abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 januari 2008 @ 09:58:37 #1
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_56193142
quote:
ALMERE - Leaserijders van welke willekeurige maatschappij dan ook kunnen vanaf vandaag de auto van de baas kosteloos inruilen voor een hybride auto van LeasePlan.

De marktleider met 126.000 klanten zegt dat veel Nederlandse leaserijders willen overstappen op zuinige en sinds 1 januari fiscaal aantrekkelijke auto's, maar dat aflossingsboetes van doorlopende contracten die overstap tot nu toe onrendabel maakten. LeasePlan is nu bereid de aflossingsboete van de leaserijder op zich te nemen.

Overstappen

Doorgaans moet een leaserijder eerst het lopende contract bij zijn leasemaatschappij uitrijden voordat deze kan overstappen naar een goedkopere auto van een andere maatschappij.

"Je zult net voor Prinsjesdag een lease-auto hebben aangeschaft, dan moet je daar nu nog vier jaar in rijden, terwijl dat fiscaal onaantrekkelijker is gemaakt. Overstappen betekent namelijk een flinke aflossingsboete, die kan oplopen tot 6000 euro", zegt Rob Keulemans van LeasePlan die 21 procent van de Nederlandse markt in handen heeft. "Rijders van een minder zuinige lease-auto voelen zich daardoor nu gevangen in het belastingklimaat." Sinds 1 januari geldt voor benzineauto's van de baas die minder dan 110 gram CO2 uitstoten per kilometer en diesels die minder dan 95 gram uitstoten een lagere fiscale bijtelling van 14 procent bij het bruto-inkomen. Auto's die meer uitstoten, kennen juist een bijtelling van 25 procent. Uit een recent onderzoek van TNS-NIPO bleek dan ook dat een groot deel van de Nederlandse leaserijders vandaag nog zou overstappen als dat zou kunnen. " Ongelofelijk, de maatregel van de overheid werkt, maar omdat een hybride of zuinige auto voor veel te weinig zakelijke rijders binnen handbereik ligt, is het rendement nihil", aldus Keulemans.

Honda Nederland meldt ondertussen dat ondanks de obstakels steeds meer zakelijke rijders de weg naar de Civic Hybrid weten te vinden.

De Honda heeft een levertijd van minimaal twee maanden. Ook de hybride Toyota Prius, de andere hybride auto die in het fiscaal gunstige segment valt, is populair.
Goede actie van Leaseplan
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  maandag 21 januari 2008 @ 10:04:49 #2
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_56193246
quote:
Sinds 1 januari geldt voor benzineauto's van de baas die minder dan 110 gram CO2 uitstoten per kilometer en diesels die minder dan 95 gram uitstoten een lagere fiscale bijtelling van 14 procent bij het bruto-inkomen. Auto's die meer uitstoten, kennen juist een bijtelling van 25 procent.
En over twee jaar als veel mensen in zo'n hok rijden gaat de bijtelling voor die dingen ook naar 25% bijtelling. Want milieu is leuk, maar de centjes moeten natuurlijk wel binnen blijven stromen.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  maandag 21 januari 2008 @ 10:19:50 #3
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_56193568
quote:
Op maandag 21 januari 2008 09:58 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Goede actie van Leaseplan
Helaas heeft bijna niemand hier wat aan. De grote bedrijven laten berijders echt niet zo maar overstappen. En de kosten die gepaard gaan met beeindiging van het contract worden door leaseplan verdisconteerd.
En denk jij nou echt dat de gemiddelde leaserijder zijn Passat/Mondeo/Focus gaat inruilen voor een Civic-Hybrid of een Prius ?? Die dingen zijn hardstikke klein man, daar heb je prive geen zak aan. Kun je net zo goed gewoon zakeijk gaan rijden heb je ook geen bijtelling.
Kost niks, heb je ook niks....
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_56193823
sorry, maar ik ga niet overstappen naar zo'n verschrikkelijk lelijk en traag stuk emotieloos blik

Leuk fabeltje dit onderzoek. van de 20 collega's hier zat er maar eentje te denken om zo'n auto te leasen, en dat had puur met zijn (lage) salaris te maken.
pi_56194105
quote:
Op maandag 21 januari 2008 10:19 schreef Pikkebaas het volgende:
En denk jij nou echt dat de gemiddelde leaserijder zijn Passat/Mondeo/Focus gaat inruilen voor een Civic-Hybrid of een Prius ?? Die dingen zijn hardstikke klein man, daar heb je prive geen zak aan.
Ik weet niet of je wel eens in zo'n auto gezeten hebt.... De Prius is minstens net zo ruim als een Passat of een Mondeo en beduidend ruimer dan een Focus. Achterin de Prius kun je gerust even je notebook open klappen en een stukje gaan zitten werken terwijl je chauffeur je rond rijdt.
Toegegeven; hij is ook een stuk lelijker maar swah.
De Honda is grofweg zo ruim als een Focus; exact wat je voor zijn prijsklasse kunt verwachten.

Overigens spreken de cijfers voor zich: Honda Hybride: in 2007 totaal zo'n 1500 stuks verkocht in Nederland. In 2008 in de eerste 2 weken 500 stuks verkocht.....
pi_56194566
Rij gewoon alleen nog maar zakelijk

Tuf voor de rest rond in de Corsa van mijn vriendin.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_56194679
quote:
Op maandag 21 januari 2008 10:19 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Helaas heeft bijna niemand hier wat aan. De grote bedrijven laten berijders echt niet zo maar overstappen. En de kosten die gepaard gaan met beeindiging van het contract worden door leaseplan verdisconteerd.
En denk jij nou echt dat de gemiddelde leaserijder zijn Passat/Mondeo/Focus gaat inruilen voor een Civic-Hybrid of een Prius ?? Die dingen zijn hardstikke klein man, daar heb je prive geen zak aan. Kun je net zo goed gewoon zakeijk gaan rijden heb je ook geen bijtelling.
Kost niks, heb je ook niks....
Leaseplan heeft er dan ook maar 200 van ingekocht vertelde een woordvoerder vanochtend bij BNR.

Leuke gratis reclame dus voor een bedrijf.
pi_56194853
quote:
Op maandag 21 januari 2008 10:31 schreef Den_Haag het volgende:
sorry, maar ik ga niet overstappen naar zo'n verschrikkelijk lelijk en traag stuk emotieloos blik

Leuk fabeltje dit onderzoek. van de 20 collega's hier zat er maar eentje te denken om zo'n auto te leasen, en dat had puur met zijn (lage) salaris te maken.
Ik ken anders wel een aantal mensen die nu bewust voor een kleine auto (peugeot 107) kiezen vanwege de lage bijtelling. Het scheelt met een corsatje al meer dan 100 euro per maand geloof ik. En veel kleiner is hij niet.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Official ESF Kreviewer maandag 21 januari 2008 @ 11:17:20 #9
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_56194917
En dan staan ze na 10/15 jaar op de sloop en dan blijkt dat de accu's vele malen vervuilender zijn dan zoveel jaar in een normale benzine auto rijden.

Lang leve de korte termijn visie.
pi_56195010
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik ken anders wel een aantal mensen die nu bewust voor een kleine auto (peugeot 107) kiezen vanwege de lage bijtelling. Het scheelt met een corsatje al meer dan 100 euro per maand geloof ik. En veel kleiner is hij niet.
Ja als dat mag van je werkgever is dat een slimme keuze maar veel bedrijven geven niet alleen een max leasebedrag op aan hun werknemers maar ook een minimum (of ze bepalen het merk en type) vanwege de representatie. Dan valt de keuze die op 1 hand te tellen is voor de lagere bijtelling snel af.

Overigens blijft het belachelijk dat de schoonste dieselmotor niet in aanmerking komt voor een lagere bijtelling. Het verbruik van de D-cat mag dan hoger zijn maar de uitstoot is zeer laag. Helemaal krom omdat auto's met deze motoren wel in aanmerking komen voor BPM korting.
pi_56195089
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:17 schreef Kreator het volgende:
En dan staan ze na 10/15 jaar op de sloop en dan blijkt dat de accu's vele malen vervuilender zijn dan zoveel jaar in een normale benzine auto rijden.

Lang leve de korte termijn visie.
Zeker in Nederland en andere westerse landen worden die accu's wel apart verwerkt. Dat zal tegen die tijd niet zo'n probleem zijn.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56195126
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zeker in Nederland en andere westerse landen worden die accu's wel apart verwerkt.
In India verwerken is inderdaad appart te noemen
  Official ESF Kreviewer maandag 21 januari 2008 @ 11:31:53 #13
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_56195285
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:24 schreef du_ke het volgende:
Dat zal tegen die tijd niet zo'n probleem zijn.
Dat zeg ik. Korte termijn visie.
pi_56195295
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:26 schreef Chewie het volgende:

[..]

In India verwerken is inderdaad appart te noemen
Tegenqwoordig wordt het steeds moeilijker om ons afval naar zulke landen te verschepen. Verder zitten er in het meeste hoogwaardig technisch afval tegenwoordig zoveel waardevolle grondstoffen dat het steeds intressanter wordt om het toch in zijn geheel in het westen te recyclen.
pi_56195333
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:31 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat zeg ik. Korte termijn visie.
Ook nu al is die verwerking in Nederland niet zo'n probleem . Zeker zolang er voldoende waardevolle materialen in die accu zitten.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56195345
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:26 schreef Chewie het volgende:

[..]

In India verwerken is inderdaad appart te noemen
Meegeven aan de oldiezerboer. 5 euro per accu heb je zo.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56195534
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik ken anders wel een aantal mensen die nu bewust voor een kleine auto (peugeot 107) kiezen vanwege de lage bijtelling. Het scheelt met een corsatje al meer dan 100 euro per maand geloof ik. En veel kleiner is hij niet.
Leuk, maar die kleine auto's mag je hier niet kiezen. en terecht, ga daar maar eens 60k per jaar mee rijden. misschien als je klein bent valt het nog te doen maar als je wat langer bent niet.
pi_56195892
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:42 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Leuk, maar die kleine auto's mag je hier niet kiezen. en terecht, ga daar maar eens 60k per jaar mee rijden. misschien als je klein bent valt het nog te doen maar als je wat langer bent niet.
60.000 wordt iets te gek, heb nu 20.000 in een half jaar gedaan dat wil opzich wel, hij zit niet slecht (ben 1.85). Maar het is een klein blikje en niet superrepresentatief inderdaad.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 21 januari 2008 @ 12:00:10 #19
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_56195996
Ik vind het een topactie van Leaseplan.

ok, de hybride's die je nu kan krijgen zijn allemaal lelijk.
maar voordeel is dat je dankzij die lage bijtelling wel genoeg geld overhoudt om nog een leuk wagentje prive erbij te hebben. (2e hands Z3, of een MX-5 ofzo)
pi_56196095
Deze hybride vind ik opzich wel aardig



Zit wel een achterlijk hoge BPM op en valt zo te zien ook niet onder de lagere bijtellings regeling.
pi_56196207
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

60.000 wordt iets te gek, heb nu 20.000 in een half jaar gedaan dat wil opzich wel, hij zit niet slecht (ben 1.85). Maar het is een klein blikje en niet superrepresentatief inderdaad.
2.03m hier daarom is het leasen van kleine auto's door mijn bedrijf verboden. Iets langere mensen kunnen die km's er niet in maken. ze hebben het even toegestaan maar op een gegeven moment hadden ze 3 polo's en 2 lupo's stil staan omdat niemand ze over wou nemen. Nu is de regel dat klasse Golf, Leon, 147 het kleinste is wat je mag halen.
pi_56196870
quote:
Op maandag 21 januari 2008 10:31 schreef Den_Haag het volgende:
sorry, maar ik ga niet overstappen naar zo'n verschrikkelijk lelijk en traag stuk emotieloos blik

Leuk fabeltje dit onderzoek. van de 20 collega's hier zat er maar eentje te denken om zo'n auto te leasen, en dat had puur met zijn (lage) salaris te maken.
Vroeg of laat stapt iedereen over naar zo'n "lelijk en traag stuk emotieloos blik ".
Hybride en electrische auto's hebben de toekomst.

Heb je de benzineprijsstijging sinds 2002 gemist?
Op 1 januari 2002 betaalde je 1,00 euro voor een liter euro 95 benzine.
Op 1 januari 2008 betaalde je 1,45 euro voor een liter euro 95 benzine.
Trek die trend door en je weet wat je over 15 jaar voor een liter betaalt...

Als bovendien "maar" 1 op de 20 collega's overstappen hebben we het wel over een zéér groot aantal hybride auto's.

700.000 / 20 = 35.000 hybride auto's.

14% of 25% bijtelling; het is maar waar je financiële prioriteiten liggen.
pi_56197275
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:09 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

2.03m hier daarom is het leasen van kleine auto's door mijn bedrijf verboden. Iets langere mensen kunnen die km's er niet in maken. ze hebben het even toegestaan maar op een gegeven moment hadden ze 3 polo's en 2 lupo's stil staan omdat niemand ze over wou nemen. Nu is de regel dat klasse Golf, Leon, 147 het kleinste is wat je mag halen.
Tja ok maar ook bij jullie zal de gemiddelde lengte echt niet boven de 2 meter liggen. Het valt mij persoonlijk echt reuze mee hoe dat bakkie zit. Het ziet er niet echt uit, dat is denk ik een beter argument dan er niet inpassen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56197482
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:36 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Vroeg of laat stapt iedereen over naar zo'n "lelijk en traag stuk emotieloos blik ".
Hybride en electrische auto's hebben de toekomst.

Heb je de benzineprijsstijging sinds 2002 gemist?
Op 1 januari 2002 betaalde je 1,00 euro voor een liter euro 95 benzine.
Op 1 januari 2008 betaalde je 1,45 euro voor een liter euro 95 benzine.
Trek die trend door en je weet wat je over 15 jaar voor een liter betaalt...

Als bovendien "maar" 1 op de 20 collega's overstappen hebben we het wel over een zéér groot aantal hybride auto's.

700.000 / 20 = 35.000 hybride auto's.

14% of 25% bijtelling; het is maar waar je financiële prioriteiten liggen.
Ik zal tot het einde vechten voor een emotie-auto

Denk dat een groot deel van de mensen die zo'n hybride kiezen de mensen zijn die niet echt veel rijden en die al een benzine hebben. de veelrijders blijven lekker dieselen.
pi_56197839
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:01 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Ik zal tot het einde vechten voor een emotie-auto

Denk dat een groot deel van de mensen die zo'n hybride kiezen de mensen zijn die niet echt veel rijden en die al een benzine hebben. de veelrijders blijven lekker dieselen.
Ook op diesel-gebied komen er interessante hybrides. Zo is Volvo bezig met een C30 prototype dat electrisch wordt aangedreven, opgeladen kan worden aan het stopcontact en een kleine dieselmotor heeft als generator.

http://www.autobloggreen.(...)ug-in-hybrid-concept

En als het gaat om emotie-auto's; mijn Volvo 740 is er eentje (al is dat een kwestie van smaak uiteraard).
Maar zakelijk kan het me niet schelen waar ik in rij; als het maar enigzins veilig en comfortabel is.
pi_56197861
De huidige hybride auto's zijn alleen minder slecht voor het milieu, tijdens hun actieve leven. Het maken en het uiteindelijke sloopproces van de accu's is een regelrechte ramp voor het milieu. Het eindresultaat voor het milieu is dus niks beter dan een traditionele auto met verbrandingsmotor.
pi_56197928
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:15 schreef more het volgende:
De huidige hybride auto's zijn alleen minder slecht voor het milieu, tijdens hun actieve leven. Het maken en het uiteindelijke sloopproces van de accu's is een regelrechte ramp voor het milieu.
Dat "sponsored by Shell" fabeltje is inmiddels al weerlegd.
Accu's voor hybride auto's worden door de fabrikant teruggenomen en bijna geheel gerecycled.

Ook het winnen van grondstoffen voor de accu's werd genoemd; het bleek echter dat die winning daar al ruim 30 jaar was en dat die vervuiling al gaande was vóór de komst van de hybride auto.

En denk je dat de huidige auto's milieuvriendelijk zijn bij het produceren?
pi_56197949
En welke 'leaserijder' is dat dan wel niet?
Ik houd het op de bolides met klasse en superieure techniek.
pi_56197980
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:19 schreef OldJeller het volgende:
En welke 'leaserijder' is dat dan wel niet?
Ik houd het op de bolides met klasse en superieure techniek.
Dat geeft ook niet; het is jouw keuze tussen 25% of 14% bijtelling.
Alsof een ander daar last van heeft; het was jouw geld.

Uiteindelijk gaat iedereen over op schone auto's; autorijden zal dan ook niet langer een groot milieu-probleem zijn.
pi_56198087
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:20 schreef MaGNeT het volgende:

Uiteindelijk gaat iedereen over op schone auto's; autorijden zal dan ook niet langer een groot milieu-probleem zijn.
Dat milieuprobleem zal nog lang niet opgelost zijn door met een auto te gaan rijden die 10% minder onzuinig is.
pi_56198118
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat "sponsored by Shell" fabeltje is inmiddels al weerlegd.
Accu's voor hybride auto's worden door de fabrikant teruggenomen en bijna geheel gerecycled.
Op papier ja! In de praktijk is het een zooi!
pi_56198239
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:25 schreef more het volgende:

[..]

Op papier ja! In de praktijk is het een zooi!
Jij komt met goede argumenten
pi_56198256
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat milieuprobleem zal nog lang niet opgelost zijn door met een auto te gaan rijden die 10% minder onzuinig is.
Uiteindelijk zei ik; dat kan een jaar of 20 a 30 duren. Het is een logische evolutie.
En dan heb ik het over 85% minder vervuilend.

- rendement van dynamo's/electromotoren is gigantisch verbeterd
- opslagcapaciteit van accu's is gigantisch toegenomen
- kennis van deze techniek is toegenomen

En ja, ik besef dat alle energie om een auto voort te bewegen geproduceerd zal moeten worden op één of andere manier.

Bijna ieder automerk heeft momenteel wel al een hybride project lopen.
Hybride is één van de tussenstappen naar de schone auto.

[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 21-01-2008 13:38:38 ]
pi_56198325
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:25 schreef more het volgende:

[..]

Op papier ja! In de praktijk is het een zooi!
Hoeveel hybrideauto-accu's zijn er nu al in het afval terechtgekomen?
Dat is immers waar het in de praktijk om draait. Dus kom maar op met die gegevens.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56198329
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:20 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat geeft ook niet; het is jouw keuze tussen 25% of 14% bijtelling.
Dat is het dus niet zoals je al had kunnen lezen, leaserijders zitten vaak ook met een ondergrens aan wat ze mogen besteden. Buiten dat is een keuze uit 4/5 auto's die voor het lagere tarief in aanmerking komen ook niet echt een keuze.

Ik zou zelf best een hybride willen rijden maar de enige die daarvoor in aanmerking zou komen op dit moment is de Lexus en die komt vreemd genoeg niet in aanmerking voor de 14% bijtelling.
pi_56198662
Mijn huidige V8 (zie sig) voldoet nog goed! Misschien dat mijn nieuwe ook een Hybride wordt, maar dan wel een waar ook een V8 in ligt. Zoals de GMC Yukon hybride:







[ Bericht 25% gewijzigd door more op 21-01-2008 13:59:58 ]
pi_56198687
Voor de rest is het ook niet erg dat de leaseauto's veel snelweg kilometers maken waardoor het voordeel van de electromotor weer te niet gedaan wordt.

De auto gewoon niet prive rijden dan heb je 0% bijtelling is weer veel goedkoper. En aangezien de overheid dan veel belastinggeld mis lopen gaat de bijtelling straks weer omlaag. "voor het nilieu" want de 2e auto is natuurlijk een oud blik met heel veel uitstoot.
pi_56198862
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:50 schreef HarryP het volgende:
Voor de rest is het ook niet erg dat de leaseauto's veel snelweg kilometers maken waardoor het voordeel van de electromotor weer te niet gedaan wordt.

De auto gewoon niet prive rijden dan heb je 0% bijtelling is weer veel goedkoper. En aangezien de overheid dan veel belastinggeld mis lopen gaat de bijtelling straks weer omlaag. "voor het nilieu" want de 2e auto is natuurlijk een oud blik met heel veel uitstoot.
De overheid pakt per definitie al de verkeerde groep automobilisten aan. Leaserijders rijden al in het modernste en best onderhouden wagenpark rond.
pi_56198939
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:58 schreef Chewie het volgende:

[..]

De overheid pakt per definitie al de verkeerde groep automobilisten aan. Leaserijders rijden al in het modernste en best onderhouden wagenpark rond.
Hier geldt dus niet: de vervuilende schouders moeten de zwaarste lasten dragen
pi_56199064
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:50 schreef HarryP het volgende:
Voor de rest is het ook niet erg dat de leaseauto's veel snelweg kilometers maken waardoor het voordeel van de electromotor weer te niet gedaan wordt.

De auto gewoon niet prive rijden dan heb je 0% bijtelling is weer veel goedkoper. En aangezien de overheid dan veel belastinggeld mis lopen gaat de bijtelling straks weer omlaag. "voor het nilieu" want de 2e auto is natuurlijk een oud blik met heel veel uitstoot.
Doe ik ook en hou netjes mijn administratie bij, ze zouden weleens extra streng kunnen gaan controleren om te proberen om de verloren inkomsten nog een beetje goed te maken.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_56199277
Ik wil best hybride rijden... alleen zijn de huidige hybride modellen spuug en spuug lelijk
pi_56199758
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:50 schreef HarryP het volgende:
Voor de rest is het ook niet erg dat de leaseauto's veel snelweg kilometers maken waardoor het voordeel van de electromotor weer te niet gedaan wordt.
Niet helemaal. Het voordeel van de electromotor is dat de verbrandingsmotor altijd op z'n meest efficiente stand kan draaien. Zelfs met veel snelweg kilometers zal een hybride zuiniger zijn dan een niet-hybride.
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:58 schreef Chewie het volgende:
De overheid pakt per definitie al de verkeerde groep automobilisten aan. Leaserijders rijden al in het modernste en best onderhouden wagenpark rond.
Daarmee pakt de overheid dus meteen de juiste groep. Van alle nieuw gekochte autos is een enorm hoog percentage lease autos. Door daar de maatregel op toe te passen zorg je er voor dat er veel minder nieuwe vervuilende autos op de weg komen. Je pakt het probleem dus aan door de keuze van de mensen te beinvloeden, niet door ze te pakken op een keuze die een tijd terug gemaakt is.

Dit zorgt er ook meteen voor dat over een jaar of vier een enorme instroom van hybride autos op de tweedehands markt komt. Op dat moment heb je die markt dus ook beinvloed zonder dat iemand ooit heeft moeten boeten voor een eerdere keuze.
pi_56200075
HYbride auto's rijden helemaal niet zo zuinig zijn zat gewone diesel auto's die veel zuiniger zijn en die zijn stukken goedkoper in aanschaf.

[ Bericht 15% gewijzigd door sander89 op 21-01-2008 15:11:34 ]
............................
pi_56200186
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:42 schreef Croga het volgende:

Daarmee pakt de overheid dus meteen de juiste groep. Van alle nieuw gekochte autos is een enorm hoog percentage lease autos. Door daar de maatregel op toe te passen zorg je er voor dat er veel minder nieuwe vervuilende autos op de weg komen. Je pakt het probleem dus aan door de keuze van de mensen te beinvloeden, niet door ze te pakken op een keuze die een tijd terug gemaakt is.
Het zorgt juist voor een stijging van de vraag naar oude auto's omdat het zo wel erg aantrekkelijk wordt gemaakt om niet prive in je leaseauto te gaan rijden. Het populairst zijn de auto's die ook nog eens vrij van wegenbelasting zijn.


Alle nieuwe auto's zijn nu eenmaal schoner dan 10 jaar geleden, de overheid pakt dus niet de juiste groep aan maar stimuleert het gebruik van oude auto's en een nog grotere wagenpark in Nederland.
pi_56200325
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:59 schreef Chewie het volgende:
Het zorgt juist voor een stijging van de vraag naar oude auto's omdat het zo wel erg aantrekkelijk wordt gemaakt om niet prive in je leaseauto te gaan rijden. Het populairst zijn de auto's die ook nog eens vrij van wegenbelasting zijn.

Alle nieuwe auto's zijn nu eenmaal schoner dan 10 jaar geleden, de overheid pakt dus niet de juiste groep aan maar stimuleert het gebruik van oude auto's en een nog grotere wagenpark in Nederland.
Hoeveel leaserijders schat jij dat er níet privé rijden met de lease auto? En hoeveel daarvan schat je dat dat sinds 1 januari zijn gaan doen? Volgens mij praat je dan nog niet over 1% van het totaal aantal leaserijders. Nog sterker: Volgens mij praat je over minder dan een promille.

En autos vrij van wegenbelasting mag je onder de oldtimer regeling ook slechts 500 kilometer per jaar mee rijden. Die komen dus niet in aanmerking voor vervanging van lease auto als privé vervoer. Zodra je daar meer kilometers mee maakt betaal je net zo goed wegenbelasting. Daarmee is dat argument dus verdwenen.

Lease rijders zijn over het algemeen nogsteeds gemaksmensen. Die gaan niet voor een grijpstuiver de lease auto laten staan. Zeker niet met de huidige regeling ten aanzien van hybrides; je moet wel heel veel moeite doen wil je met een privé auto per gereden kilometer goedkoper uit komen dan met een hybride.
pi_56200450
quote:
Op maandag 21 januari 2008 15:09 schreef Croga het volgende:

[..]

Hoeveel leaserijders schat jij dat er níet privé rijden met de lease auto? En hoeveel daarvan schat je dat dat sinds 1 januari zijn gaan doen? Volgens mij praat je dan nog niet over 1% van het totaal aantal leaserijders. Nog sterker: Volgens mij praat je over minder dan een promille.
Gezien de stijging van de prijzen voor oude auto's denk ik dat het toch een bijhoorlijk deel van de leaserijders het overweegt of het inmiddels al gedaan heeft.
quote:
En autos vrij van wegenbelasting mag je onder de oldtimer regeling ook slechts 500 kilometer per jaar mee rijden. Die komen dus niet in aanmerking voor vervanging van lease auto als privé vervoer. Zodra je daar meer kilometers mee maakt betaal je net zo goed wegenbelasting. Daarmee is dat argument dus verdwenen.
Hoe kom je daarbij? Volgens de site van de belastingdienst is wat jij hier neerzet grote onzin
quote:
Lease rijders zijn over het algemeen nogsteeds gemaksmensen. Die gaan niet voor een grijpstuiver de lease auto laten staan. Zeker niet met de huidige regeling ten aanzien van hybrides; je moet wel heel veel moeite doen wil je met een privé auto per gereden kilometer goedkoper uit komen dan met een hybride.
Wat een onozele generalisatie.
  maandag 21 januari 2008 @ 16:06:08 #47
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56201496
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:55 schreef sander89 het volgende:
HYbride auto's rijden helemaal niet zo zuinig zijn zat gewone diesel auto's die veel zuiniger zijn en die zijn stukken goedkoper in aanschaf.
Daarnaast vergeet iedereen te kijken naar hoe milieu onvriendelijk de productie van een hybride auto is.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_56204210
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:06 schreef Martijn_77 het volgende:
Daarnaast vergeet iedereen te kijken naar hoe milieu onvriendelijk de productie van een hybride auto is.
Daarnaast vergeet iedereen dat er inderdaad wel één verhaaltje is over hoe milieuonvriendelijk de productie van hybride autos is terwijl er al honderden verhaaltjes zijn die vertellen dat dat ene verhaaltje aperte onzin is en niet gebaseerd op enig feit.
pi_56204234
Mooi zo lekker met z'n allen hybride in de file...
pi_56204483
Geinige actie, zal de economie/bedrijven wat geld kosten aangezien bij ons alle leaserijders de hele dag de website van de leasemaatschappij hebben lopen checken en er allerlei rekenmodellen op hebben losgelaten.. in de baas zn tijd..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_56206216
quote:
Op maandag 21 januari 2008 15:09 schreef Croga het volgende:

Lease rijders zijn over het algemeen nogsteeds gemaksmensen. Die gaan niet voor een grijpstuiver de lease auto laten staan. Zeker niet met de huidige regeling ten aanzien van hybrides; je moet wel heel veel moeite doen wil je met een privé auto per gereden kilometer goedkoper uit komen dan met een hybride.
Stel je hebt een modale middenklasser van 30.000, dat is per maand dan circa 250 euro netto bijtelling. Niet echt een grijpstuiver lijkt me. Stel dat je geen financiering hoeft af te sluiten voor een prive auto en je hebt 100 euro per maand kosten aan verzekering, belasting en afschrijving, kun je dus voor 150 euro tanken. Dat is ong. 100 liter, waarmee je vervolgens weer minimaal 1000 kilometer kunt rijden, dat haal ik bij lange niet prive.

Vandaar dat ik geen prive in mijn leasebak meer rij

Maar hee, een grijpstuiver inderdaad.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_56208235
seat leon 1.4 tsi met chip 140 pk b klasse 500¤ korting.
Is prima voor mij
  maandag 21 januari 2008 @ 21:43:26 #53
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_56209156
Tja, dat was ook wel te verwachten aangezien de bijtellingspercentages flink uit elkaar beginnen te lopen. Toch jammer dat de keuze zo beperkt is. Het was een goede zet geweest als zuinige auto's met een G3 gasinstallatie ook binnen de regeling zouden vallen, eventueel voor een beperkte overgangsperiode.

Dat zou voor veel mensen ineens wel een acceptabele keuze geven, en zolang er nog lpg afgefakkeld wordt is het voor een beperkt aantal auto's feitelijk ook klimaatneutraal.
Vampire Romance O+
pi_56209287
Lekker origineel zo'n suffe auto waar iedereen in rijdt. Daar wil je nog niet dood in gevonden worden
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_56210623
Veel merken (waaronder o.a. BMW) zijn ook al redelijk ver met waterstofmotoren; normale prestaties ivm benzine-/dieselmotoren maar wel zeer schoon.

De pest is dat je er bijna nergens mee kan tanken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_56210783
Auto's op waterstof zullen er nooit komen, want dat is een gratis energiebron en zal altijd door de commercie tegen gehouden worden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 21 januari 2008 @ 22:49:49 #57
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_56211018
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:58 schreef Chewie het volgende:

[..]

De overheid pakt per definitie al de verkeerde groep automobilisten aan. Leaserijders rijden al in het modernste en best onderhouden wagenpark rond.
En dat niet alleen, volgens mij zijn zij ook de lastigste groep om uit de auto te krijgen... Iemand die continue van hot naar her moet, pakt echt niet opeens het OV.
Of de leaserijder ook luxe en status in wil leveren om de kosten te drukken durf ik niet te zeggen, maar als je ziet dat de gemiddelde leaserijder niet in een Polo wegrijdt, dan heb ik hier toch mijn twijfels bij...

Come to think of it: eigenlijk best een slimme actie van onze volksvertegenwoordigers
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_56212666
quote:
Op maandag 21 januari 2008 22:43 schreef JohnDope het volgende:
Auto's op waterstof zullen er nooit komen, want dat is een gratis energiebron en zal altijd door de commercie tegen gehouden worden.
Waterstof een gratis energiebron?

Het is een energiedrager en ontstaat niet vanzelf; het kost veel energie (stroom) om het te produceren.

Het enige voordeel is dat je het kan opwekken met groene stroom (windmolens, zonnepanelen, etc) en dat het bij verbranding in de motor geen gevaar voor het milieu oplevert.
pi_56216221
quote:
Op maandag 21 januari 2008 19:40 schreef DroogDok het volgende:
Stel je hebt een modale middenklasser van 30.000, dat is per maand dan circa 250 euro netto bijtelling. Niet echt een grijpstuiver lijkt me. Stel dat je geen financiering hoeft af te sluiten voor een prive auto en je hebt 100 euro per maand kosten aan verzekering, belasting en afschrijving, kun je dus voor 150 euro tanken. Dat is ong. 100 liter, waarmee je vervolgens weer minimaal 1000 kilometer kunt rijden, dat haal ik bij lange niet prive.
Vandaar dat ik geen prive in mijn leasebak meer rij
Maar hee, een grijpstuiver inderdaad.
Als je praat over een modale middenklasser ben je voor 100 euro in de maand niet klaar met je vaste lasten. Die zullen eerder op 150 tot 200 euro liggen, zeker als hij een beetje jong is. Dan kun je vervolgens dus nog maar zo'n 500-650 kilometer rijden. Aangezien de gemiddelde nederlander nogsteeds tussen de 12000 en 15000 kilometer per jaar privé rijd ben je al goedkoper uit met je lease auto.

Daarnaast is die lease auto volledig onderhouden, zijn de stijgende brandstofkosten gedekt en heb je altijd vervangend vervoer mocht hij ter plekke instorten. Allemaal gemakken die er voor zorgen dat het veel interessanter is dan privé rijden, zelfs als de kosten niet veel uit maken.

En als laatste trok ik de analogie naar een hybride lease auto. Als je een hybride least van een euro of 30'000 zit je op ongeveer 142 euro belasting per maand. En gegarandeert dat jij daar geen privé auto voor kunt rijden. Zelfs niet op LPG en zelfs niet als die auto een stuk kleiner/ouder is.
pi_56216445
Het is een reclame stunt
Heb gisteren even mijn eigen leaseclub gebeld...die waren "not amused"
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
pi_56217942
Tuurlijk is het gewoon een reclame-stunt.

En zo'n Prius haalt bij lange na niet de beloofde brandstofbesparing. Zijn verbruik is bij normaal rijden maar marginaal beter dan normale auto's.
pi_56219439
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 10:14 schreef Den_Haag het volgende:
Tuurlijk is het gewoon een reclame-stunt.
En zo'n Prius haalt bij lange na niet de beloofde brandstofbesparing. Zijn verbruik is bij normaal rijden maar marginaal beter dan normale auto's.
Heb je zelf wel eens in een Prius gereden?

Een Prius is qua auto vergelijkbaar met de top van de middenklassers, zeg een Mondeo of een C5 (die vergelijking is gebaseerd op ruimte voor de chaufeur en zijn passagiers, bagageruimte en uitrusting). Die Mondeo/C5 halen met veel moeite op benzine een verbruik van 9-11 liter per 100 kilometer. Een Prius haalt op zijn sloffen 6-8 liter per 100 kilometer en met stadsverkeer is hij bijkans nog zuiniger.
Waar haal je vandaan dat hij maar marginaal zuiniger zou zijn?
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:39:34 #63
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_56219876
vrijwel alle auto's die je in de lease kan/mag rijden behoren tot de klasse dat je er liever niet in gezien wilt worden. allemaal auto's zonder enig gevoel. (ik noem,.. Golf, Leon, Astra, Auris, Polo, Ibiza etc. etc.) wil je een wagen met een gevoel dan kom je uit op roadstertjes en andere Cabrio's of wagens waar een enorme berg PK's in zitten (de hothatches) en die rijden vrijwel allemaal op bezine, niet interessant voor de leasemarkt dus.

Dus of je nou een Prius/Civic of in een een andere tot de leasebakken veroordeelde wagens rondrijdt, gevoel is er toch niet bij.

dan kan je IMO beter kiezen voor een Hybride aangezien je dan stukken minder geld betaald voor een wagen waar je toch al niks mee hebt.
pi_56219993
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:23 schreef Croga het volgende:

[..]

Heb je zelf wel eens in een Prius gereden?

Een Prius is qua auto vergelijkbaar met de top van de middenklassers, zeg een Mondeo of een C5 (die vergelijking is gebaseerd op ruimte voor de chaufeur en zijn passagiers, bagageruimte en uitrusting). Die Mondeo/C5 halen met veel moeite op benzine een verbruik van 9-11 liter per 100 kilometer. Een Prius haalt op zijn sloffen 6-8 liter per 100 kilometer en met stadsverkeer is hij bijkans nog zuiniger.
Waar haal je vandaan dat hij maar marginaal zuiniger zou zijn?
Zelf in een Prius gereden en die is zeker niet te vergelijken met een Mondeo, C5 of Avensis.

Verder is de vergelijking met een benzine-auto in deze niet handig, meeste leaserauto's rijden op diesel en die halen op hun sloffen 6-8 liter per 100 km.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 12:24:59 #65
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_56221046
quote:
Op maandag 21 januari 2008 19:40 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Stel je hebt een modale middenklasser van 30.000, dat is per maand dan circa 250 euro netto bijtelling. Niet echt een grijpstuiver lijkt me. Stel dat je geen financiering hoeft af te sluiten voor een prive auto en je hebt 100 euro per maand kosten aan verzekering, belasting en afschrijving, kun je dus voor 150 euro tanken. Dat is ong. 100 liter, waarmee je vervolgens weer minimaal 1000 kilometer kunt rijden, dat haal ik bij lange niet prive.

Vandaar dat ik geen prive in mijn leasebak meer rij

Maar hee, een grijpstuiver inderdaad.
Nu vergelijk je appels met peren. Voor 250 p/m rij je dus wel in een nette auto van maximaal drie a vier jaar oud. Waar alle schade aan wordt gerepareerd. Prive is altijd vervelend met schade en meestal stukken kleiner dan de leaseauto.

De makke aan het verhogen van de bijtelljng vind ik wel dat de meeste mensen nog een paar jaar vastzitten aan hun contract. Ik kan mijn auto pas over twee jaar omruilen. Ik heb allerlei roetfilters en nog wordt ik gestraft door een hogere fiscale bijtelling.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  dinsdag 22 januari 2008 @ 12:26:15 #66
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_56221076
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:39 schreef RSie het volgende:
vrijwel alle auto's die je in de lease kan/mag rijden behoren tot de klasse dat je er liever niet in gezien wilt worden. allemaal auto's zonder enig gevoel. (ik noem,.. Golf, Leon, Astra, Auris, Polo, Ibiza etc. etc.)
Ach welnee, da's een kwestie van arbeidsvoorwaarden. Ik lease een mercedes CLS. Kan ook.
Kwestie van afspreken met je baas als je in dienst komt.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_56221870
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:43 schreef Chewie het volgende:
Zelf in een Prius gereden en die is zeker niet te vergelijken met een Mondeo, C5 of Avensis.
Klopt. Als je achterin een Avensis gaat zitten heb je behoorlijk veel minder ruimte dan in een Prius. De Prius is qua binnenruimte een stuk groter dan een Avensis en kan makkelijk de concurrentie met de Mondeo/C5 aan. En voor het geld heb je een stuk meer comfort in de Prius dan in de andere drie: Het Business model heeft alles standaard wat je op de andere als optie er bij moet bestellen (zone-airco, touchscreen boordcomputer met fullscreen navigatie, cruise control, voicecontrol voor boordcomputer en bluetooth telefoon, etc. etc.)
quote:
Verder is de vergelijking met een benzine-auto in deze niet handig, meeste leaserauto's rijden op diesel en die halen op hun sloffen 6-8 liter per 100 km.
Helemaal mee eens. Ware het niet dat een Diesel behoorlijk veel vervuilender is dan een benzine auto en dus niet te vergelijken. De stelling was dat een Prius niet zuiniger zou zijn dan een benzine auto.
pi_56222109
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 12:57 schreef Croga het volgende:

[..]

Klopt. Als je achterin een Avensis gaat zitten heb je behoorlijk veel minder ruimte dan in een Prius. De Prius is qua binnenruimte een stuk groter dan een Avensis en kan makkelijk de concurrentie met de Mondeo/C5 aan. En voor het geld heb je een stuk meer comfort in de Prius dan in de andere drie: Het Business model heeft alles standaard wat je op de andere als optie er bij moet bestellen (zone-airco, touchscreen boordcomputer met fullscreen navigatie, cruise control, voicecontrol voor boordcomputer en bluetooth telefoon, etc. etc.)
Jij hebt dus nooit in 1 van die auto's gezeten, Avensis kleiner noemen als ene Prius

Het vorige model prius had minder ruimte binnen, kleinere wielbasis en minder kofferruimte. De nieuwe is iets groter en heeft welliswaar dezelfde wielbasis als de Avensis maar nog steeds minder binnenruimte. Overigens is het bussinesspakket voor de Avensis exact gelijk als die aan de Prius.

De C5 heeft beduidend minder binnenruimte als de Avensis en is oerlelijk vandaar dat mijn keuze op de Avensis was gevallen.
[..]
quote:
Helemaal mee eens. Ware het niet dat een Diesel behoorlijk veel vervuilender is dan een benzine auto en dus niet te vergelijken. De stelling was dat een Prius niet zuiniger zou zijn dan een benzine auto.
Het topic gaat over leaserijders en dan is het onzinnig om benzine er bij te betrekken. Overigens bewijst Toyota met zijn d-cat motoren dat diesel niet vervuilender hoeft te zijn dan benzine, vreemd dat de overheid hier wel BPM korting voor wil geven maar geen lagere bijtelling. Helemaal absurd trouwens dat de hybride Lexusmodellen hier niet voor in aanmerking komen.

De Prius is ook voor de meeste leaserijders niet aantrekkelijk of te kiezen omdat deze in verbruik duurder is dan de voor de lease gangbare brandstoffen als diesel en gas.
pi_56222179
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 12:26 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Ach welnee, da's een kwestie van arbeidsvoorwaarden. Ik lease een mercedes CLS. Kan ook.
Kwestie van afspreken met je baas als je in dienst komt.
En van je salaris natuurlijk. Een CLS rijden als je voor een detacheerder werkt in de functie van helpdeskmedewerker is niet erg slim
  dinsdag 22 januari 2008 @ 13:14:52 #70
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_56222218
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:13 schreef Chewie het volgende:

[..]

En van je salaris natuurlijk. Een CLS rijden als je voor een detacheerder werkt in de functie van helpdeskmedewerker is niet erg slim
Je moet de appel in je hand schillen en niet die aan de boom.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  dinsdag 22 januari 2008 @ 13:55:07 #71
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_56223417
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 12:26 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Ach welnee, da's een kwestie van arbeidsvoorwaarden. Ik lease een mercedes CLS. Kan ook.
Kwestie van afspreken met je baas als je in dienst komt.
die CLS krijg je alleen als je in een hogere functie zit, en daar staat in dat geval ook een salaris tegenover waardoor die bijtelling geen ruk meer voorstelt. in dat geval ga je natuurlijk ook geen middenklassertje rijden.

een CLS krijg je niet met een gemiddeld inkomen. en Nee, ook niet als je een heleboel uit eigen zak bijbetaald. dit wordt gewoonweg niet door een bedrijf geaccepteerd.
pi_56223554
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:55 schreef RSie het volgende:
een CLS krijg je niet met een gemiddeld inkomen. en Nee, ook niet als je een heleboel uit eigen zak bijbetaald. dit wordt gewoonweg niet door een bedrijf geaccepteerd.
Al zou een bedrijf dit wel willen accepteren dan nog is de bijtelling niet op te brengen voor iemand die rond de 1800E zit
pi_56224583
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:39 schreef RSie het volgende:
vrijwel alle auto's die je in de lease kan/mag rijden behoren tot de klasse dat je er liever niet in gezien wilt worden. allemaal auto's zonder enig gevoel. (ik noem,.. Golf, Leon, Astra, Auris, Polo, Ibiza etc. etc.) wil je een wagen met een gevoel dan kom je uit op roadstertjes en andere Cabrio's of wagens waar een enorme berg PK's in zitten (de hothatches) en die rijden vrijwel allemaal op bezine, niet interessant voor de leasemarkt dus.

Dus of je nou een Prius/Civic of in een een andere tot de leasebakken veroordeelde wagens rondrijdt, gevoel is er toch niet bij.

dan kan je IMO beter kiezen voor een Hybride aangezien je dan stukken minder geld betaald voor een wagen waar je toch al niks mee hebt.
Die Prius is inderdaad een emotieloze auto
Net in onze lunchpauze zijn we even met 4 man wezen kijken bij de toyota dealer. Bij mij speelt de vraag prius, prius of prius nog wat sterker: omdat ik ook bij een bedrijf werk dat onder de grote toyotaparaplu valt, zullen we waarschijnlijk allemaal alleen nog maar toyota of lexus mogen rijden. Daarbij zijn ze nu ook nog eens bezig om hybride-rijden te gaan promoten onder de werknemers.

Ondanks dat het - eerlijk toegegeven- een innovatief stukje auto is, vonden we m allemaal lelijk, saai, en heeft ie een te hoge kont. Ruimte binnenin is wel prima, ook voor lange mensen, kofferbak is klein, saaie bekleding, stoelen zijn minder goed dan die in de Auris, laat staan de Avensis stoelen. Samenvattend: de enige reden om er een te gaan rijden kan van financiële aard zijn. Mij zou het aan netto bijtelling een euro of 100 schelen per maand, wanneer ik een Auris (240 ¤ ) rij tegen een prius (140¤) . Een collega die nu een scenic rijdt, gaat van 280 naar 140. Dat zijn bedragen die de moeite waard zijn. Maar inderdaad: duf is het wel.

Ik moet nog even wennen aan het idee dat ik er in ga stappen, maar voor die 100 euro die ik per maand ga uitsparen wil ik het wel gaan overwegen...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 22 januari 2008 @ 14:37:11 #74
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_56224742
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:32 schreef Gripper het volgende:

[..]

Die Prius is inderdaad een emotieloze auto
Net in onze lunchpauze zijn we even met 4 man wezen kijken bij de toyota dealer. Bij mij speelt de vraag prius, prius of prius nog wat sterker: omdat ik ook bij een bedrijf werk dat onder de grote toyotaparaplu valt, zullen we waarschijnlijk allemaal alleen nog maar toyota of lexus mogen rijden. Daarbij zijn ze nu ook nog eens bezig om hybride-rijden te gaan promoten onder de werknemers.

Ondanks dat het - eerlijk toegegeven- een innovatief stukje auto is, vonden we m allemaal lelijk, saai, en heeft ie een te hoge kont. Ruimte binnenin is wel prima, ook voor lange mensen, kofferbak is klein, saaie bekleding, stoelen zijn minder goed dan die in de Auris, laat staan de Avensis stoelen. Samenvattend: de enige reden om er een te gaan rijden kan van financiële aard zijn. Mij zou het aan netto bijtelling een euro of 100 schelen per maand, wanneer ik een Auris (240 ¤ ) rij tegen een prius (140¤) . Een collega die nu een scenic rijdt, gaat van 280 naar 140. Dat zijn bedragen die de moeite waard zijn. Maar inderdaad: duf is het wel.

Ik moet nog even wennen aan het idee dat ik er in ga stappen, maar voor die 100 euro die ik per maand ga uitsparen wil ik het wel gaan overwegen...
en dat is het dus precies!
denk je met je hart, of denk je met je hoofd.
pi_56226963
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:09 schreef Chewie het volgende:
Jij hebt dus nooit in 1 van die auto's gezeten, Avensis kleiner noemen als ene Prius
Ze stonden naast elkaar bij de dealer. Als ik achter het stuur ga zitten en alles zo afstel dat ik kan rijden heb ik bij de Avensis achterin net genoeg plaats om te zitten. Bij de Prius heb ik genoeg beenruimte om het "business class" te mogen noemen in het vliegtuig. De Prius is behoorlijk veel ruimer dan de avensis.... De Avensis is vergelijkbaar met, bijvoorbeeld, de Renault Megane, Peugeot 206, Opel Astra, qua beenruimte achterin. Wellicht dat het nieuwe model kleiner is dan wat jij nu rijdt.
pi_56227092
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:54 schreef Croga het volgende:
De Avensis is vergelijkbaar met, bijvoorbeeld, de Renault Megane, Peugeot 206, Opel Astra, qua beenruimte achterin. Wellicht dat het nieuwe model kleiner is dan wat jij nu rijdt.
Ik piste haast in mijn broek van het lachen

Kortom jij hebt nog nooit in een Avensis gezeten

Niet toevallig in de war met de Auris? Gezien de afmetingen van de auto's is het ook niet mogelijk dat de Avensis minder beenruimte zou hebben. En de Prius vergelijken met bussines class in vliegtuig is ook nogal onzinnig, gezien het gebrek aan hoogte achterin de prius waardoor het voor lange mensen niet erg prettig is achterin.

Ik rij trouwens in het 2007 model

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2008 16:07:26 ]
pi_56228210
quote:
Op maandag 21 januari 2008 23:45 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Waterstof een gratis energiebron?

Het is een energiedrager en ontstaat niet vanzelf; het kost veel energie (stroom) om het te produceren.

Het enige voordeel is dat je het kan opwekken met groene stroom (windmolens, zonnepanelen, etc) en dat het bij verbranding in de motor geen gevaar voor het milieu oplevert.
In verhouding tot benzine is het in principe gratis.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_56228684
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 16:45 schreef JohnDope het volgende:

[..]

In verhouding tot benzine is het in principe gratis.
Grappenmaker .

Je moet waterstof eerst maken. Vooralsnog gaat b.v. met energie uit fossiele brandstoffen, die omzetting is niet al te efficient, laten we zeggen 50% dan heb je dus al 2 keer zoveel benzine nodig om een vergelijkbare hoeveelheid waterstof te produceren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56228707
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 17:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Grappenmaker .

Je moet waterstof eerst maken. Vooralsnog gaat b.v. met energie uit fossiele brandstoffen, die omzetting is niet al te efficient, laten we zeggen 50% dan heb je dus al 2 keer zoveel benzine nodig om een vergelijkbare hoeveelheid waterstof te produceren.
Als er 1 keer genoeg waterstof is gemaakt, kan er met die waterstof weer nieuwe waterstof gemaakt worden. Dan ontstaat er een soort perpetuum mobile.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 22 januari 2008 @ 17:15:18 #80
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_56228835
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:39 schreef RSie het volgende:
vrijwel alle auto's die je in de lease kan/mag rijden behoren tot de klasse dat je er liever niet in gezien wilt worden. allemaal auto's zonder enig gevoel. (ik noem,.. Golf, Leon, Astra, Auris, Polo, Ibiza etc. etc.) wil je een wagen met een gevoel dan kom je uit op roadstertjes en andere Cabrio's of wagens waar een enorme berg PK's in zitten (de hothatches) en die rijden vrijwel allemaal op bezine, niet interessant voor de leasemarkt dus.

Dus of je nou een Prius/Civic of in een een andere tot de leasebakken veroordeelde wagens rondrijdt, gevoel is er toch niet bij.

dan kan je IMO beter kiezen voor een Hybride aangezien je dan stukken minder geld betaald voor een wagen waar je toch al niks mee hebt.
Ik rij van de zaak een Seat Leon 2.0 TDi FR. uit 2007. Standaard 170 pk, en deze is dan gechipt naar 205 PK. Zeker geen auto zonder gevoel, en met de PK´s zit het ook wel okay. Ik zit al op 160 voor de gemiddelde Prius rijder hem van de handrem heeft. Ik vind het eigenlijk een vergelijking van lik me reet.
pi_56229074
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 17:07 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als er 1 keer genoeg waterstof is gemaakt, kan er met die waterstof weer nieuwe waterstof gemaakt worden. Dan ontstaat er een soort perpetuum mobile.
pi_56229085
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 17:07 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als er 1 keer genoeg waterstof is gemaakt, kan er met die waterstof weer nieuwe waterstof gemaakt worden. Dan ontstaat er een soort perpetuum mobile.
Ga jij eens terug naar vmbo natuurkunde les 1
pi_56229097
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 17:15 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ik rij van de zaak een Seat Leon 2.0 TDi FR. uit 2007. Standaard 170 pk, en deze is dan gechipt naar 205 PK. Zeker geen auto zonder gevoel, en met de PK´s zit het ook wel okay. Ik zit al op 160 voor de gemiddelde Prius rijder hem van de handrem heeft. Ik vind het eigenlijk een vergelijking van lik me reet.
Het zijn maar pk's/kW's. Je hebt er niet zoveel aan in Nederland.
Jij rijdt in 2 uur van Dokkum naar Leiden en ik doe het in 2:15 minuten.
En dan ook alleen als er geen file staat.

Niet echt boeiend allemaal.
Ik hou liever geld over voor nuttige dingen.
pi_56229123
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 17:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ga jij eens terug naar vmbo natuurkunde les 1
Water is gratis.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_56229204
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 17:30 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Water is gratis en dat is ook de bottleneck.
Ja en het onteleden van 2 H2O moleculen in 2 H2 en 1 O2 kost geen energie, vervolgens levert het verbranden van deze 2 H2 + 1 02 tot 2 H20 weer energie op.
pi_56229242
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 17:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja en het onteleden van 2 H2O moleculen in 2 H2 en 1 O2 kost geen energie, vervolgens levert het verbranden van deze 2 H2 + 1 02 tot 2 H20 weer energie op.
Als je zelfs een auto op waterstof kan laten rijden, dan is electriciteit opwekken met waterstof een eitje.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_56229346
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 17:35 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als je zelfs een auto op waterstof kan laten rijden, dan is electriciteit opwekken met waterstof een eitje.
Goed geraden dat is het principe waarop de meeste waterstof auto's functioneren. Die werken niet eens meer met een verbrandingsmotor de efficientie hiervan is heel laag. Die werken met een brandstofcel hierin worden waterstof en zuurstof omgezet in electriciteit.

http://www.brandstofcel.com/brandstofcel.htm

Maar hoe zit het nu met je perpetuum mobile
pi_56229367
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 17:35 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als je zelfs een auto op waterstof kan laten rijden, dan is electriciteit opwekken met waterstof een eitje.
Je hebt echt humor
Het produceren van waterstof kost meer energie dan dat er uit de geproduceerde waterstof is te halen.
Het is dus puur een energiedrager; geen energiebron.
pi_56229471
We kunnen op aarde de meest bizarre onverklaarbare stealth technieken etc ontwikkelen, maar dit wil niet werken.

Het lijkt mij allemaal heel sterk.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_56229481
Ik wil ook best een RX400h.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_56230440
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:37 schreef RSie het volgende:

[..]

en dat is het dus precies!
denk je met je hart, of denk je met je hoofd.
Ik wil een auto waar ik mij in thuis voel en die bij me past.
Ik heb 3 maanden met zielloze VW Polo uit 2007 mogen rijden en ik snakte verlangde terug naar mijn vorige auto (Alfa Romeo 145 uit 1996 ) )

Nu ben ik de trotse bestuurder van een Seat Leon uit 2006

Een Prius / Honda Civic Hybrid komt er bij mij niet in.. en ZEKER niet voor 100 euro p/mnd!
Duffe zielloze auto's

Als je terugkomt van de supermarkt en je ziet je auto staan moet je gewoon denken "het blijft toch een mooie auto "
pi_56230843
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 18:35 schreef Revolution-NL het volgende:
Als je terugkomt van de supermarkt en je ziet je auto staan moet je gewoon denken "het blijft toch een mooie auto "
die je welgeteld 2 minuten per dag van buiten zal zien.... Ga je ook elke week je auto wassen?
pi_56231430
Lexus heeft wel leukere Hybride auto's maar dat is natuurlijk van Toyota

GS h

LS h

RX h
............................
pi_56231881
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 18:50 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

die je welgeteld 2 minuten per dag van buiten zal zien.... Ga je ook elke week je auto wassen?
Klopt
In vanaf het voorjaar tot het najaar was ik hem wekelijk of om de week
pi_56231966
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 19:12 schreef sander89 het volgende:
Lexus heeft wel leukere Hybride auto's maar dat is natuurlijk van Toyota

GS h
[ afbeelding ]
LS h
[ afbeelding ]
RX h
[ afbeelding ]
Alleen de prijs he
Voor dat geld heb ik liever een Seat Leon FR met 170pk of een mooie snelle Alfa Romeo.
pi_56233150
Trouwens die Lexus auto's zijn niet echte hybride auto vind ik, omdat de benzine motor alleen de voorwielen aandrijft en de elektrische motor alleen de achterste wielen aandrijft.
Dus het zijn 2 systemen apart terwijl in de Toyota Prius de voorwielen alleen woorden aangedreven.
............................
pi_56237505
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 17:07 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als er 1 keer genoeg waterstof is gemaakt, kan er met die waterstof weer nieuwe waterstof gemaakt worden. Dan ontstaat er een soort perpetuum mobile.
Ehm ja bijna enzo .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56244662
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 19:34 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Alleen de prijs he
Voor dat geld heb ik liever een Seat Leon FR met 170pk of een mooie snelle Alfa Romeo.
De opvolger van de Opel Manta vergelijken met een Lexus
pi_56246528
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 12:24 schreef Pikkebaas het volgende:


De makke aan het verhogen van de bijtelljng vind ik wel dat de meeste mensen nog een paar jaar vastzitten aan hun contract. Ik kan mijn auto pas over twee jaar omruilen. Ik heb allerlei roetfilters en nog wordt ik gestraft door een hogere fiscale bijtelling.
My heart bleeds,

Verwachting zal zijn dat de bijtelling alleen maar zal stijgen, en dan nog, die zelfde auto rijdt je prive niet voor het zelfde geld, dus eigenlijk moeten leaserijders eigenlijk niet zeuren, want ga die zelfde auto prive maar eens rijden, kijken wat je dan kwijt bent.

Oftewel als het allmeaal te duur is, ga lekker je KM's bijhouden.
pi_56246548
dubbel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')