gezinnen waar je niet mag vertellen dat je homo bent omdat dan pa en/of ma helemaal gaat flippen. Ik ken meerdere gezinnen waar het totaal not done is om niet te gaan studeren. Dat is net zo erg als dit, maar het is geen religieus persoon die het zegt en dan is er niks aan de hand. Dit is gewoon zeiken op die man omdat hij streng-religieus is en naar zijn idee van hoe de regels horen te zijn leeft. So what. Hij doet niemand kwaad. Zijn kinderen krijgen een ouderwetse opvoeding ja, maar ze leren alle benodigde kennis om te functioneren in de maatschappij, ze leren een vak. Dat is genoeg. Dat hij in God vertrouwt en niet op medicijnen is zijn zaak en heel vervelend als daardoor hij of een van zijn kinderen komt te overlijden, maar dat is nu eenmaal iets wat je moet accepteren als je een vrije maatschappij wilt hebben.quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:09 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Die kinderen kunnen zich niet ontwikkelen waardoor ze niet een eigen mening kunnen opbouwen dus daarom geen vrijheid van meningsuiting hebben.
quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:54 schreef thaleia het volgende:
En van dat isolement word ik ook niet zo vrolijk. Als je een kind zijn of haar hele jeugd in een kamertje opsluit, bij wijze van spreken, word je aangeklaagd voor kindermishandeling, ook al krijgt het goed te eten en heeft het kleren enzo. Als ze met z'n achttienen zijn en je roept dat er ideologische redenen aan ten grondslag liggen, ligt het ineens heel anders?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |