Goede actie van Leaseplanquote:ALMERE - Leaserijders van welke willekeurige maatschappij dan ook kunnen vanaf vandaag de auto van de baas kosteloos inruilen voor een hybride auto van LeasePlan.
De marktleider met 126.000 klanten zegt dat veel Nederlandse leaserijders willen overstappen op zuinige en sinds 1 januari fiscaal aantrekkelijke auto's, maar dat aflossingsboetes van doorlopende contracten die overstap tot nu toe onrendabel maakten. LeasePlan is nu bereid de aflossingsboete van de leaserijder op zich te nemen.
Overstappen
Doorgaans moet een leaserijder eerst het lopende contract bij zijn leasemaatschappij uitrijden voordat deze kan overstappen naar een goedkopere auto van een andere maatschappij.
"Je zult net voor Prinsjesdag een lease-auto hebben aangeschaft, dan moet je daar nu nog vier jaar in rijden, terwijl dat fiscaal onaantrekkelijker is gemaakt. Overstappen betekent namelijk een flinke aflossingsboete, die kan oplopen tot 6000 euro", zegt Rob Keulemans van LeasePlan die 21 procent van de Nederlandse markt in handen heeft. "Rijders van een minder zuinige lease-auto voelen zich daardoor nu gevangen in het belastingklimaat." Sinds 1 januari geldt voor benzineauto's van de baas die minder dan 110 gram CO2 uitstoten per kilometer en diesels die minder dan 95 gram uitstoten een lagere fiscale bijtelling van 14 procent bij het bruto-inkomen. Auto's die meer uitstoten, kennen juist een bijtelling van 25 procent. Uit een recent onderzoek van TNS-NIPO bleek dan ook dat een groot deel van de Nederlandse leaserijders vandaag nog zou overstappen als dat zou kunnen. " Ongelofelijk, de maatregel van de overheid werkt, maar omdat een hybride of zuinige auto voor veel te weinig zakelijke rijders binnen handbereik ligt, is het rendement nihil", aldus Keulemans.
Honda Nederland meldt ondertussen dat ondanks de obstakels steeds meer zakelijke rijders de weg naar de Civic Hybrid weten te vinden.
De Honda heeft een levertijd van minimaal twee maanden. Ook de hybride Toyota Prius, de andere hybride auto die in het fiscaal gunstige segment valt, is populair.
En over twee jaar als veel mensen in zo'n hok rijden gaat de bijtelling voor die dingen ook naar 25% bijtelling.quote:Sinds 1 januari geldt voor benzineauto's van de baas die minder dan 110 gram CO2 uitstoten per kilometer en diesels die minder dan 95 gram uitstoten een lagere fiscale bijtelling van 14 procent bij het bruto-inkomen. Auto's die meer uitstoten, kennen juist een bijtelling van 25 procent.
Helaas heeft bijna niemand hier wat aan. De grote bedrijven laten berijders echt niet zo maar overstappen. En de kosten die gepaard gaan met beeindiging van het contract worden door leaseplan verdisconteerd.quote:
Ik weet niet of je wel eens in zo'n auto gezeten hebt.... De Prius is minstens net zo ruim als een Passat of een Mondeo en beduidend ruimer dan een Focus. Achterin de Prius kun je gerust even je notebook open klappen en een stukje gaan zitten werken terwijl je chauffeur je rond rijdt.quote:Op maandag 21 januari 2008 10:19 schreef Pikkebaas het volgende:
En denk jij nou echt dat de gemiddelde leaserijder zijn Passat/Mondeo/Focus gaat inruilen voor een Civic-Hybrid of een Prius ?? Die dingen zijn hardstikke klein man, daar heb je prive geen zak aan.
Leaseplan heeft er dan ook maar 200 van ingekocht vertelde een woordvoerder vanochtend bij BNR.quote:Op maandag 21 januari 2008 10:19 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Helaas heeft bijna niemand hier wat aan. De grote bedrijven laten berijders echt niet zo maar overstappen. En de kosten die gepaard gaan met beeindiging van het contract worden door leaseplan verdisconteerd.
En denk jij nou echt dat de gemiddelde leaserijder zijn Passat/Mondeo/Focus gaat inruilen voor een Civic-Hybrid of een Prius ?? Die dingen zijn hardstikke klein man, daar heb je prive geen zak aan. Kun je net zo goed gewoon zakeijk gaan rijden heb je ook geen bijtelling.
Kost niks, heb je ook niks....
Ik ken anders wel een aantal mensen die nu bewust voor een kleine auto (peugeot 107) kiezen vanwege de lage bijtelling. Het scheelt met een corsatje al meer dan 100 euro per maand geloof ik. En veel kleiner is hij niet.quote:Op maandag 21 januari 2008 10:31 schreef Den_Haag het volgende:
sorry, maar ik ga niet overstappen naar zo'n verschrikkelijk lelijk en traag stuk emotieloos blik![]()
![]()
![]()
Leuk fabeltje dit onderzoek. van de 20 collega's hier zat er maar eentje te denken om zo'n auto te leasen, en dat had puur met zijn (lage) salaris te maken.
Ja als dat mag van je werkgever is dat een slimme keuze maar veel bedrijven geven niet alleen een max leasebedrag op aan hun werknemers maar ook een minimum (of ze bepalen het merk en type) vanwege de representatie. Dan valt de keuze die op 1 hand te tellen is voor de lagere bijtelling snel af.quote:Op maandag 21 januari 2008 11:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik ken anders wel een aantal mensen die nu bewust voor een kleine auto (peugeot 107) kiezen vanwege de lage bijtelling. Het scheelt met een corsatje al meer dan 100 euro per maand geloof ik. En veel kleiner is hij niet.
Zeker in Nederland en andere westerse landen worden die accu's wel apart verwerkt. Dat zal tegen die tijd niet zo'n probleem zijn.quote:Op maandag 21 januari 2008 11:17 schreef Kreator het volgende:
En dan staan ze na 10/15 jaar op de sloop en dan blijkt dat de accu's vele malen vervuilender zijn dan zoveel jaar in een normale benzine auto rijden.
Lang leve de korte termijn visie.
In India verwerken is inderdaad appart te noemenquote:Op maandag 21 januari 2008 11:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zeker in Nederland en andere westerse landen worden die accu's wel apart verwerkt.
Dat zeg ik. Korte termijn visie.quote:Op maandag 21 januari 2008 11:24 schreef du_ke het volgende:
Dat zal tegen die tijd niet zo'n probleem zijn.
Tegenqwoordig wordt het steeds moeilijker om ons afval naar zulke landen te verschepen. Verder zitten er in het meeste hoogwaardig technisch afval tegenwoordig zoveel waardevolle grondstoffen dat het steeds intressanter wordt om het toch in zijn geheel in het westen te recyclen.quote:Op maandag 21 januari 2008 11:26 schreef Chewie het volgende:
[..]
In India verwerken is inderdaad appart te noemen![]()
Ook nu al is die verwerking in Nederland niet zo'n probleemquote:
Meegeven aan de oldiezerboer. 5 euro per accu heb je zo.quote:Op maandag 21 januari 2008 11:26 schreef Chewie het volgende:
[..]
In India verwerken is inderdaad appart te noemen![]()
Leuk, maar die kleine auto's mag je hier niet kiezen. en terecht, ga daar maar eens 60k per jaar mee rijden. misschien als je klein bent valt het nog te doen maar als je wat langer bent niet.quote:Op maandag 21 januari 2008 11:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik ken anders wel een aantal mensen die nu bewust voor een kleine auto (peugeot 107) kiezen vanwege de lage bijtelling. Het scheelt met een corsatje al meer dan 100 euro per maand geloof ik. En veel kleiner is hij niet.
60.000 wordt iets te gek, heb nu 20.000 in een half jaar gedaan dat wil opzich wel, hij zit niet slecht (ben 1.85). Maar het is een klein blikje en niet superrepresentatief inderdaad.quote:Op maandag 21 januari 2008 11:42 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Leuk, maar die kleine auto's mag je hier niet kiezen. en terecht, ga daar maar eens 60k per jaar mee rijden. misschien als je klein bent valt het nog te doen maar als je wat langer bent niet.
2.03m hierquote:Op maandag 21 januari 2008 11:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
60.000 wordt iets te gek, heb nu 20.000 in een half jaar gedaan dat wil opzich wel, hij zit niet slecht (ben 1.85). Maar het is een klein blikje en niet superrepresentatief inderdaad.
Vroeg of laat stapt iedereen over naar zo'n "lelijk en traag stuk emotieloos blikquote:Op maandag 21 januari 2008 10:31 schreef Den_Haag het volgende:
sorry, maar ik ga niet overstappen naar zo'n verschrikkelijk lelijk en traag stuk emotieloos blik![]()
![]()
![]()
Leuk fabeltje dit onderzoek. van de 20 collega's hier zat er maar eentje te denken om zo'n auto te leasen, en dat had puur met zijn (lage) salaris te maken.
Tja ok maar ook bij jullie zal de gemiddelde lengte echt niet boven de 2 meter liggen. Het valt mij persoonlijk echt reuze mee hoe dat bakkie zit. Het ziet er niet echt uit, dat is denk ik een beter argument dan er niet inpassen.quote:Op maandag 21 januari 2008 12:09 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
2.03m hierdaarom is het leasen van kleine auto's door mijn bedrijf verboden. Iets langere mensen kunnen die km's er niet in maken. ze hebben het even toegestaan maar op een gegeven moment hadden ze 3 polo's en 2 lupo's stil staan omdat niemand ze over wou nemen. Nu is de regel dat klasse Golf, Leon, 147 het kleinste is wat je mag halen.
Ik zal tot het einde vechten voor een emotie-autoquote:Op maandag 21 januari 2008 12:36 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Vroeg of laat stapt iedereen over naar zo'n "lelijk en traag stuk emotieloos blik![]()
![]()
".
Hybride en electrische auto's hebben de toekomst.
Heb je de benzineprijsstijging sinds 2002 gemist?
Op 1 januari 2002 betaalde je 1,00 euro voor een liter euro 95 benzine.
Op 1 januari 2008 betaalde je 1,45 euro voor een liter euro 95 benzine.
Trek die trend door en je weet wat je over 15 jaar voor een liter betaalt...
Als bovendien "maar" 1 op de 20 collega's overstappen hebben we het wel over een zéér groot aantal hybride auto's.
700.000 / 20 = 35.000 hybride auto's.
14% of 25% bijtelling; het is maar waar je financiële prioriteiten liggen.
Ook op diesel-gebied komen er interessante hybrides. Zo is Volvo bezig met een C30 prototype dat electrisch wordt aangedreven, opgeladen kan worden aan het stopcontact en een kleine dieselmotor heeft als generator.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:01 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Ik zal tot het einde vechten voor een emotie-auto
Denk dat een groot deel van de mensen die zo'n hybride kiezen de mensen zijn die niet echt veel rijden en die al een benzine hebben. de veelrijders blijven lekker dieselen.
Dat "sponsored by Shell" fabeltje is inmiddels al weerlegd.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:15 schreef more het volgende:
De huidige hybride auto's zijn alleen minder slecht voor het milieu, tijdens hun actieve leven. Het maken en het uiteindelijke sloopproces van de accu's is een regelrechte ramp voor het milieu.
Dat geeft ook niet; het is jouw keuze tussen 25% of 14% bijtelling.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:19 schreef OldJeller het volgende:
En welke 'leaserijder' is dat dan wel niet?
Ik houd het op de bolides met klasse en superieure techniek.
Dat milieuprobleem zal nog lang niet opgelost zijn door met een auto te gaan rijden die 10% minder onzuinig is.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:20 schreef MaGNeT het volgende:
Uiteindelijk gaat iedereen over op schone auto's; autorijden zal dan ook niet langer een groot milieu-probleem zijn.
Op papier ja! In de praktijk is het een zooi!quote:Op maandag 21 januari 2008 13:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat "sponsored by Shell" fabeltje is inmiddels al weerlegd.
Accu's voor hybride auto's worden door de fabrikant teruggenomen en bijna geheel gerecycled.
Jij komt met goede argumentenquote:Op maandag 21 januari 2008 13:25 schreef more het volgende:
[..]
Op papier ja! In de praktijk is het een zooi!
Uiteindelijk zei ik; dat kan een jaar of 20 a 30 duren. Het is een logische evolutie.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat milieuprobleem zal nog lang niet opgelost zijn door met een auto te gaan rijden die 10% minder onzuinig is.
Hoeveel hybrideauto-accu's zijn er nu al in het afval terechtgekomen?quote:Op maandag 21 januari 2008 13:25 schreef more het volgende:
[..]
Op papier ja! In de praktijk is het een zooi!
Dat is het dus niet zoals je al had kunnen lezen, leaserijders zitten vaak ook met een ondergrens aan wat ze mogen besteden. Buiten dat is een keuze uit 4/5 auto's die voor het lagere tarief in aanmerking komen ook niet echt een keuze.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat geeft ook niet; het is jouw keuze tussen 25% of 14% bijtelling.
De overheid pakt per definitie al de verkeerde groep automobilisten aan. Leaserijders rijden al in het modernste en best onderhouden wagenpark rond.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:50 schreef HarryP het volgende:
Voor de rest is het ook niet erg dat de leaseauto's veel snelweg kilometers maken waardoor het voordeel van de electromotor weer te niet gedaan wordt.
De auto gewoon niet prive rijden dan heb je 0% bijtelling is weer veel goedkoper. En aangezien de overheid dan veel belastinggeld mis lopen gaat de bijtelling straks weer omlaag. "voor het nilieu" want de 2e auto is natuurlijk een oud blik met heel veel uitstoot.
Hier geldt dus niet: de vervuilende schouders moeten de zwaarste lasten dragenquote:Op maandag 21 januari 2008 13:58 schreef Chewie het volgende:
[..]
De overheid pakt per definitie al de verkeerde groep automobilisten aan. Leaserijders rijden al in het modernste en best onderhouden wagenpark rond.
Doe ik ook en hou netjes mijn administratie bij, ze zouden weleens extra streng kunnen gaan controleren om te proberen om de verloren inkomsten nog een beetje goed te maken.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:50 schreef HarryP het volgende:
Voor de rest is het ook niet erg dat de leaseauto's veel snelweg kilometers maken waardoor het voordeel van de electromotor weer te niet gedaan wordt.
De auto gewoon niet prive rijden dan heb je 0% bijtelling is weer veel goedkoper. En aangezien de overheid dan veel belastinggeld mis lopen gaat de bijtelling straks weer omlaag. "voor het nilieu" want de 2e auto is natuurlijk een oud blik met heel veel uitstoot.
Niet helemaal. Het voordeel van de electromotor is dat de verbrandingsmotor altijd op z'n meest efficiente stand kan draaien. Zelfs met veel snelweg kilometers zal een hybride zuiniger zijn dan een niet-hybride.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:50 schreef HarryP het volgende:
Voor de rest is het ook niet erg dat de leaseauto's veel snelweg kilometers maken waardoor het voordeel van de electromotor weer te niet gedaan wordt.
Daarmee pakt de overheid dus meteen de juiste groep. Van alle nieuw gekochte autos is een enorm hoog percentage lease autos. Door daar de maatregel op toe te passen zorg je er voor dat er veel minder nieuwe vervuilende autos op de weg komen. Je pakt het probleem dus aan door de keuze van de mensen te beinvloeden, niet door ze te pakken op een keuze die een tijd terug gemaakt is.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:58 schreef Chewie het volgende:
De overheid pakt per definitie al de verkeerde groep automobilisten aan. Leaserijders rijden al in het modernste en best onderhouden wagenpark rond.
Het zorgt juist voor een stijging van de vraag naar oude auto's omdat het zo wel erg aantrekkelijk wordt gemaakt om niet prive in je leaseauto te gaan rijden. Het populairst zijn de auto's die ook nog eens vrij van wegenbelasting zijn.quote:Op maandag 21 januari 2008 14:42 schreef Croga het volgende:
Daarmee pakt de overheid dus meteen de juiste groep. Van alle nieuw gekochte autos is een enorm hoog percentage lease autos. Door daar de maatregel op toe te passen zorg je er voor dat er veel minder nieuwe vervuilende autos op de weg komen. Je pakt het probleem dus aan door de keuze van de mensen te beinvloeden, niet door ze te pakken op een keuze die een tijd terug gemaakt is.
Hoeveel leaserijders schat jij dat er níet privé rijden met de lease auto? En hoeveel daarvan schat je dat dat sinds 1 januari zijn gaan doen? Volgens mij praat je dan nog niet over 1% van het totaal aantal leaserijders. Nog sterker: Volgens mij praat je over minder dan een promille.quote:Op maandag 21 januari 2008 14:59 schreef Chewie het volgende:
Het zorgt juist voor een stijging van de vraag naar oude auto's omdat het zo wel erg aantrekkelijk wordt gemaakt om niet prive in je leaseauto te gaan rijden. Het populairst zijn de auto's die ook nog eens vrij van wegenbelasting zijn.
Alle nieuwe auto's zijn nu eenmaal schoner dan 10 jaar geleden, de overheid pakt dus niet de juiste groep aan maar stimuleert het gebruik van oude auto's en een nog grotere wagenpark in Nederland.
Gezien de stijging van de prijzen voor oude auto's denk ik dat het toch een bijhoorlijk deel van de leaserijders het overweegt of het inmiddels al gedaan heeft.quote:Op maandag 21 januari 2008 15:09 schreef Croga het volgende:
[..]
Hoeveel leaserijders schat jij dat er níet privé rijden met de lease auto? En hoeveel daarvan schat je dat dat sinds 1 januari zijn gaan doen? Volgens mij praat je dan nog niet over 1% van het totaal aantal leaserijders. Nog sterker: Volgens mij praat je over minder dan een promille.
Hoe kom je daarbij? Volgens de site van de belastingdienst is wat jij hier neerzet grote onzinquote:En autos vrij van wegenbelasting mag je onder de oldtimer regeling ook slechts 500 kilometer per jaar mee rijden. Die komen dus niet in aanmerking voor vervanging van lease auto als privé vervoer. Zodra je daar meer kilometers mee maakt betaal je net zo goed wegenbelasting. Daarmee is dat argument dus verdwenen.
Wat een onozele generalisatie.quote:Lease rijders zijn over het algemeen nogsteeds gemaksmensen. Die gaan niet voor een grijpstuiver de lease auto laten staan. Zeker niet met de huidige regeling ten aanzien van hybrides; je moet wel heel veel moeite doen wil je met een privé auto per gereden kilometer goedkoper uit komen dan met een hybride.
Daarnaast vergeet iedereen te kijken naar hoe milieu onvriendelijk de productie van een hybride auto is.quote:Op maandag 21 januari 2008 14:55 schreef sander89 het volgende:
HYbride auto's rijden helemaal niet zo zuinig zijn zat gewone diesel auto's die veel zuiniger zijn en die zijn stukken goedkoper in aanschaf.
Daarnaast vergeet iedereen dat er inderdaad wel één verhaaltje is over hoe milieuonvriendelijk de productie van hybride autos is terwijl er al honderden verhaaltjes zijn die vertellen dat dat ene verhaaltje aperte onzin is en niet gebaseerd op enig feit.quote:Op maandag 21 januari 2008 16:06 schreef Martijn_77 het volgende:
Daarnaast vergeet iedereen te kijken naar hoe milieu onvriendelijk de productie van een hybride auto is.
Stel je hebt een modale middenklasser van 30.000, dat is per maand dan circa 250 euro netto bijtelling. Niet echt een grijpstuiver lijkt me. Stel dat je geen financiering hoeft af te sluiten voor een prive auto en je hebt 100 euro per maand kosten aan verzekering, belasting en afschrijving, kun je dus voor 150 euro tanken. Dat is ong. 100 liter, waarmee je vervolgens weer minimaal 1000 kilometer kunt rijden, dat haal ik bij lange niet prive.quote:Op maandag 21 januari 2008 15:09 schreef Croga het volgende:
Lease rijders zijn over het algemeen nogsteeds gemaksmensen. Die gaan niet voor een grijpstuiver de lease auto laten staan. Zeker niet met de huidige regeling ten aanzien van hybrides; je moet wel heel veel moeite doen wil je met een privé auto per gereden kilometer goedkoper uit komen dan met een hybride.
En dat niet alleen, volgens mij zijn zij ook de lastigste groep om uit de auto te krijgen... Iemand die continue van hot naar her moet, pakt echt niet opeens het OV.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:58 schreef Chewie het volgende:
[..]
De overheid pakt per definitie al de verkeerde groep automobilisten aan. Leaserijders rijden al in het modernste en best onderhouden wagenpark rond.
Waterstof een gratis energiebron?quote:Op maandag 21 januari 2008 22:43 schreef JohnDope het volgende:
Auto's op waterstof zullen er nooit komen, want dat is een gratis energiebron en zal altijd door de commercie tegen gehouden worden.
Als je praat over een modale middenklasser ben je voor 100 euro in de maand niet klaar met je vaste lasten. Die zullen eerder op 150 tot 200 euro liggen, zeker als hij een beetje jong is. Dan kun je vervolgens dus nog maar zo'n 500-650 kilometer rijden. Aangezien de gemiddelde nederlander nogsteeds tussen de 12000 en 15000 kilometer per jaar privé rijd ben je al goedkoper uit met je lease auto.quote:Op maandag 21 januari 2008 19:40 schreef DroogDok het volgende:
Stel je hebt een modale middenklasser van 30.000, dat is per maand dan circa 250 euro netto bijtelling. Niet echt een grijpstuiver lijkt me. Stel dat je geen financiering hoeft af te sluiten voor een prive auto en je hebt 100 euro per maand kosten aan verzekering, belasting en afschrijving, kun je dus voor 150 euro tanken. Dat is ong. 100 liter, waarmee je vervolgens weer minimaal 1000 kilometer kunt rijden, dat haal ik bij lange niet prive.
Vandaar dat ik geen prive in mijn leasebak meer rij
Maar hee, een grijpstuiver inderdaad.
Heb je zelf wel eens in een Prius gereden?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:14 schreef Den_Haag het volgende:
Tuurlijk is het gewoon een reclame-stunt.
En zo'n Prius haalt bij lange na niet de beloofde brandstofbesparing. Zijn verbruik is bij normaal rijden maar marginaal beter dan normale auto's.
Zelf in een Prius gereden en die is zeker niet te vergelijken met een Mondeo, C5 of Avensis.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:23 schreef Croga het volgende:
[..]
Heb je zelf wel eens in een Prius gereden?
Een Prius is qua auto vergelijkbaar met de top van de middenklassers, zeg een Mondeo of een C5 (die vergelijking is gebaseerd op ruimte voor de chaufeur en zijn passagiers, bagageruimte en uitrusting). Die Mondeo/C5 halen met veel moeite op benzine een verbruik van 9-11 liter per 100 kilometer. Een Prius haalt op zijn sloffen 6-8 liter per 100 kilometer en met stadsverkeer is hij bijkans nog zuiniger.
Waar haal je vandaan dat hij maar marginaal zuiniger zou zijn?
Nu vergelijk je appels met peren. Voor 250 p/m rij je dus wel in een nette auto van maximaal drie a vier jaar oud. Waar alle schade aan wordt gerepareerd. Prive is altijd vervelend met schade en meestal stukken kleiner dan de leaseauto.quote:Op maandag 21 januari 2008 19:40 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Stel je hebt een modale middenklasser van 30.000, dat is per maand dan circa 250 euro netto bijtelling. Niet echt een grijpstuiver lijkt me. Stel dat je geen financiering hoeft af te sluiten voor een prive auto en je hebt 100 euro per maand kosten aan verzekering, belasting en afschrijving, kun je dus voor 150 euro tanken. Dat is ong. 100 liter, waarmee je vervolgens weer minimaal 1000 kilometer kunt rijden, dat haal ik bij lange niet prive.
Vandaar dat ik geen prive in mijn leasebak meer rij
Maar hee, een grijpstuiver inderdaad.
Ach welnee, da's een kwestie van arbeidsvoorwaarden. Ik lease een mercedes CLS. Kan ook.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:39 schreef RSie het volgende:
vrijwel alle auto's die je in de lease kan/mag rijden behoren tot de klasse dat je er liever niet in gezien wilt worden. allemaal auto's zonder enig gevoel. (ik noem,.. Golf, Leon, Astra, Auris, Polo, Ibiza etc. etc.)
Klopt. Als je achterin een Avensis gaat zitten heb je behoorlijk veel minder ruimte dan in een Prius. De Prius is qua binnenruimte een stuk groter dan een Avensis en kan makkelijk de concurrentie met de Mondeo/C5 aan. En voor het geld heb je een stuk meer comfort in de Prius dan in de andere drie: Het Business model heeft alles standaard wat je op de andere als optie er bij moet bestellen (zone-airco, touchscreen boordcomputer met fullscreen navigatie, cruise control, voicecontrol voor boordcomputer en bluetooth telefoon, etc. etc.)quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:43 schreef Chewie het volgende:
Zelf in een Prius gereden en die is zeker niet te vergelijken met een Mondeo, C5 of Avensis.
Helemaal mee eens. Ware het niet dat een Diesel behoorlijk veel vervuilender is dan een benzine auto en dus niet te vergelijken. De stelling was dat een Prius niet zuiniger zou zijn dan een benzine auto.quote:Verder is de vergelijking met een benzine-auto in deze niet handig, meeste leaserauto's rijden op diesel en die halen op hun sloffen 6-8 liter per 100 km.
Jij hebt dus nooit in 1 van die auto's gezeten, Avensis kleiner noemen als ene Priusquote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:57 schreef Croga het volgende:
[..]
Klopt. Als je achterin een Avensis gaat zitten heb je behoorlijk veel minder ruimte dan in een Prius. De Prius is qua binnenruimte een stuk groter dan een Avensis en kan makkelijk de concurrentie met de Mondeo/C5 aan. En voor het geld heb je een stuk meer comfort in de Prius dan in de andere drie: Het Business model heeft alles standaard wat je op de andere als optie er bij moet bestellen (zone-airco, touchscreen boordcomputer met fullscreen navigatie, cruise control, voicecontrol voor boordcomputer en bluetooth telefoon, etc. etc.)
Het topic gaat over leaserijders en dan is het onzinnig om benzine er bij te betrekken. Overigens bewijst Toyota met zijn d-cat motoren dat diesel niet vervuilender hoeft te zijn dan benzine, vreemd dat de overheid hier wel BPM korting voor wil geven maar geen lagere bijtelling. Helemaal absurd trouwens dat de hybride Lexusmodellen hier niet voor in aanmerking komen.quote:Helemaal mee eens. Ware het niet dat een Diesel behoorlijk veel vervuilender is dan een benzine auto en dus niet te vergelijken. De stelling was dat een Prius niet zuiniger zou zijn dan een benzine auto.
En van je salaris natuurlijk. Een CLS rijden als je voor een detacheerder werkt in de functie van helpdeskmedewerker is niet erg slimquote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:26 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Ach welnee, da's een kwestie van arbeidsvoorwaarden. Ik lease een mercedes CLS. Kan ook.
Kwestie van afspreken met je baas als je in dienst komt.
Je moet de appel in je hand schillen en niet die aan de boom.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:13 schreef Chewie het volgende:
[..]
En van je salaris natuurlijk. Een CLS rijden als je voor een detacheerder werkt in de functie van helpdeskmedewerker is niet erg slim
die CLS krijg je alleen als je in een hogere functie zit, en daar staat in dat geval ook een salaris tegenover waardoor die bijtelling geen ruk meer voorstelt. in dat geval ga je natuurlijk ook geen middenklassertje rijden.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:26 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Ach welnee, da's een kwestie van arbeidsvoorwaarden. Ik lease een mercedes CLS. Kan ook.
Kwestie van afspreken met je baas als je in dienst komt.
Al zou een bedrijf dit wel willen accepteren dan nog is de bijtelling niet op te brengen voor iemand die rond de 1800E zitquote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:55 schreef RSie het volgende:
een CLS krijg je niet met een gemiddeld inkomen. en Nee, ook niet als je een heleboel uit eigen zak bijbetaald. dit wordt gewoonweg niet door een bedrijf geaccepteerd.
Die Prius is inderdaad een emotieloze autoquote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:39 schreef RSie het volgende:
vrijwel alle auto's die je in de lease kan/mag rijden behoren tot de klasse dat je er liever niet in gezien wilt worden. allemaal auto's zonder enig gevoel. (ik noem,.. Golf, Leon, Astra, Auris, Polo, Ibiza etc. etc.) wil je een wagen met een gevoel dan kom je uit op roadstertjes en andere Cabrio's of wagens waar een enorme berg PK's in zitten (de hothatches) en die rijden vrijwel allemaal op bezine, niet interessant voor de leasemarkt dus.
Dus of je nou een Prius/Civic of in een een andere tot de leasebakken veroordeelde wagens rondrijdt, gevoel is er toch niet bij.
dan kan je IMO beter kiezen voor een Hybride aangezien je dan stukken minder geld betaald voor een wagen waar je toch al niks mee hebt.
en dat is het dus precies!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:32 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die Prius is inderdaad een emotieloze auto
Net in onze lunchpauze zijn we even met 4 man wezen kijken bij de toyota dealer. Bij mij speelt de vraag prius, prius of prius nog wat sterker: omdat ik ook bij een bedrijf werk dat onder de grote toyotaparaplu valt, zullen we waarschijnlijk allemaal alleen nog maar toyota of lexus mogen rijden. Daarbij zijn ze nu ook nog eens bezig om hybride-rijden te gaan promoten onder de werknemers.
Ondanks dat het - eerlijk toegegeven- een innovatief stukje auto is, vonden we m allemaal lelijk, saai, en heeft ie een te hoge kont. Ruimte binnenin is wel prima, ook voor lange mensen, kofferbak is klein, saaie bekleding, stoelen zijn minder goed dan die in de Auris, laat staan de Avensis stoelen. Samenvattend: de enige reden om er een te gaan rijden kan van financiële aard zijn. Mij zou het aan netto bijtelling een euro of 100 schelen per maand, wanneer ik een Auris (240 ¤ ) rij tegen een prius (140¤) . Een collega die nu een scenic rijdt, gaat van 280 naar 140. Dat zijn bedragen die de moeite waard zijn. Maar inderdaad: duf is het wel.
Ik moet nog even wennen aan het idee dat ik er in ga stappen, maar voor die 100 euro die ik per maand ga uitsparen wil ik het wel gaan overwegen...
Ze stonden naast elkaar bij de dealer. Als ik achter het stuur ga zitten en alles zo afstel dat ik kan rijden heb ik bij de Avensis achterin net genoeg plaats om te zitten. Bij de Prius heb ik genoeg beenruimte om het "business class" te mogen noemen in het vliegtuig. De Prius is behoorlijk veel ruimer dan de avensis.... De Avensis is vergelijkbaar met, bijvoorbeeld, de Renault Megane, Peugeot 206, Opel Astra, qua beenruimte achterin. Wellicht dat het nieuwe model kleiner is dan wat jij nu rijdt.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:09 schreef Chewie het volgende:
Jij hebt dus nooit in 1 van die auto's gezeten, Avensis kleiner noemen als ene Prius![]()
Ik piste haast in mijn broek van het lachenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:54 schreef Croga het volgende:
De Avensis is vergelijkbaar met, bijvoorbeeld, de Renault Megane, Peugeot 206, Opel Astra, qua beenruimte achterin. Wellicht dat het nieuwe model kleiner is dan wat jij nu rijdt.
In verhouding tot benzine is het in principe gratis.quote:Op maandag 21 januari 2008 23:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Waterstof een gratis energiebron?
Het is een energiedrager en ontstaat niet vanzelf; het kost veel energie (stroom) om het te produceren.
Het enige voordeel is dat je het kan opwekken met groene stroom (windmolens, zonnepanelen, etc) en dat het bij verbranding in de motor geen gevaar voor het milieu oplevert.
Grappenmakerquote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:45 schreef JohnDope het volgende:
[..]
In verhouding tot benzine is het in principe gratis.
Als er 1 keer genoeg waterstof is gemaakt, kan er met die waterstof weer nieuwe waterstof gemaakt worden. Dan ontstaat er een soort perpetuum mobile.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Grappenmaker.
Je moet waterstof eerst maken. Vooralsnog gaat b.v. met energie uit fossiele brandstoffen, die omzetting is niet al te efficient, laten we zeggen 50% dan heb je dus al 2 keer zoveel benzine nodig om een vergelijkbare hoeveelheid waterstof te produceren.
Ik rij van de zaak een Seat Leon 2.0 TDi FR. uit 2007. Standaard 170 pk, en deze is dan gechipt naar 205 PK. Zeker geen auto zonder gevoel, en met de PK´s zit het ook wel okay. Ik zit al op 160 voor de gemiddelde Prius rijder hem van de handrem heeft. Ik vind het eigenlijk een vergelijking van lik me reet.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:39 schreef RSie het volgende:
vrijwel alle auto's die je in de lease kan/mag rijden behoren tot de klasse dat je er liever niet in gezien wilt worden. allemaal auto's zonder enig gevoel. (ik noem,.. Golf, Leon, Astra, Auris, Polo, Ibiza etc. etc.) wil je een wagen met een gevoel dan kom je uit op roadstertjes en andere Cabrio's of wagens waar een enorme berg PK's in zitten (de hothatches) en die rijden vrijwel allemaal op bezine, niet interessant voor de leasemarkt dus.
Dus of je nou een Prius/Civic of in een een andere tot de leasebakken veroordeelde wagens rondrijdt, gevoel is er toch niet bij.
dan kan je IMO beter kiezen voor een Hybride aangezien je dan stukken minder geld betaald voor een wagen waar je toch al niks mee hebt.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:07 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als er 1 keer genoeg waterstof is gemaakt, kan er met die waterstof weer nieuwe waterstof gemaakt worden. Dan ontstaat er een soort perpetuum mobile.
Ga jij eens terug naar vmbo natuurkunde les 1quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:07 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als er 1 keer genoeg waterstof is gemaakt, kan er met die waterstof weer nieuwe waterstof gemaakt worden. Dan ontstaat er een soort perpetuum mobile.
Het zijn maar pk's/kW's. Je hebt er niet zoveel aan in Nederland.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:15 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik rij van de zaak een Seat Leon 2.0 TDi FR. uit 2007. Standaard 170 pk, en deze is dan gechipt naar 205 PK. Zeker geen auto zonder gevoel, en met de PK´s zit het ook wel okay. Ik zit al op 160 voor de gemiddelde Prius rijder hem van de handrem heeft. Ik vind het eigenlijk een vergelijking van lik me reet.
Water is gratis.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ga jij eens terug naar vmbo natuurkunde les 1
Ja en het onteleden van 2 H2O moleculen in 2 H2 en 1 O2 kost geen energie, vervolgens levert het verbranden van deze 2 H2 + 1 02 tot 2 H20 weer energie op.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Water is gratis en dat is ook de bottleneck.
Als je zelfs een auto op waterstof kan laten rijden, dan is electriciteit opwekken met waterstof een eitje.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja en het onteleden van 2 H2O moleculen in 2 H2 en 1 O2 kost geen energie, vervolgens levert het verbranden van deze 2 H2 + 1 02 tot 2 H20 weer energie op.![]()
Goed geraden dat is het principe waarop de meeste waterstof auto's functioneren. Die werken niet eens meer met een verbrandingsmotor de efficientie hiervan is heel laag. Die werken met een brandstofcel hierin worden waterstof en zuurstof omgezet in electriciteit.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:35 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als je zelfs een auto op waterstof kan laten rijden, dan is electriciteit opwekken met waterstof een eitje.
Je hebt echt humorquote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:35 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als je zelfs een auto op waterstof kan laten rijden, dan is electriciteit opwekken met waterstof een eitje.
Ik wil een auto waar ik mij in thuis voel en die bij me past.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:37 schreef RSie het volgende:
[..]
en dat is het dus precies!
denk je met je hart, of denk je met je hoofd.
die je welgeteld 2 minuten per dag van buiten zal zien.... Ga je ook elke week je auto wassen?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:35 schreef Revolution-NL het volgende:
Als je terugkomt van de supermarkt en je ziet je auto staan moet je gewoon denken "het blijft toch een mooie auto"
Kloptquote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:50 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
die je welgeteld 2 minuten per dag van buiten zal zien.... Ga je ook elke week je auto wassen?
Alleen de prijs hequote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:12 schreef sander89 het volgende:
Lexus heeft wel leukere Hybride auto's maar dat is natuurlijk van Toyota
GS h
[ afbeelding ]
LS h
[ afbeelding ]
RX h
[ afbeelding ]
Ehm ja bijna enzoquote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:07 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als er 1 keer genoeg waterstof is gemaakt, kan er met die waterstof weer nieuwe waterstof gemaakt worden. Dan ontstaat er een soort perpetuum mobile.
De opvolger van de Opel Manta vergelijken met een Lexusquote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:34 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Alleen de prijs he
Voor dat geld heb ik liever een Seat Leon FR met 170pk of een mooie snelle Alfa Romeo.
My heart bleeds,quote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:24 schreef Pikkebaas het volgende:
De makke aan het verhogen van de bijtelljng vind ik wel dat de meeste mensen nog een paar jaar vastzitten aan hun contract. Ik kan mijn auto pas over twee jaar omruilen. Ik heb allerlei roetfilters en nog wordt ik gestraft door een hogere fiscale bijtelling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |