Helemaal mee eens... en de kijkcijfers zijn al terug gelopen.. dus als ze het willen uitzenden tijdens prime time.. tja het zal meer kwaad dan goed doen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 08:13 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Grootste nadeel is dat het om 8 uur/half 9 primetime is. Dan komen er dus meer goede programma's. Hierdoor zullen er een hoop kijkers iets anders kijken dan voetbal (mede onder invloed van de vrouwen natuurlijk)
Dit is dan weer niet goed voor de reclame inkomsten. En hierdoor zijn de biedingen ook een stuk lager uigevallen.
Dus de ECV snijdt zichzelf hiermee in de vingers.
Dit gaat gewoon om de wet hoorquote:Op maandag 25 februari 2008 23:23 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
De wet. Het contract / de regels.
quote:1. De evenementen, genoemd in onderdeel B van de lijst, die als onderdeel van een televisieprogramma worden uitgezonden, worden in ieder geval uitgezonden op een open net door middel van gedeeltelijke rechtstreekse verslaggeving.
2. De uitzendingen van de evenementen, bedoeld in het eerste lid, hebben de in onderdeel B van de lijst vermelde minimumduur.
quote:2. Voetbal (heren):
a. Alle wedstrijden van de hoogste divisie van het nationaal betaald voetbal;
- minimumduur uitzending onderlinge wedstrijden tussen Ajax, PSV en Feyenoord: 20 minuten per wedstrijd;
- minimumduur uitzending overige wedstrijden: 10 minuten per wedstrijd;
- aanvangstijd uitzending wedstrijden die ´s middags worden gespeeld: uiterlijk 21.00 uur;
- aanvangstijd uitzending wedstrijden die ´s avonds worden gespeeld: uiterlijk twee uur na afloop van de wedstrijd, maar in ieder geval niet later dan 22.30 uur.
b. Nationale bekerwedstrijden: de kwartfinales (minimumduur uitzending: 15 minuten per wedstrijd).
Inderdaad, zo gaat dat bij ons thuis niet anders. 19u is eigenlijk te vroeg, moeten we haasten met eten, maarja om half 9 moeten de vrouwen kijken (boer zoekt vrouw of weet ik veel wat). Daarnaast vind ik het zelf niet relaxed, want ik ga vaak tussen 8 en half 9 terug naar m'n kamer, ben ik er anderhalf uur later, is perfect. Maar als de uitzendingen om 20u pas beginnen kan ik het simpelweg helemaal niet meer zien, omdat ik echt niet nog om half 10 pas ga vertrekkenquote:Op dinsdag 26 februari 2008 08:13 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Grootste nadeel is dat het om 8 uur/half 9 primetime is. Dan komen er dus meer goede programma's. Hierdoor zullen er een hoop kijkers iets anders kijken dan voetbal (mede onder invloed van de vrouwen natuurlijk)
Dit is dan weer niet goed voor de reclame inkomsten. En hierdoor zijn de biedingen ook een stuk lager uigevallen.
Dus de ECV snijdt zichzelf hiermee in de vingers.
aanvangstijd uitzending wedstrijden die ´s avonds worden gespeeld: uiterlijk twee uur na afloop van de wedstrijd, maar in ieder geval niet later dan 22.30 uur.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:45 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dit gaat gewoon om de wet hoorUit het Mediabesluit:
[..]
[..]
Morgen komen er drie aanbiedingen, waarvan twee dermate oninteressant is, dat alleen deze overblijft. Er is nog geen zekerheid over hoe of wat precies, maar de samenvattingen gaan wel naar de NOS.quote:Voetbal terug bij NOS, eigen kanaal Eredivisie
De eredivisiewedstrijden komen terug om 19.00 uur bij NOS. De bieding op de rechten viel dermate tegen dat de clubs iets nieuws gaan beginnen: onder de vlag van de Eredivisie starten ze een nieuw televisiekanaal waar de livewedstrijden te zien zullen zijn.
M'n buurman nadat ie het gelezen had bij VI: "Daar gaat mn belastinggeld".quote:Op zondag 9 maart 2008 20:54 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Er is nog geen zekerheid over hoe of wat precies, maar de samenvattingen gaan wel naar de NOS.
Dat zou goed nieuws zijn.. Waar heb je de info vandaan?quote:Op zondag 9 maart 2008 20:54 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Morgen komen er drie aanbiedingen, waarvan twee dermate oninteressant is, dat alleen deze overblijft.
Er is nog geen zekerheid over hoe of wat precies, maar de samenvattingen gaan wel naar de NOS.
De kabelmaatschappijen waren totaal niet interessant en onbetrouwbaar.
Bieding twee was Sport1 + NOS voor 45 miljoen euro. Dat zou 25 miljoen euro verlies zijn, wat de kleine clubs niet kunnen opvangen.
Dus zelf een kanaal exploiteren is de enige oplossing, met de samenvattingen op het open net op de NOS.
dat vind ik het belangrijkstequote:Op zondag 9 maart 2008 21:42 schreef tong80 het volgende:
Oh hier werde er al over gesproken. Mooi dat Langs de Lijn de rechten houdt
Dit zal ECV toch zeker niet toelaten? Al zijn er natuurlijk dan maar 60 minuten beschikbaar.quote:Op zondag 9 maart 2008 21:59 schreef Urquhart het volgende:
Opzich goed nieuws. Mits:
- Geen reclame - journaal - reclame, eventueel korfbal en dan 'de kleintjes'
- Geen wedstrijden meer vanuit één camera-positie
Want er worden 9 wedstrijden tegelijk gespeeld?quote:Op zondag 9 maart 2008 22:08 schreef jorienvdherik het volgende:
Om deze flinke verliespost te compenseren zouden de clubs gezamenlijk een kanaal op willen starten waar alle duels tegen betaling live te volgen zullen zijn.
alleen dat boeit me...
maar dan moeten ze 9 kanalen maken...
Voor RTL en Talpa heeft Eyeworks het voetbal geproduceerd en de kans is vrij groot dat Eyeworks dat niet gaat doen voor de NOS. Dus ja, dat zou best kunnen.quote:Op zondag 9 maart 2008 22:08 schreef VoreG het volgende:
Verdwijnen dan weer de camera's die De Mol had neergezet?
Ja, dat begreep ik ook al nietquote:Op zondag 9 maart 2008 22:09 schreef VoreG het volgende:
[..]
Want er worden 9 wedstrijden tegelijk gespeeld?
Maar dan heb je al een losse Digitenne aansluiting, en volgens mij ontvang je niet eens alle wedstrijden?quote:Op zondag 9 maart 2008 22:15 schreef Kremers het volgende:
[..]
Ik betaal op dit moment ¤6 p/mnd om de wedstrijden te kunnen zien, via Digitenne.
Je krijgt bij Digitenne 2 Tele2 kanalen. Vorige week was de 1e keer datik niet de wedstrijden kon kijken die ik wilde zien, omdat PSV ook op de zondag middag moest spelen.quote:Op zondag 9 maart 2008 22:17 schreef WooZ het volgende:
[..]
Maar dan heb je al een losse Digitenne aansluiting, en volgens mij ontvang je niet eens alle wedstrijden?
Daarnaast loop natuurlijk het contract met tele2 af, dus bij KPN verdwijnt het dan ook. Of er moeten weer nieuwe contracten onderling worden afgesloten, want het is bv ook pas sinds dit jaar dat je het via Digitenne en UPC kunt ontvangen, niet?
Klopt, je krijgt de eerste 2 kanalen (er zijn er 4) en het loopt via Tele2. Maar dat loopt nu dan af ja. Maar dat t.v. kanaal van de ECV zal toch doorgegeven moeten worden via de bestaande kabelaars, anders trekken ze toch gen kijkersquote:Op zondag 9 maart 2008 22:17 schreef WooZ het volgende:
[..]
Maar dan heb je al een losse Digitenne aansluiting, en volgens mij ontvang je niet eens alle wedstrijden?
Daarnaast loop natuurlijk het contract met tele2 af, dus bij KPN verdwijnt het dan ook. Of er moeten weer nieuwe contracten onderling worden afgesloten, want het is bv ook pas sinds dit jaar dat je het via Digitenne en UPC kunt ontvangen, niet?
Hoe oud ben je nou kneus?quote:
ja dat was toch altijd 3 rondes voor het eindequote:Op zondag 9 maart 2008 22:09 schreef VoreG het volgende:
[..]
Want er worden 9 wedstrijden tegelijk gespeeld?
En hoe wordt dat nu opgelost? Overigens zijn alleen de laatste 2 rondes op dezelfde speeldag.quote:Op zondag 9 maart 2008 22:24 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
ja dat was toch altijd 3 rondes voor het einde
alles zondagmiddag half 3
Denk het niet. Daarvoor ben je afhankeliijk van de verbindingen en computers. Via televisie blijft het gemakkelijkst en populairst.quote:Op zondag 9 maart 2008 22:23 schreef Kremers het volgende:
Of ze gaan het via Internet uitzenden...
geen idee, ik was vorig jaar bij de laatste wedstrijd van feyenoord.quote:Op zondag 9 maart 2008 22:26 schreef VoreG het volgende:
[..]
En hoe wordt dat nu opgelost? Overigens zijn alleen de laatste 2 rondes op dezelfde speeldag.
De laatste twee of drie rondes worden sowieso altijd gelijktijdig gespeeld, vanwege eventuele competitie beinvloeding. Op het WK zijn de laatste poulewedstrijden toch ook gelijktijdig, net als in de CL. Dus dat maakt niet zoveel uit.quote:Op zondag 9 maart 2008 22:26 schreef VoreG het volgende:
[..]
En hoe wordt dat nu opgelost? Overigens zijn alleen de laatste 2 rondes op dezelfde speeldag.
idd... Dat is volgens mij alleen mogelijk via digitale TV dan? Via de zgn. rode knop. Via "gewoon" kabel tv is dit niet mogelijk waarschijnlijk.quote:Op zondag 9 maart 2008 22:38 schreef Eppie_NL het volgende:
Bij Voetbal Insite zeiden ze dat je PER wedstrijd moest betalen..vraag me af hoe je dat wil regelen bij een tv zender.....via internet is bekend....maar hoe wil je dat via een tv kanaal realiseren???
Dat is niet zo heel vanzelfsprekend... KPN heeft een contract met Tele2, maar dat contract loopt af nu Tele2 vanaf volgend jaar niet meer over de rechten beschikt.quote:Op zondag 9 maart 2008 22:40 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ben benieuwd hoe dat nou met tele2 gaat via digitenne. Ik neem aan dat we volgend jaar weer gewoon livewedstrijden kunnen bekijken via digitenne van KPN?
Dat vind ik altijd zo'n onzin. Ik kijk ook niet maar programma's als Lingo, daar zeur ik toch ook niet over.quote:Op zondag 9 maart 2008 21:01 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
M'n buurman nadat ie het gelezen had bij VI: "Daar gaat mn belastinggeld".Hoop ik wel dat ze net als RTL alle interviews en persconferenties online zetten.
Het was ook een retorische vraagquote:Op zondag 9 maart 2008 22:40 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
De laatste twee of drie rondes worden sowieso altijd gelijktijdig gespeeld, vanwege eventuele competitie beinvloeding. Op het WK zijn de laatste poulewedstrijden toch ook gelijktijdig, net als in de CL. Dus dat maakt niet zoveel uit.
Ik denk dat het gewoon 13.00, 15.00 en 17.00 wordt voor de meeste zondagen, plus 19.00 en 21.00 op zaterdag.
Digitale TV.quote:Op zondag 9 maart 2008 22:38 schreef Eppie_NL het volgende:
Bij Voetbal Insite zeiden ze dat je PER wedstrijd moest betalen..vraag me af hoe je dat wil regelen bij een tv zender.....via internet is bekend....maar hoe wil je dat via een tv kanaal realiseren???
Dat was al het plan vanaf het begin:quote:Op zondag 9 maart 2008 22:41 schreef Cyberia18 het volgende:
21.00 uur? Neigen we wat naar de Portugese speelschema?
Dan heb je dus maximaal 6 wedstrijden apart en dus live te zien. Waarbij die op zondag prob een uur terug gaan waardoor je om 19.00 de samenvattingen houdt.quote:De Eredivisieduels vinden net als dit seizoen op vrijdag, zaterdag en zondag plaats. Vrijdag wordt één duel gespeeld om 20.45 uur. Zaterdag zijn er vier duels, die beginnen om 19.00 uur of 20.45 uur. Zondag kunnen de overige vier wedstrijden beginnen om 14.00 uur, 16.00 uur of 18.00 uur. Mede omdat een wedstrijd om 18.00 begint, moeten de samenvattingen op zondag wel worden opgeschoven.
Het is wel het plan om Tele2 en sport1 er bij blijven te betrekken, omdat je dan de basis houdt van naar het schijnt 400.000 abonnementhouders en er dus sowieso een draagvlak is en een bestaande infrastructuur.quote:Op zondag 9 maart 2008 22:41 schreef Kremers het volgende:
[..]
Dat is niet zo heel vanzelfsprekend... KPN heeft een contract met Tele2, maar dat contract loopt af nu Tele2 vanaf volgend jaar niet meer over de rechten beschikt.
Wellicht dat het beschikbaar komt, maar niet zoals de opzet nu is.
Dan zou het een succes kunnen worden, op het moment dat het werkelijk zo wordt dat je geen abonnement op het totaalpakket kunt nemen dan loopt het een groot risico een flop te worden ben ik bang.quote:Op zondag 9 maart 2008 21:59 schreef BliksemSchigt het volgende:
maar ook met Sport1 en Tele2, zodat de ECV met een basis van +- 400.000 leden dat kanaal kan starten via die bronnen.
Het enige positieve aan de NOS is dat we nu van het gezeik van al die mensen die beweerden dat het zo geweldig bij de NOS en zo slecht bij Talpa/RTL was verlost zijn. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze daarop terugkomen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |