abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 januari 2008 @ 13:40:50 #51
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56223004
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:35 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Wat is 'de rente'? De rente waartegen banken van nationale banken geld kunnen lenen?
Ja en dan de korte-termijn rente volgens mij. De ECB verhandeld ook waardepapieren die drie maanden of langer doorlopen en dan is de rente hoger.

Eigenlijk is het erg sterk gerugeleerd door de overheid, dekkingsgraden enzo zijn ook allemaal voorgeschreven door de centrale banken. Moet een gruwel zijn voor de libertariërs (toch weer mooi excuss om altijd weer de overheid de schuld te kunnen geven).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56223031
quote:
Als het percentage illegaal geïnstalleerde software afneemt, leidt dat tot meer banen en hogere economische groei, stelt de Business Software Alliance (BSA) op basis van onderzoek.

Daarom is het ook nodig dat de BSA de Nederlandse wetgever er op wijst waar het misgaat. Wij moeten de overheid helpen met de opsporing
http://www.infoworld.nl/nieuws/bericht.phtml?id=9546

Waarom leent de overheid zich toch voor dit soort belangen. Als het bedrijf faalt een goede beveiliging voor hun software te maken is dat hun probleem. Ik moet mijn fiets ook op slot doen.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 13:45:09 #53
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_56223128
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:41 schreef Autodidact het volgende:

[..]

http://www.infoworld.nl/nieuws/bericht.phtml?id=9546

Waarom leent de overheid zich toch voor dit soort belangen. Als het bedrijf faalt een goede beveiliging voor hun software te maken is dat hun probleem. Ik moet mijn fiets ook op slot doen.
Zonder voor of tegen te zijn:

- Als jouw fiets niet op slot staat is het nog steeds jouw fiets, en niet de fiets van iemand die langsloopt en een fiets nodig heeft.
- Als jouw op slot staande fiets gestolen wordt, wil je ook dat de overheid hier iets aan doet.
pi_56224404
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:45 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Zonder voor of tegen te zijn:

- Als jouw fiets niet op slot staat is het nog steeds jouw fiets, en niet de fiets van iemand die langsloopt en een fiets nodig heeft.
Dat gaat bij software niet op. De eigenaar blijft zijn fiets houden.
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:45 schreef problematiQue het volgende:

[..]

- Als jouw op slot staande fiets gestolen wordt, wil je ook dat de overheid hier iets aan doet.
Mja, ik zou ook willen dat iedereen er iets aan doen om mijn fiets terug te krijgen, maar ik eis het niet. Ik ga niet eisen dat ze actief mijn fiets gaan zitten opsporen...
quote:
De overheid handhaaft alleen naar aanleiding van tips van de BSA? "Ja, dat is wel wat wij in de praktijk zien. En dat is jammer, want er is zoveel meer mogelijk. We zouden graag willen dat de overheid wat meer kennis opdoet, zodat ze de zaken zelfstandig kan opsporen.
Ik zou gewoon zeggen tegen de bedrijven: "Jullie beveiliging is zo slecht dat 29% van alle software illegaal wordt verspreid. Doe er wat aan." Het zijn geen sitting ducks.
pi_56225204
quote:
Als het percentage illegaal geïnstalleerde software afneemt, leidt dat tot meer banen en hogere economische groei, stelt de Business Software Alliance (BSA) op basis van onderzoek.

Daarom is het ook nodig dat de BSA de Nederlandse wetgever er op wijst waar het misgaat. Wij moeten de overheid helpen met de opsporing
Wat ze eigenlijk bedoelen is 'indien het percentage software waarvoor betaald wordt toeneemt'. Ik denk dat bijvoorbeeld Office software een belangrijk aandeel heeft in het illegale segment. Stel dat de overheid er in slaagt om een dusdanige pakkans te realiseren dat niemand meer illegale software durft te gebruiken (Ja, dat is vrij hypotetisch. ). Dan is het dus de vraag wat mensen gaan doen. Gaan ze een paar honderd euro neertellen voor een legale versie van Microsoft Office of zouden ze overstappen op bijvoorbeeld Open Office?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 22 januari 2008 @ 15:00:59 #56
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_56225448
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat ze eigenlijk bedoelen is 'indien het percentage software waarvoor betaald wordt toeneemt'. Ik denk dat bijvoorbeeld Office software een belangrijk aandeel heeft in het illegale segment. Stel dat de overheid er in slaagt om een dusdanige pakkans te realiseren dat niemand meer illegale software durft te gebruiken (Ja, dat is vrij hypotetisch. ). Dan is het dus de vraag wat mensen gaan doen. Gaan ze een paar honderd euro neertellen voor een legale versie van Microsoft Office of zouden ze overstappen op bijvoorbeeld Open Office?
Ik weet het wel. Dat wordt OO.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  dinsdag 22 januari 2008 @ 15:07:07 #57
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56225608
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56225704
De Amerikaanse beurs gaat zodirect open. Zit Jurgen21 al bij de verkoopknop?
pi_56225725
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:00 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ik weet het wel. Dat wordt OO.
Het type bedrijven dat illegaal draait wel ja. Ik denk zelfs dat MS er belang bij heeft dat een flink deel van hun software illegaal gedraaid wordt zodat een ander de markt niet overneemt.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 15:13:09 #60
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56225812
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:09 schreef DrWolffenstein het volgende:
De Amerikaanse beurs gaat zodirect open. Zit Jurgen21 al bij de verkoopknop?
De dollar gaat ook goed, in de afgelopen twee uur van 1,42 naar 1,46 als ik het goed lees.

Die renteverlaging is echt een giller, de kritiek was juist dat de rente veel te laag stond waardoor dit soort puinhopen konden ontstaan
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56225854
Nog 15 minuten .
  dinsdag 22 januari 2008 @ 15:18:19 #62
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56225956
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:14 schreef MrX1982 het volgende:
Nog 15 minuten .
Eigenlijk moet je camera's neerzetten bij de eerste de beste Bentley dealer in New York. Kun je lachen

Het effect van die renteverlaging lijkt trouwens alweer uitgewerkt
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56226069
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Eigenlijk moet je camera's neerzetten bij de eerste de beste Bentley dealer in New York. Kun je lachen

Het effect van die renteverlaging lijkt trouwens alweer uitgewerkt
Hoge wolkenkrabber is wellicht interessanter. Springende yuppen .

Ach ja al die paniek. Het zal wel loslopen.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 15:25:32 #64
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56226157
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:22 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Hoge wolkenkrabber is wellicht interessanter. Springende yuppen .

Ach ja al die paniek. Het zal wel loslopen.
Natuurlijk, zolang men niet met kernkoppen gaat smijten blijft de wereld wel doordraaien.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56226209
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Natuurlijk, zolang men niet met kernkoppen gaat smijten blijft de wereld wel doordraaien.
Gister was je daar minder zeker van toen ik refereerde aan de beurskrach van 1929 en dat de wereld dat ook heeft overleefd.

Nog 3 minuten .
  dinsdag 22 januari 2008 @ 15:28:24 #66
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_56226240
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_56226462
Alweer 4 procentjes van de Dow af en geruchten dat CitiGroup faillisement heeft aangevraagd. Die renteverlaging lijkt vooralsnog niet heel erg veel invloed te hebben.
pi_56226483
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:35 schreef Monolith het volgende:
Alweer 4 procentjes van de Dow af en geruchten dat CitiGroup faillisement heeft aangevraagd. Die renteverlaging lijkt vooralsnog niet heel erg veel invloed te hebben.
WTF?
pi_56226635
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:10 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Het type bedrijven dat illegaal draait wel ja. Ik denk zelfs dat MS er belang bij heeft dat een flink deel van hun software illegaal gedraaid wordt zodat een ander de markt niet overneemt.
Microsoft weet waarschijnlijk exact welke users illegale versies hebben, maar ze doen er niks mee.
pi_56226670
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hey lul. Gisteren mochten wij dit niet zeggen.
pi_56226704
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:35 schreef Monolith het volgende:
Als ik daar geld zou hebben staan dan zou ik nu voor de deur liggen
pi_56226735
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:41 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Microsoft weet waarschijnlijk exact welke users illegale versies hebben, maar ze doen er niks mee.
Ja, zodra de illegale thuisgebruikers gaan overstappen komt er een moment dat de bedrijven dat ook gaan doen.

Maar goed, ik heb gratis software, bedrijven hebben een ruime keuze en slimme nieuwkomers a la Google nemen hun deel. Iedereen happy....Rot op, BSA en Brein.

[ Bericht 12% gewijzigd door Autodidact op 22-01-2008 15:53:19 ]
pi_56226773
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:36 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

WTF?
Uit het NWS topic:
quote:
There have been some vague rumors circulating overnight about Citigroup filing for chapter 11 bankruptcy protection in conjunction with rumors that investor ADIA will withdraw its $7.5B investment.
pi_56226943
Had net dropjes in huis en nu ben ik ze kwijt
  dinsdag 22 januari 2008 @ 15:55:48 #75
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56226996
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:27 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Gister was je daar minder zeker van toen ik refereerde aan de beurskrach van 1929 en dat de wereld dat ook heeft overleefd.

Nog 3 minuten .
Ik was er niet minder zeker van, ik vond dat je daar nogal laconiek over deed. Onverschillig. En later gaf Fascistmatti daar zelf een 'verklaring' voor door te betogen dat de 'rijken' doorgaans relatief weinig merken van crisissen en er zelfs van profiteren.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')