Na doorlezing (met stijgende verbazing en nee, ik kende je historie niet) van een van je andere topics mijn wedervraag: wat wil je er mee bereiken? Als ook uit de 2e rijtest blijkt dat het toch echt niet verantwoord is om jou deel te laten nemen aan het snelverkeer, wil je dan koste wat kost de querulant gaan uithangen?quote:Op maandag 21 januari 2008 04:07 schreef Fusionfreak het volgende:
Daar ik de eerste rijtest onvoldoende had gereden heb ik nog een kans om het met de lesauto met automaat beter te doen. Hierna kan ik bezwaar aantekenen.
[..]
Als het CBR iemand ongeschikt verklaard is dat definitief, of kan de betrokkenen telkens een nieuwe bezwaar procedure starten dmv het insturen van een eigen verklaring waardoor de (medische) procedure telkens opnieuw doorgelopen dient te worden.
Mijn idee!! De bezwaar-op-bezwaar-cultuur is aan het overslaan van asielzoekers naar de rest van het land geloof ik...quote:Op maandag 21 januari 2008 07:54 schreef Isdatzo het volgende:
gast, besef het nu eens een keer.. die testen zijn er niet voor niets, en je zakt er voor. Dat betekent dus dat je een gevaar op de weg zou zijn.
Je bent gewoon egoïstisch bezig. Klaar.
En een verplichte nat-wegdek- en slipcursus.quote:Op maandag 21 januari 2008 08:18 schreef RemcoDelft het volgende:
* RemcoDelft is ook voor periodieke herexamens en al helemaal voor herkeuring van bejaarden! En nachtelijke rijexamens, hoeveel mensen zijn er niet die 's nachts niet eens durven rijden maar het wel mogen?
Die leveren volgens mij nog het minste gevaar op, die kennen tenslotte hun beperkingen. Mensen die wel durven maar niet kunnen zijn gevaarlijker imho.quote:Op maandag 21 januari 2008 08:18 schreef RemcoDelft het volgende:
hoeveel mensen zijn er niet die 's nachts niet eens durven rijden maar het wel mogen?
Hij heeft er al een paar honderd achter de rug, over vele jaren verdeeld.quote:Op maandag 21 januari 2008 08:08 schreef Curri het volgende:
Ik zou meer lessen gaan volgen, en als je dan nog niet slaagt, dan zul je dus een gevaar op de weg zijn..
Hierbij ga je voorbij aan onverwachte situaties.... Later thuis ==> donker. Mist, zware regenval, het hoort er allemaal bij...quote:Op maandag 21 januari 2008 09:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Die leveren volgens mij nog het minste gevaar op, die kennen tenslotte hun beperkingen.
Ik ben het niet altijd met je eens, maar in deze wel...quote:Op maandag 21 januari 2008 06:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Na doorlezing (met stijgende verbazing en nee, ik kende je historie niet) van een van je andere topics mijn wedervraag: wat wil je er mee bereiken? Als ook uit de 2e rijtest blijkt dat het toch echt niet verantwoord is om jou deel te laten nemen aan het snelverkeer, wil je dan koste wat kost de querulant gaan uithangen?
Ik hoop uiteraard voor jou (disclaimer: alléén voor jou) dat je het met automaat wel gaat redden maar ik heb er een heel zwaar hoofd in (denk ook niet dat jij met jouw problematiek baat zult hebben bij automatische transmissie). En daar zal in jouw geval een 2e, 3e, 4e keer door dezelfde molen ook niet echt verandering in brengen.
Volledig mee eens. Hoe ouder je wordt hoe meer je moeite krijgt met het verkeer en daar zou je best op getest mogen worden.quote:Op maandag 21 januari 2008 08:18 schreef RemcoDelft het volgende:
* RemcoDelft is ook voor periodieke herexamens en al helemaal voor herkeuring van bejaarden! En nachtelijke rijexamens, hoeveel mensen zijn er niet die 's nachts niet eens durven rijden maar het wel mogen?
Ik ken zat mensen die dan geen meter rijden hoor, puur omdat ze niet durven. Je zou kunnen stellen dat die mensen geen rijbewijs zouden moeten kunnen halen, maar ach, nogmaals, over hen maak ik me niet zo'n zorgen, zij kennen hun beperkingen. Iemand als TS is dan een veel en veel groter gevaar op de weg.quote:Op maandag 21 januari 2008 09:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hierbij ga je voorbij aan onverwachte situaties.... Later thuis ==> donker. Mist, zware regenval, het hoort er allemaal bij...
Hier sluit ik me volledig bij aan, op een gegeven moment moet je gewoon toe kunnen geven dat autorijden niet voor je is weggelegd en dat je je aandacht beter aan andere zaken kunt besteden.quote:Op maandag 21 januari 2008 06:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Na doorlezing (met stijgende verbazing en nee, ik kende je historie niet) van een van je andere topics mijn wedervraag: wat wil je er mee bereiken? Als ook uit de 2e rijtest blijkt dat het toch echt niet verantwoord is om jou deel te laten nemen aan het snelverkeer, wil je dan koste wat kost de querulant gaan uithangen?
Ik hoop uiteraard voor jou (disclaimer: alléén voor jou) dat je het met automaat wel gaat redden maar ik heb er een heel zwaar hoofd in (denk ook niet dat jij met jouw problematiek baat zult hebben bij automatische transmissie). En daar zal in jouw geval een 2e, 3e, 4e keer door dezelfde molen ook niet echt verandering in brengen.
Maar wat als ze tijdens het rijden in een regenbui terecht komen enz? Zetten dat soort mensen dan hun auto aan de kant? Of gaan ze op dat moment gevaarlijke dingen doen, zoals 60 waar je 120 mag enz?quote:Op maandag 21 januari 2008 09:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik ken zat mensen die dan geen meter rijden hoor, puur omdat ze niet durven. Je zou kunnen stellen dat die mensen geen rijbewijs zouden moeten kunnen halen, maar ach, nogmaals, over hen maak ik me niet zo'n zorgen, zij kennen hun beperkingen. Iemand als TS is dan een veel en veel groter gevaar op de weg.
Ik begrijp best dat niet iedereen met 15 lessen slaagt... maar meer dan 200 lessen en 8 keer gezakt, zou dat eigenlijk geen belletje moeten doen rinkelen?quote:Op maandag 21 januari 2008 09:54 schreef simmu het volgende:
mwoch, mensen hier gaan wel errug kort door de bocht hoor. maar goed: het *is* fok, en iedereen is een deskundige.
enfin: on topic: een familielid van me heeft epilepsie, en die mag na een aanval (zo eens per 2 jaar heeft hij die) een maand of 3 niet rijden, en dan wordt aan de hand van artsverklaring/evaluatie bekeken hoe het er voor staat. echter: die persoon voelt de aanvallen aankomen, en gaat dan dus om te beginnen gewoon niet rijden. hij maakt nooit bezwaar omdat hij dat onnodig vind. tuurlijk: hij baalt dat hij soms een periode niet kan rijden, maar ervaart het als terevht en verstandig, ook omdat hij na zo'n aanval vaak een tijdje wat 'warrig' is. goed, dat was opmerking 1.
opmerking 2: zat mensen die niet zo goed zijn in auto/verkeersbeheersing, en dus heel veel lessen nodig hebben.
als ik jou was zou ik gewoon lekker het traject aflopen, en eerst eens kijken wat daaruit komt.
losgelaten idd 200 lessen 8 examens... maar zoals ik even snel begrepen heb is TS al een keer ongeschikt verklaard en heeft nog nooit een rijbewijs in bezit gehad...quote:Op maandag 21 januari 2008 09:54 schreef simmu het volgende:
mwoch, mensen hier gaan wel errug kort door de bocht hoor. maar goed: het *is* fok, en iedereen is een deskundige.
enfin: on topic: een familielid van me heeft epilepsie, en die mag na een aanval (zo eens per 2 jaar heeft hij die) een maand of 3 niet rijden, en dan wordt aan de hand van artsverklaring/evaluatie bekeken hoe het er voor staat. echter: die persoon voelt de aanvallen aankomen, en gaat dan dus om te beginnen gewoon niet rijden. hij maakt nooit bezwaar omdat hij dat onnodig vind. tuurlijk: hij baalt dat hij soms een periode niet kan rijden, maar ervaart het als terevht en verstandig, ook omdat hij na zo'n aanval vaak een tijdje wat 'warrig' is. goed, dat was opmerking 1.
opmerking 2: zat mensen die niet zo goed zijn in auto/verkeersbeheersing, en dus heel veel lessen nodig hebben.
als ik jou was zou ik gewoon lekker het traject aflopen, en eerst eens kijken wat daaruit komt.
Helemaal mee eens. Ik heb ook het andere topic gelezen en ook met stijgende verbazing. Vooral ook dat TS niet eens van plan was om eerlijk te zijn tegen de psychiater alleen maar om dit papiertje te halen geeft al aan dat hij niet echt juiste inschattingen kan maken. Dit onderzoek door een psychiater en de hele rompslomp is namelijk niet om TS te pesten, maar om de verkeerdveiligheid te beschermen. TS lijkt het alleen als pesterij tegen zijn persoon te zienquote:Op maandag 21 januari 2008 06:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Na doorlezing (met stijgende verbazing en nee, ik kende je historie niet) van een van je andere topics mijn wedervraag: wat wil je er mee bereiken? Als ook uit de 2e rijtest blijkt dat het toch echt niet verantwoord is om jou deel te laten nemen aan het snelverkeer, wil je dan koste wat kost de querulant gaan uithangen?
Ik hoop uiteraard voor jou (disclaimer: alléén voor jou) dat je het met automaat wel gaat redden maar ik heb er een heel zwaar hoofd in (denk ook niet dat jij met jouw problematiek baat zult hebben bij automatische transmissie). En daar zal in jouw geval een 2e, 3e, 4e keer door dezelfde molen ook niet echt verandering in brengen.
och, ik ben zelf pas de 4de keer geslaagd (in brabant) , en rij al 15 jaar schadevrij (en slechts 4 x ooit een boet, eentje wegens fout parkeren, 3 x geflitst) in de randstad.quote:Op maandag 21 januari 2008 10:08 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat niet iedereen met 15 lessen slaagt... maar meer dan 200 lessen en 8 keer gezakt, zou dat eigenlijk geen belletje moeten doen rinkelen?
Juist, het is de verantwoording van het CBR... En als het CBR, onder andere nav een verklaring van een psychiater besluit dat TS geen rijbewijs zou moeten krijgen, lijkt het me logisch dat hij het ook niet krijgt. Als je nu even verder gelezen had in dit topic en andere topics gestart door TS, dan had je gelezen dat het hier niet simpelweg om faalangst draaitquote:Op maandag 21 januari 2008 11:02 schreef simmu het volgende:
[..]
och, ik ben zelf pas de 4de keer geslaagd (in brabant) , en rij al 15 jaar schadevrij (en slechts 4 x ooit een boet, eentje wegens fout parkeren, 3 x geflitst) in de randstad.
jij weet vanachter je computer toch helemaal niet waarom iemand zakt? iemand kan wel onwijze tentamenvrees hebben, en compleet in de war raken tijdens het examen. zoals ik al zei: dat is de verantwoordelijkheid van het CBR, en niet van een stelletje nerds achter een computer op fok.
misschien valt het kwartje wel bij instructeur nummer 9, na 231 lessen. zolang TS niet slaagt ,mag TS niet rijden. het CBR bepaalt of iemand mag en kan rijden.
Lees zijn vorige topic is, misschien kijk je dan anders tegen de TS aan...quote:Op maandag 21 januari 2008 11:02 schreef simmu het volgende:
[..]
och, ik ben zelf pas de 4de keer geslaagd (in brabant) , en rij al 15 jaar schadevrij (en slechts 4 x ooit een boet, eentje wegens fout parkeren, 3 x geflitst) in de randstad.
jij weet vanachter je computer toch helemaal niet waarom iemand zakt? iemand kan wel onwijze tentamenvrees hebben, en compleet in de war raken tijdens het examen. zoals ik al zei: dat is de verantwoordelijkheid van het CBR, en niet van een stelletje nerds achter een computer op fok.
misschien valt het kwartje wel bij instructeur nummer 9, na 231 lessen. zolang TS niet slaagt ,mag TS niet rijden. het CBR bepaalt of iemand mag en kan rijden.
Dat zegt ook niks. Iemand die 1.000 km per jaar rijdt op de snelweg rijdt gemakkelijk schadevrij. Net als iemand die in zijn ogen zo voorzichtig rijdt dat het bij de zotte af is. Die kan voor zichzelf misschien geen ongeluk veroorzaken, maar wel anderen in gevaar brengen. Mensen doen alsof schadevrije jaren zo geweldig zijn, maar mijns inziens zegt het geen klap over je rijstijl, rijkwaliteiten of je inschattingsvermogen, enkel iets over je no-claim trede bij de verzekering.quote:Op maandag 21 januari 2008 11:02 schreef simmu het volgende:
[..]
och, ik ben zelf pas de 4de keer geslaagd (in brabant) , en rij al 15 jaar schadevrij (en slechts 4 x ooit een boet, eentje wegens fout parkeren, 3 x geflitst) in de randstad.
elke dag de route delft-den haag of den haag-zoetermeer zegt wel iets dan hoor.quote:Op maandag 21 januari 2008 11:08 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat zegt ook niks. Iemand die 1.000 km per jaar rijdt op de snelweg rijdt gemakkelijk schadevrij. Net als iemand die in zijn ogen zo voorzichtig rijdt dat het bij de zotte af is. Die kan voor zichzelf misschien geen ongeluk veroorzaken, maar wel anderen in gevaar brengen. Mensen doen alsof schadevrije jaren zo geweldig zijn, maar mijns inziens zegt het geen klap over je rijstijl, rijkwaliteiten of je inschattingsvermogen, enkel iets over je no-claim trede bij de verzekering.
Inderdaad. Dat zegt dat je die route uit je hoofd kent. Verder heb ik het idee dat je mijn punt een beetje mist, dus laat maar.quote:Op maandag 21 januari 2008 11:21 schreef simmu het volgende:
[..]
elke dag de route delft-den haag of den haag-zoetermeer zegt wel iets dan hoor.
Lees het vorige topic is van de TS, er zal in dat topic een tal van critische vragen gesteld aan TS. Hier gaf hij echter geen gehoor aan. Wel gaf hij antwoord aan de mensen die hem steunde in zijn relaas...quote:Op maandag 21 januari 2008 11:21 schreef simmu het volgende:
[..]
elke dag de route delft-den haag of den haag-zoetermeer zegt wel iets dan hoor.
maar goed: het thema van dit topic is niet zozeer "TS heeft vragen, laten we proberen die te beantwoorden" maar "het CBR bestaat uit een stel sukkels, en sommige mensen mogen nooit hun rijbewijs halen, want wij hier achter onze computers weten het allemaal veel beter dan het CBR"
heb je de rest van zijn topics al gelezen? TS heeft dus autisme en ADHD en heeft hier zulke problemen mee dat hij dus niet zo een examen kan afleggen en hiervoor is dus een procedure gestartquote:Op maandag 21 januari 2008 11:21 schreef simmu het volgende:
[..]
elke dag de route delft-den haag of den haag-zoetermeer zegt wel iets dan hoor.
maar goed: het thema van dit topic is niet zozeer "TS heeft vragen, laten we proberen die te beantwoorden" maar "het CBR bestaat uit een stel sukkels, en sommige mensen mogen nooit hun rijbewijs halen, want wij hier achter onze computers weten het allemaal veel beter dan het CBR"
denk dus dat je het eens per jaar kan aanvragen!quote:10.2.2.1 Rijbewijzen van groep 1
Indien uit het specialistisch rapport blijkt dat psychostimulantia, met name methylfenidaat, worden voorgeschreven ter behandeling van ADHD, inclusief subtypen, dan is geschiktverklaring voor de rijbewijzen van groep 1 voor een beperkte termijn mogelijk indien voldaan wordt aan de volgende voorwaarden:
indien sprake is van risicofactoren zoals angststoornissen, depressieve stoornissen of persoonlijkheidstoornissen, dan dient te zijn gebleken dat deze voldoende onder controle zijn en als daarbij rijgevaarlijke medicatie wordt gebruikt gelden tevens de desbetreffende paragrafen van hoofdstuk 10;
−
−
−
−
−
−
−
er mag geen sprake zijn van misbruik van psychoactieve middelen (zie paragraaf 8.8);
er moet sprake zijn van ziekte-inzicht en therapietrouw, en
er mag geen sprake zijn van rijgevaarlijke bijwerkingen van het psychostimulantium.
Indien het CBR voor een juiste oordeelsvorming een rijtest nodig acht, kan het een deskundige op het gebied van de praktische geschiktheid (van de desbetreffende afdeling van het CBR) inschakelen. Dit is in ieder geval aan de orde bij de eerste aanvraag van een rijbewijs.Het CBR heeft hiervoor een uitvoerig protocol. De geschiktheidstermijn is maximaal drie jaar.
10.2.2.2 Rijbewijzen van groep 2
Indien uit het specialistisch rapport blijkt dat psychostimulantia, met name methylfenidaat, worden voorgeschreven ter behandeling van ADHD, inclusief subtypen, dan is geschiktverklaring voor de rijbewijzen van groep 2 voor een beperkte termijn mogelijk indien voldaan wordt aan de volgende voorwaarden:
er is geen sprake van risicofactoren zoals angststoornissen, depressieve stoornissen, misbruik van psychoactieve middelen of persoonlijkheidsstoornissen;
er moet sprake zijn van ziekte-inzicht en therapietrouw, en
er mag geen sprake zijn van rijgevaarlijke bijwerkingen van het psychostimulantium.
Indien het CBR voor een juiste oordeelsvorming een rijtest nodig acht, kan het een deskundige op het gebied van de praktische geschiktheid (van de desbetreffende afdeling van het CBR) inschakelen. Dit is in ieder geval aan de orde bij de eerste aanvraag van een rijbewijs. Het CBR heeft hiervoor een uitvoerig protocol. De geschiktheidstermijn is maximaal één jaar.
Ik neem eigenlijk aan dat je bij een situatie die permanent is (jouw toestand zal niet verbeteren of verslechteren door de jaren heen), slechts 1 keer bezwaar kunt aantekenen...quote:Op maandag 21 januari 2008 13:08 schreef Fusionfreak het volgende:
Bedankt voor de anwoorden tot nu toe, maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Hoevaak kan iemand bezwaar aantekenen bij een ongeschiktheids verklaring? Medisch gezien werd ik geschikt verklaard en accepteerd het CBR mijn medisch rapport, maar dat rapport van de psychiater en arts is maar een advies dat niet bindend is. Ik heb mij alleen laten vertellen (en zelfs die rijschool wist het nog niet zeker) dat ik bij een negative uitslag een nieuwe eigen verklaring zou kunnen insturen, maar dan moet ik weer herkeurd worden door 2 verschillend artsen. Maar ik kom ondanks alles niet meer onder de rijtest uit.
Dat autorijden voor mij moeilijk is weet ik ook, maar dat is nu even niet relevant.
Tegen een beslissing kun je bezwaar indienen. Dat bezwaar wordt behandeld, en er komt een beslissing: toegewezen of afgewezen. Als het wordt afgewezen kun je voor zover ik weet tegen die beslissing ook weer bezwaar indienen.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:08 schreef Fusionfreak het volgende:
Bedankt voor de anwoorden tot nu toe, maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Hoevaak kan iemand bezwaar aantekenen bij een ongeschiktheids verklaring? Medisch gezien werd ik geschikt verklaard en accepteerd het CBR mijn medisch rapport, maar dat rapport van de psychiater en arts is maar een advies dat niet bindend is. Ik heb mij alleen laten vertellen (en zelfs die rijschool wist het nog niet zeker) dat ik bij een negative uitslag een nieuwe eigen verklaring zou kunnen insturen, maar dan moet ik weer herkeurd worden door 2 verschillend artsen. Maar ik kom ondanks alles niet meer onder de rijtest uit.
Dat autorijden voor mij moeilijk is weet ik ook, maar dat is nu even niet relevant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |