abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 januari 2008 @ 09:58:37 #1
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_56193142
quote:
ALMERE - Leaserijders van welke willekeurige maatschappij dan ook kunnen vanaf vandaag de auto van de baas kosteloos inruilen voor een hybride auto van LeasePlan.

De marktleider met 126.000 klanten zegt dat veel Nederlandse leaserijders willen overstappen op zuinige en sinds 1 januari fiscaal aantrekkelijke auto's, maar dat aflossingsboetes van doorlopende contracten die overstap tot nu toe onrendabel maakten. LeasePlan is nu bereid de aflossingsboete van de leaserijder op zich te nemen.

Overstappen

Doorgaans moet een leaserijder eerst het lopende contract bij zijn leasemaatschappij uitrijden voordat deze kan overstappen naar een goedkopere auto van een andere maatschappij.

"Je zult net voor Prinsjesdag een lease-auto hebben aangeschaft, dan moet je daar nu nog vier jaar in rijden, terwijl dat fiscaal onaantrekkelijker is gemaakt. Overstappen betekent namelijk een flinke aflossingsboete, die kan oplopen tot 6000 euro", zegt Rob Keulemans van LeasePlan die 21 procent van de Nederlandse markt in handen heeft. "Rijders van een minder zuinige lease-auto voelen zich daardoor nu gevangen in het belastingklimaat." Sinds 1 januari geldt voor benzineauto's van de baas die minder dan 110 gram CO2 uitstoten per kilometer en diesels die minder dan 95 gram uitstoten een lagere fiscale bijtelling van 14 procent bij het bruto-inkomen. Auto's die meer uitstoten, kennen juist een bijtelling van 25 procent. Uit een recent onderzoek van TNS-NIPO bleek dan ook dat een groot deel van de Nederlandse leaserijders vandaag nog zou overstappen als dat zou kunnen. " Ongelofelijk, de maatregel van de overheid werkt, maar omdat een hybride of zuinige auto voor veel te weinig zakelijke rijders binnen handbereik ligt, is het rendement nihil", aldus Keulemans.

Honda Nederland meldt ondertussen dat ondanks de obstakels steeds meer zakelijke rijders de weg naar de Civic Hybrid weten te vinden.

De Honda heeft een levertijd van minimaal twee maanden. Ook de hybride Toyota Prius, de andere hybride auto die in het fiscaal gunstige segment valt, is populair.
Goede actie van Leaseplan
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  maandag 21 januari 2008 @ 10:04:49 #2
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_56193246
quote:
Sinds 1 januari geldt voor benzineauto's van de baas die minder dan 110 gram CO2 uitstoten per kilometer en diesels die minder dan 95 gram uitstoten een lagere fiscale bijtelling van 14 procent bij het bruto-inkomen. Auto's die meer uitstoten, kennen juist een bijtelling van 25 procent.
En over twee jaar als veel mensen in zo'n hok rijden gaat de bijtelling voor die dingen ook naar 25% bijtelling. Want milieu is leuk, maar de centjes moeten natuurlijk wel binnen blijven stromen.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  maandag 21 januari 2008 @ 10:19:50 #3
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_56193568
quote:
Op maandag 21 januari 2008 09:58 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Goede actie van Leaseplan
Helaas heeft bijna niemand hier wat aan. De grote bedrijven laten berijders echt niet zo maar overstappen. En de kosten die gepaard gaan met beeindiging van het contract worden door leaseplan verdisconteerd.
En denk jij nou echt dat de gemiddelde leaserijder zijn Passat/Mondeo/Focus gaat inruilen voor een Civic-Hybrid of een Prius ?? Die dingen zijn hardstikke klein man, daar heb je prive geen zak aan. Kun je net zo goed gewoon zakeijk gaan rijden heb je ook geen bijtelling.
Kost niks, heb je ook niks....
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_56193823
sorry, maar ik ga niet overstappen naar zo'n verschrikkelijk lelijk en traag stuk emotieloos blik

Leuk fabeltje dit onderzoek. van de 20 collega's hier zat er maar eentje te denken om zo'n auto te leasen, en dat had puur met zijn (lage) salaris te maken.
pi_56194105
quote:
Op maandag 21 januari 2008 10:19 schreef Pikkebaas het volgende:
En denk jij nou echt dat de gemiddelde leaserijder zijn Passat/Mondeo/Focus gaat inruilen voor een Civic-Hybrid of een Prius ?? Die dingen zijn hardstikke klein man, daar heb je prive geen zak aan.
Ik weet niet of je wel eens in zo'n auto gezeten hebt.... De Prius is minstens net zo ruim als een Passat of een Mondeo en beduidend ruimer dan een Focus. Achterin de Prius kun je gerust even je notebook open klappen en een stukje gaan zitten werken terwijl je chauffeur je rond rijdt.
Toegegeven; hij is ook een stuk lelijker maar swah.
De Honda is grofweg zo ruim als een Focus; exact wat je voor zijn prijsklasse kunt verwachten.

Overigens spreken de cijfers voor zich: Honda Hybride: in 2007 totaal zo'n 1500 stuks verkocht in Nederland. In 2008 in de eerste 2 weken 500 stuks verkocht.....
pi_56194566
Rij gewoon alleen nog maar zakelijk

Tuf voor de rest rond in de Corsa van mijn vriendin.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_56194679
quote:
Op maandag 21 januari 2008 10:19 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Helaas heeft bijna niemand hier wat aan. De grote bedrijven laten berijders echt niet zo maar overstappen. En de kosten die gepaard gaan met beeindiging van het contract worden door leaseplan verdisconteerd.
En denk jij nou echt dat de gemiddelde leaserijder zijn Passat/Mondeo/Focus gaat inruilen voor een Civic-Hybrid of een Prius ?? Die dingen zijn hardstikke klein man, daar heb je prive geen zak aan. Kun je net zo goed gewoon zakeijk gaan rijden heb je ook geen bijtelling.
Kost niks, heb je ook niks....
Leaseplan heeft er dan ook maar 200 van ingekocht vertelde een woordvoerder vanochtend bij BNR.

Leuke gratis reclame dus voor een bedrijf.
pi_56194853
quote:
Op maandag 21 januari 2008 10:31 schreef Den_Haag het volgende:
sorry, maar ik ga niet overstappen naar zo'n verschrikkelijk lelijk en traag stuk emotieloos blik

Leuk fabeltje dit onderzoek. van de 20 collega's hier zat er maar eentje te denken om zo'n auto te leasen, en dat had puur met zijn (lage) salaris te maken.
Ik ken anders wel een aantal mensen die nu bewust voor een kleine auto (peugeot 107) kiezen vanwege de lage bijtelling. Het scheelt met een corsatje al meer dan 100 euro per maand geloof ik. En veel kleiner is hij niet.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Official ESF Kreviewer maandag 21 januari 2008 @ 11:17:20 #9
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_56194917
En dan staan ze na 10/15 jaar op de sloop en dan blijkt dat de accu's vele malen vervuilender zijn dan zoveel jaar in een normale benzine auto rijden.

Lang leve de korte termijn visie.
pi_56195010
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik ken anders wel een aantal mensen die nu bewust voor een kleine auto (peugeot 107) kiezen vanwege de lage bijtelling. Het scheelt met een corsatje al meer dan 100 euro per maand geloof ik. En veel kleiner is hij niet.
Ja als dat mag van je werkgever is dat een slimme keuze maar veel bedrijven geven niet alleen een max leasebedrag op aan hun werknemers maar ook een minimum (of ze bepalen het merk en type) vanwege de representatie. Dan valt de keuze die op 1 hand te tellen is voor de lagere bijtelling snel af.

Overigens blijft het belachelijk dat de schoonste dieselmotor niet in aanmerking komt voor een lagere bijtelling. Het verbruik van de D-cat mag dan hoger zijn maar de uitstoot is zeer laag. Helemaal krom omdat auto's met deze motoren wel in aanmerking komen voor BPM korting.
pi_56195089
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:17 schreef Kreator het volgende:
En dan staan ze na 10/15 jaar op de sloop en dan blijkt dat de accu's vele malen vervuilender zijn dan zoveel jaar in een normale benzine auto rijden.

Lang leve de korte termijn visie.
Zeker in Nederland en andere westerse landen worden die accu's wel apart verwerkt. Dat zal tegen die tijd niet zo'n probleem zijn.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56195126
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zeker in Nederland en andere westerse landen worden die accu's wel apart verwerkt.
In India verwerken is inderdaad appart te noemen
  Official ESF Kreviewer maandag 21 januari 2008 @ 11:31:53 #13
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_56195285
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:24 schreef du_ke het volgende:
Dat zal tegen die tijd niet zo'n probleem zijn.
Dat zeg ik. Korte termijn visie.
pi_56195295
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:26 schreef Chewie het volgende:

[..]

In India verwerken is inderdaad appart te noemen
Tegenqwoordig wordt het steeds moeilijker om ons afval naar zulke landen te verschepen. Verder zitten er in het meeste hoogwaardig technisch afval tegenwoordig zoveel waardevolle grondstoffen dat het steeds intressanter wordt om het toch in zijn geheel in het westen te recyclen.
pi_56195333
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:31 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat zeg ik. Korte termijn visie.
Ook nu al is die verwerking in Nederland niet zo'n probleem . Zeker zolang er voldoende waardevolle materialen in die accu zitten.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56195345
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:26 schreef Chewie het volgende:

[..]

In India verwerken is inderdaad appart te noemen
Meegeven aan de oldiezerboer. 5 euro per accu heb je zo.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56195534
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik ken anders wel een aantal mensen die nu bewust voor een kleine auto (peugeot 107) kiezen vanwege de lage bijtelling. Het scheelt met een corsatje al meer dan 100 euro per maand geloof ik. En veel kleiner is hij niet.
Leuk, maar die kleine auto's mag je hier niet kiezen. en terecht, ga daar maar eens 60k per jaar mee rijden. misschien als je klein bent valt het nog te doen maar als je wat langer bent niet.
pi_56195892
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:42 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Leuk, maar die kleine auto's mag je hier niet kiezen. en terecht, ga daar maar eens 60k per jaar mee rijden. misschien als je klein bent valt het nog te doen maar als je wat langer bent niet.
60.000 wordt iets te gek, heb nu 20.000 in een half jaar gedaan dat wil opzich wel, hij zit niet slecht (ben 1.85). Maar het is een klein blikje en niet superrepresentatief inderdaad.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 21 januari 2008 @ 12:00:10 #19
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_56195996
Ik vind het een topactie van Leaseplan.

ok, de hybride's die je nu kan krijgen zijn allemaal lelijk.
maar voordeel is dat je dankzij die lage bijtelling wel genoeg geld overhoudt om nog een leuk wagentje prive erbij te hebben. (2e hands Z3, of een MX-5 ofzo)
pi_56196095
Deze hybride vind ik opzich wel aardig



Zit wel een achterlijk hoge BPM op en valt zo te zien ook niet onder de lagere bijtellings regeling.
pi_56196207
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

60.000 wordt iets te gek, heb nu 20.000 in een half jaar gedaan dat wil opzich wel, hij zit niet slecht (ben 1.85). Maar het is een klein blikje en niet superrepresentatief inderdaad.
2.03m hier daarom is het leasen van kleine auto's door mijn bedrijf verboden. Iets langere mensen kunnen die km's er niet in maken. ze hebben het even toegestaan maar op een gegeven moment hadden ze 3 polo's en 2 lupo's stil staan omdat niemand ze over wou nemen. Nu is de regel dat klasse Golf, Leon, 147 het kleinste is wat je mag halen.
pi_56196870
quote:
Op maandag 21 januari 2008 10:31 schreef Den_Haag het volgende:
sorry, maar ik ga niet overstappen naar zo'n verschrikkelijk lelijk en traag stuk emotieloos blik

Leuk fabeltje dit onderzoek. van de 20 collega's hier zat er maar eentje te denken om zo'n auto te leasen, en dat had puur met zijn (lage) salaris te maken.
Vroeg of laat stapt iedereen over naar zo'n "lelijk en traag stuk emotieloos blik ".
Hybride en electrische auto's hebben de toekomst.

Heb je de benzineprijsstijging sinds 2002 gemist?
Op 1 januari 2002 betaalde je 1,00 euro voor een liter euro 95 benzine.
Op 1 januari 2008 betaalde je 1,45 euro voor een liter euro 95 benzine.
Trek die trend door en je weet wat je over 15 jaar voor een liter betaalt...

Als bovendien "maar" 1 op de 20 collega's overstappen hebben we het wel over een zéér groot aantal hybride auto's.

700.000 / 20 = 35.000 hybride auto's.

14% of 25% bijtelling; het is maar waar je financiële prioriteiten liggen.
pi_56197275
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:09 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

2.03m hier daarom is het leasen van kleine auto's door mijn bedrijf verboden. Iets langere mensen kunnen die km's er niet in maken. ze hebben het even toegestaan maar op een gegeven moment hadden ze 3 polo's en 2 lupo's stil staan omdat niemand ze over wou nemen. Nu is de regel dat klasse Golf, Leon, 147 het kleinste is wat je mag halen.
Tja ok maar ook bij jullie zal de gemiddelde lengte echt niet boven de 2 meter liggen. Het valt mij persoonlijk echt reuze mee hoe dat bakkie zit. Het ziet er niet echt uit, dat is denk ik een beter argument dan er niet inpassen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56197482
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:36 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Vroeg of laat stapt iedereen over naar zo'n "lelijk en traag stuk emotieloos blik ".
Hybride en electrische auto's hebben de toekomst.

Heb je de benzineprijsstijging sinds 2002 gemist?
Op 1 januari 2002 betaalde je 1,00 euro voor een liter euro 95 benzine.
Op 1 januari 2008 betaalde je 1,45 euro voor een liter euro 95 benzine.
Trek die trend door en je weet wat je over 15 jaar voor een liter betaalt...

Als bovendien "maar" 1 op de 20 collega's overstappen hebben we het wel over een zéér groot aantal hybride auto's.

700.000 / 20 = 35.000 hybride auto's.

14% of 25% bijtelling; het is maar waar je financiële prioriteiten liggen.
Ik zal tot het einde vechten voor een emotie-auto

Denk dat een groot deel van de mensen die zo'n hybride kiezen de mensen zijn die niet echt veel rijden en die al een benzine hebben. de veelrijders blijven lekker dieselen.
pi_56197839
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:01 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Ik zal tot het einde vechten voor een emotie-auto

Denk dat een groot deel van de mensen die zo'n hybride kiezen de mensen zijn die niet echt veel rijden en die al een benzine hebben. de veelrijders blijven lekker dieselen.
Ook op diesel-gebied komen er interessante hybrides. Zo is Volvo bezig met een C30 prototype dat electrisch wordt aangedreven, opgeladen kan worden aan het stopcontact en een kleine dieselmotor heeft als generator.

http://www.autobloggreen.(...)ug-in-hybrid-concept

En als het gaat om emotie-auto's; mijn Volvo 740 is er eentje (al is dat een kwestie van smaak uiteraard).
Maar zakelijk kan het me niet schelen waar ik in rij; als het maar enigzins veilig en comfortabel is.
pi_56197861
De huidige hybride auto's zijn alleen minder slecht voor het milieu, tijdens hun actieve leven. Het maken en het uiteindelijke sloopproces van de accu's is een regelrechte ramp voor het milieu. Het eindresultaat voor het milieu is dus niks beter dan een traditionele auto met verbrandingsmotor.
pi_56197928
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:15 schreef more het volgende:
De huidige hybride auto's zijn alleen minder slecht voor het milieu, tijdens hun actieve leven. Het maken en het uiteindelijke sloopproces van de accu's is een regelrechte ramp voor het milieu.
Dat "sponsored by Shell" fabeltje is inmiddels al weerlegd.
Accu's voor hybride auto's worden door de fabrikant teruggenomen en bijna geheel gerecycled.

Ook het winnen van grondstoffen voor de accu's werd genoemd; het bleek echter dat die winning daar al ruim 30 jaar was en dat die vervuiling al gaande was vóór de komst van de hybride auto.

En denk je dat de huidige auto's milieuvriendelijk zijn bij het produceren?
pi_56197949
En welke 'leaserijder' is dat dan wel niet?
Ik houd het op de bolides met klasse en superieure techniek.
pi_56197980
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:19 schreef OldJeller het volgende:
En welke 'leaserijder' is dat dan wel niet?
Ik houd het op de bolides met klasse en superieure techniek.
Dat geeft ook niet; het is jouw keuze tussen 25% of 14% bijtelling.
Alsof een ander daar last van heeft; het was jouw geld.

Uiteindelijk gaat iedereen over op schone auto's; autorijden zal dan ook niet langer een groot milieu-probleem zijn.
pi_56198087
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:20 schreef MaGNeT het volgende:

Uiteindelijk gaat iedereen over op schone auto's; autorijden zal dan ook niet langer een groot milieu-probleem zijn.
Dat milieuprobleem zal nog lang niet opgelost zijn door met een auto te gaan rijden die 10% minder onzuinig is.
pi_56198118
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat "sponsored by Shell" fabeltje is inmiddels al weerlegd.
Accu's voor hybride auto's worden door de fabrikant teruggenomen en bijna geheel gerecycled.
Op papier ja! In de praktijk is het een zooi!
pi_56198239
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:25 schreef more het volgende:

[..]

Op papier ja! In de praktijk is het een zooi!
Jij komt met goede argumenten
pi_56198256
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat milieuprobleem zal nog lang niet opgelost zijn door met een auto te gaan rijden die 10% minder onzuinig is.
Uiteindelijk zei ik; dat kan een jaar of 20 a 30 duren. Het is een logische evolutie.
En dan heb ik het over 85% minder vervuilend.

- rendement van dynamo's/electromotoren is gigantisch verbeterd
- opslagcapaciteit van accu's is gigantisch toegenomen
- kennis van deze techniek is toegenomen

En ja, ik besef dat alle energie om een auto voort te bewegen geproduceerd zal moeten worden op één of andere manier.

Bijna ieder automerk heeft momenteel wel al een hybride project lopen.
Hybride is één van de tussenstappen naar de schone auto.

[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 21-01-2008 13:38:38 ]
pi_56198325
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:25 schreef more het volgende:

[..]

Op papier ja! In de praktijk is het een zooi!
Hoeveel hybrideauto-accu's zijn er nu al in het afval terechtgekomen?
Dat is immers waar het in de praktijk om draait. Dus kom maar op met die gegevens.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56198329
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:20 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat geeft ook niet; het is jouw keuze tussen 25% of 14% bijtelling.
Dat is het dus niet zoals je al had kunnen lezen, leaserijders zitten vaak ook met een ondergrens aan wat ze mogen besteden. Buiten dat is een keuze uit 4/5 auto's die voor het lagere tarief in aanmerking komen ook niet echt een keuze.

Ik zou zelf best een hybride willen rijden maar de enige die daarvoor in aanmerking zou komen op dit moment is de Lexus en die komt vreemd genoeg niet in aanmerking voor de 14% bijtelling.
pi_56198662
Mijn huidige V8 (zie sig) voldoet nog goed! Misschien dat mijn nieuwe ook een Hybride wordt, maar dan wel een waar ook een V8 in ligt. Zoals de GMC Yukon hybride:







[ Bericht 25% gewijzigd door more op 21-01-2008 13:59:58 ]
pi_56198687
Voor de rest is het ook niet erg dat de leaseauto's veel snelweg kilometers maken waardoor het voordeel van de electromotor weer te niet gedaan wordt.

De auto gewoon niet prive rijden dan heb je 0% bijtelling is weer veel goedkoper. En aangezien de overheid dan veel belastinggeld mis lopen gaat de bijtelling straks weer omlaag. "voor het nilieu" want de 2e auto is natuurlijk een oud blik met heel veel uitstoot.
pi_56198862
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:50 schreef HarryP het volgende:
Voor de rest is het ook niet erg dat de leaseauto's veel snelweg kilometers maken waardoor het voordeel van de electromotor weer te niet gedaan wordt.

De auto gewoon niet prive rijden dan heb je 0% bijtelling is weer veel goedkoper. En aangezien de overheid dan veel belastinggeld mis lopen gaat de bijtelling straks weer omlaag. "voor het nilieu" want de 2e auto is natuurlijk een oud blik met heel veel uitstoot.
De overheid pakt per definitie al de verkeerde groep automobilisten aan. Leaserijders rijden al in het modernste en best onderhouden wagenpark rond.
pi_56198939
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:58 schreef Chewie het volgende:

[..]

De overheid pakt per definitie al de verkeerde groep automobilisten aan. Leaserijders rijden al in het modernste en best onderhouden wagenpark rond.
Hier geldt dus niet: de vervuilende schouders moeten de zwaarste lasten dragen
pi_56199064
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:50 schreef HarryP het volgende:
Voor de rest is het ook niet erg dat de leaseauto's veel snelweg kilometers maken waardoor het voordeel van de electromotor weer te niet gedaan wordt.

De auto gewoon niet prive rijden dan heb je 0% bijtelling is weer veel goedkoper. En aangezien de overheid dan veel belastinggeld mis lopen gaat de bijtelling straks weer omlaag. "voor het nilieu" want de 2e auto is natuurlijk een oud blik met heel veel uitstoot.
Doe ik ook en hou netjes mijn administratie bij, ze zouden weleens extra streng kunnen gaan controleren om te proberen om de verloren inkomsten nog een beetje goed te maken.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_56199277
Ik wil best hybride rijden... alleen zijn de huidige hybride modellen spuug en spuug lelijk
pi_56199758
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:50 schreef HarryP het volgende:
Voor de rest is het ook niet erg dat de leaseauto's veel snelweg kilometers maken waardoor het voordeel van de electromotor weer te niet gedaan wordt.
Niet helemaal. Het voordeel van de electromotor is dat de verbrandingsmotor altijd op z'n meest efficiente stand kan draaien. Zelfs met veel snelweg kilometers zal een hybride zuiniger zijn dan een niet-hybride.
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:58 schreef Chewie het volgende:
De overheid pakt per definitie al de verkeerde groep automobilisten aan. Leaserijders rijden al in het modernste en best onderhouden wagenpark rond.
Daarmee pakt de overheid dus meteen de juiste groep. Van alle nieuw gekochte autos is een enorm hoog percentage lease autos. Door daar de maatregel op toe te passen zorg je er voor dat er veel minder nieuwe vervuilende autos op de weg komen. Je pakt het probleem dus aan door de keuze van de mensen te beinvloeden, niet door ze te pakken op een keuze die een tijd terug gemaakt is.

Dit zorgt er ook meteen voor dat over een jaar of vier een enorme instroom van hybride autos op de tweedehands markt komt. Op dat moment heb je die markt dus ook beinvloed zonder dat iemand ooit heeft moeten boeten voor een eerdere keuze.
pi_56200075
HYbride auto's rijden helemaal niet zo zuinig zijn zat gewone diesel auto's die veel zuiniger zijn en die zijn stukken goedkoper in aanschaf.

[ Bericht 15% gewijzigd door sander89 op 21-01-2008 15:11:34 ]
............................
pi_56200186
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:42 schreef Croga het volgende:

Daarmee pakt de overheid dus meteen de juiste groep. Van alle nieuw gekochte autos is een enorm hoog percentage lease autos. Door daar de maatregel op toe te passen zorg je er voor dat er veel minder nieuwe vervuilende autos op de weg komen. Je pakt het probleem dus aan door de keuze van de mensen te beinvloeden, niet door ze te pakken op een keuze die een tijd terug gemaakt is.
Het zorgt juist voor een stijging van de vraag naar oude auto's omdat het zo wel erg aantrekkelijk wordt gemaakt om niet prive in je leaseauto te gaan rijden. Het populairst zijn de auto's die ook nog eens vrij van wegenbelasting zijn.


Alle nieuwe auto's zijn nu eenmaal schoner dan 10 jaar geleden, de overheid pakt dus niet de juiste groep aan maar stimuleert het gebruik van oude auto's en een nog grotere wagenpark in Nederland.
pi_56200325
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:59 schreef Chewie het volgende:
Het zorgt juist voor een stijging van de vraag naar oude auto's omdat het zo wel erg aantrekkelijk wordt gemaakt om niet prive in je leaseauto te gaan rijden. Het populairst zijn de auto's die ook nog eens vrij van wegenbelasting zijn.

Alle nieuwe auto's zijn nu eenmaal schoner dan 10 jaar geleden, de overheid pakt dus niet de juiste groep aan maar stimuleert het gebruik van oude auto's en een nog grotere wagenpark in Nederland.
Hoeveel leaserijders schat jij dat er níet privé rijden met de lease auto? En hoeveel daarvan schat je dat dat sinds 1 januari zijn gaan doen? Volgens mij praat je dan nog niet over 1% van het totaal aantal leaserijders. Nog sterker: Volgens mij praat je over minder dan een promille.

En autos vrij van wegenbelasting mag je onder de oldtimer regeling ook slechts 500 kilometer per jaar mee rijden. Die komen dus niet in aanmerking voor vervanging van lease auto als privé vervoer. Zodra je daar meer kilometers mee maakt betaal je net zo goed wegenbelasting. Daarmee is dat argument dus verdwenen.

Lease rijders zijn over het algemeen nogsteeds gemaksmensen. Die gaan niet voor een grijpstuiver de lease auto laten staan. Zeker niet met de huidige regeling ten aanzien van hybrides; je moet wel heel veel moeite doen wil je met een privé auto per gereden kilometer goedkoper uit komen dan met een hybride.
pi_56200450
quote:
Op maandag 21 januari 2008 15:09 schreef Croga het volgende:

[..]

Hoeveel leaserijders schat jij dat er níet privé rijden met de lease auto? En hoeveel daarvan schat je dat dat sinds 1 januari zijn gaan doen? Volgens mij praat je dan nog niet over 1% van het totaal aantal leaserijders. Nog sterker: Volgens mij praat je over minder dan een promille.
Gezien de stijging van de prijzen voor oude auto's denk ik dat het toch een bijhoorlijk deel van de leaserijders het overweegt of het inmiddels al gedaan heeft.
quote:
En autos vrij van wegenbelasting mag je onder de oldtimer regeling ook slechts 500 kilometer per jaar mee rijden. Die komen dus niet in aanmerking voor vervanging van lease auto als privé vervoer. Zodra je daar meer kilometers mee maakt betaal je net zo goed wegenbelasting. Daarmee is dat argument dus verdwenen.
Hoe kom je daarbij? Volgens de site van de belastingdienst is wat jij hier neerzet grote onzin
quote:
Lease rijders zijn over het algemeen nogsteeds gemaksmensen. Die gaan niet voor een grijpstuiver de lease auto laten staan. Zeker niet met de huidige regeling ten aanzien van hybrides; je moet wel heel veel moeite doen wil je met een privé auto per gereden kilometer goedkoper uit komen dan met een hybride.
Wat een onozele generalisatie.
  maandag 21 januari 2008 @ 16:06:08 #47
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56201496
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:55 schreef sander89 het volgende:
HYbride auto's rijden helemaal niet zo zuinig zijn zat gewone diesel auto's die veel zuiniger zijn en die zijn stukken goedkoper in aanschaf.
Daarnaast vergeet iedereen te kijken naar hoe milieu onvriendelijk de productie van een hybride auto is.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_56204210
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:06 schreef Martijn_77 het volgende:
Daarnaast vergeet iedereen te kijken naar hoe milieu onvriendelijk de productie van een hybride auto is.
Daarnaast vergeet iedereen dat er inderdaad wel één verhaaltje is over hoe milieuonvriendelijk de productie van hybride autos is terwijl er al honderden verhaaltjes zijn die vertellen dat dat ene verhaaltje aperte onzin is en niet gebaseerd op enig feit.
pi_56204234
Mooi zo lekker met z'n allen hybride in de file...
pi_56204483
Geinige actie, zal de economie/bedrijven wat geld kosten aangezien bij ons alle leaserijders de hele dag de website van de leasemaatschappij hebben lopen checken en er allerlei rekenmodellen op hebben losgelaten.. in de baas zn tijd..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')