abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56493086
quote:
Op zondag 3 februari 2008 01:28 schreef SuperbDeLux het volgende:

[..]

Je doet alsof die mensen alleen maar een pep-talk nodig hebben.. Of dat als je alleen maar even dat personeel vervangt, het probleem verholpen is. Deze documentaire gaat over veel meer dan alleen een Oliver Twist achtig tehuis met "gemene" verzorgers.. Waren die paar verzorgers maar het hele probleem.
heb jij de docu wel gezien?
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  zondag 3 februari 2008 @ 01:41:29 #77
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_56493191
quote:
Op zondag 3 februari 2008 01:28 schreef SuperbDeLux het volgende:

[..]

Je doet alsof die mensen alleen maar een pep-talk nodig hebben.. Of dat als je alleen maar even dat personeel vervangt, het probleem verholpen is. Deze documentaire gaat over veel meer dan alleen een Oliver Twist achtig tehuis met "gemene" verzorgers.. Waren die paar verzorgers maar het hele probleem.
Ik kan me voorstellen dat die verzorgers niet zo hard lopen zolang ze worden onderbetaald. Dat is (naast medische zaken en voorzieningen etc) een geldkwestie. Om dat op te lossen zou de hele situatie in het land idd moeten veranderen zodat dingen niet in verkeerde handen kunnen vallen, daar heb je gelijk in.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  zondag 3 februari 2008 @ 01:43:32 #78
151835 SuperbDeLux
Een ietwat hautain.
pi_56493221
quote:
Op zondag 3 februari 2008 01:33 schreef roburt het volgende:

[..]

heb jij de docu wel gezien?
Deels. Maar ik zie er gewoon een sociaal-economisch probleem met een sociaal-economische oplossing in.
He wept for there were no more worlds to conquer.
  zondag 3 februari 2008 @ 01:44:15 #79
201361 pepu
Op de konijnen af= lekker?
pi_56493228
Ik was vaak in die landen. Ze pikten er weer eens de foute uit. Het is beslist niet overal zo.
  zondag 3 februari 2008 @ 14:40:49 #80
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_56500344
Het ergste is dat in de Bulgaarse tehuizen ook autistische kinderen worden gedropt. En dat zijn nou juist de types die niet zo hopeloos zijn als de rest van de groepen.
pi_56532585
wie heeft jeugdjournaal gezien, leek erop dat er veel veranderd is
vanavond om half 9 op netwerk meer goed nieuws.
  maandag 4 februari 2008 @ 21:15:48 #82
201361 pepu
pi_56534487
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:15 schreef pepu het volgende:
Laten we op andere dingen letten?
?
  dinsdag 12 februari 2008 @ 04:04:35 #84
201361 pepu
pi_56677780
zo daar moest je lang over nadenken.
wat bedoel je nu met "Laten we op andere dingen letten?"
  dinsdag 12 februari 2008 @ 23:27:38 #86
201361 pepu
pi_56694334
I weet ut écht niet meer. Kben toch wel een lul, niet?
pi_56718124
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 22:19 schreef kos5000 het volgende:

[..]

jij hebt die aflevering bij oprah niet gezien die mensen hebben niks te kiezen een lid van de familie is invalide en de uitkering is niet genoeg ze leven in kleine karretjes zonder stroom en zonder tv. 40 miljoen
Weet je wat ik heel vreemd vind? Dat jij hier voortdurend loopt te zeggen dat het allemaal niet zo erg is wat er in Bulgarije met kinderen gebeurd met een licht gebrek tot zwaar gehandicapte kinderen. Hierin is voortdurend jouw standpunt te vinden dat het allemaal niet erg is en 'ze' er slechts de meest erbarmelijke omstandigheden van laten zien.

Net alsof dat het leed van kinderen minder erg maakt. Ik vrees zelf dat met deze documentaire slechts de deksel van een oostblokse beerput geopend is. Met de EU wordt men ineens met dit soort beelden geconfronteerd maar ik vind de reacties van mensen geweldig. Men wil echt wat doen. Ik vind dat heel positief.

Maar wat zit jij hier precies te doen? Een beetje vertellen dat het volgens Oprah elders in de wereld nog veel zwaarder is? Heb jij persoonlijk voor Bulgarije iets te verdedigen ofzo?
Geef eens antwoord en verklaar je motivatie i.p.v. alles te negeren om alleen maar te vertellen dat het allemaal niet zo erg is. Verklaar je eens nader.
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
Je bent nu officieel een crimineel
pi_56718249
quote:
Op zondag 3 februari 2008 01:44 schreef pepu het volgende:
Ik was vaak in die landen. Ze pikten er weer eens de foute uit. Het is beslist niet overal zo.
Zit jij hier nu maar wat te fucken of wat?

Ik sta in dit topic echt te kijken van dit soort vreemde reacties en ik denk weer dat ik genoeg gezien heb van de wereld en zie dat tehuis in Bulgarije als het topje van de ijsberg.

Maar als je dan voor 1 kind op de wereld iets kunt doen, waarom zou je hier dan verkondigen dat we maar beter niks kunnen doen want elders is het erger.

Iets doen voor andere mensen maakt je geen wereldverbeteraar maar waarom zou je niet iets doen terwijl je toch iets voor een ander mens kunt betekenen? Waarom hiertegen zo ageren?
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
Je bent nu officieel een crimineel
  maandag 15 juni 2009 @ 17:21:50 #89
17095 Vandaahl
You live in MY World
pi_70031187
van de week werd deze docu besproken bij de TV show (Ivo niehe)
ze lieten ook zien was er van die kinderen geworden is
geweldig om te zien
en toch treurig dat zoiets gebeurt
Life is what happens to you while you're busy making other plans
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')