Subsidies lopen maar een jaarquote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:17 schreef Sjibble het volgende:
Nu ga ik weer verder.
Ik snap die subsidies niet, ik doe wat ze vragen maar dan verlopen ze inene?![]()
truequote:
Het leukste is natuurlijk om gewoon een mooi vervoersysteem op te zetten. Alle treinen en vliegtuigen (schepen en bussen verdien je nooit zoveel mee) moeten zoveel mogelijk verdienen.quote:Op zondag 16 maart 2008 05:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
Het is niet een kwestie van winnen. In principe loopt het spel tot 2050, en dan wordt je score opgemaakt. Maar je kan daarna ook gewoon doorspelen.
Dat kan al sinds de eerste versie...quote:
Met Maglev kan alleen passagiers, post, en kostbaarheden vervoert wordenquote:
Je mainline uitbreiden dusquote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:00 schreef stbabylon het volgende:
Nja, ik zorg er wel voor dat mijn goederen een zolang mogelijke afstand afleggen, maar als je een fabriek/olie/houtzagerij station hebt aan het ene uiteinde en een hoogoven/centrale aan de andere kant die flink zitten te produceren, gaan er nogal veel treintjes over je mainline. Ik zou meer kunnen verdienen met passgiers vervoeren, maar op de mainline is geen ruimte meer.
Als aanvulling op mijn post. Met deze instellingen moet je eigenlijk ook 2 netwerken maken. 1 voor snel verkeer, en 1 voor het langzame verkeer.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 11:03 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hangt natuurlijk ook af van de rest van je instelling enzo. De mensen die 1 miljard euro per jaar verdienen die doen dat meestal door kostbare goederen over een lange afstand te vervoeren
Je kan nieuwe industrieënen hebben, en nieuwe treinen (ik heb de DBset). En als de wagon-speedlimit aanstaat dan kan je kolen maar met maximaal 120km/h vervoeren.
Bij jou ja, ik kan er gewoon alles ingooienquote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Met Maglev kan alleen passagiers, post, en kostbaarheden vervoertd worden
Hoeft niet, je kan ook overtakes maken, dan kan je wel 1 netwerk houden. En wachten op die seintjes die je kunt programmeren, zoals in TTDPatch. Kun je ze snelheidsafhankelijk rood laten zijn enzo...quote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:02 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Als aanvulling op mijn post. Met deze instellingen moet je eigenlijk ook 2 netwerken maken. 1 voor snel verkeer, en 1 voor het langzame verkeer.
Het is een hoop meer werk, en je verdient veel minder. Maar ik vind het erg leuk
Coolquote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:30 schreef Merovingian het volgende:
Kun je ze snelheidsafhankelijk rood laten zijn enzo...
Hij is nu opnieuw gestart.quote:Op maandag 17 maart 2008 19:01 schreef Renesite het volgende:
Kan die server gereset worden?
n1quote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:22 schreef Merovingian het volgende:
De indrukwekkendste junction van de vorige game op de Fok!Server:
[ link | afbeelding ]
Probeer het beter te doen!
Dan ben ik ook oudquote:Op woensdag 19 maart 2008 09:01 schreef Merovingian het volgende:
Begin ik nu echt oud te worden ofzo?
quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:37 schreef stbabylon het volgende:
Opa moet jullie ook alles uitleggen he
Hoeveel fps haal je?quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:16 schreef Merovingian het volgende:
Ik heb anderhalf jaar terug een 8800GTX gekocht voor het gamen, maar mijn meest gespeelde game is OpenTTD. Misschien was die videokaart toch een beetje overkill
Met of zonder 16xAA en 32xAF?quote:
Mij niet, die XD kende ik al!quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:37 schreef stbabylon het volgende:
Oke, maar verklaar dan ook even waarom je van boerderij B naar boerderij A zou vervoeren, en waarom je van Industrie naar boerderij B zou vervoeren?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:48 schreef Piles het volgende:
Ik denk dat Aanvoer A en B boerderijen zijn, Industrie is de fabriek, en Bestemming is de stad die goederen wil hebben
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:55 schreef Piles het volgende:
Het is niet mijn netwerk, maar volgens mij zijn die pijltjes de sporen![]()
Maar waarom de trein dan van Industrie via B naar A rijdt volg ik ook niet helemaal
Zoals je het nu tekent moeten ze wel omrijden. Dan zou je aanvoer A rechts van aanvoer B moeten tekenen, en gaat het spoor van aanvoer A naar industrie ook via aanvoer B. Dan rijden ze inderdaad niet om.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 10:04 schreef Cylon_nr13 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Omdat ik trein a over het spoor van b laat terugkeren om spoor te sparen. Ik weet niet of dit verkeerde zuinigheid is of niet maar ze hoeven iig niet om te rijden. Vandaar dat ie nonstop over aanvoer b gaat.
Dat kan idd beter ja, ik zal straks thuis eens kijken of het ook toepasbaar is ivm geografische ligging.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 10:09 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Zoals je het nu tekent moeten ze wel omrijden. Dan zou je aanvoer A rechts van aanvoer B moeten tekenen, en gaat het spoor van aanvoer A naar industrie ook via aanvoer B. Dan rijden ze inderdaad niet om.
Hmm. okquote:Op vrijdag 21 maart 2008 10:07 schreef Merovingian het volgende:
Hebben we het hier over real life of over een spelletje?
Ik zie ook om de haverklap :S :S :Squote:Op woensdag 19 maart 2008 12:37 schreef stbabylon het volgende:
Dat is een smilie met dichtgeknepen ogen en een openstaande grijns. Denk aan Manga meisjes die heel erg vrolijk zijn.
het zou wel helpen voor de jeugd als er msn emoticon combi's aan de FOK! smilies werden gekoppeldquote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:14 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik zie ook om de haverklap :S :S :S
Het is geen MSN hier
Die orders moet je ook zelf geven hequote:Op zondag 23 maart 2008 18:31 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik ben ook eens begonnen en vind het nog bestwel een lastig spel. Om een of andere reden krijgen die treintjes en trucks helemaal geen orders, waardoor ik niets verdien.
Die krijgen ze ook niet vanzelf. Ergens in de OP staat een stappenplan met afbeelding hoe je ze orders moet geven, moet je daar ff naar kijken.quote:Op zondag 23 maart 2008 18:31 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik ben ook eens begonnen en vind het nog bestwel een lastig spel. Om een of andere reden krijgen die treintjes en trucks helemaal geen orders, waardoor ik niets verdien.
Ook dat valt erg tegen helaasquote:Op woensdag 26 maart 2008 10:44 schreef Zero2Nine het volgende:
Als je serieuze concurrentie wil moet je een internetgame doen. .
Tijd dat we 's avonds weer eens met z'n allen afspreken dusquote:Op woensdag 26 maart 2008 11:12 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ook dat valt erg tegen helaas
Ik wil gewoon op m'n gemak willen spelen. Sowieso weet ik niet hoe een Internet-Game werkt, moet je iedere keer dat je inlogt opnieuw starten of??quote:Op woensdag 26 maart 2008 10:44 schreef Zero2Nine het volgende:
Als je serieuze concurrentie wil moet je een internetgame doen. Die AI verneukt het hele landschap (de computerspelers kunnen gratis terraformen).
over de map: Als je eenmaal begonnen bent kun je m niet meer uitbreiden voor zover ik weet, dus je moet wel opnieuw beginnen. Maar je kan dus echt veel grotere maps kiezen.
Oh nee, nu verschijnt dat ding ook al op tt-forumsquote:WTF...
Just like a woman buying a car. They don't care about technical details like 4-wheeldrive or ESP or rainsensor for the whipers, as long as the car is beautiful, they want it
De meeste servers heben een autoclean, dat betekend dat je bedrijf na een bepaalde tijd zonder spelers weggehaald wordt en je opnieuw moet starten, maar als je binnen die tijd terug komt (je bedrijf is er nog) kun je weer in hetzelfde bedrijf spelen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 14:32 schreef saban het volgende:
[..]
Ik wil gewoon op m'n gemak willen spelen. Sowieso weet ik niet hoe een Internet-Game werkt, moet je iedere keer dat je inlogt opnieuw starten of??
Vaag, hij draait wel ieder jaar positief profit.quote:Op woensdag 26 maart 2008 14:48 schreef yorP het volgende:
Dat betekend dat trein 9 geen weg kan vinden naar zijn bestemming?![]()
P.S. linkje naar IRC : irc://irc.oftc.net/#openttd
Ja, die heb ik daar geplaatstquote:Op woensdag 26 maart 2008 14:35 schreef yorP het volgende:
Oh nee, nu verschijnt dat ding ook al op tt-forumsNog even en ik zie Mero en
ook op IRC
meestal is je rails dan te ingewikkeld of je bent 1 stukje vergeten kijk waar je efficienter kan zijnn met je rails en post die savegame eensquote:Op woensdag 26 maart 2008 14:43 schreef saban het volgende:
Ik krijg vaak de melding: Train 9 is lost.
Wat betekend dat? (Gaat steeds om 9)
quote:17 min ago OpenTTD
Commit by rubidium :: r12434 /tags/0.6.0-RC1/ (9 files in 3 dirs):
-Release: 0.6.0-RC1.
blegh kan niemand erop vinden op die link...quote:Op woensdag 26 maart 2008 14:48 schreef yorP het volgende:
Dat betekend dat trein 9 geen weg kan vinden naar zijn bestemming?![]()
P.S. linkje naar IRC : irc://irc.oftc.net/#openttd
Ze wilden zeker zijn dat er geen bugs meer inzitten, omdat het waarschijnlijk nog wel duurt tot 0.7 met NoAI en NewEconomy, zie ook de openttd blogquote:Op woensdag 26 maart 2008 18:23 schreef Merovingian het volgende:
Eerst al 5 beta's en nu dan nog een paar rc's... je kunt het ook overdrijven![]()
Doe het gewoon in een keer of 2 goed.
meestal helpt het om een busstation in het dorp neer te zetten als je in de toekomst van plan bent daar een goederen station te bouwen, dan bouw je alvastquote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:01 schreef Zero2Nine het volgende:
Fund new buildings kan er ook voor zorgen dat gebouwen verdwijnen in de buurt van je station waardoor het even geen goederen meer accepteert.
En dan heb je 1 spoor om ál je goederen op te vervoeren?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 08:36 schreef stbabylon het volgende:
Soms helpt 'Fund new buildings' om weer goederen te accepteren. Al is het van tijdelijke duur.
edit: En wat helemaal werkt is een groot station recht naast het centrum van een stad te plaatsen meteen als je begint. Klein spoorlijntje naar de andere kant en dan al je industrie bouwen. Tegen de tijd dat je goederen gaat vervoeren is dat stadje gegroeid en accepteert het de 1500 goederen per maand die je produceert in je fabriek
newgrph weet niet welke,quote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:22 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
En dan heb je 1 spoor om ál je goederen op te vervoeren?
En ik heb op moment OpenTTd 0.5.3 kan ik hiermee spoor over wegen leggen? en hoe? (trams;))
klopt maar dat is wel een beetje nepquote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:22 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
meestal helpt het om een busstation in het dorp neer te zetten als je in de toekomst van plan bent daar een goederen station te bouwen, dan bouw je alvast
2 busstations , met een rijdende bus er tussen
en het goederen station naast het dorp (om ingroei ing te verkomen)
Dan weet je tenminste zeker dat het dorpje een grote stad word.
Goederen verzekerd
Nee, met OpenTTD 0.5.3 kun je geen trams bouwen, met de 0.6 serie kan dat wel (met newgrf).quote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:22 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
En dan heb je 1 spoor om ál je goederen op te vervoeren?
En ik heb op moment OpenTTd 0.5.3 kan ik hiermee spoor over wegen leggen? en hoe? (trams;))
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |