Ook wel ja, maar van een renteverlaging in Amerika profiteren wij ook indirect en hier is een renteverlaging (nog) niet nodig.quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:44 schreef Falco het volgende:
[..]
Heeft dat gewoon niet te maken met dat in Amerika de rente wel met 0,75 punt omlaag gaat en in Europa niet?
Behalve als je oko dan nog eens het wisselkoers verschil gaat meenemen, dan kan het toch weer zijn dat de aex stiekum meer gestegen is.quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:50 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ook wel ja, maar van een renteverlaging in Amerika profiteren wij ook indirect en hier is een renteverlaging (nog) niet nodig.
Maar de AEX is ook veel verder gevallen in de laatste bear market van begin jaren '00... van 700 naar 220. De Dow is gezakt van... 12000 naar 7000 (zoiets) in diezelfde periode.
Dus als je dan evenredig weer stijgt kom je wel als AEX behoorlijk lager uit![]()
Dan hebben we het toch voornamelijk alleen nog maar over een diensten economie, qau concrete producten maakt men steeds minder in de VS. Aangezien niemand iets kan eten of consumeren van diensten is dit nog steeds de vraag of dit een duurzame economie kan worden. Datzelfde geldt trouwens ook voor europa, maar bij ons is nog niet zoveel productie verdwenen.quote:Waar dan wel weer bij moet worden aangemerkt dat de Amerikaanse economie in de afgelopen jaren sterker is gegroeid dan de Europese uiteraard.
quote:Globalisation allowed the US to suck up the savings of the rest of the world and consume more than it produced. The US current account deficit reached 6.2 per cent of gross national product in 2006. The financial markets encouraged consumers to borrow by introducing ever more sophisticated instruments and more generous terms. The authorities aided and abetted the process by intervening whenever the global financial system was at risk. Since 1980, regulations have been progressively relaxed until they have practically disappeared.
The super-boom got out of hand when the new products became so complicated that the authorities could no longer calculate the risks and started relying on the risk management methods of the banks themselves. Similarly, the rating agencies relied on the information provided by the originators of synthetic products. It was a shocking abdication of responsibility.
Everything that could go wrong did. What started with subprime mortgages spread to all collateralised debt obligations, endangered municipal and mortgage insurance and reinsurance companies and threatened to unravel the multi-trillion-dollar credit default swap market. Investment banks’ commitments to leveraged buyouts became liabilities. Market-neutral hedge funds turned out not to be market-neutral and had to be unwound. The asset-backed commercial paper market came to a standstill and the special investment vehicles set up by banks to get mortgages off their balance sheets could no longer get outside financing. The final blow came when interbank lending, which is at the heart of the financial system, was disrupted because banks had to husband their resources and could not trust their counterparties. The central banks had to inject an unprecedented amount of money and extend credit on an unprecedented range of securities to a broader range of institutions than ever before. That made the crisis more severe than any since the second world war.
dat lijkt me niet dom.quote:Op woensdag 23 januari 2008 19:14 schreef HansvanOchten het volgende:
Ik volg het al een tijdje, maar ik heb het idee dat er geen touw op te trekken is?
Ik denk dat ik de aankoop van een huis maar even ga uitstellen....
quote:Op woensdag 23 januari 2008 19:24 schreef henkway het volgende:
[..]
dat lijkt me niet dom.
stijgen doen ze niet maar de kans op een daling van 30% is goed aanwezig, nu velen met behoud van hypotheekrenteaftrek in Tsjechie, Slowakije en Hongarije gaan wonen
En weer een fiks herstel naar -1%. Ja het zijn leuke dagenquote:Op woensdag 23 januari 2008 18:47 schreef ItaloDancer het volgende:
Wall Street tuimelt nu ook naar beneden, 320 punten lager op de Dow (2,7%).
Deze mensen vallen onder het Nederlands belastingregimequote:Op woensdag 23 januari 2008 19:48 schreef gronk het volgende:
[..]
Zoiets is zo veranderd hoor. Het zou me niets verbazen als Financien zoiets ook ziet als een weeffout.
Ja, en? Dan voegt de fiscus een regeltje toe 'per 1/1/2009 geldt is het alleen mogelijk om hypotheekrenteaftrek toe te passen voor woningen die zich in nederland bevinden'.quote:Op woensdag 23 januari 2008 20:20 schreef henkway het volgende:
[..]
Deze mensen vallen onder het Nederlands belastingregime
voor de rechter is dat niet haalbaarquote:Op woensdag 23 januari 2008 20:31 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja, en? Dan voegt de fiscus een regeltje toe 'per 1/1/2009 geldt is het alleen mogelijk om hypotheekrenteaftrek toe te passen voor woningen die zich in nederland bevinden'.
ligt eraan. er is een kans dat als het echt misgaat a la paniek en dag-crash (10% +) het hier dan weer mee zal vallen omdat de rottigheid hier er zo'n beetje wel uit is.quote:
quote:Op woensdag 23 januari 2008 20:35 schreef henkway het volgende:
voor de rechter is dat niet haalbaar
Afgezien daarvan zijn er teveel invloedrijke pensionado's in Spanje
Boh, zijn die uitslagen van de afgelopen paar weken echt? Daar zit ook geen beweging in!quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:11 schreef DJKoster het volgende:
Mooi, op naar de andere kant van de wereld maar weer
http://www.nzx.com/market/index_summaries/NZ50, nieuw zeeland is alweer open
typisch bearmarketquote:Op woensdag 23 januari 2008 22:36 schreef JohnDope het volgende:
Wel geinig die koersval.
Mij interesseert het echt letterlijk geen ene moer. Erger dan hoeveelheid knaken die die politici van ons roven kan het niet worden.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:41 schreef henkway het volgende:
[..]
typisch bearmarket
de volgende drop kan wel over drie weken zijn
morgen 140 terug
Mij wel, ik had de avond voor de val drie diepe puts ING geschreven en ik werd om negen uur al `beloond`quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:44 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Mij interesseert het echt letterlijk geen ene moer. Erger dan hoeveelheid knaken die die politici van ons roven kan het niet worden.
Dat vind ik minder voor je. Maar als je zonder munten komt te zitten, dan moet je lekker even aan de deur gaan bietsen bij Paul Rosenmuller e.d., want die zijn zo sociaal voor de maatschappij.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:54 schreef henkway het volgende:
[..]
Mij wel ik had de avond voor de val drie diepe puts ING geschreven en ik werd om negen uur al `beloond`
Hoezo, dat is wel ingecalculeerd hoor, als ik ze krijg schrijf ik weer weer een lange call op.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:56 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat vind ik minder voor je. Maar als je zonder munten komt te zitten, dan moet je lekker even aan de deur gaan bietsen bij Paul Rosenmuller e.d., want die zijn zo sociaal voor de maatschappij.
ik snap overigens nogsteeds niet dat mensen zonder geld dat nog niet eerder gedaan hebben, ik had het wel geweten als ik geen munten meer had.![]()
2 maanden? Als het een week aanhoudt is het al veelquote:Op woensdag 23 januari 2008 22:32 schreef Zeg_Maar het volgende:
ongelooflijk die bewegingen die je ziet.
dat het gewoon op een dag 6% fluctueerd.
ben benieuwd naar morgen, zouden we dan de bodem hebben gehad of is dit weer een opleving voor 2 maanden?
Nee 11.660 was al ergens neergezet als een tijdelijke bodem in de Bearmarketquote:Op woensdag 23 januari 2008 23:01 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
2 maanden? Als het een week aanhoudt is het al veel![]()
Tenzij dit DE bodem was. Maar dat lijkt me ook sterk.
quote:Banks pressed to bail out bond insurers
The largest US banks are under pressure from New York State insurance regulators to provide as much as $15bn in fresh capital to support struggling bond insurers, people familiar with the matter said.
Komt overeen dat de banken en de verzekeraars de verliezen samen moeten delen. Om "headup lights" op de markt te houden. Maar veel klappen kunnen ze niet meer verwerken.quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:49 schreef gronk het volgende:
http://www.ft.com/cms/s/0(...)dc-000077b07658.html
[..]
quote:Societe Generale wil euro 5,5 mrd aan nieuw kapitaal aantrekken na de ontdekking van handelsfraude bij de bank en vanwege verdere afschrijvingen op hypotheekgerelateerde investeringen. Dat heeft de Franse bank donderdag bekendgemaakt. Woensdag deden al geruchten de ronde dat Societe Generale een flinke afschrijving moest doen.
De bank zegt in het afgelopen weekeinde te hebben ontdekt dat een handelaar in het geheim posities heeft ingenomen op Europese indexfutures die bank euro 4,9 mrd voor belasting zullen kosten.
Daarnaast zal de bank euro 2,05 mrd afschrijven vanwege de turbulentie op de kredietmarkt. Societe Generale verwacht wel over 2007 een winst te boeken van euro 600 mln tot euro 800 mln.
De bank wil nieuw kapitaal aantrekken door aandelen uit te geven. JP Morgan Chase en Morgan Stanley zullen de aandelenuitgifte begeleiden.
De handel in het aandeel zal tot nader orde worden stilgelegd op Euronext Parijs.
Komt er weer een lijk uit de kast vallen ?quote:AMBAC & Wachovia Threatened by Option - ARM Loans
dailyreckoning
In New York, regulators are meeting with bankers to see if they can raise capital for the bond insurers. Earlier this week we reported than the credit rating of AMBAC had been down graded from triple-A. When the guys who insure other peoples bonds are broke, their guarantees are worthless.
AMBAC, MBIA and a few other bond insurers have guaranteed some US$2 trillion in assets. We are not suggesting that all those assets would suddenly be in jeopardy. But the truth is, off in the distance, well behind the front lines, there is another wave of dodgy U.S. mortgage products massing. These option-ARMs are threatening billions more in losses for the banks that made the loans and the investors that bought them. They made their first tentative attack yesterday.
“The no-worries lending that inflated the housing bubble is resulting in a flood of soured option-ARM loans, adjustable-rate mortgages that allow borrowers to pay so little every month that their loan balances rise rather than fall, sometimes sharply,” reports Scott Reckard in the L.A. Times. The trouble here is that this genre of bad loans came into existence in 2006 and 2007, at the peak of housing bubble.
Uiteindelijk dus nietquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:29 schreef Hi_flyer het volgende:
Jammer van Wall street. Die drukt die prachtige koerssprong van vandaag.
Owww, whehe, daar sta ik eigenlijk wel van te kijken.quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:16 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Uiteindelijk dus niet![]()
+6,5% gesloten. Mooie winst, maar er is nog wat in te halen.
Ik verwacht dat de komende dagen rustiger zullen verlopen met wat koerswinsten zo nu en dan.
De verwachting is nu ook dat de FED de rente volgende week met nog eens 75 basispunten zal verlagen.
http://www.marketwatch.co(...)2-AA4F-8B7CA9D24C8A}quote:America's biggest mortgage bond insurers collectively need a $200 billion (£101 billion) capital injection if they are to maintain their key AAA credit ratings, a figure that dwarfs a plan by New York regulators to put together a capital infusion of up to $15 billion, a leading ratings expert said yesterday.
Gokje: de kortetermijnrente gaat binnenkort door het dak.quote:Banks may need $143 bln in fresh capital
If bond insurer ratings are cut deeply, banks' capital will be tested.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |